Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Retro Retro Kocka Kuckó 2024
- Bemutató Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Luck Dragon:] Kenyér
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Brogyi:] CTEK akkumulátor töltő és másolatai
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02
LOGOUT.hu
Hozzászólások
6030D
Ármester
Pff, 3x annyit tekertem idén, mint Gyorsgyűrű úr. Akkor ki a pro? Én nem ismerem, mondjuk a jelenlegi versenyzőkből sem ismerek senkit.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Teasüti
nagyúr
Tudnátok adni tanácsot nyereg ügyben?
Nyugi nem az érdekel mit vegyek a seggem formájához így látatlanban.
Hanem tanulgatom az egykereket, meg az egyensúlyozást. Mondjuk trackstand de két láb az első keréken elengedett kormánnyal.
Azt vettem észre a gyakorlatok közben, h fenekem jobbra-balra billeg a nyergen. Vagyis a bringa billeg, a fenekem csak csúszik rajta.
Illetve ezt már régebben is megfigyeltem, h elengedett kormánnyal ha tekerek, akkor is van hogy a fenékcsontom az egyik oldalra leesik és féloldalasan ülök. Illetve gerincből próbálok ellensúlyozni.
Ez egy tök sztenderd nyereg, vhol 140-150 mm körül.
Kérdésem pedig, h ennek ilyennek kell lennie, vagy nem szabadna csúszkálnom rajta oldalra?
Ha viszont ez probléma, akkor milyen következtetést lehet ebből levonni? Túl széles vagy túl keskeny?
És milyen nyerget keressek, amin stabilan tudok ülni egyensúlyozás közben? Amivel nem él külön életet alattam a gép.
ivana
Ármester
Szerintem ez valami olcsó túlpárnázott nyereg. Ennél sportosabb kéne, hogy ne billegj.
manager2220
tag
Köszönöm szépen!
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem tudta csinálni,így tanítja. Régebb volt pár versenyen itt-ott.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
cdl
senior tag
nrg.960
tag
SLR-t használok én is, igaz az Superflow Carbon, meg azon van "fingólyuk".
Egyebként szerintem irtó jó cucc.
Nem vagyok a szavak embere..
magyarc
tag
Cross trekking kerékpárt keresnék. A Neuzer X200 és a Hervis/Kilimanjaro Cross Sport van a költségvetés tetején. Ezek közül melyik lenne a jobb vétel? Van esetleg más javaslat 120eFt-ig?
Teasüti
nagyúr
Nem értek a nyergekhez, gyerekkorom óta ilyen olcsó nyergeim voltak csak.
Ezen amúgy kibírok egy 20 km-es kört, utána kezdek csak zsibbadni férfiasság tájékán.
Egy keskeny sportnyereg az a két ülőgumó köze esik?
Milyen a rezgéscsillapítás egy ilyenhez mérten?
A kemény, alig párnázottak már ránézésre is fájdalmasnak látszanak. Ezzel jelenleg alig érezni vmit az útból a fully-n, ami tetszik.
KERKO
csendes tag
Sziasztok, új felnit, és kerékszettet szeretnék venni, és lenne pár kérdésem mielőtt belevágnék.
Jelenleg egy 622x19C alap dögnehéz felnit használok, 622x2.1-es kerékkel.
Az tényleg igaz, hogy a felni belső szélessége miatt a külső gumi máshogy terül el?
(Például: 2.1-es külső gumi esetében is jóval nagyobb felületet kapok szélesebb felnin, mintha 19C-re tennék pl 2.2 külső gumit?)
A hátsó villánál 74mm szabadhely van ahova betehetem a kereket, oldalanként 35-35, mekkora a max külsőgumi, felni méret amit ide betudnék tenni, úgy hogy semmilyen körülmények között ne érjen hozzá a hátsó villához?
Jelenlegi elképzelésem, egy tubeless ready felni aminek a belső szélessége 25mm, és egy 2.4-5-ös külső gumit tennék rá (61-63mm) ez megvalósítható lenne, vagy hozzáérne a villához?
Előre is köszönöm a segítséget.
ivana
Ármester
Az baj, ha zsibbad, azt jelenti, hogy nyomja a lágy részeket, vagyis túl puha a nyereg. A kemény nyereg nem nyom szét, ahol ülsz ott van természetes párnázás (zsírpárna, mint a tenyereden), plusz izmok is akadnak arra.
A rezgéscsillapítás egy drágább nyereg esetén szinte mindig jobb, kevesebb apró rezgést ad át.
jjeahh
nagyúr
Nekem 75mm hely van hátul a guminak, 21mm felnin használok 29x2.25" gumikat, bőven van sárférőhely, tervben van, hogy valamikor belepróbálok egy 2.35-ös külsőt is, szerintem elférne. Sőt, ma már inkább 25-30mm felnis kerékszettet vennék... Amúgy xc bringa? Abban kicsit fura lesz egy 2.4-2.5" enduro-DH gumi szerintem. Első váltód van-e? Legkisebb lánckerékre váltva nem érne bele a gumiba? Mert nálam lehet már a 2.35" is beleérne.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
tacto
aktív tag
Ez még a régi 135-ös?
(Ha az, nagy kedvenc, a legkényelmesebb nekem, két bringán is azt használok).
KERKO
csendes tag
Egy teljesen átalakított csepel woodlands pro 1.1-em van. Megmondom őszintén, nem tudom hogy ez xc, am vagy micsoda, de használom és szeretem.
Csak nem érzem elég haladósnak, stabilnak a 2.1-es külsőgumikat,mióta kipróbáltam az ismerősöm 29-esét 2.6-os kerekekkel. Azzal lehetett haladni is, mászni is, ugorni is megfelelő sebesség mellett. Van első váltom, 2x10-es hajtásom van. szóval az szerintem nem érne bele.
Amúgy mai fejjel megfelelő tudás mellett nem ezt a bicajt vettem volna meg, eredetileg az volt vele a tervem hogy munkába járok amihez az út erdőn keresztül vezetett. Most már legalább egy endurot, dh-t vennék.
[ Szerkesztve ]
xy.zsolt
őstag
Jó lesz az szerintem.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
Teasüti
nagyúr
És szélességre mi az ideális?
Mit kell éreznem ha ráülök?
A két fenékcsont a szélén legyen vagy ne a szélén, a két csont közt is felfekszik a nyereg vagy inkább ne, stb. Mitől lesz stabil? Mitől lesz jó rezgéscsillapító?
[ Szerkesztve ]
Dan197
újonc
Igen azóta beletörődtem, hogy ebben az árban nem fogok tartósat találni, elmennék még 10k-ig ijenekből ismersz valami jobb kontit?Ami esetleg véd az apróbb üveg szilánkok ellen, és esőben is jól tapad?
ivana
Ármester
Nagyon szubjektív az egész. Ami mindenképpen rossz az a süppedős puha nyereg, de onnantól, hogy megfelelően kemény (túl kemény sem jó, mert arról meg lecsúszol) nem túl egzakt a dolog. Gyakorlatban dől el.
bardi
aktív tag
Nekem sokat számított a pár fok, amit a kormányon tekertem pl, így már kevésbé zsibbad a tenyerem, meg később. A nyeregnél is, talán 2,5 fokonként tudom állítani, és elég nagy a különbség, vettem is egy egyenes, kétcsavarost a mostani helyett, hogy rendesen be tudjam állítani. Na meg hogy előrébb tolhassam, mostaninak nagyon nagy a hátranyúlása.
'92 Honda VFR 750
jjeahh
nagyúr
Az xc .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Sefter
veterán
Köszi!
50-50% városi tekerés/erdő, mező túrára alkalmasak ezek a trekkingek
Vagy inkább egy 29”-os monti ebben az ár kategóriában..?
Psn ID: sefter_hun
NomAd_82
aktív tag
Köszi az infókat.
Tekerés után a hátsóm nekem is fáj de ezt a rossz minőségű, kemény ülésnek tudom be.
Egy 8 éves bicajról beszélünk, ami olyan keveset volt használva, hogy semmi nincsen rajta cserélve.
Ennyit számítana a 26" kerék ? Olvasom most több helyen hogy a 27,5 jön a köztudatba.
A guminyomás most látom hogy szar, 2 bar elöl is hátul is, ez kevés. Érzésre fújtam mindig.
Jó kis távolság amit linkeltél. Tervezem, hogy kimerészkedek terepre is, bár nem annyira tervezem durván tolni mint a fiatalok, inkább csak szép tájakon szeretnék tekerni. Próbálok figyelni a javaslataitokra és ezek alapján megyek még pár kört. Köszi
Dan197
újonc
Én a CONTINENTAL SUPER SPORT PLUS-t nézegettem mint 10k körüli viszonylag defektálló külső. Vélemény róla, vagy tapasztalt van esetleg róla? Ugye városon belüli futárkodásra kellene csak.
[ Szerkesztve ]
INTELligent
senior tag
Na akkor megyek és én is nekiállok forgatni egy kicsit a kormányt, ugyanis nekem is gyakran zsibbad a kezem (mondjuk mielőtt bringázni kezdtem, azelőtt is zsibbadt sokszor). Ezek szerint ami számszerűleg kicsinek tűnik, annak nagy a hatása. Nem tűnik logikusnak, de a gyakorlat megcáfolt.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
Dan197
újonc
Vagy ezt néztem még: Continental Grand Prix 4 Season ami super sport-hoz képest mondjuk külföldről rendelve +5k/db (13k). Megéri az árbeli különbség is a tartósság javára? Vagy annyival nem jobb
xy.zsolt
őstag
Nekem meg az a fura szitu van, hogy csakis erős pofaszélben zsibbad a kezem....amúgy SOHA. Ma pl 40kmh-s pofaszél volt és zsibbadtam is.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
jjeahh
nagyúr
Nem csak a 26" kerék számít, hanem valószínűleg a gyenge felszereltség, nagy súly, rossz geo, nyereg, az erőnléted, ha nem iszol eleget és nem pótolod a kalóriát, ha túl magas pulzuson vagy túl lassan tekersz stb. Kell egy tűrhető bringa és bele kell jönni. 2 bar mtb-n nem gáz ha terepre mész, de aszfalton kevés.
CragON: wow, azt hittem sokkal jobban leharcolta, de ez még bejáratós bringa . Az enyém ehhez képest úgy néz ki, mint ami megjárta a háborút.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
várható volt az SLX és az XT után, hogy lentebb csúszik a technológia (egy része)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
jjeahh
nagyúr
Jöhet az 1x12 + 4 dugattyús Tourney
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Hasaggymeg
Topikgazda
Inkább egy 29est,azt lehet városiasítani,de fejleszteni is erdei bohóckodásra,másik amolyan pakolós,kirándulós,nagypapás.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
INTELligent
senior tag
Az mondjuk érdekes. Még eggyel több ok, hogy nem kell szembeszélben tekerni .
jjeahh: biztos kérdeztem már, de miért olyan jó az 1x hajtás? Jóval kisebb a játéktered nem? És ezt én mondom, aki síkságon is tud örülni az első váltónak . (A grammok engem nem érdekelnek, amit az első váltó elhagyásával nyersz, mondjuk ha nincs chain suck, azt túl tudnám élni ). Mert az ok, hogy kevesebb komponens, még a hibalehetőség is könnyebb (azt a linkelt cikkből tudtam meg, hogy a Sram száműzte a montis protfóliója magjából az első váltós rendszereket). Mert olvastam cikkeket a témában, de ott kb az volt, hogy "ha 1x-ed van, akkor te vagy a király, mert jobban meg kell erőltetned magad bizonyos esetekben". Nem ítélem el az 1x rendszert - azt is elfogadom, ha nem az én igényeimre szabták -, de nem látom olyan nagy előnyét. Valaki esetleg kifejtené a véleményét+érveit részletesen?
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
Maximum1
őstag
Rengeteg vélemény
Nem rossz gumi, de nem éri meg az árát szerintem.
jjeahh
nagyúr
- menő
- könnyebb
- terepen nincs szükség nagy első lánctányérokra
- ugyanakkor terepen az egyszerűség előny
- menő
- nem kell az első váltó beállításával és karbantartásával vacakolni
- egyel kevesebb bovden és váltókar a kormányon
- 12 sebességes váltoknál ma már úgy tűnik alap a kuplung, szal kemény terepen a váltó csattogását el lehet felejteni, ami nekem óriási előny, gyűlölöm a csattogó váltót
- az új fejlesztések mtb-n ezután már valszeg mind 12 speedre jönnek
- menő
Van még valami? Aszfalton persze hátrány, bár nekem a 10T kiskerékkel valszeg elég lenne, szal a következő bringámon tuti 12 sebességes rendszer lesz. Amúgy sokkal jobban tetszenek nekem ezek az új Shimanok, mint az Sramok. Ja, ami még hátrány: régi kerékagyra ezek nem mennek fel, microspline kell .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
bardi
aktív tag
Egy 10-50, 11-50-es kazettával majdnem le lehet fedni egy 2x hajtás áttételtartományát, így az első váltó elhagyható. Így a kormányon is felszabadulhat a hely a dropper meg lock-out karoknak. Az áttételekben az ugrások szépen követik egymást, legtöbb szituációra elég. Cserébe drágább minden alkatrész hozzá és egy 12 sebességes rendszer érzékenyebb lesz a beállításokra, mint egy 9-es, 10-es.
'92 Honda VFR 750
(#162337) Hasaggymeg válasza INTELligent (#162333) üzenetére
Hasaggymeg
Topikgazda
Engem 1 dologért vonz,az egyszerűbbé tétel,de,hogy olcsóbb is maradjon az 1/11et tartom egyelőre ár érték arányban elfogadhatóbbnak,32/11-46 felállásban.Persze így is kompromisszumos a 3/10,vagy a 2/10,2/11hez képest.Ez utóbbiakra költeni pedig,egy tányér elhagyása végett kissé erőltetettnek érzem és csak kíváncsiságból lépném meg,előnyét nem igazán látom.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
bardi
aktív tag
Én pl utóbbi időben nagyon sokszor váltottam úgy, hogy csak az első tányéron fel-le, emelkedő meg lejtő váltakozott, elöl két tányér nélkül azok a részek szívások lennének nekem.
'92 Honda VFR 750
jjeahh
nagyúr
Látom van új Tourney is: [link] [link] . Amúgy a haverommal panaszkodunk, hogy a 9 sebességes deore meg xt váltó csattog, de nemrég kijött velünk enyhébb terepre két gyermekecske acera meg tourney váltókkal, na azok a regkisebb rezzenéstől is szakadnak le, annyira csattognak, konkrétan lefelé kitaposott sima földúton is 20km/h alá kellett lassítsanak, mert túlságosan ijesztő a hangjuk, szinte a menetszél is berázza őket . Számomra a legvonzóbb tulajdonsága az új rendszereknek talán ez, hogy nagyjából megszűnik a váltó csattogása, amióta az NX-et próbáltam, azóta bele vagyok bolondulva ebbe, b*romira jó. Cserébe mondjuk a lánc csattogása erősebb, mert lefelé az ember ha bele is akar hajtani, akkor kis lánckerékre vált és mivel manapság elöl is csak 30-32-34T tányérok vannak, közelebb van a lánc a láncvillához.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Zsohi
őstag
A 12 sebességes XT remekmű lett és ez így a képek alapján lényegében ugyan az, csak olcsóbb és nehezebb formában. Sram SX áron ez nagyot üthet.
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
maximilian4
addikt
4 dugósból már van filléres. Mt420. Ráadásul 2 ujjas ha jól emlékszem. Szerintem szérián kívüli, de egész jónak tűnik am. Próbáltam már.
Maxi
Hasaggymeg
Topikgazda
Már a 8000es is kuplungos.Amúgy ha vennék is inkább slx 7100 kéne,nem annyival rosszabb mint amennyivel olcsóbb.Csúnyább lett a Tourney,tiszta teszkós.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
cdl
senior tag
Pontosan. Ugye ezeket még 2010 körül csinálták. A másikra sikerült az Ebayon lőni egyet új állapotban. Most ezt tuningolnám. De azért luxusnak érzem, a mostanival sincs semmi bajom.
Evvel csak 2x22 km-t megyek legtöbször, arra tökéletes a meglévő Selle SLK is.
Csak az a fránya kisördög.
xy.zsolt. Tényleg jó lenne, de fillér szekszuáló vagyok alapból, így nehezen veszem rá magam
Megjött a cipő, egy kicsit nagy. Most tegyek bele egy tapbetétet még vagy menjen vissza a piacra?
parkr
őstag
ivana
Ármester
Úgy tűnik a tourney még mindig Ázsiába való szemét. Bár szerencsére amúgy elkezdték felhozni a monti szetteket, a mostani acera nem is olyan rossz.
(#162341) maximilian4 Am ennek mi értelme, kocsiban is simán vannak egy dugattyús fékek, a négy szerintem max. feleslegesen bonyolult.
jjeahh
nagyúr
A Deore nem az SLX alatt van? Mert tudtommal most az SLX szett ára van kb. SX szinten, szal a Deore még olcsóbb kéne legyen, igazi megfizethető 1x12 szett. Kár, hogy nincs minden második usernek microspline-ja és ha kereket is cserélsz, már drága mulatság.
Hasaggymeg: Én majd egyszer 3x9-ről fogok váltani, szerintem amire odajutok megfizethető lesz az 1x12 is, sőt, az SLX-el már most az, ráadásul az új bringákat valszeg már mind 1x12-vel szerelik, szal nincs amiért 11 sebességesen agyaljak. Nemrég elgondolkoztam, hogy a jelenlegi bringát 1x-esítsem 1x11-el, de hagyom a francba, túl sokba kerül mindent cserélni.
cdl: ha csak kicsit nagy, én nem küldeném vissza, nekem minden cipőm nagy egy kicsit . Ha szorítana, akkor lenne gáz.
ivana: ja, Acera cuccok között vannak már okésak, pl az integrált hajtókarom .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
6030D
Ármester
- menő
- gyors lefelék után, ha hirtelen felfelé kell menni, akkor a nagyobb áttételugrások miatt hamarabb át lehet tolni a kívánt fokozatba. Első váltós váltásnál ez okozhatott láncelakadást.
- terepen nem gond, ha két áttétel között 20 pedálfordulat különbség van, országúton igen. Ezért is van szinte csak terepen
- nem gyűjti a hátsó kerékről felszedett sarat, levelet az első váltó
- olcsóbb a szervizelés, mert nem kell első bovdent venni
- menő
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
trialboj
őstag
Szevasztok, mi újság errefelé, mindenki aktívan fórumozgat?
Úgy tudom felétek aranyélete van a bringásoknak, melózni nem kell menni, de erdőbe szabad csapatni Itt kb vasvillával tartanak távol az efféle csacskaságoktól, már nem is tudom mikor jártam utoljára a természetben. Gondoltam felnézek olvasok pár beszámolót azoktól akik most is zavartalanul járják az erdőket.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Jester01
veterán
Országútra van 1x rendszer? Mondjuk az 50-es tányért megtartanám és 11-42 lenne hátul.
Valamitől elállítódott vagy megzakkant az első váltás. Ledobálja befelé meg kifelé is a láncot, de cserébe kicsiről nagyra nem is akar felváltani.
[ Szerkesztve ]
Jester
jjeahh
nagyúr
Engem ma is majdnem elkaptak . Terepről ahogy ráléptem az aszfaltra futásról hazafelé, látom, hogy szemben áll egy rendőrautó. Szerencsére valami papírok fölé voltak görnyedve és jegyzeteltek vagy mi, így nem vettek észre.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG