Porvédő gumit kb akármilyen hülye szervíz tud cserélni.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [GoodSpeed:] Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [ubyegon2:] Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [GoodSpeed:] ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI - Memory Context Restory (MCR)
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Hozzászólások
ncc1701
veterán
2ozzmexy
aktív tag
Igen, de azt otthon is lehet, láttam múltkor a TV-ben...
Ki nem próbálnám, de a TV-ben megmutatták milyen egyszerű.
@tboldi: Amíg van benne kenőanyag addig nem para, csak ne húzd sokáig mert a bennelévő csapágy látja kárát. Mondjuk a duck-tape nagyon "maszek" megoldás, de tetszik. Láttam már kipufogót is felrakva vele, nem tartott sokáig, de a kapugarancia működött.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
beef
őstag
Valaki képben van 2017-es Ignis kábelezésével?
Szeretnék kivezetni vonóhorog tápcsatlakozót. Rá lehet simán kötni a világítási kábelekre vagy a canbus belepofázik?
tboldi
nagyúr
Próbálom megfűzni, de apum makacsul ragaszkodik ahhoz az egyhez.
De nekem amúgy mindegy, az én Hondámon teljesen ép az összes gumi.
(#45602) 2ozzmexy: Nem kivitelezhetetlen az otthoni szerelés sem, de bizonyos eszközök híján nem állnék neki, mint pl. légkulcs. A Lidl-ös elektromos ütvecsavarozó nem elég erős ehhez. Plusz esélyes, hogy a megbontás következtében a futómű geometriája is elcsúszik, amit megint csak nem nagyon tudok otthon megcsinálni.
Hirtelen nem volt más, amihez nyúlhattunk volna, de egész jól bírja a ragasztószalag.
2ozzmexy
aktív tag
Vicceltem csak, ne állj neki, mert nagy szívás otthon.
Van egy sorozat a Viasat Explore-on (Flipping Bangers) és abban szokták mutatni hogyan kell féltengely gumiharangot cserélni például, meg ők ott a garázsban motort cseréltek meg hengerfejet, de nyomatékkulcsot nem láttam még abban a műsorban soha...
Egy dugókulccsal oldották el azt az anyát a kerékagyon, kézzel, csak egy bő másfél méteres hajtószár volt hozzá, a visszahúzást nem mutatta, pedig ott már kellene a nyomatékkulcs... szerintem.
Abban a műsorban csinálnak pár ilyen érdekes dolgot, nézz bele néhány részbe, lehet jókat röhögni és rögtön értelmet nyer a sufnituning kifejezés meg az önjelölt autószerelő...
Egy gyertyacsere vagy egy fékbetét/kipufogó csere miatt én sem megyek szerelőhöz, de nem állnék neki otthon mondjuk lengéscsillapítót vagy rugót cserélni... de ez én vagyok.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
tboldi
nagyúr
Nekem az egyik kedvenc szerszámom a nyomatékkulcs, imádom, ahogy kattan.
Na, igen, a dugókulcs+erőkar is egy megoldás, ami itthon kivitelezhető lenne, csak akkor egy újabb probléma merül fel: nem tudjuk olyan magasra emelni az autót, hogy elférjen az az erőkar.
És lengéscsillapítót már cseréltem hátul otthoni körülmények között. Meg a hengerfejnek is nekiállnék, szelephézagot állítottam már, onnan már nem lett volna messze.
2ozzmexy
aktív tag
Nekem a nyomattékulcs az arcomban van, ha vörösödik akkor eléggé meg van húzva...
Elektronikusat szeretek használni (az sípol), de nekem nincsen, viszont a melóhelyen van.
Komolyabb dologba azért nem kezdek itthon, mert se szerszámom se tapasztalatom nincsen hozzá, így meghagyom a profiknak. Egy olajcsere, gyertyacsere, izzócsere, hosszbordásszíjcsere, fékbetét, kipufogó azokkal elboldogulok (nem profin), de ezeket már nem először csinálnám...de egy szelephézagnak egy elektronikus vezérlésű motornál nekiállni... tuti nem, utoljára a 120GLS-en csináltam, de azt 3 villáskulcssal meg 2 agysejttel szét lehetett szedni. Meg ha azon vmit eltolok nem tragédia, a szomszédnak is volt, max áthívom h hülye vagyok hozzá, de van hideg söröm.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
tboldi
nagyúr
de egy szelephézagnak egy elektronikus vezérlésű motornál nekiállni...
Miért? A Hondánál sem különb, mint a régi Skodáknál.
2ozzmexy
aktív tag
Akkor sem állnék már neki.
Mondjuk ezen a képen látszik a lényeg, a triplasoros vezérműlánc, nem olyan mint a VW csoport láncos vezérlései a TFSI motorokban... ez nem fog elszakadni... ékes példája annak h a japán motorok miért olyan tartósak...
Mellesleg hoztam egy érdekességet neked, emlékszel amikor a BoosterJet motor turbójáról beszéltünk legutóbb?
Töltöttem szélvédőmosót és fotóztam:
Az a vékonyka cső a turbó tengelyére közvetve (egy megcsapoláson keresztül) jön a motor hűtővizéről, az olajat pedig a másik száron át kapja a hengerfejből. Felette a kipufogógáz visszavezető szelep (West-Gate szelep talán?). Sokat takar de a lényeg látszik, a tengelyre rávezeti a hűtővizet és az olajat amíg jár a motor, ha nem jár, egyik sincsen... Viszont ebben az esetben a hűtővíz mutatója eléggé reprezentatív.
Szélvédőmosóhoz: Egyem a lelkét annak a mérnöknek, amelyik úgy tervezte meg, h nem lehet belelátni...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
tboldi
nagyúr
👍
Igen, az a turbó nyomásszabályzója, azaz a wastegate (nem nyugati kapu ).
Itt nincs mondjuk a kupak alján egy belógó pálcika, vagy valami hasonló?
2ozzmexy
aktív tag
Falun születtem, ott máshogyan hívnak mindent.
Van egy lugatott perforált flexibilis pálcika az alján (pattintva, szóval még el is lehet hagyni), de a beleejtett öngyújtón az nem segített.
Nagyon csúnyákat mondtam mire felhorgásztam az S kanyaron keresztül...
Onnan tudod meddig van, hogy hány lukban áll meg a folyadék, mint gyerekorunkban a buborékfúvón... amivel a gond csak annyi, hogy a szélvédőmosó habzik, szóval nyakig olyan volt az egész. Rátöltöttem (nyárit) és egyszercsak jött a hab, szóval minden olyan lett. Mondjuk ez a szélvédőmosó hibája is lehet, mert én itthon keverem a nyárit koncentrátumból és piszokul habzik.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
ncc1701
veterán
Srácok, 30ekm-es (1 éves) szervíznél mit kell cserélni? 2019-es swift, 1.2GL. Gondolom motorolaj+szűrő, levegőszűrő, pollen szűrő?
tboldi
nagyúr
Fékfolyadék? Bár ha csak egy év telt el, akkor nem kell, de a 30k-es nem két év után van papírforma szerint (2x15k)?
Amúgy a szervizkönyvben le vannak írva ezek egy táblázatban.
[ Szerkesztve ]
BigBlackDog
veterán
Én a "karbatartási ütemtervben" azt látom, hogy az egy éves szerviz 20e km/12 hónapnál van. Forrás, 424. oldal A 30e km honnan jön?
[ Szerkesztve ]
2ozzmexy
aktív tag
Én látok ebben még fékfolyadék, kuplungfolyadék és váltóolaj cserét kézi váltóban (robot váltóban is???), motorolaj+szűrő, légszűrő és pollenszűrő, a többit csak E vagyis ellenőrzik.
@tboldi: Úgy látom ennek a swift-nek nem 15k hanem 20k km vagy 1 év a csere peridóusa a számok alapján.
@ncc1701: Nekem telefonon is elmondták mindig h mit fognak cserélni és ellenőrizni és mennyi lesz kb.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
BigBlackDog
veterán
Robot (=robotizált) váltó tudomásom szerint nem volt ehhez a Swifthez. 1.2-höz volt CVT, 1.0-hoz pedig hagyományos automatát lehetett társítani.
2ozzmexy
aktív tag
Köszi, ezt nem tudtam h ehhez már nem volt a robotizált váltó...
Mert ír kézit meg automatát, azért kérdeztem h a robotváltó a kézihez vagy az automatához tartozik e, mert nekem nem volt egyértelmű, de így már értem...
Ezek a 2 éves (40k km) szervíz adatok, az első évesnél csak motorolajat meg szűrőket cserélnek, a többi csak E, vagy rosszul olvasom?
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
ncc1701
veterán
Köszi az infókat srácok, most jutott eszembe, h ez a pdf nekem is megvan.
A 15/30ekm-es periódus onnan jön, h a márkaszervíz ezt mondta. De most a válság miatt független szerelőhöz kell vinnem, lévén cégautó, és a tulaj nem kívánja fizetni a márkaszervíz 50% felárát. Ezért biztos, ami biztos, kinyomtatom a papírokat, és utánanézek a dolognak. Nekem sem tetszik, de ez van, márkafüggetlen szakszervíz is bepecsételhet jogszerűen a gari könyvébe.
ncc1701
veterán
Asszem az lesz, amit először kisakkoztam, motorolaj+szűrő, levegő szűrő, és pollen szűrő. Aztán 45ekm-nél (40-hez közelebb van, mint a 30ekm) lesz majd cserélve a fékolaj, valamint a váltó olajis . Ezeket most nettó környezet szennyezésnek érezném 1 éves korában cserélni. Ami érdekes, h pollenszűrőt én nem lelek, maximum légkondícionáló-szűrőbetétet. Ez talán az lehet, de ezt amúgy sem árt sűrűbben cserélni.
Az meg van csillagozva, h ennél a motornál a fékfolyadék tartály adja a tengelykapcsoló-folyadékot.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Jóvanna’, M13A-hoz vagyok szokva.
2ozzmexy
aktív tag
Igen, amit legutóbb beszéltünk, ezért kell mindkettőt cserélni.
"Aztán 45ekm-nél (40-hez közelebb van, mint a 30ekm) lesz majd cserélve a fékolaj, valamint a váltó olajis "
Nem igazán tudom a matekodat lekövetni most, de biztosan igazad van. Szerintem vagy kapcsolat van a kettő között, tehát amelyik hamarabb eljön eléri a 2 évet vagy eléri a 40e km-t.
@tboldi: Igen, én meg 4ZZ-FE-hez (abban van 15k, 150k, 50k, 60k, 120k km, vegyesvágott), bár a PSA meg VAG után szabadon a 30k km-en sem lepődök meg manapság... Van itt pár szomszéd 1,4 Twinport-al, ők 3 évente cserélnek olajat, mert nem cserélik a szervízben, mondván ezek LongLife olajok, menjen még vele aztán jöjjön vissza később... Bár ez a 20ezer eléggé fura nekem is, mondjuk én a 15k-t is sokallom...
Segítsetek ki, hátha nektek jobb a szemetek:
[link] Egyrészt az ára... másrészt, hova tegyem a kompresszort meg a lötyit!? De ha van jó kivágó sablonotok a gyári nagy tálcához, amivel bele lehet szabni a 16"-os acélfelnibe, azt is szivesen fogadom.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
ncc1701
veterán
Én nem parkettázom, nyugisan vezetek, és hosszú távon, ezért nekem egy benzines autónál a 15ekm-es periódus bejött. Igaz, az nálam eddig legalábbis évi 2 olajcserét jelentett.
Ugye a motor olajat főleg a sok hideg indítás, és a rövid járatok gyötrik igazán.
tboldi
nagyúr
L13A1-nél (Honda Jazz, UFO Civic, City) 20k km/1 év az alap periódus, de nálam sok a hidegindítás és rövidtáv, rám a szigorúbb 10k km/6 hónap vonatkozik. Mivel 6-7000 km az éves futásom, értelemszerűen a fél év a mérvadó, pont most lesz esedékes májusban. Mint mindig, most is Motul 8100 Eco-nergy 0W30 fog belekerülni.
2ozzmexy
aktív tag
Mondjuk ha nyugisan mész, akkor neked jó az 1.2 szívó benzin, én megbolondulnék tőle...
Általában nekem a legtöbb autóból hiányoznak extrák, pl. forgatónyomaték, nem hajóként ringatózó futómű stb.
De ez hangsúlyozom én vagyok, mindenkinek mások a preferenciái... A 2001-es corollával többször megmutattam embereknek (akik fosozták a japán motorokat), hogy milyen amikor forgatom és 140-nél váltom el a 3-ast... és 1,4 VVT-i, nem egy erőmű... Úgyhogy én szeretem ha egy autó tud menni, ami fontosabb hogy szeret is...
Az 1,4BoosterJet ezért fogott meg kb. 10 perc alatt, mert harap és ha előzgetni kell országúton, akkor lehet vele. Sajnos velem gyakran előfordul hogy 6-7-8-adik pozícióból kell elkezdenem egy busz vagy kamion előzését, én a dinamikusabb vezetésistílust képviselem, városban 60, országúton 110, autópályán 130 alatt "szédülök" , viszont én főleg városban járok, de az olajra nagyon figyelek meg arra h üzemmeleg legyen.
@tboldi: Én évente cseréltettem (cseréltem amíg volt akna) mindegyikben, de 10ezernél mindenképpen, most olyan 5-6ezret megy egy olaj nálam. Nem foglalkozok ilyen előírásokkal, de eddig is évente egyszer minimum átnézettem márkafüggetlen szervízben, és ők felkészültek a kocsiból rendesen, többször szóltak is h ezt-azt cseréljünk ki, mert típushibája... szóval korrektül átnézték, nem szemmel ellenőríznek dolgokat, hanem műszerrel, megmérik, nem ránézésre. De volt hogy szóltak hűtővíz csere miatt, mert a gyártó előírta, viszont javasolták hogy akkor vízpumpát is cseréljünk már meg vezérműszíjat ha már ott járnak, mert így egyszerűbb és nem kell pár hónap múlva ezért külön lebontani az oldalát... Néha a saját zsebük ellenségei is voltak.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
ncc1701
veterán
Ha nagyon menni akarnék, akkor egy '69-es dodge chargert vettem volna plö. Ez a gyösz swift az alap motorjával így is az egyik legjobban meginduló aotóm, ami valaha is volt.
2ozzmexy
aktív tag
Vagy egy '70-es Plymouth Superbird...
Évek óta vadásszuk, de nincsen...
Egy [ilyet] szeretnénk építeni belőle... csak kellene egy szép állapotú alap, amit nem evett még meg az idő vasfoga és nem volt az összes szembejövő fán/oszlopon körbetekerve...
Ha már Dodge akkor Daytona.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
tboldi
nagyúr
Ha már Dodge akkor
...Al Bundy!
PeterPH
senior tag
Bepecsételhet bármilyen hivatalos szervíz, de ha az nem Suzuki márkaszerviz, akkor a jótállás gyakorlatilag automatikusan a kötelező 1 évre csökkenhet. Az 1 éven felüli jótállás vállalásáért a Suziki (érthetően) elvárjhatja a márkaszerviz látogatását.
Nézd meg mit ír erről a jótállási és szervífüzet.
Nekem pl az scrossban nyomdahibás az oldal, és nem szerepel ez a feltétel, de a swift könyvében igen.
ncc1701
veterán
Ez mondjuk egy vicces dolog, mert plö a hátsó futőmű nyüszögéssel kapcsolatban eleve elhajtottak, gariról hallani sem akartak már vagy 3 hónapja sem (kb 1 éves a vas). És ami érdekes, h ez 1 szem szilent csere lenne, mert olyan egyszerű a hátsó futómű, mint a 100-as szög.
Mindegy, ez most itt nem az én döntésem. A visszahívások attól független érvényesek rá, szétesni meg nem a következő 2 évben fog, míg lenne rá gari.
dethroner
veterán
Hogy van ez a dolog a start-stop kikapcsolással? Korábban azt írtátok, hogy ha be van kapcsolva a ventillátor és a szélvédőre van irányítva a befújás, akkor nem áll le. Ezt milyen típuson tapasztaljátok?
Nekem GLX Swift-ben nem lehet csak és kizárólag a szélvédőre irányítani, csak úgy hogy lábtér+szélvédő. És ebben az állásban vidáman leállítja a motort
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
PeterPH
senior tag
Vitara/scross pároson a párátlanítás funkció bekapcsolása deaktiválja (az AC kikapcsolható).
Brogyi
senior tag
"párátlanítás funkció bekapcsolása"
Szerintem ilyenkor az ablak, és tükörfűtés is megy. Ezért nem áll le. Egy kis nyamvadt ventilátor nem terhelés.
dethroner
veterán
Párátlanítás alatt a szélvédő fűtést érted, amit a képen pirossal jelölt kapcsolóval lehet kapcsolni?
Brogyi jól mondja, ez a gomb bekapcsolja a tükörfűtést is. Ha tényleg ez kell hozzá, nem tudom mennyire tesz jót neki, ha órákon keresztül bekapcsolva tartom egy hosszú úton
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
blakey
titán
Nem, a Front feliratú kapcsoló ami a klímát is bekapcsolja, utóbbit nyugodtan kikapcsolhatod, 3 éve így használom,1x sem állt le a motor, de van akinek nem válik be.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
a_tesz
Korrektor
Hát én eluntam a keresgélést, tavaly szeptemberben, miután nem találtam hónapokig egy értelmes 1.5 vasaló Swiftet értelmes áron, megvettem egy 250 ezret futott kettes vasalót, 1,3 millióért, és azóta se bántam meg. Amikor megjelent, nekünk már megvolt a 2007-es vasaló, elmentem, és kipróbáltam, és bevallom, egy kicsit megremegett a lábam. Én szerettem, és szeretem is az erős autókat, volt is szerencsém hozzájuk, igaz nem tulajdonosként, de attól még nem fogja kevésbé szeretni az ember a steaket, hogy nincsen otthon tehénfarmja Na és engem akkor meglepett, hogy kis lökettérfogathoz képest mennyire nincs ellenére 1500 környékén létezni, és mennyire megváltozik 4500 környékén, és benne lesz a menni akarás. És ebben most megint ezt érzem, állandóan megvadulok és mindenkit le akarok nyomni, és általában sikerül is.
És forgatónyomaték egyébként ebben is van, máskülönben meg sem tudna mozdulni
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
2ozzmexy
aktív tag
2019-es 1,4T GL+ Vitara, ha csak a front felirat alatt világít a sárga LED (minden más OFF, se ventilátor, se hátsó szélvédőfűtés, se tükörfűtés), akkor sem áll le, egész télen így ment...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
2ozzmexy
aktív tag
Mint látod ezek csak az én preferenciáim, engedd meg h ne linkeljem most be az 1,4BoosterJet, vagy az 1,4 TFFSI (octavia), vagy épen az 1,6 CRDI (i30) nyomaték/fordulatszám görbéjét, elhiszem h nektek az elég, de én keveslem.
Mint írtam a szomszédomban akad néhány 1,4 Twinport Astra (meg a családban is), akárkit kérdezek mindenki elégedett vele, én megőrülök tőle hogy 3500 alatt nem történik semmi...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
dethroner
veterán
Most nézem, a kép meg lemaradt
Szóval a képen ami pirossal bekarikáztam, ott kell a front opciót választani?
Végre volt időm utánaolvasni és azt írja a könyv, a külső tükrök a hátsó szélvédővel együtt működnek, szóval nem a front állás kapcsolja be, juhhé
A bekapcsolt front állás az fixen megmarad az autó leállítása után is és a következő indításkor abban az állásban megy tovább? Vagy ezt is mindig újra be kell kapcsolni?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
2ozzmexy
aktív tag
A Vitarában megmarad ha ez segítség.
Nekem ventit is kell kapcsolni aszem, csak ennyit és máris jön az üzenet a képernyőn h ki van kapcsolva a start-stop, de most a jóidőre tekintettel újra átszoktam a gomb nyomkodására...
(az eredeti ötlet aszem tőled van, csak megkerestem a legkevesebb bekapcsolt kütyü kombót)
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
a_tesz
Korrektor
Megengedem Tudom, hogy mire gondolsz, csak arra próbáltam felhívni a figyelmed, hogy nem sikerült valami jól megfogalmazni.
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
2ozzmexy
aktív tag
Igen, értem mire gondoltál, pont ezért írtam h mindenkinek mások az igényei/musthave szükségletei, én bevállalok 10 évente egy turbófelújítást/cserét a jobb menetdinamika érdekében, de a többlet fogyasztás sem zavar ha az autó biztonságosabb. (egyen fél literrel többet mert nehezebb 400kg-al, de legyen benne több anyag is és nem elektronika vagy akku)
Persze ezt mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy neki mi a fontos, nekem például nem kellene a bőrülés vagy az összkerékhajtás (ha fizetnének érte sem), de egy adaptív tempomat vagy egy vészfékasszisztens már jobban hangzik.
Köszönhetően az EU-nak meg sok más dolognak a szívóbenzineseknek kezd leáldozni a csillaga (mint annó a szívódízeleknek), ami a tartósságukat tekintve igen rossz hír azoknak, akik nem engedhetnek meg egy új autót maguknak még hitelre sem...
A lényeg hogy nehéz ezt így elmagyarázni, a mazda zoom-zoom-nak meg minden egyéb flancos néven hívja, én vezetési élménynek és rugalmasságnak nevezném, de ezek sem igazán jó szavak rá...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
tboldi
nagyúr
Meggyütt!
Rögtön észrevettem, hogy miért olcsóbb ez az utángyártott, mint a gyári: a felső ikonok nincsenek megvilágítva + egy kicsit durvábban kattan. Mindegy, apumnak megfelel így is.
Viszont előny, hogy a gyári árából 3 ilyen is kijön, ha újra előjönne a hiba.
Amúgy felmerült az ötlet, hogy az új csatlakozót nem forrasztanám a régi helyére, hanem oldható kötéssel csinálnám meg, mondjuk csúszósarukkal, hogy legközelebb egyszerűbb legyen a csere.
[ Szerkesztve ]
hentes555
senior tag
Sziasztok!
2003-as 1.0-ás swiftbe milyen motorolajat töltsek?
Valami ~középkategória kellene, 6-8k közt. Nincs benne sok futás, párezer km évente, az is többnyire városon belül.
És 10W40 vagy 5W40 menjen bele? Annyit látok, hogy a szelepfedél illesztésnél enyhén olajos, ha ez befolyásol valamit ilyen téren.
Illetve másik kérdés, hogy télen kidobta a check engine-t, utána egyszer abbahagyta, de most a napokban megint előjött. Hogy tudom kiolvasni a kódot, ha nincs műszerem?
"Tiefe Brunnen muss man graben wenn man klares Wasser will"
BigBlackDog
veterán
Jé, ez ránézésre ugyanaz, mint ami az F astrákban volt (gondolom Agilák miatt van közös alkatrész). Csak nem olvadt meg a csatlakozó az egyik szálnál? Ha jól rémlik, akkor F Astránál is ez volt a gond néhány évente. Talán a probléma forrása valami olyan volt, hogy a teljes áram átmegy a kapcsolón, nincs külön lerelézve a fényszóróizzók köre.
2ozzmexy
aktív tag
Check engine: Bluetooth kiolvaso és okostelos app? Én egyszerűen kölcsönkertem amíg a kollégám nyaralni volt repülővel... Tippre lambdaszonda lesz, az szokta így kezdeni...
Olaj: 5w30 inkább, de nézd meg a gepkonyvet, ha nincsen akkor a forgalmit vidd olajat venni, motul, shell, castrol, total mind jó minőségű csak figyelj a minősítésre...
@tboldi: csúszósaru!? Szeret szétcsuszni a magyar utakon, inkább a roppanto hüvelyes megoldásra voksolnek.
@BigBlackDog: G astra, agila, c corsa is asszem és igen, occsitottak csak nem okosan hanem ész nélkül, plusz nézd meg azt a vezetéket, 60Wos tompítottnal folyik rajta 5A kétszer plusz helyzetjelzo uzemszeruen és a refirol még nem beszéltünk, szóval egy 2,5mm2es vezeték kellene oda alhangon... A hoterhelest meg nem is számoltam... Szóval kicsit elb...tak a kollégák, a többiek nem véletlenül relézik.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Tibko8
senior tag
Szia!
Én ezt szoktam beletenni: [MANNOL Defender 10W-40]
5 éve ilyet töltök bele nem igazán van rá panaszom pedig kapja nálam rendesen az ívet
10 000 km után mindig cserélem.
Szelepfedélnél nálam is könnyezik de még nem vettem rá magam hogy kicseréljem a tömítést
Illetve másik kérdés, hogy télen kidobta a check engine-t, utána egyszer abbahagyta, de most a napokban megint előjött. Hogy tudom kiolvasni a kódot, ha nincs műszerem?
Nekem 2002-es és van OBD csati a kocsiban azzal kitudod olvasni. A kormány alatt van nem kell bontani semmit [link-kép]
Bocsi nem olvastam végig rendesen.
Régebbi típusoknál valahogy ki lehetett villogtatni a hiba kódot. Azt nem tudom hogy OBD csatival ellátottnál is még lehetséges.
[ Szerkesztve ]
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
pjen
félisten
Keress rá valahogy a bal első ajtó és a helyzetjelző kapcsolgatásával kiírja.Ha digitális a Km számlálód.
Tibko8
senior tag
Esetleg ezt nézd meg [link] hátha van ilyen kapcsoló vagy a motortérben lévő módszerrel próbáld meg.
[ Szerkesztve ]
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
2ozzmexy
aktív tag
Bocsánat, benéztem az évjáratot... Így jár az ember ha altatás közben fórumozik...
Castrol Magnatec vagy Total Quartz, de az API /SAE /ACEA minősítést nézd meg milyen kell bele. A 10W40 jó lesz, de majd a többiek kijavítanak ha tévedek...
A szelepfedél tömítés nem drága, inkább koszos meló cserélni és érdemes olajcserével egybekötni, meg utána egy motormosás (Brigéciol-al), hogy lásd ha valahol még szivárog.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- EDIFIER R1700BTS hangfal új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD