Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [M0ng00se:] Promo a következő cikkemhez
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [Luck Dragon:] MárkaLánc
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] [Parci:] Milyen mosógépet vegyek?
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
- Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26
LOGOUT.hu
Hozzászólások
Nortonor
csendes tag
Sziasztok!
2007-es karbis Aprilia SR 50-emmel történtekre keresek magyarázatot.
Előzmények:
2017-ben vettem a motort, azóta sok mindenhez nem kellett nyúlnom mert gondos gazdája volt, remek állapotban került hozzám. Tavasztól őszig, napi használatban (száraz napokon) melóbajárós, vidéki ingázósként használom, oda-vissza napi 20-22 km. Idén tavasszal úgy gondoltam pár apróbb javítás ráfér. Az első telók új olajat és szimeringet kaptak, a nagy légszűrőbetét is cserélve lett, a karburátor elöregedett gumi-alkatrészei egy karburátor javító készlet segítségével lettek lecserélve. A félig kopott, kissé rozsdafoltos kipufogó, le lett szerelve és újra lett fújva hőálló festékkel, a tömítését is cseréltem. Az első pár napban észleltem, hogy némiképp változott a hangja, bizony a visszarakott kipufogó csavarjai a jó magyar utaknak köszönhetően lelazultak. Megvártam míg kihűl a rendszer, újrahúztam a csavarokat, majd másnap melegen ismét meghúztam őket, azóta nem mozdul.
TL : DR
A minap hazafelé menet az utolsó kb. 5 km-en, vettem észre, hogy jelentősen megváltozott a motor hangja. Ahogy hazaértem észleltem is a hiba forrását, a másodlagos (szekunder) légszűrőház fém fedeléből hiányzott egy csavar és így félig felnyílt a fedél. Leszedtem a másik csavart is, a fém fedél a helyén maradt, ugyanis a tömítés ráégett. Sikerül lefeszíteni, ez a látvány fogadott:
Leszerelés és a műanyagház szétpattintása után:
A szűrő szivacs szinte teljesen eltűnt, tavaly ősszel szedtem szét utoljára ellenőrzés céljából, akkor még teljesen ép volt, tisztítani sem kellett. A membrán külső műanyag/gumi pereme is szemmel láthatólag teljesen szétolvadt. A karbiba csatlakozó szívócső szerencsére ép maradt, ahogyan a másik felén, a kipufogóba csatlakozó levegőcső is.
Mivel a szűrőház külső része is eldeformálódott/megolvadt, ezért egy az egyben rendeletem egy teljesen új komplett házat, ez kb. a jövő héten érkezik. Viszont addig szeretném kideríteni hogy mi okozhatta ezt a maradványokból jelentős hőhatásnak tűnő jelenséget, ehhez kérném segítségeteket. Nem szeretném ha az új alkatrész is így járna. Tudom, a "karbicsonkot tömd be szivaccsal, a kipufogónál meg vágd le, hegeszd be", de én szeretném továbbra is gyári állapotban megőrizni, használni ezért az ilyen jellegű válaszoktól tekintsünk el. A teljesítményre nincs panaszom, 80-nál fennakad a mutató, gyorsabban meg amúgy sem húznám ezeken a fain vidéki utakon, szóval további fojtáseltávolításra nincs szükségem.
Mai Hardverapró hirdetések
prémium kategóriában
- HP EliteBook 850 G7 Intel Core i7-10610U, 32GB RAM, 512GB NVMe SSD
- Cooler Master MasterBox NR400 Számítógépház (ODD-nélkül)
- GIGABYTE P850GM 850w 80 Plus Gold (GP-P850GM)
- AKCIÓ ! Macbook Air 13" - 2019, i5, 16/256GB, garancia, doboz, szürke (01)
- Panasonic TX-55GZ950E - Smart OLED Televízió, 55", 4K Ultra HD, HDR10+ - Új, bontatlan - Eladó!