- Út Korea turistaparadicsomába, amiről talán még sosem hallottál: Csedzsu-sziget
- Perplexity Pro AI képszerkesztési limit -egy képgenerátor függő tapasztalatai
- Adattár lemez előkészítése Windows telepítéshez
- Jelszóvédett IBM Thinkpad R50e működőképessé tétele.
- ATK Blazing Sky X1 Ultimate Metallic Red gamer egér
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sellerbuyer: Milyen laptopot vegyek? Segítek: semmilyet!
- Gurulunk, WAZE?!
- eBay-es kütyük kis pénzért
- aquark: Jó platformer játékokat keresek!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- sziku69: Szólánc.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw #49757 üzenetére
"Csak ugye az AMD eladasok nem novekedtek Q2-ben, hanem csokkentek."
Növekedtek Q2-ben, sok negyedéves esés után először (AMD Reports Second Quarter 2025 Financial Results):
"Gaming revenue was $1.1 billion, up 73% year-over-year driven by an increase in semi-custom revenue and strong AMD Radeon™ GPU demand."
-
válasz
Busterftw #49714 üzenetére
Én az Nvidia ARM vétót bánom. Nagyon sok pozitív változási lehetőség esett kútba.
Itt az Intel sokat fog profitálni ebből és majd az Nvidia is késöbb.Az Nvidia állítólag a mérnöki gárdájának jó részét( a CPU tervező részlegét is) ráuszítja az Intel gyártására és mérnökeire.
Az Intelnél a mai részvényugrás miatt már pezsgőt bontottak. -
-
válasz
Busterftw #49666 üzenetére
Tesco zsömi bedobta a játék topikjába a TPU teljesítmény tesztjét a játékról, ezt írtam rá:
"Ez vicc. Amikor megjelent a BL3, vettem egy RX 5700-at 100k-ért boltból, ami középkategóriás volt akkor, és gyönyörűen futott a játék rajta fHD-n.
Most megveszed a 250k-s 5070-et és nincs 60FPS-ed natívban fHD-n, kvázi ugyanolyan grafika mellett. (Nem lett háromszor szebb a játék, senki ne mondja!)"
-
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #49620 üzenetére
Igazából a Mindfactory és a JPR is igaz. A Mindfactory a PC Gaminget mutatja a saját vásárlói szempontjából. A JPR pedig mindent, ami kijött a gyárból, még azokat is, amelyek Kínába kerültek egy AI adatközpontba.
Nyilván fontos figyelembe venni, hogy ki mit mér. Ki milyen adatra kíváncsi. Ha arra, hogy miből mennyi került ki a gyárakból, függetlenül attól, hogy hova kerültek, akkor a JPR adatja a jobb. Ha arra, hogy a játékosok miket vesznek helyi szinten, akkor ahhoz a Mindfactory adatja van közelebb.
Ugyanez volt a kriptoőrületnél is. Ott is rengeteg eladott VGA-t mért a JPR, csak a játékosok nem láttak belőle egyet sem. -
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw #49620 üzenetére
> Teljes a korrelacio, ahogy eddig lenni szokott.
Ha hasonló naptári időszakot nézünk, akkor
a steam ( PC Video card usage ) szerint
az nvidia csökkent Q1 -ről a Q2 -re ;
és csak augusztusban sikerült fordítani.
a JPR - szerint meg az nvidia nőtt Q1-ről Q2 -re.----
Steam ( PC Video card usage ) NVIDIA
Q3
- 74.9% ( Aug-Q3 )
- 73.9% ( Jul-Q3)Q2
- 74.1% ( jun-Q2)
- 74.2% (may-Q2)
- 74.4% (Apr-Q2)Q1
- 75.0% (Mar-Q1)
- 83.1% (Feb-Q1)
- 75.5% (Jan-Q1) -
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw #49609 üzenetére
> Steam jol megmutatja, hogy gamingre nagyon veszik az Nvidiakat,
a steam a használatot mutatja
( és a survey -re való válaszadási hajlandóságot )August 2025 Steam hw survey szerint az AMD PC Video card usage
- 17.3 % ( Aug -Q3 )
- 17.8 % ( jul - Q3 )
- 17.7% ( Jun - Q2 )
- 17.6% (May - Q2 )
- 17.5% (Apr-Q2)Nvidia ( PC Video card usage )
- 74.9% ( Aug-Q3 )
- 73.9% ( Jul-Q3)
- 74.1% ( jun-Q2)
- 74.2% (may-Q2)
- 74.4% (Apr-Q2)az nvidia Steam statisztikánál - máj,jun,jul - csökkenés volt; ( az áprilishoz képest )
az amd -nél meg emelkedés.-------
és a válaszadási hajlandóság pedig érdekesen befolyásolhatja az eredményeket,
-
DudeHUN
senior tag
válasz
Busterftw #49607 üzenetére
Senki nem mondta, hogy hazudnak. De ezek nem csak a DIY piac számai.
Meg azt megint elfelejted, hogy senki nem mondta, hogy NVidia szinten fogynak ezek. Csak sokkal jobban keresik az emberek, mint az előző szériákat. Ez meg nem tudja a többi dGPU-ba beletartozó piac szenvedését kompenzálni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #49611 üzenetére
Az nem számít. A gond az architektúrával van, ami még mindig dedikált regisztereket rak az ALU-khoz. Akármikor is hozod ki a lapkát, akkor is megvan az a hátrány, hogy a konkurens feleakkora GPU-ját célozza csak az adott dizájn teljesítményben. Egyszerűen a tranzisztorbüdzsé nagy részét elviszik a regiszterek. Emiatt a bruttó árrés nem tud egészséges szintet megütni, mert nem rakhatod rá például a B580-ra az 500+ dolláros árat, miközben a gyártás szintjén elhanyagolható mértékben drágább Radeon RX 9070-re az AMD rárakhatja.
Ezt kell megoldania az Intelnek, nem a startok ütemezését.
-
huskydog17
addikt
válasz
Busterftw #49598 üzenetére
Az RTG továbbra is csak süllyed, így nehéz lesz elérni a 40%-ot.
#49600: Így van, egyszerűen az NV mellé árazás és másolás évekkel lemaradva stratégia jól áthatóan tökéletesen alkalmatlan stratégia a piacszerzésre.
Nem csak a Steam stat, de még az FSR 4 terjedésén is nagyon látni a low prioritást. Sikerült fél év alatt 70 játékhoz kinyögniük hivatalos supportot, miközben a DLSS 4 már jóval 400 felett jár.Az Intelnek egyre nagyobb esélye lesz leelőzni így az AMD-t, ugyanis ha így folytatják, akkor még néhány év és az AMD-nek is 0% lesz.
Az azért döbbenetes, hogy az AMD egy új architektúrával és új termékcsaláddal és az újdonság erejével, valamint képminőségben versenyképes felskálázóval sem volt képes piacot szerezni.
Egyszerűen olyan brutálisan nagy a szoftveres lemaradásuk, hogy a vásárlók többsége lesz*rja az 50-100 dolláros árkülönbséget.A piac jól láthatóan nem kapkodott az RDNA4 után, ami abszolút érthető.
-
válasz
Busterftw #49600 üzenetére
Túl régóta vagyok piros szemüveges, hogy csodát várjak hirtelen.
De azt azért nem gondoltam volna, hogy egy év alatt felére esik az amúgy is nagyon gyatra piaci részesedés AIB szektorban.
#49601 DudeHUN
Pont ezért várom, h megkérdezzék a vezérkart erről a közeljövőben. Kíváncsi vagyok a mögöttes okokra, stb, mert feltételezem nem az RDNA4 milyensége okozta a piaci részesedés beszakadását (-50% y/y, -25% q/q, brutális) -
T.Peter
őstag
válasz
Busterftw #49589 üzenetére
"The main cause is the order of development. Many studios build for top-tier hardware first and leave optimization and low-spec testing for the end. Ideally, optimization should begin early—before full content build-out."
Gondolom az a main szo teged ott nem zavar, ahogy a legtobb embert sem aki felkapta a hirt. Teljesen igaza van, ha figyelembe vesszuk, hogy mi a main indok, foleg, hogy nem is a stuttering-re reflektalt, hanem a performance-ra, ami tagabb. Az, hogy az optimalizalast az elejen elkezdi valaki, ritka mint a feher hollo. Utana meg nem kell csodalkozni, hogy nem ugy megy. Jogos kritikakent a Fortnite-ot fel lehet hozni, de ott sem a performance miatt, mert teljesen jol skalazhato, viszont a stuttering jelen van meg mindig. Az atalakitott stack-o-bot pelda projektukben is van stutter sajnos.
-
-
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #49539 üzenetére
Próbáltuk eléggé egyszerűen leírni. Nem az volt a gond, hogy nem volt backup, hanem az, hogy hibás lett az adatbázis struktúrája. És ez bármilyen hardverrel előfordulhatott volna, ilyenre előre nehéz készülni. És ilyenkor hiába van meg az adat, a struktúra maga a hibás. A nyers adatok amúgy jól vannak most is, azt kell megoldani, hogy ezeket be lehessen illeszteni más struktúrájú adatbázisba.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Busterftw #49513 üzenetére
> Nem nagyon hívnám ezt versenynek.
USA export-korlátoz,
Kína meg válaszul kvótázik és próbálja erősíteni a saját iparát;
ami persze rövid távon torzítja a piacot,
de közép és hosszú távon ez még jobban felerősíti a kínai AI/GPU-fejlesztést
és a hatása pont az ellenkezője lesz annak,
amit az exportkorlátozási szankciókkal el akartak érni;vagyis ha a kínai ai/gpu cégek megerősödnek - az növeli a versenyt globális szinten.
és ezt még májusban Jensen Huang is megfogalmazta
""""All in all, the export control was a failure," Huang said
...
The U.S. block on sales of advanced AI chips to China has forced companies there to buy semiconductors from Chinese designers such as Huawei, while also spurring China to invest aggressively to develop a supply chain that doesn't rely on manufacturers outside the country.
...
"President Trump realises it's exactly the wrong goal," he said in reference to the prior rules.
From the start of U.S. President Joe Biden's administration, Nvidia's China market share has dropped to 50% from 95%, Huang said."""
-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw #49438 üzenetére
A 3 és a 3.5 ugyanaz, hiszen a 3.5 a 3-as alacsony fogyasztásra optimalizált változata és semmit se tud abból, amit az RDNA4. [link] A lényeg, hogy a játékoknak futniuk kell rendesen, hiszen a handheld-ek még gyengébb, mint egy asztali VGA, tehát az jövőbeli címek optimalizációja biztosan nem lesz félvállról véve
-
-
T.Peter
őstag
válasz
Busterftw #49407 üzenetére
Csak a mafia 3 volt open world-ebb es nem tudtak jol megcsinalni. Az osszes tobbi linearis volt, szoval csak tartottak magukat ahhoz ami eddig bevalt es sikeres volt.
Az is mar ezerszer le lett irva, hogy amig a konzolokba nem lesz tobb vram nem lesz valtozas. Vagy amig valaki nem veszi a faradtsagot, hogy pc-n magasabbra allitsa a texturak reszletesseget. A virtual textures egyebkent segit itt is alacsonyabban tartani a hasznalt memoria mennyiseget.
Amugy nem csodalom hogy belefernek a 12-be azokon a reszeken legalabbis, ahol neztek, mert nagyon sok helyen alacsony a textura felbontas, sokszor meg cutscene-ekben is. Az arc textura viszont nagyon jo. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #49361 üzenetére
Ne vedd számításba azt, hogy máskor mi volt. Ezek a számok nem indikátorai a jövőnek. Az egyes branchek eléggé tág időtartamot fednek le. Van amelyik branch hónapikig jelen volt, és van amelyik csak hetekig. Nem lehet előre tudni, hogy mi lesz. Az az egyetlen reális indikátor, hogy a Microsoft mikor hozza a frissítéseket, mert akkor az biztosan új branchet jelent, hiszen kellenek az implementációk a Windows Update-hez. Ez az egyetlen tényező, amihez az NV, az AMD és az Intel is igyekszik igazodni, mert nyilván lényeges, hogy egy új Windows 11 dolgot még abban a hónapban használhass, és ne több hónappal később.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #49285 üzenetére
"Illetve az 580 branch kitarhat akár 1 évig is, szóval nem most lesz."
És el is érkezett az 590 branch időszaka.
-
gejala
őstag
válasz
Busterftw #48713 üzenetére
Az UE5 azonnal CPU limitessé tesz bármilyen open world vagy szimulátor játékot. Akkor is, ha PS3 kinézete van.
Én is ezért váltottam 9800X3D-re, mert most már futószalagon jönnek az ilyen játékok. Ha tetszik, ha nem, de Raptor Lake / Zen4 alatt nem nagyon lesz élet most már. -
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #48644 üzenetére
Előre nem tudjuk, hogy idén mennyi kártyát adnak el. Tavaly a Lovelace jól fogyott, mert volt is belőle készlet. Idén viszont a Blackwell – a halasztás ellenére – katasztrofális készletekkel indult, és a hírek szerint rövidtávon nem is érkezik jelentős újabb szállítmány belőle. Március végéig kiderül, hogy a Radeon kártyákból milyen ütemben érkeznek az új szállítmányok, de a csütörtöki indulás egyértelműen pozitív képet mutatott az egyes kereskedőknél akár 1000 darabot is elérő raktárkészlettel megtámogatva.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #48642 üzenetére
A gond pont az, hogy 3-4 Radeonnal megkeresnék azt a nyereséget, amit 1 Geforce kártyával, viszont akár 10-15 Radeon kártyát is eladhatnának most 1 Geforce kártyára számolva.
Ahhoz azért az AMD-nek is kell a beleegyezése, hogy az MSI ismét árulhasson Radeon kártyát...
-
huskydog17
addikt
válasz
Busterftw #48557 üzenetére
Igen, én is örülök, hogy maradtak ennél a motornál. Üdítő látvány végre egy Cryengine cím, ráadásul nem stutterfest, mint az UE játékok 99%-a. Azért is örömteli ez, mert sokan kidobták már a saját motorjukat a kukába az UE-ért, ami nem tesz jót a piacnak. Nem is értem, hogy miért nem használnak több játékhoz Cryengine-t. Remélem a Crysis 4-ben nagyot fog szólni ez a motor, ott a Crytek-nek mindent bele kell adnia!
A DLAA minden játékban szebb, mint a natív (TAA), az verhetetlen képminőség szempontból, még a CNN modellel is messze az volt a legjobb, de most az új TM modellel még jobb lesz.
-
huskydog17
addikt
válasz
Busterftw #48552 üzenetére
Ott a jövőállóság, az NVIDIA kártyáknál legalábbis elég szép, mind a Turing, mind az Ampere döbbenetes tempót diktál, de még az Arc is szárnyal.
A Turing itt különösen nagyot megy.#48554 gV: Valószínűleg ez amiatt lehet, mert a Turing itt szokatlanul gyors, úgy is lehetne mondani, hogy túl gyors, tehát nem az Ampere gyengélkedik (fura is lenne amikor az RTX 3070-es az RX 6900 XT tempóját hozza), hanem egyszerűen a Turing nagyon gyors (megszokotthoz képest sokkal gyorsabb), emiatt csökkent a különbség az Ampere-hez képest.
Példa: az RX 6700 XT-nek kb 10%-al kéne gyorsabbnak lennie, mint az RTX 2080, ehhez képest a 2080-as 25%-ot ver a 6700 XT-re, sőt Exp preset alatt 60%-ot, más ligában játszik, szélsőséges mértékben begyorsultak itt a Turing kártyák. Emiatt a sima RTX 2080 az RX 6800 XT szintjén van.
Az Ampere felhasználók sem panaszkodhatnak, ahol az RTX 3070 a Radeon 6900 XT tempóját hozza. -
fLeSs
nagyúr
válasz
Busterftw #48459 üzenetére
Sztem mostmár azért van némi tétje az AI gyorsítóik miatt. Ugyanaz a dívizió tervezi a GPU-kat is szal ha a GPU-kkal beégnek, akkor az az AI cuccok hírnevének sem tesz jót és hát ott van a nagy profit. Pláne, hogy már a consumer GPU-kon is elkezdték támogatni a ROCm-et ami egy feedback loop-ot alakít ki a fejlesztésben amire szükségük van a CUDA monopóliuma miatt. Szal vmit össze kéne barkácsolniuk.
Pont most lenne hiba a Radeon márkanév mögül kifarolni.Ha 128bites Navi44-et terveztek, akkor annak a 8 GB-os verzióját - ami a fő attrakció lett volna egy B580 nélküli univerzumban $250-300-ért - qrva olcsón ($200 vagy alatt) adni, és az XT-t meg 16 GB memóval kiadni $250-300 között. És kérdéses, hogy a 8 GB-os kártyát egyáltalán kiadják-e $200-ért vagy ezalatt.
-
fLeSs
nagyúr
válasz
Busterftw #48357 üzenetére
Az Intel a most kiadott generációig bezárólag története során mindig is a saját üzemeiben gyártott mindent és így ért el totális monopóliumot minden téren, ellátva az Föld egész népességét processzorokkal, chipsetekkel, memóriával, stb.
Akkor mi szükség mégtöbb gyárra (ami akár még kellhet is) és mi szükségük adófizetői pénzre? Milyen kapacitás az amit most nem tudnak kitermelni a meglévő gyártósoraikon, csak mert qrvasok gyártókapacitásuk van és állítólag azért qrvára veszteségesek, mert még ez sincs kihasználva (jelenleg, ez később változhat).
Azt értem, hogy éppen nem a legjobb a gyártástechnológiájuk (ezért mentek a TSMC-hez az új procijaikat gyártatni), de ennek köze nincs az összes gyártókapacitáshoz. Ha arra költik a pénzt, hogy felfejlesszék magukat TSMC szintre, azt qrvára nem adófizetői pénzen kéne tenniük, hanem a saját maguk által kitermelt profitból. -
fLeSs
nagyúr
válasz
Busterftw #48352 üzenetére
which is a surprisingly good price
Hogyan lehet ilyet kijelenteni egy újságnál? Még azt sem tudják, hogy milyen gyors lesz a kártya. És ha épp 7600 XT sebessége lesz akkor sem jó az ár, mert egyrész a 7600 XT sebességet már ~3 évvel ezelőtt is megkaptuk ennyiért, másrészt meg az Intel drivere kicsit el van maradva az AMD-étől, harmadrészt a fogyasztását sem ismerjük. Az egyetlen pozitívum, hogy 12 GB memória van rajta, de éppen arról volt egy csomó vita az egyik topikban, hogy a plusz RAM sebesség kategóriától függően ér vagy nem ér semmit és mint láttuk a 7600 és a 7600 XT között alig van különbség, tehát ebben a kategóriában nem fog semmit érni a +4 GB.
-
Jacek
veterán
válasz
Busterftw #48205 üzenetére
De arról van szó hogy az outlaws kikapcsolhatatlanul butitja a texturákat, az nem felbontás. Na azt hogy hasonlítod össze?
Ha nem tudod lockolni és az egyik kártyán high a másikon médium a textura.
Vagyis erről ment az eszmecsere hetekkel ezelőtt, ha lehet lockolni vagy akármi nem szoltam. -
fLeSs
nagyúr
válasz
Busterftw #48099 üzenetére
Nemtom, hogy a "szennyezés" az az OEM-eket mennyire érdekli. Ha megnézed a Lenovo, Dell, HP hármas gépeit akkor nem igazán zavarja őket, márpedig ők a három legnagyobb. A system integratorok sem vették ki a Raptor Lake-es gépeket a kínálatukból.
Utólag belegondolva egyébként ha LGA1700-on ha csak a Bartlett menne utolsó generációként akkor eltudnám képzelni abból a szempontból, hogy az Intel foundry gyártson vmit. De arra elég a 14xxx széria.
Meg ha ez a Bartlett túl gyors lenne az Arrow Lake-hez képest akkor az elég nagy blama lenne az Intelnek minden szempontból. -
fLeSs
nagyúr
válasz
Busterftw #48093 üzenetére
Akkor ennek a pletykának semmi értelme, mert a Lunar Lake-en is a compute tile-on van az IMC.
Tehát akkor a Pantheren nem visszakerül, hanem ott marad.
[link]
És akkor ugyanez igaz az Arrow -> Nova esetében is, ott sem lesz változás.
Úgy tűnik ezek a szivárogtatók sem mindig tudják miről beszélnek. -
-
Gyuri27
félisten
válasz
Busterftw #47980 üzenetére
Az semmi volt. Porhintés. Kiadása előtt lehetett tudni. A gamerek védelme annyi lett volna, hogy nem adják el a vga-t kamionszámra a gyárkapuba a bányászoknak.
Hanem olyan tisztes eladóknak szállítanak pl mint az evga és mások.
De hát ők ezen bevallottan is gennyesre keresték magukat. Az lhr meg megmaradt marketing bullshitnek és van aki el is hitte.És ne mutogassunk az amd-re pls. Mert a piac 90%-t az nv uralja. Nekik semmi ráhatásuk nem volt semmire.
-
-
-
-
Raymond
titán
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Busterftw #47573 üzenetére
az is eleg sok egyebkent
Alogonomus: igazabol teszteknel kizarolag a jatek fut es semmi mas, szoval valos eletben (pl fut a discord, a virusirto meg meg par dolog), ennel varhatoan rosszabb a helyzet.
jatek egy dolog, de a csucs asztalikat nem feltetlenul (csak) arra veszik.
-
-
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47558 üzenetére
Évtizedes távlatban ez megy, csak egy XMP profil mellé is néha olyan feszek mennek a procinak, hogy hű...
Illetve elég régóta nincsenek figyelembe véve sem a fogyasztási limitek (jó lesz a maximum 4096W) illetve az sem, hogy ha minden mag aktív, akkor jópár típusnak csökkentenie kellene az órajelét...
Néha egész komoly utánajárást igényelt, ha az ember csupán a biztonságos gyári feszeken és paramétereken akarta hajtani a CPU-ját.... -
válasz
Busterftw #47498 üzenetére
Hát ezt annak a kétezer embernek kell mondani. Már egy készülő címet lefújtak, azt nem hiszem hogy a HR leépítés miatt. A cég és gazdasági szempontból biztos logikus,de azért szar dolog.
Én is már éltem át ilyet sajnos. Nagy remények ,ígéretek mikor egyesülés aztán jön a valóság. -
-
-
válasz
Busterftw #47404 üzenetére
Ha elolvasod a cikket, akkor rájössz, hogy az általad említett "betorni a piacra mar meglevo vagy letezo alapokkal" a per szerint ellopott kódokat jelent. Ez minden, csak nem korrekt. Majd a jogászok aztán eldöntik, hogy volt-e lopás vagy sem, de ha igen, akkor az Nvidia csenget a Valeonak. Van miből.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #47400 üzenetére
Azért illet volna gyanakodniuk, mert valószínűleg a meglopott előző munkahelyén sok ember évekig, ha nem évtizedekig tartó munkájával elért fejlettségi szintről tudott szinte azonnal indulni. Az egy dolog, hogy a saját területének a tudását áthozta a "fejében", de a többi 10-50-100 szakértő "feje" nélkül az ő egy "feje" csak a gépezet egyik fogaskereke, amit vagy az új cége gépezetébe kell beillesztenie, vagy a saját fogaskereke köré kell egy gépezetet építenie az új munkahelyén. Ő viszont azonnal egy minden fogaskereket tartalmazó gépezettel a "zsebében" érkezett, és a gépezet rendben működött is.
Amikor egy termékhez az eredeti árának a 80%-áért hozzájutsz, azt lehet szerencsének tulajdonítani, de amikor 1%-ért kínálják neked, akkor a vészcsengőnek meg kell szólalnia a fejedben, hogy bűnös forrásból származik. -
-
válasz
Busterftw #47221 üzenetére
Sehogy nem jó a driver (azaz nyilván elindul legalább), meg maga a játék sem. Egy helyben állva 0 terhelésen is ingadozik az fps. GPU használat össze vissza megy, proci használat szintén totál random az egész. 20-60 fps között megy, de teljesen logikátlanul és kiszámíthatatlanul.
Sem a videókártyát sem a procit nem használja ki.
megeszik:
9-10Gb Vramot
8-9Gb ramot
Prociból 6-7 magot használ de nem 100%-ra.
Nem játszhatatlan de messze van még a normálistól. Szóval várok driverre, patch-re stb.
Grafika meg moddolható, tény hogy gyárilag ez a zöldes shader szerintem ocsmány. Filmgraint/mblurt kikapcsoltam. Xess sem működik még szerintem hardverből.
Crash van jópárszor, felbontásváltáskor azonnal.Majd kiforrja magát.
-
-
-
-
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47163 üzenetére
Az Nv implementációja ugyan miért késett volna? Az AMD ennyit vacakolt vele, de nem azért, mert szabványosan csinálták, hanem elsősorban ott úszott el a dolog, hogy megvárták a szabványt követő sorozatgyártott scalereket. Ha az Nv szabványosan oldja meg a kapcsolatot a saját 300 dolláros scalerével akkor nem hinném, hogy bármi jelentősebb csúszást okozott volna. Alapvetően teljesen ugyanazt a működési elvet csinálják, csak nem szabványosan. Ez így minimális igazítás a szoftveren, se több, se kevesebb.
-
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47161 üzenetére
"Nincs fix, jobb minoseg, nincs a monitor teljes tartomanyaban mukodo VRR, nincs 144Hz support. Ezeket az AMD meg +2 evvel kesobb hozta, ami mar 4 ev."
Miért ne lett volna? Ugyanúgy működhetett volna a scaler szabványos módon, az összes jósággal együtt, kb ugyanabban az időben. Akarat kérdése lett volna az egész.A többire.... Sajnálom, hogy ennyire nem érted.
Én feladom ezen a ponton.
-
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47159 üzenetére
"nem akadalyozta az AMD-t "
Nem az AMD-t akadályozta, hanem Pistikét, aki monitort vett, hogy később az AMD kártyájával is használhassa, így később Pistike nem vett AMD kártyát. Nem olyan bonyolult ez.Nem azt mondtam, hogy nem volt innovatív a G-sync modul, azt állítottam, hogy nem az innováció tette szükségessé, hogy a szabványtól (ami már fél évvel korábban végleges formában készen volt, tehát VESA tagként az Nv ennél lényegesen korábban is már tudhatott róla!) eltérő, inkompatibilis módon valósítsák meg. A fix minőségű, G-sync logós scalarral (ez volt valójában az innováció) nyugodtan megjelenhettek volna szabványt is támogató módon, akkor lett volna verseny, mert Pistike döntésén múlt volna, milyen monitort milyen kártyával párosít.
-
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47157 üzenetére
"Magyarazd meg konkretan, a G-Sync miben korlatozta a versenyt?"
Aki Nv kártyát vett, az csak hozzá való monitort vehetett. És fordítva is, aki már megvette a drága, jó minőségű monitort, utána kénytelen volt Nv kártyán maradni, mert más kártyán egy kulcsfontosságú képességet vesztett volna el.
És itt szó nincs innovációról, meg egyéb marhaságokról, mivel a kis 300 dolláros scaler működését ugyanúgy felprogramozhatták volna szabvány szerint is, főleg hogy a rajta lévő Altera Arria V GX FPGA modul elméletileg DP1.2a támogatású [link] . -
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47154 üzenetére
"szabványosítás és az innováció/verseny nem fér össze"
Pedig összefér, megfelelően koordinálva. Sőt, csakis úgy férnek meg jól egymás mellett. Pl. koordinálás nélkül az innováció monopolhelyzetbe csaphat át, lásd pl. vendor lock-in.Természetesen a szabványosítás lassítja valamennyire az új (jobb?) termékek piacra kerülését, ezt nem is vitattam.
Ugyanakkor számtalan súlyos valós probléma kezd már most is a féktelen innováció jóvoltából kibontakozni, aki nem barlangban él, annak szerintem nem kell magyarázni.
"Ez konkrétan miben nyilvánult meg?"
Tényleg magyaráznom kellene, miért korlátozza a versenyt a vendor lock-in? -
HSM
félisten
válasz
Busterftw #47143 üzenetére
"Ha az Apple is szabvanyozik, akkor nem lenne a piacon az usereknek ez a kenyelmi funkcio elobb."
Gondolom, kellett nekik, mint egy szelet kenyér...Egyébként vélhetőleg lényegesen kevesebb elektronikus hulladék keletkezett volna, ha hamarabb beállnak ők is az USB-C mögé.
"Nem tudom milyen fejfajasrol beszelsz."
Mondjuk arról, hogy kettévágták a piacot, vagy megvetted a méregdrága G-syncet, vagy nem volt synced. A szabványos adaptive sync monitorokat meg nem kezelték a kártyáik évekig. Ha pedig megvetted a méregdrága G-sync monitort, utána már csak Nv kártyával működött, mivel nem volt szabványos.A minőség biztosítására normális helyeken tanúsítványokat alkalmaznak, pl. HDR600 a VESA-tól [link] , nem pedig vendor lock-in-t.
-
keIdor
titán
válasz
Busterftw #47133 üzenetére
Egyetértek, G-Sync ment már 30Hz/30fps felett is, FreeSync sok termék esetén meg csak 48-120Hz/fps tartomány.
Mikor GTX-1080Ti-al kellett játsszam az RDR2-t, ott nagyon nem volt ez mindegy…
nVidia sokszor zártabb, de jobb is a minőség. DLSS esetén most ugyanez elmondható. Továbbra is azt mondom, valamit, valamiért.
Ugyanakkor azt is elismerem, hogy az AMD is tud jókat mutatni. Kepler rosszul öregedett a GCN2-höz képest, meg egy HD7970 is sokkal tovább bírta, mint a Fermi.
De ott a DirectX 10.1 esete is, AMD támogatta, az nVidia nem és elég bicskanyitogatóan is kezelték a zöldek.
I give credit where credit is due.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- TCL LCD és LED TV-k
- iPad topik
- Huawei Watch 4 Pro - kívül-belül domborít
- További aktív témák...
- MSI GeForce RTX 4080 SUPER GAMING X SLIM 16GB GDDR6X 256bit Videókártya !
- MSI GeForce RTX 3090 VENTUS 3X OC 24GB GDDR6X 384bit videokártya
- Zotac Trinity Geforce RTX 4070 Ti
- GIGABYTE Radeon RX 7600 XT Gaming OC 16GB GDDR6 Videokártya !
- ASUS RX 9060 XT 16GB GDDR6 PRIME OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
- HP 65W töltő eladó
- Honor Magic6 Pro 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! Mini PC! I5 10600KF / RTX 3060 12GB/ 16GB DDR4 / 1TB SSD
- iKing.Hu - Apple Watch Ultra 2 Sportokra tervezve, prémium dizájnnal
- Samsung Galaxy S24 Ultra Titanium Black Titán dizájn, 200 MP Pro kamera, S Pen
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest