Hirdetés

2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-01 20:13:33

LOGOUT.hu

Ford topik téma összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#20774) zoltan.bagi válasza gabor9991 (#20771) üzenetére


zoltan.bagi
csendes tag

[Essmotor] számla. (Friss fagyálló + csavarok!!! + vízpumpa = ~73 ezer)
Ha levonod a "felesleget" , ami azért volt, mert időnként nehezen indult, akkor nem sokkal több és van számla, garancia.
A vezérműtengelykerékkel megszívtam, ebben a szériában bakelit volt, amit nem voltak hajlandóak visszatenni, kellett helyette fém, de legalább csak egyet számláztak :D
Megjegyzem pont ezután kellett visszavinnem: 110 fölött motorféknél felment a vízhőfok.
Cseréltek termosztátot. Gyári 82 helyett 74 fokosra, de utána is rossz maradt. --> Na itt ingott meg a bizalmam bennük is. Csere helyett gondolkodunk... pff... :F (Télen így jóval gyengébb lett a fűtésem és lassabban is melegedett be.)
Ezután írtam egy panaszlevelet, akkor átnézték rendesen (Leírás valami hasonló: Járó motornál a hűtővízcsövek puhák, összenyomhatók. Ennyi belefért volna előtte is :DD ), s kiderült, hogy a kiegyenlítő kupakja nem zárt, nem volt nyomás a rendszerben. Elöregedett, valószínű amíg nem volt bolygatva még jó volt, de az ennyi km és idő után nem is lenne baj, HA észreveszik. Itt még kiderült, hogy a kiegyenlítő egy része is kissé kifújt felül, mert porózusra öregedett. Illetve a ventim 1-es fokozata nem ment. (A kupak volt a fő ok, a tartály/venti előtte is olyan volt, SOSEM mozdult a mutató középről. A ventivel "csak" az alapjáraton gyenge klíma problémámat oldották meg, amivel meg a klímás nem tudott mit kezdeni. :DD )
Lényeg, hogy 2-szer vissza kellett mennem (anno nyaralás előtt, ahova kocsi kellett) és pattogni, hogy jó legyen, DE legalább lehetett.
Nekem csak az a bosszantó, hogy mind vízpumpa-, mind termosztátcsere után elvárnám, hogy ellenőrzik a rendszer zártságát, ha már hozzányúlnak.
Ennyit a szakszervizről.

Sufni: lecserélte a szerelő a hosszbordást, majd kb 5 ezer km után (csereperidóus 160 ezer km/8 év, szóval kb még új volt) elszakadt, mert a vezetőgörgőt nem cserélte, ami el volt öregedve és (autópályán) szétesett. Panasz, garancia nincs, tréler van.
Na ez nem történik meg egy (jobb) szakszervizben, mert tudják, hogy együtt cserélendő.

Maszek valószínűleg a főtengelycsavart sem cserélte volna a vezérlésnél. Akinek eladtam a kocsit, neki pont attól térdelt le korábbi Focusa a friss vezérléssel.

2 hónapja adtam el. Remélem, még sokat fog futni!

Szerettem, egy jól vezethető, dinamikus, stílusos, fiatalos autó, jó futóművel. Annyi, hogy én ebből semmit nem használtam ki (totálisan kíméltem, öregurasan vezettem), ellenben a "hátrányaival" szembesültem (kuplungcsere, futóműben az a rohadt sok szilent :), városi fogyasztás).
Végül egy Priust vettem, sokkal inkább "sajátomnak" érzem, DE maximálisan jó emlékeim vannak a Fókáról (azért is járok még vissza). :)) Lehet szimplán csak megöregedtem :D

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.