Mert nem akarnak/ nem érnek rá válaszolni a beérkező sok hülye kérdésre. Tisztelet a kivételnek.
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [Mr Dini:] Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- [Re:] ZUK Z2 - Kicsi a bors, de erős!
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Hozzászólások
Gergőke88
addikt
Padre81
csendes tag
Nem akarom borzolni a kedélyeket de a Suzuki Háznál az olajat is túltöltötték. Szervizkönyv szerint ugye 3.3 l megy bele, de a számlán 4.2 van. Néztem egy olajszintet, és a felső nívón jóval túl van a szint. Egyre inkább gyanakszom, hogy emberünk valami miatt az 1.6-os szívó benzines adagját mérhette ki, és akkor már hagy menjen a 0w20. Igaz az 1.6-ba se kell 4.2, csak 3.9 liter. Most már komolyan nem értem. Nyilván az ilyen mértékű túltöltés se jó. Szerintetek az hogy ilyen és ennyi olajjal mentem kb 8500 km-t (kb 50% autópálya, 30% országút, 20% város) mennyire szivattam meg magam, hogy nem vettem észre már az elején?
Keil Walker
aktív tag
Sziasztok! Egy ideje olvasom a topikot, mert az sx4_s-cross a kiszemelt autó, amit hamarosan valószínűleg meg is veszünk, ha minden jól alakul. Azt szeretném kérdezni, hogy melyik kereskedésben érdemes megvenni? Privátba is jöhet, ha nem szabad, vagy nem akartok reklámozni.
1.4T indigókék gl+ a terv. Sokat számít a metálfényezés? Sok helyen 130ezret kérnek érte pluszban, amit nem is sajnálnék rá, de nem láttam még egymás mellett egy metálfényes és anélküli scross-t.
Nerd
aktív tag
Nem ugy van, hogy csak feher van metal nelkul es az osszes tobbi szin metal? Nekem ezt kereskedo mondta...
Kornel
veterán
Dede, csak feherbol van alap szín.
De abból is van feláras gyöngyház metál.
Padre81:
Helyedbrn bemennek személyesen, a szervízvezetot keresnem, és kivernem a balhét.
Minimum jegyzőkönyvezni a többszörös bakloveseket.
[ Szerkesztve ]
Gergőke88
addikt
És mégis hogyan bizonyítod be, hogy te nem töltöttél rá...
Sehogy
villifog
tag
Van számlája, hogy 4,2 litert öntöttek bele
3,3 liter helyett.
Gergőke88
addikt
+kornel: akkor nem szóltam
zolnagy
őstag
A gyöngyházfehér?
Az nekem is. Ha Swiftet veszek, biztos olyanban kérem.
szabonagyur
félisten
Itt igazából a kérdés, hogy miért csak ennyi idő után vette észre, hogy nem jó. Azért 8500 km nem 2 nap menete volt neki sem szerintem.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
Kornel
veterán
Nehogy már neki kelljen észrevenni!!
Basszák meg.
Agyhalottak.
[ Szerkesztve ]
tboldi
nagyúr
Ha indigókéket szeretnél, akkor mindenképp ki kell fizetned a felárat, mert metálszín.
Hogy érdemes-e? Szerintem igen. Szebb és jellemzően vastagabbak a metálfényezések a többinél, valamivel ellenállóbbak a külső hatásokkal szemben.
villifog
tag
Tulajdonképpen garanciális autóról beszélünk,
majdnem új autóról. Azért a szervízben lehetnének
egy "kicsit" körültekíntőbbek, nem mindenki
ellenőrzi az olajszíntet szervíz után, de inkább
több legyen az olaj mint kevesebb. Arról nem is
beszélve, hogy nem flakonos olaj ment bele,
(4liter/flakon) vagy 5db. a literesből, hanem hórdós
már a 4,2 liter miatt. Ajánlatos lenne flakonos
olajat kérni, meg olajcsere előtt egy kicsit átnézni
a kézikönyvet. Az olajszínt ellenőrzésére
visszatérve pl.: egy idősebb HÖLGYTŐL azért
ne várjuk el, hogy ilyen dolgokban profi legyen,
Ő elvárja, 3 évig szervízbe viszi, minden tökéletes
legyen.
Nagyon durva. Jogászként kezdjem el én szervízelni az autóm vagy mi?
Tiszta képtelenség... Szívesen kifizettem ha megcsinálják amihez nem értek.
De ha ugyanannyira nem értenek hozzá mint én, vagy totál hanyagok (saját gépükkel is ezt tennék?) azt nagyon nem bírom.
Van vajon olyan suzuki szervíz Budapesten aki megbízható? Mert a 2 Zuglóhoz közelibben már az autó átvétele előtt inog a bizalmam.
Kornel
veterán
Azért látod, ha ott állok a másik helyen felettük, akkor még éppen vállalható.
Ja, csak te értesz hozzá én meg nem. Tehát nekem nem olyan hatásos a jelenlétem...
Kornel
veterán
Én magamnak cserélném, ha nem érintené a garanciát.
villifog
tag
Én is így lennék, csak megszídnának egy páran,
hogy nincs pénze garancia idő végéig szervízbe
vinni.
Motion_Blur
félisten
Valszeg semmi baja nem lett az autódnak, de ez akkor is durva tényleg az a legjobb, ha az ember magának csinálja. Nekem sajnos nincs a garázsban akna, így szerelőhöz viszem, de már a gyári szűvővel és olajjal felszerelkezve megyek. És szépen megyek le az aknában a gyerekkel hogy lássam mit csinál.... másképp nem megy... így is minden esetben szólni kell hogy hagyja még pár percet kicsöpögni mert egyből rakná vissza a leeresztő csavart..
Szóval tényleg csak az a tuti amit Te csinálsz magad!
Természtesen tisztában vagyok vele hogy egy új autónál ezt nem lehet megcsinálni.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
villifog
tag
Azért néha elgondolkodom azon amikor azt hallom, hogy a " tökéletes nem elég jó "
mondatról a JAPÁN TAKUMI szakemberekről, pl.: egy MOTOR egy EMBER, minden
vonalkóddal adminisztrálva, a végén a saját nevével szignózva. Ehhez képest a magyar szakik nem egy motort, de még
egy olajcserét sem képesek normálisan megcsinálni "szakszervíz".
Talán ezért is tartunk ott ahol, vagy minden igényes SZAKEMBER
JAPÁN-ba ment TAKUMI-nak. Elnézést, hogy a magyar szakit kisbetűvel írtam.
Ez egy vonalkóddal történt munkavégzés után, hogy fordulhatott volna elő.
Azonnal kidobta volna a szgép, hogy bibi van.
[ Szerkesztve ]
Padre81
csendes tag
Szia, lehet hogy te alapból nem bíznál meg az egyik legnagyobb márkaszervízben, de nekem eszembe sem jutott volna, hogy egy ilyen alap dolgot mint az olajcsere ennyire el lehet kottázni. A 0W20-at még lehet magyarázni, a majd egy literes túltöltést nem. Hétfőn reggel ott kezdek, és jegyzőkönyvet fogok kérni akkor is, ha van valami épkézláb magyarázatuk. 3+2 év garancia ide vagy oda, megpróbálom magam bebiztosítani.
Padre81
csendes tag
Egyébként megírtam Olajdokinak is, leaglább mások okulnak belőle. Új autó illetve szakszervíz ide vagy oda, nem szabad naivnak lenni. Fool me once, shame one you, fool me twice, shame on me.
kiskun968
tag
Kérdezz nyugodtan...
Angyalföld a világ közepe***Samsung Galaxy S23 Ultra*** Samsung Galaxy Watch6 Classic 47mm *** Suzuki Swift 2017 GL+***
Tarill
őstag
Túl magas olajszintnél peugeotok pl tudnak olyat csinálni hogy a turbó kenésköre töredéke lesz a normáléná mivel a visszafolyó ág szintjét túléri az olaj és nem tud rendesen visszafolyni, nem elég hogy 0w20 még túl is öntik grat. Kérj motorcserét, nem vicc.
Tarill
őstag
Valószínű suzukiknál ez nem áll fent mert akkor nem bírt volna ki 8500-at de jól megszivattak, valami tanuló csinálta vagy mi?
bajnokpityu
félisten
Srácok, eladtam a vitarát. Ha vki épp típusspec cuccokat keress, írjon, lehet lesz olcsóban.
Szerelőm szerint nem volt okos döntés, de jól jön a még szélesebb hátsó ülés.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
Padre81
csendes tag
Nem tudom, én sem értem.
Gergőke88
addikt
Mi lesz helyette?
bajnokpityu
félisten
sportage.
szerelőm kia szervizben dolgozik egyébként, amikor mosntam neki a döntést, ez volt a reakció: új suzukit használt kiára? ezt átgondolnám. de mondom, mindkettő két éves. válasz: legyen vezetett garifüzet.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
(#31530) bajnokpityu válasza bajnokpityu (#31529) üzenetére
bajnokpityu
félisten
Mielőtt kiaflame nek venné valaki. 1 (szerintem szándékos ) típushibája van a kis benzinnek, nem horror, de darabokra kell szedni a kocsit javításához. Ezért a nagyon pontosan vezetett könyv fontos. Dieseleknek több gondja van, mint bármely márkánál. Átlaghoz képest jobb azért, de nem annyira csótány, mint szívó suzukik
Vitara meg 2 éves típus, ha van baja, mostanában fog kiderülni. De egyelőre semmiröl nem tudunk. 1 nap alatt elment, szinte ingyen volt új autónk két évig. Adott szín fél évre rendelhető.
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
zolnagy
őstag
mit jelent az, hogy "csótány"?
blakey
titán
Szerintem arra gondol, hogy mindent túlél.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
Gondolom atomcsapást is túlélő szívós valami
Sza_Sa
senior tag
Győr vonalon két szervizzel van kapcsolatom
Molnár Győr és Csorna: nagyon gyenge szerviz minőség, viszont olcsó. Az olajcsere 4l-es 5w30 dobozos olajjal, szűrővel 20.000ft alatt. Viszont nem ismerik a nyomatékkulcsot, annyira meghúzták a leeresztőcsavart. Én bezzeg ismerem és használom...Meg persze a feltöltési mennyiséget sem, nekem is beleöntötték kb. a teljes flakont, nekem kellett leengedni belőle. Most is a maximum jelzés felett van, de legalább csak minimálisan.
Illetve volt egy klíma problémám is, a két zóna nem fújt egyforma hőmérsékletet. Ezt sem tudták megcsinálni, még fényérzékelőt is cserélni akartak. Persze nem engedtem nekik, hogy hozzányúljanak. A másik szerviz megoldotta 1 nap alatt.
Stabil Győr Fehérvári u. : Egy csöppet drága, az olajcsere szűrőkkel 45.000ft körül van, bár az ár nehezen összehasonlítható, mivel itt levegőszűrőt is cseréltek volna. Hordós olajból dolgoznak amit a saját szememmel láttam, voltam benn a raktárukban. Rendesen matricázott gyári olaj, nem hinném, hogy ezzel trükköznének. A szervizvezetőt ismerem, jó srác, nem csalnának ilyennel, de ha igen, megmondaná, hogy ne vigyem hozzájuk. És használnak nyomatékkulcsot, és könyv nélkül tudták a leeresztőcsavar meghúzási nyomatékát, ami alap egy szervizben.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
Harkovz
aktív tag
Értem én,hogy munkaerő hiány van jó szakemberekből de azért ez túlzás már ami itt van.És szinte nincs is már normális szervíz pesten sem ahogy olvasom.Már azon gondolkodom nyitok egy szervízt és jól menne pusztán csak azért mert korrekt lennék és tudnám mit csinálok főleg egy ilyen alap dolog mint az olajcsere.A szalonokban az értékesítők sem tudnak semmit,mikor voltam bent érdeklődni meg teszt vezetni jóval többet tudtam a kocsiról pusztán abból amit olvastam róla mint ő.
air
nagyúr
Ja, kérem a korrekt, hozzáértő szakemberek már mind elmentek, mert nem szeretik, ha bagóért még hülyének is nézik őket.
Európa összeszerelő üzemében nincs szükség rájuk, csak 2-ig számolni sem tudó segédmunkásokra.
Ez van. Ahol én vettem az autót, ott is én tudtam a legtöbbet róla, a szalonban és a szervizben dolgozók közül.
[ Szerkesztve ]
Tintatartó, aligátor, búzavirág, csók, gyalupad, fogpiszkáló
zolnagy
őstag
+Tom1939, köszi
@SzaSa, köszi, hogy megosztottad. Én is Győri vagyok. Ez csak olajcsere, vagy éves szervíz díja?
Kornel
veterán
Ez így van sajnos, ahogy írjátok.
Nálam sem használt nyomatékkukcsot olajcserekor, jól megtépte.
De legalább nem ment bele a kétes olaj, gyári, bontatlan ECSTAR került bele, kb. 3,5 liter, de nagyon sokáig hagyta lecsepegni.
Ma ránézek a szintre azert mégegyszer.
Sza_Sa
senior tag
Nem kötelező szerviz volt csak sima olajcsere.
Ha jót akarsz, tényleg ne menj a Molnár közelébe se! Én itt lakom tőlük 300m-re, persze, hogy bepróbálkoztam. Második alkalommal a szerelő srác a mocskos, olajos ruhájában beült a kocsiba, akkor döntöttem úgy, hogy itt már nincs mentség, tényleg igénytelenek. Az olajcserénél is rezgett a léc, de ott úgy voltam, hogy legközelebb finoman felhívom a figyelmüket a pontos feltöltési mennyiségre. Bár ott már mondtam a feleségemnek, hogy olajcserén kívül semmi másra nem merem bevinni, ki tudja mit csinálnának.
Aztán jött a koszos ruha a klímás értetlenkedéssel.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
zolnagy
őstag
Akkor a kötelező ennél is több lenne?
Az 5 éves ibizámnál átlagban 30 volt a kötelező, olajcserével, mindennel (amíg hordtam)
Sza_Sa
senior tag
Utólag mi a drága? Olcsó szervizdíj hullákkal a kocsiban, vagy magasabb költségek nyugodtabb éjszakákkal?
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
pjen
félisten
Milyen autód van,és milyen szűrők,hogy 45000ft egy komplett csere Gérónál Suzuki gyári 5W30 as olaj,olaj,levegő és pollen szűrő csere komplett 20K alatt.Igaz 2006 os .
[ Szerkesztve ]
Motion_Blur
félisten
Uhhh, rossz ezeket olvasni...
A 45.000 meg nagyon drága, a levegőszűrő cseréje filléres tétel, az nem dobhatja meg (ennyire).
Ha ezt az ember otthon meg tudja csinálni: mondjuk egy ENEOS olaj legyen 8e + gyári szűrő 2e + egy levegőszűrő 3e Ft. Az ugye végösszegben 13e Ft, max. 15... ráadásul a szerviznek gondolhatod mennyibe jön ki a hordós olajból a 4 liter, kb. 3e Ft-ra. Mocskos nagy lehúzás megy...
Én a jövő héten viszem az autót az Ivanicsba, mert a legjobb barátom + a szomszédom is ott dolgozik. Így is félek ott hagyni az autót, de muszáj mert pár dolgot már nem akarok halogatni. Generátor szíj, klíma szíj, toronycsapágyak tuti cserések, meg kell nézni a hátsó fékeket + a teljes futóművet.
Eddig bárhova vittem az autót, mindenre azt mondták hogy jóvanazúgy, vagy ha hozzányúltak akkor elbaszták.
Felajánlotta a szomszéd hogy cseréltessem az olajat is náluk, de nem fogom mert hordós + nem vagyok ott, nem látom hogy mi történik..
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Kornel
veterán
Eneosnak van 5w30-as C2-es olaja?
Mert még mindig ez a turbós suzukikba való a hivatalos oldal szerint.
Motion_Blur
félisten
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Kornel
veterán
Király.
Akkor megvan az olaj, amit legközelebb szerintem én viszek majd.
Már csak egy jó suzuki márkaszervizt kellene keresnem.
zolnagy
őstag
Egyetértek. De a 45k akkor is sok. Az említett seat szervízben is korrektek voltak.
Motion_Blur
félisten
Én most rendeltem meg az ENEOS Sustina 5W40-et + a gyári Suzuki olajszűrőt, a kettő együtt kerek 15e Ft.
+ 2.500 Ft-ért lecserélik, ennyi a költség
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Harkovz
aktív tag
Lehet most 130 ezer km. után már én is 5w-30 ra váltok 0w-20 ról.Nem árt már talán kicsit vastagabb olaj bele.Sx4 1,6.