Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Jack Hunter:] A 300 ezredik kilométer
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [btz:] Internet fejlesztés országosan!
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
(#175551) IMIIKE1998 válasza Tothgera30 (#175548) üzenetére
IMIIKE1998
őstag
Szép bringa. Nekem is lassan kész lesz a télire átalakított full merev 26-osom 720-as kormánnyal, 2.2-es Race Kingekkel. Gondolkodom, hogy a V-féket is lecserélem tárcsára.
IMIIKE1998
őstag
Ez a nagyobb kerék gyorsabban halad dolog szerintem terepen feltűnő igazán, aszfalton nem hiszem, hogy olyan óriási lenne a különbség. A gravelnek meg az előnye a koskormány és a tárcsafék, amúgy meg tényleg olyasmi, mint egy ősmonti. De gravelnél is látszik, hogy nincs arany középút, vagy inkább montis lesz a bringa vagy országútisabb.(pl. Silex VS Diverge) Ez megint csak erősíti azt az elvet, hogy nem nagyon lehet egy bringával terepen és aszfalton is élvezhetően és hatékonyan bringázni.
[ Szerkesztve ]
nismoka
addikt
Hasaggymeg
Topikgazda
Van saját fotósod?
(#175548) Tothgera30...gondolom ott van út is,mert ha nem azokon a fűcsomókon "élvezet" menni.
29"vs.26" sebesség...és akkor jöjjön néhány klasszikus.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
akaido
addikt
A Mapmyfitness apphoz tértem át, hibátlanul mutatja a megtett távot.
Szabad országban, szabad ember, szabad akaratából azt mond és azt tesz...amit szabad. UDS Ignition.
maximilian4
addikt
Hasaggymeg
Topikgazda
Csak nekem nem működik a 2 középső link?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
bardi
aktív tag
Napközben még megnyitotta, már nem.
'92 Honda VFR 750
meri
aktív tag
Sziasztok! Ha egy 9mm-es gyorszáras 27.5-es RockShox TK RL 15x100 (turnkey, rugós) teló helyére tennék egy RockShox Judy Gold RL-t, ami thru axle-es (15x110), akkor agyat ugye elvileg nem kell feltétlenül cserélnem (+ kerékátfűzés), mert egy thru axle conversion kit megoldja? Vagy a 10 mm különbség miatt ez nem járható út? Vagy ha mégis, egy 110 mm széles agy jobb lenne? (A boost tengelyt a telóval együtt adják)
Vettem ugyanis egy bicajt jó áron a fiamnak, ami minden szempontból megfelel a célnak (XT, SLX, MT-400), egyedül a teló nem az "igazi". Drágát (pl. Reba, SID) nem igazán szeretnék; úgy gondolom, trail-re, enyhébb XC-s downhillekre a környéken ez teljesen elegendő.
Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
uff
xy.zsolt
őstag
dehogy, csak a drone-om követ és fotóz
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
Városba milyen gumi ajánlott?
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
ggeleven
őstag
Kicsit több infó kellene. Milyen bicóra, milyen felhasználásra, milyen távra, milyen céllal?
Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
Munkába járás, 26-os kéne. Mellete néha lehet elnéznék terepre is vele. Napi szinten ~ 20 km (oda vissza).
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
maximilian4
addikt
Éjszakai mulatozáshoz vagy tekeréshez?
Amúgy mindenképp valami slick vagy semi-slick. Attól függ milyen bringád van és mekkora a kerékmérete, de minden kerékméretre van aszfalt gumi.
Maxi
ggeleven
őstag
Milyen bicóhoz kell és mi van most fent? Kopás miatt cserélsz vagy valami más oka van? Azért kérdezünk sokat, hogy valami jót próbáljunk ajánlani.
Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
benfolds
őstag
köszi, nem igazán szimpi.
telefon stucnira rögzítésére valami jó megoldás esetleg? 5,1 colos telefon, nem túl nagy.
arn
félisten
Quad lock
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
Khelben
nagyúr
+1 a quadlock-ra, de -1 a stucnira. Nagyon közel lesz és nagyon lefelé kell nézned hozzá. Minél inkább előre kell tolni a telefont is meg az órát is. Nem véletlenül vannak az óráknak előrenyúló tartóik.
szimpláncsak
tag
Azért az árkategória sem mindegy.
[Continental double fighter]
[Schwalbe cx]
olcsóbban
[Cst all purpose]
[Mitas walrus]
arn
félisten
mobilon van olyan app, ami nagyjabol garmin szintu adatokat mutat, kezeli rendesen a racsatlakoztatott szenzorokat? tehat nem navigaciora, hanem treningre.
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
jjeahh
nagyúr
Wahoo.
Ha már Wahoo app, gondolom itt is használják páran és stravan láttam, hogy sokaknál mutatja a Wahoo appal mért tekeréseknél a pulzust is. Ennek van valami trükkje? A húgom is használja mellkaspánttal és be van állítva, hogy automatikusan szinkronizáljon stravara, ami működik is, de a stravan nem látszanak a pulzus adatok, azt valamiért törli .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem tudom mik a Garmin szintű adatok,de ezt megnézheted.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
bardi
aktív tag
Én semmit sem állítottam, de átrakja a pulzust is automatikusan.
'92 Honda VFR 750
(#175574) Tothgera30 válasza IMIIKE1998 (#175551) üzenetére
Tothgera30
Ármester
Köszönöm.
#175553 nismoka: Uh, szép környezet.
#175554 Hasaggymeg: Alacsony guminyomással egész jól el lehet vele lavírozni. Meg most készül hozzá egy 1450g-os DT Swiss kerékszett.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
flash-
veterán
nincs ehhez trükk, bryton 410 helyett én is android wahoo val rogzítem a hr-cad-spd adatokat, autoba szinkronizálja stravára és minden adatot áttol igaz nekem előfizus a strva, illetve straván az edzésesd oldalán van egy olyan hogy hide heart rate lehet az nála automatikusan be van pipálva?
meg valami ilyen hr is van a beállitásoknál:
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
jjeahh
nagyúr
Köszi, ezt meg is nézem nála .
bardi: tudom, mindenkinél műkszik, csak nála nem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
flash-
veterán
nm,mivel a brytont kinyirta az eső, kellett valami androidos, wahoo-ra pont tőled jött a tipp
általában ugyanazt a 3-4 kört tekerem legtöbbször, így kijön hogy eléggé pontos a wahoos-(strava) mérések, eléggé hasonló a brytonoshoz
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
sebgutkopf
őstag
Ahogy látjuk a mászás szeretetét az alapján szerintem te a megfelelő bringa kategóriát használod az XC-vel. Mászni messze azzal a legjobb a több meg attól függő mértékben rosszabb, hogy mennyivel jobb lefelé. Nincsenek csodák.
Tudom, hogy fully ellenes vagy pedig egy xc fully neked óriási többlet élményt, sebességet és önbizalmat adna mind a technikás mászásokon, mind lefelé. Nem kell vele őrülten veretni, de sokkal mosolygósabb minden. Tudom sár és a forgástontok...
Bár a mai gépek forgáspontjai úgy vannak szigetelve és lapok mögé rakva... a csapágyak nagyon sokat, éveket kibírnak, többet mint a középcsapágy. Egy értelmes váznál pedig a tagra nem tud sár kerülni, védve van és azt se kell havonta szervizelni.
De a lényeg, hogy mászáshoz tényleg nem kell a trail-ek utány csorgatnod a nyálad, merev trail-re meg végképp nem.
flash-
veterán
valahogy a fitnessz kerékpár ki szokott maradni minden ajánlásból, egy ilyennel pedig eléggé meglepő tapasztalataim vannak, széles,bütykös gumikkal elmegy ott stabilan és gyorsan fel-le olyan terepen(földút-kavicsos út,)ahol a trekking már nem igazán, aszfalton pedig úgy halad mint az én 37es túragumikkal szerelt cross bringám. egy ilyen megfelelő köpennyel szerintem inkább megfelelő a mindenes jelzőre mint egy trekking.Az hogy merevvilla az csak előny de tényleg.
[link]
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
(#175580) Hasaggymeg válasza sebgutkopf (#175578) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Érdekes ez a 2 egymással teljesen ellentétes irányzat,egyik az XC-re is rápakolna minden lehetséges rugózást,másik meg ugyanott a merev villát ajnározza. Tény,hogy ha nagyon "okos" tag lenne (értsd nem kellene zárogatni,valami brainszerű),nem kellene évente azt (is) szervizeltetni,nem növelné a karbantartandó forgáspontok számát,nem lenne sokkal drágább és nehezebb mint ugyanolyan merev-farú társai és nem növelné meg a merev-farún is néha annyira bosszantó felderítendő zajocskák számát,én is elgondolkodnék valami ilyenen...ugyanakkor kinézetre ezek mindig jobban tetszeni fognak. [link] [link] [link] [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
vitatkoznék, szerintem ha már '96 (amikor megjelent az XTR v-fék) akkor inkább Magura RaceLine (a későbbi HS33 elődje, a képen a középső)
van mindkettő egyébként, ismerem őket. Hope C2-m is van, és modern fékpofával egyébként az is jó ám.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
#175564
Csak sima tekerés, főleg nappal!
#175565
Jelenleg Schwalbe Black Jack van fenn, ami nem éppen városi használatra van kitalálva legjobb tudomásom szerint.
#175569
Az ár mind1, kb. 10k / db ár is beleférne még. Continental vagy a Schwalbe a jobb minőség jelneleg?
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
jjeahh
nagyúr
Előttetek hetekig mindenki trail bringákkal győzködött, amikor én még foggal-körömmel ragaszkodtam az xc-khez... hogy általános terepezésre a trail a tuti, ha nem versenyzel nemkell xc, xc a múlt, trail-enduro a jövő és sokkal nagyobb élmény, meg ilyenek . Amire helyreáll a vírushelyzet és lesz pénzem bringára, remélem letisztul a dolog . De ha kipróbálok egy trailt (downcountryt, trail-countryt ) és tényleg rosszabb érzés lesz mászni vele, akkor maradok az xc-knél. Fully nem csak a sok sarazás, forgáspontok, plusz szervizelés miatt esik ki nálam, hanem azért is, mert egy normális 10 kilós karbon merev gép árában fullyból 13-15 kilós alu monti jönne ki gyengébb alkatrészekkel, ami sok szempontból még visszalépés is lenne. Xc fully-t mondjuk még nem próbáltam, mert eszembe sem jutott, hogy kéne, de endurót igen, azon az 1x12 hajtás és a 2.6" gumikon kívül nekem nem tetszett semmi.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
RexpecT
addikt
Nálam is szintén átadódnak az adatok automatikusan.
Más1:
Több helyen írják, hogy 1×12-es rendszerek gyorsabban kopnak, mint mondjuk a 2×10-es rendszerek.
Gondolom ez abban az esetben áll fenn, ha kihasználja az ember a teljes hátsó kazetta tartományt.
Nekem most 2×9-es rendszerem van, de elől csak a legnagyobb tárcsát használom, hátul meg a négy legkisebbet(nagyrészt csak a két legkisebbet).
Ilyen felhasználás mellett nem gondolnám, hogy lényegi különbségnek kellene lennie az élettartamot illetően.
Más2:
Alföldi gyerek lévén nem igazán vagyok hozzászokva az emelkedőkhöz. Tervezem hogy elnézek a Zemplénbe, nézegetem az útvonalakat. Hány százalékos emelkedőket vállaljak?
jjeahh
nagyúr
Ha terep, max 25% és meglátod miért is szeretünk annyira vért izzadni . 25% fölött azért nem ajánlom, mert hanyatt esel
Viccet félretéve én abszolút kezdőként a legelején is ki tudtam tekerni egy 15-20%-oson, csak nem szabad túlzásba vinni a pörgetést felfele. Meg persze nem árt, ha van hozzá megfelelő áttételed, nekem még régi 3x9 van, elöl 22T, hátul 34T legkönnyebb fokozattal.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
bringasisti
őstag
De igen. Az 1* akárhány alapvető problémája hogy nincs láncvonal! Bárhogy mész a lánc keresztbe fut. Ha két tányér van akkor más a láncvonal!
BENEFON DELTA--------N8
szuszinho
őstag
#75376384
törölt tag
ha ennyivel problemasabb akkor miert eroltetik? nezegettem a komolyabb bringakat, mert egyre jobban bennem van a csere es a cube eseten pl mindegyik 1x12. pedig a mostani 2x11 szemely szerint nagyon szeretem es ez a legnagyobb visszatarto ero, per pillanat. felek, hogy tul nagy ugrasok lennenek a sebessegek kozott.
bringasisti
őstag
Azért mert ami most van neked az szar és cseréld le egy jobbra hogy Te is menő bringás legyél! Én nem nézem a versenyeket, de azt láttam 2 éve hogy a 3 hetesen is ismét két tányérral mentek. Terepen versenyzők élmezőnyben van haszna, mert váltás esetén a terhelés alatt is működik mert nem a feszes láncot kezeli a váltó, ÉS a szponzor fizeti a cserét.
BENEFON DELTA--------N8
Csokicsibesz
tag
Ne hallgass rá, ösze-vissza keveri a dolgokat.
Ha MTB-t használsz, akkor válts 1x akrámire. Sokkal jobb, nincs láncleesésed, ugyan akkora a tartománya mint 2x vagy 3x rendszereknek. Nem véletlenül áll át rá mindenki.
Viszont a láncnyúlásra érdemes figyelni és időben cserélgetni a láncokat. Ha erre figyelsz, akkor a hátsó sort sem kell évente cserélni.
Outit meg mtb-t nem érdemes keverni, két teljesen más világ.
[ Szerkesztve ]
bringasisti
őstag
A túl nagy ugrás az egy valós kérdés. Egy versenyző abban különbözik egy amatőr sportolótól hogy rövid ideig iszonyú erőt tud kifejteni és át tud hidalni egy problémás pillanatot, és nem csak egy rendkívül szűk fordulatszám tartományban képes nagyot menni. Ezért nem mindegy hogy 1*11 vagy 2*11 ami valójában 17-18 fokozatban felel meg. Írtam már hogy jövök haza Velencéről majdnem 60 évesen és azt látom hogy félmeztelen kigyúrt 3 fickó tolja a gépet Kamaraerdei szerpentin tetejére.
BENEFON DELTA--------N8
(#175592) bringasisti válasza Csokicsibesz (#175590) üzenetére
bringasisti
őstag
Te nyertél
BENEFON DELTA--------N8
jjeahh
nagyúr
Én próbáltam 1x12-őt, nekem nagyon tetszik. Letisztultabb a kormány, nem kell első váltóval matatni, nagyobb lehet a sárférőhely és a 12 sebességes váltók egyik sem csattog lefeléken, merevek, mint a ....
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
athomi
veterán
Biztos ellógják a lábnapot.
RexpecT
addikt
Köszi, akkor az ilyen max. 15%-ig amiket néztem azzal még jó is lehetek .
bringasisti:
Hmm, azt gondolnám, hogy azért valamelyik hátső áttételnél csak megvan a láncvonal.
Nekem is jobban tetszik az 1×12 rendszer letisztultsága, de az biztos, hogy a régi rendszernek is vannak előnyei.
[ Szerkesztve ]
(#175596) Csokicsibesz válasza bringasisti (#175592) üzenetére
Csokicsibesz
tag
Lehet, hogy a Sram és a Shimano mérnökei jobban értenek ehhez, mint egy random az interneten?
no01ricsi
tag
Sziasztok
Megvalok 10+éves matts 500 as bicomtól.
Maradnék a márkánál, de szívesen kipróbálnám a 29 esek világát. Ha tudtok jó állapotban lévőt én az országon belül értemegyek, sajna most nem játszik külföld pedig onnan lenne egy szerelem első látásra.
PSN ID: PRicsi83
RexpecT
addikt
Én igazából arra voltam kíváncsi, hogy mi az alapja annak, hogy az 1×12-es rendszer kevesebbet bír.
Shimano szerint mindkét rendszernek megvannak az előnyei, csináltak is rá egy No Single truth nevű kampányt(youtubeon vannak a videók), szóval ezen kár összeveszni.
[ Szerkesztve ]
bringasisti
őstag
"Nekem most 2×9-es rendszerem van, de elől csak a legnagyobb tárcsát használom, hátul meg a négy legkisebbet(nagyrészt csak a két legkisebbet)." Én erre válaszoltam! Aki elől nagy tányér hátul 11 lánckereket megy az szerintem nem terepen használja! Kicsit nekem estetek!
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
Téma tudnivalók
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- iPad Air 5 64GB M1 WIFI (kék)
- iPhone 14 Pro Max 128gb, makulátlan,garanciális, független
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.08.04.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó