Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [bitpork:] Fogyasztásra ítélve
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
molnarpeter
nagyúr
Más típusoknál mindig a gyárit mondják, elsősorban szenzor(ok) miatt - nem tudom, F1 esetén hogy működik a történet, ha mindent át lehet szerelni a régiből, akkor én megvenném az olcsót
gabor9991
őstag
Én megvenném innen a Hanspries-t.
ReFleXx
addikt
gyárit, fiestán cseréltem már , pár perces müvelet. nemárt ha van egy fecskendőd csővel leszivni a tartályt csere elott.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
DeFranco
nagyúr
ööö. szerintem ebben nincs szenzor legalább is én nem láttam semmit, szerintem ez egy sima műanyag tartály
@gabor9991: ezt én is néztem már
@ReFleXx: ezért kérdeztem, hogy fontos-e a gyári (és ha igen miért). bilincseket nem cserélted? elég öregnek tűnnek az enyémen.
[ Szerkesztve ]
ReFleXx
addikt
minek kockáztatni utángyartottal, nem nagy tétel a gyári sem, 12ezer valamennyi a petrányinál.
bilincsek nálam rendben voltak, talán mert már az egyik korábban cserélve volt.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
gabor9991
őstag
Nem nagy tétel?
Egy műanyagdarab 12000-ért?
Nekem kimondottan drágának tűnik ennyiért.
radi8tor
MODERÁTOR
Jaja ilyen tételnél el sem kéne gondolkozni utángyártottban. Nekem amúgy 2 éve adta meg magát, gyári ment a helyére.
gabor9991: az a műanyagdarab bírja 15 évig a 100 fokos vizet.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
gabor9991
őstag
Hát nem tudom...a Ford ugye nem gyárt alkatrész így biztosan ez is valamelyik beszállító terméke.
Ha itt is csak annyi a különbség mint pl a hosszbordás szíjnál ahol a dayco-t 1/3 áron meg lehet venni, ugyanaz a dayco szíj Ford logóval meg 3x drágább akkor én továbbra is az utángyártottat venném meg.
De szerencsére nekem még nem kellett vennem semmilyet az enyémben bírja a tartály
radi8tor
MODERÁTOR
Motorcraft tartály került bele, már csak azokat lehet kapni MK1-hez (fékpofából sincs már Fordos csak Motorcraftos gazdaságos)
⭐ Stella
gabor9991
őstag
Lengéscsillapítóból én is a gyárit vettem meg ami ránézésre Monroe.
Hamarosan ki kell cserélni a vezérműszíjat és a vízpumpát szerintem abból is a gyári lesz beszerelve mert az utángyártott csak egy tízessel olcsóbb.
De ebből a tartályból simán az olcsóbbat venném, legfeljebb, ha nem jó visszaküldeném és megvenném a gyárit.
Ettől persze senkit nem akarok lebeszélni a gyári tartályról az biztos jó lesz.
(bár az opel 1.4 twinport motornak volt egy nagy hibája, hitvány minőségű volt az olajnyomás gomba.Családban volt egy ilyen Astra a tulaj a sokadik csere után is ragaszkodott a márkaszervizes alkatrészhez így az autó 13 éves korában is trélerezett mert elfolyt az olaj, de akkor is gyári gombát tették bele újra )
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
15 éves autónál amúgy sem cél jellemzően 30 éves koráig hajtani, bontónak termelni a jó alkatrészt nem éri meg
diegho
nagyúr
Ezt ti meg mernétek venni? Milyen gondok vannak ezzel a motorral?
Szerk. nem ilyen kategóriában keresek autót (Golf osztály), sőt nem is ilyen árban (3,5M körül), de ezek mindig nagyon tetszettek és nem tudom mekkora szívás lehet egy ilyen. Napi melóbajárásra kell valami megbízható autó, amivel évente párszor el tudunk menni 4-en is kirándulni, nyaralni stb.
[ Szerkesztve ]
Gergőke88
addikt
Brutal nagy hátul is és nagyon kényelmes.
Valszeg lomha és sokat fogyaszt.
diegho
nagyúr
Országúton használnám 90%-ban, 100 tempomat, ez menne napi 55km-ben, így is sokat enne? Városban nem megyek éves szintem 100-200km-nél többet.
gabor9991
őstag
Annyira nem durva a fogyasztás [7.93 az átlag]
Nekem a focus átlaga 7 liter, ahhoz képest nem sok ez szerintem.
Országúti fogyasztás szerintem olyan 6 liter lehet 100 tempomattal.
De nagyon megemeli a fogyasztást a hideg, szóval hiába fogyaszt melegen országúton keveset ameddig bemelegszik addig fogyaszt rendesen.Az átlag a végén biztos több lesz mint 7 liter még úgy is ahogy te használnád.
[ Szerkesztve ]
Miért nem?
"jellemzően" -> Mondjuk aki megteheti az cserélje 2-3-5 évente, de szvsz az átlag magyarnak marad a 10+ éves használt.
Okés, azzal én is tisztában vagyok, h sosem lesz a kombim egy OT-s autó.
Az enyém 14 és szeretném addig használni amíg a motorja bírja vagy ki nem rohad alólam, illetve többe lenne a leves, mint a hús.
Rohadás elkerülése végett jövőre el fogom vinni mindenképp egy alváz és üregvédelemre, elég sok alkatrészt cseréltem már rajta, h azokhoz többé remélhetőleg már soha nem kell majd hozzányúlni így marad a motor és annak élettartama. Még 6-8 év múlva is szeretném használni vagy a fentiek tükrében még tovább is ha megadom neki ami kell és "ő" is úgy gondolja.
Unokanagybátyám anno mondhatni újonnan vásár't Pug 307-ese már megtett 700e km-t (16 v 17 éves az autó), épp ma volt itt nálunk. Most küszöböt kell neki cserélni mert volt valami pótkocsi meg szalagkorlát puszi és a helytelen javítás óta eszi a rozsda és darabokban válik le róla az anyag. 150-200k lesz ha jól emlékszem a mutatvány, ennyit mondott.
Motorikusan tipp-topp, de körülötte szinte minden haldoklik és rohad el. Egy másik kocsira ami használt de jó arra meg full költséggel 1,5-2 misi környékén érdemes nézelődni, de mivel már nyugdíjas kábé esélytelen ennyit leakasztania. Így marad a kivénhedt, fogatlan oroszlán.
Apósom öreg R19-ese már körben rohad, szerintem ennek a kocsinak ez az utolsó éve, mert nem éri meg kilakatoltatni, mert többe lenne a dolog mint a kocsi értéke. Na itt kell majd elengedni. Elvégre huszonpár éves már. (25 talán, nem esküdnék meg rá) Plusz az autószerelő haverja is meghalt már 1-2 éve.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
molnarpeter
nagyúr
Én már "túl sokat" foglalkoztam autókkal, nagy átlag azért 20-25 éves autót már bontóba ad le inkább szvsz. Cégnél volt 1.6-ért 2012-es Focus, alig vették meg azt is, pedig elég közel volt a magyar valósághoz. Nekünk 16 a Golf, 300-on túl, és marad is egy darabig, mert a szükséges minimumot minimum költségen nyújtja, de lassan kell rozsdával elbánni érdemben, stb. Utóbbi elég problémás volt másik autóknál, az alapján én inkább sűrű fényezés javítgatás, üregvédelem, és lehetőleg 0 hegesztés pártján állok. Használtan már közel lehetetlen tökéletesen aládolgozni egy rücsis alvázvédelemnek, inkább a waxos-olajos dolgokat támogatom, meg a pöttyözést. Ha már egyszer hegeszteni kell, ott később is nagyobb eséllyel indul az oxid. Már a régebbi típusok galvanizált kasztnija is felvet néhány kérdést, hát még egy újabb, nagy szilárdságú acéllal készült darab... Alkatrész terén lutri néha az olcsó, de ha valaki odafigyel az autójára, könnyebben spórol. VW vonalon találkoztam ablakemelőhöz fém csúszkával - a gyári műanyag 15-20 évesen eltörik, akkor a következő 5-10 évet csak kibírja az utángyártott (szintén műanyag). Nade kinek hogy, az egész autóipar arról szól, hogy különböznek az emberek, mindenki máshogy ütötte be a fejét
bajnokpityu
félisten
Oda én inkább vennék 2.0 dieselt. Nagyon jó motorok, és könnyedén elbirjak chippel a kasznit. És még olcsóbb is. 2 2.4 között leinformalhato magyarok vannak 2013 utaniak.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
pn4hvq
senior tag
Szerintem nincs rendszámos matrica a szélvédőn. A km nekem kevésnek tűnik, de ki tudja. Nekem MK3-as Mondeom van 2.0TDCi (és ekkora motor kell is bele, pedig én is nyugis sofőr vagyok), az alapján a motor kicsi egy ekkora autóhoz.
Gergőke88
addikt
Nem tudom, nem volt soha ilyenem, csak sokat utaztam egy dízelben többször is.
Ez a motor a focusba van kitalálva, nyugis közlekedéshez biztos elegendő.
diegho
nagyúr
Sose volt dízelem, félek tőle na... Ráadásul dpf regenerálás sem megoldott az én használatommal.
DeFranco
nagyúr
én elengedtem ezt az alvázvédelem kérdést, nincs aki megcsinálja rendesen, az meg hogy telibetaknyolja rücsivel és alatta rohad csak nem látod azért meg nem adok pénzt.
plusz hondás topicban van azt hiszem egy olvtárs, akinek úgy elbántak a kocsijával hogy még a tetőkárpitra is jutott a rücsiből (és ami a szomorúbb hogy a motortérbe is)
molnarpeter
nagyúr
Majd ír más pontosabbat, de 15-20 km-es utakra már simán vehető szvsz. Nameg persze valahol a benzin preferencia központjában álló kisebb anyagi rizikó egyik támpillére lehet, hogy a kereskedések nem szeretnek semmit gariban fizetni, miután egyszer el van adva az autó - meg kell válogatni az eladókat, és akkor nem kell félni hibáktól, bár az általános dízel-para indokai között lehet a sok tekert kocsi is, amik látszólag idő előtt krepálnak be.
bajnokpityu
félisten
Azt írod h 90 országút uzemmelegen.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
diegho
nagyúr
Igen, de a regenerálás nem 10 perc. Reggel garázsból ki, kb 5 perc járás után indulunk, 2km falu, 2km országút, 4km falu, 4km országút, 3km kisváros, itt be boltba, páromat kirakom, további 3km lakott területen, onnan 9km országút és 1km lakott területen és megérkeztem. Ez megy minden nap.
gabor9991
őstag
15km az még nem biztos hogy elég a dízelnek.
Kollégám kb 15-18 km-ről jár be dolgozni és a céges Octavia sokszor félbehagyja a regenerálást, ezt onnan lehet tudni hogy álló helyzetben még jó sokáig megy a hűtőventilátor.
bajnokpityu
félisten
Ez tenyleg nem dieselnek való
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
2003-as Ford Focus-ba lehet utólag IsoFix rögzítési pontokat szerelni/szereltetni?
Ha igen, milyen áron?
ALgore2
tag
Sziasztok!
2004es Cmaxnak nincs alapjáraton szervoja, semmi!
Kis gázra, magasabb fordulaton jó, olaj folyás nincs, a szintje jó!
Tavaly cserélték a szervoszivattyút!
Járt már így valaki és lett megoldás?
Köszi!
DeFranco
nagyúr
gabor9991
őstag
Tavaly cserélték akkor akár még lehet rá az 1 év garanciából valamennyi.Vagy azon már túl vagy?
Mire cserélték?Bontottra?Felújítottra? Utángyártott újra? Gyári újra?
Folyadék milyen lett töltve bele?Majdnem csak a gyári jó bele.
Zúg is? Vagy csak simán nincs rásegítés?
ReFleXx
addikt
szervotartalyt is csereltek?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
ALgore2
tag
Tavaly májusi, utángyártott, gari nics már, 1 hete van a családban a kocsi!
Régi tulaj elmondása alapján a szivattyú csere óta sem könnyebb a tekerés. Ami annyira nehéz, hogy hihetetlen!
Folyadék passz, semmi zúgás!
A nyomás szabályzó szelepet nem tudni, hogy cserélték-e.
[ Szerkesztve ]
ALgore2
tag
Tartályt nem
gabor9991
őstag
Csere után se lett jobb?
És ezt kifizették ? [Van akinél] már a 3. szivattyú lett beszerelve de még most se jó teljesen.
Ebből az alkatrészből pont nem az utángyártott a jó választás
ReFleXx
addikt
sok tipusnal a tartalyban van egy nagyon finom szuro ami el tud dugulni es hasonlo hibakat produkal, tartaly csere ilyenkor megoldja ha meg nem keso es nem pusztult meg a szivattyu megint.
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
molnarpeter
nagyúr
Valahol volt is egy külön extra szervó szűrő beépítés tutorial...
ALgore2
tag
Nem
Igen
Néztem kérdőn, hogy dehát miért?
Az volt a válasz, hogy megszokta es rugdosta a gázt parkoláskor...
ReFleXx
addikt
igen, itt
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
ALgore2
tag
És az kivehető, tisztítható vagy tartály csere?
molnarpeter
nagyúr
Akkor gyári szűrő OFF, utólagos beépítés ON
ReFleXx
addikt
csakis csere
[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
ALgore2
tag
Köszi!
Kedden viszem szerelőhöz, mondom neki ezeket a dolgokat!
ReFleXx
addikt
tartalybol leszivnam a folyadékot, majd kiszedném és egy erős lámpával átvilágitanam, hogy latszodik-e az eltomodes a kozepen
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
ALgore2
tag
Oké, átadom!
Majd megírom, hogy mi lett a fejlemény!
Köszönöm!
Bitte-danke!
troll81
addikt
Sziasztok 1 es kombi focus reggel megalt az ablaktörlő. Lassan kezdett menni majd teljesen megállt. Szerkezet vagy motor lehet a probléma?
Megnéztem a kocsiban a helyét, és tényleg ott van ! :-)
Viszont az egyik hátsó ülés hát támla egyik rögzítő csavarnak a feje kicsit meg van gyintolva. Ez egy T40-es fejű csavar. Próbáltam vas-műszaki és csavar boltban ilyet venni, de nem sok sikerrel, mivel ez nem kalaszikus metrikus csavar. Ilyet hol/merre találok?