- droidic: Videó letöltés yt-dlp-vel (profi módszer)!!!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- Szoszo94: Xiaomi Mi Router 3G - Padavanra fel!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#47205632
törölt tag
válasz
rob210 #61544 üzenetére
Kettes Megane-ban ér egyáltalán valamit ez az okoskerék vagy csak berakták dísznek? Mert ha jól olvastam nem valami sokat állít a szívótengelyen és a 95 helyett 98 lóerős az 1.4-es motor is ami szerintem csontra ugyanaz, mint az egyes Megane. 1500-as fordulati hangolással gondolom alacsony fordulati nyomatékot akarna produkálni, de ér is valamit? Azt tudom, hogy az enyémmel marha könnyű lefulladni, nem tudom az okoskerék ezen mennyit javított a következő generációs motorokban.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Nordik #61543 üzenetére
A szolenoid szelep 1500 as fordulatnál nyit.
Az okoskerék indításkor akkor kattan, ha a retesz már halott benne és effektív lötyög.
Azaz akkor már nem a szolanoid szabályozza, hanem azt csinál amit akar szabad életet él.
Amíg működik addig a szolenoid felel a működéséért, ami csak abban a tartományban nyit.
így már oké?
[link]
[link] -
Nordik
őstag
Hazafelé 4esben direkt 1500-1600os fordulaton tartottam az autót és megint hallottam halkan a kerregest. Ez akkor tuti szolenoid szelep lesz? Ha okoskerek lenne az miért ad csak indításkor illetve leallitaskor hangot? Hogyan működik, hogy így meglehet különböztetni a két hibalehetoseget?
-
#47205632
törölt tag
válasz
mdav88 #61541 üzenetére
A Renault nagyon biztonságos autókat gyárt, nekem is nem véletlenül két Renaultom van (ha lenne pénzem Volvot vennék), mert én hiába vezetek "jól", attól még más vezethet rosszul és nekem jöhet, a vezetés többszereplős, nem beszélve a műszaki esetekről mikor önhibán kívül történik a baj.
Ez ellen a vonat ellen viszont egy duplán hajtott alvázú, keresztmerevített Volvo sem véd meg. Az ilyen ütközések legnagyobb része halálos kimenetelű, még a túloldalon ülve is, lassabb ütközésnél is. Az anyós oldalon darabokra kellett volna szakadnia mindenkinek, de még bukókerettel is nagyon nagy eséllyel belső szervi elvérzés lesz vagy agykárosodásból eredő halál. Szóval én a sofőr helyében rohadtul nem Facebookon posztolgatnék poénkodva, hanem mélyen gondolkoznék rajta a sors miért mentette meg őket és milyen természetfeletti erő volt az ami láthatatlan kezével a vonat és az autó közé került.
Nem vagyok vallásos amúgy, de egy ilyen autóból kiszállva mély töprengésbe kezdenék arról, hogy mi az az élet és hogyan is kéne élni.
Kezdve azzal, hogy nem rúgunk fel többet súlyos Kresz szabályokat, abból is rögtön hármat (nem nézett körbe vasúti átjárón, nem volt meg a haladási sebesség -mivel megállt-, megállt az átjáróban).Ez egyébként tipikus, én mindig lelassítok annyira amennyire szükséges, előttem mindenki eltűz, mögöttem meg tolongás lesz és ki is előznek utána, már az átjáróban megkezdve akár ami szintén súlyos helyzet. Éltem a Kresz szabállyal, mert nem akarok meghalni egy rossz sorompó miatt. És nem 20-szal totyogásra kell gondolni lelassítás alatt. Tipikusan magyar, a kirakott 60/70-es tábla mellett is 80-nal kell elmenni vagy akár lassítás nélkül 90, toljuk le a másikat, no követési távolság, no jobbratartás, no cipzár elv, jobbkéz sehol... nehogy véletlenül segítsünk a másiknak. Annyiban vagyunk fejlettebbek a keletieknél, hogy nem kerül elő a tetőléc, karó, villáskulcs, baseball ütő, vipera, boxer, pisztoly a másik sofőr kezében.
Nem vagyunk egy Svédország na.... -
rob210
Topikgazda
válasz
Geri19831208 #61533 üzenetére
Én meg arra, hogy próbáld meg a retket feloldani a motorból egy olajöblítővel, hátha újra elkezdenek dolgozni a lehúzó gyűrűk.
10w40et enni nem fogja, de a motor kopni jobban fog tőle, főleg így tél előtt, nagy butaság lenne egy rosszabb hidegoldali olajjal megfejelni a gondot.Ezt a tegyünk bele sűrűbb olajat téveszmét ki kéne mér mosni a fejekből.
-
Geri19831208
csendes tag
Sziasztok
Milyen olajat raknátok egy 1.4 8v 2000 évjáratú Clioba?
A mostani elf 5w40 olajat eszegeti.
250 ezer kilométer van benne.
10w40 olajra gondoltam na de milyet? -
opti06
aktív tag
Sziasztok!
Renault clio ii 1999-es -el olyan problémám lenne, hogy két kulcs van hozzá, egyik már régóta rossz
10ből 9x villog gyújtás után immobiliser lámpa és nem indul.
másikkal évek óta jó volt nem volt probléma, most elkezdte ugyan ezt, gyújtás után villog immobiliser led és nem indul csak ha kulcs ki és újra gyújtás, kb. 10ből 5x csinálja, mitől lehet ez? -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
kisgyerek85 #61502 üzenetére
Szép, illetve ronda!
Már csak azt nem értem, ha már nem nézett körül, miért f...ért állt meg a síneken?
Holott, ha tovább megy, kb majd 3 másodperccel később érkező IC nem rohan bele, simán megúszták volna... -
mdav88
aktív tag
válasz
Gaaabeeesz #61524 üzenetére
Biztos jobb, mint a régi kopott, nem rendeltetésszerűen működő darab. Ha minőségileg gyengébb is, vagy nem bírja addig, megéri az itthoni ár töredékéért szerintem. 30x 5 csillagos visszajelzés alapján nagy baj nem lehet vele. Sőt, van amelyikre 2 év garanciát vállalnak, és németországból jön....
-
rob210
Topikgazda
válasz
orosziem81 #61513 üzenetére
Ezért írtam a nyomáspróbát.
Ha megmérik és van alapjáraton is és üzemi körülmények között is nyomás azaz rendben felépül, dolgozik a szivattyú, akkor csak szenzor hiba.
Ellenkező esetben amit leírtam. -
Nordik
őstag
válasz
mdav88 #61514 üzenetére
Nekem ugyan ezek a tünetek vannak, semmiféle hibakód nincs. Sőt pici rangasok is, gondolom rángatja minimálisan a vezérlést
FB-n is már érdeklődtem, nekem mindenképp a szolenoid szelepet írták. 4eves az okoskerekem. Ha az okoskerek rossz elvileg indításkor is szólna. Jó lenne ha rajonnenk mi ez.
-
mdav88
aktív tag
Két megfigyelést szeretnék megosztani és tanácsot kérni:
1. 1,6/113 lóerős Scenic II-nél 1500-2000es fordulat közt van egy kis kereplés, főképp gurulás közben, bemelegedett állapotban. Én az okoskerékre gyanakszok, de hidegen, indításnál totál csendes. (szolenoid szelepet már átpucoltam)
2. Hidegen indítva az első gyorsításoknál van egy-egy kis megtorpanás, de utána semmi, gyertyák lettek cserélve ngk-ra (bárdinál vásárolt), üzemanyagszűrő szintén. Trafó? Ötlet?
Köszi!
-
-
#47205632
törölt tag
válasz
kisgyerek85 #61502 üzenetére
Szigorított újravizsgázás és pszichológus. A MÁV meg feltalálhatná már a visszacsatolással működő átjáróit, hogy hiba esetén ne fehéren villogtassa. Ma már egy szaros égő is CAN buszon kommunikál...
-
Xantomas
őstag
válasz
DonDragonka #61487 üzenetére
Kiveszed az üvegszálas kárpit hordozót, letéped róla a régi kárpitot, bontasz egy hideg sört, majd egy kefével, és egy IPA-val feltöltött viráglocsoló spricnivel nekiesel levakarni a ragasztót, majd párszor átmosod mosógatószeres vízzel.
10E ft-ból kapsz pöpec minőségű szivacsos autó kárpitot a teljes tetőre, egy szénszűrös pormaszkot, aeroszolos, hőálló ragasztóval befújod a kárpitot, és az alapot, vársz egy kicsit míg kötni kezd, majd egy száraz kis méretű teddy hengerrel párszor átmész rajta.
Bontasz két hideg sört, szólsz egy havernak a felesleges levágjátok, haverral ketten felrakjátok, és gyönyörködtök a végeredménybenHa nincs erre 2 napod, és többet ér a szabadidőd, akkor kárpitos.
Ejh mennyire jó, hogy a CC-n nincs tetőkárpit, én még egyszer nem akarnám ezt végigcsinálni
Ahogy a többiek írták, nincs értelme tákolni, szögelni, hajszárítózni, mert nem a szövet ami eporlad, hanem a szivacs alatta.
-
rob210
Topikgazda
válasz
orosziem81 #61506 üzenetére
Haldokló olajpumpa, vagy az előtét szűrő durva elkoszolódása. Deknit le kell venni megnézni mizu.
Előtte egy nyomásmérést csináltatni. -
orosziem81
tag
Sziasztok, kellene nékem egy kis segítség!
Találkozott már valaki olyannal, hogy "check oil pressure + STOP" pirosan világítanak, sikít a buzzer, mindez úgy, hogy kb 4 hónapja volt olajcsere (ELF-ről ---> Motul X-cess 8100 5W40)? És még mostanában a hibaüzi miatt plusz adtam rá 1 litert az olajból. De azóta is időnként jelez.
Ezek a jelzések ilyen 1-2 másodpercesek aztán csend van és kb amióta hidegebb idő van, akkor kezdte. Nyáron meg szept. elején a vénasszonyok nyarában semmi hiba nem volt.Mi lehet a gond?
-
Benir8
senior tag
Sziasztok.
Akárhol nézem motor és váltó találkozások között nem találom róla váltónak a típusát.Szerintetek hol lehet rajta? Két Elf fajta váltó olajat kell döntenem. Ehhez az első generációs Mégane-nek 2 féle valtóval meg lehet különböztetni?
Azt találtam fehér kopott papír csíkot a váltó fekete sapkáján, lehet ez lett volna?
Renault Megane 1.6 Chic 1999 K4MA702. -
kisgyerek85
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Samsung LCD és LED TV-k
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Ukrajnai háború
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Villanyszerelés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Windows 10
- További aktív témák...
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Lapierre e-Zesty AM 9.2 Fully carbon Ebike
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Siemens EQ6 Series 700 premium ritka tipus keveset használt
- Genesis HOLM 510 - RGB, 160 x 75cm Gamer asztal + ÁFÁS számla
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- ÚJ- Lenovo ThinkVision T24i-10 - 24" monitor - Számla, garancia
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Windows 10 pro Retail aktiváló kulcs!
- 2db Dell PowerEdge R740 2U Rack Szerver és 3db Netapp FAS2040 NAS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest