Akkor vagyunk itt ketten.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [attilasd:] A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- [Re:] [Szevam:] Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- [Re:] [ldave:] New Game Blitz - 2024
- [Re:] ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
tboldi
nagyúr
Az ár helyfüggő, nekem Mosonmagyaróváron 36k-ért rakták fel a B-oszloptól hátra. BP környékén olcsóbb szokott lenni.
A jelenleg hatályos jogszabály szerint a szélvédőre nem rakhatsz fóliát, csak maximum a napellenzők alsó vonaláig egy sötétítő csíkot. Illetve oldalra is csak akkor lehet, ha fóliával együtt minimum 70% a fényáteresztés, autófüggő.
Forgalmiba nem kell beíratni, elég a műbizonylat.
AMD Power: Szívesen!
[ Szerkesztve ]
Motion_Blur
félisten
Csak műbizonylat kell, A-B olszlop közé víztisztát rakattam, onnantól hátra tükröset.
35k volt, mondjuk már vagy 5-6 éve...
Most szerintem a duplája. Skyfol.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
M_AND_Ms
addikt
Helyes!
Aki úgy vezet, hogy figyel is közben - pl a másik vezetőt - az sohasem rakat sötét fóliát a B-oszloptól előre. Utálom azokat, akik lesötétített fóliát raknak oda és így kívülről nem lehet látni őket. Nem véletlen van tiltva, bár én a 99%-osat engedném csak.
Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
tboldi
nagyúr
Marha sok autót (főleg a 3 német prémium márka tagjait) látni így, gondolom, a tulajok le is szarják, hogy mi a szabályos.
Nekem is csak B-oszloptól hátra sötét (Skyfol HP Pro 15 van fent). Zavarna is, ha az elülső oldalablakok sötétek lennének, a szélvédő meg nem.
Egyébként tervezem, hogy jövőre előre is rakatok fóliát (Skyfol NT Pro 90) a hővédelem végett.
[ Szerkesztve ]
mirci18
addikt
Persze.
Nem büntethet maximum ír egy feljegyzést.
Én is így jártam.
Az éj közepén megállítottak a rendőrök.
Hiába védekeztem azzal hogy a repedt szélvédőm most a héten repedt be és folyamatban van
(3 évig simán eljárkáltam vele) ők akkor is udvariasan kijelentették nem büntetnek meg csak egy figyelmeztetést írnak.
Megkaptam. Ők a figyelmeztetést továbbküldték az előadónak aki a szerinte legkisebb kiszabható bírságot adta 25 e ft-ot.
Szégyen.
Nincs annál gonoszabb ember mint aki az előtt jó volt de egy másik gonosz őt is gonosszá tette.-BSTH
Kornel
veterán
Egy jó ügyvéd simán darabokra szedték őket ilyen esetben.
AMD Power
titán
A listát elnézve tényleg csak a GLX vagy a GS felszereltség jöhet szóba.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Kornel
veterán
Ezt mondtam már mióta.
Próbálj ki egy Liana FL-et is, utána ki se akarsz majd szállni belőle
Mod: igaz amúgy, G Astra szerintem minden idők legjobb Astra-ja, és már az is marad, régen nem lesz több német Astra, köszönjük PSA
[ Szerkesztve ]
Gergőke88
addikt
Annyira de annyira gagyi az egész autó.
Ennél fényévekkel tűnik jobbnak a G astra, de a liana is.
Kornel
veterán
Régen = jövőben
AMD Power
titán
Köszönöm srácok a tippeket tanácsokat. Mint írtam átgondolom amit irtatok. Már ezt egy párszor leírtam. Meg fogom nézni a Lianat , G Astra, Ignist is. És majd elválik. Viszont 35 évesen majd én eldöntöm mit szeretnék venni a saját pénzemből és mit ,hogy ítélek meg és Nekem mi a jó. Szerintem elég érthető voltam.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
Danex
addikt
Nézegettem a téli gumikat és a tesztek alapján ezt a 2-t néztem ki.
Nokian WR D4 - 41.490Ft
Continental WinterContact TS 850P - 51.090Ft
Nokian x4: 165.000Ft
Continental x4: 204.000Ft
-----------------------------------------------------------------
Néztem, hogy télre 16colra váltás mivel járna:
Felni: ~12-15ezerFt
TPMS: 12ezerFt
Nokian WR D4 - 33.790Ft
Continental WinterContact TS 830P - 39.390Ft
Nokian x4 + felni set: 68 203.000Ft
Continental x4 + felni set: 225.500Ft
------------------------------------------------------------------
Négy évszakos
NOKIAN WEATHERPROOF 215/55 R17 - 45.900Ft
Michelin CrossClimate+ - 54.790Ft
Nokian x4: 183.000Ft
Michelin x4: 220.000Ft
--------------------------------------------------------------
~4-5évente:
17col vegyes:
48ezer TPMS + ~ 400.000 gumik
17+16 felváltva
96ezer TPMS + ~ 375.000 gumik
4 évszak
48ezer TPMS + ~ 500-550.000 gumik ??
---------------------------------------------------------------
Ki ,hogy áll ehhez a témában? Tudom itt páran 4 évszakosra hajlotok ,de szeretnék érveket hallani, mert lassan el kell kezdeni a spórolást rá
Részemről:
Téli+nyári ugyanazon felniken cserélve:
+ biztonságos megoldás
+ elég 1 set TPMS
? valószínűleg egyszerre kopik el / telik le a 4-5 év
- szereléskor sérülhet
16 col téli:
+ télen biztonságosabb a 17-tel szemben
+ egyszerűbb átállás télen
-- TPMS miatt nagyobb költségek (~25%) 4-5 évente
4 évszak:
+ elég 1 set TPMS
+ nagyobb eséllyel tudja az ember biztonságosan elhasználni azt amit kifizetett (kopás miatt csere nem idő miatt)
- egyik évszakban se a legjobbak (de jók)
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Kleber quadrexer 2 - 38k/db, a szett ~150k, 55k km-t kibír, tehát 3-4 évente csere, mínusz lejön, amennyiért elmegy a gyári szett, 60-70k-t biztosan ér.
Tehát én 4 évre megúszom 100k alatt, addigra meg terjed annyit a méret, hogy meglesz annyiból a szett.
Ha még nem küldtem, szívesen küldök tesztet a negyevszakos a gumikrol.
Kornel
veterán
Plusz ha nagyon zsidó leszek, akkor Maxxis AP2 all season lesz 4 x 30k áron
Bár szerintem eddig nem süllyedek
Sza_Sa
senior tag
Én a külön szettet választottam 16"-os méretben, mert nem szerettem volna a polírozott felniket télen használni illetve kisebb felniméretre szerettem volna váltani.
Első körben majdnem nem jött össze, aztán végül az lett amit elképzeltem. Vettem egy garnitúra 16-os Dezent felnit ami kifejezetten téli körülményekre felkészített (Alcar SR3), hozzá tpms és valószínűleg Hankook W320 gumit. Ez összesen 250 ezer körül áll meg szerelés nélkül. Viszont ilyen árak mellett a gyári acél szett nem ér meg 270 ezret, de még 220 ezret sem.
Négyévszakossal kevesebbe kerülne, ténylegesen elkopna a gumi, nem kell plusz tpms, nem kell átpakolni télen-nyáron. Viszont kisebb lenne a komfort, nem tenne jót a felninek. Kinek mi az igénye, mindegyik mellett szólnak érvek. Magyarországon, ha nem a hegyekben laksz, vagy nem jársz síelni Ausztriába, bőven elég a 4 évszakos. Bár én abból csak a jobbakat venném.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
roberto211
őstag
Szerintem ez egy faszság... Tény nem egy premium de gagyinak nem neveznem.
En is bevallalnam siman gs be..
Es nem azert mert opel ellenes vagyok nem vagyok az , vettem most kintrol egy c corsat is , de g astra semmivel nem nyujt tobbet mint az ignis hidd el.
Volt mar mindkettohoz joparszor szerencsem..Egy kategoria..
Csak annyi kulonbseggel egyik legalabb nem csak a benzint hanem olajat is eszi.
Ha nem ignis akk liana.. De semmikepp sem gasztra.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
Kornel
veterán
Nem csak méretben, de komfortban és biztonságban sem egy kategória a két autó.
Ezt te is tudod, csak kell most ide a flame.
Mutasd már meg hogy az 1.4 ecotec mikor eszi az olajat.
És kevesebb típushibaja van, mint a magyar suzukiknak.
Árban pedig egy szinten mozognak, így nem is kérdés, hogy ár érték arányban használtan melyik a jobb vétel.
Ignist maximum a C Corsa-hoz lehet méretben és komfortban hasonlítani.
roberto211
őstag
Senki az eg vilagon nem akart flamet inditani. Ez az en szubjektiv egyeni velemenyem neked meg az.. Ennyi es pont
1.4ecotec mikor eszi az olajat? Hányat szeretnel ? Van boven ismerosi korben 2jo motor van astraba ebbe meg erdemes venni talaàan. 1.6 8v , 1.8 16v..
Biztonsag mar mas kerdes igen
..Ebben egyetertek.
[ Szerkesztve ]
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
blakey
titán
9 évig volt G Astrám, talán az utolsó darabok egyike (2008), 1 csepp olajat nem evett és az Ignisszel valóban nincs egy kategóriában, azért az Astra minöségibb, nagyobb. Igen, Corsával van egy kategóriában.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Kornel
veterán
Ennyi.
És egy ilyen autó most megvan 1M körül.
dnelb
veterán
tboldi
nagyúr
Az már a lengyel gyártású Twin Port motoros Classic II volt. Ezek tényleg nem eszik az olajat, a korábbiaknál (vagyis a még nem Classicoknál) azért néha-néha előfordul, az 1.6-osoknál és az 1.8-asoknál meg pláne.
[ Szerkesztve ]
Kornel
veterán
Így van, akkor 1.4 twin portot kell venni.
A többi meg biztos a teljesítmény növelése miatt eszi az olajat, mint az F1-ben
Sza_Sa
senior tag
Após 1.4 H Astra, első gazdás, eszegeti az olajat rendesen 320 ezer km-nél. De már ette 100 ezernél is. Persze nem jobban mint egy VW tsi.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
roberto211
őstag
1.8 és 1.6 8v nel annyira nem elo az olajcsipegetes.
1.6 16v es 1.4 16v nel annal inkabb
..
Persze most a classicokrol beszelunk
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
pjen
félisten
320K nál nem olyan nagy csoda,ha eszegeti az olajat.
blakey
titán
1.4 16V és nem ette az olajat.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Sza_Sa
senior tag
Van a családban nem kevés autó, szinte minden márkából. Ez a nagy család előnye. Persze senki sem használja egyformán az autókat, de kiindulási alapnak jó az amit látok.
Az olajfogyasztástól függetlenül bármikor vennék ismert előéletű G-H Astrát, nagyon jó konstrukció. Az 1.4 bizonyos km után tutira elkezdi enni, majd zabálni az olajat, tisztelet a kivételnek. Ez van, na de ettől nem áll meg a világ, a G is egy marha jó igásló, nem rohad ha nem volt törve ellenben az F-el, olcsó hozzá az alkatrész, tudja szerelni a sarki fűszeres is. Kényelmes, a futómű a magyar utakat is simán bírja ha nem terheled malomkerék felnikkel, nem zörög.
Olcsó autónak simán Astra, a Suzukikat nem ismerem, a miénk az első a családban.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
pjen
félisten
Az ,hogy egy autó eszi az olajat konstrukció függő is.Például sok volvó is eszi,de azért szívesen elcserélném a swift egy szép uj volvóra.
Sza_Sa
senior tag
Erre póbáltam célozgatni. Az csak egy tulajdonság a sokból
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
pjen
félisten
Volt skodám renault liszensz motor 1000km/7dl olaj,de inkább egyliter,ugyanolyan évjárat zsiga egy picit sem ette.Persze eheti szelepszár simmering kopásnál(a leg gyakoribb ok)lehúzó gyűrű törés stb.
tm5
tag
Én abszolút a külön téli gumi - nyári gumi szett párti vagyok, külön felniken. Eddig mindig vettem az autóimra. (Na jó, '98 óta előtte szerintem nem is volt téli gumi kapható Magyarországon.)
A rendszeres szervíz mellett az autógumi az amire soha nem sajnálom a pénzt.
Tudom, hogy hülye vagyok, de én tavaly is vettem egy új szett Bridgestone-t a Toyotámra, mert elkopott a rajta lévő gumi, bár tudtam, hogy 12 hónapoin belül eladom.
Én a Conti TS830-at néztem ki, Veszek persze hozzá 16"-os lemezfelniket.
Kornel
veterán
Pont volt zsír új Conti TS830-om.
Maximum átlagos, egyszer majdnem ütköztem is, úgy csúszott határhelyzetben.
Falken HS449 egyenesen borzalmas volt.
Bár ehhez hozzátartozik, hogy jelenlegi éghajlatunkon télen is inkább száraz és nedves körülmények dominálnak. Gondolom megvan a mai hír, hogy az idei nyár +2 celius fokkal volt melegebb, mint az 1901 óta mert átlagok.
Ha van rá igény, elkezdem bemásolni az elmúlt telek meteorológiai adatait.
blakey
titán
Én sem sajnálom a pénzt, pontosan ezért most 4 évszakos gumi lesz, mert jó tulajdonságokkal bírnak, Kléber Quadraxer 2 lesz.Semmivel sem lesz rosszab, mint egy gyári abroncs.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Motion_Blur
félisten
Van rá igény!
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
dnelb
veterán
en nem szórakozok téli gumival, legolcsóbb taurust azt hello. ugyis 1 évben max 3x esik hó, pesten kb le se fagy sose, akkor minek? ha nem volna már csak 2mm-t a nyárim simán járkálnék vele télen, ennyi !
Kornel
veterán
Elöljáróban legyen ennyi: [link]
Ha visszaolvastok, volt egy kis csörte, de a számok egyértelműek.
A trend egyértelmű, ugyan az átlag emelkedése magába foglalhat kisebb nagyobb kilengéseket is, de ez felfele is igaz, +15 fokban a téli gumi már szenved, és egyre többször van ilyen hőmérséklet.
Ma megyek bebaszni, ezért nem fogok részletesebben belemenni, de holnap még lehetne egy részletesebb adatsort is prezentálni
air
nagyúr
Aztán csodálkoznál, hogy mitől nem tapad a nyári gumid 7 fok alatt még a száraz aszfalton sem.
Nem a hó miatt kell a téli gumi.
A nyári összetétele okán nem használható biztonságosan 7 fok alatt.
Tintatartó, aligátor, búzavirág, csók, gyalupad, fogpiszkáló
Danex
addikt
Ahogy írták is a nyári sokkal hamarabb eléri azt a pontot amikor használhatatlanná válik mint akár a legolcsóbb téli is és sajnos nem ilyen 5-10%ban mérhető különbségben, aztán a led lámpák drágák a kocsi elején.
Most télen ismerős a parkolóból nem bírt kiállni a nyári gumival, de legalább spórolt 2*3ezret a gumik átszerelésén, meg okozott egy közlekedési dugót mert nem bírt felmenni az emelkedőn és kamiontól kezdve minden engedhette vissza mögötte
dnelb
veterán
az ss mindig letapad, mindiiiig!!445
Motion_Blur
félisten
Köszi, jó ivászatot
air: benyelted a marketing maszlagot? a nyári gumi még +1 fokban is jobban tapad száraz aszfalton, mint a téli....
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
air
nagyúr
Remélem sosem futunk össze az utakon.
(#32142) Motion_Blur
Rendben.
Biztosan senki sem ért hozzá, aki ezzel foglalkozik, csak te.
[ Szerkesztve ]
Tintatartó, aligátor, búzavirág, csók, gyalupad, fogpiszkáló
Sza_Sa
senior tag
Száraz és nem poros aszfalton tényleg jobban tapad a nyári. De télen javarészt a síkosság metesítőtől már nem pormentes az aszfalt és még hideg is lehet, ahol a nyári keverék hátrányban lehet. Volt erről egy teszt, ha megtalálom belinkelem.
Egyébként a téligumi pont arról szól, hogy télen lehet olyan helyzet amikor reggel elindulva száraz és napos az idő, de délutánra leesik a tudjukmi. Aztán máris hátrányban van a nyárigumis, pláne ha még a futófelület 2mm körül van.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
dnelb
veterán
sokáig úgysem látnál nyugi
btw trollkodtam csak gyelekik nyugalom.felfog kerülni a taurus!
[ Szerkesztve ]
air
nagyúr
Csak ha az árokban dekkolsz, én pedig elmegyek melletted.
[ Szerkesztve ]
Tintatartó, aligátor, búzavirág, csók, gyalupad, fogpiszkáló
tm5
tag
Akkor lehet, hogy nem Conti lesz, de téli gumi az tuti.
Nekem télen is vezetnem kell, vinnem a családot. Szóval ha csak nem mondja be a rádió, hogy nem járható a város, akkor el kell indulnom. Ezért használok téli gumit télen. Függetlenül, hogy 0,1,2 vagy 10 alkalommal van hó az adott télen.
Azzal egyet értek, hogy a négyévszakos egyre optimálisabbnak tűnik, mert egyre enyhébbek a telek. Az a baj, hogy a nyarak is. Márpedig a négy évszakos gumikat olyan se nyár se tél időjáráshoz láttam eddig ajánlva (ezt így kell leírni?). Szóval kb. mint az angoloknál.
De én nem akarlak lebeszélni róla. Danex csak annyit kérdezett, hogy ki mit használ. Én erre válaszoltam.
Gergőke88
addikt
Ha ettől a lelki békéd egyensúlyba került akkor örülök.
Viszont továbbra is tartom, hogy az Ignis és a G Astra nem egy kategória. Az Astra legalább 1-el magasabb ligában játszik. (Ez mondjuk a felszereltségeben is látszik...)
Szerk.: mindig elfelejtem, hogy merev hátsó híddal itthon autózni nagy élmény lesz.
[ Szerkesztve ]
blakey
titán
Azok a gumik amikről szó van, Michelin CC+, Kléber Quadreaxer 2, nem 4 évszakos gumik, nyári gumik amik "télisítve" vannak, megkapták a téli minősítést és jónéhány téliguminál is jobbak, tesztek bizonyítják, 2 évvel ezelőtt én sem vettem volna iolyan gumit ami minden évszakban jó.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Motorola Razr 40 - 8GB 256GB DualSIM Sage Green - Bontatlan - Garanciális
- Canon Ixus 285 HS
- Új! Bontatlan! Samsung 8TB 2.5 SSD eladó! Országos Szállítással