- sziku69: Szólánc.
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Lenry: Melléképületblog - 4. rész - Kocsibeálló
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Klímaváltozás, természetszennyezés
- bambano: Bambanő háza tája
-
LOGOUT
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
energy4ever #74399 üzenetére
Ezzel siman meg 0 fok alatt is jarnek meloba, mert tuti nem fazna a labam
Viszont 30+ fokban nem irigylem -
Tigi
őstag
Sziasztok
Elköltöztem Pestről és immár Monorierdő környékén keresek robogó szerelőt.
Esetleg tud valaki segíteni?
Egyébként 2006 óta hajtom a kis Kymco Agility 50 4T-t kizárólag nyáron és csak munkába.
Eddig egyszer volt benne variátor szíj cserélve tárcsával együtt 17.000 km-nél, most majdnem 39.000 km van benne, tehát ideje lenne átnézetnem mert már biztos kell benne pár dolgot cserélni.
A kötelező dolgokat cserélem benne rendszeresen:
Motorolaj csere 2.000 km-enként, gyertya 10.000 km-enként, hajtóműolaj 5.000 km-enként, levegőszűrő (saját gyártmány) évente egyszer.
Viszont a többi részéhez nem merek hozzányúlni, ezért kellene egy szaki aki megcsinálja nekem.
Egyénként a mai napig pöcre indul önindítóval, és az olajból se eszik semmit 2.000 km alatt.
Szóval, ha tudna valaki segíteni Monorierdő környékén akkor azt megköszönném.Előre is köszi,
üdv. -
tween
őstag
Valaki megmondaná, hogy az Aprilia sr 50 minarelli, körlámpás ('99) teleszkóp szimeringnek mi a pontos mérete. Köszönöm!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
flegga92 #74394 üzenetére
Latod ez lehet, sot logikus, kulonben a regi hasznalt vasakat nem tudnak behozni.
Viszont ami kerdeses, hogy azok mar voltak valamikor forgalomba helyezve mas orszagban, csak itthon nem (honositas).
De ha az adott motor meg soha nem volt lepapirozva, akkor elmeletileg ez lenne az elso forgalomba helyezes.Na ezert tudnak okosabbat mondani elvileg NKH-nal
-
perge666
veterán
válasz
energy4ever #74391 üzenetére
Az nem feltétlenül jó dolog ha még csak ennyi idős,és már szerelgetve volt.
2-3-400 ezrekért árulják őket,a 700000-es tutira nem akarja eladni,ő csak árulja.
Tényleg nem rossz szándékból írom ezt,én is lassan 2 éve vettem a motoromat,de én tisztában vagyok vele hogy a felét se kapnám érte mint amennyiért vettem,pedig nekem teljesen gyári.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
energy4ever #74391 üzenetére
Mindjárt rakok fel egy hirdetést, ahol ugyanezt a motort 3 millióért árulják.
A futásteljesítmény nem szempont, úgysem tudod igazolni.
Márkás kipufogó? Gondolom, szervizszámla, a kipufogóról is számla, hogy nem valami tákolás, ne adj Isten sérülés miatti csere. -
energy4ever
addikt
válasz
perge666 #74390 üzenetére
Miert ne? Annyira is araztak be, meg mikor mukodott az auto/motor bearazas.
Itt pl ezt 700-ert aruljak, csak ami a linkben van 1/3-aval tobb kilometer van mint az enyembe. Plusz az enyem markas sporkipufogos, fekete plexis, forgalmis, ketkulcsos, 2016-os. (plusz uj gyujtas, gumik, akksi) -
perge666
veterán
válasz
energy4ever #74386 üzenetére
Ezt a 800-at ugye nem gondoltad komolyan?
-
nyogo83
Topikgazda
válasz
energy4ever #74388 üzenetére
Az a baj, hogy nekem valamiert az remlik, hogy forgalomba itthon mar EURO 2-es besorolasu jarmuvet nem lehet helyezni
Hogy most ez ebben az esetben hogy ervenyes, passz.
Viszont meg iden ev elejen is lattam jopar szinte null kilometeres regi Keeway Superlight 125-os motort, amik meg a regi karbis/ EURO 2-es besorolasu bemutato motorok voltak jopar evesek, rendszam nelkul.
A hirdetesben eleve benne volt, hogy forgalomba nem helyezhetok a kornyezetvedelmi besorolas miatt. -
energy4ever
addikt
válasz
molnarpeter #74387 üzenetére
(#74387) Molnarpeter, es (#74384) Siti:
Irtam egy emailt az NKH-nak. Kivancsi leszek mi a valaszuk!
Az uzenetet nem fogom bemasolni ide, de reszeletesen befogok szamolni ennek az egesznek a meneterol. Gondolom sokan lesztek erre kivancsiak hogyan alakul...Azert remelem nem fog annyival lezarulni az egesz, hogy "sehogy"...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
energy4ever #74386 üzenetére
Piros rendszámnál (lassújármű) is van, hogy csak a forgalmiba kerül bejegyzésre a maximális megengedett sebesség, de fizikai korlát nincs. Ha SMKP, nincs rendszám, és nincs utas. Ha 'nagy'motor, akkor van rsz, van utas, nincs sebességkorlát - legalábbis az én olvasatomban. Lényegében a rsz és az SMKP kizáró tényezők, vagy egyik, vagy másik.
Ahogy nézem, sok helyen 50 cc alatt és feltt különböztetik meg a kategóriákat. Jól kinézünk -
energy4ever
addikt
En viszont neki allnek. Kb 2millio ft egy uj RS4-125. Ezt kb nagyon max 800-ert tudnam eladni, 1,2milliot meg nem er meg nekem nagyobb, csak azert mert lehet vele utast vinni(semmi masert nem kellene) Igy viszont erre szivesebben koltenek 2-3szaz ezret is akar, hogy ha megusznam vele a motor lecsereleset.
De ez hiaba 50-es gyari specifikacio alapjan 96-ot megy. Tehat a 45km/h-s tervezesi sebesseg alapbol kihuzva.
A forgalmin viszont valoban irja az L1e-t...
Probaltam oket is hivni ma tobbszor is, de nem vettek fel...
NKH-t megkerdezem majd.
Amugy ha lehetne ezzel a doggel utast vinni, akkor vegulis nemis kellene nagy motor. Megy ezis kozel 100-at, felesleges lenne nagyobb.NKH-nal melyik kell elobb? Hova irjak 2 kozul?
-Műszaki Engedélyezési Osztály
-Forgalmi Engedélyezési OsztályForglaomba helyezni, rendszamozni lehet hasznalt motort ami karburatoros, euro 2-es?
Amennyiben SMKP-nak lenne lerendszamozva, abban az esetben lehetne utast szallitani?
-
huniross
tag
Régen a Simsonokat lehetett rendszámozni is, meg nem is. Legalábbis úgy emlékszem.
-
siti
őstag
válasz
energy4ever #74380 üzenetére
Neki nem állnék
SMKP - L1e kategóriába esik, ami alapján a tervezési sebessége max 45km/h, megengedett legnagyobb sebessége 40Km/h és 50cc. És nem számít gépjárműnek.
Ha beviszed a motorod, hogy csókolom, ez ugyan 50cc, de többet megy 45-nél, kérek rendszámot, az nem fog menni:
Van e bármilyen műbizonylatod, dokumentációd, mivel a tervezési sebességét megváltoztattad? Ezzel kell(ene) igazolnod, hogy az átalakítás után is biztonságos a smkp és miben tér el az engedélyezett smkp típustól.
Ezzel első körben az NKH-nál fuss egy kört, hivatalból válaszolniuk kell minden kérdésre, meg fogják írni, hogy mi a menete, a vizsgabiztos meg max fogja a fejét, hogy a gyakorlat meg teljesen más. bár nekem se tudták egyértelműen elmondani, hogy mitől lesz valami vízi sport eszköz vagy csónak (az egyik a szörf, meg a vízibicikli, a másikra meg kötelező lámpa, horgony, 10m kötél, mentőmellény, vízmerő... Valójában mindkettő úszik a vízen)ha pedig nem 50-es, akkor megint más a leányzó fekvése. Így jött be kintről, adásvételi, vám, regadó, stb. Motorcsere volt és átalakítás és akkor megint a fenti csapáson vagy.
Ezért is macera a rendszámoztatás, meg a nem 50-es smkp legalizálása. Jogszabály kellene rá, meg persze pénz, csak ilyenkor szívügy a kisember, akinek nincs pénze rendszámra se.
-
Vismajor01
addikt
Szegény Neo S szerintem megérezte, hogy az utódját keresem
2 hete nem lehet berúgni, csak öninditóval indul, bár azzal mindig.
Jobban is füstölt mint korábban.
Tegnap lomhább volt mint szokott és a végsebesség se volt az igazi, mára ez viszont sokat romlott, végsebesség kb csak 70%on és még lomhább, ráadásul random gázelvételekkel-megtorpanásokkal is meglepett főleg kis sebességen.
A gázkar meg úgymarad egy pillanatra, szal elengedem de egy ideig még húz és csak után engedi el..
Viszem szerelőhöz, de mostmár kicsit kezd romlani a vélemény az eddigi hibátlanságról
-
nyogo83
Topikgazda
Nem feltetlenul tett jot neki(itt gondolom a sarukat zartad ossze, meg mintha visszaolvasva lattam volna, hogy forditva is lett berakva) foleg ha ra lett inditva/rugva, de azt ki tudod merni.
Volt visszabb itt tema a fesszabalyzo kimerese.
Amit meg kellene merned, hogy egyaltalan az onindito kap-e aramot.
Az, hogy kattan a rele nem jelent semmit, csak hogy azt hogy a rele kap aramotMeg azt is megmerni, hogy az akksi mennyire van feltoltve...Mert gyenge akksival is tud ugyanilyen tunetet produkalni.
-
energy4ever
addikt
Arra gondoltam, hogy ameddig sporolok az uj 125-os motorra, addig az RS4 50-esem lekellene rendszamoztattni. Francia forgalmija megvan.
Ha jok tudom, akkor lehet ebbol csinalni papiron rendszamos motort(tehat nem smkp-t), es vihetek is utast. Ezt jol tudom?
Mi egy ilyennek a menete?Neten errol semmilyen irast sem talaltam sajnos.
-
tween
őstag
Sziasztok!
Még mindig ott tartok, hogy nem indít a motor önindítózásra. Új akku, új cdi, új indító relé. Még mindig csak kattog a relé indításra, de semmi. Már teljesen tanácstalan vagyok.
Valakinek ötlet?
A hiba - - > [link] -
Kobun1980
aktív tag
válasz
st6969 #74369 üzenetére
Szia. Ezek valóban nem nagyok. En ugyanebben a címben jártam majd 1 évet, mire vettem egy NRG-t. Ez van a második képen. Tudomásom szerint motorikusan ugyanaz,mint az első képen szereplő Aprilia Sr50, illetve mint a Gilera Runner. Érdekes módon en árban az NRG-t találtam mindig a legolcsobbnak. Mármint ujabbakat kapsz azonos árért. 2 utemu, nekem bevált. Sulyban en 75 kg vagyok, igaz fojtas nincs benne, de más semmi , alattam viszi a 85 km-t GPS-el. En nagyon szeretem, tudom ajánlani. Ha es csak Karburátorosat érdemes nézni.
-
perge666
veterán
válasz
energy4ever #74373 üzenetére
Esetleg Yamaha Jog,Honda Dio.
Yamaha BWS,MBK Booster
-
st6969
őstag
válasz
energy4ever #74370 üzenetére
Huhh, az akkor tényleg egy kicsit nagy. Kicsit kisebb esetleg, amiket érdemes lenne számításba venni?
(#74371) dellfanboy
Köszi, ez tetszik a legjobban nekem is, de kicsit elbizonytalanított a mérete...majd megnézem azért élőben. Évjáratban mit javasolnál? Vagy mindegy? -
st6969
őstag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Érlelődik bennem a gondolat, hogy vennék egy robogót vidéki kisvárosi motorozgatáshoz. Munkahely, bolt, meg "csak úgy" menni. Kisebb testűre gondoltam, amit könnyen elő tudok kapni. Tavasztól őszig lenne használatban, B-s jogsival vezetném.
Viszont sajnos egyáltalán nem értek hozzá, azt sem tudom, hogy 2 vagy 4 ütemű lenne-e nekem jobb. Az jó lenne, ha jól húzna (ez tudom, elég relatív, 70kg vagyok). Szinte mindegy, hogy milyen márka, ilyesmi kinézet tetszik: egyik, másik, harmadik. Ebben a sorrendben (a képeket az összefoglalóból nyúltam).
Árat most egyelőre inkább nem írnék. Szerintetek miket lenne érdemes nézni kezdésnek?
Köszönöm -
válasz
nyogo83 #74347 üzenetére
Én sem vagyok oda a zsíros variátorokért.
A Stage6-nál ugye eleve a görgő igényli. Valójában ezek versenyszintű görgők kisköbszentis 50/70 Tuning robogókba, amik természetesen a széria motorokba is használhatók. Ha nem zsírozzuk meg őket nagyon finoman akkor, akkor nagyon hamar lapolódnak (kockára kopnak). Ráadásul érezhető különbség is van akkor ha szárazon használjuk őket szemben azzal ha be vannak zsírozva, kevésbé dinamikus szárazon.(#74350) gabork1003 Értem. Ehhez már ott kéne lenni a motor mellett.
(#74351) macilaci78 Hagyjátok már abba kérlek...
(#74363) energy4ever Csak mellékesen jegyezte meg, hogy eladja. A valós kérdése/problémája itt az volt igazán, hogy mi a teendője a biztosítóval. Valójában erről szólt az egész eredeti hozzászólása. Én így értelmezem nem pedig hírdetésnek, ezért nem lesz törölve. Amire te válaszoltál az viszont megy off-ba, ismételgetnie valóban nem kellene, hogy elfogja adni.
-
Chereiose
addikt
válasz
molnarpeter #74366 üzenetére
Ó köszi, akkor itt elég lesz egy scann
-
molnarpeter
nagyúr
-
Chereiose
addikt
válasz
molnarpeter #74364 üzenetére
Alkuszon keresztül, Allianz amúgy.
energy4ever: Bocs, hogy ezzel a szemtelen kérdéssel belegyalogoltam a lelkedbe...
-
Chereiose
addikt
válasz
perge666 #74357 üzenetére
De mondhatni bejön, meg tényleg hibátlan a kis Dio, csak őszre úgyis eladnàm, nem akarom, hogy kint álljon, valami kisebb kocsit veszek. Gondoltam meghirdetem most, mert szerintem nem sok érdeklődő lesz robogóra aztán lehet lesz ősz is mire elkel. Csak a biztosítót nem tudom ilyenkor ki kell e jelenteni, neten kötöttem még meg.
Debilon: remélem nem kell berohangálni ha màr a megkötés is neten történt.
-
Chereiose
addikt
Ha eladom a robogómat, akkor a biztosítómtól ki tudok jelentkezni? Vagy ilyenkor hogyan megy ez? Ugye befizettem az évit, ami jövő áprilisig még jó, de gondolom az új tulaj köt majd egy sajátot rá
-
gabe_
őstag
válasz
macilaci78 #74353 üzenetére
Köszi a választ, idomokat lehet még találni hozzájuk?
Hátsó sárvédő szokott rendszeresen hiányozni róluk... -
gabe_
őstag
Hali
Yamaha bws, 1990 évjárat, fekvő minarelli blokkja van?
Az alkatrészellátás miatt kérdem...
Új hozzászólás Aktív témák
- SzoftverPremium.hu
- Samsung Galaxy A20e 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700 XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- Xiaomi Poco M6 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B550M R5 5600 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600 XT 8GB Kolink Observatory LM RGB 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest