Hirdetés

2024. május 12., vasárnap

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#75451) KTU válasza rob210 (#75449) üzenetére


KTU
addikt

Lehet ez már megvolt, azt írja nincs készleten, meg azt is hogy 1 munkanap :F
[link] vagy [link], hogy mennyiért szállítják :F

(#75450) molnarpeter:
"Item location:
Sharjah, United Arab Emirates"

Hát fene tudja. :U

[ Szerkesztve ]

"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G

(#75452) molnarpeter válasza KTU (#75451) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Lehet paypal-en keresztül fizetni, onnantól kezdve 180 napig elég jól védve vagy. Persze türelem az nem árt, míg ideér :D

rob210: ettől féltem, hogy a szállítási idő is feltétel :B

[ Szerkesztve ]

(#75453) rob210 válasza molnarpeter (#75450) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem játszik nem ér ide időben.
Marad a bontott.
:R

Renault power

(#75454) robertka válasza Xantomas (#75426) üzenetére


robertka
tag

Köszönöm, meg is rendeltem az E-torx készletet ez úgy is hiányzott.
Próbáltam utánaolvasni a szerelési könyvekben amit neten találtam de nyomatékokról senki nem írt, az olajteknőhöz találtam egyedül ahol 15-18 Nm írnak de a hajtókarokhoz nem találtam semmit, neked meg vannak esetleg?
A folyamat annyi, hogy leengedem az olajat, leveszem az olajteknőt azt elmosom, hajtókarokról leveszem az alsó részét és itt kézzel fel tudom tolni a dugattyút, hogy a felső részét is kitudjam venni a csapágynak? Csavarokat érdemes cseréni?
Új olajszűrő és teknőtömítés meg olaj és azt az olajnyomás szenzort még kicserélem.
Valóban csak ennyi lehetett a hiba, hogy ez a szenzor valamiért megállt és felszökött a nyomás mert új olajjal beindult persze nem mentem vele de 1 percig járattam és nekem jónak tűnt más alkatrész nem okoz túlnyomást az olajtérben?
A főtengely csapágyakat nem ilyen egyszerű cserélni ugye?

(#75455) rob210 válasza robertka (#75454) üzenetére


rob210
Topikgazda

csapágy csavarok 25 N.m + 110˚ ± 6˚
Olajteknő 18Nm
Tömítőpaszta kell!!!! 4 helyen meg kell kenni a motorblokk síkját.
(különben ereszteni fog az új teknőtömítés ellenére.)
A csapágyakat ki kell forgatni, a hajtókart ne tologasd sehova.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#75456) robertka válasza rob210 (#75455) üzenetére


robertka
tag

Akkor veszek új csavarokat ezek ilyen nyúló csavarok lesznek ha jól gondolom. Ha már ott vagyok levegyem a főtengely csapágy alsó részét, hogy ránézzek ha igen oda is tudnál meghúzási adatokat mondani, vagy ne piszkáljam? Az a 4 hely a blokkon hol van nem jó ha egyenletesen mindenhol kenem? Visszaolvastam az olajteknős hozzászólásokat de nem találtam.

(#75457) rob210 válasza robertka (#75456) üzenetére


rob210
Topikgazda

Holnap lesz időm kikeresem a rajzot.
A főtengely csapágyakat ne piszkáld vagy cseréld, de akkor a vezérlést is kell!

Renault power

(#75458) robertka válasza rob210 (#75457) üzenetére


robertka
tag

Köszönöm, még csak most rendeltem meg az alkatrészeket majd csak jövőhétvégén állok neki szerintem, időm több van mint tapasztalatom :)
Amúgy ez az olajnyomás kapcsoló hogyan korlátozza a nyomást, az értem, hogy 0,5 bár-nál nyit egy kontaktust de az olajpumpát lánc hajtja ha jól tudom, csak minden kép el akarom kerülni hogy ismét előforduljon ez a túlnyomás hiba ha friss olaj és csapágy kerül bele.

(#75459) rob210


rob210
Topikgazda

Mai csoda.
[link]

Renault power

(#75460) Pttypang válasza rob210 (#75459) üzenetére


Pttypang
veterán

Uramisten, az a hang... ebbol menet kozben mennyi volt?

Everybody lies.

(#75461) rob210 válasza Pttypang (#75460) üzenetére


rob210
Topikgazda

Recsegett rendesen.
Amikor kijött a lengőkar kézzel ki tudtam fordítani a szilentet :DD

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#75462) harry


harry
veterán

Ha már fura hangok, korábban volt ez a gondom, hogy toronyházba felhajtva, amikor egyenesbe visszaforgattam a kormányt hallottam valamit: link link2

A héten voltunk arra megint, és most nem jött elő, szóval lehet, hogy szerencsém volt, és csak a fékek értek hozzá valamihez, egyedül az változott azóta (kicsit megtisztítottam elsőket), remélem ennyi volt :)

Nyári gumik is felkerültek végre :) Felniket majd lehet lefestem, kicsit már rozsdásak, bár most három nap eső jön...

Viszont ezzel az Amos D-4 tetőcsomagtartóval nagyon nem vagyok megelégedve. Eleve a talpak fele a Megane1 classic esetén a tetőn végigfutó gumicsíkokra fog felfeküdni, amit nem érzek túl stabilnak.
Másfelől, az ajtónál a tetőbe kapaszkodó füleket ha erősen húzom meg, kicsúszik a helyükről (+ még a két láb szélességét is jól kell belőni ugye). Ha meg nem húzom annyira, akkor egyrészt nem stabil, másrészt kézzel le tudom szedni. Szóval én erre a tetőre ilyet nem tennék.

Szerencsére a boltban rendesek voltak, és mondták, hogy meg tudunk nézni másikat / cserélhetünk. Rendeltem végül egy Bosal-t (leiras), amit direkt úgy hirdetnek, hogy ez áll a legközelebb a gyárihoz. Annyiban mindenképp jobbnak tűnik, hogy fix széles és nem kell a talpakat állítgatni, illetve ahogy látom a kapaszkodó fül is fix, tehát rá lehet húzatni rendesen a tetőre, bizakodok. Cserébe drágább, nem olyan áramvonalas, zárt a vége (ha van is benne T horony, nehezebb szerelni), nem olyan széles az egész.
De mivel autópályára kell tetőboxhoz, ezért a stabilitás az elsődleges.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#75463) rob210 válasza harry (#75462) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szerintem csak nem jól raktad fel.
Először nekem is 2 óra volt mire beállítottam a sajátomat. De az stabil, nem úgy mint a forint :DD

Renault power

(#75464) harry válasza rob210 (#75463) üzenetére


harry
veterán

Én is ebből indultam ki, persze. Az elsők már egész jól állnak. De két délután bszakvás (és ~20 orosz videót átnézve, ahol valami hasonlót szerelnek) után úgy döntöttem, hogy egy termék sem ér meg ennyi kínlódást. Eleve a leírás is azt mondja, hogy az oldalsó füleket nem kell állat módjára meghúzni. Hát kösz, akkor meg le tudom szedni (vagy más lelopja simán kézzel). Meg annyira nem lenne vicces autópályán tömegkarambolt okozni egy leszakadó 60 kilós box-szal.
Annyira sikerült felrakni, hogy megfogva, tudom billegtetni vele a kocsit (szóval azért nagyjából jó, pár tetőlécet vagy deszkát fel mernék rá tenni), de átlós vagy oldal irányú terhelés ellen nem különösebben stabil, én ebben nem bízok. Lövök majd róla képet ugyan, meg felmerült, hogy elviszem a boltba megnézetni, de érted ez egyszerűen nem lehet ilyen körülményes, minden le-fel szerelésnél meg nem szeretnék ezen parázni, hogy most vajon jó lesz-e.

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#75465) rob210 válasza harry (#75464) üzenetére


rob210
Topikgazda

Akkor a fülek távolságát szűkebbre kellett volna venni.

Renault power

(#75466) harry válasza rob210 (#75465) üzenetére


harry
veterán

Lehet teszek még vele egy próbát, mert igen, valószínűleg ezen tud elbukni a leginkább a dolog, és ennyi előnye mindenképp van a gyári szetteknek (fix méret), szóval lehet futok vele még egy kört, időm van most úgyis. Ha meg az megvan, akkor elvileg legközelebb elég csak a füleket odahúzni és kész. Hát... Mindenesetre elég macerás így (vannak szettek, amikhez írtak méreteket elhelyezéshez, ott azért jobb a helyzet). Én csak örülnék, ha működne, de nem tudom mennyire bíznék benne később.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#75467) rob210 válasza harry (#75466) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én bejelöltem amikor sikerült beállítani azóta imádom.
Pikk pakk felpattintom, mert nekem feszítő karmos van, semmit nem kell tekergetni, ha egyszer beállítottad.
Balaton 4 bicikli oda-vissza többször is megvolt már vele.

Pedig az elején én mint műszaki embernek nevezhető valaki 1 óra után a flexel szemeztem. :DD

Renault power

(#75468) harry válasza rob210 (#75467) üzenetére


harry
veterán

Hát egy idő után nekem is nagyon a kalapácsra állt már a tenyerem... :D Na meglátjuk.

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#75469) harry válasza rob210 (#75467) üzenetére


harry
veterán

Szűkebbre vettem a lábakat, kb minimumra (így elől 13-13cm túlnyúlás van mindkét oldalt - próbáltam beljebb is fél-fél centivel, akkor már a fülek nem értek el az ajtóig, szóval ez a legszűkebb). Képek alapján is jól fekszik fel (a fül legalábbis, a tetőn a talp meg ahogy tud). Kapaszkodik is a tetőbe, meg lehet mozgatni a kocsit, de egyszerűen lelazul, sőt kézzel le lehet venni. Videó. Én ezt ezen a ponton elengedtem...

A hátsóról már leszerelés után lőttem egy képet, az még rosszabbul áll, mert szélesebb a kaszni, kijjebb kell hozni a lábakat hogy beérjenek az ajtóba, de így meg még gyengébben fekszik fel a tetőre. Beljebb tenni meg nem is nagyon lehet, mert akkor teljes egészében a gumicsíkra feküdne fel (meg a fül sem ér el az ajtóig).

Szóval szerintem egész egyszerűen ez a tetőcsomagtartó nem jó erre a kocsira, lehet a tetőn futó gumicsík miatt, vagy nem tudom, mindenesetre ezek után én nem ezt venném / ki is cserélem.

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#75470) rob210 válasza harry (#75469) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nincs betekerve a rögzítőcsavar basszus.

Renault power

(#75471) harry válasza rob210 (#75470) üzenetére


harry
veterán

Mi-hova? Oldalt a hatlapfejű csavar? Idézném a leírást: "Óvatosan húzza meg. Ellenőrizze a csomagtartó rögzítésének erősségét (nem szabad túl erősen meghúzni). ", ehhez szerszámot sem adnak (csak egy imbuszt, amivel a sínben tudom a talpakat közelebb-távolabb állítani).
Ennek ellenére ráhúztam dugókulccsal, de nem állat módjára. Nyilván meg van húzva, csak nem fekszik fel a konzolra, ezért látszik máshogy (alul már rég hozzáér a konzolhoz, a második képen látszik is). Ha még jobban meghúzom, akkor kihúzza a fület az ajtókeretből. Ha elöl talán nem is, hátul biztos, mert az nagyon szerencsétlenül áll.

Vagy van a tetőkaszniban furat valahol, ahol a fület lehetne rögzíteni? (bár az csak egy univerzális furat a fülön, vagy jó valami vagy nem). Mindenesetre nem találtam.

[ Szerkesztve ]

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#75472) rob210 válasza harry (#75471) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nem tudom szerintem ha ehhez van biztos, hogy fel lehet rakni.
így, hogy fizikálisan nincs a kezemben nem tudom nem látom, a képességeit.
:R

Renault power

(#75473) harry válasza rob210 (#75472) üzenetére


harry
veterán

Egyetértek, ez sajnos ott bukhat el, hogy ez egy univerzális cucc, ami (ha jól értem) alkalmas normál tetős kocsikra, amik az "ajtóba kapaszkodnak", így elvileg erre is, de ezt senki sem mondta explicit (a honlapon a típushoz kerestem, de az gondolom a fenti feltételeket nézi csak; a gyártó semmit nem mond a kocsira konkrétan). És minden bizonnyal a legtöbbre jó is (jut eszembe lehet holnap felpróbálom a Focusra), de itt valami nagyon nem stimmel : \

Persze lehet én nézek be valamit, de már megnéztem egy halom videót, több beállítást és pozíciót, más csomagtartók leírását, hogy ott miként oldották meg, és így sem stimmel. A boltos srác is megjegyezte, hogy erre a tetőre nem egyszerű felpakolni, de lehet ha visszaviszem ránézzük már csak kíváncsiságból is.

De köszi, hogy ránéztél :R

Theoretically, this damn thing oughta work now.

(#75474) csibor


csibor
őstag

Sziasztok!
2009 Clio Grandtour 1.5dci dynamique 86le vételnél mit érdemes átnézni?

(#75475) rob210 válasza csibor (#75474) üzenetére


rob210
Topikgazda

Kompresszió, nagynyomású szállítóképességét, összes rugót és minden elektromos kütyüt, főleg az elektromos ablakokat!

Renault power

(#75476) robertka


robertka
tag

Ha már leveszem az olajteknőt lecserélném az olajpumpát is, ez szintén kivitelezhető házilag? A le felhelyezésnek vannak buktatók esetleg? A LORO, MAXGEAR, FAI gyártók pumpái elég jó árok vannak amit még tudnék rendelni az a SASIC, KOLBENSCHMIDT de ez a kettő kb dupla áron van, ezek között van ajánlott gyártó?

(#75477) rob210 válasza robertka (#75476) üzenetére


rob210
Topikgazda

Szerinted miért vannak dupla áron? ;)

Renault power

(#75478) molnarpeter válasza rob210 (#75477) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Egyik traktoron épp most fejeztük be az olajpumpa cserét. Más miatt lett szétkapva, de ha már, akkor miért ne alapon kérte a szerelő, akit sikerült találni. Először rossz alkatrész miatt állt egy évet (összerakták azzal), aztán a teljes szétbombázás elkerülése végett alulról lett beműtve a jó, ehhez egyedi kulcs hegesztés, stb... igazából ezek után megkérdőjelezem, kell-e egyáltalán cserélni, elvégre ha nincs nyomás, úgyis szól, nameg a félmillió km-t futott taxikban sem gyakori a cserélt szivattyú :) Ha az adott motorra jellemző a meghibásodás, a'la 2.0 PD, akkor nem szóltam :R

(#75479) robertka válasza rob210 (#75477) üzenetére


robertka
tag

Igen, gondoltam csak reméltem legalább ez olcsóbb lesz. A kiszerelést el lehet végezni alulról ez nem befolyásolja a vezérlést ugye? Az olajteknő pasztázási rajzot megtaláltad esetleg?

[ Szerkesztve ]

(#75480) rob210 válasza molnarpeter (#75478) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ezt ne nekem írd ;) én láncot már cseréltem, olajpumpán, de pumpát még soha életemben.

Renault power

(#75481) rob210 válasza robertka (#75479) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ehh tudtam, hogy valamit elfelejtettem. :B
Ma este megpróbálom pótolni.

Renault power

(#75482) robertka válasza molnarpeter (#75478) üzenetére


robertka
tag

Köszönöm, nálam túlnyomás volt az olajszűrő mellett kinyomta az összes olajat. Itt olvastam, hogy volt másnak ilyen túlnyomás problémája volt és az olajteknő takarítás, olajpumpa csere orvosolta, bár volt olyan akinek ez sem. Milyen kulcs volt a speciálisan hegesztett? A túlnyomás jelezné valami a műszerfalon amúgy?

(#75483) hz0917


hz0917
tag

Üdv:
Egy ismerősöm keres komplett bontott 1.4-s K4J 730 98 LE -s megane2-s motort, ha valakinek van esetleg vagy tud valami elérhetőséget az jól jönne neki.

(#75484) rob210 válasza robertka (#75482) üzenetére


rob210
Topikgazda

Renault power

(#75485) rob210 válasza hz0917 (#75483) üzenetére


rob210
Topikgazda

Itt nem lehet adni venni.
Grassalkowich úti bontót próbáld meg, ha Pesti vagy.

Renault power

(#75486) robertka válasza rob210 (#75484) üzenetére


robertka
tag

Köszönöm szépen, így fogok eljárni

(#75487) molnarpeter válasza hz0917 (#75483) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Jófogás, racing bazár, autoalkatresz.hu, esetleg típus fb csoportjában érdemes körülnézni :R gyors kereséssel az első helyen mintha láttam is volna fűzött blokkot (de hf nélkül).

[ Szerkesztve ]

(#75488) molnarpeter válasza robertka (#75482) üzenetére


molnarpeter
nagyúr

Gyakorlatilag önindító kulcs készült, azzal fértünk hozzá az egyik csavarhoz. Nade ez erőgép, fogaskerék vezérelt, stb, más kategória, csak sztorizgattam egyet :D

Ez a túlnyomás nekem felettébb furcsa, ha tud közlekedni az olaj (nincs eltömődve az útja) akkor nem kéne tudjon ilyet csinálni :F még karter nyomás jutott eszembe, de az ilyet szerintem nem csinálna. VW csoportnál tömítés hiba miatt szokott elmenni az olaj a szűrő alatti hőcserélőnél, de az más témakör megint, nem akarlak félrevezetni, csak nehezen fér a fejembe a probléma :R

(#75489) hz0917 válasza molnarpeter (#75487) üzenetére


hz0917
tag

Ezeket már végig hívogatta, de ez a típusú motor nincs nekik. Azért köszi.

(#75490) robertka válasza molnarpeter (#75488) üzenetére


robertka
tag

Szerelő azt mondta beragadt az olaj nyomás szabályozó szelep, elvileg van egy rugós szelep az olajpumpán, meg egy olaj nyomás szelep a blokkba csavarva de szerintem az utóbbi csak érzékel nem avatkozik be. Miután feltöltöttem olajjal beindult és járattam pár percig nem jött elő a hiba. De én nem vagyok szaki. De ehhez a szerelőhöz nem viszem vissza.

(#75491) rob210 válasza robertka (#75490) üzenetére


rob210
Topikgazda

mi a motorkódod?
az amiről a képet lőttem?
azaz 1.9 dci?

Csak azért kérdezem, hogy ne szedd szét a kocsit feleslegesen.
Ugyanis a szűrőben van visszacsapó szelep.

Ettől még dcinél szoktam javasolni az olajpumpa tisztítását.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#75492) robertka válasza rob210 (#75491) üzenetére


robertka
tag

Igen az F9QB800 1.9dci 88kW.
Most már megrendetem a HK csapágyakat meg a csavarokat hozzá, kicserélem úgy olvastam 200 körül nem árt de ha nem érdemes akkor az olajpumpa 40e költségét szívesen kihagynám de ha kell kell.
Az összes szűrút is megrendeltem mindenből Purflux-ot de gondolom az a szelep nincs ebben benne külön kell beszereznem?

(#75493) BLUE TORNADO


BLUE TORNADO
senior tag

Sziasztok! Rob, majd vedd le a kocsit a tagok közül, már nincs meg, így nem lehetek tag :R

Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?

(#75494) rob210 válasza BLUE TORNADO (#75493) üzenetére


rob210
Topikgazda

Rendben.
:R

Renault power

(#75495) rob210 válasza robertka (#75492) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én a láncot lecserélném rajta, de a pumpához nem nyúlnék.
A csapágyakat valóban érdemes, ha hosszú távra tervezel vele.

Renault power

(#75496) robertka válasza rob210 (#75495) üzenetére


robertka
tag

Igen hosszú távra. A lánc csere az nehéz? A vezérlés az 4e km el ezelőtt történt. Azt a visszacsapószelepet a webshopokban nem találom ez a szűrőben magában van, most a szerelő egy UNIX márkájút tett fel kb 5km-t bírt aztán jött a hiba.

(#75497) rob210 válasza robertka (#75496) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nincs szelep!
A szűrőben van nyomástartó.
Az unixos szűrőt hagyjuk.
Hengst, purflux, renault gyári, ezek szűrők amikkel még nem volt gond.

Jó lesz, ha kiderül, hogy csak a szar szűrővel szívsz.
Ha van kompresszió mérőd vedd ki a nívópálcát és mérj egy nyomást ott.
Ha van olajnyomásmérőd mérd meg a gombánál az olajnyomást!

Renault power

(#75498) BUZZLGHTYR


BUZZLGHTYR
senior tag

Hello! Arra a dontesre jutottam, hogy venni kellene egy renaultot, 1.5dci motorral, a 80 koruli loeroset, autopalyazni.
Cliot es thaliakat nezegetek.
Evjarat az 2002 tol indulna kb. 2006ig.
Mire kellene odafigyelnem autovasarlasakor?
Tilushibak, vezerles, rohadas?
Koszonom!

(#75499) rob210 válasza BUZZLGHTYR (#75498) üzenetére


rob210
Topikgazda

Rohadás nincs, vagy csak azoknál amik törve voktak és gányul javították.
Minél fiatalabb legyen..
Nagynyomású szállítóképességet kell nézni, kompressziót mérni. Ilyesmi. A vezérlése szíjas és 80ezrenként célszerű cserélni, gyári előírás 120ezer.

Thalia, itt a fűtőradiátor előszeretettel lukad ki.
A C oszlop illesztésénél kireped a tömítőanyag és beázik a csomagtartó, a 4 rugó ellenőrizendő vásárláskor.

Ha sűrűn cseréled az üzemanyag szűrőt jó minőségűre és az olajat, akkor kimegy a világból.

Renault power

(#75500) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

Valaki próbálkozott már Clio2-esben cserélni műszerfalat a legutolsó Thália 2008-2013-as verzióéra?
Vajon megoldható lenne a csere?
Szerintem sokkal tetszetősebb, modernebb hatást kelt a szellőzőrács vagy a díszléc íve, vészvillogó gomb stb.
Mondjuk a világos szürke se rossz.
A másik kérdés, hogy mondjuk egy 2006- authentique clio 2 alap szintű ülés szivacsa vajon kicserélhető egy újabb ~2010 körülre akár ebből a késői Tháliából? (a szövet maradna a régi, légzsák nincs benne)
Kezd szét porladni sajnos...nincs már olyan tartása. :O
Vagy hogy lehet ezt megoldani

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.