- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
veterán
Nem tudok már rá mit mondani majd egyszer találkozunk és akkor kijön Rob 1.6 16v meg hozok ki egy 1.5 dci lagunát és mész mind a kettővel aztán leszűrőd mi a helyzet. Aztán mész egy 1.9 dci lagunával és ha az után is elég az 1.5 dci a lagunába akkor feladom
benvolio: nekem is lassan esedékes lenne egy futóműves mert gumiharangot kéne cserélnem a kormányösszekötőnél jobboldalt, de húzom a szám mert a gumi harang+csere fél óra meg 2k a futóműves meg 5 ropi és 5 perc
-
Doki16
addikt
A fedelzeti szamitogep szerint 11 honap vagy 10000 km utan esedekes a nagy szerviz. Ebbe benne van a vezerles csere is. Erdemes meg valamit ilyenkor kicsereltetni ha mar szetkapjak a motor azon a reszet? A renaulton kivul van meg olyan hely ahol tudjak vezetni a digitalis szervizkonyvet?
-
benvolio
őstag
Igen és már egy kézzel is bátran fogom a kormányt.
Egyébként még ráért volna csere, mert nem volt vészes, de ha már állítanak a futóművön akkor inkább az újhoz mintsem majd megint fizessek. Én egyébként nem szoktam ellenőriztetni csak 5 évenként vagy ha baj van /kopik a gumi, kopog valami stb./.
-
dhgm
tag
-
benvolio
őstag
Jelentem kormány összekötő /axiál csukló/ lett cserélve a gépen, majd egy futómű beállításon eset át.
Üdv! -
Toobee
veterán
Nem tudom, 15 év alatt sok minden történhetett vele. Én az utóbbi 4 évét ismerem, a húgom intézte a két szép szürke foltot. Egyébként nagyon rendben van, most költöttem rá pár forintot: új kipufogórendszer, vezérlés, olajcsere, ilyesmik. Még egy két apróbb problémám van vele: 1,5 ezer körül úgy berezonál a kipufogó, hogy belever valamibe, meg néha 1-es fokozaton erős csapágyhangja van a ventinek. Agyalok folyamatosan, hogy cseréljem-e nagyobbra, mert 1/3-2/3 a város, hosszú út arány és 4 emberrel elég erőtlen (1,4 benya).
-
Toobee
veterán
Renault Megane-om csomagtartózárja zörög, mint a pusztulat. A képen látható alkatrész foglalata van kiszopósodva, vagy ilyen gyárilag, én nem tudom. Merre kapok ilyet és mennyiért? Esetleg ebay? Valamint teleszkóp is kellene nekem a csomagtérhez. A múltkori bontott nagyjából 1 hónapot bírt. Itthon be lehet ezt olcsón szerezni, vagy ebay-en nézem ezt is?
Egyébként ő lenne az autóm, egy kis bibivel az oldalán. Tudtok jó fényezőt Budapesten?
-
PeterPH
senior tag
mycso és g.gergo
Köszönöm az infókat. Akkor jól éreztem, hogy az "és munkadíj" önköltségi, azaz zéró áron volt számolva
De ezt figyelembevéve sem riasztó az ár, a következő olajcserénél lehet én is meglépem.A 80 pacis Clio DCI (2003) mennyire érzékeny a Megane-okhoz képest?
-
cellpeti
nagyúr
tudtok valakit aki olcsón beszerelne tolatóradart?
-
mycso
Topikgazda
válasz
PeterPH #34379 üzenetére
Annyi, mint ahogy írtam is: [link]
(#34378) tresh: már írtam visszább, hogy nekem megane-ból is 2.0dci kellene. De ha a 106lovas megane-t dinamikusnak gondoljátok, akkor a nissan és a laguna is az.
(#34380) g.gergo: a qashqai (110), bár igaz más érzés a méret/üléspozíció, nekem érzetre hasonló vagy még talán jobb is volt, mint a saját autóm (106m2gt)
Pár éve vezettem, egy új 1.4 szívó oktáviát, na az nem ment és a dinamika nem volt jelen.
-
g.gergo
senior tag
Ez én is megtudom erősíteni. Kollegám off qashqai-ja 1.5 dci 106 lóval nagyon vérszegény. Bár az is lehet, hogy csak az én 1.6 dci-m után volt ilyen lomha, de nem tudom, akkor is gyengének tűnt ekkora tömeghez.
(#34379) PeterPH: Célszerű olajcsere előtt megejteni ezen műveletet, ekkor nem lesz az új olaj kidobott pénz.
Motorolaj: 7-9e ft, ugye attól függ milyen kell bele és hol veszed.
Motorolajszűrő: 1-1,5e ft
----------------------------------
Csapágy: 7-10e ft.
Kartertömítés: 3e ft.
+ munkadíjA www.kacsogep.hu -n elérhető motorfelújító műhely, tartanak nagyon jó minőségű King Engine Bearings hajtókar csapágyat. Sokkal olcsóbb áron adják, mint a márkaszervízben, és ugyanaz, ha nem jobb. Van alap és túlméretes is. Kollegám most cseréltetett 1,5 dci 106le-es nissanba, asszem olyan br. 8e ft körül volt. Az alapméretes. A munkadíja 20e ft volt, de a csapágyon kívül sok mindent csináltatott még.
-
tresh
veterán
az 1.5 dci laguna 3 1461 kg
Uram lehet én vagyok eltévedve nálam a jól menő fogalom az 1.5 dci clio vagy megane 106 lovas bodétól kezdődik.. nincs benne tartalék lehet városba frankó a 40-80ig tartományba de minden máshol vér szegény kapcsolgatni kell benne hogy dinamikusan haladjak 1.9 dci nél ez nincs. Nem rossz az a motor de nem abba a bodéba való és ez csak az én szubjektív véleményem. Azért 110/240Nm kontra 131/340NM nem mindegy és nagyon is érezhető.
-
mycso
Topikgazda
Megnéztem már pontosan:
laguna3: 1386kg
qashqai1: 1407kg
m2kombi: 1260kgLagunához nem, de az utóbbi kettőhöz volt szerencsém. Ebből kiindulva, még mindig azt mondom, hogy nem lehet rossz a laguna. A nissan nagyon dinamikusan ment, még teleülve is. És ugye ez egy nagy, magas bódé még pluszban.
Nem tudom elképzelni, hogy lomha sz@r legyen. -
tresh
veterán
Jó az az 1.5 dci a Lagunába, mennyivel nehezebb a Laguna mint a Megane? Tán 100 kg-val...
1.9 dci vagy 2.0 liter benya alatt a laguna egy lomha sz*r teljesítményre.... (tapasztalat) . 1.5 dci be vezettem egy f*s volt (kombi) mint a cégbe lévő oktávia 1.4 szívó ill 1.2 tsi motorral ugyan az a szindróma... nem bele való ennyi...egy clio/megane párosba hibátlan a 106 lovas motor de lagunába kevés... és meg nyugtatlak Rob 1.6 16v-vel lazán körbe autózlak ha egy 1.5 dci lagunába ülsz... 110 le/ 1100-1150 kg megane m1 ph 2 még a laguna 110le/1450-1560kg és oké nyomaték szép meg jó de ott van plusz 400kg ...
Egyszerű oka volt a kis cm3-is dieseleknek nagy bodéba >> kedvezőbb ár ennyi nem több és cserébe kapsz egy nagy autót nyugger menetdinamikával...ahogy Rob is írta a4 be az 1.6 is vicc kategória ott is 1.8Tamástól van élet
-
dhgm
tag
válasz
g.gergo #34370 üzenetére
A hajtókar csapágy csere azt a motort nem érinti, amiben időben van cserélve a motorolaj ( nem gyári előítrás szerint)
M2-nél vezettékl be ezt a hosszú csereperiódust amit kicsit elméreteztek ( benzin 30.000 km, diesel 30.000 km, később rájöttek, hogy a dieselnek túl sok a 30.000 levitték 20.000-re, de az is sokkkkkk)
Dieselnél nem 20.000 km-ként kell benne motorolajat cserélni... Naná, hogy elkopik...
Anno a dieselekben 5000 km-ként, a benzinesben 10.000 km-ként cseréltünk motorolajat. Az volt az előírás, más világ volt, nem arra mentek a gyárak, hogy gyorsan szarrá menjen minden mint most.Nem hinném, hogy ugyanaz a 4 liter mennyiségű motorolaj manapság 4-szer annyi lebegő fémrészecskével elbír, mint húsz éve. A motorok ugyanúgy kopnak ( ha nem jobban ) mint akkor ( teljesítményük jóval nagyobb). Hosszú csereperiódus ide-vagy oda ... parasztvakítás...
Nem mindegy a motornak, hogy mocskos fémrészekkel teli olajat kap, vagy artánylag tisztát...
A technológia a kezükben van, tudnának igen jó és igen tartós autókat készíteni, de ez sajnos nem céljuk.
Mert mi mozgatja a világot előre, az hogy vásárolunk, vásárolunk....
R19-ben 10.000 ként cseréltem. Olajcserétől oaljcseréig nem volt ideje sem a motorolajnak feketének lenni.
Nézd meg a márkaszervízek milyen színű olajat engednek le a motorból mindent elmond...
Ja mert jobb a lebegőrész megkötésük, mint a régi olajnak, hülyeség...
Szerintem, ha megnézné valaki a benzines főtengelycsapágyat gyári olajcsere periodussal szervizelve látna még csodákat...
-
g.gergo
senior tag
Csak pontosítás kedvéért, leginkább a hajtókar csapággyal szokott gond lenni, nem a főtengely csapággyal. Ez az amit 150e km-nél illik cserélni. És sajnos szinte mindegyiket érinti, 1.5dci-be mindet, sőt, az 1.9 dci-t is. Szedtek már szét olyat is, amire azt mondták, hogy ezt a motort nem érinti, 150e-nél szétszedve meg már teljesen kivoltak.
-
dhgm
tag
-
mycso
Topikgazda
Laguna 3-ra neten ilyen 1295, meg hasonló tömeget találtam, nissanra 1310 körülit, az enyém meg 1260....tehát a lagunával pair-ban van.
Ha csak városban, meg ide-oda elszaladni főúton használja, akkor nem kicsi az.
Németországba hetente pályázni, már nem vennék ilyen motorral (sőt itthonra pályázni sem, de ezért már le lettem hurrogva annó). -
rob210
Topikgazda
Mint ahogy az 1.6 benzines 110 lovas laguna is körbeautózható az én 1.6 benzin 106 lovammal.
A súly nagy úr, ha tetszik ha nem a dinamika a lóerő súly arányból jön ki.Ma például körbeautóztam egy A4 es 1.6 os szenvedőt.
Igazi szerencsétlen b..i volt.
Brümmögtette nekem a Gépet amikor épp siettem Nagytéténybe.
A második piros lámpánál felkaptam a vizet aztán állva hagytam.Na most ugyan ezzel az A4 el nem csinálom meg ezt ha 1.9 diesel vagy ne agy isten még nagyobb motor van benne.
De engem valahogy mindig az 1.6 os A4 esekkel kapnak el a jaszkari csávók, amik viszont nem jelentenek ellenfelet a Megane-nak.
-
mycso
Topikgazda
(#34357) Ck.: sajnos nem széria, nekem is nagyon tetszene. Felszereltség függő vagy választható extra volt.
(#34358) kk831228: Már közben rob meg is válaszolta, bár tudtommal ez elsősorben a 106lovasok "gyári" hibája, hogy alul méretezett a főtengely csapágy, így 180k km környékén a felhasználástól függetlenül csereértettek szoktak lenni. Anyaggal-munkadíjjal, olyan 20k körüli összegről beszélünk. A 110lovasnál úgy gondoltam, hogy javították ezt a problémát, hiszen tudtak róla a renaultnál is. Bár lehet a tietek egyedi eset lesz, páromék céges flottájában volt 4-5db 110lovas 200k km felett futott Qashqai, azoknál nem volt ilyen probléma.
A kéttömegűt azt sajnos tekinthetjük kopó-fogyó alkatrésznek, egyébként a kéttömegűvel nem szokott idő előtt probléma lenni, az esetlegesen a vezetési stílus tudja befolyásolni, hogy hamarabb elhulljon.(#34359) Doki16: max. 180k km-t javasolnak renault fórumokon. Egyébként, bár ez a 106lovast érinti leginkább, javasolni szokták a 86lovasoknál is. Egyébként ha elkezdenek "megkopni", akkor egy hozzáértő szerelő alapjárati hang alapján is megmondja, hogy van-e baj.
(#34363) tresh: a Nissan elvileg nehezebb valamivel a lagunától és abba meglepően elég volt a motor. Nem tűnt kevésnek sem alul, sem felül, teljesen jó volt, nem érződött, hogy erőlködne. Nyilván lehetett volna állatmódjára használni, az sokat rövidített volna az élettartamán.
Ettől függetlenül nekem is 2.0dci kellene. (még megane-ból is) -
tresh
veterán
válasz
kk831228 #34361 üzenetére
Lehet de en ezt filler b*szasnak nevezem. Veszek egy felso kozepkat autot es belepomotorral azert hogy ne 7 millió legyen hanem 6.2 de elmondhatom hogy diesel lagunam van..az a motor jo egy magane ba de nem egy lagunaba.. az hogy csapagy problema van Rob leirta.. de hogy egy lagunaba az 1.5 dci csak szenved az tuti...
-
kk831228
addikt
válasz
Doki16 #34359 üzenetére
Annál azért biztos több van benne nem tudom , szerintem 200000 körül lehet, nem tudom... Ezt nem kell készpénznek venni csak nem árt érdeklődni renaultosaktól hogy milyen kopások fordulhatnak elő ennél a motornál... Az a baj a tulaj nem nagyon ért az autóhoz , és nem is nagyon akartam erőltetni a témát...
Szervizelve mindig volt , nem olyan a tulaj...
(#34360) tresh: Ezt azért nem osztom akkor ne vegyél 2.0 pd-t , ne vegyél új autót kis köbcentivel stb...
Ez nem arról szól , hanem hogy hogy lehet ilyen gyenge alkatrészekkel motorokat gyártani...
Ugyanúgy meghalt volna megane kasztniba is...
Azon kívül én is nagyobb cm3-vel vennék lagunát persze ...
-
kk831228
addikt
Most beszélgettem rokonokkal , renault laguna 1.5 dci 110hp... Volt egy kis probléma a mocival...
Főtengely repedés stb... Pedig nem 300000km van az autóban... Nem tudom hogy utána változtattak-e valamit az alkatrészek minőségén ennél a motornál... A szerelő azt mondta, hogy hamarabb ki kellett volna cserélni a főtengely csapágyakat... Teljesen elkopott a főtengely stb... Úgy hogy most új moci lett belőle egy fél misiből... Jó, volt azért még kettőstömegű , 2 porlasztó csere stb...
Most nem a renaultot akarom ezzel sza..ozni mert ugyanez pl. 2.0 pd a vw-nél.
Csak érdekesség képpen írtam.
-
Ck.
addikt
-
rob210
Topikgazda
Igen ezért szoktak lehurrogni a VW-sek, pedig most már te is látod, hogy mi a különbség sokkal jobban felszerelt autót kap az ember az AUDI, GOLF, PASSAT áráért.
Ha odafigyel rá az ember akkor pedig semmivel nem rosszabb mint a VW konszern.
HA széthajtod, akkor persze ez is szétesik. -
Hugo85
aktív tag
[Itt] mindegyik olajukra tételesen leírják, hogy milyen használatra ajánlják. Őszintén szólva rövid távokra szerintem az 5w30 minimálisan jobb lehet, mert hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletét meleg oldalon. De nem hinném, hogy ez a különbség jelentős, illetve a forró nyári klímás dugózásnál már megfordulhat a kérdés.
Amúgy én pl. 700 ST 10w40-et használok (minimális a futásom télen, ráadásul a tél mostanában elmarad) és minden teljesen OK vele és ez is teljesíti az RN 0700-at, ami nekem elő van írva a szívóbenyába.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Clair Obscur: Expedition 33 teszt
- VoLTE/VoWiFi
- Ukrajnai háború
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Spórolós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Subaru topik
- Nem tudja garantálni a TSMC a tiltólistás cégek kizárását
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! XFX Quicksilver Magnetic Air RX 9070 XT 16GB GDDR6 Videokártya!
- REFURBISHED és ÚJ - HP Thunderbolt Dock G2 230W dokkoló (3TR87AA)
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7500F 16GB DDR5 512GB SSD RX 6700XT 12GB InWin 301 Erazer CM 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix OC RTX 3070 8GB GDDR6 Videokártya!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest