Hirdetés
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Bestx: Budget DIY eGPU USB4/Thunderbolt csatlakozással – egy mining VGA új élete.
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Random25: Windows 11 telepítés Pendriveról
- Real Racing 3 - Freemium csoda
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- vrob: Az utolsó DOS játékok 1996 - 1997-ben, egy korszak lezárul
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Johnny001
senior tag
Hali!
Megane II 2003-as 3 ajtós 1.6 benzines csomagtér teleszkóp kéne, csak vagy drága, vagy sokért hozzák ki!
Vajon honnan rendeljek?
A válaszokat előre is köszönöm!
Üdv.: Zsolt
-
zeon.hu
nagyúr
Tolató kamerát hová/hogyan érdemes kötni, hogy csak hátramenetben kapcsoljon be?
-
Szoszo94
őstag
Azt mondta, nem tudja pontosan, kábé erre számítsak. Viszont hívni fog, ha megvannak a mérések, hogy mennyiért újítanák, aztán eldöntöm. Egyelőre azt sem tudom, hogy hová vitte, gondolom valahová itt Győrön belül. Úgyis jelentkezem majd, ha van fejlemény
Addig is megyek és megnézek holnap egy 2.0 dCi-t
-
gabor9991
őstag
K4j712 motornál a lambdaszonda ilyen jeleket ad
50-nél [kép]
80-90-nél [kép] [kép] [kép] [kép]
Motorfék [kép]
50-nél úgy tűnik hogy jó, a többi képet megnézve viszont úgy tűnik hogy össze -visszaa működik.
Hibakód erre a szondára nincs, a hátsó szonda fűtése hibás de az már régóta.
Jól gondolom hogy ez a szonda is hibás?
Fogyasztás vegyes üzemben 8 alatti így télen. -
-
vzsryl
nagyúr
válasz
diablo1984 #91290 üzenetére
Az elektromos hibákra nincs megoldás? Kábelköteg csere stb?
A futómű alkatrészeit majd legfeljebb sűrűn cseréli.Szóltam neki, hogy mk2-es Scenic, Megane, Laguna necces választás…
-
diablo1984
veterán
válasz
vzsryl #91289 üzenetére
az elektromos anomáliákra ha hajlamos, akkor az már benne van és már kb a 10. villamosságis hajtotta el az előző tulajokat, hogy ez renault, azok ilyenek(és ezekre sajnos eléggé igazak, hogy központi zártól kezdve a gyújtás tiltásig, mindenben is benne lehet a lépfene, minél jobban felszerelt, annál betegebb tud lenni).
A mechannikai, kopó alkatrészes hibák az a felhasználási körülményektől nagy mértékben függ(kátyús úton hamarabb picsára egy a futómű összes alkatrésze- de ez általánosságban is igaz). -
rob210
Topikgazda
válasz
vzsryl #91284 üzenetére
Kormányátvezető szakad, nincs légzsák tempomat (felszereltség függvénye) a kijelző elhalálozik, az elektromos parkolófék meghal, a biztosítéktábla beázik, akkor aztán jön a kénköves pokol. A futómű alul tervezett, rugótörés, torony átszakadás, talpas gömbfej, tényleg soroljam?
-
mezis
félisten
Üdv.!
18 éves, 1.5DCI Renault Megane 230e km-el, felújított injektorral.
Időszakosan "erőtlenné" válik a motor. Elinduláshoz bőgetni kell a motort és egyenletes haladásnál is előfordul ez az elgyengülés. Gázpedálra ilyenkor csak pár másodperc után reagál, nagy füstfelhőt kibocsájtva. Álló helyzetben nincs érezhető gond, többnyire reagál a gázpedálra. A motordiagnosztika sötét marad. (Injektor felújítás előtt állandóan jelzett.)Ennek előjelét már a nyáron tapasztaltam olyan formában, hogy egyenletes haladásnál néha úgy éreztem, mintha valaki hátulról lökdösne.
Mi lehet a gond?
-
vzsryl
nagyúr
Kollégámat megfertőztem, végre vett rendes franciát. Jönnek nála is az ikrek, szóval eladta a 206RC-t, és vett egy nunijelest’, 2005-ös Scenic 2.0T@163Le. Kíváncsi vagyok, hogy milyen vezetni.
-
Kossuth
tag
Sziasztok. Renault Koleos 2008-as, 2.5 benzin. Ha a járó motort a start/stop gombbal akarom leállítani, akkor nem áll le, hanem ESP, kormányzár, tolatóradar hibaüzenetekkel traktál, csak lefullasztással tudom leállítani. Illetve áramtalanítani sem lehet a gépkocsit csak akku saru levétellel. Lefullasztás után indítózni sem lehet csak miután levettem és visszaraktam az akkusarut, de utána indul. Egyszer már csinálta ezt a jelenséget, akkor akkumulátor csere megoldotta a problémát, diagnosztika semmilyen hibát nem jelzett. Most is az akkucsere volt az első, de új akkuval is ugyanaz a gond. Autóvillamossági szerelő jövőhét csütörtökre adott időpontot. Addig is valakinek bármi ötlete, hogy mi lehet a gond?
-
johnny576
csendes tag
válasz
rob210 #91276 üzenetére
Megtett táv | Benzin | Fogyasztás
107km | 8,48 | 7,93 (2023.12.29.)
550km | 37,07 | 6,74 (2023.11.26.)
414km | 26,15 | 6,32 (2023.10.24.)
721km | 45,32 | 6,29 (2023.10.16.)
421km | 26,61 | 6,32 (2023.09.28.)*
733km | 47,74 | 6,51 (2023.09.14.)*
692km | 44,71 | 6,46 (2023.08.31.)A csillaggal jelölt tankolások voltak a Mobil Petrol kúton. A többi Shell sima 95. Szeptemberben mentünk hosszabb távon országúton.
Fojtószelep takarítást és tömítés cserét 2023. februárban csináltam. A hibákat 2023.10.07-én kezdte csinálni.
-
Szoszo94
őstag
válasz
Szoszo94 #91182 üzenetére
Következő a történet jelen pillanatban:
Főtengely OK, diag szerint nagynyomású indításkor nagyon OK, úgyhogy az injektorokra gyanakszik a szerelő. A héten kikapja mindet és elküldi beméretni - 60-100k közt mondta a felújítást /db, jövő héten hív, hogy mennyit kellene felújítani és milyen állapotban vannak. -
johnny576
csendes tag
válasz
rob210 #90508 üzenetére
Sajnos ismét előjött a probléma.
Alig megyünk az autóval, ezért telt el sok idő hogy kijött.
Ismét nagyon kormos a gyertya. Indítás után hebeg-habog, higító szagúan füstöl (talán fehér vagy szürke színű a füst). Ha bemelegszik lehet vele menni, de nem az igazi.
Új tünet: ha min. 1500-as fordulatra forgatom (mindegy hogy menet közben vagy üresben) és ott tartom, akkor kb 2mp után gyors kattogás (relé?) hallatszik folyamatosan. Ha elengedem a gázpedált, visszaáll alapjáratra és megszűnik ez a hang. Utastérből hallom csak, motortérnél elnyomja a motorgang. Van ötleted?
-
mycso
Topikgazda
#91269vzsryl: persze tudom, azért is írtam, hogy megszokást igényel, nyilván használható
#91270polonic: úgy fogalmaznék, hogy nem a hold-föld távolság alatt szoktunk 50-re gyorsulni...
#91271dugo_: lehetne így is
(azzal szerintem bőven 10l felett lenne a fogyi)
#91272den89: nincs mit, összességében egyébként jó autó, igazából ezek szinte mindegyike szokható.
Most egy hónapig egy első generációs 1.4mpi logan volt nálam, még szervó sincs benne...háát átértékeltem az autózást.
Illetve a héten kaptam egy 1.2 3hengeres F corsa-t, bár ez jól felszerelt, azért a vezetési élmény hagynémi kívánnivalót maga után.#91273szebe: azért ennyire nem szélsőségesen van hajtva, de ha már ott van a 140 ló, azért használgatjuk is
-
mycso
Topikgazda
Szia, 1.33 @140,5 ajtós, 2019-es.
Nyáron Miskolc-Burgas-Miskolc (Románián, hegyen-völgyön át), 2300km, viszonylag tempósan, 6,7l/100km lett az etap átlaga, 3 felnőtt, csomagokkal jól megpakolva. (ugyanezen az úton a 210 lóra írt, 2.0dci laguna 3, 1 literrel kevesebbet kért)
Városi szaladgálásnál (intenzíven hajtva) simán 8l körül alakul a fogyasztás.- hűtővizet szeretik picit csipegetni (nem vészesen, de észrevehetően)
- az ülőlap rövid, az ülés szűkös, viszont az oldaltartás jó
- a sokak által említett zörgéseket én nem tapasztaltam, jól egyben van, a hangszigetelés is jó (mostanra, 5 évesen, néhol főleg az első ajtók környékén hallok zörejeket)
- a középkonzol, kemény műanyagból lévő "díszítő" eleme szétQrja a jobb térdem (ez a talismanban puha)
- a kilátás az autóból, borzalmas. Valahogy túl kicsik az ablakok, az első szélvédő meg túlságosan meg van döntve. Viszont ettől belül picit olyan tank (biztonság) érzésem van.
- ez az érintős r-link, valami borzalom (a kezelése), amúgy jól szól, jól működik (ez valószínű az össze érintős cuccra igaz, menet közben nehéz használni)
- a váltó nagyon pontos, tetszik
- viszont a motor - váltó hangolása borzasztó, nagy fordulat esések és rossz tartományba (picit forgatni kell, akkor nagyon megy)
- akkora turbólyuk van alul, hogy elképesztő (nyilván szokás kérdése)
- a kormány túl szervózott, nagyon mű, nem sikerült hozzászoknom, olyan mintha a kormány és a kerekek között nem lenne fizikai kapcsolat. Nagyon mű. (sajnos ez a talismanban is hasonló)
- futómű, elsőre jónak tűnt, sokkal kényelmesebb a lagunától, ám mégis elég feszes. Viszont forszírozva előjön egy olyan jelenség (ebben a kormánymű is ludas), hogy egyszerűen leesik az ívről az eleje, a hátulja is hajlamosabb arrébb mászni. Szürreális élmény. (225/40R18) -
V!ck
senior tag
válasz
rob210 #91265 üzenetére
Szia!
Kicsi a világ(a cikk)
Akkor viszont nem értem, hogy az unix és bárdi miért hozza a vez.tengely jeladót a K4J712 motorkódomhoz (ez az 1.4 16V ami tényleg nem okoskerekes, ellenben az 1.6 16V K7M Megane-ommal...)
Hála az égnek semmilyen elektromos gondom nincs, minden működik mindig.
Maradok az inercia kapcsolónál kezdésnek
Már csak azon dilemmázok, hogy kiiktassam vagy kukázzak bontottan, mert újban sehogy sem találtam sem bárdin, sem unixnál -
rob210
Topikgazda
Szia.
Na ezt nyugodtan felejtsd el, mert a tiéd nem vvti és nincs benne vezérmű jeladó
Ha 1.6 lenne azonnal mondtam volna.
Ezt amit kicikkeztél én csináltam4 szerelőnél volt a srác, mire eljutott hozzám.
De hangsúlyozom a tiédben nincs ilyen.
Viszont az inercia kapcsoló hidd el tud ilyen hibát okozni.
Nekem a megane 1 ben csinálta ezt még a régi zöld 8 szelepesemben.
Úgy jöttem rá, hogy egyszer megütöttem a toronynál és lekapcsolt.
Nem is indult, aztán amikor benyomtam simán indult elsőre.
Ezután amikor nem akart indulni, már mindig úgy kezdtem, hogy benyomtam és azonnal indult. A vége az lett, hogy kikötöttem a rendszerből.Ettől még persze lehet más is, de elsőnek ezt nézném meg.
Második ez a nagyobb szívás az pedig a kábelköteg, sajnos a clióknál/thaliáknál ez is előfordul, hogy elérik a szigetelés a vezetékeken és onnantól jön a gyalázat.
De ezt azért zárnám ki a te esetedben, mert akkor más elektromos bakit is csinálna, nem csak ezt. -
V!ck
senior tag
#91262 rob210
Igen, kilyukadtam ide, órák óta guglizok a hibával kapcsolatban és ez az egyik opció, de valahogy nem erre gondolok. Az üzemanyag szivattyu minden egyes gyújtásráadásnál szépen zúg és utána sem hallok semmi furcsát vagy különbözőt.
A másik opció a vezétműtengely jeladó, erre találtam is fórumbejegyzést valahol:
Idézem:
"Üdv! Nekem Megane II-vel volt hasonló problémám. Indításkor csak tekert, de egy köhintés sem volt. Aztán másodikra-harmadikra-negyedikre beindult, de nem füstölt, a motor nem szívta meg magát. Kicserélték a felső holtponti jeladót, mert a Renaultoknak ez a típushibája, de a helyzet nem változott. Ezek után elvittem a kocsit egy szakihoz, aki elektronikában nagyon otthon van és Renault tulaj. Elmondtam neki a kínomat és egyből rávágta, hogy vezérműtengely jeladó. Ugyanis ha ez betegeskedik, akkor az ECU nem tudja, hogy melyik hengerbe kellene befecskendezni, ezért nem ad sehová üzemanyagot, ennélfogva nem indul be az autó. Kicserélte a jeladót, ennek fél éve, azóta pöcc-röff."Más opció(ka)t egyszerűen nem látok.
#91263Plero
Önindító hibátlanul teszi a dolgát.
A fordulatszámmérő sosem mutat semmit nálam indítózáskor.
Amikor nem indul az autó csak teker, akkor is nullán áll, amikor meg indul, akkor is, bár lehet azért, mert mire megmoccan a mutató, be is indul. (Hamar indul, kb fél másodpercen belül.)Köszönöm mindenkinek a tippeket, remélem hamar megoldódik, mert a sírba tesz (tényleg sírós szmájli...)
-
LamerGyuri
senior tag
válasz
norbert1998 #91243 üzenetére
Ugyan már; akinek Renault-ja van, rossz ember nem lehet
-
salieri.
őstag
-
den89
tag
válasz
salieri. #91256 üzenetére
Szia!
Köszönöm az infókat. Drága az alkatrész hozzá? Biztos nem drágább, mint egy VW-hez, Skodához, vagy akár egy prémiumhoz.
Egyébként megnyugtató, hogy csak ennyi "gond" volt vele. Én az életben nem rakok bele ennyi km-t. Gondoltam, hogy 8 liter alatt nem megy el, ha nagyrészt városban van használva.
Láttam a linkelt autót is. Én is csodálkoztam, hogy vajon miért ilyen "olcsó".
Köszi! -
salieri.
őstag
Szia!
Pont ma érdeklődtem erről, taxiban 260 ezer km (116lovas egyébként csak szoftver más), 10 ezrenkent olajcsere.Ha valami gond van drága az alkatrész hozzá.Egy szimmeringet,egy környezetvédelmi alkatrészt kellett cserélni (250k) fogyasztás városban 8-9 l
Egyébként baromi jó áron van a készletes modell:[link]
-
den89
tag
Sziasztok!
Megane 1.3 TCe Grandcoupe 140 LE/116 LE vélemények, tapasztalatok?
1.5 dci 106 LE Megane II Limousine-t váltana, amit 13 éve használok (családban van újkora óta). Nem vagyok egy idegbeteg sofőr, már felnőttem nagyjából (a 2 gyerek hatására is).
De azért legyen benne erő, ha előznék, haladnék vele, ahogy a korábbi autómban is volt.
Vajon elég a 116 LE? Előző autómnál semmiképp nem szeretnék "gyengébbet". Tudom, nem feltétlen lehet összehasonlítani egy benzinest és egy dieselt... de úgy érzem, kevés lehet a 116 LE. Főleg, ha négyen ülünk bent, telepakolt csomagtartóval. Javítsatok ki, ha tévedek.
Fogyasztás is érdekelne, vegyesben, aki nagyrészt városban jár vele.
Köszönöm előre is!
Üdv:
Dani -
válasz
norbert1998 #91226 üzenetére
Ilyet én is csinálnék a Clio 3-val, csak elég nehéz RS lököst illetve első szellőzőrácsot találni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó elektromosan állítható magasságú gamer asztalok
- Veemann V-FS8 20 felnim új nyári abroncs szettel.
- Midea klíma akciós áron beszereléssel együtt!
- Fornetto Explorer DeLuxe gömbgrill/faszenes grill, pizzakemence feltét, pizzakő, elemes forgatónyárs
- Eladó egy szinte új Kukirin G2 elektromos roller! Hétfőig jegelve!
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple Ipad Pro 2 gen2 10,5" 2K retina A1709 64GB
- Bomba ár! Dell Latitude 7420 - i7-1185G7 I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" 4K I Cam I W11 I Garancia!
- Eladnád a telefonod? KÉSZPÉNZES OKOSTELEFON FELVÁSÁRLÁS azonnali fizetéssel!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest