- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
hz0917
tag
Jó reggelt, Sziasztok!
Robi, ez a Denso K20PRU gyertya K4J 730-s motorhoz is ajánlott? -
LamerGyuri
senior tag
válasz
pellesmartin #73487 üzenetére
Na, megnéztem az oroszt. Jó lenne látni a tiédet szigetelőszalag nélkül, mert ott valami a jelenség alapján rövidre záródott, nem kicsit.
Nem csípted oda valahová a vezetéket, mikor visszatoltad a rádiót? A jelföld és tápföld találkozása nem mindig szerencsés dolog. -
SPeti1984
senior tag
Szerintetek mi adhatja ezt a hangot? 1.5 dci Amíg hideg a motor gáz adására lehet hallani. Ha felmelegedett pl megjelenik az első sáv a hőfok jelzőn és mondjuk leállítom bemegyek a boltba újra inditom utána nem hallani semmit.
-
LamerGyuri
senior tag
válasz
pellesmartin #73487 üzenetére
Jólvanna, csak kérdeztem
A gyári megoldás meg kb. 40, és most van egy döglött rádiód.
Válts CD-re, jófogáson van 2 is olcsón.
https://auto.jofogas.hu/jasz_nagykun_szolnok/Enault_Clio_II_Facelift_gyari_CD_radio_fejegyseg_Tuner_list_99862877.htm
https://auto.jofogas.hu/veszprem/Renault_gyari_cd_radio_elado__97669190.htm
Audio CD-t visznek csak (enyém írottat is), nyilván így pénzbe kerül, de a semminél elsőre ez is több. -
pellesmartin
tag
válasz
LamerGyuri #73483 üzenetére
https://www.drive2.ru/l/8252107/
Itt található,google fordítóval értelmezhető de semmi extrát nem ír.
Most vettem az autót,utálom a rádiót,gyorsan kellett valami,meg jónak tünt,azért csináltam így.. kínából 1hónap mire ide ér. A viszonylag olcsó az pedig ha jól tudom 10.000Ft körül van. -
válasz
LamerGyuri #73485 üzenetére
Van, aki az ét
(égett)csokit szereti -
#89309696
törölt tag
válasz
LamerGyuri #73483 üzenetére
Mert az ember kétkezi munkájának a gyümölcse mindig édesebb.
-
LamerGyuri
senior tag
válasz
pellesmartin #73482 üzenetére
Azt az IC-t (meg lehet, vele valami mást is) elküldtél az örök vadászmezőkre.
Be tudod linkelni azt a módszert? Hátha rájövök, mit rontottál el.Nem is értem; Kínából viszonylag olcsón, van jól működő, 3 féle kimenetet biztosító megoldás, csak rá kell dugni, és kész. Miért nem azt választottad?
-
pellesmartin
tag
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem,valószìnű elrontottam a Megane 2be a tuner listes kazettás lejátszót..
Auxot akartam rá varázsolni a következő módon.:
(Ezt egy orosz srác találta ki,egy magyar is megerösìtette hogy működik)
Összeraktam,bedug,bekapcs, kódot megadtam,de mire dugtam volna a telómra hogy kipróbáljam kikapcsolt.
Azóta ennyi van:
Néha világít a rádión a bekapcsoló gomb,de már egyre kevésbé. Órát,hőfokot látom,de semmi más.
Azóta leforrasztotam róla a jack kábelt,átnéztem nem látok rajta égés nyomot semmit.. Biztik jók. Valami tipp?Esetleg valakinek lenne ilyen rádiója a lomjai közt kóddal együtt?
-
rob210
Topikgazda
válasz
eTrade #73478 üzenetére
Rám tolatot egy céges ivaco daily.
A vége az lett, hogy én kértem be a cégtől az okozói nyilatkozatot, mert azt mondta a biztosító, hogy nem ismerik el az okozott kárt.
Kiderült, hogy meg se kereste őket a biztosító, mert ahogy én beszéltem velük, tök korrektek voltak és azonnal küldték e-mailben és rátettek engem is a címzettlistára, hogy ne is tudja letagadni a biztosító. Ekkor kitalálták, hogy ezt meg azt a papírt még be kell mutatni.
Aztán kitalálták, hogy ugyan már minden megvan, de a kárszakértő becslését még nem fogadtam el, azt előbb el kell fogadnom és azután azt avultatják és azt kapom meg. Egyszóval ültek a "pénzemen" és nagyon jól sikerült nekik elhúzniuk az ügyet.Mindegy megvan ennyi.
-
rob210
Topikgazda
Na ma pont került a sztori végére kifizetett végre a biztosító.
2019.09.09. a káresemény időpontja.
2020.01.16. a kifizetésé, nem kis csörte volt, de nem tudtak kibújni -
zeon.hu
nagyúr
Hibakód: alacsony üzemanyag szintnél gyújtás kimaradás.
Ez milyen hibára utalhat?
(Nem volt idő erre a szerelőnél, csak kiolvasta)
Amúgy 2x nem indult elsőre, amikor kevés benzin volt benne (Range max 80 km)Grand Scenic, 1.6 benzin
-
Cane
őstag
Előzmény:
Az elmúlt hetekben az elektromos kézifék feladta a leckét, mivel visszajelzett a műszerfalon hibaként, emiatt eltolódott a betervezett műszaki vizsga...Hibajelenség:
A Renault Espace IV. e-kézifékje működött, automatikusan behúzott, kiengedett, funkcionálisan tette a dolgát, azonban megjelent pár hónapja a service ikon, „parkbremse defekt” is. Ha az autó leállt és automatikusan behúzott a kézifék, belső tér világítás kialudt, majd 2-3 perc után a négy kerék között, a kipufogó középdob mellől, ahol az e-kézifék behúzó motorja van, annak dobozából fél másodpercenként folyamatos halk kattogás hallatszott, egészen addig míg gyújtást nem kapott az autó.Megállapítások:
Amit gyorsan tudtam ellenőrizni, a e-kézifék kézi behúzó karját két csavarral kiszedtem, a nyáklapot és mindhárom mikrokapcsolót ellenőriztem, multiméter szakadásvizsgálattal. Az egyik szélső mikrokapcsolót kicsit gyanúsnak találtam, mivel nem dolgozott, tehát folyamatosan benyomott (ON) állásban volt. Furcsa volt, hogy ha folyton be van „nyomva” akkor felesleges is lenne, mivel nem ki-be kapcsol, ezt két kábel összekötésével is meg lehetett volna ezt a funkciót oldani de nem agyaltam ezen tovább. Lényeg, hogy minden jól működött, kapcsolt, kikapcsolt, látszólag minden rendben volt, minden apró alkatrész a helyén volt. Ha lassan kihúztam a kéziféket, akkor kettő finom mikrokapcsoló kattanást lehetett hallani.Megoldás:
Napokon át túrtam a netet, majd egyik fórumon valaki írta, hogy a mikrokapcsolók elhajolhatnak, emiatt lehet, hogy nem megfelelő a működésük, nem jó helyen kapcsolnak. Ezen felbuzdulva ismét kiszereltem a kézifék kapcsolót kibújtattam a nyákot a helyéről majd megnéztem melyik kapcsoló hogyan fekszik rá a nyákra.
..És tényleg! Az egyik kapcsoló, ami már korábban is gyanús volt nekem, (mert folyton csak benyomott állást produkált) kb. 1 mm-re fel volt hajolva a nyáktól. Na ezt lenyomtam a helyére, teljesen vissza, hogy ráfeküdjön a nyákra. A kapcsoló – nyák rés megszűnt. A kapcsolót összeraktam és finoman kihúztam a kart, majd visszaengedtem. A kettő kattanás helyett már három mikrokapcsoló kattanást lehetett hallani. Az történt, hogy a gyanús kapcsoló feje a hibajelenség alatt, nem abban a szinte láthatatlan műanyag alakzatban vagy valami oldalhoronyban futott, mint kellene. Korábban ezért volt folyamatosan benyomódva, mivel fel volt hajolva kb. 1 mm távolságra.Happy End:
Visszaszereltem a kocsiba a kapcsolót, a hibaüzenet megmaradt továbbra is (ezért kérdeztem tőletek, hogy az féket érintően eltűnik-e a műszerfalról a figyelmeztetés ha megoldódott a probléma – Rob Mester írta, hogy csak OBD diaggal törölhető – a választ köszi meg egyszer!). Ami feltűnt, hogy a kézifék automatikus leállítását követően nem kezdődött el a kattogás az autó alól. Ez jó jelnek tűnt! Elgurultam a szerelőhöz, rádugta az OBD cuccot és láss kattintgatott, majd a hiba eltűnt a listáról, ezzel egyidejűleg a műszerfalról is!
Gondoltam leírom a fenti sorokat, hátha segít valakinek a jövőben, ha előfordul ilyen jellegű problémája, annak jusson eszébe a mikrokapcsolókat is ellenőrizni.
------------------------------
Egy másik érdekesség, amit szintén megtaláltam a napokban egy fórum leírásban, az pedig az elektromos kézifék motorjának alaphelyzetbe állítása (visszajelzések alapján működik, én is kipróbáltam, pozicionált a motor de a fenti mikrokapcsoló rendellenességet nem orvosolta)
1. vezető oldali ajtó kinyit, nyitva hagy
2. kártya lezár gombjának 1x megnyomása,
3. vezetőoldali ajtó végig nyitva marad kártya be, Start gomb lenyomása kb. 5 mp-ig
3. elektromos kézifék magad feléhúzása és annak középső gombjának megnyomása 5mp-ig
Ekkor a megfelelő pozícióba állítja be magát a kézifék motorja.
-
-
rob210
Topikgazda
válasz
CactuS #73468 üzenetére
rá kell tenni egy diagot.
Lehet elhasználódott szervófolyadék, ha olajos és nem elektromos.
(szerintem elektromos)
Az is lehet, hogy valamilyen csatlakozó akár ABS jeladó korrodálódott, és erősebb igénybevétekor hibátdob, ezt karosszékből nem fogom tudni megmondani, nagyon összetett rendszer. -
Ha már kormányos dolgok: nekem mióta bejött a tél csinál olyan néha erősebb/hirtelen terhelésváltáskor vagy kanyarodáskor (pl:
jégen kézifékes forduláskor),hogy füttyent egyet és felvillantja a piros kormány ikont és a stop-ot egyszerre, majd kb. azonnal el is alszik. Kb. ugyanezt kivitelezve ESP nélkül viszont eddig nem jött elő (vagy nem jött pont akkor elő, fene tudja). Mondjuk eddig 1-2 alkalom volt, nem rendszeres ez a dolog, ahogy a fenti körülmények sem képzik a napi rutin részét.Erre van ötleted Rob? A kézikönyv szerint (bár a magyar digitális az az FL sima twingohoz való) ez kormányszervo túlmelegedés okozhatja, amit azért nem hiszek, mert nem arról van szó, hogy 3 órán keresztül toltam a szarvasbika teszteket.
-
dj79
senior tag
válasz
rob210 #73466 üzenetére
Jogos, ahhoz van pár darab mindig, ezt mondta nekem is.
Az ülés csatlakozójánál volt ilyen gondom egyszer, amikor túl erősen toltam hátra az ülést a sínen. Utána szétkaptam a csatlakozót, megpucolgattam, aztán elmúlt a hiba.
A kormányátvezetőnél úgy jelentkezett a hiba, hogy először csak egyik oldalra tekerve néha felvillant a lámpa, majd kicsit később volt egy fura súrlódó hang is mellé, onnantól folyamatosan világított.
Ekkor diagoltunk, aztán irány Marci. -
rob210
Topikgazda
válasz
polonic #73464 üzenetére
Ha elgurulsz megnézem neked.
Sajnos a scenic 3 szalagkábele nem olcsó mulatság, ajánlom én is, hogy keresd fel Marcit, ha biztos azzal van a baj, ő kb. a feléből megoldja és korrekten dolgozik.dj79, mert ahhoz van cseredarabja, remélhetőleg mostanra a 3 as scenichez is van.
-
polonic
félisten
Sajna nincs diagom.
Az ülés alatti csatlakozókat megnézem.
A kormányátvezetőnek a javítása mennyire sürgős és mekkora meló?
-
LamerGyuri
senior tag
válasz
Kronos3000 #73456 üzenetére
Ha esetleg mégis kiveszed azokat az Iridium gyertyákat, gondolj rám, és juttasd már el nekem
-
válasz
polonic #73460 üzenetére
Diag mondja meg pontosan, de Rönó lévén ülések alatti csatlakozók/ kormány átvezető lehet leginkább.
M2-nél az anyósülés alatti csati szórakozott, 1 széthúzás-összedugás után hónapokig kussban volt. Aztán megforrasztottam
+nekem a M2-höz megvan már a kormányszalag, csak rá kéne vennem magam, hogy cseréljem ki. -
polonic
félisten
Kigyulladt a narancssárga service ikon és megkaptam a check airbag feliratot mellé. Majd pár másodperc múlva eltűnt.
Aztán ezt még kétszer ismételte meg.Ez érintkezési hiba lehet vagy valami kezdődő hiba a légzsákokkal?
-
G.Norbi
újonc
Laguna 1.5dci-ben az 1-es és 2-es porlasztóra df2-es (lehet nem jól írtam) hibát tárol. A műszerfalon nincs hibaüzenet, nem tapasztalok menet közben semmi szokatlant. Szervizben ismerik a jelenséget és a szoftver frissítésével szokták orvosolni, amit követően nem szokott a hibakód jelentkezni. A helyzet hogy nekem a legfrissebb szoftver van, ezért a porlasztók cseréjét tanácsolták. Valaki találkozott már ezzel a jelenséggel?
-
#89309696
törölt tag
válasz
Kronos3000 #73456 üzenetére
Az jó, ha voltak cserélve csak nem mindegy mire, mert az egyik fajta 20 évet bír a másik 2-3-at vagy senki sem tudja pontosan.
Nyugi, ha kezd tönkremenni vannak előjelei, nem fog megállni váratlanul a semmi közepén. -
Kronos3000
senior tag
Köszönöm mindkettőtöknek.A trafót is megnézem ,bár a szerviz könyv szerint két éve voltak cserélve,akkor holtponti jeladó is,legalább tudom mire számítsak.
-
#89309696
törölt tag
válasz
Kronos3000 #73451 üzenetére
Denso K20PRU a javasolt, ha nincs akkor Denso K20TT is jó. (nem IK20TT, mert az szintén iridium)
Gyertyahézag legyen 0.9mm (0.85-0.95).
Ezek a motorok a sima kőegyszerű gyertyát kedvelik. Mivel 700-900Ft egy ilyen Denso gyertya inkább kicserélném. Ha meg már ott jársz meg tudod nézni milyen trafók vannak benne. Denso, Beru oké. Ha Valeo vagy Sagem akkor azok pár éven belül elhullanak. -
rob210
Topikgazda
válasz
Kronos3000 #73451 üzenetére
ajaj.
Volt baj a fejben akkor rendesen.
Denso K20PRU-t használok ezer éve soha senkinek nem hozta vissza, hogy nem jó.
A gyertyahézag 0.85-09 a többi nem számít.
Jó bele a gyári is az equiem is motrio is, a beru is.Amivel bajom volt eddig az a Bosch, NGK, azoket elkerülném a helyedben.
Főleg mivel a denso szerintem nem is drága, mondhatni fillérekbe kerül. -
Kronos3000
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- VoLTE/VoWiFi
- Ukrajnai háború
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Spórolós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Subaru topik
- Nem tudja garantálni a TSMC a tiltólistás cégek kizárását
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- LEGO klub
- További aktív témák...
- Csúcsteljesítmény? Igen! Kattints és rendeld meg MOST! 0% THM-re is!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 9600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy Watch 5 40mm, Újszerű, 1 Év Garanciával
- Lenovo ThinkCentre M910q Mini PC / i7 7gen/8GB RAM/240GB M2 SSD/12 hónap jótállással
- Apple MacBook Air M3 15, Újszerű, Dobozával, 12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest