Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- bambano: Bambanő háza tája
- bacsis: Gyere el a 10. BRSZK-ra!
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- bacsis: Támogassááá', hogy ingyenesek maradhassúúúúnk!!!!
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
siti
őstag
4t- 50cc vespa azt produkája, hogy reggel 20-25 fokban “erőtlen” (60-65, nyélgáz), viszont délután a 37 fokban meg 75-ig is elszalad, nem is húzom neki tökig. Mit hol merre piszkáljak, hogy reggel is tudja ezt a tempót? Mondjuk megértem hogy munkába nem siet, szélirány domborzat se dob ennyit, de én reggelre vártam a több erőt, amikor nincs döglesztő meleg.
-
Boci23
csendes tag
Sziasztok!
Korábban írtam, hogy nem rég lettem egy Benelli 491 gazdája. A következő jelenségre keresem a magyarázatot.
Reggel, este elsőre indul, húz rendesen, minden rendben vele. Amint bemelegszik, elszáll az erő, egy megállás után alig akar elindulni. Ma teszteltem, ha ilyenkor leállítom és újra indítom, újra van ereje, viszont pár perc után kezdődik előröl minden. Ezelőtt azt is írtam már itt ,hogy olajat látok a légszűrőn. Mindezeket egybevéve valaki tud megoldást a jelenségre? Nem vagyok szerelő, viszont mielőtt elviszem szeretnék informálódni, mert sajnos nincs megbízható szerelőm.
Köszönöm. -
p5quser
tag
válasz
sityupityu #74245 üzenetére
Üdv!
Először a régi NGK BR7HS volt benne, de azt fehérre nyalogatta, így ez most BR8HS.
(#74241) macilaci78 Értem.Gondolom ő is fellelkesült, mikor hetvenesre váltott.
-
-
-
-
Rivaul
addikt
Köszönöm. Igen nekem ez egy szimpatikus ár. Úgy gondolom ez egy olyan "baráti" vonal amire az ember nem húzza a száját. Kis pénzű emberek élnek erre fele. Így nem túl nagy talán az elvárás és még sem csak kidobom az időm az ablakon
Itt inkább a menjen olcsón az elvárás nem a csilli villi nagy szervizelések.
-
Rivaul
addikt
Sziasztok. Érdekes kérdésem lenne. Így nagyon vidéken (Siófok +egy kicsi). Mennyit lehet kérni motorszerelésért óránkènt? Annak ellenére hogy nem akartam én ebbe nagyon belemászni, ott tartok hogy elvittek egyet és van 4 másik az udvaromba
Azért csak 4 mert többet nem hagytam idehozni, pedig simán feltöltenék a 800nm telket a kérések
Ez jó meg minden de nem igazán így terveztem. Viszont ha már így alakult akkor érdekelne mit kérhetek el a munkámért? Nem akarok pofátlan lenni. Nem vagyok igazi szerelő de mivel nincs igazán más így megcsinálgatom szívesen. Viszont ingyen sem akarok dolgozni, lenne jobb időtöltésem is
Teszem azt 2eft óránként korrektnek hangzik?
-
KTMHobby3
tag
válasz
Casoli #74232 üzenetére
"Túlterheléstől nem lehet feszültség visszaesés?"
De! Ha egy 90W-os generátort nagyobb teljesítményű fogyasztóval terheled, természetesen esik rajta a feszültség, mert 90W-ra tervezték, nem nagyobbra. Fordítva is igaz, ha 45W-al terheled, sokkal magasabb feszültséget produkál. Tegyél rá 12V 90W-os izzót (több darabból is állhat), max fordulaton sem szabad kiégni az izzóknak. A fesszabályzók úgy működnek hogy a maximális terhelés fölötti energiát "elfűtik". Pl: egy 90W-os generátort ha 70W-al terhelsz (első lámpa, hátsó lámpa, visszajelzők, stb), a többi 20W-ot a szabályzó emészti el. Ha a gyári előírásokat betartod, amit a fogyasztókra írnak, működni kell a rendszernek. -
p5quser
tag
válasz
#50433536 #74226 üzenetére
Üdv!
Köszönöm a választ! Az az igazság, hogy a 70-es henger nem választás volt, pakkban vettem egy ismerőstől. 20 000 forintért adta oda a komplett variátor-kuplung szettel együtt.
Nem tudom egyátalán belekezdtem volna-e ha nem dobja elém. A variátorral viszont valami nem stimmelt, talán a kúpja nem volt megfelelő, vagy a görgőpálya, meg 5 grammos görgők voltak benne. Hiába cseréltem 8,5-re, 50-55-nél elpörgött, visított. Vettem egy naraku variátort, beraktam a 8,5 görgőket és most ugyanezzel a sebességgel kellemes darázs hangja van.
Mivel igazi csótány szerencsétlen peugeot ezért a low budget elven álltam neki, plusz ritkán jut időm szétborítani. Viszont napi használatban van, budapesti kertvárosban, nem árt ha üzembiztos.
A bendixre keresek akkor pár csepp olajat (hajnyíróhoz adott olaj?). A fogyasztásom 4 liter körül alakul, gyertyakép lejjebb. Ekkor is mélytorkozni kéne a karburátort? Csak hidegen nyűgösködik, üzemmelegen már szinte a markolat húzásával szinkronban húz.
(#74227) macilaci78 B kat. jogsim van. Szerintem ahogy itt mindenki, én is csináltam már nagyobb felelőtlenséget életem során, mint ilyen dúlván szabályt hágni, úton tartani 1-2 lóerővel többet.Nyilván meg kell húzni egy határt.
Gyertyakép. Jelenleg 1:40 körüli keverékkel járok a bejáratás alatt. Plusz a szívott olaj.
-
+1
(#74202) Norbika88 Stage6 görgőhöz egyértelműen kellett volna kapnod zsírt...
(#74209) piaggionrg Ahogy már más is írta, ez még simán az elfogadható kategória.
(#74217) zozyk Kockára kopott görgők tudnak fura dolgokat produkálni. A hátsó kereked a kuplungban lévő gyenge (vagy elfáradt) kisrugók miatt pörög alapjáraton.
-
válasz
nyogo83 #74224 üzenetére
3 hónapja én írtam erről a bugról. A saját alaplapom kimérve jó volt, de mégis bevásároltam egy másikat belőle. Azzal ráadásul rosszabb a helyzet. A sajátomon megvoltak a feszültségek közvetlenül a generátorból mérve. Kb. 70V AC és 60V AC-t mértem a kettő kimenetén (töltés és világítás). Fesszabályzót cseréltem, szintén feleslegesen, mert a motoron lévővel is ugyanazt produkálta mint a másik motoromon lévővel, és a bolti új darabbal is.
Tiszta X akta. Akkor úgy tűnik darabjaira kell szednem a motort, és lehúzni az összes fogyasztót, aztáűn gondolom folyamatosan mérni amíg egyszer csak be nem esik a feszültség. Túlterheléstől nem lehet feszültség visszaesés? Pl. ha a generátor kb. 90W teljesítményű, és valamilyen zárlat miatt túllépi ezt a szintet. Gondolom olyankor a feszültség kezd el esni.
Lefoglalt a hengercsere, meg az egyéb mechanikus javítások. Most jutottam el arra a szintre, hogy az elektronikával is foglalkozzak - lemerült majdnem a vacsi új akku
-
#50433536
törölt tag
válasz
macilaci78 #74227 üzenetére
A magyarországi B kategória nyilván nem.
Csak megjegyzem érdekesség képen, hogy sok európai országban a B jogsi 125 köbcentiig engedi a motorozást kis megkötésekkel, pl hogy csak automata váltós motor lehet.
De ez már lerágott csont, ilyesmibe ne kössünk bele, hogy van-e rá jogsija. A magyar társadalom és rendőreink is tisztában vannak azzal, hogy idejét múlt a magyar szabályozás.
Nonszensz és alkalmasint veszélyes is lehet 45km/h-val közlekedni a mai forgalomban.
Mindenki arra vár, hogy modernizálják a magyar szabályozást.
-
#50433536
törölt tag
válasz
p5quser #74219 üzenetére
Szia!
Jól tetted, hogy nagyobb hengerre váltottál, sokkal motorozhatóbb és így a forgalomban biztonságosabb is lesz.
- A bendix nagyon minimális és vékony olajat kíván, egy csepp műszerolaj és kész. Először is teljesen fém tisztának kell lennie, és úgy könnyen kell járnia, könnyen visszaugorjon a helyére. Ha ilyenkor akad, akkor működés közben és az összeszedett kosszal még inkább akadósabb lesz. Ilyenkor sajna cserélni kell.
- A kapott csapszegnek elvileg ugyanolyannak kell lennie, mint a réginek.
- Ha alapjáraton kicsit forog a kerék, az teljesen normális. Persze a szervizesek azt mondják, hogy az a kuplung rugók hibája és azonnal javításra szorul. De gondoljunk bele. A kuplung folyamatosan forog a hátsó tengelyen, mert forgatja a szíj alapjáraton is. A bezsírozott tűgörgős csapágyon keresztül egy kis forgató nyomaték átadódik a keréknek. Ha alapjáraton kézzel meg tudod állítani a lassan forgó kereket, akkor biztosan nem a kuplung hibája és ez teljesen normális. A kétmillió forintos vadiúj 400-as bmw robogó is ezt csinálja.
- Nagyobb hengerhez szoktak egy kicsivel nehezebb görgőket is szerelni, így a kuplung is csak magasabb fordulaton kapcsol. Elvileg kellet kapnod a tuning szetthez új görgőket is.
- Ami a karbit illeti. 50-es hengerhez 14-16-os torok átmérőjű karbit szoktak adni. 70-80-as hengerhez 18-19-es karbi való. Sok 50-es motort gyárilag 18-19-es karbival szerelnek és beraknak egy szűkítőt a karbi és a szívókönyök közé. Nagyobb hengernek több levegő és több benzin is kell. A szűkítőt fúrd fel 18-19-re, ha olyan a karbid és a főfúvókát is kicsivel nagyobbra kell cserélni. Az optimális méretet sajnos csak próbálgatással lehet megállapítani.
Nekem a 78-as főfúvókát 83-ra kellett cserélni, hogy emelkedőn is legyen benne erő.Ha jó minden, akkor sokkal jobban kell gyorsulnia és a meredek budai emelkedőket is könnyebben kell vennie. Gyakorlatilag felfelé is gyorsulva kell mennie egy 85 kilós ember alatt(én).
Sok sikert a szereléshez, majd írjál hogy mi lett vele!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
Casoli #74222 üzenetére
Ha ekkora zárlat lenne, akkor a biztositek mar boven ki kellett volna hogy egjen.
Valami remlik, mintha kuzdottel volna mar vele.
Kozvetlenul a generatortol mekkora feszultseg jon a kivezeteseken terheletlenul illetve terhelten?
Testelesi pontok rendben vannak-e?
Ha a fogyasztok fele lekotod a dolgokat, csak a gyujtas es a toltes marad rajta, akkor mennyi feszt mersz a feszultsegszabalyozo utan? -
spanglee001
addikt
válasz
x50benelli #74221 üzenetére
jó a pówer püré, de a metzeller hihetetlen
egyszer olyat fogok esni, azthittem a határán döntöttögettem a gépet eddig, pedig dehogyis
a power pure-vel szerelt motort sajnálnám megborítani, drága az alkatrész amit beszerezni is lehetetlen (jetforce tsdi) -
Hahó!
Adott egy olasz masina, fekvő minarelli blokkal, Ducati energia gyújtásalaplappal. Mi a rák lehet vele, ha gyújtásalaplap és fesszabályzó csere után is csak 6-7Voltot mérek a töltőkábelen az aksi felé? Hasonló lehet a világítás oldalon váltóáramban. Fogyasztó oldalon okozhat ilyen jelenséget egy zárlat? A digitális műszerfalon az alacsony vízszint jelző villog folyamatosan, pedig megfelelő a vízszint.
-
Kobun1980
aktív tag
válasz
x50benelli #74218 üzenetére
Nekem kedd lesz a napja 😊
Amúgy mennyire kell vigyázni a 0 km-ee gumikkal az elején? El itt is az, hogy az első 50 km-en meg kevésbé tapadnak?
-
p5quser
tag
Sziasztok!
Kisebb felújításon esett át matuzsálem Peugeot Vivacitym. Kapott egy 70-es vashengert, variátor szettet kuplunggal, ékszíjjal, majd még egy variátort, önindító motort, akkut, első-, hátsó fékpofákat, meg ezek hozadékát.
Szépen halad a bejáratás, szépen is megy, néhány morgás-zörgés elhalkult-megszűnt, némely frekvenciát váltott. A fórumon olvasottakból legóztam össze a teendőket, de kérdés mindig akad.
-A bendix környékén kell valamit zsírozni, olajozni? Mintha nem húzná vissza indítózás után azonnal, 2-3-at rápörget a járó motor. A hajtásházban csak a berúgókar mehanikáját zsíroztam, miután kipucoltam a házat.
-Illetve a második variátorhoz adott csapszeg kb 0,6-7 mm-rel hosszabb mint az eredeti. Pont annyira, hogy belepörögjön a berúgóracsniba. Hézaggyűrű nincs. Visszaraktam az eredetit, de nem kéne inkább tömítést faragnom a hajtásházhoz? Ha igen, miből? Már a 0,5-ös klingerit lap is majd ötezer huf (kellett a henger alapjához) és ha jól emlékszem átlóban is alig adta volna ki.
-Azonkívűl mintha kicsit renyhébb lenne az új kuplung szett, alapjáraton épphogy nem pörög a kerék. Alacsony fordulaton "kapcsol" a kuplung. Ha úgy vélem hogy elbírja a 70-es henger nyomatéka, jól vélem? Vagy nagyon megerölteti a főtengelyt? Nem mondom hogy "kilő", mint pár régebbi topiklakónak, de egyenletesen húz 65-70-ig, kb arányosan a fordulatszámmal. Csak kisebb spektrumon.
-Valamint ugye a peugeot féle gurtner karbi... A főfúvóka házát mérgemben lenyestem, mostmár a standard, nem hernyó fejű fúvókát is bele lehet tekerni. De az alapjárati az maradt a gyári. Hidegen torpan is, meg darál is, meg kilő is, de ha bemelegszik, akkor elmúlnak ezen nyűgjei. Akkor ne is cseréljem nagyobbra? A gyertyaképem egyébként engem meggyőzött, majd később belinkelem, szakérteni.
Hirtelen ennyi kérdésem lenne, előre is köszönöm a válaszokat rájuk!
Bocsánat ha emészthetetlenül hosszúra nyúlt... -
x50benelli
csendes tag
Felkerültek a Michelin power pure gumik, ég, és föld a különbség, a 6 éves kínai gumihoz képest.
Most már lehet döntögetni. -
zozyk
addikt
Srácok, ha szar valami a variátor/kuplung körül, okozhat olyan tüneteket, mintha dugulás lenne.
Még nem bontottam meg a habanát, mert pár km után mindig megjavul a gép, de van hogy indulás után egyből jó, aztán teljesítmény vesztés jön és megint megjavul.
(A kuplung tuti kehes, mert szenderen forog a hátsó kerék alapjáraton)
Nekem olyan ötletem, érzesem van, mintha az áttétel akadna be, és azért indul olyan nehezen, csak menet közben meg valami a helyére ugrik és onnantól meg jó....
Amúgy meg hidegen, melegen stabilan indul, alig teker az önindító, már röffen is.
-
energy4ever
addikt
Aprilia Sport City Cube 200 (2005)-os mennyire jo motor?
Gondolkozoba estem, hogy elcserelem egy ilyenre az RS4 50-emet.
Vagy vegyek inkabb egy uj Suzuki Address 110-et? -
suste
veterán
válasz
piaggionrg #74212 üzenetére
Ha teljesen összezárt állapotban jobban kint van a szíj, mit a képen, akkor még lehet a görgő pálya is a ludas.
Ha van bent hézagoló, akkor vedd ki, és próbáld ki sztenderen dekni nélkül, hogy úgy meddig fut ki a szíj. Ha így kijjebb megy, akkor tuti, hogy görgő pálya a hibás, nem engedi tovább a görgőket, így azok nem tolják kijjebb... -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Vismajor01 #74213 üzenetére
Rendőri jkv készült?
-
Vismajor01
addikt
Hihetetlen, hogy március 13-án csapott el az autós, és a biztósitó még mindig nem fizetett. Április 15-én voltak kártfelmérni és 23-án tettek ajánlatot
Azt irják, hogy balesetelismerésit v mit kell az okozónak aláirva visszaküldenie, ameddig nem teszi meg addig nem fizetnek ki.. Kérdeztem a telefonos nénitől, hogy most akkor ameddig nem küldenek vissza egy szaros papirt amihhez semmi érdeke nem kötődik akkor addig nem kapom meg a jogos jussomat?! Erre csak hajtogatta, hogy nem hivatal...
-
suste
veterán
válasz
piaggionrg #74209 üzenetére
Ez nem olyan vészes, főleg kopott szíjjal.
Én első körben új, gyári méretű szíjjal néznem meg (előbb utóbb úgyis kelleni fog szíj), legelőször kint asztalon, hogy teljesen összezárt állapotban mennyire megy be a szíj. Ha beesik a peremén belülre, akkor mehetne a matek, hogy min kell faragni (dob hossz, görgő pálya)....
Csak ezek után kelle/lehet foglalkozni a szíj hosszal. -
Kobun1980
aktív tag
Köszi srácok mindkettotoknek!
Igazad van rosszul fogalmaztam a mosható legszurovel, a gyari is az.
Ha jól értem akkor a szürovel kapcsolatban is javasolt visszatérni az eredetit megfelelő olajozás után?
A szerelő srác cserélte le a kipufogot egy Gianelli Go-ra, mert merő rozsda volt a gyári.
Azt, hogy a doboz miért került le nem tudom, lehet nem fért el...
Akkor inkabb tegyek bele szivacsos?
Köszi -
Bib
őstag
válasz
Kobun1980 #74204 üzenetére
A gyári levegőszűrő is mosható, megfelelő szűrést és fojtást ad a karburátornak a helyes működéshez. Önmagában egy " tuning" szűrő nem sokat ér, általában nagyobb fúvókát igényel.Valószínűleg ezért összefügg a te problémád. Igen az a cső a szekunder levegő csöve volt, amin keresztül a katalizátor jutott oxigénhez így hatékonyabb.Ha nem gyári a kipufogó akkor nincs rá szükség, ha gyári, akkor viszont jobban kokszólódik nélküle. Egy kis szivacsdarabot bele lehet tenni, hogy a szíjhoz nem menjen még több kosz vagy víz esetleg. De még jobb lett volna a dobozt a szeleppel meghagyni a helyén
-
Kobun1980
aktív tag
Sziasztok.
Egy 2016-os NRG DD-vel kapcsolatban lenne kérdesem:
A robogót pár hónapja vettem videkrol, ezt követoen at lett nezetve pár dolog ki lett benne cserelve, a folytasok kikerultek.
Azóta nem mentem sokat vele kb. 150 km-et (napi kb. 6 km-t használom), illetve kicseréltem a gyári legszurot egy mosható Malossira. Beolajozva került bele.
Nem tudom ezzel, vagy mással van összefüggésben, az elmult hetekben elkezdte azt csinálni, hogy gazadasra nem reagált egybol.
Láttam más is írta, nekem is reggelente csinálja hidegen. Ahogy itt jöttek a válaszok, az alapján betudom en is a szivatonak. A levegocsavaron állítottam kicsit, így talán változott.
Ami inkább furcsa, hogy a napokban inditasnal egyre nehezebben indul. Berugasra nem megy elsore, inditozasnal is hosszabbak tűnik, többször rá kell húzni a gazkarra.
Szerintetek összefüggésben lehet a legszuro cserevel? Ki kellene tisztíttatni a karbit? Az elvileg ki lett a szerviz során.Illetve lenne meg egy kerdesem:
A gyujtasfedel mellett van egy gumicso, ami nekem rendellenesnek tűnik:
A gepkonyv alapján ide valami másodlagos levegoztetes csatlakozna, illetve itt lehetne mérni a CO-t egy modul leszereleset követoen. (lehet baromságot írtam, de a gepkonyv alapján nekem ez jött le).
Az, hogy ez csak lóg a vakvilagba az gond, vagy nem.kell vele foglalkozni?Köszi előre is!!
-
suste
veterán
Találtam egy másik videót is a variátor tuninghoz: [link] (Légyszi ne mezitláb, vésővel szereljétek le a kuplung anyát
)
HA valakinek van ideje, helye és eszköze, akkor házilag is elég jó eredmény érhető el
Én is ezeket a módosításokat csináltam meg, és teljesen megváltozott a motor viselkedése. (gyorsulás, végsebesség, fogyasztás is mind javult) -
Norbika88
senior tag
válasz
body007 #74190 üzenetére
Kitapasztaltam, ha finom gáz adással indulok és szépen folyamatosan gyorsulok akkor nincs dara, elkezd szépen hajtani.
Gondolom a benzin ami bent marad a forgattyúsházban, plusz még amit az automata szivató hozzá ad, na meg a hirtelen nagy gáz fröccs elég hogy dadogjon.Más:
Ilyen variátort vettem Eddig nagyon bírom, bár nem értem miért nem adtak a görgőkhöz kenő zsírt, mert stage6 pro görgőket úgy tudtam kellene kenni. Bátorkodtam egy kis szilikonnal befújni, kipufogó cserénél úgy is más görgőket kell majd vennem akkor talán már zsír is lesz a görgő csomagban.
Vagy esetleg ha nem nagy szentség törés akkor mallosi görgő kerülhet ebbe a varióba az nem kíván kenést?Igazából ennek a ciknek az elejét tudtam eddig megcsinálni, csak Crogen RS en. ("faragnom" nem kellet, stage 6 adott ki újabba verziót)
Új hozzászólás Aktív témák
- Drón topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gitáros topic
- AliExpress tapasztalatok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
- Autós topik
- Autós kamerák
- Hardver vagy nem hardver, az itt a kérdés
- További aktív témák...
- Mamas & Papas Flip XT3 babakocsi szett 3 az 1-ben
- Új, bontatlan FÉLÁRON - LOVI Expert 3D Pro elektromos mellszívó - Még 1,5 év magyar bolti garival! -
- Gree klíma AKCIÓS áron beszereléssel együtt!
- Eladó elektromosan állítható magasságú gamer asztalok (Fekete és Fehér)
- Fornetto Explorer DeLuxe gömbgrill/faszenes grill, pizzakemence feltét, pizzakő, elemes forgatónyárs
- DELL PowerEdge R730xd 12LFF+2SFF rack szerver - 2xE5-2680v3,64GB RAM,4x1GbE,H730 RAID v ZFS
- AKCIÓ! Xiaomi G34WQi 34 UWQHD 180Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I9 13900K / RTX 4080 / 32GB RAM / 1 TB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB DeepCool CC560 Seasonic 650W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest