- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bambano: Bambanő háza tája
- Argos: Adjátok vissza a netet! - szeretnék elaludni!
- MasterDeeJay: Alacsony fogyasztású házi szerver a korábbi projektekből összeépítve
- Őskoczka
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- weiss: Logi MX Master 3S FW NEM frissítés
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
Új hozzászólás Aktív témák
-
Devid_81
félisten
Some games might need an update to be compatible with Intel Alder Lake processors
Intel warns that DRM doesn't play nice with hybrid architecturesJo lesz ez a hybrid cucc, tele lesz meglepivel
-
nyul105
senior tag
válasz
KillerKollar #44192 üzenetére
11600k van az 5600x árában, én arra gondoltam, hogy a 11400 árában nincs AMD vetélytárs Gamingre.
felhívták a figyelmem, hogy munka és fogyasztás terén jobb az AMD, meg arra is, hogy AMD gyártó kapacitással küzd.mondjuk logikus, hogy ha nincs kapacitás akkor nem az alsó szegmensbe gyártanak.
jelen pillanatban tuti nem szívesen váltanék cput, bár attól félek, hogy a valasztasok miatti hitelből pénz és krumpli osztás miatt csak drágulás lesz jövőre…
-
nyul105
senior tag
-
nyul105
senior tag
Sziasztok,
hogyhogy boltban az AMD 3600 70k, de még az 5600x is 100 felett van, holott az 11400f 70ezer Ft mellett elveri mindkettőt?
mi indokolja, hogy az Intel ilyen olcsón adja a 11400ast, ilyen AMD ár mellett? -
olymind1
senior tag
válasz
Televan74 #44180 üzenetére
Mikor a TSMC-hez mentek gyártatni igazából másra nagyon nem lehetett számítani.
A GPU gyártóknak kellene több terméket árulni a honlapjukon (alacsonyabb kategóriában is), úgy hogy a mezei felhasználó is meg tudja venni, nem pedig állandóan nem elérhető státuszban van.
-
Televan74
nagyúr
Intel confirms Arc graphics cards won’t ship with cryptocurrency mining lock
- Intel sem szeretne kimaradni az extra profit lehetőségéből
- ODM és az OEM -ek viszik úgy is a nagy részét
- Nálunk sem lesz számottevő kiskereskedelmi termék az üzletek polcain
- Tehát, minden marad a régiben -
Alpi.
addikt
válasz
Busterftw #44160 üzenetére
Ez most nem kifejezetten Neked megy, a témával kapcsolatos előzményekre reagálok.
Látjátok, pont emiatt lenne jó, ha értelmes módon, a valós hibáról beszélnének és nem ilyen ostoba, "melyik játékoknál lesz a legnagyobb veszteség" stílusba tolnák....
Persze, meg lehet magyarázni, hogy igaz és nem írnak hülyeséget, ami megintcsak igaz,csak épp semmire nem jó az az információ. Ha meg lenne említve a valós probléma, ami egyébként nem egy bonyolult dolog, akkor egyből tiszta lenne minden más helyzet is... De úgy látom erre HSM és rajtam kívül nincs másnak igénye...
Az AMD már a Win 10-nél is késztett egy "javítást". Mivel a Win 10 ütemezővel nem sikerült megoldani azt, hogy az AMD CPPC rendszerét alapul véve felállítson egy, a CCX/CCD felépítéshez jobban passzoló mag hierarchiát, ezért az AMD segítségképp csinált egy úgynevezett CPPC2 maszkot, amivel már működött a story.
Én úgy értelmezem, hogy ezt fogják most kivenni, majd átálni teljesen OS szintű ütemezésre. Emiatt van, hogy eddig jól ment, de majd jön egy patch, ahonnan egy ideig nem így lesz.
Goondolom én...
Viszont legalább tudjuk, hogy melyik játékoknál várható a legnagyobb visszaesés... -
válasz
AsakuraDave #44177 üzenetére
teljesen új, modern motorra lenne szüksége ezeknek a frenchisek-nek megérdemelné a sok rajongó és vásárló azt gondolom. De ez van az Évente jövő COD nál is. Minek ha így is megveszik.
-
AsakuraDave
őstag
válasz
TTomax #44175 üzenetére
Ha te adsz X csillió dollárt egy cégnek, hogy a TE nevedet húzva csináljanak valamit akkor te sz@rsz rájuk, hogy még is mit és milyen minőségben adnak ki? Bár jelen esetbe tény, hogy az AMD akármennyire is rúghatta az ubi seggét ennél jobbat úgyse tudnak alkotni...
A szponzor ELVÁR dolgokat ha ez NEM TELJESÜL akkor nem szponzorálja tovább! Persze itt nem tudjuk, hogy az AMD mit tett és mit nem de az FC6 számomra nem hozta meg a kedvem, hogy AMD kártyát vegyek vagyis inkább, hogy őket támogassam mert látom, hogy tesznek azért hogy egy kiadó jó játékot és jól optimalizálva adjon ki az Ő hardvereire. Lehet, hogy ez történt de nem ezt látjuk/látom de érthető hisz olyan kiadót szponzorálnak akik notoriusak arról, hogy már évek óta csak a szennyet adják ki. -
HSM
félisten
válasz
huskydog17 #44174 üzenetére
Tehát az eredeti cím:
~"Akár 15%-al lassabb lehet az AMD CPU Win11 alatt, megerősítve."
Aminek te elnevezted a linket:
~"Az AMD elismerte, hogy az L3 sebessége Win11 alatt összeomlik."
Szerintem nem kell nyelvtudósnak lenni, hogy mi a baj az általad kreált verzióval. És a cikk elolvasása után született a véleményem erről.Petykemano álláspontja is szerintem világos, amivel én is egyetértek, elég furcsa lenne az AMD hibázásáról beszélni, amikor minden más OS-en jól működik a CPU, csak a frissen megjelenten nem... Még ha valamit esetleg nem is ideálisan csináltak, annak már rég a teszteken ki kellett volna derülnie megjelenés előtt.
-
TTomax
félisten
válasz
huskydog17 #44174 üzenetére
Az a baj,hogy a Duniat nem nagyon lehet fejleszteni,vagyis lehet csak már nem érdemes. Gyakorlatilag az több munka mint új motorra állni annyira nem foglalkoztak vele,csak a tűzoltás ment,és hiába AMD cím az FC6 nem ök tehetnek róla hanem az ubisoft. Úgy voltak vele még egy-két bőrt le lehet húzni róla mire kuka érett lesz. Hát remélem nem sokan veszik meg mert ha igen akkor a 7 is még ezzel az elavult motorral jön.
-
huskydog17
addikt
Far Cry 6 - The Digital Foundry Tech Review
Vannak gondok, továbbá nagyon gáz, hogy a traversal stutter-t 7 év alatt, új leképzővel két cég közösen, együttműködve sem tudta megoldani, ezen felül Alex is belefutott a single core issue-ba, hogy egy magot sokkal jobban terhel a motor, mint a többit, könnyen lehet, hogy ez okozza a traversal stutter-t, fene tudja, de minden esetre gáz.
Talán így már érthetőbb, hogy miért gondolom azt, hogy ezt a motort ki kéne dobni a francba, pedig régen a FC2 és FC4 idején a kedvenc motorom volt játékos szemmel nézve.
NV oldalon vannak gondok a VRAM allokálással, de egy AMD-s cím esetén ez a legkisebb mértékben sem meglepő, ezen csak legyintettem, hogy "nincs itt semmi látnivaló."
Az RT implementáció szerintem az egyik leggyengébb amit eddig láttunk, de ezen sem lepődtem meg, hiszen nyilván az AMD nem akarta, illetve nem engedte, hogy az RDNA2 annyira lemaradjon RT mellett, mint a többi játékban.
A 30 fps cap átvezetőkben nagyon nagyon gáz, főleg annak fényében, hogy a korábbi részekben nem volt ilyen hülyeség, ez egy óriási visszalépés.
Tök jó, visszahozták a fizikát, cserébe kiherélték az átvezetők alatt a framerate-t.Azért vagyok mérges az Ubira, mert a Far Cry az egyik kedvenc franchise-om (már csak volt), ahogy a Dunia volt az egyik kedvenc grafikus motorom, épp ezért az elmúlt évek szerencsétlenkedései ami a Far Cry és Dunia körül történnek, az végtelenül elszomorít és felbosszant egyszerre. Ez a széria és a motor fényévekkel jobb lehetne, ha az Ubi rendszeresen fejlesztette volna és nem egy helyben toporogna, de sajnos most már elég egyértelmű és nyilvánvaló számomra, hogy szimplán elvonták az erőforrásokat ettől a motortól és most már csak lélegeztetőgépen van, amit a tech partner üzemeltet. Rossz nézni ezt a szenvedést, komolyan.
#44144 Petykemano: Te jó ég, hogy lehet a semmin ennyit lovagolni? Miért ilyen fontos ez? Nem tudom, hogy HSM és te miért akartok mindenáron bolhából elefántot csinálni, de a helyzetet szerintem extrém mértékben túlbonyolítjátok. Igazából végtelenül egyszerű.
Szerintem az AMD is hibázott, főleg, mert ők is hoznak javítást, ez már önmagában elég egyértelmű, hogy náluk sincs minden rendben, továbbá az is egyértelmű, hogy MS-al való együttműködés nem úgy működött, ahogy kellett volna, ebben pedig mindkét fél hibás, szóval az én szememben igen hibázott az AMD ahogy a MS is, ennyi end of story.
Még az a szerencse, hogy én nem vagyok újságíró, így egy linknek adhatok olyan címet, amilyet akarok, akár olyat is, ami egyeseknek clickbait-nek tűnhet, de szerintem lépj túl rajta, én nem vagyok ezzel hajlandó többet foglalkozni. Az a legszomorúbb, hogy egy link elnevezésével foglalkoztok a mögötte lévő tartalom helyett, ami milliószor fontosabb.
Az NV-ről pedig szó se volt, se a hírben ,se a fórumban, nem értem miért hozod fel, a kérdésnek abszolút semmi köze ehhez a témához, elég nonszensz amit írsz. Amint mondtam, totál feleslegesen lovagolsz a semmin. -
válasz
Petykemano #44172 üzenetére
Hát ha nem akarsz belemenni ne menjünk bele, pedig ez a kulcsmomentum a dologban ugye.
Szerintem az AMD renoméja nagyon sokat nőtt az utóbbi években minden szinten. Olvasva a Win 11 AMD dolgot nem igazán jött le nekem az hogy az AMD szar lenne bárkik szerint, főleg hogy általánosan játékokban rosszabbal teljesít a Win 11,Intel procikkal is míg pl munkafolyamatok alatt meg jobbnak tűnik benchmarkokban.
Érdemes megnézni a Tom's tesztjét a témában, egyszerűen egy kis idő kell nekik ,aztán jó lesz. : [link] -
Petykemano
veterán
Nem céloztam rád, vagy az FC6-ra.
Csak általános tapasztalatom az gyakran megjelenő vélekedésről ez:
- kijön egy új szoftver, ami szarul fut AMD hardveren => AMD hardver szar
- kijön egy új szofrver, ami szarul fut NVidia hardveren => szoftver szar.Az Abus utalás arra vonatkozott, hogy általában egyedül Abu képviseli azt az álláspontot, hogy
- kijön egy új szofrver, ami szarul fut NVidia hardveren => Nvidia hardver szar
És általában le van hurrogva* érte.Abba most ne menjünk bele, hogy Abunak igaza van-e vagy sem.
-
AsakuraDave
őstag
Nekem kimaxolva RT-vel 1440p mellett 1.4x res scale szorzó a max addig nincs probléma textúrákkal de 1.5x-nél már elő jönnek a low res textúrák ami ugye már a 4K lenne. De mondom már az fura hogy a benchmark eredménynél írja a játék egy 3080nal hogy 9GB vram mintha 1gigat így nem látna belőle..
-
válasz
AsakuraDave #44166 üzenetére
Ezt inkább két részől érdeme megközelíteni :
1,szinte minden Amd szponzorált címben így van, gondolom direkt erre rá is rágyúrnak, mert ez kellemetlen az NV számára, de mindent félretéve , tökre megérdemli a zöld ezt a dolgot, mert legalább 12 GB ram kellett volna a 3080 kártyára, de inkább 16.A FC 3-6 mindegyik ezt művelte a megjelenéskor, Vram hiány nélkül is rengeteg ilyen bugot generáltak. nem feltétlenül annak a sara ez, de persze simán lehetséges.
-
HSM
félisten
válasz
AsakuraDave #44168 üzenetére
Meg kéne nézni egy 8-12GB-os RX-et, azokon hogyan működik.
Én is láttam rengeteg játékot, ami vidáman lefoglalja, ami csak van a kártyán, de nem biztos, hogy ez is így működik. -
HSM
félisten
válasz
AsakuraDave #44166 üzenetére
"ha megnézed a videót látod, hogy a 3080-ason nem tölt be a textúra mert "elfogy" a vram hozzá PEDIG ott lenne még 1.5GB vram a játéknak csak xarik rá"
Ez a memória töredezettsége miatt is lehet, ha nincs egyben elég nagy szabad terület, akkor az egészet át kellene rendezni, hogy beférjen az új allokáció. -
AsakuraDave
őstag
válasz
Busterftw #44164 üzenetére
1. a dedikált vram és a bekért vram FC6 alatt kb azonos
2. ha megnézed a videót látod, hogy a 3080-ason nem tölt be a textúra mert "elfogy" a vram hozzá PEDIG ott lenne még 1.5GB vram a játéknak csak xarik rá
3. a benchmark is úgy kezeli a kártyát mintha csak 9GB-os lenne (3080 esetében pl)
4. 3080 Ti-al nem tudom 10GB vram használat fölé vinni míg egy 6800XT-vel valahogy KÉPES 11-11.5GB Vramot elkérni*szerk:
[link] hivatalos oldalon 16GB VRAM-ot írnak elő HD texturához míg a telepítésnél már csak 11GB-ot ír kiDe ez tök mind1 egyszerűen tény, hogy nV kártyán -1-2GB Vramot kezel csak mint amennyi elérhető lenne
-
HSM
félisten
válasz
AsakuraDave #44162 üzenetére
Nem a compute, ami hamarabb elfogy az RX6800/6900-okon túltolt RT-vel, hanem a memória sávszélesség. Nyilván a 3080-akon közel másfélszer szélesebb buszon GDDR6X-el ilyen téren több tartalék van.
#44164 Busterftw: "Ha 8GB ramod van, 15 tabbal lefoglal 4-et, ha 16GB-od van akkor 10-et, ha 32GB akkor meg 14-et."
Egyfelől ez nem igaz, nem foglal lényegesen többet, mint amire ténylegesen szüksége van, másfelől, amikor nincs annyi ramod, mint kéne neki úgy földbeáll a sebessége, hogy öröm nézni."A lefoglalt/használt vram közti különbséget kellene már megérteni."
Úgy látszik, nálad is vannak még ilyen téren hiányosságok. -
Busterftw
nagyúr
válasz
AsakuraDave #44162 üzenetére
Ez olyan mint a Chrome. (sarkitva)
Ha 8GB ramod van, 15 tabbal lefoglal 4-et, ha 16GB-od van akkor 10-et, ha 32GB akkor meg 14-et.Ettől még 8GB-on is flottul megy a 15 tab.
Ha van hely lefoglal többet, de annyit nem fog használni.
A lefoglalt/használt vram közti különbséget kellene már megérteni. -
válasz
Petykemano #44158 üzenetére
Ok akkor bocsánat én ,erre a részére utaltam .
"Csak azért kérdezem, mert ha valaki ilyet azzal az áthallással mond, hogy itt az Nvidia architaktúrája lenne felelős (lásd Abu), arra rögtön hárman ráugranak, hogy nem az Nvidia a hibás, hanem a szoftverfejlesztők"
Ezek szerint nem arra gondoltál amit múltkor neki írtam az FC6 kapcsán. -
AsakuraDave
őstag
[link] 16:00 perctől érdemes megnézni, hogy a 3080-on kb ultra low textura van a kocsi műszerfalán meg a kiemelt házfal textúra se semmi... DE a használt VRAM egy jó 1-1.5GB -al alatta van mint ami amúgy elérhető lenne a kártyán. A benchmark -ot is lefuttatva a 12GB-os Ti-ra 11GB GPU-t jelez míg egy 3080 -nál 9GB-ot. Értem én, hogy AMD cím és az AMD a 16GB vram-mal menőzik de azért ez giga ciki ha ezt direkt csinálták, hogy a 10GB vram nehogy már elég legyen... Nem tudom de szerintem előző részekbe ilyen gond sose volt pedig ugyanaz a 30 éves f0s motor van alatta.... Fishy
Bár jobban idegesítő ez a stutter probléma mintha a játék fel lenne osztva 1x1km területekre amiket mindig ki-be tölt ahogy elérsz egy ilyen terület határára dehát minek engine-t váltani az új konzolok végülis nem bírnának el egy komolyabb enginet ami képes több magot kihasználni rendesen stb...
RT effektek meg no komment hogy 1/4 felbontásúak így tök jó ha van egy 16GB VRAM-os kártyád khm khm nem is tudom kinek a kedvenc dumája hogy az RT mennnnnnnyire VRAM zabáló tech erre itt lenne az AMD által nyomott játék azt mintha elfelejtették volna, hogy nekik 2x annyi VRAM van a kártyán mint a legtöbb nVidia kártyán... Vagy jah amúgy a compute IS számítana ESETLEG? Hehehehe -
Busterftw
nagyúr
válasz
Petykemano #44158 üzenetére
De nem arról is voltak hírek, hogy az AMD is készül valami javítással? Márpedig akkor nem csak Microsoft only a dolog.
-
válasz
Petykemano #44158 üzenetére
Nem érted b. hogy hozza magát képbe ah kell ha kell, ha releváns, ha nem?
-
Petykemano
veterán
Őőő
Én arra reagáltam, hogy huskydog és HSM vitatkozott arról, hogy helyes-e vagy félrevezető úgy címezni, hogy "az AMD beismerte a hibát", ami a Win11-et használó ryzen rendszereket érinti. HSM szerint (és szerintem is) félrevezető, mert egy olyan implicit negatív konnotációt hordoz, mintha a hibát a hardvergyártó vétette volna.
És párhuzamba állítottam azzal, hogy vajon milyen gyakran bólogat a közönség ilyen negatív konnotációt sugalló üzenetre akkor, ha a hardvergyártó nem az AMD, hanem az Nvidia.
Megmondom őszintén, nem értem, hogy hogy hoztad magadat a képbe.
-
válasz
Petykemano #44154 üzenetére
-
válasz
Petykemano #44154 üzenetére
nem is az AMD vagy hardveres hiba ez a dolog, ez egyértelmű. Nálam is vissza esés van a WIn 11 alatt COD nál ,szóval megyek vissza 10 re.
-
Yutani
nagyúr
válasz
Petykemano #44154 üzenetére
Szélmalomharcz.
-
Petykemano
veterán
válasz
huskydog17 #44151 üzenetére
Tehát azt mondod, hogy ha egy játékkiadó kiad egy új játékot, ami történetesen valamiért szarul fut az Nvidia kártyákon, akkor az Nvidiának el kell ismernie a hibát?
így?
"Az Nvidia elismerte a hibát, hogy XYZ játék nem fut jól a cég kártyáin"Csak azért kérdezem, mert ha valaki ilyet azzal az áthallással mond, hogy itt az Nvidia architaktúrája lenne felelős (lásd Abu), arra rögtön hárman ráugranak, hogy nem az Nvidia a hibás, hanem a szoftverfejlesztők, akik szartak az optimalizálásra és bughalmaz az egész.
-
HSM
félisten
válasz
huskydog17 #44151 üzenetére
Szerintem egy szakmai fórumon nem szerencsés ilyen clickbait megfogalmazásokat használni, amikor szépen, egyértelműen is le lehetne írni, miről van szó.
-
huskydog17
addikt
"Ez így félrevezető, mert elismerni a hiba elkövetését szokás, így pedig úgy hangzik, mintha az AMD hibázott volna, amit elismert."
Neked félrevezető, másnak nem, aki elolvassa a lényeget, annak szerintem abszolút nem félrevezető. Mivel az AMD is kiad majd egy frissítést, továbbá egyértelmű, hogy hiba történt a MS-val való együttműködés során, máskülönben ez nem történt volna meg. Szóval ők is hibáztak és a MS is. Elismerték a problémát, javítva lesz, end of story.
Amúgy nem volt itt semmi félreértés, mindössze értelmetlen és helytelen következtetés a kolléga részéről, mert szerinte ha egy oldal valamit nem ír le (amit korábban már leírt), arról nincs tudomása. Ezt fejtettem ki, hogy ez hibás következtetés. -
HSM
félisten
"viszont munkára tökmindegy, hogy melyik szálra mit rak."
A "munka" nem egy konkrét felhasználás. Van olyan munka, aminek egyáltalán nem mindegy, melyik szálon mi fut. Sőt, kezdetben az első Ryzen megjelenéskor pl. az Nv videókártyák kártyák is döglassúak voltak, míg nem jött rájuk a finomhangolás, melyik szálakon mit csináljon a driver ilyen CPU-n.#44147 huskydog17 : Szerintem ami itt félreértésre ad okot, hogy rendszeresen így fogalmazol: "Az AMD elismerte a hibát".
Ez így félrevezető, mert elismerni a hiba elkövetését szokás, így pedig úgy hangzik, mintha az AMD hibázott volna, amit elismert.
Ehelyett itt gyakorlatilag arról van szó, hogy az AMD figyelmeztette a felhasználóit, hogy a jelenlegi win11-el nem működnek jól bizonyos processzoraik, és hogy dolgoznak a megoldáson az OS fejlesztőjével.
Arról én nem látok információt, hogy ki és mit hibázott, hogy ez a probléma fennáll. -
huskydog17
addikt
A cikknek az a célja, hogy figyelmeztesse a felhasználókat, hogy a 8-nál több maggal rendelkező Ryzen CPU-k esetében sebességvesztés következik be Win11-en, hogy az érintett felhasználók még ne telepítsék az új Windows-t, ha nem muszáj. Ennek a közleménynek NEM az a célja, hogy elismételje azt, hogy 2 éve bevezetett feature pontosan hogyan működik, pontosabban fogalmazva hogyan kéne működni.
Akit ez ilyen mélyen érdekel, az utána tud nézni, de ne várjuk már el, hogy egy figyelmeztető közleményben architekturális elemzés szerepeljen, mert nem reális elvárás.
Az AMD közölte a probléma forrását. Az, hogy te hiányolod a közleményből a feature pontos működési dokumentációját, az csak irreális elvárás a részedről, főleg, hogy az érintett felhasználók min. 99%-át úgysem érdekli, csak az, hogy mikor lesz javítva és hogy van-e létező workaround.
Szóval amit te felhoztál az nem újságírói hiányosság, hanem irreális elvárás a részedről, főleg, hogy maga a gyártó sem tartja fontosnak a feature elismétlését egy ilyen esetben.
Az általad leírtakból továbbra sem derül ki, hogy a CB miért ne lenne tisztán az említett feature működésével, mikor 2 éve ők is leírták, hogy mit csinál. Akit érdekel olvasson vissza és kész.#44141:
"Zen2-ről említés sincs... miért is lenne.. még a végén kiderülne, mi is a probléma valós gyökere."
Az AMD hivatalos közleménye úgy kezdődik, hogy belinkelték a CPU kompatibilitási listát, azon belül a 8-nál több maggal rendelkező CPU-k érintettek, ezt egyértelműen leírták. Mivel a Zen2 is listáz van van, így az is említve van. A probléma valós gyökere is említve van. Attól, hogy a probléma forrásának nincs részletezve az architekturális mélylélektana, attól még a probléma forrása ugyanaz. Irreleváns részletek. Szólj az AMD-nek, hogy nem a valós problémát kommunikálták a világ felé!
Inkább örülnöd kéne, hogy legalább elismerték a hibát és figyelmeztetik a felhasználókat ahelyett, hogy elsunnyognák. -
KillerKollar
őstag
-
keIdor
titán
Khm...
-
Alpi.
addikt
válasz
huskydog17 #44133 üzenetére
Az AMD közleménye is gyenge, de Cppc2 -nek nem az a +25-50 Mhz a lényege. Ok, az is feature, de ami igazán fontos, hogy elkerüli vagyis nagyságrendekkel csökkenti a cross CCX/CCD ütemezést. Azért, mert buksz egy minimális órajelet még teszi tönkre a ram és / vagy az L3 sebességeket. A nem kívánatos keresztbe ütemezés viszont igen.
[Ez már Zen3, de a probléma már Zen2-nél porondon volt] emiatt volt szükség az új ütemezésre Windows-ban. Amit nagy nehezen képesek voltak félig megoldani, erre az Amd bios szinten megcsinálta a CPPC2 maszkot, aminek segítségével már működött a dolog.
Nem kifejezetten új dolog... -
Devid_81
félisten
Multheten orakat mentem korbe a varosban (Milton Keynes) majd mar majdnem kifogyott teljesen a cegesbol az uzemanyag mire talaltam egy benzinkutat ahol volt diesel vegre.
Kb 30-45percet alltam sorba es meg nekem epp jutott, mogottem 2-3 autohoz meg volt, aztan Ok is pont kifogytak.Jelenleg a sorok eltunoben...de uzemanyag szinte a kutak 20%-anal ha van.
-
Brexitre egyre jobban rá...nak a Britek : [UK Won’t Get Chip Plant, Brexit to Blame, Says Intel CEO]
New fab will go to Europe instead -
huskydog17
addikt
Nem értem miből következtetsz arra, hogy nincsenek tisztában a CPPC2-vel, főleg hogy rögtön az első bekezdés megcáfol téged. Szerintem teljesen mást olvastál, mint amit linkeltem.
CB leközölte azt, amit az AMD kiadott közleményben, ott a screenshot is. Akkor az AMD saját közleményéről sem tudod eldönteni, hogy sírjál vagy nevessél? -
Devid_81
félisten
-
Alpi.
addikt
válasz
huskydog17 #44125 üzenetére
Most olvastam el rendesen a cikket ! Az első részben történő okfejtés baszki....
Nem is tudom, hogy sírjak vagy nevessek... Végigolvasva az jön le, hogy halvány lila gőzük sincs a CPPC / CPPC2 rendszerről és hogy miért is volt rá akkora szükség Zen2 megjelenésével..
-
Alpi.
addikt
Gyanítom a Zen2-esek, nem beszélve a 4 CCX-es verziókról (3900X / 3950X) legalább ilyen súlyosan érintettek.
-
huskydog17
addikt
válasz
Gyuri27 #44128 üzenetére
Hol állítottam olyat, hogy az AMD hibája? Az AMD elismerte hogy gond van a csúcs Ryzen teljesítményével Win11 alatt, semmi másról nem szól a cikk. A MS már láthatóan dolgozik rajta, a legújabb preview build már valamennyit javított, de még messze van a Win10-es tempó.
Az AMD nyilván nem tud mást tenni, mint hogy Win10-en marasztalja az érintett felhasználókat. -
Gyuri27
félisten
válasz
huskydog17 #44125 üzenetére
Az hogy szar a windóz nem az amd sara. Már rég volt rájzen mikor a windózra jött patch. De még azzal együtt is elég fos volt a feladatütemezöje. Linuxnál le tudták rendesen programozni.
-
Alpi.
addikt
Kíváncsi vagyok, mikor veszi észre majd egy szemfüles szaki, hogy itt is Bulldozer-t adhattak meg cpu típusnál, mert nem használja SMT-t !
-
huskydog17
addikt
válasz
huskydog17 #44119 üzenetére
Kifelejtetem a felsorolásból a sokat sztárolt HWU tesztjét, de ugyanaz, mint a többinél kb.
-
huskydog17
addikt
Fincsi.
Érdekes módon a többi független tesztelők is belefutottak.
További FC6 tesztek:Úgy látom 6 magnál itt is megáll a tudomány:
-
huskydog17
addikt
válasz
proci985 #44108 üzenetére
Egyáltalán nem értetted meg a probléma lényegét. A gond, hogy a játék sokszor csak egy magot használ fullosan. Itt totál mindegy milyen régi arch-ot nézünk, irreleváns, itt nem az aktuális sebességről, hanem a terheléselosztásról van szó. Ha Ivy Bridge-en egy magot fullosan, akkor a többi új gen-en is, mindegy, hogy 3. vagy 11. gen-t raksz alá.
Amúgy látom elolvasni sem sikerült teljesen, mert a DSO 9900K-val tesztel, itt a friss tesztjük. Nem kellett keresnem az oldalt, mert nagy régóta követem őket.Amúgy a PCGH is belefutott ebbe a jelenlegi csúcs Ryzen 5950X-el is. Ez gondot okozhat még egy ilyen bika csúcs CPU-val is és láss csodát a frametime-okkal valóban van gond, ahogy több független teszt is beszámolt róla. Igaz nem vészes, de nem is optimális.
A helyzet kísértetiesen hasonlít a Forza Horizon 3 esetére, ahol szintén utólag patchelték bele a multi-core rendering-et, mert megjelenéskor a játék egy magot terhelt fullosan, így sok sebesség odaveszett. A Forza Horizon 3 ezen problémájáról is a DSO cikkezett először.Igen szerintem ki kéne dobni, mert 2021-ben egy AAA játék 110-130 fps engine limittel nagyon gáz, főleg, hogy a látvány is sokszor ronda.
Sajnos nagyon látszik, hogy az Ubi nem adott prioritást a Dunia fejlesztésének, minden nagy koponyát a Snowdrop fejlesztésére irányítottak, egyszerűen nagyon eljárt az idő a Dunia felett és ez az "új" verzió a korábbi részek betegségeit sem orvosolta.
Az AMD összerakott a motorhoz egy új DX12-es leképzőt úgy, hogy az nagyon feküdjön az RDNA2-nek aztán az Ubinak jól van az úgy. Egyszerűen az Ubinak jól láthatóan nem prioritás már a Dunia, már az Anvil is mérföldekkel jobb, pedig a FC2 idejében ez fordítva volt. Snowdrop pedig fényévekkel fejlettebb. -
válasz
huskydog17 #44104 üzenetére
-
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
GeryFlash #44113 üzenetére
kb 3/4ed 4K, viszont itt a 48:9es keparany az erdekes. nagyobb a FoV, ami miatt kicsit mas a skalazodas
Alapvetően a 3900X egy nagyon erős proci
ja, de elotte ez alatt a config alatt dolgozott egy 3820 es egy 1800X is. mindkettonel kb 50%al jobb egyszalon a 3900X (csak az 1800X kb ket 3820 volt teljesitmenyre, vizen, elengedett TDPvel).A 2X 290X-et meg hagyjuk is, ki tudja mennyire kezeli jól a CF-et a Dunia
tokeletesen kezeli ahogy a nagykonyvben meg van irva a Far Cry 2 ota, 2x99% gpu usage. erezhetoen esett az FPSem miutan lehalt az egyik kartya es kenyszerbol bekerult az 5700XT mert a megmaradt 290X egyedul nem igazan birta a felbontastnew dawn alatt very high/ultran kis tweakkel megvolt a 60fpsem a 290X CFfel, birta az a felbontast. es a Dunia extrem volt, talan meg 1-2 jatek alatt lattam olyat, hogy erezhetoen gyengebb volt egyedul az 5700XT, mint parban a 290X.
mondjuk most agyalok, hogy kene egy harmadik 32"@1440p monitor is, csak 7680x1440 ala gyakorlatilag meg mindig nincs videokartya. jo, 5760x1080 is extrem volt, a 290X CF / 295x2 az elso kartya volt, ami 60 fpsre minimalis kompromisszumokkal mar minden esetben eleg volt. pl Far Cry 4 es pCars alatt birt 60 fpst.
-
GeryFlash
veterán
válasz
proci985 #44112 üzenetére
Ez az általad használt felbontás vhol félúton lehet a 2560X1440p és az UHD között. Alapvetően a 3900X egy nagyon erős proci, míg a ref 5700XT kb a 3060 szintje. Itt azért nem csoda hogy GPU limited lesz. A 2X 290X-et meg hagyjuk is, ki tudja mennyire kezeli jól a CF-et a Dunia, de még ha az általad említett 5700XT+15% valós akkor is a 3060TI környéke lehet, az sem 1440p feletti kártya.
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #44051 üzenetére
Érdekes, hogy az eredeti pletykaszintű információ megjelenéséhez képest 2 héttel később a TSMC is nagyon hasonlót nyilatkozott:
A TSMC szerint vannak cégek, amelyek raktározzák a lapkákat -
Televan74
nagyúr
Nem kell mindent Ultrán játszani! Sőt ha jót akarok magamnak akkor semmit sem!
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
huskydog17 #44101 üzenetére
ez erdekes, FC2 ota tud tobb szalat terhelni es jellemzoen az osszes nagyon kemenyen GPU limites volt.
---
btw nezd mar meg a linket, arc egy tiz(!) eves i7-3930 (3.2/3.8Ghz)vel tolja, ami kb egy r5 1600 szintjet se tudja (minusz par ujabb szabvany) aztan csodalkozik, hogy hat CPUlimites egy 3070 mellett. ugy, hogy a 3930 hivatalosan csak pci_e 2.0at tamogat (bar gyakorlatban 3.0at is), mikozben egy 3070et hasznal. nemar
3.gen ryzen c2c ennel jobb vagy 70%al egy szalon, amire jon meg a magasabb orajel.
ertem, hogy uj jatek, meg a cyberpunk ota tudjuk, hogy a sardobalasbol van a megtekintes, de ez mar tenyleg a nevetseges kategoria. hol talaltad ezt az oldalat?
ez igy tenyleg, nagyon szanalmas.
de persze a Duniat kell kidobni es nem a tesztelo 10 eves platformjat updatelni.
tisztelturam: modernebb hardveren hajlamos mikroakadni.
-
válasz
tisztelturam #44106 üzenetére
-
válasz
huskydog17 #44104 üzenetére
Tökéletes meglátás. Már a Fc3 ban is össze vissza kellett hackelni .
-
huskydog17
addikt
válasz
Kolbi_30 #44103 üzenetére
Szerintem a látvány szép, főleg a dzsungelek, csak sajnos úgy tűnik a PC portot megint jól elkúrják. Sajnos a Dunia motornak nagyon hányattatott sorsa van, a FC3 óta súlyos CPU gondok vannak vele, ezt a DX12-vel sem tudta orvosolni az Ubi.
Nem szívesen mondom ezt, de egyelőre az eddigi jelek alapján nekem úgy tűnik, hogy legfőbb ideje lenne kidobni a Dunia-t a kukába, mert ez így csak szánalmas szenvedés. -
Kolbi_30
őstag
válasz
huskydog17 #44101 üzenetére
eleg gagyi ahogy kinez ..
-
gainwardgs
veterán
válasz
huskydog17 #44101 üzenetére
Csak szokásos ubisoft
-
huskydog17
addikt
Far Cry 6 suffers from major CPU single-threaded issues
Hát ez szép mondhatom, epic fail.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Kiválthatja az AI az egeret és a billentyűzetet?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- PlayStation 5
- BestBuy topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Magisk
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Revolut
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP ProBook 440 G6 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W10 I Gari!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB ZALMAN I3 NEO Chieftec 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Natura Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3007, 91% Akksi
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2051
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest