Hirdetés

2020. március 30., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#20751) ReFleXx válasza daniel2121 (#20749) üzenetére


ReFleXx
(addikt)

WSS M2C950 A jóváhagyású 0W-30 olajat. Márka vallás szerint szabadon választható.

(#20752) flymi


flymi
(őstag)

Kipuff flexi cső lecseréléséhez le kell szedni a bölcsőt is? :U

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#20753) Zoli-bácsi válasza flymi (#20752) üzenetére


Zoli-bácsi
(aktív tag)

Nem

(#20754) FPSTunker válasza daniel2121 (#20749) üzenetére


FPSTunker
(senior tag)

Ezt szoktam tölteni : Ford WSS-M2C950-A Castrol Magnatec Stop-Start 0W-30 D Ford
A 30ezres csere periódus szerintem kúrva sok.
15 ezrenként cserélek.
Szűrők MANN filter.

(#20755) flymi válasza Zoli-bácsi (#20753) üzenetére


flymi
(őstag)

Nekem azt mondta a szerelő, h nem lehet csak levágni és a helyén behegeszteni az újat. Bontani kell.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#20756) DeFranco válasza flymi (#20755) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

nekem levágták, behegesztették.

olyan szerelőt próbáltál már aki nem pék?

(#20757) flymi válasza DeFranco (#20756) üzenetére


flymi
(őstag)

Autószerelő mester.
Akihez szoktam vinni már két hónapja ígéri kábé, h megcsinálja. Ott is hagytam nála 3 napig a kocsit, de hozzá sem nyúlt így elhoztam és a második számúhoz vittem. Muszáj volt, vinnem kell műszakira.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#20758) ReFleXx válasza DeFranco (#20756) üzenetére


ReFleXx
(addikt)

:DDD :DDD :DDD az eros volt :C :C

(#20759) daniel2121 válasza FPSTunker (#20754) üzenetére


daniel2121
(senior tag)

Most lecserélem és utána 15 ezrenként cserélem én is. Hol lehet megvenni a legjobb áron?

(#20760) Pepeninho válasza Pepeninho (#20747) üzenetére


Pepeninho
(őstag)

Hatha most lesz valaki... :R

Ps4, Mate 10 pro

(#20761) Jorus


Jorus
(nagyúr)

Focus Mk 3.5-ben a csomagtérvilágítás 2825-ös vagy 6411-es izzót fogad? Délután megnézem majd, ha hazaértem, de hátha addig megírja vki. :)

[ Szerkesztve ]

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#20762) Econ válasza A Zéé (#20739) üzenetére


Econ
(őstag)

(#20739) A Zéé

"igen, tudom, de sokat számít az üzemanyag minősége is."

Én csak a 95-ös alapáras MOL-benzint használom, kint INA kútnál tankoltam. Próbáltam prémium üzemanyagot is, de semmilyen különbséget nem láttam.

(#20750) nfsu17

"szerintem én nem fogok összehozni ennyit sosem, pedig törekedni fogok rá, ha lesz kedvem majd."

Nem kell rá odafigyelni, én sem tettem. Egyszerűen csak sokat mentem kényszerűségből a szerpentines szakaszokon a lassabbak tempójával, autópályán pedig szinte végig tempomatoztam.

"a 47e km is egy év alatt szép :D"

Hozzátartozik az igazsághoz, hogy elég sokat motorozom, pontosabban robogózom is. Értelemszerűen munkára is használom mindkettőt.

"a kipuf. végén, az alján, ahol kicsöpög a víz, ott neked kormos?"

Most néztem csak, hogy rákérdeztél, meg is lepődtem kissé: a Mondeo hátsó dobja keresztbe van fordítva és két vége is van. Mindkettő korommentes.

A legjobb fényképezőgépek 200e alatt (árak, objektívek, főbb jellemzők tényszerűen és részletesen): https://sites.google.com/site/milcrendszer/

(#20763) bajnokpityu válasza Econ (#20762) üzenetére


bajnokpityu
(nagyúr)

A Te mondid mikori is? kb 1 éve a benyásokban is van részecskeszűrő. nekem a kiám még ez előtti, nem turbos, de közvetlen befecsis, és kormos,mint állat. a diesel eur 5 mondi se, és a 6.2 se kormos.

gondolom nem sok hideginditásos városi menetben jött ki ennyi km.

(#20764) Erdei88 válasza Econ (#20762) üzenetére


Erdei88
(veterán)

Én csak a 95-ös alapáras MOL-benzint használom, kint INA kútnál tankoltam. Próbáltam prémium üzemanyagot is, de semmilyen különbséget nem láttam.

Ugyan nem az 1.5T motor, de nemsokára annál is kiderül, de 1 literes ecoobostnál bizony észrevehető volt a MOL-os 95-ös és az OMV-s Maxxmotion közötti különbség. Fogyasztás és dinamizmusban is

[ Szerkesztve ]

(#20765) DeFranco válasza flymi (#20757) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

azt én nem tudhatom, hogy te az a b vagy a c szerelőhöz vitted, mivel úgy hivatkoztál rá hogy aszerelő, ezért gondoltam arről van szó, akihez rendszeresen viszed és akivel már eddig is voltak problémák ha jól emlékszem.

mindenesetre nem tudom mi a helyes technológia, nekem is mondta a kipufogós szaki hogy le lehetne venni az egész rendszert leömlőtől, de 1: marha drága lenne 2: csipkebokor vessző 3: ne akarjam megbontani, mert kockázatos és felesleges.

így elvágta a csövet a megfelelő helyen és szépen behegesztette az új flexibilis tagot. ez volt x éve, azóta is úgy áll mint katiban a gyerek, tehát mondhatni a technológia kiállta a próbát, az lehet hogy egyébként az idő megeszi magát a flexitagot de ennyi.

(#20766) flymi válasza DeFranco (#20765) üzenetére


flymi
(őstag)

Különösebb problémák nem voltak vele, csak
1. mindig csúszásban van
2. egyszer nem szólt a hátsó első szilent kapcsán mikor lent volt a hátsó futó
Egyébként korrekt arc.

"B szerelő" egy autószerelő mester (ha lehet hinni a kirakott táblának), mindennel IS foglalkozik a futótól a szélvédőig. Eddig mindig gyors és pontos csak meglepett ez most, gondoltam rákérdezek hátha itt másnál is cserélték már. Lehet szar helyen van tényleg és a helyén nem lehetne körbe meghegeszteni szépen, nem tudom nem értek hozzá. Lehet nem is ő hegeszt.
"A szerelőnél" tudom, h a szembe szomszédom szokott neki segíteni lakatos munkákban.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#20767) zoltan.bagi válasza flymi (#20766) üzenetére


zoltan.bagi
(kezdő)

Nekem a kipufogóklinikán cserélték katalizátorral együtt. Helyén, behajolva a motortérbe, kb 40 perc alatt, mindezt garanciával, műbizonylattal ~55 ezerért.
Csodás varrat volt, még gépész ismerős is elismerte.

ui:
engedd már el a kóklereket, rossz olvasni mennyit szívsz azzal a kocsival és a szerelőkkel... :(
Én egyszer voltam maszeknál, tréler lett a vége a javításnak, nekem ennyi elég volt. Még az essmotor-nál is vissza kellett vinnem a kocsit, pedig ők elméletileg értenek hozzá.

(#20768) zoltan.bagi


zoltan.bagi
(kezdő)

Ez elég durva :(

[ Szerkesztve ]

(#20769) flymi válasza zoltan.bagi (#20767) üzenetére


flymi
(őstag)

Pedig annyira nem is kóklerek és nem hinném h átbasznának a palánkon. Egyik sem akarta még a hidroelektromos diffundáló visszapillantó kapcsolót kicseréltetni. :N
Viszont tényleg ismerek itt a városban olyat akinek a legprecízebb műszere a kalapács meg a villáskulcs, azokat inkább kilométerekre elkerülöm. Ezeknek viszont van cégérjük, emelőjük, műhely tele szerszámokkal, "B"-nél még diag műszer és lézeres futó állító is.
Márkaszervizbe 1 hónapnál előbb nem lehet időpontot kapni és nagyon sok rosszat hallani az ott dolgozó "pékekről" meg az óradíjak se épp alacsonyak.

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#20770) x_424 válasza flymi (#20769) üzenetére


x_424
(aktív tag)

Kérdezd körbe az ismerőseidet, kollégáidat, hogy a környéketeken tudnak-e valóban hozzáértő szerelőt javasolni. Hátha utána már csak tankolni kéne abba az autóba és időnként olajat cserélni. :) Én így tettem, de én Debrecenben. Most már csak az autó kora szúrja a szememet, mert már ez is 13 éves.

[ Szerkesztve ]

(#20771) gabor9991 válasza flymi (#20769) üzenetére


gabor9991
(őstag)

Vezérműszíj+ vízpumpa csere árajálatok:

Maszek:
35 anyag (contitech) + 20 munkadíj (számla, garancia nincs)
Össz.:
55 ezer

Bosch szerviz:
Anyag (skf) + munkadíj
Össz.:127 ezer :D :Y

Ford szerviz:
Anyag (gyári) + munkadíj 99.990
+ 25 ezret akarnak a hosszbordás szíj cseréjére pluszban kiszámlázni...

Össz.:124.990

Na ez után legyen okos az ember, hogy hová viszi.

[ Szerkesztve ]

(#20772) FPSTunker válasza daniel2121 (#20759) üzenetére


FPSTunker
(senior tag)

Fehérváron vettem az olajosnál aki cserélni szokta.
16.5k volt a 4 literes.
Neten van olcsóbban is de az lehet hamis is.

gabor9991 maszek + számla nem játszik?

[ Szerkesztve ]

(#20773) gabor9991 válasza FPSTunker (#20772) üzenetére


gabor9991
(őstag)

De, lehet, hogy tudna írni egy számlát csak az a kérdés, hogy ha két hónap múlva széthullik a motor akár alkatrész akár szerelési hiba miatt ( volt már aki járt így) akkor mit tudnék elérni nála?

(#20774) zoltan.bagi válasza gabor9991 (#20771) üzenetére


zoltan.bagi
(kezdő)

[Essmotor] számla. (Friss fagyálló + csavarok!!! + vízpumpa = ~73 ezer)
Ha levonod a "felesleget" , ami azért volt, mert időnként nehezen indult, akkor nem sokkal több és van számla, garancia.
A vezérműtengelykerékkel megszívtam, ebben a szériában bakelit volt, amit nem voltak hajlandóak visszatenni, kellett helyette fém, de legalább csak egyet számláztak :D
Megjegyzem pont ezután kellett visszavinnem: 110 fölött motorféknél felment a vízhőfok.
Cseréltek termosztátot. Gyári 82 helyett 74 fokosra, de utána is rossz maradt. --> Na itt ingott meg a bizalmam bennük is. Csere helyett gondolkodunk... pff... :F (Télen így jóval gyengébb lett a fűtésem és lassabban is melegedett be.)
Ezután írtam egy panaszlevelet, akkor átnézték rendesen (Leírás valami hasonló: Járó motornál a hűtővízcsövek puhák, összenyomhatók. Ennyi belefért volna előtte is :DD ), s kiderült, hogy a kiegyenlítő kupakja nem zárt, nem volt nyomás a rendszerben. Elöregedett, valószínű amíg nem volt bolygatva még jó volt, de az ennyi km és idő után nem is lenne baj, HA észreveszik. Itt még kiderült, hogy a kiegyenlítő egy része is kissé kifújt felül, mert porózusra öregedett. Illetve a ventim 1-es fokozata nem ment. (A kupak volt a fő ok, a tartály/venti előtte is olyan volt, SOSEM mozdult a mutató középről. A ventivel "csak" az alapjáraton gyenge klíma problémámat oldották meg, amivel meg a klímás nem tudott mit kezdeni. :DD )
Lényeg, hogy 2-szer vissza kellett mennem (anno nyaralás előtt, ahova kocsi kellett) és pattogni, hogy jó legyen, DE legalább lehetett.
Nekem csak az a bosszantó, hogy mind vízpumpa-, mind termosztátcsere után elvárnám, hogy ellenőrzik a rendszer zártságát, ha már hozzányúlnak.
Ennyit a szakszervizről.

Sufni: lecserélte a szerelő a hosszbordást, majd kb 5 ezer km után (csereperidóus 160 ezer km/8 év, szóval kb még új volt) elszakadt, mert a vezetőgörgőt nem cserélte, ami el volt öregedve és (autópályán) szétesett. Panasz, garancia nincs, tréler van.
Na ez nem történik meg egy (jobb) szakszervizben, mert tudják, hogy együtt cserélendő.

Maszek valószínűleg a főtengelycsavart sem cserélte volna a vezérlésnél. Akinek eladtam a kocsit, neki pont attól térdelt le korábbi Focusa a friss vezérléssel.

2 hónapja adtam el. Remélem, még sokat fog futni!

Szerettem, egy jól vezethető, dinamikus, stílusos, fiatalos autó, jó futóművel. Annyi, hogy én ebből semmit nem használtam ki (totálisan kíméltem, öregurasan vezettem), ellenben a "hátrányaival" szembesültem (kuplungcsere, futóműben az a rohadt sok szilent :), városi fogyasztás).
Végül egy Priust vettem, sokkal inkább "sajátomnak" érzem, DE maximálisan jó emlékeim vannak a Fókáról (azért is járok még vissza). :)) Lehet szimplán csak megöregedtem :D

[ Szerkesztve ]

(#20775) DeFranco válasza zoltan.bagi (#20774) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

innye, jól lement az ára az alkatrészeknek :D pár apróság valamennyivel drágult, de nálam még a kerék 25k volt a vezérlés kit meg 30k, 6 éve.

(#20776) Jorus válasza Jorus (#20761) üzenetére


Jorus
(nagyúr)

Ha esetleg valakinek még szembejön, Mk 3.5 Focus csomagtér világítás izzó 2825-ös.

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#20777) ReFleXx válasza zoltan.bagi (#20774) üzenetére


ReFleXx
(addikt)

283e km-el adtam el az enyem, meg gyari kuplunggal :)

(#20778) Pepeninho válasza Pepeninho (#20747) üzenetére


Pepeninho
(őstag)

Ebben tovabbra sem tud segiteni senki?

Ps4, Mate 10 pro

(#20779) ReFleXx válasza Pepeninho (#20778) üzenetére


ReFleXx
(addikt)

milyen hibakodot tarol ilyenkor?

(#20780) RazoR


RazoR
(veterán)

Sziasztok!

1.6TDCi autópálya felhajtó gyorsításnál kiírta, hogy Engine Malfunction és átváltott szívó dízel üzemmódba, elment az ereje, gondolom eldobta a turbónyomást. Újraindítás után megszűnt a hiba, majd pár nap múlva ugyanez de jött a Check Engine is mellé ami maradt is, azóta kicsit lomhább és eléggé kormol közepes fordulaton. Mi lehet a gond? Coolercső repedés?

(#20781) kalmanchris válasza RazoR (#20780) üzenetére


kalmanchris
(tag)

Diag, vákuum és nyomócsövek ellenőrzése, N72 stb

(#20782) kalmanchris válasza FPSTunker (#20772) üzenetére


kalmanchris
(tag)

Jó ár! Munkadíjjal, szűrővel együtt lenne ennyi, szintén helyben.

[ Szerkesztve ]

(#20783) zoltan.bagi válasza ReFleXx (#20777) üzenetére


zoltan.bagi
(kezdő)

Sajnos egy kb 10%-os kuplunggal vettem, így muszáj volt párezer km után. Párszor mentünk külföldre is, nem mertem vele játszani.
Nálam sem kopott a szükségesnél jobban. 40 ezret tettem bele, kb 3mm-rel lett vékonyabb az első fékbetét is csak.
Igazából már azt is "hibridesen" vezettem. :)

(#20784) Pepeninho válasza ReFleXx (#20779) üzenetére


Pepeninho
(őstag)

Nem voltam meg kiolvastatni. Autoklimas haver mondta, hogy hallott valami Fordbetegsegrol ami ilyen "tunetegyuttest" produkal. Azert gondoltam, hogy itt talan sokaknak ismeros lehet a gond.

Ps4, Mate 10 pro

(#20785) kcsa válasza Pepeninho (#20784) üzenetére


kcsa
(veterán)

naiv kérdés: keréknyomás rendben van?

(#20786) Erdei88 válasza RazoR (#20780) üzenetére


Erdei88
(veterán)

Ugyanezt a hibát produkálta nálunk 2 hónapig. Engine Malfunction és szívóbenzin lett belőle (1 literes ecoboost), leállítottam, újraindítás után hibátlan volt.
2 hétig szerelőnél volt, diag szerint a levegőnyomással volt gond. A valóságban az autónak semmi baja nincsen. Mindent átnéztek, meghúztak ami esetleg lötyögött. Azóta semmi baja nincsen, már mentünk vele 500 km-t.
Nem tudták megmondani mi okozhatja, a következő tipp a turbó lett volna.

Kérlek mindenképpen írd meg, hogy nálad, hogy végződött, mert kíváncsi vagyok.

[ Szerkesztve ]

[ Szerkesztve ]

(#20787) RazoR válasza Erdei88 (#20786) üzenetére


RazoR
(veterán)

Nemsokára megyak a szerelőhöz diagra, majd megírom mi a helyzet persze.

(#20788) Pepeninho válasza kcsa (#20785) üzenetére


Pepeninho
(őstag)

Igen, 2 hetente csekkolom tankolasnal.

Ps4, Mate 10 pro

(#20789) stellaz


stellaz
(aktív tag)

Sziasztok! Mk3-as mondeo kombiban kéne hátsó hidat cserélni, mert el van korrodálva. Tudtok esetleg újat, vagy jó állapotú bontottat? Beszéltem több bontóval is, de nincs nekik.

Köszi

(#20790) RazoR válasza Erdei88 (#20786) üzenetére


RazoR
(veterán)

Na, diag eredménye: turbó alacsony nyomás és lambdaszonda, első tipp a változó geo bizbasz szorul, turbó le, tisztítás cca 60ezer.
Valójában 8cm hosszan szét van repedve a coolerre menő cső cca. 15ezer

Úgyhogy örülünk.

(#20791) Erdei88 válasza RazoR (#20790) üzenetére


Erdei88
(veterán)

Akkor ezt olcsón megúsztad, és elég gyorsan megtalálták

[ Szerkesztve ]

(#20792) ReFleXx válasza RazoR (#20790) üzenetére


ReFleXx
(addikt)

erre a hibara a szerelonek elso tippje a turbo ki es szetszed? hat gratulalok neki :C

(#20793) x_424


x_424
(aktív tag)

Na szevasztok!
Akksit kell majd cserélnem a Focusban, mert 1x lemerítettem (1 napra rajta maradt a gyújtás :W )
Milyet javasoltok bele? (MK2 benya)
Legszívesebben nem cserélném, de azt mondják télen simán lemerül.

[ Szerkesztve ]

(#20794) dragonfx


dragonfx
(veterán)

Sziasztok!
1.6 os benyas 2005-06-07 focusnak vannak alsp tipushibai?
Mire kell figyelni vetelnel?
Szerviz mennyire sulyos kicsi japan autohoz kepest?
102 vagy 116 lovas a jobb moci?

"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014

(#20795) atila4


atila4
(senior tag)

Sziasztok! Akinek van tapasztalata MK3 faceliftes Focus St-vel, legyen szíves rám írni :)
Előre is köszönöm!

Windows 10 / Galaxy S 7 / Asus ROG

(#20796) Jorus válasza atila4 (#20795) üzenetére


Jorus
(nagyúr)

Jöhetnek a kérdések, ha tudok, válaszolok. :)

''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

(#20797) gabor9991 válasza dragonfx (#20794) üzenetére


gabor9991
(őstag)

Vannak.
Szervószivattyú, benzinszivattyú, szilentek, rugótörés, kopogó kormánymű satöbbi.
Lassan 15 éves autókról van szó így már minden is lehet a baja.
Ha az 102 lovas alatt a 74kW-os verzióra gondolsz akkor az a jobb választás ilyen idősen.

(#20798) flymi válasza gabor9991 (#20797) üzenetére


flymi
(őstag)

+1 mindenre is figyelni kell már. Enyém 2005-ös kombi.
A fentebb leírtakon kívül rozsda rügyezése több helyen, beázás a motortérben és/vagy a csomagtartónál. A benzinszivattyú nem létező szerelőnyílását feltétlen meg kell nézni nem-e vágták ki kóklerek a hátsó ülés alatt a kasznit.
Jó lesz az 100 lónak is (mínusz egynéhány ami elszaladt az évek alatt). Minél jobban felszereltet kell venni, bár én személy szerint elvagyok tempomat és esp nélkül is mert főleg városban mászkálok vele.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#20799) gabor9991 válasza flymi (#20798) üzenetére


gabor9991
(őstag)

Először azt akartam tanácsolni, hogy keressen rá a te hozzászólásaidra így képben lesz minden lehetséges tipushibájával és még azon felül is láthat csodát, de nem akartam gonosznak tűnni :D

(#20800) flymi válasza gabor9991 (#20799) üzenetére


flymi
(őstag)

:N Nem lettél volna.
Úgy vagyok vele, h azok amiket megcsináltattam rajta legalább már rendben vannak és jó eséllyel többet nem kell hozzányúlni. Tudtam, h költeni kell majd rá csak egy év alatt ez hangyányit több volt, mint amire gondoltam.
A szervo az tényleg szívás volt.

A szerelő elvitte a kocsit egy próbakörre (én kértem meg rá hátha tapasztal valamit amit én laikusként nem veszek észre), azt mondta minden rendben vele, műszakira kész. Hátsó-első szilentek is végre cserélve, kipuff flexicső, olaj és szűrők cseréje és egy futó állítás. 50k-volt a munkadíj és a flexicső, minden mást vittem.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.