- sziku69: Szólánc.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Jack Hunter: Kínai erősítő vásárlási tippek
- SzőkeKapitán: Világ vége túlélők topicja
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Őskoczka
- Zicokuka: Minden változik,a Cod 2 örök
-
LOGOUT
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
sepsi0
őstag
Sziasztok!
K&N sport légszűrőről vélemény?
Gondolkodom, hogy rakok egyet az asszony 1.5 vvt motoros Swiftjébe... Negatív is jöhet.
Köszönöm!Ez lenne pontosan
Talán kérdezitek miért. Állítólag jobb fogyasztás és jobban is húz. Mivel nem próbáltam, azért kérdezek itt.
És igen, köszönöm az ENEOS HYPER 5W-30 tippet a Suzukikba. Csendesebb lettek a motorok és úgy néz ki jobb a fogyastás. SX4ben 13 évig Castrol Edge 0w40 ment...
-
polonic
félisten
válasz
Motion_Blur #8198 üzenetére
Rendben
Igazából Elf volt használatban az elejétől kezdve. De azzal hangosodott a vége felé.
Kipróbáltam még az LM 0720-as megfelelőjét is, az sem győzött meg annyira.Ezzel a Motullal most 14 ezer km után is olyan csendesnek tűnik, mint az elején. Már amennyire a traktormotor csendes lehet.
Ja és persze a gyári 30 ezres felezve van. 15 ezernél van csere.
-
polonic
félisten
Volt itt valami korábban a megbízható boltokról.
Ezt a Motul Specific 0720 olajat honnan rendelnétek meg, melyik boltból?
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Motion_Blur #8190 üzenetére
Omg…
A Mannol elleni vizsgalatrol amugy van hir? Megbuktak vagy nem?
-
válasz
Motion_Blur #8190 üzenetére
Beszélj rá!
-
válasz
Motion_Blur #8186 üzenetére
-
norrberth
addikt
válasz
Motion_Blur #8186 üzenetére
-
Asbee
veterán
monosgeri21, Qru: Köszi, azonos körülmények között szoktam nézni igen, csak egy ideje már kezdett ez feltűnni, hogy hidegen mintha mindig alacsonyabb lenne kicsit. Ha már van könyve belenéztem.
Régebben mikor olajat zabálta és bejelzett , akkor is pár óra állás után dobta a kannát, pedig állt előtte is rövid időket és volt indítva. Bár úgy néz ki megszűnt a olajfogyasztás, így nem lesz olyan nagy jelentőssége, csak legalább ezt is tudja az ember.
molnarpeter: Nyílván az még nem lenne gond a motornak, de jelzés szerint akkor is sok. Csak egy egyszerű példa volt.
Lauda: Senki nem mondta, hogy maxra kell tölteni, mivel a szükséges olajmennyiség kb ezt adja ki, így egy támpont volt. Lényeget megragadtad. -
válasz
Motion_Blur #8178 üzenetére
Annyit hájpoljátok ezt, hogy a végén még én is kipróbálom.
(Például a következő olajcserénél. Ha csak nem marad meg egy liter az LM 4200 készletemből, mert akkor az megy bele legközelebb is.)Pedig francia sz@r. (a francia nemsz@rt Michelinnek hívják) Már csak a hype miatt se veszek meg egyes dolgokat.
-
Qru
MODERÁTOR
Én hidegen szoktam, bár nálam is a melegen pár perc utáni ellenőrzés a gyári ajánlás. Csak akkor meg olyan forró a motor és a nívó, hogy ember legyen a talpán aki úgy ellenőrzi.
Igazából mindegy, a lényeg, hogy ne legyen max felett sosem és mindig azonos állapotot nézz/hasonlíts össze (hideg vagy meleg).
-
monosgeri21
tag
Paraszti logikával én leállítás után pár perccel nézném. Miért? Mert ekkor közelebb vagy az üzemi állapothoz olyan szempontból, hogy a blokkban azért még itt-ott van olaj ami nem folyt vissza a karterbe. Szerintem fontosabb, hogy üzem közben legyen meg a kellő mennyiség és szint. Az hogy egy nap állás hol vagyunk, majdnem lényegtelen. (Nyilván nem, de érted) De én csak hangosan gondolkodok, a profik majd kijavítanak
-
Asbee
veterán
Ha a gépkönyv úgy írja az olajszint ellenőrzést, hogy hidegen azonnal, melegen leállítás után várjon pár percet, melyiket tekintenétek pontosabbanak, annak függvényében, hogy melegen magasabb az olajszintem? Múlt hét olajcsere, mondja a szerelő, hogy beleküldte a 4,5 litert ami kell, de mégsincs teljesen maxon. Otthon megnéztem melegen totál maxon volt. Azóta belement 900 km, sok pályával, megnézem fogyott-e olaj, ugye nemrég volt generál. Szerencsére nem, de egy éjszakai állás után, hidegen 3-4 mm-ert lejebb van, melegen 15 perc várakozás után totál maxon. Azért mondjuk egy olajcserénél nem mindegy, hogy ha totál maxra rakják hidegen 4,5 vagy 4,7 körül megy bele, az utóbbi melegen már sok.
-
Motion_Blur
félisten
Ez menjen bele: Motul 0W30
-
MC Pite
veterán
válasz
BlacKSouL #8173 üzenetére
+1
De még az A3/C3-ra tervezett motorokat se nagyon láttam, hogy a vékonyabb olajat (jobban) ennék (ha véletlen C2-őt kapott pl).
Főként azért, mert 99%ban az a baj hogy a kelleténél (ásványibbat, mert 'csak' synthetic, nem full synthetic) vastagabb olajat használnak, mint hogy vékonyabbat.1-2 öreg(ebb) VAG vagy 1-2 turbós motor kivételével nehéz olyan motort találni az elmúlt 15 évből, ahol ne lenne ajánlott A5 vagy egyéb alacsony hths viszkozitású olaj (japánoknál ACEA előírás híján meg a 20/16-os melegoldali viszkozitás), azaz nehezen lehet a mai motorokba 'túl vékony' olajat tölteni (motorolajból!).
Mágánvélemény: Nem kicsi az esélye, hogy a 'szar' Castrol olajakról szóló beszámolók esetleg nem eredetiek voltak
Én nem merek kockáztatni évente pár ezer forint miatt, hogy olcsó webshopokból rendeljem meg.
-
Esetleg próbálj ki egy VW 504-et teljesítő 0W-30-at. Lehetőség szerint API SP-t.
Eurol Syntence-t ne, azt nekem csócsálta a TSI sok autópálya mellett. (Friss olajcserével vettem.)
Honnan az infó, hogy kifut az Edge Professional?
Ezeket eleve márkaszervizeknek szánják, mindig csak az adott márka minősítéseit kapja meg. VW-ben és Volvóban használtam. -
Asbee
veterán
válasz
BlacKSouL #8173 üzenetére
Mégis ebből sokan azt vonnák le, hogy szar a castrol. ami nem igaz. Ha a megfelelő viszkozitás és minősítés tartva van, akkor nem igazán fordulhat elő olyan, hogy egyik olajból, mondok valamit fogyott 1 liter 1000 km alatt, másikból 1 deci. Pedig sokszor hallani ilyen meséket, holott lehet csak éppen nem pályázott annyitt, stb stb. Castról olajok teljesen jók, csak ilyen mendemondák miatt már csomóan tartanak tőle.
-
BlacKSouL
addikt
R18A2 Honda motor a 0w40 castrol edge-t megette, a mobil 0w20-t nem. Ez persze alma körtével, de a nem elhanyagolhatóan magasabb meleg viszkozitás ellenére(vagy miatt?) fogyott el a castrol, tehát az nem feltétlen alap a jobban fogyásra. A hasonlóan tervezett A1/A5 igényű, alacsony hths-t kedvelő motorok a vastagabb olajat ehetik inkább, Az A3-ra és magas hths-re tervezettek meg a vékonyabbakat.
-
Asbee
veterán
-
dssport
tag
Teljes mértékben egyértelmű, hogy ezeknek a japán vasaknak a legjobb a töltési rendszerük. Suzuki pedig tipikusan mestere annak, hogy a legolcsóbb cuccokból épít tartós autót. Nincs semmi giccs csak működik. Ezért ,,féltem" őket kicsit, hogy manapság mikor megsokszorozódtak a hülyeséggátló akarom mondani vezetéstámogató rendszerek illetve központi csillivillicsoda kijelzők és multimédia, ilyen területen nehezebben fognak lépést tartani a konkurenciával. Az a korosztály akinek a videoton rádió volt a full extra, lassan kikopik és már templomba járni sem vesz új autót. Közeledik az idő, hogy a kockagyerekekből lesz ilyen-olyan családfő és az autó színe után az elektronikai kütyük kerülnek előtérbe.
-
Délután ellenőriztem a folyadékokat apám 3,5 éves Ignis 1.2 Dualjetjében, január végén volt éves szervizen, azóta kb. 6-7 ezret futott, összesen kb. 35-40 ezer lehet benne (nem tettem rá a gyújtást).
- Akkuba kellett némi desztillált víz, ill. akkutöltőre tettem, egy jó óra elég volt neki. (a Golfomat rendre 5-6 óráig tölti)
- Olaj maxon, Ecstar 0W20, színre kb. olyan mint a TSI-mben (nem volt nálam teló, hogy lefotózzam).
- A hűtőfolyadék minimum közelében akárcsak tavaly ilyenkor, kb. 1 dl desztvizet öntöttem bele, így most maximum közelében áll hidegen.Magyarán az olajat nem eszi, csak a vizet csipegeti.
Megnéztem a Golfban is most kivételesen hidegen az olajat, max. alatt 2-3 mm. Sztenderd melegen nézem, úgy volt maxon 2 hete.
-
-
dssport
tag
válasz
Motion_Blur #8142 üzenetére
Gondoltam rá, de a pálca felsőbb része ahol nincs direktben olaj, is elég maszatos/sötét.
Szóval törlést kérek egy fehér papírralKipser érdekében remélem, hogy én tévedek.
Szép képek, a Te pálcád (ami az autódban van) sokkal tisztább!!!
A (régebbi) TSI/TFSI valóban nem a legjobb konstrukció, de ha gazdája van nincs probléma. Nekem pl. 0W30-ból se zabál semmit.
Kb. mikortól lettek jobbak, azt meg lehet így határozni?Octavia cégautóról tudok 1.5 benzin kb 1 éves de zabálja, mondjuk a srác is elég szégyenletesen üti. Az ilyet soha nem értettem, hogy miért gondolják, hogy a cég tulajdonára nem kell vigyázni... Plusz ha a multit utálja is az az autó valószínűleg egyszer leszivárog magán használatba lehet, hogy egy család veszi meg a spórolt pénzén és munkába, iskolába vagy a nagyihoz vidékre szeretnének vele járni évekig... Nem tudom, hogy miért kell mással kib@szni vagy az értékeket lényegében direkt rongálni.
-
tboldi
nagyúr
válasz
dssport #8141 üzenetére
Félévente cserélek olajat a Hondában, ez az előírás a felhasználási módomhoz, olyankor körbenézem az egész autót az aknából is.
Levélre + menyétre nem sok esély van, a nap nagy részét zárt téglagarázsban tölti, amikor meg nem, akkor sem sok ideig van kint, és a fákat kerülöm.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
dssport #8138 üzenetére
"Amúgy jól értettem? Ez egy TFSI? Szerencsére még nem láttam ilyen autóból kihúzott pálcát/leengedett olajat /remélem, hogy soha nem is fogok/"
Be lehet ám szarul is fotózni a nívót, lásd:
A (régebbi) TSI/TFSI valóban nem a legjobb konstrukció, de ha gazdája van nincs probléma. Nekem pl. 0W30-ból se zabál semmit.
-
dssport
tag
Jogos + tudom, hogy ez egy olajos fórum, de nem csak az olajszintre gondoltam.
Menyét megevett-e valamit, olajfolyás/szivárgás, fagyálló mennyiség/szín rendben van-e (bár sok japánban ezt sem látod kapásból)
Szíjak/feszítők/görgők állapota, falevelek kiszedése meg ilyen apró hülyeségek hogy egyáltalán merre hány méter.
-
dssport
tag
Nyugodtan túl lehet tölteni 1-2 decivel. Erre azért számolnak a gyártók. Vannak típusok ahol márkaszervizben is túltöltik mert tapasztalták, hogy kb. úgy bírja ki/ér le minimumig a periódus végére mert a féleszű user úgysem nézi. Az más kérdés, hogy minimum környékén szerintem már rég meg lehet b@szni az egészet. A legnagyobb kárt nem ezzel a túltöltéssel hanem azzal tetted, hogy csak akkor öntöttél bele mikor világítani kezdett. Ez azért a minimum lenne hogy az ember minden tankoláskor benéz a motortérbe. És ezt most ne vedd leb@szásnak meg nem is tanmese stílusban írom, csak úgy szólok. Ettől függetlenül én a reggeli/első indításkor hidegen mért maximum szint híve vagyok. Amikor bemelegszik így fölé is megy kicsit. Régebbi vw pálcák voltak marha jól megcsinálva 2 maximum volt. Ha az ,,alsó" maximum alá esett a szint akkor lehetett bele önteni, ha a 2 maximum között volt akkor nem szabadott bele tölteni (melegen oda állt be), minimum körül pedig értelemszerűen kötelező volt feltölteni.
Amúgy jól értettem? Ez egy TFSI? Szerencsére még nem láttam ilyen autóból kihúzott pálcát/leengedett olajat /remélem, hogy soha nem is fogok/ de b@sszus véleményem szerint ez a mocskos fekete olaj egy dieseltől is sok lenne. Értem, hogy már ez is kormol de könyörgöm tippre ez nem volt az év vétele. A típusban jártas fórumtársak persze nyugodtan cáfoljanak meg de viszonyításként szerintem Faterom 1.4T Suzukijában az olaj a periódus végén is max őzbarna.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
dssport #8131 üzenetére
Akármennyire is próbálnak azért az átlagos vegyes autós használatra is fejleszteni, azért még mindig az üzemmeleg motorral autózás a legnagyobb feltételezett hányad, vagyis ki lehet jelenteni, hogy a motort üzemmelegen üzemeltetésre fejlesztik. +- azaz túlmelegedésre és hideg üzemre is ráhagyással (hiszen ez nem F1, hogy csak üzemmelegen lehet beindítani, habár az lenne az örökélet) de szerencsére az olaj viszkozitási tulajdonságai ebben meleg irányba segítenek, hiszen az üzemi hőmérsékletektől felfelé eltérve sokkal kevésbé csökken a viszkozitásuk, mint amennyire lefelé eltérve nő. Idealizált példával, 100° C-on 10 cSt viszkozitású olaj 150°C-on 3,5 cSt lesz, 50°C-n 60 cSt.
-
dssport
tag
Köszönöm szépen a választ! Annyi változás lesz, hogy valószínűleg legközelebb én viszek olajat (ha engedik) mert szeretnék mindig 1 adott típust ((pl ezt.:MOTUL SPECIFIC 948B 5W-20)) használni az autóban. Ők bevallottan nem mindig Castrolt töltenek, ha jól értettem még Cyclont mondott a csaj. Bár nagyon nem állt rá a fülem, mert eddig soha nem hallottam róla.
-
sepsi0
őstag
1,4 benzin Seat Ibiza volt nekem. 10 ezrenként cseréltem olajat, 5 litert kellett vennem, 3,6 ment bele, a maradék pont elég volt köv olajcseréig.
A szervíz könyvében az volt írva 1l olajfogyasztás 1000km-enkén üzemszerű...
Azóta 1,5 benzin SX4-em van, ott annyi lesz az olaj, amennyit beletőltöttem. Nem csipegeti.
Ez ilyen, üzemszerű
Az lemaradt, hogy 24ekm-el vettem, 50el adtam el,4 évesen. -
Erre így nem lehet válaszolni. Ehhez ismerni kellene a megtett kilómétert és az elfogyasztott olaj mennyiségét.
Állj meg vízszintes talajon és hidegen megnézed, vagy a meleg motor leállítása után várj pár percet és a nívón látod. Ha csak annyival van felette, nem gond, majd úgy is megeszi. Egyszer mikor véletlen túltöltöttem a corsa-t, ledugtam egy műanyag csövet a nívón és fecskendővel szívtam ki belőle. Viszont az én motorom észrevehető mennyiséget nem eszik meg, emiatt nem szerettem volna úgy hagyni.
-
BlacKSouL
addikt
válasz
dssport #8110 üzenetére
"Hogy lehetséges az, hogy a gyártó olyan olajat ajánl az autóba, amit a motor tervezésekor még nem vehetett figyelembe?"
Mert ha előre látnának a jövőbe, nem motorgyártásból, hanem lottószámok jóslásából próbálnának megélniJapánok mondjuk előre szaladtak, mikor a 2000-es években már 0w20-0w30 olajokkal/-ra terveztek, miközben az eu gyártók még azon filóztak, hogy merjenek-e 10w40-ről 5w40-re váltani, sok mai szerelő, meg az átlagember szerint pedig még mindig a 10w40 a legjobb. Mindenbe.
Egyébként nekem úgy tűnik, mintha az emberek szerint csak az autógyártás fejlődött volna, de a kenőanyagoké nem. Pedig a kettő együtt jár. Az hogy a 80-as években egy autóhoz az API SE 10w40 volt az elérhető legjobb olaj, nem jelenti azt, hogy egy mai API SN+RC 5w40 vagy 10w30 ne lehetne bele jobb, mivel időközben az olaj és adalékgyártás és a szabványok is fejlődtek, szigorodtak. Utóbbiak hatványozottan jobban teljesítenek minden területen, mint a 40 éves szabványok. És régebben a viszkozitási indexek sem nagyon voltak 180-190, inkább csak 120-130 körül. Nyilván több lépcsőnyi eltérés nem fér bele, pl 10w40 ajánlásúba 0w30 nem igazán lesz jó, de 5w30-ról 5w20-ra váltani nem jelent olyan különbséget. Pláne ha a gyár is visszamenőlegesen is ajánlja.Még mindig az a hit tartja magát, hogy a motornak a 35 fokban pörgetés okozza a legtöbb bajt. De nem. A télen 5 km-re bevinni a gyereket oviba, meg a kocsival megyek be 10 km-re melózni meg haza, az többet árt, mint meleg motort nyáron pörgetni. Vagy a hidegen alacsony fordulatok padlógázzal. Vagy a 30 ezres olajcserék.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
grizlisandor #8099 üzenetére
Szerintem küldj egy 12 hónapos olaj mintát laborba, nem olyan drága az, dupla olajcsere nélkül hamar meg is térülhet
-
kipser
tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Ma egy hosszabb útnál a kocsi jelezte, hogy töltsek utána az olajnak mert a minimumon van. Még mentünk pár kilométert és hála Istennek volt ott egy OMW benzínkút.
A szerelőm azt az infót adta, hogy 5w30 c3 olaj kell a kocsiba. Sajnos csak OMW-s olaj volt ezért vettem egy ilyet: SAE 5W-30Ez a leírás van hozzá:
A megbízható teljesítmény
Az új OMV C2 / C3 SAE 5W-30 kiváló minőségű alacsony szulfáthamu, foszfor és kéntartalmú, úgynevezett „low SAPS” termékként lett fejlesztve. Szintetikus alapkomponensei a fejlett technológiájú adalékokkal kombinálva biztosítják a kenőanyag magas tartósságát, kopásvédelmét és kiváló teljesítményét alacsony hőmérsékleten. Az újdonság kiváló teljesítményt nyújt mind a dízel-, mind a benzinmotorok tulajdonosai számára.
Szeretnék kérni megerősítést, hogy jót vásároltam vagy szétcsesztem a motort?Audi A3 (8V)1.4 Tfsi motor 2014-es évjárat. 1 litert öntöttem rá.
Nagyon köszönöm!
-
dssport
tag
Sziasztok!
Nemrég vásároltam egy 2011-es évjáratú Ford Fiestát 1.25 16V 60kW, 82 lóerős SNJB benzinmotorral.
Az autóban 58.000 km volt vásárláskor, végig magyar, vezetett szervizkönyvvel, az olajat évente cserélték 5w30 Castrolra gondolom/remélem, hogy a gépkönyveben szereplő WSS-M2C913-C specifikáció figyelembevételével. Vásárlást követően márkaszervizbe vittem az autót, ahol elvégezték az ilyenkor szokásos karbantartásokat. Az autó átvételekor ért a meglepetés ugyanis a szokásos 5w30 olaj helyett 5w20-as viszkozitású, WSS-M2C948-B szabványú került feltöltésre. Nem akartam kapásból, tájékozatlanul reklamálni -annak ellenére, hogy az én gépkönyvem ilyen olajról még említést sem tett (korábbi nyomtatás)- gondoltam megkeresem online az ide vonatkozó tudnivalókat + használom az autót és idővel meglátom, hogy mit tapasztalok. Nos a keresésem azzal az eredménnyel járt, hogy a Ford valóban bevezette a legtöbb új turbós motorjához ezt a ,,vékonyabb" olajat, sőt mi több, visszafelé is ez lett az elsődlegesen ajánlott. A faceliftes, szintén SNJB motorral szerelt ,,nagypofájú" Fiesta gépkönyvében például már szerepel a WSS-M2C948-B szabvány is. Az autóval eddig ~4.500km-t tettem meg, rendkívül változatos felhasználói profillal, szerencsére eddig pálcával mérhető olajfogyasztást nem tapasztaltam. Az autó hangja talán egy kicsit nyersebb, mint vásárláskor (bár alig 100km-t mentem vele szervizelés előtt, szóval az emlék nem égett eléggé az agyamba), de úgy tudom, hogy ezekben nem hidrós szelepemelő van?!?!?! ami alapvetően hangosabb/szokatlanabb lehet a fülemnek?!?!? :)Abban szeretném a tanácsotokat kérni, hogy a következő olajcserekor melyik viszkozitást/specifikációt válasszam? Hogy lehetséges az, hogy a gyártó olyan olajat ajánl az autóba, amit a motor tervezésekor még nem vehetett figyelembe? Vajon az új, vékonyabb olaj is megfelelően el fogja látni a feladatát amikor nyáron 35 fokban egymást követően több alkalommal tiltás közelébe forgatom a motort? Vagy ezt az egész leszivárogtatást a régebbi motorokba ,,csak" a környezetvédelem/fogyasztás és mondjuk a szervizek dolgának megkönnyítése (nem kell 5 különböző olajat tartaniuk) inspirálhatta?
-
norrberth
addikt
elképzelni, hogy kiszűri a dízel füst vagy akármi szagát .
Pedig de, a Mann FP tényleg durva cucc.
Én se hittem el, amíg ki nem próbáltam.(#8103) polonic Nagyon buzik lettek, spórolnak!
Opel J nek is elhagyták, de a VW nál is a körbe keretet.
Itt írtam róla [link]
Elégedetlen vagyok..Ugye az emberek leszarják, nem is érdekli őket, és nem is értenek hozzá.
Kihúzza, betolja kész.
És hót por a tiszta oldal.. Mint nekünk volt
Hengst be bízok.. -
válasz
grizlisandor #8099 üzenetére
Szerintem teljesen felesleges, maradhat a gyárilag előírt periódus.
-
grizlisandor
veterán
FILTRON PROTECT+ pollenszűrők youtubevideó
(#8101) Dluinet:
Köszi, akkor kezdeményezem az olajcserét az autószerelőmnél. -
Asbee
veterán
válasz
polonic #8103 üzenetére
Vicces amúgy, nekem most aktív szenes würtemberg van bent. Szerelő barátom csak úgy a kezembe nyomta rakjam be ha akarom. Masszív, van körbe szivacs , paszentos mint állat. Gondoltam egy próbát megér ingyen. Nincs neki 2000 ft…. Most azt nem tudom pollent, ilyesmit mennyire szűr meg a nagyokhoz képest, de nem érzek semmi különbséget.
-
polonic
félisten
Nekem meg elegem lett szerintem a Mann FP szűrőből. Nincs keret rajta, így nem szorosan illeszkedik a helyére és mellette be tud jönni a dzsuva.
Visszatérek a gyári szűrőhöz, azon van keret, aktív szenes is. -
válasz
grizlisandor #8099 üzenetére
Nagyon ajánlott, mert az éves csere nem felezés, hanem a lehetséges maximum periódus.
A felezést a fél éves csere jelenti a te esetedben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux kezdőknek
- sziku69: Szólánc.
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Subaru topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- GL.iNet Flint 2 (GL-MT6000) router
- Autós topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Xbox Ultimate előfizetések
- ÁRCSÖKKENTÉS Dell Latitude E6320 notebook eladó
- ASUS TUF Gaming A15 FA507NUR - 15,6" FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 512GB -RTX 4050 -3 év gari
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!