- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- TheLázs: Mi várható el a betegtől...?
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- bobalazs: Alulfeszelt GPU profilok FPS teljesítményének összehasonlítása 10 játéknál
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- GoodSpeed: POCO X6 PRO 5G 12/512 GB vs Samsung Galaxy S24 FE 8/256GB
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- MasterDeeJay: Kínai DDR5 második felvonás - Puskill PSK-D5M4800BH-16G
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
urbi73
senior tag
válasz
Zoli bácsi #82344 üzenetére
Én a pecából haza jövet raktam fel 1 - led( akus) baromi erős első világitást ,gond megoldva. Mala F-15 első fényszóró nem a világitásáról híres .
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
BLUE TORNADO #82348 üzenetére
Félre érted....Nyugat MO.-on élek, falusi gyerek vagyok....
Vagyis jelenleg egy Rábaközi kisvárosban lakunk.
Hidd el nekem, 87'-ben kezdtem mentőknél dolgozni, megyünk sokat éjszaka.....A vadak éjjel mozognak. Vadgázolásos balesetek is legtöbbször sötétedéskor, sötétedés után következnek be. Nappal nem nagyon láttam vaddisznót, borzot sem....Őzek, szarvasok is éjjel mozognak jobbára, bár ezekből nappal is látni.
Mindenesetre azt gondolom, motorral-robogóval éjszaka inkább közlekednék egy nagyvárosba, mint egy vidéki alsóbbrendű úton, az erdők közt, ahol óránként megy el egy jármű. Amúgy nappal szeretek ilyen elhagyatottabb utakon pöfögni. -
BLUE TORNADO
senior tag
válasz
Zoli bácsi #82344 üzenetére
Szerinted vidéken nincs közvilágítás?
Azért annyira nem kell "lenézni" minket. És elhiheted, sokkal jobb vidéken motorozni. Több a szép táj. Akad látnivaló itt is. Viszont nem igazán kell estére tartani attól, hogy mész motorral kb. 50-60-al és neked ugrik valami a sötétben. Nappal sokkal nagyobb az esély rá.
-
Silurus79
csendes újonc
Hali,sziasztok.Tudja valaki,hogy Aprilia Amicóban van e cdi fojtás?96 os kiadású,álló minarelli......
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Zoli bácsi #82344 üzenetére
Én is körültekintőbb vagyok. Legalább egy kis fénykürt, hogy lássam, van-e valami, valaki az úton, vagy a padkán. Szükség szerint lassítok, illetve nagyobb oldaltávolsággal kerülök. Illetve úgy intézem, hogy ha valakinek segítségre lenne szüksége, észre vegyem a jelzését. Lehet, hogy ma már a kamerás, vakus telefon elterjedt, de lehet valaki annyira ledermedve, hogy eszébe sem jut, de legalább integet.
A másik oldal a gyanakvás: egyedül a sötét országúton, bajban, kiszolgáltatottan és megáll mellettem valaki ismeretlen, esetleg többmedagával.
Volt olyan, hogy öcsémmel a Lada Samarával próbáltunk meg az árokból kihúzni egy okost, aki a T-elágazásnál ott akart egyenesen menni, ahol nem volt hova, pedig neki volt STOP-táblája. Öcsém a volánnál, én az első kerék felett a sárvédőn ültem és így is elkapart a kerék. Szerencsére jött egy Pajero, vagy más hasonló négykerekes terepjáró, átadtuk neki a lehetőséget, mentünk tovább dolgunkra.
Múlt héten valamelyik este városban hazafelé sétálva két motoros hölgy külön-külön motorral félrehúzódva beszélget, az egyik vészvollogóval, az egyik motor járt. Megkérdeztem, hogy kell-e segítség. A motorokhoz ugyan nem értek, de 1 saroknyira van a garázsom pár szerszámmal, ha ez valakinek segítség.
De volt, hogy egy kézi pumpával kínlódó kerékpárosnak hívtam fel a figyelmét, hogy a zebra túloldalán a benzinkúton van kompresszor... -
Zoli bácsi
őstag
válasz
macilaci78 #82342 üzenetére
Megértem az aggodalmad. Én nem is szeretek robogóra, motorra ülni éjszaka. Pláne, mióta éjjel jöttem haza pecából, és egy erdősávnál, mire feleszméltem volna hogy mi történik, már csattant is az őz az Ignis oldalán. Kollégám Audiját szarvas tette totálkárosra. Igen, ezek autók, de egy motornak elég egy nyúl, egy macska, egy sündisznó.....
Szóval én a városi éjszakai motorozást még biztonságosabbnak gondolom, mint vidéken, az erdők-mezők közt krúzolni....És a városban van közvilágítás is, ha gyér, akkor is valami.
De vidéken, csak a motor lámpájára hagyatkozva.......
Amúgy nekem az őz gázolásába az volt a leg-megdöbbentőbb, hogy ugye csatt...megállok, vészvillogó ki, félrehúzódok. Kiszállok, keresem a tetemet, nézem mi tört össze....Egyszer csak motoros jön, lassítás nélkül elránt mellettem....Aztán egy kocsi, ugyanígy. Ha az úton van valami, netán az őz teteme, amit nem bírok egyedül félrehúzni.....Vagy alkatrészek....Hát.....Azt gondoltam, ha áll az út szélén egy kocsi, bekapcsolt vészvillogóval, akkor azt jelzi hogy valami gond van.....Óvatosabban kellene elhaladni mellette, megnézni mi a szitu, nem-e kell segítség....Legalábbis így szoktam. -
válasz
macilaci78 #82342 üzenetére
Igen. A hátsó lábtartót is.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Tothgera30 #82341 üzenetére
A rendszámot a mosáshoz vetted le?
Zoli bácsi: a környékünkön minden lámpát keveslek bizonyos esetekben.
Éjszaka, vizes aszfalt, 30-as övezet, mindenhol az amúgyis gyér közvilágítást takaró sövény, fa, gyalogosok matt fekete melegítőben, szövetkabátban fekete pulit sétáltatva...
Nem azt mondom, hogy valósággal rettegek attól, hogy valakit elgázolok hazafelé menet, de a Hungáriát nyugisabbnak érzem. -
válasz
Zoli bácsi #82340 üzenetére
Köszönöm a dícsérő szavakat. Ezek csak mosás után készült gyors képecskék. Ez egy Scarabeo Cento. 101ccm 2T. Nyomatékos blokk, bármilyen meglepő egy kétüteműtől, és nem is pörög sokat. Képről tényleg érdekes az első lámpa (lehet kicsit párás a meleg víz miatt), de valójában víztiszta (korábbi bejegyzéseimben láthatod). Sima Ba20d izzó van benne, még a gyári. Éjszaka szinte soha nem használom, de mikor próbáltam, elég volt.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz
Tothgera30 #82339 üzenetére
Jól látom (km óra skálázása) hogy 125-ös?
Szépen megóvott, karbantartott gép, látszik hogy van gazdája.
Első lámpa foncsor elég vakotásnak tűnik, látsz vele éjjel? Előző Libertym még nem halogén izzós volt, mintha gyertyával világítottam volna......Bár tiéd mintha halogénes lenne...vagy LED? -
-
makro
senior tag
Ma megjött a csomag oem-parts-tól. Pénteki délután rendelés...egy szavam sem lehet.
Kicseréltem a szívatót, viszont a burkolat és a csatlakozó nem igazán passzolt. Szerencsére a régi burkolatot rá tudtam pattintani, viszont a csatit már át kellett forrasztanom.
Sokkal jobb lett, bemelegedés után szépen tartja az alapjáratot és gyorsításnál is fürgébb. A karbin még biztos lehet finomítani, de kezdésnek így már elfogadható. -
BLUE TORNADO
senior tag
Üdv!
Az egyik távolsági izzóm kiégett (H8), így kicseréltem. Azóta folyamatosan ég az egyik, akárhová állítom a billenő kapcsolót. Eddig ezt nem csinálta. Próbáltam felcserélni a két izzót is, de a helyzet ugyan az. Szerintetek mi lehet a baj?
Piaggio Typhoon New 50 2T -
nyogo83
Topikgazda
válasz
tothferenc #82335 üzenetére
Letezik. Ha nem tevedek akkor ugyanilyen VM16 PZ19-es karbi van Honda XR50 es CRF50-es gyerek krosszmotorokon, ahhoz pedig van a Pollininek univerzalis bowdenes keziszivatoja.
Probalj meg ezekhez a tipusokhoz keresni. -
tothferenc
aktív tag
Sziasztok. Mikuni vm16 van a robogomon. Letezik ehhez manualis szivato?
-
Krogoth
senior tag
válasz
nyogo83 #82328 üzenetére
Úgy került bele ennyi, hogy hallgattam az ismerősömre. Ő mondta, hogy nem kell itt méricskélni, addig kell tölteni, amíg teli nem lesz, ami kb. 1 deci. Én meg nem is mértem csak szépen lassan csurgattam bele csak már kicsit soknak tűnt ami belement és akkor néztem, hogy 4 deci körül ment bele. De már az előtte benne levő majdnem 3 decit is figyeltem, pedig azt szerelő töltötte bele.
Amúgy ezt akkor érdemes kiengedni és 0,9 decit beleönteni? -
nyogo83
Topikgazda
válasz
Krogoth #82327 üzenetére
Az hogy mennyi megy bele nem egyenlo azzal, hogy mennyi kell bele
80w-90-es hajtomuolajbol 0,9dl megy bele gyarilag.Mi alapjan lett beleontve 3-4 deci? Tele lett fulra toltve, vagy hogy? Kellene lenni amugy nivopalcanak is a betoltonel(bar ha valahonnan egy nem belevalot kukaztak, akkor nem mervado)
-
Krogoth
senior tag
Üdv.
Van egy 50es 2t piaggio libertym. Most cseréltem benne hajtásolajat. Az normális, hogy több, mint 4 deci belement és előtte is majdnem 3 deci volt benne (szerelő cserélte)? Úgy tudtam 1 nagyon max 1,5 deci megy bele.
-
mumtaz
senior tag
Igen. pontosan így működik. De lehet, hogy tényleg van, amelyik túl gyorsan. Mondjuk soha nem hallottam még, hogy ezek előtt lenne előtét ellenállás. A hagyományosabb robogókban is van itt-ott egy-egy ellenállás beépítve. Volt, ahol a lámpának volt. Ki tudja. Túl régen b@szakodtam már ilyesmivel.
-
Butcher82
senior tag
Sziasztok,
Gilera Runner 50 Purejet-be kellene nekem akksi és ezzel kapcsolatos a kérdésem.
Tehát, bármilyen 12V-ost belerakhatnok, ami elfér benne? -
makro
senior tag
Amúgy hülyeséget írtam, de egy kicsit informálódtam közben. Azért van szüksége áramra, mert hőt termel, ami hatására a kis tüske szép lassan elkezd kitolódni és elzárja a szivató felől érkező benzin útját. 4-5 perc alatt kell kb végigmennie ennek a folyamatnak.
Az akksira direkt kötve bárki le tudja tesztelni mennyit mozog a tüske:
[link]
A néni szépen elmagyarázza ( német nyelven ) -
KTMHobby3
tag
válasz
Tothgera30 #82321 üzenetére
Az akkunak semmi köze hozzá. Ha jó a töltőfeszültség, akkor mindegy hogy milyen akku van benne. Mivel ez egy kényelmi berendezés, ami meghibásodhat, legjobb lenne kihagyni, mint ahogy a szerelőd is javasolta.
-
válasz
mumtaz #82319 üzenetére
Őszintén szólva arra tippeltem még, mert ha jól emlékszem egy 5Ah 50A akkumulátor van benne, és talán gyárilag elég lenne a 3,5Ah. De ennek utána kell még néznem. Viszont abban igaza van a szerelőnek hogy a manuális atombiztos, azzal nem lesz ilyen gondom. Aut. szívatóhoz ellenállást (oda) tákolni nem szívesen akarok.
-
mumtaz
senior tag
válasz
Tothgera30 #82317 üzenetére
Hülye kérdés, mert egyébként az automata szivatók tudom,. hogy fix feszültségről dolgoznának, de nem lehetséges, hogy túl sok áramot kap? Mert akkor tényleg lehet, hogy túl hamar zár vissza. Lehet, hogy meg kéne próbálni valami ellenállást elé kötni.
Csak egy tipp -
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Tothgera30 #82314 üzenetére
Ja, hogy hamar zar vissza
Na az tenyleg szivas, mert azzal tenyleg eleg nehez barmit kezdeni.
-
-
nyogo83
Topikgazda
Ha ez a 2000-es evek eleji Piaggio HP2 blokk(Ami Runnerbe meg NRG-be, Zip-be is ment), akkor 10-11Nm.
Tothgera30: Fura mert ha gyari a szivato, akkor azon sok allitasi lehetoseg elmeletileg nincs. Ha utangyartott, akkor annal lehet szivni, hogy mennyire pontos. Az biztos, hogy a kezi szivato a legbolondbiztosabb, csak kicsit maceras.
-
Szajo
őstag
50es piaggio blokknak a hengerfejét mennyivel kell lehúzni? Nem találok adatot róla.
-
Tovább göngyölítve a Scarabeo automata szivató hibáját... Szerelő állított rajta, de most sem tökéletes. Beindítom, kegyeg, alapjárat betonstabil. Húzok egy pici gázt, befullad, és leáll. Mondta hogy manuális szivató lesz ebből. Ki mit ajánl. Érdekes, mert előző motorjaink automata szivatójával nem volt gond, ebben pedig tavaly lett cserélve Vadi új darabra
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Laacika79 #82309 üzenetére
Eleg hulyen van a szinkodozas amugy, hogy fekete vezeteket hasznalnak pozitivra...elsore meg azt is mondanam hogy eliras
Nem ismerem az adott fordulatszammerot, de gondolom a piros/fekete az a hattervilagitase lehet kulon, szoval azt lehet akar a vilagitasra kotni, hogy egyutt lehessen kapcsolni vele.
De a legegyszerubb (legalabbis igy kep alapjan):
- Piros/fekete paros -> Piros pozitiv, fekete negativ
- Zold/fekete paros -> Zold negativ, fekete pozitiv
- Fekete-sarga -> kozvetlenul a jelado tekercsre kosd, ami a CDI-be megy a lendkerek felol. -
Laacika79
csendes tag
nyugo83 és Szajo.
Megnéztem sok vedeót de még most sem egyértelmű számomra.
Összeköti a 12V + piros szálat a "connect positive pole" fekete szállal,a fekete - negativ vezetéket meg a zöld "negative pole" szállal.
A maradék feket/sárga vezeték meg megy a gyujtótrafóra ha jól láttam.Youtube: universal motorcycles tachometer
-
KTMHobby3
tag
válasz
macilaci78 #82297 üzenetére
Azok nekem se tetszenek. Szerencsére a motoromon kerek lámpa van, mint a Simsonokon. Nem volt probléma a csere.
Motoszkál bennem a gondolat, hogy mi van akkor, ha a jótállási jeggyel ellátott lámpába, jótállási jeggyel ellátott ledes izzót tenne valaki, aminek a vetítési képe megegyezik az eredetivel, ki venné észre hogy nem szabályos? Egyre több ledes világítású motort, SMKP-t helyeznek forgalomba, autót meg kivétel nélkül mindegyiket. Ránézésre nem tudja kiszúrni senki hogy szabályos-e, vagy nem. Engem se állított meg senki, pedig 4 éve ilyennel járok.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Spórolós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Subaru topik
- Nem tudja garantálni a TSMC a tiltólistás cégek kizárását
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- LEGO klub
- Teljes stratégiaváltással megy neki az európai piacnak a BYD
- Riasztó topik
- Elindult a Marathon zárt alfa tesztje
- Retro teló rajongók OFF topicja
- További aktív témák...
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Whirlpool AWO/C 51001 mosógép alkatrész
- Techsend Electric Scooter Cyber Monster elektromos roller 2024, garanciával, eladó!
- Csere-Beszámítás! Számítógép játékra! R5 5500 / RX 5700XT / 32GB DDR4 / 256GB SSD + 1TB HDD
- ÁRGARANCIA! Beszámítás, 27% áfa, összesen 5db RTX 5060 Ti 16GB 3 ventilátoros készletről BOMBA ÁRON!
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- DELL Precision 7540 - Intel Core i9-9980HK, RTX 3000 (nagyon erős GPU-val)
- 16TB 0 nap Seagate Exos X16 Enterprise HDD több db.
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest