- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- shadowkidhu: SFF Itthoni labor
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mr Dini: Mindent a StreamSharkról!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Utolért az egyik tipikus WagonR hiba, elkezdett rosszalkodni a világításkapcsoló, nem mindig jó az érintkezés tompítottra kapcsolva. Most kiszedtük apummal, kicsit megolvadt az egyik pin körül a csatlakozón és a kapcsolón is, illetve ezt a pint mozgatni is tudom egy kicsit, míg a többi teljesen fix. Gondolom, a hő hatására nem csak a műanyag olvadt el, hanem a forrasztás is elengedett.
Már megrendeltem a cseredarabot, remélem, hamar ideér, mert napi ingázásra van használva az autó, és ugye lakott területen kívül kell a világítás.Amit még meg kellene csinálni, az ez, de apum ragaszkodik egy bizonyos szervizhez, azok meg most a pandémia miatt nem dolgoznak, úgyhogy egyelőre betekertük duct tape-pel.
-
haxxika
senior tag
Sziasztok,
Mától vettem újra kezelésbe a Suzukit (2000 1.3 8v 3ajt) munkába hordani az asszonyt, dízeles kocsimnak nem tesz jót a sok rövidtáv.
Olyat figyeltem meg, hogy 4-esben/3-asban ha elengedem a gázt, hagyom futni, akkor 1500 körül mintha picit változna a motorhang, ledadogós lesz, de egyáltalán nem rángat, nem fullad le.
Benne van a pakliban, hogy elég lenne neki jó pár erősebb kigyorsítás? Vagy merre kereshetem a gondot?
Az autó mielőtt hozzám került nem igazán látott 4ezernél nagyobb fordulatot.
Köszi előre is! -
zzz03
őstag
unalmamba nezegettem a szekeret, (sx4 scross, gl+, 2019.12. havi a kocsi) es azt vettem eszre, hogy az elso szelvedo kulon sorszamon, a 2 elso ablak + kis ablak elol ugyanazon a szamon futnak mig a hatso ablakok + csomagter ablak amiknek szinten megegyezik a sorszamuk, de elternek az elsoktol.
ez azert lehet mert a B oszloptol hatrafele sotetebbek az ablakok?
kicsit fura mert ha jol emlekszem a skodamnak az osszes ablaka ugyanazon a sorszamon futott (mondjuk itt az ablakok nem voltak sotetve gyarilag).
(az auto szzalonbol lett vasarolva, tudtommal nem volt torve.)
masnal is ez a helyzet? -
#89309696
törölt tag
Hali.
A kettes Swiftben (96-tól felfele, euro2) lévő kőegyszerű és elpusztíthatatlan 1.3 8V 68 lovas motortól miben különbözik az 1.3 16V és az 1.6 16V? Csak a szelepek és a lökettérfogat más vagy a motor köré épített dolgok is változtak?
Van a családban egy 1.3 8V 68 lovas és tényleg annyira buta motor, hogy egy szett villás és dugókulcs készlettel megjavítható minden, mint egy Lada és elég hozzá három agysejt.Az erősebb motorjai is ilyen egyszerűek vagy azok bonyolódtak is?
-
blakey
titán
válasz
2ozzmexy #45589 üzenetére
Én nem gondolok semmire, egyértelműen azt írtad, hogy szilikonoztad, nem kell ezt túlragózni. autós boltokban egyértelműen jelezve van, hogy mi a szilikon. A szilikont kerüld, ha nem akarod akkor ne tedd de ne csodálkozz utána ha valami nem frankó. Van gumis topik, ha ezzel szeretnél foglalkozni.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
blakey #45588 üzenetére
Lehet csak 12, de szerintem ez a része nem releváns most. Szerintem te a szilikon olaj-ra gondolsz, de ott sem a szilikon a probléma, hanem az olaj, vagyis az amiben oldva van, az idézi elő amit mondasz. Nekem egy ilyen flakon 3 garnitúra gumira elég, úgy hogy minden cserénél lefújom ami lejön a kocsiról, de nem azért dobom ki a gumikat mert használhatatlanok, hanem elérik a 6éves kort és az nálam kukát jelent. Teszek rá milyen a futófelület vagy a profilmélysége, akkoris megy a kukába 6 év után, ha csak 10ezer ment bele 6 év alatt, akkor is. De mindig kikavicsozom és lemosom őket, lefújom ezzel a habbal és a pincében telelnek/nyaralnak egy állványon és még le is vannak takarva.
Szerintem én megteszem ami tőlem tellik, ha az EcoContact5 vagy a Sebring Snow hamarabb elöregszik már nem az én hibám.De akkor repülnek a kukába.
-
blakey
titán
válasz
2ozzmexy #45587 üzenetére
Ez nem szilikon illetve nem 15 éve vetted, egyébként oké.
Minden gumit inkább ápolószerrel kezelj és ne szilikonnal, használhatatlan réteg keletkezik és nem lesz rugalmas a gumi.
Azt hiszem nekem is van egy ilyen W5-m, de még nem használtam, folyékony, glicerines gumiápolót használok, majd a W5-t is kipróbálom. -
2ozzmexy
senior tag
válasz
blakey #45586 üzenetére
Szilikon-spray-vel szoktam az ajtóhatárolót fújni. Azon kívül a műanyagokra nedvestörlőt használok, a gumit ezzel a habbal szoktam fújkálni (az oldalfalat körbe mindkét oldalon mosás után, ha beszívta és megszáradtak akkor mennek a pincébe a tárolóra):
Ez van ráírva:
"Összetevők: 5% alatt nem ionos felületaktív anyagok, Benzisothiazolinone, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone. További összetevők: szilikon-vegyületek."
Nem csak szilikon, de az is van benne.600ml kemény 320HUF volt flakonja, vettem kettőt mert azt hittem gyorsan el fog fogyni... hát nem.
Ha láttok valahol ajánlom mindenkinek, vegyetek és próbáljátok ki, ennyi pénzt megér szerintem. -
blakey
titán
válasz
2ozzmexy #45585 üzenetére
Nem szilikonnal kezeljük a gumit, vannak megfelelő glicerintartalmú gumiápolók, a sziikon sajnos nem tesz jót a guminak. A szilikont nem gumiápolásra találták ki, régen használtam én is de nem voltam vele elgedett, nem javított a gumi állapotán, amióta glicerines gumiápolót használok azóta tényleg sokkal tovább védett a gumi, eső nem mossa le, szépen tisztán tartja. Szilikont kerüld ha gumiápolásról van szó, de még műanyagnál sem a legjobb.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
blakey #45584 üzenetére
Miért is? A téliguminak határozottan jót tesz az elmúlt 15 év tapasztalataim alapján...nem a futófelületet kell kenni, hanem csak az oldalfalat szoktam lefújni egy szilikon és más anionos gumiápoló habbal, ha jobban megnézed még ott van a flakon a képen. Azt pont erre találták ki, vettem 2 flakont 15 éve, még csak egy fogyott el...
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #45582 üzenetére
Egy ilyen centrírgéppel a pinyóban én lennék a "telep királya".
Hozzám járnának, mert a szomszéd gumishoz képest féláron is megéri üzemeltetni, mivel ő 3ezerért centríroz egy 16"-os kereket (lemezfelni, ütött súly), ha én 2ezerért vállalom, szerintem egy év alatt visszajönne az ára...
Számla nélkül természetesen.
Meg kellene a melóhelyen évi 4 hónap szabi a szezonokra... -
tboldi
nagyúr
válasz
2ozzmexy #45581 üzenetére
49 m²-es garázs rulez!
Amúgy egy centrírgép még drágább.
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #45577 üzenetére
Még így is drágák... maradok a kézi módszernél.
Majd beszerzek egy keresztkulcsot vmikor, hogy ne a gyári kerékkulcsot kelljen használni szezonális átszerelésnél meg egy ganrintúra kerékőrt, mert ami itthon van az nem passzol... remélem homasitában visszacserélik blokk ellenében...@7up: Én csak feldobom, mert a kosztól látszik hogyha elmozdul a súly, a kátyúkat kerülgetni meg nem lehet BP-en...
-
#72630400
törölt tag
Csak ugy "feldobjátok" a kerekeket,vagy centíroztatjátok is?
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #45575 üzenetére
Mert az akksis fúróknál is úgy van hogyha behajtás irányba tud 10Nm-t, akkor kifelé 11Nm-t, hogy ki tudd tekerni vele amit behajtottál, de ez hogy limitált ez új. Az utolsó ilyen ami a kezemben volt az behajtásra tudott 650Nm-t, de az kétemberes volt meg nyomatékhatárolós...
viszont az M42-es anyát úgy megtépte, hogy az már csak flex-el oldható kötés lett.
Próbáltad sima akkus csavarozóval esetleg? Meglazítani/meghúzni nem fogja, de a köztes tekerés megspórolható lenne...Más:
Használ itt valaki kerékőrt? Milyet? -
2ozzmexy
senior tag
válasz
tboldi #45573 üzenetére
Így azért jobban mutat bár a madárkaka a szélvédőn rontja az összképet.
Ezt a biztonsági okból dolgot kifejthetnéd, bár vannak tippjeim....
Egyedül is fel lehet rakni amúgy ha nem üll fel a kerékagyra, most rájöttem a trükkre:
Közelben gépzsír+csavarok, tárcsát beállít, kereket előre beforgat, feltesz, baltérddel alul, bal kézzel felül megtámaszt, jobbal elnyúl a csavarért, zsírba belemárt és mehet bele, majd ezt átellenben mégegyszer és akkor simán megy.Én egy sima trapézemelővel csinálom, de annyi testmozgás rám fér...
Mindent mostam, szilikonoztam, szóval két órát simán el lehet pepcselni vele. -
tboldi
nagyúr
Én úgy szoktam, hogy az említett módon megemelem az elejét vagy a hátulját (term. a másik két kerék, ami a földön marad, ki van ékelve), a két oldalsó ponthoz egy-egy bak, azokra ráengedem, krokodil ki, és elektromos ütvecsavarozóval kitekerem a csavarokat. Szerencsére 320 Nm-rel nem kell előre meglazítani semmit.
Visszafelé ugyanezzel a géppel betekerem (jobbos forgásirányba csak 100 Nm-t tud biztonsági okokból), majd következik a másik oldal. Ha mindkettő megvan, krokodil vissza, bakok ki, szép lassan leengedem, végül nyomatékkulccsal végigmegyek a 8 csavaron, aztán kezdem elölről a másik kettő papuccsal. Kb. negyed óra az egész az előkészületekkel együtt.A Hondán meg Michelin CrossClimate+ van, azzal gondtalan az élet.
-
kunberci
senior tag
válasz
tboldi #45571 üzenetére
Nem volt még az emelőkkel gond. Amúgy is csak egy kereket veszek le. Inkább csak azért emeljük meg egyszerre az egyik oldalt, hogy ne csavarodjon az alváz. Lelazítom mindkét kereket, aztán emelés, és egyesével csere, aztán egyszerre leengedjük. Mondjuk ezt ketten jó csinálni. Ha nagyon precízek lennénk, akkor azt a kereket, amit cserél az ember, azt alá lehetne bakolni, de még sohasem volt gond.
-
kunberci
senior tag
válasz
Idiofil #45563 üzenetére
Szia!
Nálunk a garázs előtt le van aszfaltozva. Ketten szoktuk csinálni a kerékcserét tesóval. Én vagyok a kerékcsere felelős, tesó meg lemossa, glicerinezi a lejött kerekeket. Mi mindig krokodil emelővel csináljuk, és nálunk az vált be, hogy kettővel. Egy oldalon egyszerre megemeljük az autót a két emelővel, és utána egyszerre engedjük le. Kicsivel gyorsabban is szoktunk haladni. Másik oldalon az egyik kerék mindkét irányból ékelve. -
tboldi
nagyúr
válasz
Idiofil #45563 üzenetére
Egy darabka szőnyeget szoktam az autó és az emelő közé tenni, de nem lenne muszáj, mert gumis.
Nem ingatag egyáltalán, a kicsi palack vagy trapézemelők sokkal inkább azok. Itt jóval szélesebb a "nyomtáv", plusz olyan súlya van, hogy arrébb tenni is egy kisebbfajta kihívás.
Ja, és betonon emelek mindig. -
Idiofil
aktív tag
válasz
tboldi #45561 üzenetére
Köszönöm a gyors választ, használsz valamit, vagy csak simán alárakod és azt a fület a lapos felülettel emeled?
Ez csak az én hülyeségem?:
- A krokodil emelő nem egyenesen emel, hanem ívben, így folyamatosan változik az emelési szög, tehát inkább ingatag.
- Ilyenkor sokszor "behúzza maga alá" az emelőt, ami hogy ha rossz a padozat, akkor mindig félek, hogy leugrik az emelőről (most jelenleg egy vastag vaslapot rakok alá, de a lap nehezebb, mint egy ilyen emelő)
-
2ozzmexy
senior tag
válasz
Idiofil #45560 üzenetére
Attól függ, mondom diplomatikusan...
A kocsiba én trapézt tartok, mert nem ömlik az olaj mindenfelé és nem keni össze a csomagtartót, bár bezacskóztam tuti ami tuti.
Szezonális kerékcseréhez ha van garázs, akkor kroki (mert nem 5 dkg egyik sem...), ha nincsen garázs, akkor palack emelőt perferálom.
A gyári trapézhoz van hajtókar és nem ütöd le a bütyködet... meg az a trükk h nem csukod össze teljesen, amint ki tudod húzni kiveszed és viszed tovább és akkor nem kell sokat tekerni.@Dvix: Nem nagy tudás, akinek volt trabant/wartburg/skoda/moszkvics/zápojóska/volga stb. a családban (ma már hulladék technika mind), azok ezt minden nap csinálták rossz esetben. A kézi szivató előfeszítette a gázbowdent (nyitott a fojtószelepen), az automata szivató már nincs is, csupán pár sor a motorECU-ban, figyeli a beáramlott levegő mennyiségét, hőmérsékletét, így átállítja az előgyujtást amíg a hűtővíz nem ér el egy adott hőfokot majd fokozatosan visszaveszi.
@pjen: De... ha nem Banner vagy Varta vagy Bosch van ráírva... egy 2l-es opel rekord 3 év állás után a vadi új FIAMM márkájú akkut két indítózás alatt leszívta, de bikázásra magához tért (meg mert rárugtam 3-at a gázra
), utána még 6 évet szolgált benne gond nélkül. Bár lehet más baja is volt...
-
Idiofil
aktív tag
Sziasztok,
Egy gyakorlati kérdés (S-Cross 2019):
Milyen autóemelőt használtok otthon az autó emelésére?
Nincs még gyári emelőm, ami gondolom tökéletesen illeszkedik az emelési pontokhoz, de nem akarok kézzel dikicselni sokáig, és tudom, az én fogyatékosságom, de úgy 5x ütöm le a bütyköm egy emelgetés alkalmával.
Tehát milyen megoldást használtok? Kézi, Olajemelő, krokodil, palackemelő?
Előre is köszi az ötleteket. -
pjen
félisten
-
vadorzó
tag
Üdv.,
2005-ös Swift-ben (145e km) szeretnék olajat cserélni. Az egyik honlap 10w40-et ajánl, a másik 5w30-at. Szerintetek melyik lenne megfelelőbb? -
2ozzmexy
senior tag
Azt a plusz 6-700rpm-et amúgy az "automataszivató" teszi rá, hogy gyorsabban melegedjen és legyen az akksinak töltése meg az olajpumpa is kapja a fordulatot hogy felépüljön az olajnyomás.
A régi autóknál sima kézi szivató volt, amit állítgatni kellett mindig. A skodánál a kézifékkar mellett volt egy picike, hidegen kb 1/3-ig felhúz, beindít és ha minden klappolt, akkor félútig fel, amikor kezdett belemelegdeni, akkor meg vissza 1/3 majd lenyomni teljesen. Ezt a vacakolást a nagyobb nevek vmikor '90-es évek elején megszüntették a az automata szivatóval a konfortérzet növelésére. Ez akkor para ha sokáig áll egy autó (évekig) és egy új akksival be szeretnéd indítani, na akkor kell egy kicsit trükközni, mert nem veszi fel a "nyálat", hamarabb lemerül az akku... -
beef
őstag
válasz
Brogyi #45549 üzenetére
Melyik Android 8/9/10?
Mert elég sok helyről azt olvasom, hogy majdnem az összes custom rom alatt hibás.
Van aki szerint nem a rom, hanem az opengapps a hibás.
Nekem addig jut telefonon, hogy megkérdezi az értesítések engedélyét és onnan nem lehet tovább jutni. Néha a kocsi kijeljőjén megjelenik, hogy kapcsolódni próbál AA-hoz, meg az app is indul azonnal, amikor usb-n összekapcsolom vagy BT összekapcsol. De ekkor is az értesítés engedély kérésig jut az app és utána csak kiléphetek belőle.
Az én romom is AOSP alapon van.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Renault, Dacia topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Honor 200 Pro - mobilportré
- 3D nyomtatás
- Óvodások homokozója
- Intel Arc Alchemist A310/A350/A380/A580/A750/A770... és mobil verzióik
- EAFC 25
- Assassin’s Creed Shadows teszt
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
- Whirlpool AWO/C 51001 mosógép alkatrész
- Kugoo Kirin G1
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Új Cosori Premium Air Fryer / forrólevegős sütő, 5.5L (CP158-AF-RXB)
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Xbox Ultimate előfizetések
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700K / 32GB DDR4 / RTX 2060 / 500GB SSD
- Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő
- Samsung Galaxy A16 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest