Hirdetés
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gurulunk, WAZE?!
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Még mindig itt tartunk jelenleg...
- Szólánc.
- Asszociációs játék. :)
- Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Öregszem
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz jagertibi #11508 üzenetére
Akkor ezt nem te írtad? Egyébként szerintem csak addig nem fog érdekelni, amíg meg nem büntetnek miatta: nagyjából így vagyok ezzel én is, és még rengetegen, akiknek amúgy megy akár 30 km/h-val a "versenytechnika". Viszont járdán (!) még annyira se kéne 15-20-szal csapatni, nagyon gyorsan lehet nagyon nagy baj belőle. Sajnos tapasztalat. SMKP persze alapból nem közlekedhet járdán, szóval nem csak a bicikliútat bukod, de hát én is addig fogok nagyjából ugyanúgy menni, mint a KRESZ módosítás előtt (amúgy mire várnak vele, még finomítják?), amíg el nem kezdik következetesen büntetni. Utána marad a robogó a maga 30 lóerejével és 6L/100 km fogyasztásával, nesze neked zöld, elektromos mikromobilitás... Dugóban így se, úgy se fogok állni.
-
DigitXT
nagyúr
válasz jagertibi #11502 üzenetére
Egyrészről igazad van, hiszen nem mindenki akar hegyre is felmenni a rollerrel,
de aki fel akar, annak sajnos szüksége van bizonyos teljesítményre ehhez...
Nekem pl. a hazautam végén van 1.5 km emelkedő, bőven 10%-os szakasszal,
nincs bicikliút (járdát ne is említsem), szóval ha haza akarok jutni, az út szélén
poroszkálhatok percekig, kockáztatva, hogy kivasalnak a "centiző" autók/busz,
vagy használhatok kicsit erősebb hajtást, ami képes értékelhető sebességre...
Hogy ezt most SMKP-nak minősítik majd, hát "így jártam": van motoros jogsim
is. Különösebben nem zavar a dolog (sisakot meg alap, hogy felvesz az ember).Másrészről viszont iszonyat nagy hiba az "alapteljesítménye" alapján húzogatni
kategória határokat. Miért? Mert ez egy hasraütéssel keletkező szám. A gyártó
azt garantálja, hogy ekkora teljesítmény nem olvasztja meg a motort, és kész...
Marketing szempontból ugye minél nagyobbat ír rá, annál jobb/eladható: 1200W
van nekem ráírva a kerékre, bár ha annyit ráeresztesz folyamatosan, tuti leolvad.
(Más kérdés, hogy ennyi, folyamatosan, csak erős emelkedőn vehető ki belőle.)Szabályozás szempontjából viszont, ha 350W-ot szabad ráírni, akkor annyit fog.
És még mindig ugyanarról a motorról beszélünk, ami "önmagában" tehát sem a
gyorsulást, sem a végsebességet nem határozza meg. Ez a vezérlésén múlik...Lehet olyan gyári roller, amire 500W van írva. Szolid vezérléssel, ami nem megy
800W fölé. Adott menetdinamikával hajtható, mondjuk 25 km/h végsebességgel.
Mert szoftverből ennyi van beállítva. Az ilyenre viszont egyesek zárt pályára való
"versenygépként" tekintenek. Ellenben az a roller, ami névleg(!) 250W, valójában
800W fölé is benéz, a végsebessége meg 30 km/h fölött van, az ugye kerékpár?Elég erősen kettős mérce szagot érzek, és nem mennék bele ezekbe a vitákba.
Ekkora kiskaput a szabályozás sem hagyhat nyitva. Hosszú távon nem is fog...
(Ha annyira ráérnek a rend éber őrei, akkor traffival meg mobil fékpaddal járnak.)
Motoroknál se úgy szól a jogsi, hogy ha nem húzatod ki, akkor vezethető B-vel,
hiszen ha nem húzatod ki, nem gyorsul akkorát és nem is gyors = segédmotor!
Nem: egyértelműen a csúcsteljesítményt nézik, és nem az átlagos használatot.Ui: a 132kW-os autódat a hajadra kenheted, ha dugóban kell eljutni A-ból B-be:
pont erről szól ez a "mikromobilitás" dolog, hogy nem okozunk dugókat, mégis
gyorsan tudunk közlekedni, ill. (lokálisan) nem szennyező elektromos motorral.És ha mennél 25 km/h-val, de egy kerékpáros csak 20 km/h-val teker, akkor az
nem ördögtől való, hogy az ember megelőzi, és halad a saját tempójával tovább.
Viszont egy előzéshez nem árt, ha van erőtartalék, hogy legyen gyorsulásod.
(Meg az se lenne hülyeség, ha a kerékpárosoknak a bicikliúton megengedett (!)
30 km/h sebesség nem zárná ki a rollert a kerékpárútról... Főleg nem úgy, hogy
ha KÉPES többre, akkor már fel sem hajthat rá, pedig a kerékpáros közúton ha
képes 40 km/h-ra, akkor az még szabályos is. Megintcsak: kettős mérce.)[ Szerkesztve ]
-
Logapeti
tag
válasz jagertibi #11485 üzenetére
Ez a szükség dolog relatív. Én a kb 80kg-ommal elvagyok a 250W-os Kugoommal, és közlekedni ez még a dombos zalai vidéken is elég - nekem. Azt persze elhiszem, hogy az erősebb rollereken nagyobb a fun faktor. Nekem a súly is szempont volt, nem szívesen hurcolnék 20 kiló környéki rollereket naponta a harmadikra.
Viszont ami nekem is hiányzik, az egy sokkal jobb felfüggesztés, olyasmi, ami a gyors rollereken van. Szóval Számomra az optimális roller egy 250-350W-os, 12kg körüli járgány lenne nagyon jó felfüggesztéssel. -
DigitXT
nagyúr
válasz jagertibi #11485 üzenetére
De azt tudod, hogy az is 700W csúcsban, ugye? (Nagyon keverik itt az
emberek a névleges teljesítményt azzal, amit a roller valójában beránt
alattuk, feltételezem, hogy erre célzott Reggie0: ha valóban meg lenne
fogva 300-350W-nál egy vezérlő, sokkal rosszabb lenne a dinamikája.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest