Új hozzászólás Aktív témák

  • Yoshida

    aktív tag

    válasz Tamás9x #129653 üzenetére

    3 milliós rendszer 6.48kWp, ami elvileg évi 7000-8000kWh-t megtermel, 25év gari a napelem 80%-os teljesítményére, 12 év gari az inverterre, ráadásul 9kWp-ig meg lehet pakolni plusz panellel bármikor. Ez ki fogja váltani az éves 250-300ezres villanyszámlát, ugye ez tíz év lenne, de másfél visszajött az államtól. Így most 5 év alatt visszahozza az árát, és utána évente hoz 250-300-at. Hasra ütve ilyen 15-20% között van az éves hozama. de támogatás nélkül is lehet 8-10%-os hozamot elérni, pláne ha nem kell panel optimalizált rendszer, hanem elég egy egyszerűbb, az meglehet 2.6 millából is, akkor az 10% hozamú (van hogy elszáll az inverter 5 év után, és van ahol 25 éve megy, szóval 10 évente 2-300 ezer plusz kiadással lehet számolni ha nagyon pesszimista vagy ). És ez most amíg marad a szaldó, kiváltja az éves áram és fűtés számlánkat, plusz 1-200 ezerért meg ha lenne pénz villanyautóra, akkor annak a költségét is kiváltaná a plusz panel. Mivel 2023-ig lehet szaldót kérni, azért azt 5-10 éven belül nem ildomos eltörölni, persze bármi lehet...

    akkucellák: igen, ezért is fejlesztették tovább a 18650-et, mert az már kiforrott, könnyebb egy meglévő bevált technológiát reszelgetni (erre a belső égésű motorok a legjobb példák :D ), és a Model S, X-be jó az még mindig (plaid 2sec 100-ra, stb.) . De ha ők nem csinálják, akkor ki? Persze a Tesla is annyit csinált hogy felvásárolt 3-4 céget, akik fel tudtak mutatni valamit ebben a témában, majd összeálltak, és megpróbáltak új lendületet venni.
    Texasban, Berlinben már 4680-as cellát akarnak gyártani, és azt rakni a helyi gyártású autóba. Pilot gyár van most USA-ban tudtommal, arról mondjuk nagy a hallgatás, hogy mennyit gyártanak jelenleg, valószínűleg még szívnak a sorozatgyártással.
    De elmentek pl. a vezetékek le redukálásával is, rá akarják nyomtatni mint egy áramkör a vezetéket az ajtóra pl., vagy Varsányi írt arról, hogy 230V-al egy vezetéken menne szinte minden, lámpától berendezésekig.
    Vagy az olasz IDRA öntőgépei, senki nem mert ekkora prést venni, ezt se a Tesla találta ki, de ők merték rászánni az időt, pénzt, energiát, hogy a model Y pl. úgy fog Berlinben meg Texasban gyártódni, hogy préselnek egy elejét, egy hátulját, középen meg a 4680-as akkupakk lesz, ami egyben a tartó is :D [link]

    Tesla állat, minél többet olvastam, néztem, mindig egyre jobban leesett az állam.
    Varsányi írt a töltőkről is:
    EU-ban Ionity csinálta a 350kW-os töltőket, kb dupla vagy tripla áron, mint a Tesla töltői.
    Mert a Tesla fogta, és az autóban lévő fedélzeti töltőket pakolta egymásra, berakta egy dobozba kis túlzással, és így adta ki a 120-130kW-ot a V2 változat, ráadásul ha egy töltő egység elromlott akkor annyi hogy 11kW-al lassabb volt a töltés, de ment tovább, amíg ki nem húzták, és bele nem tettek egy újat. És kettő vagy 4 oszlop lógott egy AC betápon, így nem kellett akkora csúcsteljesítményt lefoglalni az áramszolgáltatótól, mint az Ionity esetén, ahol oszlopontként van dedikálva kb.
    Mert ugye ahogy tölt az autó, egyre lassabban tölt, és kicsi az esélye hogy pont egyszerre jön 2-4 egyformán üres akkus autó tölteni.

Új hozzászólás Aktív témák