Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] [bobalazs:] RTX 4070 Super Undervolting and Overclocking Alulfeszelés és túlhajtás
- [Re:] [sh4d0w:] Rebel Moon - Ne nézd meg!
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [CPT.Pirk:] "Fényhűtés" ciksorozat (tuningnet.hu)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
ReFleXx
addikt
WSS M2C950 A jóváhagyású 0W-30 olajat. Márka vallás szerint szabadon választható.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Kipuff flexi cső lecseréléséhez le kell szedni a bölcsőt is?
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Zoli-bácsi
senior tag
Nem
#49155328
törölt tag
Ezt szoktam tölteni : Ford WSS-M2C950-A Castrol Magnatec Stop-Start 0W-30 D Ford
A 30ezres csere periódus szerintem kúrva sok.
15 ezrenként cserélek.
Szűrők MANN filter.
Nekem azt mondta a szerelő, h nem lehet csak levágni és a helyén behegeszteni az újat. Bontani kell.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
DeFranco
nagyúr
nekem levágták, behegesztették.
olyan szerelőt próbáltál már aki nem pék?
Autószerelő mester.
Akihez szoktam vinni már két hónapja ígéri kábé, h megcsinálja. Ott is hagytam nála 3 napig a kocsit, de hozzá sem nyúlt így elhoztam és a második számúhoz vittem. Muszáj volt, vinnem kell műszakira.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
ReFleXx
addikt
az eros volt
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
daniel2121
senior tag
Most lecserélem és utána 15 ezrenként cserélem én is. Hol lehet megvenni a legjobb áron?
Pepeninho
őstag
Hatha most lesz valaki...
Ps4, p30 pro
#31733248
törölt tag
"igen, tudom, de sokat számít az üzemanyag minősége is."
Én csak a 95-ös alapáras MOL-benzint használom, kint INA kútnál tankoltam. Próbáltam prémium üzemanyagot is, de semmilyen különbséget nem láttam.
"szerintem én nem fogok összehozni ennyit sosem, pedig törekedni fogok rá, ha lesz kedvem majd."
Nem kell rá odafigyelni, én sem tettem. Egyszerűen csak sokat mentem kényszerűségből a szerpentines szakaszokon a lassabbak tempójával, autópályán pedig szinte végig tempomatoztam.
"a 47e km is egy év alatt szép "
Hozzátartozik az igazsághoz, hogy elég sokat motorozom, pontosabban robogózom is. Értelemszerűen munkára is használom mindkettőt.
"a kipuf. végén, az alján, ahol kicsöpög a víz, ott neked kormos?"
Most néztem csak, hogy rákérdeztél, meg is lepődtem kissé: a Mondeo hátsó dobja keresztbe van fordítva és két vége is van. Mindkettő korommentes.
bajnokpityu
félisten
A Te mondid mikori is? kb 1 éve a benyásokban is van részecskeszűrő. nekem a kiám még ez előtti, nem turbos, de közvetlen befecsis, és kormos,mint állat. a diesel eur 5 mondi se, és a 6.2 se kormos.
gondolom nem sok hideginditásos városi menetben jött ki ennyi km.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Erdei88
veterán
Én csak a 95-ös alapáras MOL-benzint használom, kint INA kútnál tankoltam. Próbáltam prémium üzemanyagot is, de semmilyen különbséget nem láttam.
Ugyan nem az 1.5T motor, de nemsokára annál is kiderül, de 1 literes ecoobostnál bizony észrevehető volt a MOL-os 95-ös és az OMV-s Maxxmotion közötti különbség. Fogyasztás és dinamizmusban is
DeFranco
nagyúr
azt én nem tudhatom, hogy te az a b vagy a c szerelőhöz vitted, mivel úgy hivatkoztál rá hogy aszerelő, ezért gondoltam arről van szó, akihez rendszeresen viszed és akivel már eddig is voltak problémák ha jól emlékszem.
mindenesetre nem tudom mi a helyes technológia, nekem is mondta a kipufogós szaki hogy le lehetne venni az egész rendszert leömlőtől, de 1: marha drága lenne 2: csipkebokor vessző 3: ne akarjam megbontani, mert kockázatos és felesleges.
így elvágta a csövet a megfelelő helyen és szépen behegesztette az új flexibilis tagot. ez volt x éve, azóta is úgy áll mint katiban a gyerek, tehát mondhatni a technológia kiállta a próbát, az lehet hogy egyébként az idő megeszi magát a flexitagot de ennyi.
Különösebb problémák nem voltak vele, csak
1. mindig csúszásban van
2. egyszer nem szólt a hátsó első szilent kapcsán mikor lent volt a hátsó futó
Egyébként korrekt arc.
"B szerelő" egy autószerelő mester (ha lehet hinni a kirakott táblának), mindennel IS foglalkozik a futótól a szélvédőig. Eddig mindig gyors és pontos csak meglepett ez most, gondoltam rákérdezek hátha itt másnál is cserélték már. Lehet szar helyen van tényleg és a helyén nem lehetne körbe meghegeszteni szépen, nem tudom nem értek hozzá. Lehet nem is ő hegeszt.
"A szerelőnél" tudom, h a szembe szomszédom szokott neki segíteni lakatos munkákban.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
zoltan.bagi
csendes tag
Nekem a kipufogóklinikán cserélték katalizátorral együtt. Helyén, behajolva a motortérbe, kb 40 perc alatt, mindezt garanciával, műbizonylattal ~55 ezerért.
Csodás varrat volt, még gépész ismerős is elismerte.
ui:
engedd már el a kóklereket, rossz olvasni mennyit szívsz azzal a kocsival és a szerelőkkel...
Én egyszer voltam maszeknál, tréler lett a vége a javításnak, nekem ennyi elég volt. Még az essmotor-nál is vissza kellett vinnem a kocsit, pedig ők elméletileg értenek hozzá.
zoltan.bagi
csendes tag
[ Szerkesztve ]
Pedig annyira nem is kóklerek és nem hinném h átbasznának a palánkon. Egyik sem akarta még a hidroelektromos diffundáló visszapillantó kapcsolót kicseréltetni.
Viszont tényleg ismerek itt a városban olyat akinek a legprecízebb műszere a kalapács meg a villáskulcs, azokat inkább kilométerekre elkerülöm. Ezeknek viszont van cégérjük, emelőjük, műhely tele szerszámokkal, "B"-nél még diag műszer és lézeres futó állító is.
Márkaszervizbe 1 hónapnál előbb nem lehet időpontot kapni és nagyon sok rosszat hallani az ott dolgozó "pékekről" meg az óradíjak se épp alacsonyak.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
#31600896
törölt tag
Kérdezd körbe az ismerőseidet, kollégáidat, hogy a környéketeken tudnak-e valóban hozzáértő szerelőt javasolni. Hátha utána már csak tankolni kéne abba az autóba és időnként olajat cserélni. Én így tettem, de én Debrecenben. Most már csak az autó kora szúrja a szememet, mert már ez is 13 éves.
[ Szerkesztve ]
gabor9991
őstag
Vezérműszíj+ vízpumpa csere árajálatok:
Maszek:
35 anyag (contitech) + 20 munkadíj (számla, garancia nincs)
Össz.:
55 ezer
Bosch szerviz:
Anyag (skf) + munkadíj
Össz.:127 ezer
Ford szerviz:
Anyag (gyári) + munkadíj 99.990
+ 25 ezret akarnak a hosszbordás szíj cseréjére pluszban kiszámlázni...
Össz.:124.990
Na ez után legyen okos az ember, hogy hová viszi.
[ Szerkesztve ]
#49155328
törölt tag
Fehérváron vettem az olajosnál aki cserélni szokta.
16.5k volt a 4 literes.
Neten van olcsóbban is de az lehet hamis is.
gabor9991 maszek + számla nem játszik?
[ Szerkesztve ]
gabor9991
őstag
De, lehet, hogy tudna írni egy számlát csak az a kérdés, hogy ha két hónap múlva széthullik a motor akár alkatrész akár szerelési hiba miatt ( volt már aki járt így) akkor mit tudnék elérni nála?
zoltan.bagi
csendes tag
[Essmotor] számla. (Friss fagyálló + csavarok!!! + vízpumpa = ~73 ezer)
Ha levonod a "felesleget" , ami azért volt, mert időnként nehezen indult, akkor nem sokkal több és van számla, garancia.
A vezérműtengelykerékkel megszívtam, ebben a szériában bakelit volt, amit nem voltak hajlandóak visszatenni, kellett helyette fém, de legalább csak egyet számláztak
Megjegyzem pont ezután kellett visszavinnem: 110 fölött motorféknél felment a vízhőfok.
Cseréltek termosztátot. Gyári 82 helyett 74 fokosra, de utána is rossz maradt. --> Na itt ingott meg a bizalmam bennük is. Csere helyett gondolkodunk... pff... (Télen így jóval gyengébb lett a fűtésem és lassabban is melegedett be.)
Ezután írtam egy panaszlevelet, akkor átnézték rendesen (Leírás valami hasonló: Járó motornál a hűtővízcsövek puhák, összenyomhatók. Ennyi belefért volna előtte is ), s kiderült, hogy a kiegyenlítő kupakja nem zárt, nem volt nyomás a rendszerben. Elöregedett, valószínű amíg nem volt bolygatva még jó volt, de az ennyi km és idő után nem is lenne baj, HA észreveszik. Itt még kiderült, hogy a kiegyenlítő egy része is kissé kifújt felül, mert porózusra öregedett. Illetve a ventim 1-es fokozata nem ment. (A kupak volt a fő ok, a tartály/venti előtte is olyan volt, SOSEM mozdult a mutató középről. A ventivel "csak" az alapjáraton gyenge klíma problémámat oldották meg, amivel meg a klímás nem tudott mit kezdeni. )
Lényeg, hogy 2-szer vissza kellett mennem (anno nyaralás előtt, ahova kocsi kellett) és pattogni, hogy jó legyen, DE legalább lehetett.
Nekem csak az a bosszantó, hogy mind vízpumpa-, mind termosztátcsere után elvárnám, hogy ellenőrzik a rendszer zártságát, ha már hozzányúlnak.
Ennyit a szakszervizről.
Sufni: lecserélte a szerelő a hosszbordást, majd kb 5 ezer km után (csereperidóus 160 ezer km/8 év, szóval kb még új volt) elszakadt, mert a vezetőgörgőt nem cserélte, ami el volt öregedve és (autópályán) szétesett. Panasz, garancia nincs, tréler van.
Na ez nem történik meg egy (jobb) szakszervizben, mert tudják, hogy együtt cserélendő.
Maszek valószínűleg a főtengelycsavart sem cserélte volna a vezérlésnél. Akinek eladtam a kocsit, neki pont attól térdelt le korábbi Focusa a friss vezérléssel.
2 hónapja adtam el. Remélem, még sokat fog futni!
Szerettem, egy jól vezethető, dinamikus, stílusos, fiatalos autó, jó futóművel. Annyi, hogy én ebből semmit nem használtam ki (totálisan kíméltem, öregurasan vezettem), ellenben a "hátrányaival" szembesültem (kuplungcsere, futóműben az a rohadt sok szilent , városi fogyasztás).
Végül egy Priust vettem, sokkal inkább "sajátomnak" érzem, DE maximálisan jó emlékeim vannak a Fókáról (azért is járok még vissza). Lehet szimplán csak megöregedtem
[ Szerkesztve ]
DeFranco
nagyúr
innye, jól lement az ára az alkatrészeknek pár apróság valamennyivel drágult, de nálam még a kerék 25k volt a vezérlés kit meg 30k, 6 éve.
Ha esetleg valakinek még szembejön, Mk 3.5 Focus csomagtér világítás izzó 2825-ös.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
ReFleXx
addikt
283e km-el adtam el az enyem, meg gyari kuplunggal
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
Pepeninho
őstag
Ebben tovabbra sem tud segiteni senki?
Ps4, p30 pro
ReFleXx
addikt
milyen hibakodot tarol ilyenkor?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
RazoR
veterán
Sziasztok!
1.6TDCi autópálya felhajtó gyorsításnál kiírta, hogy Engine Malfunction és átváltott szívó dízel üzemmódba, elment az ereje, gondolom eldobta a turbónyomást. Újraindítás után megszűnt a hiba, majd pár nap múlva ugyanez de jött a Check Engine is mellé ami maradt is, azóta kicsit lomhább és eléggé kormol közepes fordulaton. Mi lehet a gond? Coolercső repedés?
kalmanchris
tag
Diag, vákuum és nyomócsövek ellenőrzése, N72 stb
kalmanchris
tag
Jó ár! Munkadíjjal, szűrővel együtt lenne ennyi, szintén helyben.
[ Szerkesztve ]
zoltan.bagi
csendes tag
Sajnos egy kb 10%-os kuplunggal vettem, így muszáj volt párezer km után. Párszor mentünk külföldre is, nem mertem vele játszani.
Nálam sem kopott a szükségesnél jobban. 40 ezret tettem bele, kb 3mm-rel lett vékonyabb az első fékbetét is csak.
Igazából már azt is "hibridesen" vezettem.
Pepeninho
őstag
Nem voltam meg kiolvastatni. Autoklimas haver mondta, hogy hallott valami Fordbetegsegrol ami ilyen "tunetegyuttest" produkal. Azert gondoltam, hogy itt talan sokaknak ismeros lehet a gond.
Ps4, p30 pro
kcsa
veterán
naiv kérdés: keréknyomás rendben van?
Erdei88
veterán
Ugyanezt a hibát produkálta nálunk 2 hónapig. Engine Malfunction és szívóbenzin lett belőle (1 literes ecoboost), leállítottam, újraindítás után hibátlan volt.
2 hétig szerelőnél volt, diag szerint a levegőnyomással volt gond. A valóságban az autónak semmi baja nincsen. Mindent átnéztek, meghúztak ami esetleg lötyögött. Azóta semmi baja nincsen, már mentünk vele 500 km-t.
Nem tudták megmondani mi okozhatja, a következő tipp a turbó lett volna.
Kérlek mindenképpen írd meg, hogy nálad, hogy végződött, mert kíváncsi vagyok.
[ Szerkesztve ]
RazoR
veterán
Nemsokára megyak a szerelőhöz diagra, majd megírom mi a helyzet persze.
Pepeninho
őstag
Igen, 2 hetente csekkolom tankolasnal.
Ps4, p30 pro
stellaz
addikt
Sziasztok! Mk3-as mondeo kombiban kéne hátsó hidat cserélni, mert el van korrodálva. Tudtok esetleg újat, vagy jó állapotú bontottat? Beszéltem több bontóval is, de nincs nekik.
Köszi
RazoR
veterán
Na, diag eredménye: turbó alacsony nyomás és lambdaszonda, első tipp a változó geo bizbasz szorul, turbó le, tisztítás cca 60ezer.
Valójában 8cm hosszan szét van repedve a coolerre menő cső cca. 15ezer
Úgyhogy örülünk.
Erdei88
veterán
Akkor ezt olcsón megúsztad, és elég gyorsan megtalálták
ReFleXx
addikt
erre a hibara a szerelonek elso tippje a turbo ki es szetszed? hat gratulalok neki
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
#31600896
törölt tag
Na szevasztok!
Akksit kell majd cserélnem a Focusban, mert 1x lemerítettem (1 napra rajta maradt a gyújtás )
Milyet javasoltok bele? (MK2 benya)
Legszívesebben nem cserélném, de azt mondják télen simán lemerül.
[ Szerkesztve ]
dragonfx
veterán
Sziasztok!
1.6 os benyas 2005-06-07 focusnak vannak alsp tipushibai?
Mire kell figyelni vetelnel?
Szerviz mennyire sulyos kicsi japan autohoz kepest?
102 vagy 116 lovas a jobb moci?
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
atila4
senior tag
Sziasztok! Akinek van tapasztalata MK3 faceliftes Focus St-vel, legyen szíves rám írni
Előre is köszönöm!
Windows 10 / Galaxy S 7 / Asus ROG
Jöhetnek a kérdések, ha tudok, válaszolok.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
gabor9991
őstag
Vannak.
Szervószivattyú, benzinszivattyú, szilentek, rugótörés, kopogó kormánymű satöbbi.
Lassan 15 éves autókról van szó így már minden is lehet a baja.
Ha az 102 lovas alatt a 74kW-os verzióra gondolsz akkor az a jobb választás ilyen idősen.
+1 mindenre is figyelni kell már. Enyém 2005-ös kombi.
A fentebb leírtakon kívül rozsda rügyezése több helyen, beázás a motortérben és/vagy a csomagtartónál. A benzinszivattyú nem létező szerelőnyílását feltétlen meg kell nézni nem-e vágták ki kóklerek a hátsó ülés alatt a kasznit.
Jó lesz az 100 lónak is (mínusz egynéhány ami elszaladt az évek alatt). Minél jobban felszereltet kell venni, bár én személy szerint elvagyok tempomat és esp nélkül is mert főleg városban mászkálok vele.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
gabor9991
őstag
Először azt akartam tanácsolni, hogy keressen rá a te hozzászólásaidra így képben lesz minden lehetséges tipushibájával és még azon felül is láthat csodát, de nem akartam gonosznak tűnni
Nem lettél volna.
Úgy vagyok vele, h azok amiket megcsináltattam rajta legalább már rendben vannak és jó eséllyel többet nem kell hozzányúlni. Tudtam, h költeni kell majd rá csak egy év alatt ez hangyányit több volt, mint amire gondoltam.
A szervo az tényleg szívás volt.
A szerelő elvitte a kocsit egy próbakörre (én kértem meg rá hátha tapasztal valamit amit én laikusként nem veszek észre), azt mondta minden rendben vele, műszakira kész. Hátsó-első szilentek is végre cserélve, kipuff flexicső, olaj és szűrők cseréje és egy futó állítás. 50k-volt a munkadíj és a flexicső, minden mást vittem.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care