Hirdetés
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- sziku69: Szólánc.
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
Luck Dragon #82648 üzenetére
3 hónapig bújtam a hirdetéseket, elmentem - többször - az ország másik végébe, aztán üres kézzel jöttem haza. Pedig nem egy márkát és nem egy tipust keresrem.
A család már rajtunk röhögött, a hátunk mögött biztos ment a - nekik semmi sem jó - szöveg, pedig de, csak illatos trágyát nem veszek. -
Stefi_dzsi
tag
Sziasztok!
Édesapám 2009-es, 1.6 benzines, 5 ajtós, H Astrájába vettünk egy isofix ülést az unoka szállítására. Beszereléskor meglepve tapasztaltam, hogy a harmadik rögzítési pont (top tether) hiányzik.
A netet túrva arra jutottam, hogy valami ilyennek kéne ott lennie. ld. még itt a 19-es elemetHogyan tudnám pótolni? Honnan lehetne ilyet rendelni? (otthon egyáltalán beszerelhető?)
Köszönöm előre is a segítséget?
-
válasz
ArthurShelby #82644 üzenetére
Lassan két éve az Astra vásárlásánál ezt már végig játszottuk. Így nem új keletű dologgal szembesülünk. Sőt sok tapasztalatot gyűjtöttünk.
Csak hát ez a használt piac itt kis hazánkban azért mindig felébreszti az embert hogy legyen akármilyen tapasztalat, akkor is belefuthatunk olyan dolgokba amit nem tervezi az ember. Sőt gyanítom hogy 80-90% ilyen lesz.Fiatott sikerül úgy néz ki eladni, marad családon belül. Ő lesz a második tulajdonosa.
Helyette kellene valami komfortosabb, pálya faló autó.
Hát maradt továbbra is a keresgélés.Szada85
Igen ebben igazad lehet, lassan oda is be kell majd nézni a csoportokba, hátha tényleg nagyobb eséllyel indulunk a dolognak. -
stickermajom
addikt
Közalkalmazott vett már innen új K Astrát? Kíváncsi lennék az alapból járó 12,5%-on felül mennyit sikerült még alkudni.
-
Szada85
aktív tag
válasz
Luck Dragon #82643 üzenetére
Esetleg a Facebook-os C Vectra, Insignia Club Hungary, illetve annak inkább adok veszek csoportját érdemes megkörnyékezni csatlakozási céllal, rendkívül összetartó közösség, és elég sokan hírdetik meg ott az autójukat elsö körben, van, amikor picit kedvezöbb áron is a tagok felé.
Egy próbát megérhet.
-
ArthurShelby
addikt
válasz
Luck Dragon #82643 üzenetére
Ez még valószínűleg nem a legmélyebb.
Ezek után majd biztos értékeled azt az autót, amit megveszel (vagy a mostanit). Egyébként sajnos Mo-n ilyenek a 10+ éves autók... -
Tegnap megnéztünk kettő vecit , hát egyik sem volt elragadó.
Az elsőnél külsőleg semmi gond nem volt vele, csak kiderült hogy nincs magyar forgalmi. Na puff.
Oké ezzel még nagy gond nem is lenne. De az akkumulátor is hiány cikk volt , hogy miért? Az úgy nevezett tulaj sem tudja ami egy kicsit érdekes... Vagy is nem emlékszik már rá miért is vette ki.
Gondolom az is mostanában volt ,vagy tudja csak valamiért nem köti az orrunkra rá. De sebaj, minket sem érdekel ezek után. Persze akkumulátor nincs.Last 2 avagy a második autó fényezése eléggé leharcolt állapotban volt, ezt az eladónak olyan tehetséggel fotózta le hogy ez nem is látszódott a képeken.
Plusz kettőstömegű lendkerék cserés , mellé a kuplung nagyon puha volt , feltűnően.
Hátsó futómű pedig kopó hangot adott ki magából.Összességében már hiányzott ez a használtautó piac tárházának legmélyebb bugyra.
-
Szada85
aktív tag
válasz
ArthurShelby #82638 üzenetére
Így van, az angol a harmadik, a tengerentúli lokációkkal az a közös nyelv.
@(#82639) -=RelakS=-:
Köszönöm az infót, sajnos kevés Windows-os hotkey-t ismerek, most bövült egy újjal. -
-=RelakS=-
veterán
válasz
ArthurShelby #82640 üzenetére
Mi a gond? Egy idő után egész megszokható
-
ArthurShelby
addikt
válasz
-=RelakS=- #82639 üzenetére
Japán
-
Szada85
aktív tag
válasz
ArthurShelby #82624 üzenetére
Pedig fontosnak tartom, hogy az ember márpedig írjon helyesen, akár kézzel, akár gépen/telefonon, emiatt a szerviz szó nagyon is bosszant, dolgozom rajta. (láthatóan kevés sikerrel)
A napi munkában pedig annyit ugrálok a 3 nyelv között, hogy ez a két apró kis betücske már nem tud annyi ingert kiváltani, hogy még pluszban kattintgassak csak ezért. #genyógazdaságimigránsvagyoktudom
Köszönöm a kedves szavakat, pedig néha egészen magabiztos módon sikerül megcáfolni az értelmességemet, de látod, összességében mégis jól csinálja a dolgát a marketingesem.
-
#51970304
törölt tag
Sziasztok ! Z14XEP szívósor felújító készletet hol lehet beszerezni? Néztem cromax nál, unix nál de ott nincs. Örülnék ha valaki dobna egy linket
-
válasz
Corsa02 #82628 üzenetére
Köszi szépen. Nekem J GTC 1.6 Turbo-ba kellene (135kW-180LE), amelynek már Dexos2 az ajánlása, így szigorúbb a GM-LL... szabványnál sajnos. Amúgy az ESP váltotta a New Life-ot, mivel integrálja a Dexos 2-vel a régebbi szabványokat is.
A Castrol felé hajlok jobban, de nyilván nem kőbevésett dolog, ezért gyűjtöm a véleményeket. Tudom, hogy eléggé teoretikus a kérdésem...
farkas-j: köszi neked is. Elvileg van neki.
-
-
Sziasztok!
Ti melyik olajat választanátok, ill. melyikkel van tapasztalat?
Mobil 1 ESP 0W40 vs. Castrol Edge FST 0W40?
Köszi.
-
diablo1984
veterán
válasz
#TOTTI #82610 üzenetére
Mindenképpen ránézetek, mert most a yaris van klímateszten, de nem kizárt, hogy tavasszal a műszerfalban rizsszem izzót cseréltem ls akkor rossz helyre dugtam egy csatit, a szerelő meg szétdurta a klímám, hogy nem érti miért nem megy..... Na ha igazam lesz, akkor térdelnem kell ész szopni fogok, de akkor már az astár is takarítsa át a klímáját, ha hiányzik, töltsön rá, a gázba megfelelő mennyiségű olajat rakjon, legyen rendbe, hátha nem számlázza le a világ összes pénzét számomra.....
-
ArthurShelby
addikt
válasz
Szada85 #82620 üzenetére
"ott nem tudok milyen ékezetet elba**ni."
Adtál nekem 1 perc nevetést. Egyébként szerintem laptopon nehezebb helyesen írni, mint kézzel (csak ugye nekem segít a magyar helyesírás ellenőrző). BTW ha átállítod a böngészőben magyarra, akkor csak jobb klikk és a rákattintasz a felkínált lehetőségre, vagy pl dupla öö-t írsz.De a legjobb ha lesz*rod az egészet, és nem p*csölsz vele, aki innen ismer tudja, hogy értelmes vagy. (nyalizós ikon)
-
-
Fandango
veterán
H Astra-nak volt olyan verziója amibe gyárilag volt középen könyök támasz?
-
Szada85
aktív tag
válasz
ArthurShelby #82618 üzenetére
Hosszú ö elfogyott a céges laptopon - illetve tudom persze lehetne, ha átállítanám a Windows nyelvét németröl magyarra, de a kommentek írásának idejére nem szoktam, és nem is fogom.
#badass
A szerviz helyett meg majd akkor ezentúl Werkstatt-ot írok, ott nem tudok milyen ékezetet elba**ni.
-
McDoug6lak
tag
Üdv Urak!
Az 1.9-es cdti motorokról milyen vélemények vannak? Erősen hatása alá kerített egy astra tt, hála a jó időnek
Esetleg valaki itt a topicban nem birtokol egy ilyen típusú járművet? Kettős tömegű mennyire para ezekben?
Köszi a válaszokat, véleményeket, avagy az építő jellegű kritikákat is egyaránt. -
bbmt
senior tag
válasz
Szada85 #82615 üzenetére
Köszi az infókat.
Az olajnyomás villogás abba maradt, már üzem-meleg motornál sem csinálja, ellenben a füstölés az indításkor és elinduláskor elég nagy. Menet közben különböző sebességeknél és normál gázadásnál nincs látható vagy nem feltűnő.
Hozzá tartozik, hogy sok évig csak városban volt használva,1-2 km után leállítva majd délután újraindítva, mert az asszonynál volt második kocsiként.
Mostanában elvittem 50 km utakra pár hetente, és akkor amikor bemelegedett a motor és gyorsítottam csak úgy okádta a füstöt, majd a visszafele úton már nem füstölt. -
Drótszamár
őstag
Üdv!
G astra, beszart az ablakmosó fúvóka. A jobb-jobb fúvókából vastag sugárban spriccelt a folyadék a hátsó szélvédőre, a többiből alig jött valami habos folyadék.
Kicseréltem a topicban olvasott Insignia fúvókára. Nagyon király lett. Sokkal jobb így rendesen porlasztva, mint 4 sugárban. Köszi a tippet!
Tényleg megért 4000 Ft-ot. (2 fúvóka + posta)
-
Szada85
aktív tag
Az, hogy hidegen mennyire lesz pl. hangja a hidrotökéknek, azt befolyásolja az is, hogy az olaj hidegen milyen viszkozitású (mennyire "folyós"), mennyire könnyen tud körbejárni a motorban indítás után, hogy mindent szépen kenjen.
- A 10-es hideg oldali viszkozitású olaj picit sürübb volt, ezért talán nehezebben járt körbe a motorban, ezért is lehettek hangosabbak a tökék, amig odajutott az olaj.
- Az 5-ös hideg oldali viszkozitású olaj hidegen "folyósabb", ezért könnyebben körbejár a motorban, könnyebben tölti fel a tökéket, és halkulnak el.
- Most a "szerelö" a legelsönél is magasabb, 15-ös hideg oldali viszkozitású (még sürübb, kevésbé folyós) olajat szeretne bele rakni, a fenti tételek fényében miként befolyásolja majd szerinted?Az, hogy alapjáraton a motorba egyébként elöírt (5W30)-as olajat nem tudja megfelelö nyomással szállítani az olajszivattyú (ezért villódzhat az olajnyomás visszajelzö), ott érdemes lehet levenni az olajteknöt a motor aljáról, esetleg az olajszivattyút is kiszerel(tet)ni, megnézni nincs-e olajsár, ami nehezítheti az olaj áramlását alacsony olajnyomásnál. Vagy akár csak a szenzor romlott el, az is lehet persze.
Az pedig, hogy kékesen füstöl bármikor, az általában azt jelzi, hogy belül a motorban valami nincs rendben.
És ezen egy sürübb olaj csak annyit javít, hogy kevésbé látod füstölni, de attól a baj belül nem fog megoldódni.
Hogy pontosan mi okozza a füstölést , azt pedig egy szervíz fogja tudni kideríteni leginkább.
Segítene elsö körben egy kompressziómérés, az ad némi támpontot, hogy mennyire kopott a motor, utána lehet tovább kutakodni, hogy pontosan mi is a hiba oka. -
Lajos1966
tag
Z-s motorokba csak 0W-s és 5W-s motorolaj való,abból is Dexos2 besorolású.A helyedben inkább a motort raknám rendbe és nem az olajokkal szórakoznék.A 15W-s motorolajtól akár még a motor is beállhat extrém esetben (a kis olaj járatokat a vastag,sűrű olaj elzárja és nem lesz keringés).
-
amargo
addikt
válasz
Sza_Sa #82608 üzenetére
Kiemeltem a városi közlekedés, mert csak ott érzed meg igazán a gyengeségét az 1.4-nek (klíma + nagy meleg). Mivel ritkán mentem városban nagy melegbe abszolút nem éreztem ezt érvágásnak (reggel és délután már semmi gondom nem volt a klímázással). Országúton/autópályán pedig az én vezetési stílusomhoz mérten jól tudtam menni vele.
-
bbmt
senior tag
Astra G Caravan 2003 Z14XE
Történt 2 hete egy olajcsere, eddig 10W 40 volt benne, most Comma 5W-30 lett és persze olajszűrő is cserélve lett Bosch-ra.
Na, eddig városban jártam csak vele, érdekes módon a hidrotöke csattogás hidegen teljesen megszűnt, melegen már visszajött.
Tegnap hosszabb úton voltam vele és amikor az M5-ön araszoltam a dugóban alapjáraton 800-as fordulatnál elkezdett villogni az olajnyomás lámpa,de 800 felett eltűnt, amikor kihűlt a motor akkor nem villant be sem.
És akkor kezdte el, hogy ha melegen beindítom akkor szép nagy kékes füstöt kezd el eregetni alapjáraton majd később gázadásra is,de csak egy ideig.
Apósom aki autószerelő azt mondja, hogy ő leengedné ezt az új olajat és 15W-set tenne bele, ezzel megoldódna a füst és az olajnyomás is. Vagy tegyünk bele olajsűrítőt.
Van ebben valami? -
#TOTTI
őstag
válasz
diablo1984 #82586 üzenetére
Esetleg töltesd fel, nézd meg nem-e a gázhiány miatt szenved, nekem segített. Z16XER
-
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
amargo #82606 üzenetére
Nem, nekem z18xer van, de az após autója amit jobbára én tartok életben 1.4 H. Nem egy erőgép, klímával és nélküle is kelletlen 1500-as fordulatig, de azért bőven használható. Ment már vele majd' 300 ezer km-t
Az a poén, hogy tudtommal az alapmotoros h astrákat nem jelölték hátul, az 1.6-1.7-1.8-1.9 stb mind ki volt írva a hátsó ajtóra. Na nekem nincs, pedig gyári minden. -
amargo
addikt
válasz
Sza_Sa #82587 üzenetére
Z14XE(P) motorod van? Nekem is ilyen volt a G. Sajnos nagy melegben (!) városban a klímát nem bírta el. Itt fontos a város, mert bárhol máshol, ahol már nem folyton megállsz és indulsz van, ott szerintem nem volt vészes. Igaz ez nem sokszor fordult elő velem lévén, hogy 11 és 15 között a munkahelyemen csücsültem, de amikor ki kellett ugranom valamiért, akkor sajnos érezhető volt, hogy gyenge hozzá.
(#82597) atish15: Ha jól tudom a szervizek is árulnak. Én angliából vettem meg valami 2e-ért. A vicc az, hogy azóta nem kellett használnom. Viszont a G-be is ilyen spriccelőt raktam és akkor még eszkábáltam hozzá szerszámot. Csak kell egy olyan cső, ami pont a lyukba illeszkedik (
) és marsz bele egy keresztet.
-
Szada85
aktív tag
válasz
molnarpeter #82604 üzenetére
Biztosan nem mindegyik térdel le, én is ezt gondolom, viszont ha az ember ilyen váltóval tervez, nem árt tisztában lenni ezekkel is, mint lehetséges kimenetellel.
Különösen, mivel használtan tervez autót venni, aminél ugye - a ritka eseteket eltekintve, amikor minden számlával igazolhatóan megvan - nehéz garantálni, hogy megfelelöen karbantartották a váltót is olajcserével. Egy újkora óta használt, vagy ismert elöéletü autónál jobb a helyzet természetesen.
Ettöl még nem rossz váltó, ezt ki is emeltem a hozzászólás végén, illetve, hogy a kézi váltónak is ugyanúgy megvannak a maga jelentös kiadásai.
-
Szada85
aktív tag
válasz
Luck Dragon #82602 üzenetére
Akkor az az AF40-es automata lesz, mert a másik fajta az csak az 1.8 benzines variánshoz Volt.
Ez az AF-40 [más néven AWTF-80SC] egy elég elterjedt, és kedvelt váltó, rengeteg márka sok típusába szerelték, Opelnél pl. H-J Astra, Vectra, Insignia, stb..
Pl. a C Vectra OPC-ben is ilyen van ( más végáttétellel persze), én amiatt olvastam utána nemrég.[Ez egy elég jó összefoglaló magáról a váltó típusáról.]
Alkatrészt, bontott váltót biztosan elég könnyü szerezni, ha valami gondja lenne, mivel elég gyakori darab. Nagy szerkezeti hibáról (mint pl. híres M32-es eset) nem nagyon olvastam, az automataváltók hagyományos nyügjei tudnak elöjönni rajta, mint a vezérlö-szeleptömb, konverter hiba, de ezek ugye általában "kopó" dolgoknak számítanak az automatánál (ettöl persze még nem olcsó sajnos)
Inkább az árakkal érdemes tisztában lenni, pl. egy [szeleptömb 210.000Ft+ÁFA-tól indul], ergo megnézéskor érdemes alaposan kipróbálni a váltót, hogy simán, rángatásmentesen, ütésmentesen váltson oda-vissza, mert ha javítani kell, akkor zsebbenyúlós.
Az [insigniaclub fórumán]is van külön váltós topic, ott is érdemes végigolvasni, ott is repkednek a százezrek egy váltójavításnál.
És ez most abszolút nem lebeszélés az automatáról - még ha úgy is tünik
-, inkább csak infó, amivel jó tisztában lenni, hogy ne akkor érje meglepetés az embert, amikor esetleg beüt a baj.
Még azt sem mondom, hogy a kéziváltó egyértelmüen jobb, mert annál meg ott van a kettöstömegü+kuplung, ami ugyanúgy kopik, és ugyanúgy egy vagyon a cseréje, ha esedékes, szóval tényleg csak infóképp írtam le, amiket én találtam az automatáról, így ezek fényében ki-ki tud dönteni, hogy melyik irányt választja.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Milyen program, ami...?
- Ubuntu Linux
- Kódolás Qwen3-mal saját gépen, Cline AI-alapú autonóm kódolási ágenssel
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Politika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- SJCAM SJ4000 FullHD Action Cam
- Mégsem lesz divat az atomerőműre kötött adatközpont?
- Wuthering Waves
- További aktív témák...
- AKCIÓ! ASUS B650M R5 7600X 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Be Quiet! Pure Base 500FX ASUS 1000W
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10750H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- ShieldUp Fóliavágógép tartozékaival
- Nincs még weboldala, vagy szeretne újabbat? 50.000-ért teljes oldalt kap
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest