Hirdetés

2024. május 2., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2024-04-22 11:39:34

LOGOUT.hu

Renault, topik összefoglaló

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#61501) kisninja válasza rob210 (#61497) üzenetére


kisninja
őstag

Akkor megnyugodtam :D nehéz nem nyomni neki :D Igaz városon kívül 100 nál a pillanatnyi sík úton 6-7 közötti.
Az olajra ránézek de az előző meganomnál egy rublika sem tűnt el, igaz azzal majd évi 3000k volt a max ;]

powered by: ®MAJORMÜVEK®

(#61502) kisgyerek85 válasza ΞΔGLΞ (#61441) üzenetére


kisgyerek85
senior tag

(#61503) Jaded válasza Nordik (#61499) üzenetére


Jaded
senior tag

Csak annyira nincs kedvem alámászni :DDD bár lassan olajcsere és akkor egyúttal meg is nézem. Ez alapján nekem úgy tűnik, hogy ez lesz a baja.. Van esetleg ajánlott, vagy teljesen mindegy?

Ködzáróra van esetleg valami ötlet?

Renault Megane IV Limited

(#61504) Nordik válasza Jaded (#61503) üzenetére


Nordik
őstag

Nekem EPS-Facet márkát adtak, annyit mondtak nem szokott vele gond lenni, hát talán bírni fogja.

(#61505) Benir8


Benir8
senior tag

Sziasztok.
Akárhol nézem motor és váltó találkozások között nem találom róla váltónak a típusát. :( Szerintetek hol lehet rajta? Két Elf fajta váltó olajat kell döntenem. Ehhez az első generációs Mégane-nek 2 féle valtóval meg lehet különböztetni?
Azt találtam fehér kopott papír csíkot a váltó fekete sapkáján, lehet ez lett volna?
Renault Megane 1.6 Chic 1999 K4MA702.

[ Szerkesztve ]

(#61506) orosziem81


orosziem81
tag

Sziasztok, kellene nékem egy kis segítség!

Találkozott már valaki olyannal, hogy "check oil pressure + STOP" pirosan világítanak, sikít a buzzer, mindez úgy, hogy kb 4 hónapja volt olajcsere (ELF-ről ---> Motul X-cess 8100 5W40)? És még mostanában a hibaüzi miatt plusz adtam rá 1 litert az olajból. De azóta is időnként jelez.
Ezek a jelzések ilyen 1-2 másodpercesek aztán csend van és kb amióta hidegebb idő van, akkor kezdte. Nyáron meg szept. elején a vénasszonyok nyarában semmi hiba nem volt.

Mi lehet a gond?

(#61507) Jaded válasza Nordik (#61504) üzenetére


Jaded
senior tag

Köszi!

Renault Megane IV Limited

(#61508) rob210 válasza Benir8 (#61505) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ne haragudj, ezt az egész hszt nem értem, úgy ahogy van.
Váltóolajat szeretnél cserélni, de nem tudod milyen kell, vagy miről van szó?

Renault power

(#61509) rob210 válasza orosziem81 (#61506) üzenetére


rob210
Topikgazda

Haldokló olajpumpa, vagy az előtét szűrő durva elkoszolódása. Deknit le kell venni megnézni mizu.
Előtte egy nyomásmérést csináltatni.

Renault power

(#61510) Xantomas válasza DonDragonka (#61487) üzenetére


Xantomas
őstag

Kiveszed az üvegszálas kárpit hordozót, letéped róla a régi kárpitot, bontasz egy hideg sört, majd egy kefével, és egy IPA-val feltöltött viráglocsoló spricnivel nekiesel levakarni a ragasztót, majd párszor átmosod mosógatószeres vízzel.

10E ft-ból kapsz pöpec minőségű szivacsos autó kárpitot a teljes tetőre, egy szénszűrös pormaszkot, aeroszolos, hőálló ragasztóval befújod a kárpitot, és az alapot, vársz egy kicsit míg kötni kezd, majd egy száraz kis méretű teddy hengerrel párszor átmész rajta.
Bontasz két hideg sört, szólsz egy havernak a felesleges levágjátok, haverral ketten felrakjátok, és gyönyörködtök a végeredményben :)

Ha nincs erre 2 napod, és többet ér a szabadidőd, akkor kárpitos.

Ejh mennyire jó, hogy a CC-n nincs tetőkárpit, én még egyszer nem akarnám ezt végigcsinálni :C

Ahogy a többiek írták, nincs értelme tákolni, szögelni, hajszárítózni, mert nem a szövet ami eporlad, hanem a szivacs alatta.

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#61511) #47205632 válasza kisgyerek85 (#61502) üzenetére


#47205632
törölt tag

Szigorított újravizsgázás és pszichológus. A MÁV meg feltalálhatná már a visszacsatolással működő átjáróit, hogy hiba esetén ne fehéren villogtassa. Ma már egy szaros égő is CAN buszon kommunikál...

(#61512) Xantomas válasza #47205632 (#61511) üzenetére


Xantomas
őstag

Van olyan, sőt, több magyar cégnek is van ilyen terméke, csak ugye a főnök kisebb méretarányban szereti a vasútas játékot, hiába van a családban is lámpás érdekeltség.

Ezt félretéve, most sem egyirányú a kommunikáció a vasúti berendezésekkel.

"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"

(#61513) orosziem81 válasza rob210 (#61509) üzenetére


orosziem81
tag

elektronikai hiba (érzékelő) kizárható teljesen?

(#61514) mdav88


mdav88
senior tag

Két megfigyelést szeretnék megosztani és tanácsot kérni:

1. 1,6/113 lóerős Scenic II-nél 1500-2000es fordulat közt van egy kis kereplés, főképp gurulás közben, bemelegedett állapotban. Én az okoskerékre gyanakszok, de hidegen, indításnál totál csendes. (szolenoid szelepet már átpucoltam)

2. Hidegen indítva az első gyorsításoknál van egy-egy kis megtorpanás, de utána semmi, gyertyák lettek cserélve ngk-ra (bárdinál vásárolt), üzemanyagszűrő szintén. Trafó? Ötlet?

Köszi! :)

[ Szerkesztve ]

(#61515) Nordik válasza mdav88 (#61514) üzenetére


Nordik
őstag

Nekem ugyan ezek a tünetek vannak, semmiféle hibakód nincs. Sőt pici rangasok is, gondolom rángatja minimálisan a vezérlést

FB-n is már érdeklődtem, nekem mindenképp a szolenoid szelepet írták. 4eves az okoskerekem. Ha az okoskerek rossz elvileg indításkor is szólna. Jó lenne ha rajonnenk mi ez. :)

[ Szerkesztve ]

(#61516) rob210 válasza orosziem81 (#61513) üzenetére


rob210
Topikgazda

Ezért írtam a nyomáspróbát.
Ha megmérik és van alapjáraton is és üzemi körülmények között is nyomás azaz rendben felépül, dolgozik a szivattyú, akkor csak szenzor hiba.
Ellenkező esetben amit leírtam.

Renault power

(#61517) rob210 válasza mdav88 (#61514) üzenetére


rob210
Topikgazda

A szolenoid szelepet ne tisztítgasd, hanem cseréld ki.
Melegen ugyanis a kopott szolenoid átereszt és kétirányú áramlás keletkezik az okoskerékben, annak a kerepelését hallod, ami az okoskerék ls a vezérműszíj életét is megrövidíti.

Renault power

(#61518) rob210 válasza Nordik (#61515) üzenetére


rob210
Topikgazda

Akkor neked is szól amit írtam.
Okoskerék indításkor és leállításkor is szól, ha az a rossz.
Viszont egy kopott szolenoid a jó okoskereket is kinyírja igen rövid idő alatt.
Nem tétel egy szolenoid egy vezérléscseréhez képest.
:R

Renault power

(#61519) mdav88 válasza rob210 (#61518) üzenetére


mdav88
senior tag

Köszi!!!

Szuper hír!

(#61520) mdav88 válasza mdav88 (#61519) üzenetére


mdav88
senior tag

Vajon a bárdinál találok?
Vagy máshol keressem?

(#61521) rob210 válasza mdav88 (#61520) üzenetére


rob210
Topikgazda

www.wrcauto.hu[link]
Náluk a legolcsóbb a gyári!

Renault power

(#61522) mdav88 válasza rob210 (#61521) üzenetére


mdav88
senior tag

Nem találtam sajna, ámde megrendeltem az aliexpressről. 19dollárért. :DD

(#61523) mdav88 válasza mdav88 (#61522) üzenetére


mdav88
senior tag

Rendeltem kettőt két helyről, remélhetőleg egyik hamarabb megjön, mint a másik :D
Tehát egy adott, valaki rárepülhet beszerár plusz postáért.

(#61524) Gaaabeeesz válasza mdav88 (#61522) üzenetére


Gaaabeeesz
aktív tag

Ezeket en js neztem, hogy alin az osszes erzekelo “szaré-hugyé” van...
De gondolom nem igazan erdemes ezeket betenni.
Velemeny?

Üdv, Gabesz

(#61525) mdav88 válasza Gaaabeeesz (#61524) üzenetére


mdav88
senior tag

Biztos jobb, mint a régi kopott, nem rendeltetésszerűen működő darab. Ha minőségileg gyengébb is, vagy nem bírja addig, megéri az itthoni ár töredékéért szerintem. 30x 5 csillagos visszajelzés alapján nagy baj nem lehet vele. Sőt, van amelyikre 2 év garanciát vállalnak, és németországból jön....

[ Szerkesztve ]

(#61526) ΞΔGLΞ válasza kisgyerek85 (#61502) üzenetére


ΞΔGLΞ
nagyúr

Szép, illetve ronda!
Már csak azt nem értem, ha már nem nézett körül, miért f...ért állt meg a síneken?
Holott, ha tovább megy, kb majd 3 másodperccel később érkező IC nem rohan bele, simán megúszták volna... :U

[ Szerkesztve ]

(#61527) mdav88 válasza ΞΔGLΞ (#61526) üzenetére


mdav88
senior tag

Valószínűlet érzékelte, hogy jön a vonat, vissza akart tolatni és/vagy bepánikolt.
De igen, ha nem néz szét, csak tol egy kövér gázt, akkor elkerülte volna ezt a balesetet. Persze utólag könnyű, de megélni egy ilyen szituációt.... :(

(#61528) Nordik válasza mdav88 (#61523) üzenetére


Nordik
őstag

Gyári amit rendeltel?

(#61529) Nordik válasza rob210 (#61517) üzenetére


Nordik
őstag

Ez az ateresztes fordítva is lehetséges? Hidegen jobban melegen kevésbé ereszt át. Mar annyira körbe jártam a témát, hogy más nem lehet a bajom mint a szolenoid szelep.

(#61530) mdav88 válasza Nordik (#61528) üzenetére


mdav88
senior tag

Nem, egész biztos hogy nem.
Viszont az értékelések jók voltak hozzá.

(#61531) Nordik válasza mdav88 (#61530) üzenetére


Nordik
őstag

Gondoltam, hogy megveszem tőled az egyiket, de ha meg nem jó akkor kidobott pénz lenne. :U

Linket tudsz adni esetleg? Megnézném. Gyári bontott meg ebből lutri.

(#61532) opti06


opti06
aktív tag

Sziasztok!

Renault clio ii 1999-es -el olyan problémám lenne, hogy két kulcs van hozzá, egyik már régóta rossz
10ből 9x villog gyújtás után immobiliser lámpa és nem indul.
másikkal évek óta jó volt nem volt probléma, most elkezdte ugyan ezt, gyújtás után villog immobiliser led és nem indul csak ha kulcs ki és újra gyújtás, kb. 10ből 5x csinálja, mitől lehet ez?

(#61533) Geri19831208


Geri19831208
csendes tag

Sziasztok

Milyen olajat raknátok egy 1.4 8v 2000 évjáratú Clioba?
A mostani elf 5w40 olajat eszegeti.
250 ezer kilométer van benne.
10w40 olajra gondoltam na de milyet?

(#61534) rob210 válasza opti06 (#61532) üzenetére


rob210
Topikgazda

Infrás a kulcs?

Renault power

(#61535) rob210 válasza Geri19831208 (#61533) üzenetére


rob210
Topikgazda

Én meg arra, hogy próbáld meg a retket feloldani a motorból egy olajöblítővel, hátha újra elkezdenek dolgozni a lehúzó gyűrűk.
10w40et enni nem fogja, de a motor kopni jobban fog tőle, főleg így tél előtt, nagy butaság lenne egy rosszabb hidegoldali olajjal megfejelni a gondot.

Ezt a tegyünk bele sűrűbb olajat téveszmét ki kéne mér mosni a fejekből. :(

Renault power

(#61536) Benir8 válasza rob210 (#61508) üzenetére


Benir8
senior tag

Bocsánat, kora reggel hülyeséget írtam.
Igen váltó olajat kell cserélnem. Amiket itt ajánlotak két Elf olajat az különböző váltóhoz megy, csak a mostani váltó típusát nem találom rajta.

(#61537) opti06 válasza rob210 (#61534) üzenetére


opti06
aktív tag

szerintem nem, sima natur 1 gombos
[link]

(#61538) rob210 válasza Benir8 (#61536) üzenetére


rob210
Topikgazda

Nfj 75w80 emlékeim szerint 3.1 liter, de nézd meg az összefoglalóban az olajajánlót, azért van. ;)

Renault power

(#61539) rob210 válasza opti06 (#61537) üzenetére


rob210
Topikgazda

2003 mindegyiknek így néz ki a kulcsa a kérdés az, hogy rádiós, vagy infrás?

Renault power

(#61540) #47205632 válasza mdav88 (#61527) üzenetére


#47205632
törölt tag

Isten odarakta a tenyerét egy pillanatra...

(#61541) mdav88 válasza #47205632 (#61540) üzenetére


mdav88
senior tag

Egy renault topikban szerintem a laguna biztonsagat lenne erdemes harsogni :))

[ Szerkesztve ]

(#61542) #47205632 válasza mdav88 (#61541) üzenetére


#47205632
törölt tag

A Renault nagyon biztonságos autókat gyárt, nekem is nem véletlenül két Renaultom van (ha lenne pénzem Volvot vennék), mert én hiába vezetek "jól", attól még más vezethet rosszul és nekem jöhet, a vezetés többszereplős, nem beszélve a műszaki esetekről mikor önhibán kívül történik a baj.
Ez ellen a vonat ellen viszont egy duplán hajtott alvázú, keresztmerevített Volvo sem véd meg. Az ilyen ütközések legnagyobb része halálos kimenetelű, még a túloldalon ülve is, lassabb ütközésnél is. Az anyós oldalon darabokra kellett volna szakadnia mindenkinek, de még bukókerettel is nagyon nagy eséllyel belső szervi elvérzés lesz vagy agykárosodásból eredő halál. Szóval én a sofőr helyében rohadtul nem Facebookon posztolgatnék poénkodva, hanem mélyen gondolkoznék rajta a sors miért mentette meg őket és milyen természetfeletti erő volt az ami láthatatlan kezével a vonat és az autó közé került.
Nem vagyok vallásos amúgy, de egy ilyen autóból kiszállva mély töprengésbe kezdenék arról, hogy mi az az élet és hogyan is kéne élni.
Kezdve azzal, hogy nem rúgunk fel többet súlyos Kresz szabályokat, abból is rögtön hármat (nem nézett körbe vasúti átjárón, nem volt meg a haladási sebesség -mivel megállt-, megállt az átjáróban).

Ez egyébként tipikus, én mindig lelassítok annyira amennyire szükséges, előttem mindenki eltűz, mögöttem meg tolongás lesz és ki is előznek utána, már az átjáróban megkezdve akár ami szintén súlyos helyzet. Éltem a Kresz szabállyal, mert nem akarok meghalni egy rossz sorompó miatt. És nem 20-szal totyogásra kell gondolni lelassítás alatt. Tipikusan magyar, a kirakott 60/70-es tábla mellett is 80-nal kell elmenni vagy akár lassítás nélkül 90, toljuk le a másikat, no követési távolság, no jobbratartás, no cipzár elv, jobbkéz sehol... nehogy véletlenül segítsünk a másiknak. Annyiban vagyunk fejlettebbek a keletieknél, hogy nem kerül elő a tetőléc, karó, villáskulcs, baseball ütő, vipera, boxer, pisztoly a másik sofőr kezében.
Nem vagyunk egy Svédország na....

[ Szerkesztve ]

(#61543) Nordik


Nordik
őstag

Hazafelé 4esben direkt 1500-1600os fordulaton tartottam az autót és megint hallottam halkan a kerregest. Ez akkor tuti szolenoid szelep lesz? Ha okoskerek lenne az miért ad csak indításkor illetve leallitaskor hangot? Hogyan működik, hogy így meglehet különböztetni a két hibalehetoseget?

(#61544) rob210 válasza Nordik (#61543) üzenetére


rob210
Topikgazda

A szolenoid szelep 1500 as fordulatnál nyit.
Az okoskerék indításkor akkor kattan, ha a retesz már halott benne és effektív lötyög.
Azaz akkor már nem a szolanoid szabályozza, hanem azt csinál amit akar szabad életet él.
Amíg működik addig a szolenoid felel a működéséért, ami csak abban a tartományban nyit.
így már oké?
[link]
[link]

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#61545) #47205632 válasza rob210 (#61544) üzenetére


#47205632
törölt tag

Kettes Megane-ban ér egyáltalán valamit ez az okoskerék vagy csak berakták dísznek? Mert ha jól olvastam nem valami sokat állít a szívótengelyen és a 95 helyett 98 lóerős az 1.4-es motor is ami szerintem csontra ugyanaz, mint az egyes Megane. 1500-as fordulati hangolással gondolom alacsony fordulati nyomatékot akarna produkálni, de ér is valamit? Azt tudom, hogy az enyémmel marha könnyű lefulladni, nem tudom az okoskerék ezen mennyit javított a következő generációs motorokban.

(#61546) Nordik válasza rob210 (#61544) üzenetére


Nordik
őstag

Tehát nekem ezek szerint nem az okoskerekkel van gond, hanem valószínű a szolenoid szelep nem tud rendes nyomást vagy atereszt ahogy írtad. Az a javaslatod csereljem ilyen tuneteknel?

(#61547) forceberg válasza #47205632 (#61542) üzenetére


forceberg
veterán

A 0-ás felújítása miatt 60-as táblával telepakolt szakaszain a tempomaton 74, vagy 76-ot szoktam benyomni...
Gyakran, még a kamionok is kielőznek.

http://www.flickr.com/photos/4ceberg

(#61548) rob210 válasza #47205632 (#61545) üzenetére


rob210
Topikgazda

1.4 nél nincs okoskerék csak 1.6 és felette.
Egyébként pedig igen ér.

[ Szerkesztve ]

Renault power

(#61549) #47205632 válasza rob210 (#61548) üzenetére


#47205632
törölt tag

Akkor mitől lesz +3 lóerő? Nekem is kell. :DDD

(#61550) Nordik válasza rob210 (#61548) üzenetére


Nordik
őstag

Okozhat teljesítmény csökkenést is a szolenoid szelep hibája? Mert hiába 1.6os az enyém de én nem érzem annyira azt amit írnak, hogy egész dinamikusan lehet vele közlekedni.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.