- eBay-es kütyük kis pénzért
- Digitális Állampolgárság Program
- leslieke farmerzsebe
- Mindent a StreamSharkról!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Fűzzük össze a szavakat :)
- Asszociációs játék. :)
- Grand Theft Auto V - Látványosságok és érdekességek tárháza egy helyen!
- Minimalista pénztárca - Focx C2 Advanced
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
-
LOGOUT.hu
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
smallmer
őstag
Sziasztok!
Köszönöm szépen mindenkinek a segítséget.
Még egy kérdésem lenne: Létezik, hogy nincsen üzemanyagszűrő a kocsiban?
-
smallmer
őstag
Sziasztok!
2014-es A3-as Audimban szeretnék motorolajat illetve szűrőket cserélni.
Mit érdemes használni?Köszönöm
-
eTrade
tag
Mintha kicsit olajsáros lenne a belseje, valamint az említett bütyök nem tűnik valami épnek. [link]
-
Predator2
addikt
Köszönöm a válaszokat, elég vegyes válaszok jöttek.
Clio2 1.5dci autóhoz (82Hp) 2004-es évjárat, milyen szűrőt ajánlotok? A gyári ELF olajat használom hozzá mindig.
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Gyöször
senior tag
Az alapos mosást száraz időben célszerű megejteni, hogy utána tudj egy nagyot kerülni vele, hogy meg is száradjon rendesen, és minden kis résből kifújja a szél a vizet. Különben a víz dolgozik egész télen. S ha már olajcsere, én mindig ősszel cserélném le az olajat, hogy ne télen marja belülről az a büdös elhasználódott olaj. De a kérdezőre ez nem vonatkozik most, 250 km az semmi.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
bul07
nagyúr
válasz MC Pite #6683 üzenetére
Tele tank inkább jobb mint rosszabb
Ha fém tankos egyértelműen tele, mert úgy a rozsda nem tud belekapni(Majd használatkor leoldja és dugulásokat okoz)
Párakicsapódás is kisebb ha tele mert kevesebb levegő van a tankban, főleg ha nem fűtött helyen van tárolvaÉs lehetőleg minél kisebb etanolt tartalmazó benzinnel tárolni hosszabb távon
Én még robogó esetén is megéreztem tavasszal hogy nem olyan a benzin mint amikkor el lett rakva, ugye tele tankkal raktam el mert fém tankos volt, és tavasszal mikkor elővettem azzal a tank üzemanyaggal nem is ment úgy meg +0.7-0.9l fogyasztást produkált, egyszerűen a benzin gyengülése miatt
És még egy dolog, alaposan lemosni sehol ne maradjon kis mennyiségű sár se, mert sár megtartja a vizet párát és jobban belekaphat a rozsda
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
MC Pite
veterán
válasz Dluinet #6677 üzenetére
Nem kell/szabad járatni, főleg üresen nem!
Sok... lelkes ember az autóját is járatja télen indulás előtt, hogy óvja, de pont ezzel csinálnak rosszat. Tök mindegy az olajnak a fél év pihi, a benzin a kényesebb (konzerválót neki, és ETBE-s nafta legyen benne), és motorszerelő szerint inkább kevés legyen benne. Oka egszerű, fellötykölni könnyebb, és ha nagyon szétvált az őszi benya, van hely utánatölteni kannából frisset.
Esetleg saru le, és tölteni tavasszal indítás előtt, kész.[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #6681 üzenetére
És lehetőség szerint tele, bár nem tudom az MT-07 műanyag vagy fémtankos-e.
-
tboldi
nagyúr
válasz Dluinet #6679 üzenetére
Nem szokás, a modern motoroknál nem is olyan könnyű hozzáférni már a gyertyákhoz.
A kipufogónál meg a meleg gáz-hideg cső kombó miatt csapódik ki a pára, ha beindítod.Amúgy kikerestem persu véleményét:
”A téli beindítgatásnak nem sok értelme van. Benzin, meg a pára, kondenzvíztől elkezdve minden csak ártani tud a dolgoknak. Akkor inkább álljon 4 hónapot, és az első indítás előtt forgassa át az ember alahogy a főtengelyt. De én azt se szoktam, nekem nincs benne vastag olaj, az eljut elég hamar mindenhova. Nem kell túlreagálni” -
nagyúr
Akkor rosszul tudtam, minimum 15 perc járatásról tudtam, hogy az alá nem szabad menni.
Régi karburátoros motorokba még gyertyát kiszedve az égéstérbe is fecskendeztek olajat, a kipufogó végét meg betömték, hogy nem menjen bele a pára.
Ez a gyertyakiszedés és olajbefecskendezés a mostani motorokba már nem kell, ugye?"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
tboldi
nagyúr
válasz Dluinet #6677 üzenetére
15 percnél sokkal több kell, legalább azt meg kellene várni, hogy bemelegedjen, így csak tönkreteszi a kicsapódó pára és a korrózió hosszútávon.
Inkább gurulni kell egyet, ha száraz idő. Vagy ne is indítsuk be.Egyébként a motoros topikban persuader hsz-ait érdemes olvasgatni, ő motorszerelő.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Predator2 #6675 üzenetére
Van rá lehetőséged, hogy havonta-másfél havonta minimum 15 percre járatni vagy nem?
Ha tudod járatni, akkor maradhat a régi olaj.
Ha nem indítod be és a régi olaj marad, akkor az rendesen letud ülepedni. Akkor inkább érdemes lecserélni.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Predator2
addikt
Helló
2020 szeptemberben szalonból vásároltam egy Yamaha Mt07-es motorkerékpárt.
250km van benne óra szerint. Az első szervizre 1000km-es "távot" ad meg a gyártó.Szerintetek a téli pihenőre ilyen esetben, ajánlottabb friss olajjal elrakni a motort, vagy maradhat a "régi"?
Kárt gondolom nem teszek vele ha a régi marad.
THX
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
tboldi
nagyúr
Én is csak kézzel szoktam ráhúzni, levételkor nem is volt még soha probléma. A WagonR-nél csak azért nehezebb, mert útban van a stabrúd, de vettem másik fajta leszedőt, azzal könnyebb lesz majd legközelebb.
-
FoLey-v
addikt
válasz MC Pite #6671 üzenetére
Hát én kb. egy órán keresztül kínlódtam vele,igaz nem volt itthon megfelelő szerszám sem. Most már nem kell kínlódanom,mert kézzel húztam meg ahogy T. Ádám javasolta.
Amúgy ilyenkor mit éreznek amikor úgy meghúzzák mint a fene?
[ Szerkesztve ]
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB • Iphone 11 Pro Max 64GB •
-
MC Pite
veterán
válasz FoLey-v #6670 üzenetére
Én a Megannal. Konkrétan ketten sem bírtuk leszedni, körmös fogó és és a hosszú hajtószár kellett; extraként miközben ezt próbáltam lejuttatni, a generátorcsavar (fedetlen, ba..ákmeg) és a blokk között sikerült némi rövidzárat okozni. Ahogy a 40 hibajel után rájöttem mi ment el, a biztosítékegységek képéből a neten úgy láttam, ez meglepően sok embernek sikerült még így
1, basszák meg a gyökerek akik megtépik
2, basszák meg ahol a pozitív csavar szigeteletlen
3, basszák meg a kőkorszaki fémházas gedvadék szűrőket is a gyártók+1: Akik az olajleeresztőt tépik meg... Azok is süssék meg, jó érzés volt mikor saját autónál kijött a menet mert az előző költő úgy gondolta ezt tépjük meg.
[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
bul07
nagyúr
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
MC Pite
veterán
Gari után játszik; addig ahhoz, hogy tételes számlát adjanak(gari feltétel ha nem márkaszervizbe visszük időszakosra) a szerviznek kell vennie az olajat is, ők meg kevésbé rugalmasak.
[ Szerkesztve ]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #6663 üzenetére
Baszki, megint én vagyok a hülye, hogy 6-8 évnél újabb olajat keresek itthon!
Ahogy az új Swiftekbe/Suzuzkikba való, vagy ezekbe az EB2-esekbe és még egy csomó fiatalabb motorba való 'új' olajat, ezt sem lehet itthon kapni.
Vagy én voltam balfasz, és ti láttok valahol?!
PSA B71.2010-es minősítéssel rendelkező, pl Quartz Ineo Xtra First 0W-20...Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Az ok, megvan, de ha én szerzem be/van ráhatásom - és úgy tűnik már van - akkor a jobbikat rakom bele. Jó az a 30as 2312 is; de ha kapnak(a szerviz, aztán meg én), jóhogy inkább a 2010-es olaj megy bele. [link]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Úgy nézem már az 1.5 HDi-hez is ez való: [link]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
Na, megvan a karbantartási terv.
Engedélyezett olajok az 1.2 VTi-hez:
0W20 B71.2010 (C5)
0W30 B71.2312 (C1, C2)
Nincs több. Ehhez képest horror amit a Totál felsorol... Pedig a gyári is tőlük van [link]Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #6657 üzenetére
Itt 3.6 vs 3.7 van ha jól emlékszem az adatlapokra, az nem érdemi különbség.
Azt venném amelyik hidegen jobban ken és kész.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
FoLey-v
addikt
-
BlackDemon
csendes tag
Üdv mindenkinek!
2006-os Opel Meriva 1,6 B-be keresek olajat. (motorkód: Z16XEP). Gyárilag írja az 5w-30-at.
https://www.eneos-olaj.hu/motorolajok/5w-30/53-5w-30-eneos-premium-hyper
Gondoltam megpróbálom az Eneost, esetleg valakinek volt vele tapasztalata, teljesíti a Dexos2-t, bár a régebbi olajakat írja a könyvében. Megköszönném, ha valaki érdemben hozzászólna. [link] -
MC Pite
veterán
Nincs benne, és az elmúlt 5 évben egy csomó típussal találkoztam amiben szintén nem volt már benne. [link]
Spark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
bul07
nagyúr
válasz fagylalt #6641 üzenetére
Mágus ajánlata 5w40 VW505.00
[link]iceQ! is ilyen motorral szerelt kocsija van, esetleg privátba rákérdezhetsz
(Audi A3 1.9 TDi ALH)Dobok én is be egyet
Motul 8100 X-cess 5W-40 motorolaj, 5lit. 102870 [link]Ezt a linket meg akkor nyisd meg ha mered
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
molnarpeter
nagyúr
Múltkor néztem VW által bevizsgált olajokról gyári listát, és ők is köztük voltak, ha nem is meglepetés, de mindenképp pozitív dolog, szerintem nincs vele gond. Szűrő vonalon nincs infóm, de ha azt veszem, hogy sűrűbb csereperiódus a divat, ott az se gond, ha kevesebb "anyag" van benne. Szóval persze az ár/érték arány így esetedben romlott, de a végén nem látom a motorcserét, na
-
Zizmand
aktív tag
válasz fagylalt #6641 üzenetére
505.00 TDI-be, az 505.01 pedig PDTDI-be való. Nekem igaz PD van, de ezt az olajat tudom ajánlani: Fuchs Titan GT1 5w40
Nem drága és nagyon jó. [link]
A héten cserélek olajat, most is Fuchsot akartam rakni a kocsiba, de sajnos ez most nem volt a Kauffernél.#6643 FoLey-v Ha bevált a Q8, akkor én lehet inkább maradnék annál.
[ Szerkesztve ]
-
FoLey-v
addikt
válasz molnarpeter #6640 üzenetére
&zizmand Még gondolkozok Wolf-Officialtech 5W-30 vagy Q8 olaj között. Ha tényleg nem rossz akkor okés,de lehet Q8-nál maradok.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB • Iphone 11 Pro Max 64GB •
-
fagylalt
senior tag
válasz molnarpeter #6636 üzenetére
Megnéztem az álmoskönyvében és ezt találtam benne:
Elbizonytalanodtam, hogy miért ajánl VW 505.00-át és VW 505.01-et is (német nem az erősségem, fordító sem segített nekem)?
Viszkozitásról nem szól a könyv. Viszont 505.01-ből csak 5W30/40-es olajok vannak, míg a 505.00-ából van többféle. Ennek fényében mit javasolnál?
Jelenleg Mannol 5W40 van benne, pontos típust nem tudok mondani sajnos.
-
FoLey-v
addikt
válasz K Norbi #6638 üzenetére
Hát lassan 10000km lesz benne és motorolaj csere+szűrő kell.
Tudsz valamit erről a motorolajról? Totalcar ajánljaHa nem jó akkor maradok a jól bevált Q8 Formula Special G Longlife 5W-30-nál.
• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB • Iphone 11 Pro Max 64GB •
-
MC Pite
veterán
Sziasztok, konkrét gyártói előírást vajon hol tudok megnézni (fontos, a nem márkaszervizes időszakos szervizekhez kell)? Nem, évek óta nincs benne a legtöbb autó könyvében (2018 PUG 208 1.2 VTi 61kW).
Úgy szoktam hogy megnézek 2-3 olajválasztót, és abból látni szoktam mi a közös. Nekem eredendően ez így jó, de nem hivatalos.Gyökér márkaszerviz harmadjára is csak viszkozitást ír.
Totalnál C1 PSA B71 2312 0W30, vagy C2 PSA B71 2290 5W30, Castrolnál 0W30 C2 + B71 2312. Eneos régi olajat ír hozzá, de már Ultra S való vszínű bele. De valami hivatalos kinyomtatható kelleneSpark RC TB | Fastroad SL2 | Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
fagylalt
senior tag
Sziasztok,
ALH motorkódú VW 1.9 TDI-hez (90 LE) lenne szükségem egy felső-középkategóriás (minőségi) olajra. Milyen szabványnak kell megfelelnie az ebbe való olajnak? Viszkozitásban mit ajánlanátok?
Üdv,
fagylalt -
8
senior tag
Erről az olajról nem mondanék véleményt, de a mol olajokról sokan jó véleménnyel vannak, talán megalapozottan, talán nem
[ Szerkesztve ]
52.000Ft jóváírás Gránit bank kétperces okostelefonos számlanyitáshoz, feltétel nélküli 0Ft/hó számlával. MC Platinum bankkártya 2+ évig ingyen. K&H vagy Erste számlanyitáshoz 50.000Ft. Raiffeisen kisvállalati ajánlókód. Revolut regisztrációhoz 8.500Ft, Curve 8.000Ft! Privát üzenetben küldöm
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Sajnos váltanom kell a kedvelt szervizemről, legalább is olajcsere, és szűrők cseréje téren. Eddig vihettem én a szűrőket, olajat, gyári Ford vagy Mann Filter vagy Mahle szűrőket, a Total vagy az utóbbi években már Eurol olajat, de sajnos a szerviz (független szerviz) szerződést kötött az UNIX-al és ettől kezdve csak az A.Z.Meisterteile olajait, szűrőit ..stb teszi csak bele az autókba. Megjegyzem drágábban mérik a szervizen ezt az olajat, mint például az 5w30-as Total vagy az Eurol olaj. A hozott minőségi olajat, szűrőket már nem fogad el.. Nekem ez a Zombori Antal által "fémjelzett" olaj meg nem kell. (MOL gyártja egyébként ezt az olajat)
[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
salala
tag
Sziasztok!
Ma veszünk egy 1999-es 1.8 benzines Mazda 626-ot. Kérdésem az lenne, hogy milyen olajat ajánlanátok bele? Illetve szűrőt Mann, Ashika vagy Filtron?A gép építés alatt...
-
FoLey-v
addikt
Sziasztok!
Kíváncsiságként megkérdezem,hogy valaki találkozott már ezzel a motorolajjal.
[link]• Opel Astra H 1.6 2005 Optima Z16XEP Caravan 105 LE • OnePlus 8 Pro 12/256GB • Google Pixel 6 Pro 12/128GB • Iphone 11 Pro Max 64GB •
-
Vassili
tag
Mannol Legend+Ester 0W-40-ről bármi tapasztalatotok van? Olcsóbbat akartam volna a motulnál, ezért nézegettem a Mannol Elite 5w-40-et, de ez jobbnak tűnik annál. Sima adagolós TDI-be lesz. Volt már benne korábban castrol tit. 5-w40, LM, mannol pd és most motul 0w-40 legutoljára, ami a legjobb volt talán, viszont kicsit tulzás. Árban mindenképp.
-
veterán
válasz Dluinet #6618 üzenetére
Nyilván nem maxolom ki. Ennél egy hidegindításra jellemzően 200 km menet jut. Nem szoktam 30-ig húzni egyik autóval sem az utóbbi bő 10 évben. 15-20 környékén cserélem, ez bevált a felhasználási módomhoz.
Még 2008-ban kinyírtam egy turbót 100 ezer km magasságban, az 30 ezrenkent kapott olajcserét, belevaló, de szvsz gagyi GM olajjal. + csipsz + toltam neki mindig. -
nagyúr
abszolút helyettesíti, de a sok hideg üzem miatt 10000km
30k csereperiódus = motor gyilkolás hosszú távon
A5/B5-tel is 15k csere
Hosszú csereperiódussal olyan lerakódások képződnek, amit nem lehet később eltávolítani.
Biztos ki lehet mérni, hogy jó az olaj még 25k -nál, de a korai olajcsere olcsóbb, tervezhető és sokkal gyorsabb, mint hibás rendszerelemek cseréje. (motor, katalizátor, DPF, stb)"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
veterán
válasz Dluinet #6616 üzenetére
Köszönöm! Valami hasonlót sejtettem. Szóval a C2 helyettesítené felezett periódussal.
Ez még Euro5-ös motor, vélhetően egyszerűbb a kipufogógáz-kezelése.
30 e. km / 1 év a csereperiódus. Én 23 ezret mentem vele az éves cseréig (ebből 5-6 ezer városi villanyüzem, a maradék 17-18 ezer pedig mind hosszútáv). -
nagyúr
Pedig A5/B5 + DPF kímélés= C2
A5/B5 nem igazán való hatékony kipufogógáz utókezelő rendszerekhez, viszont hosszabb csereperiódus esetén az A5/B5 jobban védi a motort, mert több és más adalékokat lehet használni, mint a C2-ben.
Ez nem azt jelenti, hogy minden A5/B5 jobb, csak lehet, ha akarják.
C2-t lehet tölteni az autódhoz, viszont akkor max 10000km és/vagy 200 üzemóra és/vagy 12 hónap után, amelyik előbb bekövetkezik, cserélni kell az olajat.
A5/B5-tel hosszabb csereperiódus lehet, viszont rövidebb élettartamú kipufogógáz utókezelő rendszert eredményez.
Tehát a long life olajak használata elsőre olcsóbbnak tűnhet, de később máshol fog jelentkezni a plusz kiadás. Például a második tulajdonosnál, garanciaidőn túl."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
veterán
Urak!
Ti már beleástátok magatokat a ACEA minősítésekbe és különösen a hozzá kapcsolódó HTHS, stb. számokba.Miért van az, hogy az autómba a mai napig frissített online kezelési útmutató szerint A5/B5 0W30-as olaj kell? [kép]
Egy DPF-fel szerelt 2014-es Volvo D5 dízel, motorkód D5244T15 (valójában D82PHEV, de ez félrevezető, a másik a közismert).A kíváncsiságom a DPF és az A5/B5 kapcsolatára vonatkozik. Miért nem frissítették valami C-s olajra?
Mindezek tetejébe a legtöbb A5/B5 0W30 csak API SL, a gyári ajánlás szerinti Castrol Edge Professional is.Valóban folyamatosan karbantartják, frissítik az online kezelési útmutatót, legutóbb pl. felfedeztem, hogy módosították a 18"-ra ajánlott gumiméretet 235/40-ről 235/45-re.
-
TommyY2
tag
-
bul07
nagyúr
válasz kaszaking #6608 üzenetére
Ha már ilyen szép adag
Lehetne egy javaslatom
Annyian megfordulunk itt, egy google táblázatba össze lehetne szedni hogy ki milyen olajat szűrőt használ az általa felügyelt kocsiknál
Így lenne egy kereshető adatbázis.
Meglehetne kérni minden márkánnál hogy segítsennek adatokkal és akkor igen nagy minta jönne ki[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
raziel01
veterán
Most nézem, hogy van a Shell Helix Ultrában 0w30-as olaj aminek van VW 507.00 jóváhagyása, ACEA C2/C3. Árban is egész jó.
Eddig Mobil1 5W30 ment bele évekig. Van-e előnye vagy hátránya a 0w30-as olajnak?
1.2 CRTDI, 180 ezer km. Évente 10 ezrenként cserélem. Sokszor előfordul napi rövidtáv 2x10km/nap. -
kaszaking
tag
Ide is megérkezett a hétvégi program. Remélem jó idő lesz a cseréhez.
KÉP -
-
troll81
addikt
Sziasztok Toyota verso s 1.33 dvvti aktíve automata milyen olaj lenne a legjobb bele 5w30 vagy 0w30? Csak városi forgalom minimalis hosszú távok. Napi több hideginditas rövid tavokon.
-
sumsang
aktív tag
válasz Dluinet #6600 üzenetére
Köszönöm a választ!
Igen hosszabb utakra használom, ezért is gondoltam a Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30-at használni. Igen olvastam, hogy ennél kicsit magasabb a fogyasztás/károsanyag kibocsátás, cserébe a magasabb 3,7 mpass HTHS "vastagabb filmrétege" jóvoltából csökkenti a kopást és egyben a motor teljesítményt. A gyári előírásként a Total Quartz INEO FDE C2 0W-30 -as motorolajat adják meg. A garanciavesztés miatt kérdeztem elsősorban, hogy neadjisten valami gond lenne a motorral, akkor a nem megfelelő C2 helyett C2/C3 olajat rónák fel a gari megszüntetésére? A márkaszerviz beletölti a C2/C3-ast is , de a szervizkönyvbe hozott olajat ír be. természetesen az olaj számlát mellékelném a szerviz számlához.
Én is úgy gondolom, hogy jó bele és csak azért ír elő a gyár C2-t, hogy a fogyasztás és a környezetvédelmi 6d-s normákat teljesíteni tudja. Ami nem valószínű, hogy a C2/C3-al sikerülne.
Legtöbb esetben azt sem tudni, hogy a márkaszervizek hordós kiszereléseibe milyen olaj lehet valójában. Hallottam nem egy helyről, hogy a márkaszervizbe katalizátoros járgányba C-s helyett A5/B5-öt töltöttek be. Ilyenkor azért nemigazán működik a bizalmi elv nálam.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ukrajnai háború
- Elektromos cigaretta 🔞
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Cyberpunk 2077
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- ASUS routerek
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest