Renault, topik összefoglaló
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [bb0t:] Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- [Re:] eBay-es kütyük kis pénzért
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [DraXoN:] Netfix lemondva
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [koxx:] Bloons TD5 - Tower Defense játék
- [Re:] [plevips:] Pár kép a Fóti Homokbányáról
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
KTU
addikt
Lehet ez már megvolt, azt írja nincs készleten, meg azt is hogy 1 munkanap
[link] vagy [link], hogy mennyiért szállítják
(#75450) molnarpeter:
"Item location:
Sharjah, United Arab Emirates"
Hát fene tudja.
[ Szerkesztve ]
"Sajnálom, a válaszok készen vannak, csak jól kell kérdeznie."________Magyar Xiaomi Mi 10 Lite 5G #monet____https://t.me/MagyarXiaomiMI10Lite5G
molnarpeter
nagyúr
Lehet paypal-en keresztül fizetni, onnantól kezdve 180 napig elég jól védve vagy. Persze türelem az nem árt, míg ideér
rob210: ettől féltem, hogy a szállítási idő is feltétel
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Nem játszik nem ér ide időben.
Marad a bontott.
Renault power
robertka
tag
Köszönöm, meg is rendeltem az E-torx készletet ez úgy is hiányzott.
Próbáltam utánaolvasni a szerelési könyvekben amit neten találtam de nyomatékokról senki nem írt, az olajteknőhöz találtam egyedül ahol 15-18 Nm írnak de a hajtókarokhoz nem találtam semmit, neked meg vannak esetleg?
A folyamat annyi, hogy leengedem az olajat, leveszem az olajteknőt azt elmosom, hajtókarokról leveszem az alsó részét és itt kézzel fel tudom tolni a dugattyút, hogy a felső részét is kitudjam venni a csapágynak? Csavarokat érdemes cseréni?
Új olajszűrő és teknőtömítés meg olaj és azt az olajnyomás szenzort még kicserélem.
Valóban csak ennyi lehetett a hiba, hogy ez a szenzor valamiért megállt és felszökött a nyomás mert új olajjal beindult persze nem mentem vele de 1 percig járattam és nekem jónak tűnt más alkatrész nem okoz túlnyomást az olajtérben?
A főtengely csapágyakat nem ilyen egyszerű cserélni ugye?
rob210
Topikgazda
csapágy csavarok 25 N.m + 110˚ ± 6˚
Olajteknő 18Nm
Tömítőpaszta kell!!!! 4 helyen meg kell kenni a motorblokk síkját.
(különben ereszteni fog az új teknőtömítés ellenére.)
A csapágyakat ki kell forgatni, a hajtókart ne tologasd sehova.
[ Szerkesztve ]
Renault power
robertka
tag
Akkor veszek új csavarokat ezek ilyen nyúló csavarok lesznek ha jól gondolom. Ha már ott vagyok levegyem a főtengely csapágy alsó részét, hogy ránézzek ha igen oda is tudnál meghúzási adatokat mondani, vagy ne piszkáljam? Az a 4 hely a blokkon hol van nem jó ha egyenletesen mindenhol kenem? Visszaolvastam az olajteknős hozzászólásokat de nem találtam.
rob210
Topikgazda
Holnap lesz időm kikeresem a rajzot.
A főtengely csapágyakat ne piszkáld vagy cseréld, de akkor a vezérlést is kell!
Renault power
robertka
tag
Köszönöm, még csak most rendeltem meg az alkatrészeket majd csak jövőhétvégén állok neki szerintem, időm több van mint tapasztalatom
Amúgy ez az olajnyomás kapcsoló hogyan korlátozza a nyomást, az értem, hogy 0,5 bár-nál nyit egy kontaktust de az olajpumpát lánc hajtja ha jól tudom, csak minden kép el akarom kerülni hogy ismét előforduljon ez a túlnyomás hiba ha friss olaj és csapágy kerül bele.
rob210
Topikgazda
Mai csoda.
[link]
Renault power
Uramisten, az a hang... ebbol menet kozben mennyi volt?
Everybody lies.
rob210
Topikgazda
Recsegett rendesen.
Amikor kijött a lengőkar kézzel ki tudtam fordítani a szilentet
[ Szerkesztve ]
Renault power
harry
veterán
Ha már fura hangok, korábban volt ez a gondom, hogy toronyházba felhajtva, amikor egyenesbe visszaforgattam a kormányt hallottam valamit: link link2
A héten voltunk arra megint, és most nem jött elő, szóval lehet, hogy szerencsém volt, és csak a fékek értek hozzá valamihez, egyedül az változott azóta (kicsit megtisztítottam elsőket), remélem ennyi volt
Nyári gumik is felkerültek végre Felniket majd lehet lefestem, kicsit már rozsdásak, bár most három nap eső jön...
Viszont ezzel az Amos D-4 tetőcsomagtartóval nagyon nem vagyok megelégedve. Eleve a talpak fele a Megane1 classic esetén a tetőn végigfutó gumicsíkokra fog felfeküdni, amit nem érzek túl stabilnak.
Másfelől, az ajtónál a tetőbe kapaszkodó füleket ha erősen húzom meg, kicsúszik a helyükről (+ még a két láb szélességét is jól kell belőni ugye). Ha meg nem húzom annyira, akkor egyrészt nem stabil, másrészt kézzel le tudom szedni. Szóval én erre a tetőre ilyet nem tennék.
Szerencsére a boltban rendesek voltak, és mondták, hogy meg tudunk nézni másikat / cserélhetünk. Rendeltem végül egy Bosal-t (leiras), amit direkt úgy hirdetnek, hogy ez áll a legközelebb a gyárihoz. Annyiban mindenképp jobbnak tűnik, hogy fix széles és nem kell a talpakat állítgatni, illetve ahogy látom a kapaszkodó fül is fix, tehát rá lehet húzatni rendesen a tetőre, bizakodok. Cserébe drágább, nem olyan áramvonalas, zárt a vége (ha van is benne T horony, nehezebb szerelni), nem olyan széles az egész.
De mivel autópályára kell tetőboxhoz, ezért a stabilitás az elsődleges.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
rob210
Topikgazda
Szerintem csak nem jól raktad fel.
Először nekem is 2 óra volt mire beállítottam a sajátomat. De az stabil, nem úgy mint a forint
Renault power
harry
veterán
Én is ebből indultam ki, persze. Az elsők már egész jól állnak. De két délután bszakvás (és ~20 orosz videót átnézve, ahol valami hasonlót szerelnek) után úgy döntöttem, hogy egy termék sem ér meg ennyi kínlódást. Eleve a leírás is azt mondja, hogy az oldalsó füleket nem kell állat módjára meghúzni. Hát kösz, akkor meg le tudom szedni (vagy más lelopja simán kézzel). Meg annyira nem lenne vicces autópályán tömegkarambolt okozni egy leszakadó 60 kilós box-szal.
Annyira sikerült felrakni, hogy megfogva, tudom billegtetni vele a kocsit (szóval azért nagyjából jó, pár tetőlécet vagy deszkát fel mernék rá tenni), de átlós vagy oldal irányú terhelés ellen nem különösebben stabil, én ebben nem bízok. Lövök majd róla képet ugyan, meg felmerült, hogy elviszem a boltba megnézetni, de érted ez egyszerűen nem lehet ilyen körülményes, minden le-fel szerelésnél meg nem szeretnék ezen parázni, hogy most vajon jó lesz-e.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
rob210
Topikgazda
Akkor a fülek távolságát szűkebbre kellett volna venni.
Renault power
harry
veterán
Lehet teszek még vele egy próbát, mert igen, valószínűleg ezen tud elbukni a leginkább a dolog, és ennyi előnye mindenképp van a gyári szetteknek (fix méret), szóval lehet futok vele még egy kört, időm van most úgyis. Ha meg az megvan, akkor elvileg legközelebb elég csak a füleket odahúzni és kész. Hát... Mindenesetre elég macerás így (vannak szettek, amikhez írtak méreteket elhelyezéshez, ott azért jobb a helyzet). Én csak örülnék, ha működne, de nem tudom mennyire bíznék benne később.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
rob210
Topikgazda
Én bejelöltem amikor sikerült beállítani azóta imádom.
Pikk pakk felpattintom, mert nekem feszítő karmos van, semmit nem kell tekergetni, ha egyszer beállítottad.
Balaton 4 bicikli oda-vissza többször is megvolt már vele.
Pedig az elején én mint műszaki embernek nevezhető valaki 1 óra után a flexel szemeztem.
Renault power
harry
veterán
Hát egy idő után nekem is nagyon a kalapácsra állt már a tenyerem... Na meglátjuk.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
harry
veterán
Szűkebbre vettem a lábakat, kb minimumra (így elől 13-13cm túlnyúlás van mindkét oldalt - próbáltam beljebb is fél-fél centivel, akkor már a fülek nem értek el az ajtóig, szóval ez a legszűkebb). Képek alapján is jól fekszik fel (a fül legalábbis, a tetőn a talp meg ahogy tud). Kapaszkodik is a tetőbe, meg lehet mozgatni a kocsit, de egyszerűen lelazul, sőt kézzel le lehet venni. Videó. Én ezt ezen a ponton elengedtem...
A hátsóról már leszerelés után lőttem egy képet, az még rosszabbul áll, mert szélesebb a kaszni, kijjebb kell hozni a lábakat hogy beérjenek az ajtóba, de így meg még gyengébben fekszik fel a tetőre. Beljebb tenni meg nem is nagyon lehet, mert akkor teljes egészében a gumicsíkra feküdne fel (meg a fül sem ér el az ajtóig).
Szóval szerintem egész egyszerűen ez a tetőcsomagtartó nem jó erre a kocsira, lehet a tetőn futó gumicsík miatt, vagy nem tudom, mindenesetre ezek után én nem ezt venném / ki is cserélem.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
rob210
Topikgazda
Nincs betekerve a rögzítőcsavar basszus.
Renault power
harry
veterán
Mi-hova? Oldalt a hatlapfejű csavar? Idézném a leírást: "Óvatosan húzza meg. Ellenőrizze a csomagtartó rögzítésének erősségét (nem szabad túl erősen meghúzni). ", ehhez szerszámot sem adnak (csak egy imbuszt, amivel a sínben tudom a talpakat közelebb-távolabb állítani).
Ennek ellenére ráhúztam dugókulccsal, de nem állat módjára. Nyilván meg van húzva, csak nem fekszik fel a konzolra, ezért látszik máshogy (alul már rég hozzáér a konzolhoz, a második képen látszik is). Ha még jobban meghúzom, akkor kihúzza a fület az ajtókeretből. Ha elöl talán nem is, hátul biztos, mert az nagyon szerencsétlenül áll.
Vagy van a tetőkaszniban furat valahol, ahol a fület lehetne rögzíteni? (bár az csak egy univerzális furat a fülön, vagy jó valami vagy nem). Mindenesetre nem találtam.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
rob210
Topikgazda
Nem tudom szerintem ha ehhez van biztos, hogy fel lehet rakni.
így, hogy fizikálisan nincs a kezemben nem tudom nem látom, a képességeit.
Renault power
harry
veterán
Egyetértek, ez sajnos ott bukhat el, hogy ez egy univerzális cucc, ami (ha jól értem) alkalmas normál tetős kocsikra, amik az "ajtóba kapaszkodnak", így elvileg erre is, de ezt senki sem mondta explicit (a honlapon a típushoz kerestem, de az gondolom a fenti feltételeket nézi csak; a gyártó semmit nem mond a kocsira konkrétan). És minden bizonnyal a legtöbbre jó is (jut eszembe lehet holnap felpróbálom a Focusra), de itt valami nagyon nem stimmel : \
Persze lehet én nézek be valamit, de már megnéztem egy halom videót, több beállítást és pozíciót, más csomagtartók leírását, hogy ott miként oldották meg, és így sem stimmel. A boltos srác is megjegyezte, hogy erre a tetőre nem egyszerű felpakolni, de lehet ha visszaviszem ránézzük már csak kíváncsiságból is.
De köszi, hogy ránéztél
Theoretically, this damn thing oughta work now.
csibor
őstag
Sziasztok!
2009 Clio Grandtour 1.5dci dynamique 86le vételnél mit érdemes átnézni?
rob210
Topikgazda
Kompresszió, nagynyomású szállítóképességét, összes rugót és minden elektromos kütyüt, főleg az elektromos ablakokat!
Renault power
robertka
tag
Ha már leveszem az olajteknőt lecserélném az olajpumpát is, ez szintén kivitelezhető házilag? A le felhelyezésnek vannak buktatók esetleg? A LORO, MAXGEAR, FAI gyártók pumpái elég jó árok vannak amit még tudnék rendelni az a SASIC, KOLBENSCHMIDT de ez a kettő kb dupla áron van, ezek között van ajánlott gyártó?
rob210
Topikgazda
Szerinted miért vannak dupla áron?
Renault power
molnarpeter
nagyúr
Egyik traktoron épp most fejeztük be az olajpumpa cserét. Más miatt lett szétkapva, de ha már, akkor miért ne alapon kérte a szerelő, akit sikerült találni. Először rossz alkatrész miatt állt egy évet (összerakták azzal), aztán a teljes szétbombázás elkerülése végett alulról lett beműtve a jó, ehhez egyedi kulcs hegesztés, stb... igazából ezek után megkérdőjelezem, kell-e egyáltalán cserélni, elvégre ha nincs nyomás, úgyis szól, nameg a félmillió km-t futott taxikban sem gyakori a cserélt szivattyú Ha az adott motorra jellemző a meghibásodás, a'la 2.0 PD, akkor nem szóltam
robertka
tag
Igen, gondoltam csak reméltem legalább ez olcsóbb lesz. A kiszerelést el lehet végezni alulról ez nem befolyásolja a vezérlést ugye? Az olajteknő pasztázási rajzot megtaláltad esetleg?
[ Szerkesztve ]
rob210
Topikgazda
Ezt ne nekem írd én láncot már cseréltem, olajpumpán, de pumpát még soha életemben.
Renault power
rob210
Topikgazda
Ehh tudtam, hogy valamit elfelejtettem.
Ma este megpróbálom pótolni.
Renault power
robertka
tag
Köszönöm, nálam túlnyomás volt az olajszűrő mellett kinyomta az összes olajat. Itt olvastam, hogy volt másnak ilyen túlnyomás problémája volt és az olajteknő takarítás, olajpumpa csere orvosolta, bár volt olyan akinek ez sem. Milyen kulcs volt a speciálisan hegesztett? A túlnyomás jelezné valami a műszerfalon amúgy?
hz0917
tag
Üdv:
Egy ismerősöm keres komplett bontott 1.4-s K4J 730 98 LE -s megane2-s motort, ha valakinek van esetleg vagy tud valami elérhetőséget az jól jönne neki.
rob210
Topikgazda
rob210
Topikgazda
Itt nem lehet adni venni.
Grassalkowich úti bontót próbáld meg, ha Pesti vagy.
Renault power
robertka
tag
Köszönöm szépen, így fogok eljárni
molnarpeter
nagyúr
Jófogás, racing bazár, autoalkatresz.hu, esetleg típus fb csoportjában érdemes körülnézni gyors kereséssel az első helyen mintha láttam is volna fűzött blokkot (de hf nélkül).
[ Szerkesztve ]
molnarpeter
nagyúr
Gyakorlatilag önindító kulcs készült, azzal fértünk hozzá az egyik csavarhoz. Nade ez erőgép, fogaskerék vezérelt, stb, más kategória, csak sztorizgattam egyet
Ez a túlnyomás nekem felettébb furcsa, ha tud közlekedni az olaj (nincs eltömődve az útja) akkor nem kéne tudjon ilyet csinálni még karter nyomás jutott eszembe, de az ilyet szerintem nem csinálna. VW csoportnál tömítés hiba miatt szokott elmenni az olaj a szűrő alatti hőcserélőnél, de az más témakör megint, nem akarlak félrevezetni, csak nehezen fér a fejembe a probléma
hz0917
tag
Ezeket már végig hívogatta, de ez a típusú motor nincs nekik. Azért köszi.
robertka
tag
Szerelő azt mondta beragadt az olaj nyomás szabályozó szelep, elvileg van egy rugós szelep az olajpumpán, meg egy olaj nyomás szelep a blokkba csavarva de szerintem az utóbbi csak érzékel nem avatkozik be. Miután feltöltöttem olajjal beindult és járattam pár percig nem jött elő a hiba. De én nem vagyok szaki. De ehhez a szerelőhöz nem viszem vissza.
rob210
Topikgazda
mi a motorkódod?
az amiről a képet lőttem?
azaz 1.9 dci?
Csak azért kérdezem, hogy ne szedd szét a kocsit feleslegesen.
Ugyanis a szűrőben van visszacsapó szelep.
Ettől még dcinél szoktam javasolni az olajpumpa tisztítását.
[ Szerkesztve ]
Renault power
robertka
tag
Igen az F9QB800 1.9dci 88kW.
Most már megrendetem a HK csapágyakat meg a csavarokat hozzá, kicserélem úgy olvastam 200 körül nem árt de ha nem érdemes akkor az olajpumpa 40e költségét szívesen kihagynám de ha kell kell.
Az összes szűrút is megrendeltem mindenből Purflux-ot de gondolom az a szelep nincs ebben benne külön kell beszereznem?
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok! Rob, majd vedd le a kocsit a tagok közül, már nincs meg, így nem lehetek tag
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
rob210
Topikgazda
Rendben.
Renault power
rob210
Topikgazda
Én a láncot lecserélném rajta, de a pumpához nem nyúlnék.
A csapágyakat valóban érdemes, ha hosszú távra tervezel vele.
Renault power
robertka
tag
Igen hosszú távra. A lánc csere az nehéz? A vezérlés az 4e km el ezelőtt történt. Azt a visszacsapószelepet a webshopokban nem találom ez a szűrőben magában van, most a szerelő egy UNIX márkájút tett fel kb 5km-t bírt aztán jött a hiba.
rob210
Topikgazda
Nincs szelep!
A szűrőben van nyomástartó.
Az unixos szűrőt hagyjuk.
Hengst, purflux, renault gyári, ezek szűrők amikkel még nem volt gond.
Jó lesz, ha kiderül, hogy csak a szar szűrővel szívsz.
Ha van kompresszió mérőd vedd ki a nívópálcát és mérj egy nyomást ott.
Ha van olajnyomásmérőd mérd meg a gombánál az olajnyomást!
Renault power
BUZZLGHTYR
senior tag
Hello! Arra a dontesre jutottam, hogy venni kellene egy renaultot, 1.5dci motorral, a 80 koruli loeroset, autopalyazni.
Cliot es thaliakat nezegetek.
Evjarat az 2002 tol indulna kb. 2006ig.
Mire kellene odafigyelnem autovasarlasakor?
Tilushibak, vezerles, rohadas?
Koszonom!
rob210
Topikgazda
Rohadás nincs, vagy csak azoknál amik törve voktak és gányul javították.
Minél fiatalabb legyen..
Nagynyomású szállítóképességet kell nézni, kompressziót mérni. Ilyesmi. A vezérlése szíjas és 80ezrenként célszerű cserélni, gyári előírás 120ezer.
Thalia, itt a fűtőradiátor előszeretettel lukad ki.
A C oszlop illesztésénél kireped a tömítőanyag és beázik a csomagtartó, a 4 rugó ellenőrizendő vásárláskor.
Ha sűrűn cseréled az üzemanyag szűrőt jó minőségűre és az olajat, akkor kimegy a világból.
Renault power
angyalpc2
aktív tag
Valaki próbálkozott már Clio2-esben cserélni műszerfalat a legutolsó Thália 2008-2013-as verzióéra?
Vajon megoldható lenne a csere?
Szerintem sokkal tetszetősebb, modernebb hatást kelt a szellőzőrács vagy a díszléc íve, vészvillogó gomb stb.
Mondjuk a világos szürke se rossz.
A másik kérdés, hogy mondjuk egy 2006- authentique clio 2 alap szintű ülés szivacsa vajon kicserélhető egy újabb ~2010 körülre akár ebből a késői Tháliából? (a szövet maradna a régi, légzsák nincs benne)
Kezd szét porladni sajnos...nincs már olyan tartása.
Vagy hogy lehet ezt megoldani
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070