Hirdetés

2024. május 13., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#44554) 2ozzmexy válasza Tigerclaw (#44552) üzenetére


2ozzmexy
aktív tag

Igen is meg nem is. Az induló hőfok sem mindegy, de ehhez picit komolyabb ismeretek kellenek ezekről a belsőégésű motorokról, például olajnyomás, szállított mennyiség stb.

Képzelegjünk picit: mondjuk külső 30Cfokra tervezett olajod lefolyik az olajteknőbe 30C fok a külső hőmérséklet, de ettől még sok helyen meg van tapadva és nem csontszáraz a motor. Ugyanez az olaj már 35Cfokos külső hőmérsékletnél nem tapad meg, tehát lefolyik az olajteknőbe, aminek az a folyománya, hogy lesz ahova nem lesz kenés (vagy csak lassabban lesz kielégítő kenése) és lesz olyan része, ami szárazon indul el, ilyenkor kopik a legjobban a motor, amikor még hideg/nem üzemmeleg és kvázi (nem teljesen) szárazon indítod el, ez nagyon igénybe veszi a fémalkatrészeket és csökkenti az élettartamot.

Így érthetőbb az olaj meleg oldali paramétere? Egy olajcserénél ha leengeded akkoris marad benne pár deci ha üzemmeleg motornál csinálod és egy éjszakát hagyod csepegni...

"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.