Hirdetés

2024. június 13., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-02-26 14:36:02

LOGOUT.hu

Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#151926) Toobee válasza Runner_fxr (#151923) üzenetére


Toobee
veterán

Lítium akkuból is van ezer féle, a mobilos zacskóstól (LiCoO2) elkezdve a hengeres verzióig (LiNiMnCoO2), amit használnak az ebikeokban is. Ezen belül is vannak eltérő modellek, némelyik csak 1000 ciklusra van tervezve, de van olyan is, ami 3000 ciklus élettartammal rendelkezik. Itt például a Samsung SDI cellára írja a gyártó, hogy 6000 ciklus után esik 80%-ra a kapacitás, ami persze laborkörülmények között értendő (DOD100%, 1C/1C at 25℃), de a valóságban is tudhat 3000 körül. A BMW i3 például ilyen cellákból építkezik. Az élettartatom pedig az ebikeok szempontjából negatív technikával lehet jól kitolni. 0,5 kWh-áh akku nettó kapacitás esetén például 1 kWh-áh verziót építenek be, szoftveresen korlátozva, így mindig ideális töltöttségi tartományban maradhat a pakk (30-80% között - 30% - 0,3 kWh; 80% - 0,8 kWh, így 0,5 kWh kivehető). Valószínűleg ennél sokkal kisebb safe zone-nal dolgoznak, így a felhasználón több múlik (60 kWh-s Tesla akku fizikailag 75 kWh-nyi cellát tartalmaz). A Samsung tesztből jól látszik, hogy mi az ideális az akkunak, ezt a villananyautóknál például aktív hőmenedzsmenttel oldják meg egyes típusoknál. Ahol nincs ilyen, ott megfigyelhető a gyorsabb degradáció, mert itt megint a felhasználóra hárul a dolog. Például a Nissan Leaf nem rendelkezik aktív hűtéssel, ezért a hosszabb utak + villámtöltés nagyon fel tudja melegíteni az akupakkot, amit az nem kifejezetten szeret.

https://barbieripnk.hu/

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.