Hirdetés
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
-
LOGOUT
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Luck Dragon #83479 üzenetére
Az alig turbós nem a 68LE/132Nm verzió volt? A 82 lovas tudott 168Nm-t is.
-
válasz
stickermajom #83291 üzenetére
Ha megfelelően karbantartott autó, akkor mehet bele nyugodtan az 5W40-es is. Jó, ha tudja a dexos2-t, de ennél a motornál talán a GM-LL-A-025 spec is a bőven elég kategória.
Sanki: igen nem árt, bár nem érintkezik közvetlen módon a kenőanyaggal. A szívósor bekormozódásától függően ajánlott. Gondolom a csere éppen ezért nem véletlen.
-
válasz
toth_janika #83145 üzenetére
Volt xenonos verzió, de egy kép sokat segítene. Így néz ki a lámpabura alatt. mint a tesztautó esetében?
-
válasz
szabonagyur #83142 üzenetére
Akkor ugyanaz, mint amiről írtam. Szerintem próbáld ki nyugodtan az 5w40-et.
-
válasz
szabonagyur #83137 üzenetére
Melyik motorral szerelt és milyen évjárat? Én anno az 1.4 NZ-ben 5W40-et tettem és az volt neki a legjobb. Volt egyszer 10W60-is, de csattogott tőle rendesen a hidrotőke. 10W40 is elmegy, de ha kopott a motor azt is enni fogja.
-
válasz
toth_janika #82982 üzenetére
Ha 1.6T-t (Turbo ECOTEC) szerettél volna írni, nekem olyan van, de J-ben. Hengerenkénti befecskendezős, viszonylag sokat fogyaszt (átlag kb. 8-9 l), szereti a 98+ oktánt és szerencsére nem eszi az olajat. A sima H-ban legendásan jól megy, a nehezebb TwinTopban sem rossz azért. Kabrióba benzinmotor való.
-
válasz
#45553408 #82975 üzenetére
A MaxxMotion Diesel és a 100plus Swechatból jön. Én jelenleg a MOL EVO 100 Plus-t nyomatom bele, semmi különbséget nem érzek OMV, MOL és Auchan 98 között. Ez utóbbi nekem kellemes meglepetés volt. Az áruház oladlán elérhető az üzemanyag-ellenőrző lap, és általában 99 oktános a 98-as..
Szépeket léphet a 150LE-s CDTi, jó egészséget kívánok hozzá! Szerencsére nem J...
-
válasz
AMD Power #82973 üzenetére
1.6 16V-től felfelé akkoriban persze.
A német importautók minősége, összeszerelése és a Classic néven forgalmazott fapadoké ég és föld volt. A hírhedt ECOTEC probléma elvileg 2000km-en belüli első olajcserével és max. 10-15.000-res periódussal nem létező dolog volt.
-
-
válasz
#45553408 #82958 üzenetére
Szeretem az Opelt, volt F-esem is, különösebb gond nélkül. Jelenleg J GTC 1.6T-t hajtok. Ez utóbbinak a hibalistája olyan hosszú, hogy ezután tuti japán következik. A K-ről és az új Insigniáról kevés infóm van, de azok sem túl jók. Rossz összeszerelés, nyöszörgő beltér, motorcsere (1.4 SIDI), a súlycsökkentés miatt kevésbé masszív anyagok. Mindezek ellenére a teszteken nagyon jók.
Hibalistám egy 62e-t futott J GTC-vel:
- Fékjeladó (6X), vákuumcsővel (3X) cserélve (új korától - emiatt peren gondolkodtam)
- Fékcsövek kompletten
- Fékszervó csere (nagy nehezen a gyári mérnök ajánlására, most talán megszűnt a fékhiba)
- Termosztát csere (45e km-nél)
- Hibás hűtővíztartály (43e km-nél)
- Jelenleg a kettős-tömegű kezd hangokat halltani, ami abszurd.Az autó megkímélt, pl. 6-10.000 km egy olajcsere és légszűrő intervallum (félévente- 50% városi használat miatt). 50.e-nél önszorgalomból váltóolajcsere is volt. Konstans 100-as benzint kap és csak akkor hajtom, ha meleg az olaj (nem csak a hűtővíz).
Kiváló kocsi lenne, ha nem a válság közepén, egy csődközeli állapotban lévő gyártó fejlesztette volna ki.
-
válasz
Corsa02 #82864 üzenetére
Ezek teljesen rendben vannak, talán-talán a normál OMV benzin lehet az egyik oka, bár erre kicsi az esély és ha sokat jársz hosszabb távokon, akkor pedig pláne. Anno nekem is csattogott a régebbi F-es Astrám, pedig 104eKm-rel adtam el, 8-10.000km-ként olajcsere (5W40) és nem értettem én sem.
-
válasz
Tothgera30 #82802 üzenetére
Letaposott, jegesedett havon még egy téli sem brillírozik. Nyilván az első generációs Hankook négyévszakosok nem lehettek túl acélosak, de már a 720-szal is hazajöttem A Bükkön keresztül 10-15cm-es hóban (viszonylag friss hó, alig volt jeges). Igaz az 1.4 NZ-n 175/70 R13-as "papucsok" voltak.
athomi: Igen, sőt a CC+ téli tulajdonságán jelentősen javítottak. Nyilván a Goodyear, Vredestein, Hankook stb. négyévszakosok sem rosszak. Ésszerű kompromisszumok tudnak lenni. Persze a gumisok szerint semmire sem jók. Na, ja..
-
válasz
Tothgera30 #82783 üzenetére
Én annak idején az F-es Astrámon 2 garnitúra Hankook négyévszakost (H720 és Optimo4S H730) fogyasztottam el és még élek..
Kb. 2-3 évig megfelelően rugalmasak, télen is lehet vele közlekedni, akár nagyobb hóban is (3-4mm alatt szigorúan csere). Sokkal inkább téli gumik, mint nyáriak, a CrossClimate+ pedig ezekhez képest valódi előrelépés.
-
-
válasz
diegho #82710 üzenetére
Elvileg az itthoni, de még az importbenzinek is magasabb oktánúak a gyárilag megadottnál. 95 esetében bő 96 oktán, 98 esetében sokszor 99+ (Auchan), és 100-asok esetében is minimum 100-101. Nyilván nem izooktánról beszélünk, hanem kísérleti "oktánszám egyenértékről".
Nyilván az 1,6-os Ecotec szereti a 98-ast, de nem kéne, hogy csörögjön a 95-től.
Sokáig OMV-ztem (Maxxmotion 100plus), de semmi különbséget nem tapasztalok az Evo Plus 100 és az OMV között. Ehhez teljesítménypados mérések kellenének, mint ahogyan a 95-ösök esetében is. Egyéb megállapítás szerintem placebo.
Egy 2006-os benzinteszt szerint a megemelt adalékolású 95-ös benzinek pár tized oktánnal kevesebbek voltak az általános Super 95-öknél.
Sikamlós témakör ez.
-
válasz
zolikaDB #82661 üzenetére
Köszi szépen lesz most már zavar az erőben. A külföldi oldalak alapján már csak az Edge FST 0W30 tudja a dexos2 minősítést, így elvileg a 0w40 már nem. Esetemben turbós benzinmotorba talán jobb választás lenne a 40-es melegoldali viszkozitás. Nézelődöm még. Köszi még egyszer.
-
válasz
Corsa02 #82628 üzenetére
Köszi szépen. Nekem J GTC 1.6 Turbo-ba kellene (135kW-180LE), amelynek már Dexos2 az ajánlása, így szigorúbb a GM-LL... szabványnál sajnos. Amúgy az ESP váltotta a New Life-ot, mivel integrálja a Dexos 2-vel a régebbi szabványokat is.
A Castrol felé hajlok jobban, de nyilván nem kőbevésett dolog, ezért gyűjtöm a véleményeket. Tudom, hogy eléggé teoretikus a kérdésem...
farkas-j: köszi neked is. Elvileg van neki.
-
Sziasztok!
Ti melyik olajat választanátok, ill. melyikkel van tapasztalat?
Mobil 1 ESP 0W40 vs. Castrol Edge FST 0W40?
Köszi.
-
válasz
Dluinet #29962 üzenetére
Nekem még az F-es időkből Hankook Optimo 4S H730 volt, és futott vele szépen az autó hóban is, sőt meg is állt. Nem olyan rossz kompromisszum az a négyévszakos, pláne 100LE alatt. Nálam OK volt.
Sőt előtte pedig Hankook Centum H720, érezhető volt a váltás utáni különbség a H730 javára.
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Le Mans Ultimate
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Portfolio Performance - befektetések nyomonkövetése
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Politika
- Interactive Brokers társalgó
- Gaming notebook topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- További aktív témák...
- Eredeti Lenovo 230W töltők - 4X20Z83995
- Új monitor állvány - csak össze lett szerelve
- Apple iPhone 12 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Gigabyte A620M R5 7500F 16GB DDR5 512GB SSD RX 6700XT 12GB InWin 301 Erazer CM 650W
- Lenovo ThinkPad X270 (15) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest