Ford topik téma összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
- Tudástár AMD Radeon undervolt/overclock
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Android másképp: Lineage OS és társai
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [HThomas:] Kia Ceed SW JD vs CD tapasztalatok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Sub-ZeRo:] Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] [eldiablo:] Kioxia XG6, BiCS please
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
SOS! Hova kell betekerni mk2 elejére a vonószemet? Nem indul a kocsi. Indítanám, egy kicsit teker aztán megáll.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
A Zéé
addikt
jobb oldali ködlámpa felett keresd a műanyag takaró alatt. YT
akksi jó? Először arra próbálj rámérni.
Just a simple Lineman...
Decemberben cseréltem aksit, akkor elvittem ráméretni, igazából jó volt, emlékeim szerint nem vette a töltést. Mondjuk hozzá tartozik, h 90%-ban városban használom.
Szerelő szerint lehet immo vagy benzinpumpa is.
Kösz a linket!
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Goose-T
veterán
Amúgy nem régi az aksi benne?
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
Nem hinném h régi. Bären. Gigawatt helyett ment bele.
Ja és nem tankoltam bele dízelt, mielőtt még valaki... Csurig van 100-as benyával.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Goose-T
veterán
Próbálj azért pár órát rátölteni, vagy bebikázni esetleg. A városi használat alatt nem sokat tud töltődni az akkumulátor.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
molnarpeter
nagyúr
Próbáld pótkulccsal is
Elhúztuk a szerelőig, ránézett. Első blikkre benzinpumpa lesz, nem hallja h bekapcsolna/búgna.
Most el van havazva, nem ígéri h még ma megnézi alaposabban is.
Goose-T: De fél év alatt lehervadna? Ami hosszabb távot mentem vele legutóbb az Májusban volt egy kör Fehérvárra meg vissza, meg két hete voltam Pécs-Baja meg vissza Dombóvár.
Összetehetem a kezem, h nem mondjuk valahol száz kilométerekre itthonról robbantam le hanem csak három utcányira. Mondjuk jelen pillanatban ez sem vigasztal.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
(#20059) kalmanchris válasza kalmanchris (#19988) üzenetére
kalmanchris
tag
Tehát város-országút kb 40-60 arányban, 6,5 lit. lett a fogyasztás utána számolva. 1.6 turbóbenzin 150 ló.
Lehet tényleg jobban jártam volna ha egyszerre mindent IS kicserélek rajta, bár az nem a legpénztárcabarátibb megoldás, vagy ahogy asszony megjegyezte az esettel kapcsolatban vehettünk volna autót is.
Legalább ha már bent lesz a szerelőnél akkor ráugrasztom a motortartó bakra és a pollenszűrőre is ne nekem kelljen, alkatrészek a csomitartóban. Utóbbinál nőgyógyásznak kell lenni h az ember hozzáférjen a csavarokhoz, ráadásul a jobb felső meg is van szorulva hiába fújtam be csavarlazítóval, inkább visszatekertem a másik két csavart is.
A hátsó első szilentekről már nem is szólok neki, az ráér gusztusban vagy első emberkor is mikor többet leszek itthon.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
gabor9991
őstag
Ha kicsit teker utána megáll akkor az nem benzinszivattyú lesz, nagy eséllyel az akku.
Fedcomp menüben meg lehet nézni az akku feszültséget amúgy multiméter nélkül.
A trükkös menüböngészéssel amit nem tudok fejből?
Indításkor most nem volt a halk pittyenés sem és nem hallottunk benzinpumpa hangot sem. Lehet rosszul mondtam, teker de nem indul be.
Mondjuk a rádióm mindig előbb bekapcsol, ritkán indítok csöndben.
Nem tudom melyikkel járnék jobban, generátor vagy benzinpumpa hibával. De holnap minden kiderül.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
gabor9991
őstag
Indexkar végén nyomod a gombot közben ráadod a gyújtást és lépkedhetesz is a menüben.
Szerintem egy [utángyártott benzinszivattyú] olcsóbb mint egy generátor de én továbbra is az akkura tippelnék abból amit írtál.
Mikor decemberben lehervadt az akksi akkor nagyon szar hangja volt, nem olyan mint most. Egyből indítómotor hibára gyanakodtunk, de nem az volt. Ha mégis akku lesz, akkor viszont a generátorral lehet valami, mert amit kikaptunk anno a fókából ment a töltőre és most após roncsában kergeti a wattokat gond nélkül.
Szal most csak tapogatózás van, holnap már többet fogok tudni. Remélem. Meg azt is h olcsón megúszom. Most kezdem azt érezni, h elegem van belőle.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
pn4hvq
senior tag
Generátor felújítás mifelénk kb 35e...
Őszintén? Már annyira tele van a hócipőm a kocsival h már nem is érdekel mi mennyi csak legyen egy olyan hónap amikor nem kell hozzányúlni.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
DeFranco
nagyúr
nekem kuplungcsere alkalmával cserélték akkor úgy is szét kell borítani. a tapasztalatokról írtam itt is.
A Zéé
addikt
Akkor rakd fel hahu-ra, és vegyél egy másikat. Akkor van itt a váltás ideje, amikor már ekkora nyűgnek érzed a kocsit.
Just a simple Lineman...
gabor9991
őstag
Nemrég vette és ráköltötte egy másik árát.Eddig
mtade
aktív tag
... messze jobb állapotú lesz, mint bármelyik eladó. Belenyúlni meg a legravaszabbak is belenyúlhatnak...
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
A Zéé
addikt
Nem követem régóta a topicot, csak az tűnt fel, hogy sok a gond a kocsival
[ Szerkesztve ]
Just a simple Lineman...
gabor9991
őstag
Kétségtelen, hogy nem szabad eladni, miután ennyi pénz el lett rá költve.
Lesznek hibái ezt követően is ez is biztos, de olyan nagyon zsebbenyúlós baja már nem lehet, már meg lett javítva minden típushiba.Nem rossz szándékkal írtam, hogy "eddig" rá lett költve egy másik ára.Ritka aki ezt így kifizeti, szerintem sokan inkább eladták volna még az elején.
pn4hvq
senior tag
Amúgy ez az akku típus honnan jött (számomra ismeretlen márka)? Nálunk a TDCi-kbe biztosan kalciumos akku kell. Ha jól rémlik, neked benzines van, de feltételezem, hogy abban is a Ford féle intelligens töltés van, ami alkalomadtán elég rendesen megküldi az akkut. Előferdülhet, hogy ezt nem minden típus tolerálja.
Kitartást az autóhoz. Ha már ennyit ráköltöttél, nem vennék egy újabb zsákbamacskát és peches esetben lehetne elölről kezdeni a hibajavításokat. Ebben legalább tudod, hogy már mi van cserélve.
Persze, most csak a méreg beszél belőlem. El nem adnám azért most már semmi pénzért, de tényleg.
A Bären akkut úgy ajánlották, van rá pár év gari.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
mtade
aktív tag
Mi egy mk2,5 fókába nyúltunk bele csúnyán, bár a vételár felét még ráköltöttük, most kezdünk árában lenni. A motor vatta új legább, azzal nem készülök gondokra, amíg nálunk van.
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
gabor9991
őstag
Gondolom dízel a szívó benzines nem nagyon szokott elromlani.
Az enyém 8 éve van nálam 4 évesen vettem én is túl vagyok már a tipushibákon, plusz rakás kopó alkatrész cseréjén ennek ellenére most a kormánymű kopog a hátsó fék nyikorog amikor felengedem a fékpedált néha a műszerfal mutatói fals infót mutatnak zajos a kuplungban a kinyomócsapágy, ha 4000 körüli fordulatnál váltogtok plusz esedékes a vezérműszíj csere mert eltelt a 8 év, a vasárláskor lett cserélve.
Szóval én is dobok még rá pár ezrest, de marad mert nincs mire cserélni.
harry
veterán
Hello, régebben követtem a face-es Focus csoportot, akkor sokan panaszkodtak régi Mk1-re a patkolt előtét ellenállás miatt kiégő kocsikra, szóval benéztem szülők kocsijába, szerencsére ott megvan a hőbiztosíték, de ettől függetlenül kicsit furán néznek ki ezek a dudorok, nem? Vagy ez ilyen? Jó eséllyel még gyári, repedést nem látok rajta (a púposodásnál sem), így talán ezzel nincs gond, igaz? Kép
Ami fura volt, hogy a visszaszerelés után ahogy ültem a kocsiban, egyszer csak kikapcsolt a beltér/kesztyűtartó világítása Pár perccel a szerelés után (tehát már vissza volt kötve minden). A bal első helyzetjelző kiégett (feltételezem ekkor, korábban nem tűnt fel). Pár perc után ismét működött minden (kivéve a helyzetjelzőt, úgyhogy azt kicseréltük). Vélemény, hogy ez mi miatt lehetett? Most úgy tűnik megy minden (ventilátor, beltéri világítás stb).
Az autó pontosabban egy Focus mk1 facelift 2003 1.4 benzin hatchback.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
kcsa
veterán
mindegyik púpos, elég ha ráguglizol
DeFranco
nagyúr
hogy kell elképzelni ezt a patkolást, mit látnánk akkor ha ez patkolva lenne?
molnarpeter
nagyúr
Gomolygó füstfelhőt. A hőbizti helyén némi drótot szerintem.
[ Szerkesztve ]
harry
veterán
DeFranco
nagyúr
ok, látom, köszi.
@molnarpeter:
harry
veterán
Illetve itt egy videó a kiszerelésről. Kesztyűtartó alatt van három csavart, azt szedtem ki, meg utána két műanyag pöcölbe tekert csavar fog ott némi kárpitanyagot, ha azt kiveszem, már hozzá is lehet férni alulról az ellenállást tartó csavarhoz. A videón kicsit máshogy van, de mindegy is, majd rájön az ember ha ott van. link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Fejlemények: A szerelőm lehúzott valami kábelt (gondolom a bengaszivattyúról), visszatette és a kocsi indul.
Szóval nem a pumpa lesz, azt mondja így nem tudja megmondani mi lehetett a gond, bármikor leállhat megint.
Gondolom következő lépésben rá kéne mérni az akkura. Én továbbra is a generátorra gyanakszom, h az nem kóser. Decemberben akksi cserénél is jó volt a korábbi hisz most is üzemel, csak nem vette valamiért a töltést.
Akármennyire is városban megyek vele 90%-ban, nem kéne leszopja az akkut fél év alatt.
Milyen akksit javasoltok egyébként? Olvasgattam kicsit a témában de elég kaotikus, mindenki másra esküszik.
Gigawatt 56 Ah volt benne.
Bären 54 Ah van benne jelenleg.
Lehet kéne valami "márkásabb"? (Bosch, Varta)
Ha 60 Ah tennék bele az gondot okozna töltés szempontjából a generátornak? (feltételezve hogy jól működik)
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
mtade
aktív tag
Ez pont a sose-romlik-el 1.6 100Le szívóbenzin... váltócsere, full motorgenerál, meg apróságok. A zasszony szereti, megkapta a következő 10 évre az összes szülinapi-névnapi ajándékát.
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
molnarpeter
nagyúr
Relé csere volt már?
gabor9991
őstag
Normális esetben nem tudom elképzelni mi okozhatta azt, hogy a váltó és a motor is tönkrement.
Hahu-n vannak néha 4-500 ezret futottak is.
mtade
aktív tag
Sonaknak billeg a dugattyú benne, de kevesen áldozzák rá a pénzt, hogy megcsináltassák.361ezer van a szekérben, de az én fülem nem bírta... Váltóban a 2. szinkronja kakkant meg, olcsóbb volt komplett váltót cserélni.
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
gabor9991
őstag
Szívtam én is az aksikkal mikor megvettem a kocsit, tönkrement a gyári akku is elég hamar utána egy motorcraft is gyorsan megadta magát ezért vettem bele a legolcsóbb kalciumos jászakkut, na az több mint 4 éve bírja.
Gyáritól magasabb kapacitás nem okoz problémát az enyémbe is 50 valahány amperóást tettem a gyári 40 valahányas helyett.
#20089) mtade
Billegő dugattyútól " csak " zajos lesz a motor de működik rendesen a Ford guru szerint ,valahol olvastam már erről.
Vagy okozott mást is a hangján kívül?
[ Szerkesztve ]
Relé csere volt már? -> Jókat kérdezel. Milyen relé?
Mióta nálam van tudtommal nem volt semmilyen relé csere.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
mtade
aktív tag
A mienknek a hangját vastag olajjal tüntette el az előző gazdi. A szeleptányérokon az olajkoksz olyan krátereket mart ki, amit csiszolással nem lehetett javítani. Az én fülemet nagyon bántotta a traktorhang. A gépműhelyes szerint ahol billegett a dugattyú, annyira kiette, hogy a második túlméretre kellett bővíteni.
Működésben nem érzek hatalmas változást (persze érzem, hogy alul mintha rugalmasabb lenne), ha sikerül beleeröltetni még 1500 kilómétert, nyilatkozok a 3000es fordulat feletti részről is...
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
gabor9991
őstag
Ja így már értem.
Akkor ez is úgy kezdődhetett, hogy beletették a 10w40 olajat... attól meg szétkopott.
Bár, ha a szelepek kokszosak voltak lehet nem is nagyon kapott még 10w40-et se időben.
De látod, 360ezret így is elment
Ette amúgy az olajat?
Lehetett esetleg kontakthiba a kábelben? Lehet azt cserélni?
Oké, h a generátor gyanús nekem, de ha lehervadt volna az akku akkor nem tekert volna, annak fura kattogó hangja van.
Olaj a másik ahogy olvasom az uccsó két kommentet. 10W40 volt benne, utána rakattam bele gyári Ford 5W30-at és előjött hidegen a dízeles kopogás.
Ha bemelegszik eltűnik a hang.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
gabor9991
őstag
Kontakthiba?
Persze, lehet.Bármi lehet.Generátor hiba lenne, szerintem lenne hibajelzés a műszerfalon és fix töltéssel menne.Egy multiméterrel meg lehet mérni mennyit tölt, ha a műszerfal menüben nem bírtad megnézni.Milyen kábelt vett le és tett vissza a szerelő ami után elindult?
Amikor nem indul mit csinál?
Lassan tekerte a motort az önindító és nem indult?Vagy nem tekerte csak kattogott az önindító?
Vagy amikor a gyújtást ráadtad nem indult el a benzinszivattyú?
Lassan tekerte a motort az önindító és nem indult, valamint a benzinpumpa hangját sem lehetett hallani mikor ráadtuk a gyújtást.
Aszondta a szivattyú kábelét húzta le és dugta vissza ha jól értettem.
Műszerfalon nem volt semmilyen hibakód.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Izzítórelére gondoltál? Nálam nem volt még cserélve. Lehet kéne? Nem tudom, igazán nem értek hozzá.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
gabor9991
őstag
Benzinesben izzítórelé?
Indításkor leesik a feszültség 10V körüli értékre de ekkor még tekeri normál sebességgel.
Amikor gyenge az akku akkor nincs meg a megadott 300-350f/perc és nem fog elindulni a motor hiába tekeri.
Vagy a gyenge akku miatt a gyújtás nem képes létrehozni a megfelelő szikrát.
A benzinpumpa kábele is lehet kontakthibás de az is lehet hogy kopott benne a szénkefe és emiatt néha szorul a forgórész.De csak néha, ha úgy gondolja akkor működik, ha úgy akkor nem.Ezek a leginkább bosszantó hibák.
[ Szerkesztve ]
mtade
aktív tag
Ezt passzolom, anya évi 3000km körül tesz bele, olajcserekeor meg így nem látszott a szinten semmi...
Nem sziszegek, én ezért veszek inkább mindíg a kínálat aljából, nyavaja úgyis lesz, akkor inkább legyen jó, mire árában van.
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
Mittomén. Miért, milyen relé lehet még? Nem mondta.
Apróságokat cserélek, nedveket utántöltök de ezzel kifújt az autószerelési tudományom.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///