- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- sziku69: Szólánc.
- Aggregátor gondjai, örömei, és elmélkedései
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- zebra_hun: Hűthető e kulturáltan a Raptor Lake léghűtővel a kánikulában?
- Drivv: Prehistorik 2 - Retró Játékpercek! 1. rész
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano #43281 üzenetére
"Az éttermes példa lényege épp az, hogy a porsche/Tesla mutatja, hogy a biznissz mennyire nyereséges"
Pont ez a hibája. A sportautó azt is mutathatja, hogy vagy jól ment a bolt valamikor régen, vagy van másik három másmilyen boltja, ami jól megy, vagy csak örökölt esetleg hitelt vett fel vagy akár nem is az övé...
Lehet, amikor a sportautóra futotta a szelet hús is rendben tudott lenni az éttermében, mert olyan volt a gazdasági helyzet...."Lényegesen egyszerűbb, ha van egy versenytárs szemközt, ahol összehasonlíthatóan ugyanaz összehasonlíthatóan olcsóbb."
Hahaha, ez sem nyert. Hányszor láttunk már olyat, hogy a versenytárs veszteséggel alacsonyan tartotta az árat tönkretenni a másikat... Aztán meg lehet duplán drágítani, ha az becsődölt."Mert akkor beijed és bármennyit kifizet érte még ma, mert holnap még többet kéne, nincs értelme a halasztásnak."
Én a régi RX580-am helyett terveztem fejleszteni egy RTX2060S-re kicsivel a bányászláz előtt, csak vártam, hátha olcsóbb lesz, ahogy jönnek az új típusok... Nem lett, kb. duplaannyiba került végül. Mikor futott fel a bányászláz, hétről hétre lett drágább, pedig nem gondoltam volna, hogy még annál a nagyon drágánál is drágább lehet, és lehetett... Se te, se én nem tudhatom előre, holnap mennyibe fog kerülni egy adott VGA. Az egyetlen biztos pont az aktuális készleten lévő termék ára. Ez van, akármilyen kellemetlenül hangzik. Lehet, hogy holnap beszennyeződnek a szilícium lapok az egyik gyárban, elfogynak a készletek és dupla akkora árak lesznek megint, de az is lehet, hogy megunják a bányászok a dolgaikat és tele lesz az apró olcsó kártyákkal. Nesze, légy okos....Itt sejtések vannak és spekuláció, aztán vagy bejön vagy nem.
-
HSM
félisten
"Ezek elsősorban szoftveres fejlesztések."
Azért elég fontos, hogy egy adott szoftverkörnyezet mennyire teszi kihasználhatóvá egy adott hardver architektúráját. A jelenlegi DXR RTX barát, mert azok fixfunkciós egységeire van szabva. Az AMD az "általánosabb" megvalósításával itt némi hátrányt szenved, mert bizonyos lépéseket shaderekkel kell meglépni hardver helyett, ugyanakkor ebben a környezetben a shaderes bejárás előnyeit sem élvezik (traversal shader). Tehár a mostani tesztelésekből csak az derül ki, szigorúan a mostani környezetben melyik mit tud, és már most sejthető, hogy traversal shaderek mellett az RDNA2 kártyák RT hátránya olvadni fog. -
A Cp2077 számomra a a második olyan játék amire azt mondom, hogy RT nélkül nem igazán érdemes végig játszani , ha valakinek a grafika elsődleges.
Nekem egy kedvencem lett , nem szörnyszülött szerintem, persze ez szubjektív. 178 órám van benne és 2 végig játszás eddig. nagyon zavaró bugokkal főleg a második végig játszásnál már nem találkoztam. Elsőnél egyszer egy küldiben nem működött az enemy , na az érdekes volt .érdemes megnézni sixpak képeit mit ad hozzá az RT. [link] [link] [link]
-
PuMbA
titán
Tudom. Most eszembe jutott, hogy a Cyberpunk 2077 jó példa, hogy miért veszélyes a gyors fejlődés. Azt se tudták eldönteni, hogy mit csináljanak. Az eredmény látható, brutálisan rossz konzolportok, PC-s bughalmaz, amire most a megjelenés utan fél évvel mondták rá, hogy elég stabil lett, jöhetnek a játékélmény javítások
Eldöntötték volna, hogy most erre a genre csinálják vagy amarra, amiből kijött egy szörnyszülött, ami több helyeken mérföldekkel jobb, mint egy 2013-as GTA V, más helyeken meg hihetetlen módon, de rosszabb.
-
Ezek elsősorban szoftveres fejlesztések. Messze nem véglegesek.
Path tracing és az egész sokkal fejlettebb már filmek és utómunkálatok készítésére, de ott nem real time kell futtatni az eljárásokat. Ez ha jól számolom a 3. lépcső 2 év alatt a DXR ben. A Sony nem DXR függő, saját eljárásokkal dolgozhatnak amik túlmutatnak a DXR képeségein. -
PuMbA
titán
Nem jön újabb lépcső 1-2 év múlva, ha egy dolog kiforrt és bevált. Lásd konzolok, amik 10 évig húzzák. Szegény fejlesztők elég nagy bajban lennének, ha egy játék készítése alatt, ami mondjuk 3 év már tök más technológiák lennének. Meddig húzta ki a DX9 és a DX11 anno? Ezek a meghatározó technológiák, amik 5 évnél tovább húzzák.
-
És akkor sem volt igazad és most sincs.
Nem Nvidia féle RT, hanem DXR ,szabványos Microsoft raytracing.
Az is egy szabvány, azért fut AMD kártyákon is.
A traversal shaderre és a most bejövő fejlesztésekről írta Abu amit írt.
A Raytracing folyamatosan fejlődni fog. Ez is egy állomás lesz . Ennyi erővel soha ne teszteljük semmit mert 1-2 év múlva jön egy újabb lépcső. csak úgy mint az FSR és a DLSS jelenlegi verzióit se teszteljük.... -
Abu85
HÁZIGAZDA
A Microsoft-féle API szabványos, de még nincs kész PC-re. Amíg nem véglegesítik a specifikációt, addig nem fogják használni a programok. Erre azért jó oka van az iparágnak... better safe than sorry.
[link] - itt alul lehet olvasni készülő fejlesztéseket. A három felsorolt újítás közül kettő már nem potenciális, hanem konkrétan benne van az Xbox Series S/X mono API-jában. Konkrétan a traversal shader és a beam tracing. Új hardvert sem igényelnek, sőt igazából a meglévő hardverekből is kevesebb részegység lesz kihasználva, mert a traversal shader egy programozható lépcső, így a fixfunkciós traversal unit hiába van ott az egyes GPU-kban, azokat nem lehet majd ezzel használni.
Az AMD-nek van nem szabványos rendszere erre, de igazából ezt sokan csak a fejlesztéshez használták. Igazából ahogy lesz szabvány, nincs értelme az AMD-féle nem szabványos csomagnak. A fejlesztésben segíthet, de másban nem.
-
PuMbA
titán
válasz
gainwardgs #43286 üzenetére
Mivel a marketing érték nagy és a támogatás híre jelentős, ezért nem hiszem, hogy azért nem írták ide, mert kifelejtették. Abu85 már válaszolt is. Azért hagyták ki, mert nem NVIDIA-s ray tracing lesz.
Abu85: És akkor ez AMD-s megoldás lesz ugye? NVIDIA-n pedig nem a fix ray tracing hardveren fog futni majd, hanem az általános feldolgozókon?
-
-
PuMbA
titán
"The Official Battlefield 2042 PC Graphics Platform Partner - NVIDIA: EA and DICE’s partnership with NVIDIA ensures the ultimate PC experience powered by next-gen GeForce RTX gaming technologies, the AI-powered performance boost of NVIDIA DLSS and NVIDIA Reflex’s low latency mode."
RT nincs. Vajon azért, mert AMD-s megoldás lesz a konzolok miatt
-
hehe kaptok egy jó kis deszka gyártót vörös ördögök.
[EVGA to join the club of AMD motherboard manufacturers.] -
-
Busterftw
nagyúr
válasz
paprobert #43279 üzenetére
Azt is vedd figyelembe, hogy mondjuk 2016-ban 300 dollar iden mar 340 dollar. Plusz az emberek fizetese is no.
Szoval oke, hogy kell egy budget kartya, de hany evig legyen a budget 250 dollar? Amig 250 dollar egy doboz gyufa lesz?
Hasonlo pelda a 60 dollaros jatek, hany evtizede 60 dollar az AAA?
Most hogy 20 ev utan novelnek 70-80 dollarra, mindenki kiakadt. -
Petykemano
veterán
Én is MSRP-ről beszéltem. Az MSRP jelenleg nyilván barátságosabbnak tűnik, mint a bányászat és a scalperek által felvert piaci ár. De az is magas.
Én nem állítom, hogy ez csak az AMD és az nvidia hibája, vagy hogy csakis ők teszik zsebre a pénzt (továbbra is az MSRP árról beszélünk!). A globális chiphiány a TSMC-t is az árak tartására, kedvezmények eltörlésére késztették (mondjuk úgy, hogy megengedhette magának) a TSMC-re is érvényes, hogy miért csökkenten a "kiöregedő" gyártástechnológiák árát, ha mindent megvesznek, amit le tud gyártani? És persze a TSMC is nyilván mutogathat például az ASML-re, ami pedig a EUV levilágító gépek monopol gyártója. És mindenki épp EUV-ra akar átállni. a TSMC talán épp azért engedhette meg magának, mert magasan tarthatta az árakat és a cechet kifizette az Apple (vagyis az Apple felhasználók)És persze nyilván az egyéb alkatrészek ára is magas, nem csak a gpu chipeké. Egyrészt össze is adódik, másrészt meg épp amiatt, hogy bármi elfogy, mindenkinél minden szinten foghat vastagon a ceruza.
"Miért adná el neked a nagyobb szelet húst, tegyük fel, veszteséggel? "
Az éttermes példa lényege épp az, hogy a porsche/Tesla mutatja, hogy a biznissz mennyire nyereséges. Azért kellene nekem - és persze más vendégeknek is - nagyobb szelet húst adnia (persze nem veszteségesen, de hát látjuk, hogy ha telik 50 misis kocsira, akkor megy a szekér), mert különben nem fogyasztok nála - és persze más vendégek se.Tudom, hogy ezt nehéz feldolgozni a mindennapokban.
Lényegesen egyszerűbb, ha van egy versenytárs szemközt, ahol összehasonlíthatóan ugyanaz összehasonlíthatóan olcsóbb.
Minél inkább helyettesítő termék valami annál könnyebb az összehasonlítást elvégezni. És végső soron nem muszáj étteremben ebédelni.
"Adja el a főnök inkább a luxusautóját, hogy nagyobb szelet húsokat adhasson, mert a vevők többet akarnak kapni, mint amiért fizetni hajlandóak? Ez nekem nem tűnik életszerűnek."
Nem. Az van, hogy ha nem egy 50-60milliós luxuskocsiba, hanem egy 3-4 éves karbantartott opelbe száll be, akkor könnyebben elhiszed, hogy a 4000Ft-os rántott szelet ajánlat tisztességes.
Amiről itt Te megpróbálsz megfeledkezni, amikor azt vágod a vendégek fejéhez, hogy többet akarnak kapni, mint amennyiért fizetni hajlandók, az pont az éttermes profitja (ami lehet, hogy papíron nem nyereségként mutatható ki, hanem mindenféle költségek formájában), amiből kijön a luxuskocsi.Én nem vitatom el a cégek profitérdekét.
Csak azt mondom, hogy a fogyasztók előtt nem csak az a lehetőség van, hogy elfogadja a piaci árat és kifizeti. Helyettesítő termék hiányában is mondhat nemet.
De végül Te is ide lyukadtél ki:"Nyilvánvalóan van/volt ráhatásuk. De a usernek is van ám ráhatása elég komolyan a pénztárcájával. Megveszi-e, kifizeti-e, avagy szépen megvárja, míg a számára megfelelő árszintre nem süllyed a termék.
Ez a szabad piac, nem igaz?"
Én csak azt mondtam, hogy a usernek arra a választására, hogy kifizeti-e vagy elhalasztja a vásárlást hatással lehet az, hogy milyen impulzusok érik.
Ha azt mondják neki "Figyu, hát most ez szerintem elég drága", nagyobb eséllyel fog halasztani, mintha azt mondják neki, hogy "hát öcsém, drága, de tulajdonképpen nem is drága, mert akár kétszer ennyi is lehetne és ahogy telik az idő csak még drágább lesz". Mert akkor beijed és bármennyit kifizet érte még ma, mert holnap még többet kéne, nincs értelme a halasztásnak.Egyébként nyilván ha csak egy ember halaszt, pórul is járhat. De ha milliók döntenek úgy, hogy nem vásárolnak, akkor végső soron a cégek árazását is térdre kényszerítheti a keresleti-kínálati görbe.
-
HSM
félisten
válasz
paprobert #43279 üzenetére
A szabadságnak is megvan az ára, nemigaz?
"nincs modern gaming $350 alatt"
Az RTX3060 amúgy szerintem annyira nem rossz belépő holmi a 330 dolláros MSRP-jén, azzal némi kompromisszummal azért meg lehet próbálkozni mai címekkel is. Majdnem olyan fürge, mint egy régi 1080 Ti, azért az nem olyan rossz.Főleg, hogy egy éve 280 dollár volt egy 5600XT is. Házon belül is sokkal barátságosabb vétel, mint annak idején 350 dollárért a sima 6GB-os 2060 volt.
-
-
HSM
félisten
válasz
paprobert #43277 üzenetére
"Ha ma több folyik be, abból leginkább bónusz és osztalék lesz."
Ennek ellentmond a pénzügyi beszámoló, mindkét cég jelentősen többet költött R&D-re, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben a negyedévben. Persze azzal nyilván egyetértek, hogy a sok pénz önmagában nem garancia a következő jó termékekre."két betűvel is tudom érzékeltetni hogy mi volt a gond"
Pont erről beszéltem, hogy extrém "kockázatos" befektetés egy ilyen cég, elég volt egy picit rosszul időzíteni egy terméket (a szoftverek még nem álltak készen ilyen sok szálat hatékonyan használni) és még némi gyártástechnológiai pech (az órajel se jött össze) és már akkora volt a baj, hogy majdnem magával vitte az egész céget."Előbbi esetben a cégek a helyzet elszenvedői, és csak úsznak az árral, míg utóbbi esetben az okozói."
Nyilvánvalóan van/volt ráhatásuk. De a usernek is van ám ráhatása elég komolyan a pénztárcájával. Megveszi-e, kifizeti-e, avagy szépen megvárja, míg a számára megfelelő árszintre nem süllyed a termék.Ez a szabad piac, nem igaz?
-
paprobert
őstag
"A céges racionalitás ha tetszik, ha nem az, hogy a cég működőképes és profitábilis legyen, amihez az kell, hogy tartósan versenyképes maradjon."
Amit akartam mondani, hogy nincs egy elérendő "feltőkésítési" cél, ami után a cégek elkezdhetnek jótékonykodni, vagy meghökkentően jó termékeket piacra dobni. A kapzsiság végtelen. Ha ma több folyik be, abból leginkább bónusz és osztalék lesz.
"Arra gondolsz, amikor egyik veszteséges negyedév követte a másikat?"
Az Nvidia már a Turing előtt is bőven nyereséges volt, azóta még inkább. Az AMD hosszabb téma lenne, amibe most nem szeretnék belemenni, de két betűvel is tudom érzékeltetni hogy mi volt a gond: FX.A Turing-RDNA páros óta szárnyalnak mindketten. A pénzügyi mutatók értő olvasásához hozzátartozik annak az ismerete, hogy ebbe minden is bele van foglalva, Lisa műkörmöséig bezárólag. Szóval nem árt az óvatosság, mert attól függően hogy mit akar kommunikálni magáról a cég, változik a kimutatás is.
Visszatérve az eredeti témához: ezt a helyzetet ami most van, nem a kényszer hozta létre, hanem az akarat. Ami nagyon nem ugyanaz.
Előbbi esetben a cégek a helyzet elszenvedői, és csak úsznak az árral, míg utóbbi esetben az okozói.
Talán nem konteó feltételezni, hogy 80+20% részesedés mellett volt ráhatásuk a saját piacukra. -
HSM
félisten
válasz
paprobert #43275 üzenetére
A céges racionalitás ha tetszik, ha nem az, hogy a cég működőképes és profitábilis legyen, amihez az kell, hogy tartósan versenyképes maradjon.
Én azt látom, hogy a 2021Q1 nem mutat jelentős eltérést az "árrobanás" előtti 2020Q4-es számokhoz képest [link] . Az is szépen látszik, hogy az összes bevétel 54%-a volt a termékek önköltsége, ami nagyon nagyon nem 5%, mint amit említettél (főleg, hogy egy VGA esetén még költség a PCB, hűtés, VRM és egyebek is, az AMD úgy tudom csak a GPU-t és a ramokat hozzá biztosítja a partnereknek). Ha az egyéb költségeket is hozzáveszed, mint pl. R&D, marketing, akkor úgy látom, a végén a 3445 millió USD árbevételből keletkezett 662 millió dollár tiszta profit. Azért az szvsz nem feltétlen az "úszunk a pénzben" esete egy ekkora cégnél.
"Visszatérnek a teljesen normális, büszkeségre okot adó profitrátához, ami 25 évig elég volt."
Arra gondolsz, amikor egyik veszteséges negyedév követte a másikat?Ha már vs. topik érdekes lehet összevetni a konkurencia beszámolójával [link] . Úgy látom, náluk azért valamivel vastagabban fogott azért a ceruza.
-
paprobert
őstag
Az a baj, hogy jóhiszeműen abból indulsz ki, hogy meg lehet alapozni a "nehéz időkre". Egy tőzsdei cég nem így működik. Effektíve nincs arra garancia hogy a mostani időszak kamatoztatva lesz a jövőben, és hogy neked ebből felhasználóként bármi is lecsapódik belőle. Reménykedni persze lehet benne, csak hát a céges racionalitás magasról tojik rád.
Részben emiatt nem tud érdekelni a lapka fejlesztési költsége sem, amíg egy termék MSRP-jére úgy pakolgatják a százdollárosokat, mintha csak gombóc fagyi lenne.
Nézz rá a pénzügyi mutatókra. Nem sokkal több mint kerekítési érték az anyagár. (a termékár egyhuszada, azaz 5%) Irreleváns fejtegetni. A többit megoldja az economies of scale.
"mi fog történni, ha mondjuk negyed- fél év múlva komolyabban alább hagy az idei nagy bányász idény"
Mi történne legrosszabb esetben? Visszatérnek a teljesen normális, büszkeségre okot adó profitrátához, ami 25 évig elég volt. -
HSM
félisten
válasz
paprobert #43273 üzenetére
Egyébként úgy tudom nem az AMD/Nvidia hajtotta fel az árakat, ők elvileg nem emeltek árat a partnereik felé, ha vaalkinek van erről biztos információja, jelezze.
Természetesen nekik így is pokoli jó most, hogy kb. mindent eladnak, amit le tudtak gyártani. De azért vegyük észre azt is, hogy nemrég még az AMD pl. a csőd szélén állt. És lehet, pár év múlva ismét nem lesz olyan fényes a helyzetük, nyilván az Intel, az Nv és most már az Apple sem nézi tétlenül a történéseket és az egyéb, RISC alapú versenytársak is erősödnek. Tehát most nagyon is fontos profitot termelni, és a jövőbeli termékek fejlesztésére fordítani, hogy megmaradjon a versenyképességük. A lapka fejlesztési költségeiről pedig manapság fontosabb beszélni, mint valaha, mert pokoli drága lett egy lapkát piacra vinni. Lásd pl. [link] .
És még arról sem árt filozofálgatni, hogy mi fog történni, ha mondjuk negyed- fél év múlva komolyabban alább hagy az idei nagy bányász idény, és a korábbiakhoz hasonlóan ellepi az aprót a használt VGA dömping... Az AMD egyszer már megütötte ezzel a bokáját az R9 390-es lapkával, alig győzték kisöpörni őket a raktárból, pedig előtte mekkora üzletnek tűnt, hogy mindent elvittek míg szezon volt.....
-
HSM
félisten
Gyors kiegészítés...
"...de éppen nem a mostani MSRP-k vagy MSRP-n számolt $/ FPS."
Közben még eszembe jutott, ebben a viszonylag frissen megjelent 3080Ti kivétel, annak az 1200 dollár MSRP-je elég "érdekes" még úgy is, hogy elvileg azt beszélik, a sima 3080-at kicsit túl agresszívan (nehezen tarthatóan) árazták 700 dollár MSRP-re. Főleg a "bányazárral"... -
HSM
félisten
válasz
GeryFlash #43269 üzenetére
Lesz nem pro is.
Mondjuk szerintem a sima 3060-at sem fogja utolérni, nagyon megvágták az Infinity Cache-t benne és a 128bit sem túl harcias 192-vel szemben. De az biztos, hogy nagyon olcsó lesz gyártani.#43270 Petykemano : "arról győződ meg a fogyasztókat, hogy az árak indokoltak és tessék csak inkább kifizetni"
Dehogyis, még véletlenül sem célom ez. Különösen nem célom bármiféle módon támogatni a mostani mesterségesen felpumpált "scalper" árakat.Én kizárólag az MSRP árakra gondoltam, ami nagyságrendileg a fele annak, amik most a boltokban láthatóak.
Én amellett érveltem, hogy úgy vélem, a jelenlegi generációk MSRP árazása nem "irreális". Illetve amellett próbáltam érvelni, hogy a korábbi évek gyakorlata, hogy generációról generációra nőtt a $/ FPS mutató jelentős részben annak volt köszönhető, hogy az egyre javuló gyártástechnológiák révén a gyártó adott előállítási költség és profit mellett egyre gyorsabb és gyorsabb kártyákat tudott azonos áron adni. Illetve nem volt szükség beépíteni olyan extra funkciók gyorsítóit sem, amik a "nyers erő" elől vették volna el a tranzisztor-keretet, mint most pl. az RT vagy az AI feladatok megvalósítása.
A gyártói oldalt csupán azért próbálom bemutatni, mert ezek profitorientált vállalatok. Azért dolgoznak, hogy a (csipfejlesztéssel járó) kegyetlen sok befektetett pénzük és a vállalt óriási kockázatok mellett egy idő után profitot termeljenek. Ha nincs profit, nincs értelme dolgozniuk. Ugyanúgy, ahogy egy munkavállaló sem fog bejárni dolgozni, ha pl. az útiköltsége többe kerül, mint amennyit kap a munkájáért....
Az éttermes érvelésed szerintem azért nem állja meg a helyét, mert az előző bekezdésem teljesen figyelmen kívül hagyja. Miért adná el neked a nagyobb szelet húst, tegyük fel, veszteséggel? Adja el a főnök inkább a luxusautóját, hogy nagyobb szelet húsokat adhasson, mert a vevők többet akarnak kapni, mint amiért fizetni hajlandóak? Ez nekem nem tűnik életszerűnek.
Persze, nem azt mondom, hogy tapsoljunk, ha egy cég le akar húzni minket, de szerintem az sem jó, ha átesünk a ló túloldalára, és az aktuális piaci viszonyoknak nem megfelelő elvárásokat támasztunk.
Voltak mindkét oldalnak olyan húzásai az utóbbi években, amiken rendesen ráncoltam én is a szemöldököm, de éppen nem a mostani MSRP-k vagy MSRP-n számolt $/ FPS. -
Petykemano
veterán
Két dologban igazad van:
1.) A generációnkénti perf/$ előrelépés egy fogyasztói elvárás. Legjobb esetben is piaci gyakorlat volt, de semmiképp sem ígéret.
2.) Az árakat az elmúlt időszakban a túlkereslet határozta meg. Életidegen volna egy cégtől olcsóbban adnia a portékáját, ha mindent könnyen és gyorsan el tud adni, amit legyárt.Ugyanakkor nagyon fogyasztóellenes az érvelésed. Ami szerintem káros a közösségnek. A cégek szempontjából történő - költségalapú - megközelítéd egy céges meetingen talán helyes. Viszont itt ebben környezetben azt a benyomást kelted, arról győződ meg a fogyasztókat, hogy az árak indokoltak és tessék csak inkább kifizetni. Hogy egész pontos legyek: arról győzöd meg a közönséget, hogy az árak költség által és csakis költség által indokoltak és nincs más alternatíva, mint fogyasztói döntésünkkel helyben hagyni azt az árazást, azt az üzletpolitikát, amivel a cég megkínál.
Eközben nézzük már meg, hogy milyen profitok és margók képződnek például az nvidiánál! Mindenkori rekordok az elmúlt néhány évben.Amit csinálsz, az olyan, mint amikor beülsz egy étterembe, látod, hogy 4000 a rántott szelet és amikor kulturálatlanul morogni kezdesz, a szomszéd asztaltól megkérdezik, hogy mi a gond. És mondod, hogy hát ez ez 4000Ft, és igencsak alulméretezett és lapos a hús is, amire ezt a választ kapod, hogy "hádde főnök, nekik is élni kell valamiből, tudod, a koronavírus, meg az élelmiszerárak" ami egészen addig elfogadható magyarázat lenne, ameddig nem látod meg, ahogy a tulaj a hátsó ajtón kilépve egy 50+ milliós porschéba vagy teslába ül bele.
Természetesen, némi hőbörgéstől nem fog változni az ár. És természetesen akinek mindenképp szüksége van, vagy bármilyen ár nem túl sok, azt úgyse lehet meggyőzni.
De legalább legyen rossz szájíze, hogy igen, ő ezt a Valamit drágán vette. -
GeryFlash
veterán
Tokeletesen egyetertek!
HSM: Rosszul tudom, hogy a N23-bol lesz pro es gamer kartya is? En ugy tudom 6600XT neven fog jonni 329-379 dollar korul, 3060 es 3060TI kozotti (inkabb utobbihoz kozeli) teljesitmennyel sokkal rosszabb (jelenlegi) RT teljesitmennyel. 128 biten, tehat kis fogyasztas olcsoert kihozva. Ha ugy nezzuk nagyobb lehet a haszonkulcs rajta mint a 3060/3060Ti-on (marmint szigoruan a kepzeletbeli MSRP-t nezve es ha feltelezzuk hogy a TSMC 7nm-je mostanra mar nem felaras a Szarszung 8nm-jevel szemben).
-
HSM
félisten
Szerintem azért egy lényeges szempont, mennyibe kerül egy adott termék előállítása. Pl. az RTX20-as generációnál a 12nm + RT + Tensor egységek miatt igencsak óriásiak lettek a GPU-k, és ezeket nem olcsó gyártani. Így pedig még az is jónak számít szvsz, hogy nem romlott a price/perf mutató. Sajnos nem csinálhatunk úgy, mintha az extra szolgáltatások (Tensor, RT) "ingyen" lennének.
A termék gyártási, támogatási és kifejlesztési költségei is magasabbak tőle, ennek mind meg kell térülnie.
Illetve a jelenlegi piaci helyzetben, amikor kb. egy fél éven keresztül elkelt azonnal bármi, amit egyáltalán volt alkatrész miből legyártani, elkelt még jóval MSRP felett is, nehéz elvárni, hogy miért is kellene jelentősen alacsonyabb MSRP-t forszírozniuk a gyártóknak.
Elvileg majd jön még egy sima 6700 is, ott azért vélhetőleg lehet majd költséghatékonyabb, jobb price/perf arányú kártyákat is hozni a csipre.
-
jah igen ez jogos teljesen. Úgy értettem hogy nem vették figyelembe azt ,hogy előre kellene lépniük mint eddig tették.
Az hogy mennyivel kerül többe ez meg az rajta szerintem mellékes mikor ár/ teljesítményt és ez irányú fejlődést / előrelépést nézünk.
"Az előállítása is szvsz drágább a 6700XT-nak, több ram, komolyabb hűtő, jóval nagyobb GPU, mégsem drágább jelentősen, mint az 5700XT volt."
Visszafejlődésnek nevezném azt, hogy bármennyivel is drágább az azonos kategóriájú kártya. A több ramot adom de azért fizetünk +80 dolárt
-
HSM
félisten
"Előző generációhoz érdemes nézni az előrelépést ár/ teljesítmény terén. Gyakorlatilag semmit nem változtattak a $/ FPS számon"
Épp ezt kívántam megjegyezni, ez alapján nem állja meg a helyét, amit a #43263-ban írtál, hogy "nem is törekednek legalább az előző generáció árazását figyelembe venni".
Probléma szvsz akkor lenne, ha romlott volna $/ FPS mutató.Az előállítása is szvsz drágább a 6700XT-nak, több ram, komolyabb hűtő, jóval nagyobb GPU, mégsem drágább jelentősen, mint az 5700XT volt. Az 5700 GPU kb. akkora volt, mint a mostani Navi23....
Az RTX2060Super szerintem amúgy korrektül volt árazva a tudásához képest, és a 2070Super is egészen elfogadható árú lett a tempójához és szolgáltatásaihoz képest. De tény, hogy annál a generációnál nem a $/ FPS arány javult, hanem inkább az extralista, pl. RT. Ami szerintem egyébként igen nagy plusz, számomra legalábbis biztosan.
-
az 5700 XT( 399$) és a 6700XT( 479$) között kb 20-25 % teljesítménykülönbség van és 20 %-kal drágább a 6700 XT amit a 20 % órajelelőnyének köszönhet. gyakorlatilag azonos órajelen járatva a egyforma sebességű a két generációs kártya.
Az RT szerintem alap elvárás volt. Előző generációhoz érdemes nézni az előrelépést ár/ teljesítmény terén. Gyakorlatilag semmit nem változtattak a $/ FPS számon-Nvidiánál legalább is a nem létező MSRP ár az azonos generációs kártyáknál nem romlott. 2060 Super 399$ vs 3060Ti 399$ + 32 % perf / 2070 499$ vs 3070 499$+ 38 % perf.
Sajnos egyre jobb vételnek tűnik a Turing az idő távlatából...
-
HSM
félisten
Ezt amúgy nem egészen értem... Az előző generációban hasonló kaliberű kártya, mint a 6700 az 5700 XT volt, 400 dollár MSRP-vel. Szerintem a jóval nagyobb mag, hozzáadott RT tudás, Infinity Cache és magasabb tempó révén egyáltalán nem tűnik nekem elrugaszkodottnak a 480 dolláros MSRP érte. Ugyanígy a 3060 Ti is 400 dolláron nyitott még a kripto őrület előtt.
Egyébként a 6800-as 580 dolláros MSRP-je is rendben lévőnek tűnik, az 500 dollár MSRP-s 3070-el szemben. Az 5700XT-t itt annyira nem érdemes szerintem alapul venni, mert az egy gyengébb kategóriában versenyzett, sehol nem volt a zöldek akkori csúcsától, míg a 6800-asok azért ott tudnak lenni a 3080-asok nyakán, ha nincs RT, főleg a 6900XT. -
Laja333
őstag
válasz
Petykemano #43256 üzenetére
Mert közben az RTX-eket megette a bánya.
-
Petykemano
veterán
Ahogy telnek a negyedévek, az nvidia veszít előnyéből
[link] -
Petykemano
veterán
Ez IGP-vel együtt ütős lenne - hiszen kvázi egy 6700 is lehetne, pontosabban valami, ami egy 6700-tól csak 8 cpu maggal több (+50mm2)
De ebben a formában ez így valami olyasmi, amit ingyen kéne adniuk egy RX 6600 ITX mellé.
Időről időre előkerül az a kérdés valakitől, hogy milyen jó lenne ha a [cég] fejlesztene egy olyan terméket, ami persze nem hangzik rosszul, de alapvetően a kérdést felvető elképzeléseit tükrözi vissza.
Az öreg rókák erre rutinosan leintik, hogy párezer vásárlónak a [cég] nem fejleszt terméket, de még csak a kiadással sem foglalkozik.
Vágott-selejtes termékek persze százezres-milliós nagyságrendben meg szoktak jelenni. Leggyakrabban talán kínában, ahol mellesleg talán épp a legnagyobb volumen szükséges.Na mindegy, szóval kíváncsi vagyok, ki lehet ennek a célcsoportja. Nem gondolnám, hogy ha ez dev kit célú termék lenne, hogy azt piacra kéne dobni. 4700S néven nem is hiszem, hogy devkit lenne.
De ebben a formában vajon hová fogják százezres-milliós volumenben értékesíteni? -
korcsi
veterán
válasz
tisztelturam #43251 üzenetére
Hogy jön ide a melós fizetése?
Ha valamit drágának tartasz, nem kell megvenni. Ha munkára kell és nem térül meg, nem kell megvenni. Ha nem veszed meg csökken a kereslet és olcsóbb lesz.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
tisztelturam #43251 üzenetére
A kettonek semmi koze egymashoz. Max akkor, ha kulonbozo projekteken dolgozol es nagyon specifikus skillsettel dolgozol. Akkor te is ugy szabod meg az araid (fizetesed) ahogy a kereslet/kinalat engedi.
-
tisztelturam
aktív tag
válasz
korcsi #43248 üzenetére
Igen mert a hdd/ssd stb gyárakban a melosok fizetése heti szinten emelkedik ugye? Ne legyél nevetséges. Amikor benyögik a gyártok túl sok van valamiből = ott rohad minden boltban tonna szám majd rá 2 hétre már több ezerrel drágább valami az igenis moslék megoldás és büntetendő ,csak sajnos nem ebben a világban. Szomorú ,hogy ezt engedik. Ram piac ugyanez gyalázat. Ha ez neked ok akkor az a te dolgod ,de ne legyen már általános hogy ezt elfogadjuk. Sajnos el mert mást nem tehetünk
-
Petykemano
veterán
válasz
tisztelturam #43247 üzenetére
A boom&bust ciklus lényege az, hogy a boom időszakban kiépítesz egy csomó kapacitást, ami egy halom nem dinamikus költséget jelent. A bust időszakában pedig a visszaeső kereslet és a nem rugalmas termelési költséget árcsökkentésre kényszerít.
Magyarul a kereslet visszaesése esetén az AMD éppenséggel csökkenthetne volument és az nvidia is. Nekik a gyártási költségeik viszonylag skálázhatók.
De a TSMC meg a SS most invesztál $20-30mrd-t gyáranként 50-100e wpm kapacitású gyárakba. Ezek akkor lesznek a leginkább veszteségesek, ha semmit se gyártanak.De persze itt azért elég sok a "HA"
Mert ahhoz a keresletnek tényleg vissza kell esnie
És az is fontos, hogy ne mondja azt, a TSMC/SS, hogy hát végülis nem a mi pénzünk volt, hanem az USAé, bezárjuk, nem vesztettünk semmit. -
Devid_81
félisten
3DMark Gets Updated with New CPU Benchmarks
Nahtessek, most mar a proci pontokkal is lehet majd villogni
-
korcsi
veterán
válasz
tisztelturam #43247 üzenetére
Fúj, gonosz termelők...
Ha valamiből a kereslethez képest többlet van és el akarják adni, árat kell csökkenteni, az hogy profitot akarnak maximalizálni, az meg teljesen normális dolog, ezért dolgoznak.
Te talán fizetés csökkentésért jársz be a főnőkhöz?
Én emlékszek még a Radeon 390-re, amikor legyártottak egy tonna hawaii-t a bányászatra mint felvevő piacra számítva, közbe meg bedőlt BTC. Relatíve olcsón nyomták a kártyát.
-
tisztelturam
aktív tag
válasz
Petykemano #43246 üzenetére
Akkor majd megoldják okosba ahogy minden mást is. Ha valami olcsó lenne akkor visszafogják a termelést hogy véletlenül se legyen jó a vásárlóknak. Kár hogy ilyenekért nem büntetik ronggyá ezeket a cégeket főleg ugy hogy mindezt világgá körütlve teszik. De mit is várunk ettől a pénzéhes világtól.
-
Petykemano
veterán
Ahogy a remek Hayek és Keynes közötti szópárbaj refrénje is mondja, a piaci "boom" és "bust" ciklusosan követi egymást. [link]
Ez a video arról szól, hogy a most, a chiphiány mérséklésének céljával kiépülő és 1-2 év múlva termelésbe álló gyárak olyan kapacitás többletet fognak képezni, ami letöri a szilícium árakat.
[link] -
-
HSM
félisten
Egyébként azt gondolom, az RT-képes konzolok lehetnek ebben (is) az egyik komoly hajtóerő.
Ennek a toldozásnak-foltozásnak sok értelmét nem látom, amit néhány címnél csináltak. Számomra az inkább csalódást keltő, főleg, hogy az FPS-t az oda nem illő, vizuálisan alig észrevehető effekt is szépen tudja enni.Én is így látom, 2-3 év alatt ki fog forrni, aztán már lehet majd látni, mik a valós igények és melyik rendszer a legjobb benne.
#43239 b. : A CP-t nem ismerem, így ehhez nem tudok hozzászólni.
"A szabvány a piacon van már 3 éve."
Hát ezaz. A 3 éve piacon lévő megoldásra (Turing) szabták rá a (PC-s) szabványt. Abba pedig ne is menjünk bele inkább, hogy ez igazából nem SZABVÁNY, hanem egy API.
A konzolokon meg egy másik API van, ami pedig az RDNA2 gombhoz lett szabva.#43240 PuMbA : Nekem akad itthon 6800 XT is, és RTX3060 is, de így sem nagyon foglalkozom vele, mert nem igazán releváns szerintem. Nincs nagyon mivel tesztelni, illetve az API helyzet is kissé zavarosnak tűnik, a szoftverek is csak éppen elkezdték bontogatni a szárnyaikat ebben. Sokkal érdekesebb vonal, hogy az egyes címekben mit sikerül belőle kihozni képminőség és tempó tekintetében. A linkelt DF videóban pl. ez igencsak tetszett, ahogy bemutatja mi történik a színfalak mögött, és ez hogyan hat a végeredményre, összehasonlítva az eredeti játékkal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A WoW a Shadowlands óta inkább csak Radeonra van optimalizálva. GeForce-okat a Blizzard elképesztően elhanyagolja. Meg is látszik a teljesítményen. Mi fel akartuk venni a WoW-ot a tesztcsomagba, de 1080p-ben DX12-ben, bekapcsolt RT-vel, quality 10 beállítással egy Radeon 6700 XT 145 fps-t tudott, míg egy GeForce RTX 3090 109 fps-t. Itt kérdezősködtünk, hogy ez miért van, lesz-e patch, vagy mi a tosz, és annyit tudtunk meg, hogy a Blizzard fejlesztői gépeiben már nincsenek GeForce-ok. Az NVIDIA is mostanra oldotta meg azt a bugot a driverben, ami miatt a játékosok már hónapok óta képi hibákkal küzdenek. Valamin összekaphattak, és most rohadtul nem néznek egymás felé, de az AMD sem beszél arról, hogy mi a probléma. Az a pletyka járja, hogy eléggé komoly a mosolyszünet, mert a Blizzard még mindig nagyon zabos azért, hogy az egyes játékaik elérhetők voltak a GeForce Now szolgáltatáson, és ezért nem kaptak licencdíjat. De kifelé mindenki kommunikálja, hogy minden fasza, csak nem látszik a programon. Így a Shadowlands ki lett ütve a tesztcsomagból, mert így nagyon egyoldalú lenne ez a cím. Emiatt nem is túl jó összehasonlítási alap még réjtrészinggel sem, a kód elképesztően szarul fut GeForce-on, és így fél évvel a megjelenés után láthatóan az akarat is hiányzik, hogy ezen javítsanak.
-
CP 2077 szerintem jobb , mint a Metro Enhanced RT tekintetében. Teljesen megváltoztatja a grafikai élményt .annál éreztem azt, hogy ez totálisan kell.
Hát lehetett volna a piacon másik gomb is. A szabvány a piacon van már 3 éve. valószínűleg a mostani hardveres felépítés mellett akkor is ez lett volna az eredmény, vannak dolgok amikben lehet jobb az egyik gyártó mint a másik .PuMbA: "2-3 év múlva, amikor kikristályosodik, hogy mi, merre és hogyan, komolyan visszatérhetünk az RT témára és lehet keresztbe-hosszába tesztelni"
Hiába írod ezt le újra, egyszerűen butaságeza jelenre nézve. Az RT elterjedéséhez az kell, hogy foglalkozzanak vele, marketinget és pénzt öljenek bele. magától nem fog elterjedni csak úgy. Soha nincs elég erős hardver az RT működéséhez, mert nincs felső határa egyszerűen, amit ne lehetne megakasztani hardveres korláttal. A cél a legnagyobb filmek minősége a játékok terén.
-
PuMbA
titán
Igen, az RT-hez az is kell, hogy a játékot RT-re tervezzék és ne csak egy hozzádobott fícsör legyen, mikor már kész a játék. Metro Exodus ezért jó, mert kivették belőle az alap megvilágítási modellt és csak RT van. Majd pár év és lesznek már RT-re tervezett játékok a mostani konzolok miatt is, de addig ez főként toldozás-foltozás, ami a fejlődés része. 2-3 év múlva, amikor kikristályosodik, hogy mi, merre és hogyan, komolyan visszatérhetünk az RT témára és lehet keresztbe-hosszába tesztelni.
-
HSM
félisten
Hát nem tudom, engem eddig csak a Metro Exodus Enhanced verzió győzött meg RT tekintetében. Ugyanakkor abban teljesen vállalhatónak tűnik a 6800XT szereplése "komplett" RT-vel is [link] , nyilván azért az RTX 3080-at nem körözi le.
"szabványos megoldások , Microsoft DXR."
Szabványos, de... [link] [link]
Eléggé a gombhoz varrták a kabátot esete. -
most már azért van Dirt 5, Godfall, Riftbreaker, Radeonra optimalizáltak., WOW is úgy készült már, hogy mindkét gyártót kiszolgálja. Az más kérdés hogy árnyékolásra van bennük csak RT, gondolom nem véletlenül és ezek radeonra optimalizáltak. Jelenleg független megoldás nincs, ettől függetlenül Nvidia által készíttet összes RT cím megy AMD-n is,( kivéve kettőt) szabványos megoldások , Microsoft DXR.
-
HSM
félisten
Az RT-s teszteknél, ha már a jövő a téma, szerintem óriási probléma, hogy alig van mivel tesztelni. Illetve amivel lehet is, többnyire még az első generációs RTX-ekre készült, nem igazán tudok olyanról, ami alapjaiban Ampere/RDNA2 optimalizált lenne, arról nem is beszélve, hogy elvileg mindkét gyártó megoldása rendelkezik képességekkel, amit csak a saját függvénykönyvtáraikon keresztül lehet elérni. Ez így elég zavaros víz a jövőre nézve. Ezek alapján én csak annyiban vagyok biztos, hogy az első generációs RTX-ek már nem lesznek gyorsabbak annál RT-ben, mint amilyenek most.
-
-
Televan74
nagyúr
Konzolokra is majd később jönnek a komolyabb RT -s címek. A Ratchet & Clank Rift Apart jó lett állítólag RT/60fps módban. Konzol nélkül még nem volt szerencsém kipróbálni.
PC -s RT meg akkor lesz álltalános, ha egy 300.000 - 400.000 Ft -os gépen is elfut 1080p/60fps High/Very High beállításokkal RT -vel. Bár ma még nem képezi a játékok alapját, csak egy bekapcsolható plusz látvány/funkció, amivel valóban sokszor szebb a játék.
Én támogatom az RT, csak nem mindegy milyen áron. -
Raggie
őstag
Az új technológiákat mindíg figyelemmel kell követni. Főleg olyan iparágban mint a PC és főleg akkor ha valaki ennek is a csúcstechnológiáival foglalkozik.
Nem csak akkor ha már rendkívül elterjedt.Az már másik kérdés, hogy milyen mértékben és milyen súllyal kell ezekkel foglalkozni.
Szerintem a HU pont megfelelő súlyt fektet erre. Se többet se kevesebbet. Foglalkoznak RT-vel is és DLSS-sel is. De nem mindíg és nem túlsúlyban.
Amikor játékokat és VGA-kat hasonlítgat össze nagyobb számban, akkor meg van említve, esetleg van is rá slide, de nem kell túlerőltetni, mert aktuális címekben és felhasználó bázisban a reprezentációja még alacsony.
DE akit ez jobban érdekel, annak van dedikált külön ezekkel foglalkozó videó és ott töviről hegyire ki van vesézve. Szerintem ez teljesen jó megközelítés. -
PuMbA
titán
válasz
AsakuraDave #43226 üzenetére
Igen, kicsit vicces, hogy elvileg én akarom a világomat ráhúzni a történésekre, mikor pont az ellenkezője igaz. Xbox Series X húzócímbe nem raknak RT-t, ez mindent elmond a helyzetről. Majd ha 10 játékból 6 RT-s akkor lehet mondani, hogy az RT-t nagy figyelemmel kell követni
Ma még ott tartunk, hogy az se tiszta, hogy az NVIDIA fixfunkciós iránya vagy az AMD univerzálisabb RT megoldása lesz a győztes, mert PC-n az előbbi, konzolokon az utóbbi hódít.
-
PuMbA
titán
Na látod, ezek a játékok még csak jönnek és nincsenek itt. Majd ha itt vannak és játszanak vele az emberek, akkor beszélhetünk róluk. Egyébként a Forza Horizon 5-ben csak Forzavistában lesz RT, a játékmenetben nem, szóval ez is jelzi, hogy nem prioritás az RT mindenkinél, ahogy te azt gondolod :)
-
FLATRONW
őstag
válasz
Petykemano #43203 üzenetére
Én még valamikor az NV FX széria idején tapasztaltam, hogy jobb kepminőséget ad az AMD (akkor még ATI).
Ezután egyesek az eltérést abban látták, hogy az AMD színesebb képet ad, mint az NV. Ezt a fakóságot csak az eltérő alapértelmezett színbeállítás okozta.
Igazából mindkét gyártó hozzászoktatta a felhasználóit a saját beállításaihoz. Az NV-s nem akar csillámpóni színekkel játszani, az AMD-s pedig nem kér a fakóságból.
A kivételeknek pedig ott vannak a csúszkák. -
HSM
félisten
válasz
paprobert #43208 üzenetére
"natívnál kisebb render soha nem lesz a monitoromon!"
Személy szerint én maradok a natívnál, eddig bevált.Ezeknek a technológiáknak a létjogosultságát két esetben látom:
- Nincs elég harapós VGA a gépben a natív felbontáshoz, és még ez ront a legkevesebbet a képen
- Túl nagy a monitor felbontása a méretéhez képest, és úgysem látjuk a különbséget (pl. 4K 28") -
Azt gondolod hogy objektívan látod pedig nagyon nem pont, hogy nem vagy az, szubjektív véleményed van. amit ráhúzol a játékiparra és a piacra, pedig mint látod nem túl sikeres jelenleg ez a hozzáállás a piaci részesedében.
RT játékok vannak most is , sikeres játékok, hozzá adott értéket képvisel. a jövőben megjelenő játékok RT képesek lesznek. te sem 1 hónapra veszel kártyát meg sokan 2-3 -5 évig megtartanak egy kártyát .
Csak a nagyobb címekben idén jön Stalker 2, FC6 ,Dying Light 2, DOOM,Forza Horizon 5, Hitman 3 stb... Ezek közül FC6 ami például engem nem érdekel a többiben szeretném élvezni az RT adta grafikát.
RT-t tesztelni a legfontosabb manapság és és HU azért nem tesztel mert ezzel kidomborítaná az Nvidia előnyét és ugye őt most utálniuk kell nekik.
Az hogy van RT teszt az nem vesz el senkitől semmit, csak hozzáad. -
PuMbA
titán
válasz
GeryFlash #43218 üzenetére
"de mivel te úgy érzed h már nincs hype így nem releváns..."
Összekevered az objektívet a szubjektívvel. Az, hogy a pár közül egyik platformon az egész világon csak 9000-ren játszanak jelenleg vele tökéletesen mutatja, hogy jelenleg nem releváns, mert baromi sok játék van ennél nagyobb játékosbázissal. Nem én érzem ezt, hanem a számok mutatják
Azt pedig nem gondolom, hogy azért, mert 4 hónapig felkapott egy RT játék, amivel aztán nem játszanak annyira meggyőző érv, hogy teszteljük az RT-t. Ha az RT folyamatosan a középpontban lesz, akkor azt gondolom, hogy mindig teszelni kell.
-
PuMbA
titán
válasz
GeryFlash #43218 üzenetére
Eladtak nem vitatom, de ha nem játszanak vele.... sok játékosnak van dugig a Steam accountja játékokkal, de tudjuk statisztikákból, hogy jó, ha a játékok 5%-val játszanak. Steamen látható, hogy mekkorát csökkent a játékosszám. Jelenleg 9000-ren játszanak vele a megjelenés utáni 1 millióhoz képest.
gV: Ez igaz, DLSS több játékban támogatott
-
gV
őstag
-
GeryFlash
veterán
Az a problémám hogy gyorsan ledaráltad hogy melyik játék miért nem releváns, változatos indokokkal, majd hoztál egy játék példát, amire teljesen igaz az egyik számodra kizáró tényező.
A másik játék egy ősrégi ugyan népszerű de a következő évek fejlesztési irányihoz semmiféle kapcsoltban nem lévő játék. Ennyi erővel teszteljük a VGA-kat a 2-3 milliós active userrel rendeljező Wowra (ugyan az multis de ott 4K ultrara huzott grafikaval megvan a 100 FPS egy közepes VGA-n) vagy a Skyrimre.
Tényleg ez hogy eladtak több millió Cyberpunkot de mivel te úgy érzed h már nincs hype így nem releváns...
-
PuMbA
titán
válasz
GeryFlash #43215 üzenetére
Nem értem a problémád. Tetszik vagy sem, jelenleg a játékiparban az RT még indulóban van. Nagy szerepe lesz és el fog terjedni, de ma felesleges RT-t tesztelni lépten-nyomon, amikor az emberek többségét még nem érdekli, mert nincs elég erős hardvere hozzá és / vagy nem RT-vel játszanak.
-
GeryFlash
veterán
Fuh az szép, tehát vagy vmit nem adtak el kellő számban, vagy multis vagy sikeres volt de LECSENGETT. Majd hoztál 2 példát, egy lassan 10 éves játékot ami egy kenyérpiritón is elmegy de borzaadan skálázódik 4K-ra az elavult szar motor miatt, és egy szintén multis játékot ahol sok fps kis input lag a fontos
-
PuMbA
titán
Control ok, de nem kifejezetten népszerű cím.
Fortnite népszerű, de ki a fene játszik RT-vel, amikor nem az a lényeg, hanem hogy legyen 144 fps-ed és minél alacsonyabb input lagod, mert az ellenfél kinyír.
Warzone népszerű, de hasonlóan multis játék, mint a Fortnite, ahol a grafika nem számít.
Metro Exodus ok, közepesen népszerű.
Minecraft sem az RT-ről szól, nem amiatt játszanak vele. RTX3070-et meg nem azért veszik, hogy ezzel játszanak.
Cyberpunk 2077 elég népszerű, de lecsengett. Ma már alig játszanak vele ahhoz képest. Távolról sem akkora siker, mint a Witcher 3.Rainbow Six Siege, GTA V például sokkal népszerűbb ezeknél a címeknél a mai napig.
-
paprobert
őstag
A probléma azzal volt, hogy hozzánemértők szakértettek a DLSS2.0-ról, DLSS1-re vonatkozó klisékkel.
Ha már vs. topik, hogyan fog feloldódni az "A DLSS rontja a képet, natívnál kisebb render soha nem lesz a monitoromon!" szélsőséges álláspont a vörös szurkolótábor fejében?
Tesztek alapján csak nagyobb felbontásban(4K) közelíti meg az FSR a DLSS-t, és hamarabb, ill. nagyobb mértében zuhan be a képminőség kisebb target felbontásokon, valamint nincs 16K-ból visszaemelt textúraminőség sem.
Ha ez a különbség a kettő között, akkor következetesen, máglyára az FSR-rel? -
válasz
Petykemano #43203 üzenetére
szerintem ez mindig is fontos szempont volt. a DLSS 1.0 teszteknél a képminőség volt a legnagyobb probléma szerintem mindenkinek és mindenhol.
A DLSS 2.2 szinte tökéletes felskálázást végez szerintem magas minőségi fokozaton, kisebbnél pedig elkerülhetetlen lesz az összes eljárásnál az plusz FPS-ért cserébe a minőségromlás. és azért az nem mellékes hogy 2 éve a piacon van több A kategóriás címben, szóval jó dolog ez ,de azt gondolom fel fogja váltani az FSR-hez hasonló egyszerűbb megoldás később vagy az AI tréning fog leegyszerűsödni akár nem fog igényelni grafikus motor oldali implementációt, hanem a hardver képes lesz elvégezni automatikusan . -
válasz
Petykemano #43203 üzenetére
Nem érdekel senkit a képminőség, de amíg csak dlss volt addig ekézte mindenki, mert randa képet adott, ez rosszul esett az nv fanoknak. Most lehet revansot venni.
-
AsakuraDave
őstag
Aki váltana mondjuk 3080-ról Ti(e)-ra annak igenis fontos infó LENNE
Mivel lehet raszterba nem éri meg azt a pénzt de ha lehet 1-2 címbe nem kell DLSS az RT mellé akkor már jobban érdekelné az embert
Azért nincs teszt mert sok idő megcsinálni bár bőven elég lenne Quality módban tesztelni főleg mikor 3080 és felette vagyunk mert azon egy Q mód már bőven játszható FPS-t kellene adjon RT-vel. Illetve mert HUB-nak a töke kivan a sok reviziótól már csak AIB vs AIB is egy "szaros" SOTTR tesztet futtatnak le mert ott csak berakod, hogy High preset és benchmark bár itt annyiba igazuk van, hogy az OC meg hőfokok/zajszint a fontos nincs szükség minden játék alatt végigtesztelni. -
Petykemano
veterán
Úgy tűnik, gyerekkorodban nem játszottál autós kártyával.
Hát nem érted, hogy mindig azt kell tesztelni, amiben az Nvidia jobb?
Emlékszem, 6-7 éve, valamikor a maxwell megjelenésekor nagyítóval kellett keresni - az egyébként addig megszokott - képminőség összehasonlítást. Érdekes módon a legtöbbször az jött ki, hogy az AMD kártya ad szebb képet, az nvidia kártya meg mintha itt-ott elcsalna pár apró részletet. Persze csak vájtszeműeknek volt észrevehető, de azért a biztonság kedvéért már senki nem is firtatta.
Most meg hogy a DLSS jobb képet ad, mint az FSR, hirtelen milyen fontos lett!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- World of Tanks - MMO
- Parkside szerszám kibeszélő
- Amazfit Balance - ár-érték egyensúly
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Linux kezdőknek
- Elder Scrolls IV - Oblivion - Olvasd el az összefoglalót, mielőtt írsz!
- Hálózati / IP kamera
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Gyors, Precíz, Megbízható TELEFONSZERVIZ, amire számíthatsz! Akár 1 órán belül
- AKCIÓ! Acer Predator Triton Neo 16 15 notebook - Ultra 9 185H 32GB RAM 2TB SSD RTX 4070 WIN11
- Hibás! Dísznek, Porfogónak, tesztkártyának vagy böngészni! Asus Rog Strix RX 470 4GB Videokártya.
- Bowers/Wilkins Px7 S2 fejhallgatók
- 120 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 (48 hónap garancia!)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest