Hirdetés

2024. május 9., csütörtök

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 06:51:26

LOGOUT.hu

Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#75151) suste


suste
veterán

Hi!
Ki mennyit motorozott a nyáron?
Nálam a kis kínai (itt többször linkelt) fordulatszám/üzemidő jelző kütyü 120 óránál tart, és 4500km-t tettem meg közben. Ez a kb 37km/h átlag nem is olyan rossz szerintem. Főleg ha arra gondolok, hogy ez autóval hogyan állna (Budapest) :F
Ha kegyes lesz az időjárás szerintem kb 6000km-ig is eljutok.
Robogós szempontból sajna megkezdőtött a reggeli komolyabb beöltözés, viszont a robogó meg kifejezetten élvezi a hűvösebbet. Pedig "4T AC"-vel járok, gondolom a "2T AC" -seknél mégjobban érezhető....

(#75152) sityupityu válasza SoulReaver (#75147) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Ez teljesen jó, de "sima" 21-es dellorto nincs sehol raktáron? Azt azért valamivel olcsóbban is megkapnád ha nem is sokkal. De ez egy nagyon jó karbi, nem csak a színében, hanem egy-két megoldásban is különbözik a hagyományostól. Én ilyennel még nem dolgoztam, egy ismerősömnél tudtam szemügyre venni egyszer a dobozból kivéve. A lényeg, hogy nyugodtan megveheted. Egyébként is csak dellorto-t javasoltam volna. :K

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#75153) perge666 válasza suste (#75151) üzenetére


perge666
veterán

Nekem februártól ment a motor,de még nagyon szűk 2000km-t mentem vele pedig ezzel járok dolgozni ha esik ha fúj a szél.....
Mondjuk nem nagy távot megyek,napi 6km összesen,az heti 30km,havi 120-150km + ha néha megyek vele bizniszelni akkor van hogy egyhuzamban megyek 60-70km-t is,de ez 2-3-4 havonta van.

(#75154) macilaci78 válasza suste (#75151) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Kb 200 km óra szerint, meg szűk két tank (szintén kb 200 km) elszakadt óraspirállal. Szégyenletesen kevés.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#75155) SoulReaver válasza sityupityu (#75152) üzenetére


SoulReaver
veterán

Most megnyugtattál egyébként.

Amúgy úgy vagyok vele, hogy eddig sem sajnáltam a pénzt a Roxy-ra, ezen nem akartam spórolni, így is mindenből újat vettem. Meg volt náluk egy rendelésem, amivel össze tudtam vonni.

Idén még nem tudom mennyi ideig lehet motorozni, de tervben van egy overrange variátor szett, kuplung szíjtárcsa nélkül..

Tetszik benne, hogy a főfúvókához nem kell szétszedni az egész karbit, csak letekerni egy csavart és ki-be tenni a fúvókát.

A lényeg, hogy kapjon kaját ez a kis alu henger.

Másik még a naraku --> dellorto koppintás lett volna, de már a koppintás szóra elment a kedvem tőle.. :D

Ezt a benzin-olaj keverési arányt nem igazán értem.

Az aeroxnak 7literes a tankja. Az 1:40-es arányt a táblázatban, csak 5 és 10 literhez mutatja. 5 Literhez 1,25dl, 10 Literhez, 2,5dl olaj megy. Akkor a 7 Literhez kb 2dl olaj kell, minden tele tankolásnál?

[ Szerkesztve ]

(#75156) suste válasza SoulReaver (#75155) üzenetére


suste
veterán

sima arányosítás:
1/40: 40L -> 1L
1/40: 1L -> 0,025L (vagyis minden literhez ennyi kell)

pl 7L -> 7*0,025= 0,175L olaj

(#75157) macilaci78 válasza SoulReaver (#75155) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Egészen pontosan 1,75 dl olaj kell 7 liter benzinhez. A 7 literes tankba mikor tankolsz 7 litert? Mikor állsz a kútra porszáraz tankkal? :U

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#75158) SoulReaver válasza suste (#75156) üzenetére


SoulReaver
veterán

Köszi szépen!

Vettem egy ilyen mérő flaskát, de ezen nincs rajta, hogy 1:40.

(#75157) macilaci78

Most a teljes arányról volt szó, nem tolni szoktam a kútig, de ha ennyire kíváncsi vagy rá, 6,7 litert szoktam tankolni.

[ Szerkesztve ]

(#75159) dond válasza SoulReaver (#75158) üzenetére


dond
csendes tag

Akkor lehet egy ilyen skálázott flaskával jobban jártál volna :)

(#75160) body007


body007
addikt

Most tényleg kézzel kevergetitek a benzint? Nincs olajpumpa a járgányban? :U
Vagy csak a helyes arányra vagytok kíváncsiak? :))

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#75161) dond válasza body007 (#75160) üzenetére


dond
csendes tag

Van pumpa, csak levettem a közlőkereket a végéről (fekvőmina ;)
Egyébként több évig ő adagolt, de aztán elegem lett az "olajsárból", valahol mindig könnyezett a cső vagy a csatlakozó. A másik dolog, hogy gyári állapotban kb. 1:45-nyit adott a benzinhez (~3 literes fogyasztással), de azóta megnőtt a henger/dugó/karbi/étvágy ;) uh gyorsan megszorulna ha nem én keverném..

(#75162) SoulReaver válasza body007 (#75160) üzenetére


SoulReaver
veterán

A kis alu hengerem nem bíznám a gyári olajzásra. Nem nagy dolog a benzinhez önteni a megfelelő mennyiségű olajat..

(#75163) csurgoi


csurgoi
aktív tag

Mennyire macerás leszedni a Yamaha Neos hátsó kerekét?
Van egy defektem rajta, 2-3 naponta leereszt 1-1,2 bar-ra és aztán úgy marad.
Vagy van valami csodaszer amivel a szelepen keresztül eltömítem a lyukat?

https://500px.com/stevetailor https://www.flickr.com/photos/128564341@N08/

(#75164) KTMHobby3 válasza csurgoi (#75163) üzenetére


KTMHobby3
tag

Van. Én vettem és tényleg működik, csak egy kicsit drága. 2400 Ft volt, 2x lehet használni. A neve: Slime Prevent & Repair Flat Tyres Tube Sealant.

(#75165) sityupityu válasza csurgoi (#75163) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Csak annyira macerás mint általában egy robogó hátsó kerék levétele, adja magát az egész. Előtte a kipufogót is le kell venned majd.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#75166) vadászcsiga válasza vadászcsiga (#75124) üzenetére


vadászcsiga
félisten

Szoval tudjuk mi a különbség közöttük?

(#75167) vadászcsiga válasza Laybee (#75125) üzenetére


vadászcsiga
félisten

Kopott kuplung csapágy, de valamennyi súrlódási zaj normális.

(#75168) energy4ever válasza vadászcsiga (#75166) üzenetére


energy4ever
addikt

Szerintem, a felso felig szintetikus, az also teljesen. De ez csak tipp.

(#75169) sityupityu válasza energy4ever (#75168) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Emlékeim szerint is így van, a scooter csak félszintetikus.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#75170) SoulReaver


SoulReaver
veterán

Tud valaki egy részletes leírást képekkel, hogyan kell bekötni egy karbit? Kerestem már, de valahogy nem találok egy értelmeset.

(#75171) Grenczii válasza SoulReaver (#75170) üzenetére


Grenczii
tag

Saját képek karburátorról(Keihin PWS) talán egyértelmű.Vákuumos benzincsap lehet 3 vagy 4 csatlakozós.
Bal oldalon a két piros a bejövő üzemanyag, a sárga a vákuum(mindig az van a tetején a csapnak) a kék az ami karburátor felé megy a benzin.(csapon ha gyári nyilakkal is van jelölve az irány merrefelé kell bekötni.)
[kép]
Második kép a karburátor,a szívócső előtt a karburátor tetején van a vákuum (sárga), másik oldalon megy be a benzin (kék) a zöld az a túlfolyó , és van egy túlfolyó az úszóház alatt is.
[kép]
Legegyszerűbb ha megnézed a gyári karbid hogy van bekötve és az újat mellé teszed és lemásolod a bekötést.Meg van ahol van olaj bekötési pont is de te keveréket akarsz akkor az neked nem kell.
Annyi hogy pl az új karbimon a vákuum vezeték vékonyabb 5 mmes a benzin 6os.Ha lehet kell nálad Y elosztó is csövekhez ha úgy adja ki.

[ Szerkesztve ]

(#75172) SoulReaver válasza Grenczii (#75171) üzenetére


SoulReaver
veterán

Köszi szépen!

Nemsokára meg jön az új és akkor meglesem, hogy van.

(#75173) KTMHobby3 válasza energy4ever (#75168) üzenetére


KTMHobby3
tag

Sajnos igazad van. A Synthetic Blend, lefordítva, szintetikus keverék. Azért sajnos, mert mindenhol szintetikusként árulják, ezért sokan bedőlnek neki. Engem is sikerült félrevezetniük. Én 1:50-es keverékkel járok, full gázon 9000 fölé kipörög a motorom, eddig semmi problémát nem tapasztaltam. Egyszer sem akart megragadni a dugattyú, sőt még erő vesztést sem tapasztaltam. Gyertyaslusszom egyszer sem volt. Akkor lehet hogy ez a jó neki?

(#75174) energy4ever válasza KTMHobby3 (#75173) üzenetére


energy4ever
addikt

Alltalanos 2T olaj. Full szintetikus specko tuning motorokhoz kell leginkabb, ahol 12ezernel jon meg a motor ereje. Oda nem art mar olmozott benzin sem.

Ezek kozott nem fogsz eszrevenni elterest szerintes sosem egy olyan motornal ami 9ezerig forog.

(#75175) vadászcsiga válasza KTMHobby3 (#75173) üzenetére


vadászcsiga
félisten

Másikra is az van írva.

(#75176) Laybee válasza vadászcsiga (#75167) üzenetére


Laybee
őstag

Koszonom!

(#75177) KTMHobby3 válasza energy4ever (#75174) üzenetére


KTMHobby3
tag

Köszönöm, megnyugtattál. Akkor bátran motorozhatok továbbra is ezzel. Az tény hogy nincsenek lerakódások sehol sem. Menet közben sem füstöl. Igaz, magam után még nem mentem.

(#75178) suste válasza perge666 (#75153) üzenetére


suste
veterán

amíg 10-20km-eket mentem én is, addig nekem is kb 2-3000 jött össze 50-essel ... erre való szerintem ez a tipus (a futárkodás az persze más, mert ott is rövideket mész, de sokszor egy nap)
az egyhuzamban 70km-t hogy bírod :F (1,5 óra?)

[ Szerkesztve ]

(#75179) macilaci78 válasza suste (#75178) üzenetére


macilaci78
nagyúr

Amikor Újbudáról Ecserre mentem ki a városon keresztül, az nem volt vicces. kb 30 km, szűk egy óra volt, de már sajgott a seggem. Igaz, nekem hosszú távon kényelmetlen az az üléspozíció, magas vagyok, ott lenne kényelmes, ahol a kétszemélyes nyeregben a törés van.
A városban jobb volt, a forgalomban evickélés, a gyakori megállások azért átmozgattak. Országúton unalmasabb és az ellenszél miatt rendesen kapaszkodni is kellett. Kissé elfáradtam, nem nagyon kapkodtam visszaindulni.

Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552

(#75180) Grenczii válasza suste (#75178) üzenetére


Grenczii
tag

19 éve mikor kezdtem a robogózást nem volt autóm mindenhová IS robogóval mentem. :D
5 év alatt majdnem mentem vele 50 ezret,36ot gyári hengerrel maradékot 70essel.Megbontáskor derült ki hogy a gyári hengeren nem is látszik szinte semmi.Ékszíj/röpsúly/kúlső gumi(hátsó) ami 10-12 ezrenként cserés volt.Gyertya 6 ezernél többet nem bírt ki.Napi rekord amit mentem az 200 km körül volt.

[ Szerkesztve ]

(#75181) perge666 válasza suste (#75178) üzenetére


perge666
veterán

Bocsi rosszul fogalmaztam,úgy értettem hogy az út oda-vissza 60-70km.

Annyira nem vészes az a táv amúgy,nem azt mondom hogy olyan mintha egy kényelmes fotelba ülnék,de még határeset.

Amúgy simán bevállalnék hosszabb távot is,imádok motorozni,főleg városon kívül a szabadban ahol nem sok autó jár,vagy ahol van kerékpárút.

(#75182) suste válasza perge666 (#75181) üzenetére


suste
veterán

jaaaa, az más, én rendszeresen (heti 2) megyek 35km egyhuzamban (oda vissza 70km)
de én pont a városi, elővárosi forgalom miatt érzem elviselhetőbbnek (meg ugye 125ccm) ezt a távot
városon kívül, egygázon már a 20km is unalmas :(

rávettem magam, hogy szezon után lecserélem a gumikat (2007-es gumik 2015-óta használva)
18000km van bennük, de nem nagyon koptak el, de gondolom azért ert már állati kemények
ezt a 2-t szemeltem ki magamanak: első, hátsó

esetleg van jobb amit ajánlanátok?
a hátsónál a "reinf" az olyan mint a kocsiknál, hogy az oldala erősített?

(#75183) SoulReaver válasza suste (#75182) üzenetére


SoulReaver
veterán

Én is cserélni akarok majd, nekem ez a michelin van a hátsón, de mivel elől egy repedt oldalú pirelli evo21 van, ezért mind2-t cserélem.

Nekem a pirelli evo22-k jönnek be, nagyon szép és egyszerű mintáik vannak.

[link]

(#75184) perge666 válasza suste (#75182) üzenetére


perge666
veterán

Nem vagyunk egyformák. :)

(#75185) CartmanLand0


CartmanLand0
senior tag

Yamaha Jog Next Zone tipusú mocihoz keresek idomokat jó áron :) Ha esetleg valaki tudna, ne tartsa magában az infót. Tudom rendeljek ujonnan, de arra most nincs keret. Lényeg hogy egyben legyen törés és repedés mentes, ugyis át szeretném majd festeni :)

[ Szerkesztve ]

A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...

(#75186) zozyk válasza suste (#75151) üzenetére


zozyk
addikt

Kb ezret a Vinoval és 2500at a Habanával.

Nekem a hideg idő most betett, valószínűleg a keveréket az éppen nem túldús szintre sikerült belőni a jóidőben, úgyhogy holnap megint szerelés lesz. 😀

(#75187) zozyk


zozyk
addikt

Vélemény?

(#75188) vadászcsiga


vadászcsiga
félisten

Írtátok hogy a 100-as benzin nem okoz teljesítmény növekedést, már a második tank van benne, tehát a 95-öst biztos elégette de én határozottan érzem hogy dinamikusabb tőle. Nem lett rakéta, de úgy érzem hamarabb eléri azt a fránya 45km/h-át mint előtte.

(#75189) SoulReaver válasza zozyk (#75187) üzenetére


SoulReaver
veterán

Szép!

Nekem még szar minden. 21-es karbi 92-es főfúvókával jött, de rohadt sokat eszik a moci. Sokat is kap, még várom a főfúvókákta. 87-es -82-es-t. Azt nem értem, hogy a 17,5 karvi 95-ös fúvókával, hogy nem volt neki elég..

Annyira szép :DDD

[ Szerkesztve ]

(#75190) KTMHobby3 válasza SoulReaver (#75189) üzenetére


KTMHobby3
tag

" 17,5 karvi 95-ös fúvókával"
Szerintem az már túl sok. Azért zabál,és nem akar menni.

(#75191) SoulReaver válasza KTMHobby3 (#75190) üzenetére


SoulReaver
veterán

Ácsi.

70-es hengerhez volt kevés a 17,5 karbi 95-ös fúvókával.(Mivel azzal a karbival vettem a mocit, egy 50-es polini vas hengerrel.

MOst a 70-es alu hengerhez vettem egy 21-es dellorto blacket, amihez 92-es van alapból. De az meg sok neki.

(#75192) CartmanLand0


CartmanLand0
senior tag

Tudja valaki mi a különbség a Yamaha Jog NextZone 3YK és a 3YJ között ?

A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...

(#75193) Grenczii válasza CartmanLand0 (#75192) üzenetére


Grenczii
tag

Szerintem ugyanaz lehet a kettő,mármint burkolat idomok ilyesmi.
3KJ volt a sima Jog, 2JA a fura elejű Aprio és utána jöttek a NextZone-ok 3YK/3YJAz újabbakban volt már elektronikus tiltás és hssonló kipufogó mint a nagytestű európai minarelliken és talán láttam olyat amin hátul már nagyobb kerék volt és volt amit Super Znek hívtak de Nextzone az Nextzone.
Google képkereső is egyformának mutatja a kettőt.De ha burkolat egyezőség miatt kéne azért meg kéne nézni ugyanúgy mint az évjáratot mert az tájékoztató információ csak sose igaz itthon nálunk.

[ Szerkesztve ]

(#75194) CartmanLand0


CartmanLand0
senior tag

Köszi :R

A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...

(#75195) sityupityu válasza SoulReaver (#75189) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

Egyáltalán nem meglepő egy aluhengernél. Az asszony robogóját amikor belőttem 98-as főfúvókánál kellett megállnom, pedig azon csak egy 70-es malossi vashenger van. 95-nél már jó volt a gyertyakép, de 98-al jobban ment a motor. 100-asnál meg már éreztem, hogy nem tetszik neki, 98 volt neki a tökéletes.
Egyébként még az olyan dolgok is beleszólhatnak a főfúvóka méretbe, ha valahol többletlevegőt szív. Most nem olyan fals szívásokra gondolok mint pl főtengely szimering vagy a karburátornál valahol, hanem elég az is ha pl a légszűrőfedél nem zár teljesen passzentosan. Ha ez van, akkor ilyenkor máris valamivel nagyobb főfúvóka kell mind a tökéletes menetteljesítményhez mind pedig a jó gyertyaképhez.

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#75196) SoulReaver válasza sityupityu (#75195) üzenetére


SoulReaver
veterán

Kár, hogy ez ilyen random. Nincs két egyforma.. :)

Még arra is gondolok, hogy a gyenge kontraszt rugóm miatt, a közép tartományi fordulatszám csökkenést, a többlet üzemanyaggal tudja túllépni. Óra szerint 60km/h -tól megint szépet húz a motor. De a fúvókát akkor is csökkenteni akarom. Az a légszűrőház, amivel vettem a mocit, egy kaka... Se gumi tömítés, se illeszkedés... Most az úgy van, hogy fbs-el körbenyomtam a belső peremet, megvártam míg bebőrösödik, de nem köt meg, aztán összenyomtam a két felet. Csonkot is bele ragasztottam, elvileg nem szívhat falsot, de kellett még rá lyuk, mert a sok üzemanyaghoz, sok levegő is kell, így legalább nem dadog. De ha megjön a gyári légszűrő ház, akkor tudom majd szépen csökkenteni a fogyasztást.

(#75197) sityupityu válasza SoulReaver (#75196) üzenetére


sityupityu
Topikgazda

"Kár, hogy ez ilyen random. Nincs két egyforma."

Hát ez tényleg így van...

"Még arra is gondolok, hogy a gyenge kontraszt rugóm miatt, a közép tartományi fordulatszám csökkenést, a többlet üzemanyaggal tudja túllépni."

Nem. Tudom hogy miről beszélsz, de semmi köze hozzá. Mármint a kontraszt okozhatja a középfordulatszám csökkenést, de ha az nem oké, akkor azt a motor a többletüzemanyaggal sem tudná ellensúlyozni. Egyszerűen csak sokat kap. Ha már kb jó a karburáció, akkor utána tudsz foglalkozni a kontrasztal is. Amúgy kevés fogyasztást ne várjál majd el ettől a motortól... :)

--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

(#75198) SoulReaver válasza sityupityu (#75197) üzenetére


SoulReaver
veterán

Arra gondoltam csak, hogy ugye közép tartományban nem feszít eléggé. Én meg húzom a gázt, de nem megy. Ott azért csak pörög a motor, de nincs érezhető hatása.

Tudom, hogy nem fog keveset enni, de azért Ne legyen már olyan látványos... :D Pénteken tankoltam, este 6 után, akkor mentem vele vagy 12km-t, Szombaton egy kis tesztelgetés, megint kb 10km, és 3/4 körül van a tank.

(#75199) KTMHobby3 válasza SoulReaver (#75191) üzenetére


KTMHobby3
tag

Így már tiszta a kép. Az én 21-es Dellortómban gyárilag 88-as volt. Az én motoromhoz még az is sok volt.

(#75200) middleaged


middleaged
tag

Sziasztok! A gondom az, hogy kézi szívatót keresek PHVA 12FS karbihoz.
Ez a termék vajon jó lehet hozzá: [link]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.