- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kempingezés és sátrazás
- bitpork: Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- gerner1
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Chosen: Canon 5D II - portrézás 2025-ben
- Geri Bátyó: B550 szűk keresztmetszet, de mi és miért?
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz
Puma K #36598 üzenetére
Például abban, hogy magasabb az áramfelvételi kerete, amit alapból az olcsósított 580-ak nem tudnának normálisan megugrani, mert se a VRM, se a hűtés nem bírná. Nem mindegy, hogy 145W-nál (olcsó Rx580-ak) húzza be a féket a limit, vagy 196W-nál (XFX FatBoy Rx590).
Plusz, még itt van a frissített, magasabb órajelet bíró GPU is az 590-es szériára.(#36597) zovifapp111: Ezt gyanítottam én is.
-
HSM
félisten
válasz
bozont #36595 üzenetére
Szerintem nem lenne jó. Ha az 590 alapból egy kimaxolt, prémium termék, 8GB rammal, az úgy egy jó brand, akkor egyből tudod, hogy ami 590, az erős.
És akkor nem lenne az a felhígult kínálat az olcsóbb és főleg 4GB-os verziókkal, mint az 580-aknál, amik szvsz azért nem ugyanazt a szintet képviselik, mint egy prémium 8GB-os változat. Így meg lehetne oldani okosan. -
Locutus
veterán
válasz
zovifapp111 #36588 üzenetére
Vagy inkább ezt se, meg az 580-ast se.
-
HSM
félisten
válasz
zovifapp111 #36590 üzenetére
Szerintem megfelelően árazva mindkettőnek meglenne a helye a piacon.
Ami az időtállóságot illeti, szerintem ugyanakkor lesz vége mindkettőnek, a 8GB-os 580-nak és a 8GB-os 590-nek is. A 4GB-osok persze sokkal előbb ki fognak kopni, mivel az már néha ma is kompromisszumos.
Plusz, az 580-ból lehet egyszerűbb/olcsóbb verziókat csinálni, mivel alacsonyabb a TDP gyárilag, míg az 590-es az inkább a prémium 580-asokat váltja le. Valószínűleg ez lehet a terve az AMD-nek, hogy így jobbak lehetnek a prémium 580-asok az új GPU-val, és az olcsóbb típusváltozatok maradhatnak 580-asok.(#36591) PuMbA: Amiről beszélsz, az a user error kategória. Amikor csak a feszt és órajelet húzza felfelé a user, és elfelejti, hogy a low-cost kártyájának vannak beépített limitjei... Ezért kell olyan modellt venni, aminek kellően magasak a gyári limitjei, és ésszel belőni a tuningot. Akkor szépen fog ez a GPU skálázódni az órajellel.
Az RX460 tipikus példája ennek...
Az alapból TDP korlátozott kártya, főleg az elterjedt gagyibb kiadások. Az RX560-asomnak nekem is kellett kis plusz TDP limit BIOS alól, mert a gyári ha jól emlékszem 48W nem sok mindenre volt elég. Egyből meglett OC-val a 7000 pont 3DMark FireStrike [link], amikor a gyári BIOS-al jó, ha bő 6000 fölé ment, függetlenül az órajeltől... 896 shaderes fajta volt, szóval ennyit kéne mennie a 460-adnak is ilyen órajelen, ha nem fogja meg valamelyik limit.
-
PuMbA
titán
válasz
Csupingo #36580 üzenetére
Várható volt, hogy a magas órajelek miatt kazán válik belőle
Jól látható volt már az előző GCN-eknél, hogy a magasabb órajelek kb. semmit sem jelentenek a legtöbb esetben. A kártyáknak egyszerűen vége van már jóval alacsonyabb órajelen és egyre csak romlik a teljesítmény / fogyasztás. A 1060-at utolérni ebben....
RX460-am is 1150MHz-en megy, de 1350MHz-en ad +3 fps-t, szóval 1150MHz a sweet spot...
-
-
HSM
félisten
válasz
zovifapp111 #36588 üzenetére
Azért erre elég kevés esélyt látok, mivel alapvetően az RX580-assal lábkompatibilis az új GPU, így gyakorlatilag a már bevált RX580-as kártyákat kapjuk, kicsit magasabb órajelen.
Mondjuk hogy újabb az nem egészen értem, miért jobb, amikor a GPU nem változott, csak a gyártástechnológia, amivel gyártják. Pontosan ugyanazt tudja ilyen téren, mint az elődje, ami amúgy szvsz teljesen oké.
-
zovifapp111
senior tag
válasz
lezso6 #36586 üzenetére
+1. Ha valaki most szeretne egy jó középkategóriás kártyát, annak inkább ezt érdemesebb venni mint az 580-ast. Nem sokkal több a tudása mint az 580-asnak, de mégis ott van a "több", és nem mellesleg újabb
Mondjuk azért érdemes várni egy kicsit, hátha ennek is lesz valami ennye-bennyéje.
-
HSM
félisten
válasz
Locutus #36581 üzenetére
Nem hiszem, hogy bárkit érdekelt volna ez a kártya, ha ugyanazt az RX580 teljesítményt hozza, csak mondjuk 20%-al jobb perf/watt aránnyal.
Nekem amúgy tetszik, egy átlag gamer gépbe tökéletes így jól kihajtva, a különböző sync-ekkel, vagy FRTC-vel pedig a fogyasztás is kordában tartható, ha valakinek nem kell a teljes teljesítmény. Fordítva nehezebb lenne.
Amúgy egy átlag gamer gépbe teljesen oké így 200W körül a fogyasztás. -
-
-
FLATRONW
őstag
-
HSM
félisten
válasz
rumkola #36571 üzenetére
Egyfelől minek a max AA?
Ha el akarod felezni az FPS-t, akkor hajrá, amíg volt normálisan támogatva játékokban addig remek kompromisszum volt a 2X-es MSAA, nem túl nagy sebességvesztés árán korrektül rendbe rakta az éleket, látványosan javítva ezzel a képminőséget. Számomra a magasabb fokozatai csak a teljesítményre voltak jelentős hatással, így nem is igazán erőltettem őket.
A "csúnya is lesz a kép" effekt az már az ennél is lényegesen kevesebb teljesítményt igénylő általánosabb postprocess alapú élsimítások, azokat kerülöm is amennyire csak lehet, pont ezért, nem szeretem a mosott életlen képet....
(#36572) Puma K: Ez persze így van, viszont a felskálázásnak viszont tényleg brutális lehet a plusz teljesítmény igénye.
Az akár negyedeli is a sebességet (FHD 4K-ban számolva pl)....
-
Raggie
őstag
o.O
Az kemény... (RTX 2080 Ti XC)
Úgy tűnik az EVGA mutatványa általánosságban is megtetszett az Nvidia-nak...
LINK -
Puma K
nagyúr
válasz
rumkola #36573 üzenetére
Az gyönyörű
Csili-vili játék okádék kinézettel.Élsimítást már a downsampling felfedezése óta (2013) nem használok, ha az adott birtokomban lévő hardver bírja a felskálázott felbontást. AA-ból esetleg az FXAA-t lövöm be, de azt sem szívesen. De most az 1080 Ti hozza azt amit elvárok tőle.
-
Puma K
nagyúr
válasz
rumkola #36571 üzenetére
Felezi és pluszban mosott okádék lesz a képminőség...
Sokkal inkább downsampling/DSR mint sem élsimítás... jobban szeretnem az éles képet.
Sőt a DSR-rel még az élességet is lehet állítani driver-ből Nvidia esetén.Most hogy natív 1440p felbontású megjelenítőm van fel tudom skálázni a felbontást maximum 5K-ra, 2880p-re avagy 5120 × 2880 felbontásra 16:9 képarány esetén.
-
ÁdiBá
veterán
válasz
keIdor #36567 üzenetére
Konzol?!
Szerintem esélytelen mivel AMD kézben van.
Ez az egyik.
Szerintem van ebben a technologiában potenciál, jövőre egyre több program fogja használni.
Mindjárt lesz értelme HBM1-2-3 kártyákat tervezni asztali szegmensbe amik megfelelő sebességgel tudják használni az RTX.
Ez még nagyon gyerek cipőben jár.
Én személy szerint nem panaszkodok mert én nem játszom BF5 el, csak megnéztem, és kevesebb FPS-re számitottam.
Csak szerintem a skálázodás nem megfelelően van leprogramozva a játék alatt, gondolok arra, hogy a médium és az ultra között sokkal nagyobb különbségnek kellene lennie az RTX beállátsnak.
Azt tudta mindenki, hogy megzabálja a hardvert... ennyi.
Bár én biztos nem kapcsolnám be ezt a lehetőséget még a 2080Ti hosszútávon, de kifogom probálni. -
Egyszerű: nem kell túltolni. A világ nem egy ékszerbolt budija, van por, sár, növényzet, stb - millió+ elem, ami nem tükröződik, ill a tükröződős felületeket mattá teszi.
A kocsim képének RT renderjéhez újkorában lehet 2db 2080Ti kellett volna, de így ősszel sztem egy atom proci is elég lesz
(najó, a nyárról maradt bogárhullák realisztikus ábrázolásán lehet kell egy kicsit dolgozni)
-
keIdor
titán
Magától a Ray Tracingből én láttam már nagyon durvát, az nVidia RTX az eddig látottak alapján nem nagy durranás szerintem se. Komoly látványhoz ez a hardver kevés...
Sok van ebben, csak nem az nVidiatól kell várni. PhysX 2.0...
Majd ha a konzol is tudja... ha 8 év múlva, akkor onnantól... -
syberia
veterán
válasz
zovifapp111 #36558 üzenetére
HD 3850 256MB -on toltam ki anno medium-high beállításon. Szerintem is hatalmas előrelépés volt a Crysis első része.
(#36561) proci985: De a HL2 minden maximumra húzva ment 100 fps felett, Radeon 9800 Pro nem kicsit volt gyors kártya a maga idejében.
-
-
HSM
félisten
válasz
t72killer #36553 üzenetére
Nem fogják tudni szvsz... Vagy mindenhol így oldasz meg dolgokat (pl. árnyék rendszer), vagy nem. Én itt nem látok átmenetet. Egy egy specifikus effektért meg kár a gőzért.
(#36554) lezso6: Ja, a Raytracing jó móka, csak zabálja az erőforrást, és még úgy nagyjából 5-10 évekre vagyunk, mire értelmesen használni lehetne valós időben, ha marad a hardverek eddigi fejlődési üteme.
(#36555) zovifapp111: Jogos, Crysis, belekevertem a 3way SLI-t.
(#36558) zovifapp111: Nálam akkor egy HD3870-es Radeon volt, és elég magas grafikán elbírta játszható FPS-el 1680*1050-ben.
Csak lestem, milyen jól festett.
(#36561) proci985: Bizony, AI és fizika is kimagasló volt akkoriban.
(#36562) zovifapp111: Bizony. Főleg, hogy még a bemutatóján is csak erősen erőltetett, izzadtságszagú példákat sikerült kierőlködniük magukból, ráadásul kettőből egyet RTX nélkül is vígan meg lehet csinálni, gyorsabban...
-
proci985
MODERÁTOR
-
cyberkind
félisten
válasz
zovifapp111 #36558 üzenetére
És ez még részben a mai napig is így van, 4K-hoz nekem a 1070 bőven kevés volt.
-
cyberkind
félisten
válasz
zovifapp111 #36555 üzenetére
Mindkettő brutál szép most (is), de szerintem a Cry 3 szebb, persze az csak egy csőjáték.
-
-
HSM
félisten
válasz
proci985 #36551 üzenetére
Én azért nem látom az RT-nél azt a fajta kiemelkedést grafikai minőségre, mint amit anno a Crysis 3 nyújtott. Ott a grafika durván alázott, itt meg egy kis vacak effektről beszélünk, ami egymagában leharmadolja, felezi az FPS-t, miközben nekem azért nem esik le tőle az állam... Főleg ebben a formájában.
-
válasz
Petykemano #36520 üzenetére
AMD-nek ez RTX nélkül is megvan...
-
#00137984
törölt tag
PC játékokban nálam a FullHD/60 FPS szint elérése jelentett nagy katarzist, majd a 100Hz-es képfrissités...
Na, de mindig az elején kell kezdenem. Persze a Crysis első részét még akadozó 40-24 FPS képkockasebességen játszottam.
A játék végén, az anyahajó fedélzetén nem csak a karakterem fagyott le és állt meg pillanatokra, hanem a HD3850 konfigomnak ennyi futotta az erejéből. Az is hatalmas élmény volt, hogy állva maradt a játék befejezéséig. Most ezt újra átélhetném a Raytracing bekapcsolása esetén. Inkább neeeeem...
-
-
Shing
őstag
válasz
#00137984 #36542 üzenetére
Nem lesz raytracing konzolon, mert 3 év alatt nem fejlődik annyit a technológia... Most úgy képzeled el, hogy húúú 3 év! A valóságban pedig 2 évente jönnek új GPU szériák, szóval látni hogy kb. mit tudnak majd.
Natív 4k és szokásos grafikai növekedés még épp meg lesz. Inkább a 60FPS-ben lehet bízni, mert a mostani konzolos CPU-k után ha megkapnak valamilyen 12-16 magos Ryzen-t, kb. 2 generációnyit fogunk lépni... legalábbis CPU-ban.
Egyébként PC-n is jó a 30FPS, csak ne nyomd ki a homályosító effekteket (depth of field, motion blur, stb.) és nyomj rá vmilyen sync-et driver-ből.
-
-
-
#00137984
törölt tag
[link] Még azt hozzáfűzném, hogy ha a Raytracing megjelenne a következő konzolokban, azért az a hardveres felépités meg az ott alkalmazott AMD videókártyákban jóval optimalizáltabb teljesitményt látnánk, mint amire az az első Nvidia RTX széria képes volt. Nagy csodát még ott sem várhatunk el, de ha FullHD/120Hz-re vagy a Raytracing 60Hz-re képes lenne, az a PC Gamingnek most egy jó nagy maflást jelenthet.
-
-
válasz
Petykemano #36533 üzenetére
A Turing SM egyszerre képest INT, FP és Tensor műveleteket végezni. Meg nyilván RT-t is. Ennek nem sok köze van az Async Compute-hoz. Utóbbi lényege az, hogy nincs megkötve a hardverállapot, bármikor adhatsz compute feladatot, illetve ugyanazon a feldolgozón több feladat is futhat egyszerre, prioritásokkal, stb, hasonlóan a multi-taskinghoz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Vegán sincs meg a memória-sávszélesség hozzá. A Pascalt el tudja verni benne, de akkor is lassú lesz. A DirectX Raytracing egy olyan terhelés, ahol a mai poligonszám mellett a szükséges mély BVH zabálja a sávszélt. Ami most van a VGA-kon 300-600 GB/s, az ehhez kevés. 1 TB/s fölött lehet elérni valamit, de egyébként még az sem sok.
-
-
válasz
Petykemano #36520 üzenetére
és utána leírta ezt is ugyebár:
"én 30-40 fps-re számítottam max, raytracingel"
-
Ragnar_
addikt
Én a DSR-re mondtam, hogy FPSfelező, doomnál ki is próbáltam és működik, de nem használom
-
-
válasz
Petykemano #36520 üzenetére
Hogy ON is legyen:
Majdnem harmadolja a teljesítményt a DirectX Raytracing a Battlefield V-ben
Remélem ezen azért reszelnek vagy ilyesmi. Elég vicces, hogy a low hoz egyedül egy kis gyorsulást, a medium, high, ultra között pedig semmi különbség sincs.
-
válasz
Petykemano #36520 üzenetére
A piros csula jobb
?
-
Petykemano
veterán
Benéztem az nvidia topikba. Szabad kicsit élcelódni?
"50% fps veszteség nem vészes" - hangzott el.És most egy alternatív valóságban képzeljünk el egy AMD által piacra vitt fícsört, amitől picit szebben csillognak a csillagok és szebben vetülnek az árnyékok - azzal az ígérettel, hogy ez a jövő és így minden sokkal szebb és jobb is lesz. De MA még 50%-kal lassít.
Én azt gyanítom, hogy percek alatt zöld csulával lenne borítva ez a fícsör a tiltakozó fps-huszárok által.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #36518 üzenetére
Az új fejlesztéseket nem kapták meg. Az SE a nyugati címeknél a LABS részleget tartja az R&D-re. Ők gondoskodnak arról, hogy minden játék motorja kapjon javításokat, fejlesztéseket, ami kell. De mivel az IO és az SE szakított, így az IO kénytelen volt a Hitman 1 motorjának finomításánál maradni, vagyis minden, amit a LABS fejlesztett nekik maradt a kiadón belül. Ez van. Annyira nem rossz, de persze látszik rajta, hogy vannak hiányosságok.
-
OK szóval még az eddigi motort sem kapták meg? Értem.
-
huskydog17
addikt
válasz
FollowTheORI #36515 üzenetére
SE adott pénzt DX12-re, de a Warner már nem ad.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #36515 üzenetére
Nem igazán. Inkább technológiai. De ugye a Hitman 2-nél számolni kell azzal, hogy a stúdió és a kiadó különvált, vagyis minden, amit a Hitman 2-höz fejlesztett a LABS, azt az IO Interactive végül nem kapta meg. Saját R&D részlegük pedig nyilván a LABS miatt nem volt. Azt majd később állítják fel, hiszen mostantól nem férnek hozzá a LABS technológiáihoz. Emiatt hozhattak olyan döntéseket is, mint a DX12 hiánya, stb. Nincs meg rá a kapacitás a Square Enix nélkül.
(#36513) b. : Persze lehet mondani, hogy a karakterek szarul néznek ki, meg alapvetően nem sokat változott a játék az előző részhez képest, de tekintve, hogy válás volt, így nem hiszen, hogy nagyon kockáztatni akartak technológiailag. Nekik ez most szarul jött ki.
-
-
szmörlock007
aktív tag
Intel Opens Graphics And Hardware Research Center In India With Over 1500 Employees
Gondoltam beteszem ide is ha valaki nem látta volna.
-
válasz
huskydog17 #36512 üzenetére
szerintem gagyi a grafika sok helyen, főleg a karakterek, mint ha műanyag ken és Barbie babák lennének.A környezet meg elég jól néz ki. kettős hatású valahogy.
-
huskydog17
addikt
Hitman 2 Benchmark - ComputerBase
A fejlesztők kidobták a DX12-t és ez sajnos negatív hatással lett a teljesítményre, habár a játékban olyan szép tükröződések vannak, ami akár az RTX-el is felvehetné a versenyt.
-
proci985
MODERÁTOR
ez meg a masik, de meg egyszer, egy olyan oldalrol beszelunk, ahol az SMAAt bekapcsolva hagytak a teszten es azon elmelkednek a leirasban, hogy hat a fuvet kene lejjebbvenni a teljesitmeny miatt es nem azert, mert VRben hulyen nez ki ultran.
par beallitas VRben nemtrivialis es nem ugy mukodik mint fHD mellett, reszben az uncanny valley effektus miatt, reszben mert az effekt screendoor mellett hulyen nez ki.
mindezt ugy, hogy pCars2ben konkretan riften olvashatatlan a menu (es a muszerfal a modernebb autokon) 1.3mas SSAA alatt.
-
Raymond
titán
válasz
lezso6 #36508 üzenetére
Nem kerultek annyiba es az meg a cryptolaz elott volt. Sokaig eltartott az RX480-nak amig lement a MSRP szintre es par hettel az RX580 bevezetese elott pedig ala. Az RX580 pedig mar 300 korul volt. Most ugyanaz latszik, az RX580-nak lementek 250 ala, jon az uj az pedig 300 vagy tobb lesz.
-
válasz
Raymond #36505 üzenetére
Az RX480 239, az RX 580 229 dollárban került. Az más már más tészta, hogy anno a kriptoláz miatt többe került, az nem az AMD hibája.
Az RX 590 legrosszabb esetben 299 dollár lehet, de ez is a bundle-k miatt. Szvsz max 199 dollárba kéne kerülnie bundle nélkül, hogy jó üzlet legyen.
-
Raymond
titán
válasz
lezso6 #36504 üzenetére
"Legalábbis ha le akarják verni az RX 590-t, akkor 10 helyett 7-8 GPC-t kéne csak letiltani."
Itt sokminden fugg az RX590 aratol, mert az AMD mar az RX580-al eljatszotta azt hogy amikor lement az RX480 az eleve bejelentett szintre ($200 4GB es $250 8GB) akkor jott a picit gyorsabb RX580 $300 gyakorlati arszinten. Utanna meg mar kovethetetelen volt az arfejlodes a cryptolaz miatt. Most is siman megcsinalhatjak hogy az uj kartya $300 vagy picivel felette lesz elerheto.
-
válasz
Petykemano #36502 üzenetére
Szerintem nem gáz, biztos van elég.
Azt viszont nagy hülyeségnek tartom, ha minden marad, csak a 8.8 Gbps GDDR5X lesz új. Legalábbis ha le akarják verni az RX 590-t, akkor 10 helyett 7-8 GPC-t kéne csak letiltani. Vagy ha mégis 10-et tiltanak le, akkor egekbe emelik az órajelet, 1500/1700 helyett 1800/2000 körülire.
-
Televan74
nagyúr
válasz
Petykemano #36502 üzenetére
Eddig meg vették drága pénzen a GP104 GPU -val ellátott kártyákat. Birka nép. Ezt nagyon gáz! (poén)
-
Petykemano
veterán
A közelgő 1060 GDDRX valóban gp104
Ciki vagy bareszság, hogy az nvidia egy 300+mm2-es lapkával küzd az RX 590 ellen?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Autós topik
- Energiaital topic
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- iPhone topik
- Elkészült és telepíthető az Android 16
- E-roller topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- További aktív témák...
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Thinkpad P16s notebookot vennék
- iKing.Hu - Xiaomi 14 Ultra - Ultra White - Használt, karcmentes
- Beszámítás! Apple iPad 11 2025 128GB WiFi tablet garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 32GB DDR4 1TB SSD RX 6700XT 12GB Zalman Z1 Plus Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest