Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] A használt VGA piac kincsei - Július I
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
A Zéé
addikt
akkor nem kettőstömegű lesz.
Kuplung attól függetlenül még lehet. Nem fog magasan, vagy nem nehézkes néha a váltás?
Lehet amúgy motortartó bak, vagy valamelyik szilent/toronycsapágy is, ami ahogy megkapja a terhelést, úgy koppan egyet. Ez a megoldás akkor lehet valószínűbb, ha amúgy menet közben néha hallod, hogy kopog a futómű.
Just a simple Lineman...
#31600896
törölt tag
Kuplung lent fog, tökéletesnek vélem. Váltás könnyű. Kanyarodáskor nagyobb sebességnél, rossz úton hallok előlről egy kis halk koppanást. Mintha pattogna az autó eleje.
[ Szerkesztve ]
harry
veterán
Ha van egy jól bevált autód (? ezt nem tudom), akkor én nem cserélném le egy ismeretlenre, ami csak pár évvel fiatalabb (nyilván lehet jobb hangszigetelés, passzív biztonság stb hisz újabb széria, esetleg extrák, de mondjuk dinamikából veszítenél, ha meg az okoskerekes 1.6-os, az kicsit komplexebb technika is, de ezt persze neked kell tudni, mit vársz tőle, s mennyire vagy kockázattűrő). Na meg sokkal kisebb csomagtér.
Amikor én nézegettem II-es Focust, ezeket szedtem össze, mint megnézendő dolgok a típusnál:
- hidraulikus kormanyszervo hiba
- szelvedo befuvoka kornyeken beazas, gyujtas hiba
- femcsovek allapota?
- legkondi nyomas ellenorzese szelep benyomassal
- rozsda: ajto alja, hatso sarvedoiv, csomagterajto, elso sarvedo/kuszob pontja,
- ghia / titanium sokkkkkal felszereltebb (de nagyon valtozo ki-milyen extrakat kert hozza)
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Holnap csinálják a kavicsfelverődést a kocsin. Csak előbb még elszaladok beszerzek egy levélrácsot, mert a műanyag bepattintós él a két végén el van törve az enyémen. Plusz pár műanyag apróságot veszek még (pl: ülés oldalán a műanyag takaróelem lifeg, szarrá ment a patent).
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
7Sony7
addikt
Üdv Srácok. Milyen feltételei vannak a dpf regeneráció automata indításának? Gondolok itt üzemanyag-mennyiségre, motor hőfokra? (1:6 tdci 109 le)
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
VAG vonalon azt hiszem motorhő, üzemanyagszint, fordulatszám számít. Meg persze számított és mért eltömődöttségi fok, és nálad talán még az adalékanyag (Eolys/Infineum) szintje.
7Sony7
addikt
Értem, köszi. Esetleg a kívánt értékeket honnan tudnám kideríteni?
Vagy valami ledet betenni, ami jelzi a regent?
Esetleg van valami olcsóbb obd olvasó, amivel tudom figyelni pl a dpf állapotát?
-
molnarpeter
nagyúr
ELM327 v1.5 olvasó pic18f25k80 vezérlővel, plusz Forscan. Közvetve az EGT is indikátor tulajdonképpen. Az elvárt értékeket nem tudom, ECU-ban kéne kutakodni, ha más nem tette meg eddig
#31600896
törölt tag
Kőfelverődésen én is gondolkodtam, van egy pár a motorháztetőn, de elengedtem, mert hallom másoktól, hogy 1 év után megint tele lenne... esetleg később valamikor "megszépíttetem"
Nekem új lökhárító van fent a kocsin, festés plusz lakkal, patika volt 1 hetet bírt ki... Pedig követési távolságot tartok és akkor is kaptam kavicsot...
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
radi8tor
MODERÁTOR
Vicces megoldás. Már csak az eső miatt is.
⭐ Stella
RazoR
veterán
Elgondolkodtam, hogy kell-e ez alapján nekem fixpontos tetőcsomagtartó.....
kcsa
veterán
Ez még engem is meglepett, de cmaxos jóbarátom szerint ez tényleg ilyen, az övé annyival volt jobb, hogy nem kellett a festéket felkaparnia, mert csak le volt dugaszolva a csavar helye.
De délután megnézem az enyémet, hogy mi van a takaróelem alatt...
Ja. S-amx is ilyesmi volt, de ott nem jött föl a festék, mert a műanyag csvar-dugó kiállt, szerencsére.
De a videóban látható azé' eléggé gáz'.
És a takaró műanyag csavarja is eléggé vicces, kicsit túltekered, oszt' be vagy épp kiesik. Agyatlan megoldás kissé. Nyáron elég dühítő tud lenni, amikor a tetőcsomagtartó felszerelése tovább tart, mint a biciklik felrakása (3 a tetőcsomagtartóra, 2 meg a hátsó ajtóra szerelhető tartóra)
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
DeFranco
nagyúr
off kérdés: lehet olyan tetőcsomagtartót bérelni mondjuk egy hétre, amivel 2-3 kerékpárt elszállítunk pl. nyaralás alkalmával? van ilyen bérlési lehetőség?
mk1 fókánál (sedan) van értelmes (kédergumi sérülés és karcmentes) tetőcsomagtartó felfogatási lehetőség?
Biztosan, én is kerestem annak idején, aztán családilag úgy döntöttünk, hogy megvesszük (és jól tettük).
ilyesmit találtam hirtelen:
BÉRLETI DÍJ :
Minimum bérleti idő 2 nap » Ára 1000.- Ft / nap
Egy hetes bérleti idő esetén » Ára 5000.-Ft / 7 nap
Kaució 10.000.-Ft
Én ismerőstől kértem, amikor még nem volt, 2 üveg jóféle boromba került.
(szerk.: merthogy nekik is opel Astra-juk van, és komplett tetőcsomagtartó + biciklitarto kombóval bírtak annak idején)
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
7Sony7
addikt
Utánanézek egy beszerzési forrásbak, köszönöm.
-
molnarpeter
nagyúr
Kézenfekvő lenne a típus fb csoportjában keresni tagot, akinek van. Vonóhorog nincs?
molnarpeter
nagyúr
Amúgy jó vastagon be kell zsírozni a menetet, esetleg O-gyűrűvel betenni a csavart, és úgy talán nem rohad be a történet Mondjuk ha csak úgy van hagyva, akkor még mindig lehet egész egyszerűen újra menetet fúrni (valójában inkább megtisztítva azt).
molnarpeter
nagyúr
Legjobb lenne ezeket még újonnan fóliázni...
DeFranco
nagyúr
nincs, egyelőre csak elvi szinten érdekelt a dolog fb csoportba nem járok, még az ilyen csoportnál sokkal szűrtebb más csoportokban is annyi az idióta ami mentálhigiénés szempontból nekem már nem egészséges (és minden bizonnyal rólam is gondolnak ilyet mások)
@cappa72: köszi.
már csak az érdekelne, hogy ezek a megoldások, amikor nincs tetősín csak "valahogy" felrakom, mennyire egészségesek a fényezésre, ajtógumira tekintettel.
molnarpeter
nagyúr
Simán kikapcsolom a csoportok követését és az értesítéseket, úgy ki lehet bírni
Ha tisztán megy fel és van némi gumi a talp érintkező felületén, akkor talán nem lesz gond, rendszeres használatra már fóliát mondanék (vagy horog ).
Eddig nekem csak fix pontos (csavarozós), vagy tetősínes autóm volt, szóval a félig ajtóra, félig tetőre odaszorítós megoldásokat nem ismerem.
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Talán van ötletetek mi lehet, mi okozza ...
Fiam Fiestája, 1.4 TDCi (2006) Ma hallottam, de csak kívülről lehet hallani (utasfülkéből nem hallható) és kébé olyan 2 méter távolságig hallani ezt a hangot. Megpróbálom körül írni. Nagyon hasonlít a hang a tücsök ciripelés hangjához, hasonló hangmagasságú/hangszínezetű és ritmikusan ismétlődik. Értve ez alatt, hogy egy másodperc alatt 3-4 rövid cripp-cripp-cripp-cripp...Ezt a hangot ha felnyitjuk a motorháztetőt, akkor területileg behatárolva onnan hallani, ahol a vezérműszíj van, a generátor. Pontosabban nem tudom behatárolni. Motorfordulat emeléskor sem változik, mindig ez van.
Elnézést az igen csak szakszerűtlen leírásárt.
Teljes vezérlés csere 2 éve volt, azóta ~10-12 ezer km ment bele.
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
ReFleXx
addikt
nem lehet h 1 tucsok az? 😀
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
pn4hvq
senior tag
Saját tapasztalataimból kiindulva: vagy valamelyik feszítő vagy vezetőgörgő, klíma, generátor, generátor (esetemben) szabadonfutója, főtengely szíjtárcsa. Sorban végig kell hallgatni őket.
molnarpeter
nagyúr
Hosszbordás szíj leszedésével ki lehet szűrni, hogy a vezérlés vagy előbbi irányában érdemes keresgélni.
DeFranco
nagyúr
mk1 fókánál a vízpumpa köszönt el így. nem feltétlenül ennek a hangja, lehet szíj stb. is természetesen de akár vízpumpa is.
Jenne
senior tag
Köszi!
Remélhetően nem akkora ez a hiba, hogy útközben leálljon az autó, mert holnap reggel indulnak ezzel az autóval el egy két hetes nyaralásra.
Anno amikor komplett vezérlés csere volt, akkor volt feszítőgörgő csere is (az inkább morgó hangot adott és a fordulat emelkedésre változott a hangja is) és volt főtengely szíjtárcsa csere is.
(#20179) DeFranco
Remélem nem vízpumpa, mert a vezérlés cserénél az is cserélve volt. Komplett vezérlés csere volt.
(#20178) molnarpeter
Neked is köszi...
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
Jenne
senior tag
Megkérdezem mert hátha...
Pécsen vagy Pécs közelében tud valaki megbízható szerelőt, műhelyet? Ahol értenek is dízeles fordokhoz?
Köszi előre is.
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
Csak az enyém a szélvédőn van.
Levélrács is cserés meg vettem még pár alkatrészt rezervbe. Sajna elnapoltuk az üveg javítást.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Mondjuk ablakemelő mechanikáját vagy hasonló mozgó alkatrészeket mivel érdemes kezelni? Műszerolaj, gépzsír? Gusztusban valamikor szétkapom a két első ajtót. Mocskosul nyöszörög/csikorog ahogy húzza fel. Erőlködik. Vagy a motor kezdi megadni magát?
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
ReFleXx
addikt
benne van, hajlamos elkopni a szenkefe
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
#31600896
törölt tag
Nekem is nyikorog az ablak emeléskor. Mikor megvettem egy ideig hangtalan volt. Egyszer fújtam a résbe WD40-et, de pocakos hiba volt, mert 1 hónapba telt, mire lekopott az ablakról. Hiába töröltem róla le, lentről kapta a kenést. Nyikorgás persze nem múlt el.
darvinya
titán
Szilikon spray kenőanyag.
Ez száradás után min. 6 hónapig rajta marad.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
tailor
őstag
Nekem is nyikorog, és lassú is. Gondolom szét kéne szedni (a hátsó hangfalak miatt amúgy is), de rohadtul nem értek hozzá, szervizbe meg e miatt nem tudom, megéri-e elvinni
Nekem tegnap elmagyarázták, mert ajtó határolót is cserélnem kell.
Akkor meg egyúttal az ablakemelőt is összekenném.
RE: Kösz, kösz és kösz.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Sosem értettem ezt a kor megkötést. Kit érdekel hány éves autóban ülök? Ha jó, meg kell venni. Fiatal autó is lehet szar. Én 2 milláért vettem 12 éves autót, na bumm.
tailor
őstag
Ha megcsináltad, majd kérek szépen infót a how-to-ról, ha nem baj
radi8tor
MODERÁTOR
Mivel nem értesz hozzá marad a szerviz.
Elég macerás az ajtó szétbontása, mivel van benne víz és hangszigetelés is. Ez egy gyurma szerű anyaggal rá ragasztva. [kép]
⭐ Stella
DeFranco
nagyúr
youtubeon van róla szerintem howto, nem egy atomfizika, mk1-nél én már 30 perc alatt bontom le az ajtót, szedem ki a zárat kenem meg és rakom vissza.
jó ha nézel róla videót vagy ha van egy részletes képes útmutató legalább de szerintem meg lehet csinláni.
radi8tor
MODERÁTOR
Mi baja a zárnak hogy rendszeresen szét kell szedni?
Amúgy itt ablakemelőről volt szó, azt azért kicsit nehezebb kiszerelni. Az sem árt, ha közben nem töri el a műanyag pöcköket vagy nem zuhan be az üveg a mechanika kiszerelése után az ajtóba.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
DeFranco
nagyúr
a rendszeres azért kis túlzás, 4x volt szétszedve eddig, egyszer kb. 4 éve a jobb hátsó, idén nyáron kétszer a jobb hátsó és egyszer a bal.
valószínűleg elkoszolódott és szorul a reteszmechanika mert az elektronika jó, a motor jó, fizikailag nem mozdul a billenő rész, erővel sem, hozzá kell férni és átfordítani onnan OK, kap kenést és elvileg évekre le van a gond, ez eddig sima ügy volt kivéve az utolsó eset.
eredetileg úgy gondoltam szimpla koszolódás és kenési hiányosság, de ami idén másodszorra is beállt az eleve ptfe sprayvel lett kenve egy hónapja, szóval most kicsit gondolkodom hogy mi lehet.
[ Szerkesztve ]
tailor
őstag
radi8tor és DeFranco: Köszi - vettem Haynes kézikönyvet is anno, hogy ezeket az apróbb dolgokat majd megcsinálom, de valahogy nem vitt rá a lélek (plusz utcán áll a kocsi, és nem szeretnék vizslató tekintetek előtt nekiállni...). Nem vagyok kétbalkezes, ha óvatosan nekiállok, valószínűleg menne a dolog, csak ugye mindig attól tartok, hogy ha történik valami nem várt dolog, akkor tapasztalat híján azonnal megakaszt az esemény
Nyugi, én sem bontottam még le az ajtókárpitot. Annyival jobb, h én kapun belül és tető alatt tudom már csinálni a szöszölést.
Tegnap először próbáltam ki, h behajtható-e kézzel a tükör és jelentem igen.
DeFranco: A vezető oldali zárral/kilinccsel is kezdenem kell valamit, mert szorul. Majdhogynem fel kell tépni az ajtót, h kinyíljon de legalábbis neki kell feszülni. A többi kilincs vajpuhán jár.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
DeFranco
nagyúr
én az mk1-ről tudok nyilatkozni, ott két takaróelem le (kilincsben dugó, ajtókapaszkodó fedlap), onnan csavarok ki (egy a kilincs mellett, kettő a kapaszkodó alatt, utóbbi kettő adja a fő rögzítést), körben 6 csavar az ajtókárpitból ki, kisháromszög takaróelem az ajtó sarkában lepattint, (ablaktekerő kar zégergyűrűvel le, mert az hátul nálam kézi) lent a kárpit.
habszivacs 3-4 ponton rögzül ott kiakaszt, le
porvédő mögött örökragacs szikével elvág, vigyáz hogy poros ne legyen, elhajtogat, hátsó dolgokhoz hozzáfér.
1+2+6 csavar (PH2 mind), 2 bolha, 1 zégergyűrű
szerszámok: PH2 csavarhúzó, kislapos a fedlapok kipattintásához, szike, bent az ajtóban torxok vannak.
nálam ennyi, a zárat nem mesélem mert nálad irreleváns, szerintem a "felnyitás" nálad is hasonló logika lehet.
RazoR
veterán
tailor
őstag
Köszi!
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W