Én balga módon gondoltam szerelővel csináltatja... de jogos.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Én balga módon gondoltam szerelővel csináltatja... de jogos.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Sziasztok!
Ismét gondolkodóba estem pótkerék kapcsán, mert belepróbáltam a pótkerékre szánt gumit a Vitara csomagtartójába. Van az aljában hungarcell rekesz, ahova a kompresszort meg a többi cuccot lehet pakolni, de ugye az kijön a kocsiból hogy beférjen a teljesértékű pótkerék...
Mint korábban jeleztem ( [#45621] ) találtam bele szerszámtartó hungarocell-t, de ebben nincsen hely a kompresszornak például meg ugye egy vagyonba is kerül...
A kérdés:
Akik házilag oldották meg, hogy a swift csomagterébe beférjen a pótkerék, ők hogyan oldották meg a szerszámtartó kérdést, csináltatok neki külön egyedileg ilyen tartót?
Nekem elsőre a csomagoló anyagként használt (TV, klíma, stb. dobozban lévő) hungarocell ugrott be, ha olyat újrahasznosítanék? Szétvágnám szikével és drótokkal építenék egy ilyen szerszám/emelő/kompresszor tartó cuccot ami pont illik a pótkerékbe? Vagy ezek a gyárik vmi különleges anyagból vannak?
Bármilyen őrültnek tűnő ötlet érdekel!
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Szia!
Swiftnél én úgy oldottam meg a teljes értékű pótkereket, Hogy XPS szigeteléssel, szőnyegpadló darabbal ki van szintezve, hullámfilc, OSB lap. Hátulról mindent kivettem, a defektjavítót leselejteztem. Hátulra tettem bele egy M10-es rekeszt, és oda tettem mindent. Kerékkulcsok, kompresszor, elakadásjelző háromszög, vonószem, sárga mellények, 12V-os steklámpa, apróbb szerszámkészlet, izzókészlet (nem biztos, hogy konkrétan hozzá való), eü csomag, meg ami még kell.
Köszi, így értem a dolgot.
Nekem is van egy pici rekeszem, egy csomó cucc nekem is abban van, szélvédőmosó, motorolaj stb.
Még agyalok a dolgon, mert nem akarom selejtezni a kompresszort, de azért köszi.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Ha teljesértékű pótkereket teszel a Vitarába akkor ugye bukod a köztes szintet de a kerék mellett azért elhelyezhető a kompresszor meg 1-2 dolog. Én mankókereket használok így nem bukom a középső szintet, mindent eltudok pakolni de ugye nem teljesértékű a kerekem. Szélvédőmosót meg motorolajat minek cipelsz magaddal? Otthon ellenőrzöd a szinteket, ha kell utántöltesz aztán kész. Ha menetközben kell akkor veszel egyet. 20 éve nem hordok ilyesmit magamnál, lehet, hogy rosszul teszem, meg ugye 1x kell történjen valami, de nem lehet mindig "parában" élni.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Egy időben télen útszórósó meg honvédségi összecsukhatós ásó is volt nálam, jó szolgálatott tett árokba csúszásnál és vitás kérdések eldöntésében is.
Nincsen garázsom, panelban élek, és mindig a legrosszabbkor fogy ki a szélvédőmosó, úgyhogy az ilyen cuccok utaznak velem (meg a 2,5 éves fiam). Nekem nem opció az út szélén dekkolva várni a sárgaangyalt.
Majd egyszer belefotózok már a csomagtartóba, hadd szörnyülködjetek.
De komolyra fordítva: Szeretném megoldani h az a pár dolog ami alul van, az ne csilingeljen egész úton, ezért is gondoltam vmi hungarocell-házibarkács-szerszámtartó-rendező cuccosra. Azért 4500+szállítási költségért megrendelni egy ilyen hungarocell darabot, nem lenne az év üzlete, főleg h nem mindennek van helye benne (mármint ami nekem kell). A középső szinten nekem csak az a kis kékes-szürkés táska van most, szóval feledhető.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Emlékeim szerint a teljesértékű pótkerék fölött lenne néhány centi, tehát meglehetne oldani, hogy nem túl magas tárgyak elférjenek, valamit csak lehet "odamaszekolni".
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
A kompresszort nem selejteztem, csak a defektjavító folyadékot.
Nálam a Hondában a szokásos dolgokon kívül van még tűzoltófáklya, nyomatékkulcs, multiméter, zsebbika, Haynes szerelési útmutató, Motul víz nélküli kéztisztító...
Bár egy japán autó sosem romlik el, leginkább csak azért van minden bent, hogy kevésbé pattogjon a hátulja.
......................................
Tegnap beraktam a kapcsolót, működik szépen, de a csatlakozó csak később lesz megcsinálva, mert legelőbb csak hétfőn kapok kölcsön krimpelőfogót.
BBD: Pontosan, több Opelben is megtalálható, és azoknál is előfordul ugyanez a hiba.
Végül is a WagonR is félig-meddig Agila.
2ozzmexy: Szerencsére viszonylag sima úton jár az autó, a rádió csatija sem esett még szét.
[ Szerkesztve ]
Hali! Ha egy 2000-res évjáratú 1.3 sedan swift megvan ülve mint ahogy az enyém, és recsegő hangot ad ki, valamint könnyen rugózik és koppan ha kátyúba megyek, akkor hátsó spirálrugó csere megoldja a problémámat?
" Mint a vasat a rozsda, úgy emészti az irigyet saját lelke. "
Esélyes, de magad is le tudod ellenőrizni, hogy valóban eltört-e a rugó.
A 2016-os swift-embe tettem légrúgókat is. Nagyon vékonykák a spirálrugók. [kép]
Vagy itt az ideje valami jobb fajta ültetőrugókat betenni.
Nekem H&R 29330 van a Jazz alatt, ez nem fog egyhamar eltörni, az biztos.
Én nem szeretem, ha ültetve van a járgány, eléggé ül az, ha ketten beleülünk. A magyar utak amúgy is nagyon rossz minőségűek.
Ha belefér a kerékjárati ívbe, akkor eggyel ballonosabb gumit is felpróbálhatsz. Nekem ez yaris ii-n nagyon bejött.
Éppen tegnap tettem be a teljes értékű kereket. ( S-Cross ) A szerszámokat filcbe tekertem, a kompresszort papírdobozba és ment a pótkerékbe. Az emelőm masszívabb darab mint a gyári, de elfér a pótkerék mellet, sőt az elsősegélydoboz, stb. is. A köztes szintet persze bukom. Nem zörög, de valahogy azért rögzíteném.Én is gondolkodtam valamilyen hungarocell barkácsoláson - mondjuk az emelőn ez sem segít.
"Ember, most jövök ki a templomból!"
K12C mociba hivatalosan mennyi olaj kell? Kb 3.1 litert öntöttem bele, a nívó pálcán kb most félig lett. Eneos 0w20-at tettem bele, de már bánom, h nem vadásztam 0w16-ra.
-3 cm még nem a világ vége.
Amúgy én úgy értettem, hogy a sportrugók vastagabbak és keményebbek, valószínűleg tartósabbak is és kevésbé ülnek össze terhelés alatt (nyilván a komfort rovására, bár az én Jazzem még ennek ellenére is kényelmesebb, mint apum WagonR-e).
Plusz jobban néz ki, hogy nagyjából egyforma a hézag a kerék és a sárvédő között körben.
[link]
........................................................
Más: Lőttem egy képet az ominózus kapcsolóról. Mily meglepő, rajta van a GM logó.
Apum nagyon be van zsongva, nem akar hétfőig várni a fogóra, meg akarja csinálni a csatlakozót minél előbb.
[ Szerkesztve ]
a gépkönyv milyen olajat ír?
Nem vagyok egy kifejezetten autószerelő típus. Azt szeretem, ha elfordítom a kulcsot, akkor megy az autó. Ezt a légrugót, azonban simán meg lehet szerelni otthoni körülmények között is. Nem tartott sokáig, nekem ez is megfelel, csak ne törjön el a rugó. Árban sem volt vészes 5900-ért rendeltem a jófogásról annó, plusz szállítás.
A kézikönyv ír 5w30-at, 0w20-at, és 0w16-ot. A minősítés pedig:
-ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5
-API SL, SM, SN
-ILSAC GF3, GF-4, GF-5
Ennek megfelel a máshol is ajánlott Eneos Premium Ultra 0W20, amit én is vettem. Most már kicsit bánom, h nem 0w16-ot néztem, de az még nagyon ritka, a 0w20 is úgy folyik kb, mint a műszer olaj. De innen jó biznic lett volna.
Mennyiségre a gépkönyv sajnos nem ír semmit, csak annyit, h a nívópálca felső szintig kell. Asszony yaris ii-esében konkétan tudom, h kimérek 3.2 litert, és annyi kell. Saccra ide is ennyi kellhet.
MIndenesetre meglepő volt, h 50-ért a 15 ezres szervíznél a márkaszervíz nem cserélt sem pollen, sem levegő szűrőt az autón. Sima motor olaj+szűrő csere volt ennyi náluk. Iszonyat drága.
[ Szerkesztve ]
erdemes neha neha akku toltore feldobni a kocsi akksijat, ha szinte csak varosba van hasznalva bolt + melo? 5-10km-es tavokra?
2019.12.havi (scross) a szeker.
Mérj rá műszerrel. Ha nincs lemerülve, nem indít nehezen, akkor felesleges.
[ Szerkesztve ]
muszerem nincs. nem indit nehezen. lemerulve sincs.
ezeket az infokat neztem meg a fejben (sztem akkura vonatkozik):
12.35v - 1gombnyomasra, inditas nelkul
13.95v - inditas utan
Töltőről levéve valami 12.7V-nak kellene lennie, terhelés nélkül. Szóval szerintem ne foglalkozz vele.
De ártani sem ártasz a töltéssel, ha feltétlen akarod tölteni.
[ Szerkesztve ]
koszi. ha nemuszaj nem toltogetem. :) csak kivancsisagbol kerdeztem mert eddig csak hasznalt szekereim voltak es ott szoktam havonta toltogetni, mert kb semmit nem tudtam az akkurol ;)
Ólom akkunak az a legjobb, ha tele van töltve. Szemben a li-ionnal, aminek meg árt.
Egyszer kellene vennem valami profi töltőt, ami nagy áramú impulzussal tölt, és közben szulfátlanít. Csak sajnáltam rá mindig a pénzt.
[ Szerkesztve ]
Ctek MXS 5.0 használok [link]
A Swiftnél szivargyújtóról töltöm az aksit. Nekem tökéletes. Ez már a negyedik, vagy ötödik töltőm. Garázsban töltöm, és így benne kell hagynom a kulcsot.
"muszerem nincs."
Nem is kell, mert ha van tapis kijelződ akkor a fogaskereket nyomva tartva bejutsz egy menübe ahol látod a software verziót. Nem is ez a lényeg. Megnyomod/megérinted a fogaskereket akkor a következő menüben a bal felső sarokban látod amit a központi egység érzékel. Ezt akár menet közben is láthatod ha nem vagy rákattanva a rádióra.
A Suzuki általában Exide-t használ. Jó márka. Abból kell kiindulni, hogy a gyári akksik jobbak. Ez a tapasztalat nagy része. Valószínűleg onnan ered, hogy a user már nem veszi meg másodszor, de harmadszor szinte 100%. Ezzel lehet vitatkozni, de így van.
Van még egy másik fajta akksi. Azt a Swift-ben láttam. Ugyanis az nem hazai.Valamilyen márkás clone. Most nem jut eszembe, de ez téged most nem is érint.
A [20. képen] látszik.
A lényeg ahogy tanácsolták nem kell vele foglalkoznod ha új autód van.
Persze a trükk azokon a verziókon működik ahol van ilyen kijező. Ezt is láthatod a csatolt linken.
[ Szerkesztve ]
koszi. irtam fentebb is mar, hogy ra leltem az akkura vonatkozo infokra a fejben ;)
Szivargyujtón keresztül tölti az akkut? Ez marha jó, sosem hallottam ilyenről.
Pedig szokták.Egy dugasz tápot használnak,max 1A.Inkább szinten,melegen tartás.
[ Szerkesztve ]
Fel sem nyitom a motorház tetőt. Van a töltőhöz gyári kiegészítőként szivargyújtó dugó, de elég drága. A szemes sarus csatlakozóját alakítottam át szivargyújtó dugóra. Azt a 4-5 Amperes töltést a kocsi szivargyújtó kábele is elbírja. [link] . Valamikor 3 eFt körül volt, azt is sokalltam érte. Nincs jelentősége, hogy hova csatlakozol: aksira csipesszel, aksira szivargyújtó kábelen keresztül, csak csatlakozzál az aksira.
Bocsánat rosszul fogalmaztam, inkább úgy helyes, hogy a kocsi szivargyújtó aljzatára csatlakozom az aksi töltővel.
[ Szerkesztve ]
Az ötletesség tetszett benne, nem az, h lehet-e, mert a szivargyujtón van egy általában 10A-es biztosíték, az nem zavar a töltésben semmit. Én a sarura szoktam pattintani a csatikat amúgy.
Mondjuk egy szulfátosodást gátló impulzus töltő 20A-es csúcsaira nem tudom, mit reagál a biztosíték. Lehet semmit.
Ez a töltő is szulfátlanít. Eddig nem volt vele gond.
Itt a töltő leírása: [link]
Hehe, mégiscak van háttérvilágítása az utángyártott fényszórókapcsolónak, csupán azért nem vettem észre, mert csak gyújtáson világít, szerelés közben meg nem volt bent a kulcs.
Akkor csak annyival másabb a gyárihoz képest, hogy a tekerentyűt forgatva valamivel határozottabban kattan, illetve nincs a hátulján annyi felirat, meg GM logó. Bár a tartóssága még kérdéses, majd csak évek múlva derül ki, de eddig úgy néz ki, egyáltalán nem érdemes 10-12k Ft-ot kiadni a gyáriért, a 3-4k-es utángyártott is tökéletes.
[ Szerkesztve ]
Akkor köszi a tippet, majd rendelni fogok egy ilyet.
Egyenlőre csak játszok a gondolattal, hogy kicserélem a Swiftben a hangszórókat, meg kiszigetelem a két első ajtót, most járt le a garancia úgyis. Nagy igényeim nincsenek, csak a mostani Sokol rádió szint felé akarok menni eggyel.
Ajtó kárpitot mennyire nehéz leszedni? Nem néztem, de gondolom a használatiban nincs benne, hogy hogy lehet. Hifi topikba benézve Hanno P830-al szigetelném, kb hány m2 kell belőle? Na és milyen szettet érdemes venni, kábelek stb.? Lövésem sincs az audio technikához.
Inkább ide írtam mint a hifi topicba, mert, ahogy néztem szokásos ph! szaktopikhoz híven a menj el a végletekig, vagy ne csinálj semmit, mert szar lesz elv megy ott is.
3. éves Swift szerviz 43.345 Ft volt Szolnokon egyébként, álljon itt az utókornak.
Nos, belefotóztam...
Gyengébb idegzetűek és szívbetegek kérem még most vegyenek be szíverősítőt.
Most kb tiszta és rend van benne...
A pokróc még a felújításból maradt benne, csak ki lett mosva és védi a fekete szövetet alatta, a gumipók meg a rekeszt tartja a helyén. A zavaros színű folyadék almás szélvédőmosó (mert ennek a szagától nem lesz rosszul a nejem, gondolom nem olyan tömény...) a kis Total-os flakon pedig ne tévesszen meg senkit, ECSTAR 5w30 van benne (az egyhónapos szervíznél tarháltam).
Az alsó szintről nem lőttem képet, de ott van a kompresszor, a folyadék, az emelő, a vonószem, a kerékkulcs meg a hajtókar... A középsőn csak a nyáriszőnyeg van (gyári szett, szürke) meg az a kis kék táska amit adnak hozzá.
@Herczi: Haynes manual ha van hozzá, abban le van írva hogyan vedd le az ajtókárpitot. Egy roppantófogó nem fog ártani...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Én minimálba' nyomom, minden cuccot elhelyeztem a pótkerékben, illetve köré.
[kép1]
De még az utastérben sincs semmi szem előtt, minden el van rejtve szépen csukható rekeszekben.
[kép2]
szerk.: Folyadékokat meg nem cipelek, olajat nem eszik látható mértékben, ablakmosóból meg talán csak 2 deci fogyott el, amióta nálam van az autó (2017. február). Castrol Biofixet töltöttem bele, ez téli-nyári, van benne fagyálló és bogároldó is, de rendszerint saját kezűleg szoktam áttörölni a garázsban. És ha mégis kellene tölteni valamelyikből, szintén ráér az is otthon.
[ Szerkesztve ]
Hát, ennél bonyolultabbra számítottam, ha nem is sokkal.
Swifté ugyanez gondolom.
[ Szerkesztve ]
Teljesen rendben van. Nekem ott egy nagyobb papper doboz van, tele melóhoz kellő cuccokkal. Csak nekem pluszban a csomitartó körbe van bélelve kartondobozzal, és ronggyal, h karcmentes maradjon az egész.
[ Szerkesztve ]
" az messze van az infarktust okozó állapottól"
Nyugtával dicsérd a napot, blakey még nem nyilatkozott.
@ncc1701: Én melósautónak mindig ilyen leharcolt 10+ éves szívóbenzinest használtam, a mostani melóhelynek örültem, mert vatta új i30-at kaptam... hát azóta ez megváltozott.
@Herczi: Aki profi, az profi, nekik ennyi is elég, mi meg egy picit részletesebbre gondoltunk...
Szerintem patentok tartják, és jobban szeretik az eltörést választani...plusz te nem fogod tudni olyan szépen visszarakni, mint Esztergomban. Ami felrakja robot, azon egy akkora megfogófej van, mint maga az ajtó és egyenletes nyomással préseli fel mindenhol...
@tboldi: Nekem nincsen se garázs se műhely, az hogy vminek az otthoni parkolóban vagy az út szélén töltök utána, kb nincsen difi, csak előbbinél közelebb van a segítség. (autószerelő 3 utcával arrébb, bosch szervíz) A kocsik csillaggarázsban állnak, úgyhogy ősztől tavaszig ablakmosózva indulok el, mert nem látok ki a kosztól.
@donbig: Bocsi a késői reakcióért, igen a hungarocell jó megoldásnak tűnt nekem is, inkább attól félek h a vágásoknál peregni fog szét... impregnált OSB lapban gondolkodtam még, vagy valamilyen faárúban, mert azt tudom itthon dekopírral vágni és facsavarral "összekendácsolni".
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Na mértem egy fogyasztást tele tankos módszerrel..
Tudom,h sok mindentől függ..
2005,-ös gömbölyű swift ami 1.3.-as, volt benne egy kis város is,és nem az a tötymörgő vezetési stilusba tettem mindezt,hanem dinamikusan próbáltam vezetni..lakott területen kívűl 90-100 as tempóba,sőt volt h nem is tettem 5.be hanem 4,-esbe toltam had pörögjön egy kicsit 3-4 ezres fordulat közt..
Igaz most volt gyertya csere is ngk iridiumosra.
Szóval így ezzel együtt 5,6 l /100km lett a vége
Sztem nem rossz fogyasztás,elégedett vagyok
<-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->Célom .: Egy olyan rádió csatorna üzemeltetése, ahol a nap 24 órájában adásszünet van !!
Nekem most kezd beesni 4.0 alá. A téli ~4.6 literektől kivoltam idegileg.
Na ezért vannak válságban a benzinkutak.