Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- bambano: Bambanő háza tája
- nonsen5e: DPD tapasztalatok
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- mefistofeles: Az újkori csalók...
- Kalandor: Habemus papam
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
fan thomas
újonc
Sziasztok!
Hamarosan gazdája lehetek egy RENAULT Kangoo 1.5 dCi - 50 kW, 68 LE - 2 személyes doboz kocsinak.
2007-es több mint 250 000km friss műszakival.A kérdésem, hogy mit kell cseréltetni, hogy rendben legyen.
Amire én gondoltam
- Vezérműszíj és tartozékai
- Hűtőfolyadék
- Olaj, olajszűrő
- Levegőszűrő (pollenszűrő)
- Fékolaj, szervoolaj
- Váltóolajvalami kimaradt ?
Érdemes lenne most egyben a motort is felújítatni?
https://www.autonavigator.hu/cikkek/a-renault-remek-1-5-dci-je-a-motorfelujito-szemevel/
-hajtókarcsapágyak
-főtengelycsapágyak
-támcsapágyak
-dugattyúk
-dugattyúgyűrűkMire számítsak a típussal kapcsolatban ?
Köszi a válaszokat
-
Benir8
senior tag
Sziasztok!
Sok helyen olvasom, hogy a Sagem(hulladék?) gyújtás trafó okozhatja a motor remegés, rángatást stb. Nem rég cserélve lettek a 4 db Denso gyújtógyertyákat. Ehhez Denso trafót nem lehet kapni, csak Beru-t. Az nem baj ha 2 különböző márka megy bele?
Renault Megane 1.6 Chic 1999 K4MA702. -
vallas
őstag
Hali,
Pénteken indul az ülésfűtés projekt....
Renault szalonban, számlásan sofőr ülés bruttó 50-60 között lesz....
Majd beszámolok, milyen lett..
-
LamerGyuri
senior tag
-
Nordik
őstag
válasz
Gaaabeeesz #61388 üzenetére
Ha minden igaz a tolatólámpa kapcsolonak 3 állása van: ures, hátramenet, sebesség. Tehát az enyém valószínű sebessegben maradt ezért nem indul csak fékkel illetve nem is kapcsolja a tolatolampakat. Ezáltal innen is érzékeli, hogy sebességbe van e az autó.
Holnap megprobalok úgy hozzáférni a csatihoz, hogy nem veszem le a kereket csak kiforditom a kormányt, vékony szál gyerek vagyok talán elerem.
Hátha csak egy kis WD40 kell neki.
-
Nordik
őstag
válasz
Gaaabeeesz #61388 üzenetére
Van egy start-stop biztosíték, nem néztem meg még ,hogy jó e de ha az kiégett volna gondolom nem is indulna egyáltalán.
-
Nordik
őstag
válasz
Gaaabeeesz #61385 üzenetére
Nyilván van, de ha az a rossz akkor miért nem megy a tolatolampam? Az FB-n irtak szerint valóban azt érzekelheti, hogy sebessegbe van és ezért nem indít csak a fék benyomasaval. Ebben lehet is valami. De akkor hova tűnt a tolatolampam?
-
mycso
Topikgazda
Hi, olajmezőről vásárolt már valaki?
Végig ment a folyamat a honlapon, kaptam e-mail visszaigazolást, de nem adta fel egyik lépésnél sem, hogy utaljam a lóvét....
Hogy tudom kifizetni? -
Nordik
őstag
Mi érzékeli azt, hogy sebességben van e az autó? Ezt is esetleg a tolatólámpa kapcsoló? FB-n érdeklődők közbe és ott azt írják ha azt erzekeli, hogy sebességbe van akkor a fék benyomasaval csak gyujtast ad rá. Eszerint nekem valamiért azt érzékeli, hogy fokozatba van. Ezt a feladatot is a tolatólámpa kapcsoló látja el vagy van más érzékelő?
-
rob210
Topikgazda
válasz
DonDragonka #61382 üzenetére
-
DonDragonka
őstag
Okulás végett... Mert azt hittem okosabb vagyok mint egy ötödikes... pedig nem...
Szóval nem működött se az első se hátsó ködlámpa...
Már rommá szereltem magam. Mindennek nekimentem aminek csak lehet, de igazából nem jöttem rá mi lehet a baj... Már éppen azon filóztam hogy fogalmazom meg az itteni segítőkész szakiknak a kérdést, hogy mi lehet a megoldás...
Aztán most kerestem valamit a kézikönyvben és ebbe a mondatba futottam bele:
"A hátsó és első ködlámpák nem működnek automata üzemmódban."
Természetesen nekem automata a világítás kapcsolóm...
Mentségemre had mondjam el, hogy van egy másik autóm is amiben szintén automata a világítás kapcsoló de ott nem gon ha automatában van, ködlámpa attól még kapcsolható... -
userxy
őstag
Halihó!
Van itt megane 3 rs tulajdonos, akitől pár dolgot kérdezhetnék?
-
z00li
senior tag
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Valaki esetleg tud olyan bontóhoz elérhetőséget, ahol akadna Scenic I jobb hátsó ajtóra vízlehúzó gumicsík? Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv: Z
-
zAPAtyin
tag
válasz
LamerGyuri #61377 üzenetére
-
Nordik
őstag
Megnéztem a tolato lámpa kapcsolót. Ehhez milyen szerszammal ferek hozzá egyáltalán? Úgy néztem, hogy eléggé körbe van rakva. Vagy alulról ha a motorburkolat lekerül akkor könnyedén hozzáférni?
-
rob210
Topikgazda
válasz
DonDragonka #61372 üzenetére
Ha remeg az alapjérat az inkább az fhp, vagy spontán a fojtószelep, amit takarítani kell.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Gaaabeeesz #61365 üzenetére
Összefoglalóban benn van az olajkereső, annál nem kell pontosabb adat
Total lubadvisor néven.
Igazibol mindegy milyen márkát veszel ha működik.
Sajnos egyre többször tapasztalom, hogy a noname márkák jobb minőséget csinálnak, mert piacot akarnak szerezni, a neves, de néha már silány minőséget képviselő nagy márkákkal szemben.
Lásd textar / lpr. -
zAPAtyin
tag
Rádió ügyben kérnék segítséget.
Renault Clio II. Tuner line cd-s rádióhoz lehet aux bementetet "varázsolni"?
Ha igen, milyen csatlakozó kell hozzá?Köszi!
-
-
rob210
Topikgazda
válasz
NdrewSunix #61369 üzenetére
Érdemes lenne alámenni és megnézni, hogy mind a két oldal rendben dolgozik-e.
Kattogni akkor szokotz, ha a motor dolgozna csak nem tud, vagy már nincs hova.
Bowden hiba is lehet, egyszóval alá kell feküdni és megnézni. -
NdrewSunix
őstag
Sziasztok!
Hozzátok fordulok újra mert több alkalommal is segítettetek már.
Az autó 1.9 Dci 88kw Scenic 2Második Start gomb nyomásra indít csak az autó, de akkor gond nélkül. Nagyon-nagyon ritka, hogy elsőre elindul, akkor meg is szoktam lepődni.
(Lehet akkor valamit máshogy csinálok véletlen, de nem jövök rá mi lehet az.)
Hibaüzenetet ír az autó az elektromos kézifékről. Ettől független az működik jól, kienged, behúz amikor kell neki. Egyetlen rendellenességet fedeztem fel, amikor megállítom az autót, behúz, majd ha nem sík egyenes terepen állok meg akkor kis idő elteltével folyamatosan, jól hallható kattogó hang érkezik a jobb hátsó kerék tájáról. Ha kinyitom a vezető oldali ajtót akkor abbahagyja. (Emiatt inkább kiengedem mindig amikor este leteszem az autót, amitől persze veszettül sípol egy ideig.)
Ja és ezt az előző gazdája szerint azóta írja mióta egyszer kézzel ki lett oldva a csomagtartónál hátul, mert az akksi lemerült.Nem tudom a kettő összefügg-e egymással.
Van valami tapasztalatotok erről vagy javaslatotok, esetleg hallottatok már ilyet?
Köszi előre is a segítséget!
-
rob210
Topikgazda
válasz
BigBlackDog #61367 üzenetére
Igen megválaszoltad a kérdésed.
Renaultnál mindig a váltó felöli az 1 es henger.
Párban pedig az 1-4 / 2-3 dolgozik.
A miértre pedig a leírt hiba a tökéletes gyakorlati példa. -
rob210
Topikgazda
Megint egy csodálatos hiba.
Ismerős hív "baj van" , már csomagoltam is a szükséges eszközöket.
Hiba: leállt a kocsi, majd nem indult, aztán bebikázták, de ledadogott, utána 3000 lett az alapjárat. Leállította, azóta nem indul. (M II 1.6 16v k7m760 113le)
Vezérműtengely jeladó hiba már volt, azt cseréltük.
De a hiba ismét előjött, diag legalábbis kiírta.
Hát mondom ez remek.
A kábel ép a fesszkó megvan a jeladó megy, kezdtem furcsálni a dolgot.
Hibakód töröl, autó indul, szépen jár, gázadásra reagál minden oké.
Hát mondom ezt nem hiszem el, mi van ezzel a vassal.
Majd egyszercsak lefulladt.
Indítózok semmi, megrángatomsebességbe semmi.
Diag hibakód ott van megint.
Töröl indít szépen jár.
Egyszercsak felugrik 2800ra a fordulat és ott is marad.
Leállitom nem indul diag hibakód töröl, indul.
Kínomban kivettem a gyertyákat trafokat és ekkor felcsillant a szemem
Háezmiez?
4 henger 4 féle trafó bosch 3 pólusú gyertya. Jáj de finom tezsvírem.
Na ekkor jött az amit utálok kivettem a sajátomból. A gyertyákat trfókat.
A hibajelenség megszűnt, a veztengely jeladó hiba nem jött vissza.
Megrendeltem a denso gyertyákat hitachi trafókat holnap folyt. köv.Megérthetnék már az emberek, hogy trafót ha nincs pénzem is minimum párban kell cserélni.
Legalábbis remélem mást már nem tartogat az autó, így is több időt pocsékoltam el mint szerettem volna. -
Gaaabeeesz
senior tag
válasz
rob210 #61364 üzenetére
Ezt lehet megnezem majd en is!
Milyen arkategoriajut nezzek? (Unix)
Jo ez a 4-5ezres FAE, vagy annal azert jobb kellene?
Illetve valtoolajbol milyet, es mennyit (mennyi kell bele kb)lenne érdemes venni, ha cserélni szeretném?
2004 m2 grandtour 1.9 dci, 120le. (6 sebesseg manual) -
rob210
Topikgazda
válasz
Nordik #61363 üzenetére
Nem férsz hozzá, csak ha kiveszed az aksit és az aksitálcát, azt meg szvsz sokkal rosszabb kiszerelni, mint azt amit mondtam.
Már csak azért is, mert a motortérből még legalább 2 helyen el kell törnöd a kezed, hogy S be hajlítsdAlúlról meg ott a motortér burkolat.
Nem olyan nagy dolog ám, mint ahogy hangzik, kb. 10 perc kicserélni.
A csatlakozóját viszont ott találod magán a kapcsolón, tehát ahhoz megint csak a leírtak alapján férsz hozzá. -
rob210
Topikgazda
válasz
Nordik #61361 üzenetére
M II nél csak annyira, hogy bal első kerék le.
Doblemez le, kapcsoló ki váltóolaj szivárogni fog!!!
Ezért igen gyorsnak kell lenni.
Azaz kitekered a régit betekered az újat.
Egy liter váltóolajat vegyél és töltsd szintre, vagy ha sose volt még cserélve, akár le is cserélheted az egészet, 100ezrenként úgy is illik.De azért egy esélyt még előtte adnék a csatlakozónak.
Azaz levenném a kapcsolóról a csatlakozót befújnám wd40el és vissza, hátha csak kontakthiba van. -
Nordik
őstag
Most vettem észre, hogy a tolato lampam se ég. Szóval nem indul csak fék benyomasra illetve a tolatolampam se megy. Mi lehet ez?
-
kisgyerek85
senior tag
válasz
rob210 #61356 üzenetére
Unokatesóm mellett mentem egyszer Paradsasvár---> Nemti, beértünk vmi kombi szerű autót (pontos típus már nincs meg) észrevette, hogy vevők vagyunk a versenyre, mi Fiat 1,3 multijet bódéval, a srác aki elöttünk volt nem merte neki annyira tolni, nekem rendes félelmem volt, néha már az az érzésem volt, hogy valahol kisodródunk, én anyós pozícióba mást nem tudtam tenni, csak erősen a majré vasat szorítani, hát egy pöppet leizzadt a tenyerem.
-
rob210
Topikgazda
válasz
#47205632 #61355 üzenetére
Erre most írhatnám, hogy nem csak a 107 le számít.
Tegnap jöttünk hazafelé kékestetőnél a kanyargós részen, parádfürdőnél. Konkrétan hegynek fel a kanyargós uton az 1.8 as skoda tsi bazira feltartott.
Egyszerűen idegesített már a végén aztán ahogy egyenes lett leléptem.
Pedig abban jóval több erő van, csak hát nem fekszi úgy az utat. -
#47205632
törölt tag
Nekem a Kangooval van ilyen zörgős gondom. Első keréknél, szerelő már kicserélte elvileg a rossz dolgokat, látom is, hogy ott vatta új pár dolog. Ugyanúgy kattog. Random, van mikor nagy gödörbe belecsapom és semmi zaj. Máskor meg pici huppanónál a kocsi meg se mozdul olyan kicsi gödör, a keréknél viszont egy nagy fémes koppanás van, erőteljes. Van mikor nagy gödörben is. De nem mindig, teljesen véletlenszerű.
Mondjuk most erre költeni nem tudok már, a Megane-t akarom őszi szervizelni. A Kangoo csak szerelemgyerek. Van, de csak az útban.Igazából mindenben visszalépés egy Meganehoz képest, pedig két évvel fiatalabb. Jól meg lehet pakolni a puttonyát
, de azon kívül ilyen pfehh az egész. Jó érzés beleülni, mert Renault, de hát tipikus melósautó. Bohócdoboznak hívom azokkal az idióta lámpákkal, hülye sárga színével és a puttonyával.
És azért na, a 65 lóerő az 65 lóerő, hiába dízel meg alulnyomatékturbó fckyeah, bizony felgyűlnek mögém azok akik sietnek. Pont egy ezüst 1.6 Megane az ami a valagamba jött, egy babakocsis nőt kerültem ki tetűlassan, aztán zajártalom ráhagyás után elpadlóztam másodikban mert láttam bennem van már, de bizony a Megane az végig a valagamba jött és le is előzött utána. 107 lóerő az 107 lóerő. Ezen nincs az a dízelnyomaték ami segítene 65 lóerő mellett.
Nem, nem kell rá szmúkendsárm csipppp. Örülök neki, hogy egyáltalán nem kormol padlóra se.Amióta széthajtottam pályán azóta nagyon szépen duruzsol, régen csak ilyen szaros 30-30 Km-t mentem vele meghajtani, most pörgött vagy 200 Km-t. Ezerszer jobb lett, a turbó kis terhelésnél is felsípol, nem kell padlózni hozzá, most rendesen tiszta a kidörgő. De hát 65 lóerő az nem nő tovább, nagyon sovány ez egy kisteherautóba. Mit művel ez 500 Kilóval megpakolva... De ez más dobozos autóknál is van, németeknél dettó. Ekkora bódékba, ilyen súlyok mellé? Mit szívnak ezek a mérnökök? Vagy mindenki azt hiszi, mert dobozos autó akkor 70-nél többet úgyse akar menni?
Mondjuk az igaz, hogy billeg. Megane 110-nél vajsimán megy a göröngyös úton, ennél meg markolgatom a rózsafüzért ugyanekkora tempónál úgy billeg ugyanazon az úton. Nagyon magas, magas a súlypontja, dobálja a menetszél. Nem véletlenül akartam én kombit, azok versenyautók ezekhez képest. -
rob210
Topikgazda
válasz
< DominuS > #61330 üzenetére
Na szóval.
Minél későbbi évjáratot vegyél.
2006 utáni már ráncfelvarrott kevesebb hibával.
106 le nél a hajtókar csapágy volt-e már cserélve.
A hátsó hidszilentek, ha nyüszörögnek akkor cserés lesz kalkuláld bele.
Az összes rugót azaz mind a 4 et nézd meg alaposan, előszeretettel letörik az aljából kisebb nagyobb darabb.
Az ablakok fel le hang nélkül járjanak 4 elektromos ablak esetén mind a 4 et ellenőrizni kell!
Ha digit klímás akkor minden fokozatban minden féle levegőt próbálj ki azaz hideg meleg minden állásban lábra üvegre testre fújjon ahogy kell.A fogyasztása lábfüggő, de 6 liter alatt el kell vele járnod.
Ha meg van pakolva azt azért egy grandtour megérzi, de szerintem kényelmesen el lehet vele járni.
A vezérlés csere nem drága olcsóbb mint a benzinesé, de ez csak a k9k732 es motorokra igaz.Érdemes vásárláskor egy motordiganosztikát csinálni, ha esetleg dpfes akkor azt mindenképpen bemérni.
Kb. ennyi. -
rob210
Topikgazda
válasz
DonDragonka #61347 üzenetére
A kesztyűtartót kiveszed.
A burkolatot leveszed, mint ha pollenszűrőt cserélnél.
ÉS ott már látni is fogod a motorokat, mert, hogy 2 egyforma motor van benne.
20 as torx kulcs kell majd hozzá.
Leveszed a csatlakozót kicsavarod a csavarokat, meghúzod magadfelé és amikor a kezedben a motor nézz be a tengelyre ott azonnal érteni fogod miről beszélek.
Új hozzászólás Aktív témák
- ÚJ Dell Latitude 14 5450 - 14" FullHD IPS - Intel Ultra 5 135U - 16GB - 512GB - Win11 - 2.5+ év gari
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10850H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
- PowerColor AMD RX5700XT 8GB / Újszerű állapotban / 6 hónap jótállással / számlával
- Samsung Galaxy S24 Ultra 256GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- Xerox WorkCentre 3025 hibás/donor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest