Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Luck Dragon:] Asszociációs játék. :)
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [Kolondrum:] Éves rezsi
- [Re:] [plevips:] Építkezünk 3. rész (2024)
- [Re:] [Tüzi:] Geek-hatarozo
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
GAMEPOD.hu témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
DeFranco
nagyúr
a műanyag zsák alatt meg befülled mert nem szellőzik és elrohad. én nem tennék rá ilyet.
amúgy az számomra kérdéses, hogy itt miért nem érvényes ami az autókímáknál alapkövetelmény, hogy bizony kéthetente havonta szezonon kívül is meg kell járatni mert a kompresszornak kell a kenés és az átmozgatás, és a csatlakozásokat is "kenni" nedvesíteni kell a gázban levő olaj által.
sőt, ott a két-három évenkénti olajcsere alapkövetelmény a hosszú élettartam érdekében, mert a rendszert kenő olaj ugyan úgy öregszik mint a motorolaj.
épületklímák esetében erről nem esett még szó mióta érdeklődök a téma iránt.
Csabroncka
addikt
Nem tudom hogyan lesz alatta pára ha télen nem használja az ember, ráadásul ráhúzza a tetejére az ember, tehát még szellőzik is alulról... na mindegy...
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
LanyUs
senior tag
Éjjel hideg - napközben meleg -> pára. Ráadásul nem szellőzik el -> rozsdásodás, gyorsabb elhasználódás
DeFranco: tehát Mindenkinek célszerű lenne fűteni vele heti pár órát?
Ha úgy kötöd le, hogy alulról tud szellőzni, akkor nem fog befülledni, rohadni stb.
Mezga Aladár
veterán
Én is megkérdeztem. A válasz a csövek és a tömitések anyaga miatt nem szükséges járatni.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
pjen
félisten
Galamb tavasztól őszig is össze szarja.
Core2duo6600
veterán
(#25539) droti25, #25541) Csabroncka
Inkább a beltérit száritsd ki tökéletesen.
Akár 24-48 órás venti üzem is.
De még nincs vége a szezonnak szvsz.
(#25550) LanyUs
Ha megfelelő helyen van a kültéri, akkor vagy nem tud odamenni a gyerek, vagy ha már odamegy akkor eleve védett.
De amúgy is egy kültéri környékére ne mászkáljon a gyerek.
(#25551) DeFranco
A kocsiba sok helyen gumicsöveken megy az anyag, ezért kell néha megjáratni, ami már teljesül azzal ha induláskor megnyomod a szélvédő gombot, ekkor beindul a klíma és segít párátlanítani.
Az épület klímát is meg lehet járatni télen a port lefujja a venti róla, bár ekkor valamennyi pára is képződik a külsőben.
Amit én tapasztaltam, hogy amikor nem járattam meg a klímát télen (itt lakott 6 hónapos unokaöcsém, így magasabban ment a fűtés), sokkal porosabb lehetett a beltéri, mert sokat romlott a hűtési teljesítmény, az által, hogy kevesebb levegőt tud magán átnyomni.
Az utobbi 2-3 évben egyaltalán szintén a gyerek miatt nem ment1 mp- re sem télen.
Legutobb, már képtelen volt normálisab fűteni, szintén alig fújt a venti.
Elötte rendszeresen fűtöttem vele, és nem volt semmi gond, nem romlott látványosan a teljesítmény.
Szóval lehet, hogy a beltéri porosodása miatt sem árt ha megy télen is néha néha.
A cégnél a szerverszobában télen nyáron megy, mégsem poros a szűrő.
Az itthonim szürője nem különösebben poros még az egész szezon után sem, mégis alig jön át rajta a levegő.
(#25553) LanyUs
Saját tapasztalatom szerint igen.
Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
Zola007
veterán
Szakértőktől kérdezném, hogy milyen spray vagy flakonos cuccot ajánlanak szezonközi tisztításra?
Amit eddig ajánlottak a
► BIG aeroszol 500ml
► Aspico flakonos 500ml
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
fcbarca
őstag
sziasztok,vettem egy inverteres klímát, viszont a kültéri ventilátor nem megy folyamatosan,ki be kapcsol,ez így normális?
Core2duo6600
veterán
Milyen típust, milyen helységbe ?
Gigabyte Z390 Aorus master , Core i9 9900K, Asus RTX2070, 64 GB DDR4, Dell Latitude 6430
pjen
félisten
Igen.
rlazol
addikt
Sziasztok!
20nm-es, 3,37 m magas helyiségbe szeretnék klímát.
Beszerelés tekintetében a konnektor már kész a megfelelő helyen, illetve a beltéri egység tervezett helyével kb szemben (kicsit lejjebb) a kültéri egységnek is van helye a falon. Fal nincs áttörve, konzolok nincsenek felszerelve.
Böngészve az oldalakat a legtöbb helyen 130-150k a klíma (2,5-3,5 KW) + 40-60k a beszerelés. Reális ez?
Nem a legolcsóbb megoldást keresem, de nem is szeretem pazarolni a pénzt.
Kb januárban lesz a megvalósítás, szoktak karácsony körül olyan akciók lenni, mint mostanában?
[ Szerkesztve ]
Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
Zeki
nagyúr
Ennyi. De ez még nem a megbízható kategória. Az még plusz 50 ezer Ft.
A szerelés meg olcsó annyiért.
Nem Karácsonykor szokott klíma akció lenni, hanem szezon elején. Vagy ha a nagyker szabadulni akar.
rlazol
addikt
Köszönöm!
Sajnos akkor az akciót bukom.
Bosch, nem számít megbízhatónak? - több helyen láttam 150 körül.
azt sejtettem, hogy a "nord rac sonora" nem
Daikin Klímákat is 150-től látok, az pedig jó, vagy tévedek?
C&H milyen?
Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
erdey_a
őstag
minden klíma addig jó, amíg el nem romlik.
vannak prémium márkák és kommerszek (ilyen van a többségnek az országban, a nem reprezentatív "nézzük meg mi van a házakon" kutatásom alapján)
az audi is prémium, az enyém 4 éves és túl van egy váltócserén....
én műszaki cikkeknél, így klímánál is a minél olcsóbban, minél több garanciára szavazok
[ Szerkesztve ]
Vérboci
Zeki
nagyúr
A Boscht lehúzta itt a fórum klímása, szóval nem ajánlott. Akkor már inkább a Daikin. Az jó.
Ha valahol tényleg van 150-ért, vedd meg. Annyiért mondjuk sima belépős lesz, de megbízható.
A C&H is kínai gyártmány, a kívánt névvel matricázva, ahogy a Bosch.
szabi__memo
nagyúr
A márka semmit nem jelent. Jó példa az Audi. Nincs az első tízben megbízhatóságban
rlazol
addikt
világos, köszönöm mindenkinek.
Akkor 250et tervezek és meglátjuk, mi lesz januárban.
Abszolút belépő kategóriát keresek. Nincs szükségem semmilyen cifra szarságra, csak egy működő klímára, ami kánikulában 26-28 fok körül tartja a szobát.
[ Szerkesztve ]
Az orvosom szerint elmebajban szenvedek. Ez butaság. Minden percét élvezem!
pjen
félisten
Annyiért Kb kapsz is egyet,attól függ mekkora a szoba.
Pont ezzel mondtad el mennyit számít igenis a márka.
F-ECT$
titán
A klíma inkább 170-200 a szerelés meg 60-70. Elég a 2.5-ös ha nem extrém meleg a szoba.
Dive ever, work never.
szabi__memo
nagyúr
Srácok, a legkisebb kültéri szélessége mekkora, nem tudjátok? Akármelyiket nézem neten kb ugyanakkorák. Jó nagyok, meg még nagyobbak. Ez alapján meg keresni nem tudtam még sehol.
Köszi
erdey_a
őstag
ha valóban belépőszintű kell, akkor a gree általi gyártmányok (nord, polar, syen...) simán a falon vannak 180-ból (klíma + alapszerelés, 2,5kW)
szerk.: éppen ez lehet amúgy a selling point, hogy a legtöbb házba, lakásba több klíma kell, így többször 40-50e forintos árelőny könnyen a kínai gyártmányok felé viszi a vevőket. azért 3 klíma esetén 150e pénz szabadszemmel is látható összeg
[ Szerkesztve ]
Vérboci
windy
tag
A tíz legmegbízhatóbb autó közül talán az ötödik pont egy Audi. Mondjuk a felmérés megbízhatóságát is meg kéne mérni....., mivel az első helyre egy Kia Niro-t tesznek...
F-ECT$
titán
Pannon-nál a legocslóbb Polar 140e, a legolcsóbb Gree 160e Ft, a szerelés meg 50e + Áfa, azaz 63e Ft. Persze biztos van ennél olcsóbb is, meg szezonon kívül könnyebb alkudni is az árból, de ~200e elköltése esetén már megérheti pár 10e Ft-ot rádobni egy megbízhatóbb márkára (és cégre).
[ Szerkesztve ]
Dive ever, work never.
szabi__memo
nagyúr
Típusban lehet. Márkában értettem/írtam
[ Szerkesztve ]
erdey_a
őstag
Budapesten... de máshol olcsóbb. És pont az a "pár tízezer" tud százezrekre duzzadni. Nyilván kinek mennyi léje van, amit nyugodt szívvel el tud költeni...
Vérboci
Azt írod nem számít a márka, majd írod, hogy melyik nem annyira megbízható. Most számít a márka, vagy nem számít?
LanyUs
senior tag
A kültéri erőteljesebb felpörgetése révén a Fuji 14LMCA fűtés üzemmódban előbb kezd meleg levegőt fújni, mint a Daikin FTXF35. A Fujin ( csőhossz 10 m ) kb. 2-3 perc alatt forrósodik fel, a Daikin ( csőhossz 13m ) esetében kb. 10 perc kellett.
Fűtés üzemmódban a legalacsonyabb beállítható hőmérséklet FTXF esetében 10 fok. Fujinál van egy temperáló funkció külön, ami 10 fokon tartja a hőmérsékletet. Mi értelme a Fuji esetében a külön funkciónak, amikor simán be tudom állítani ezt fűtés üzemmódban is Ráadásul külön gombbal is vezérelhető a főpanelről!
ZnVjaw0K
tag
"Segíteni akart" - a maga módján. Én ezt propagandának hívom. (Nem a konkrét hozzászólást, hanem úgy általánosságban amit művel.)
Azért írtam, mert szerintem meg a propaganda unalmas. (Finoman megjegyzem )
Tiszán látszik, hogy nem értünk egyet, tényleg kár ragozni.
pjen
félisten
Mit teszel elé,dróthálót,vasrácsot?Ha földön van rácsot valóban érdemes lehet.
szabi__memo
nagyúr
Tudod van márka és vannak márkán belül típusok...
Ez esetben miért azzal példálózol, hogy az audi nincs az első tízben?
pjen
félisten
A sima háztartási hűtő szekrényben,fagyasztóban sem cserélik az olajat,ezek hermetikusan zárt rendszerek.
DeFranco
nagyúr
az autóklímában meg igen. az is zárt rendszer.
LanyUs
senior tag
A linkelt képen a saját tetőm van, ami elé és mellé talán egy szellős fa rácsot teszek. Fémben nem gondolkodok, mert szeretem a természetes anyagokat. Lekezelem lazúrral azt is és 10 évig rendben lesz. Amúgy a Daikin a gyermek és felnőtt védelemre kiemelten figyelt, mivel a rács olyan apró, hogy felnőtt ujja nem fér bele és annyira mély, hogy többszöröse a ventilapát távolsága egy apróság ujjainak. Oké, hogy vét a gyerek ha arra jár, de könyörgöm gyerek. Mindig oda mennek ahová nem szabad. Lábazaton van, nem akartuk a földre közvetlen letenni ,mert jobban piszkosodik, de ezt megoldottam a kövekkel alatta.
(#25579) -es hszem szerinted?
pjen
félisten
Nem annyira,ott ugye simmeringes tömítés van a hajtásnál.
LanyUs:nekem magasan van,tehát nincs ilyen gondom.Ha majd lerohad a rács,teszek másikat.
[ Szerkesztve ]
DeFranco
nagyúr
a klímában?
pjen
félisten
Igen,a klíma kompresszort ékszíjal forgatják.Az ékszij tengelyén a csapágy után egy simmeting van,hogy ki ne fóllyon az olaj.A hermetikus komresszorban a motor abban a fekete dobozban van,és úszik az olajban,tudom,egyet kíváncsiságból szét fűrészeltem,Ha tökéletesek a peremezések,nincs semmilyen veszteség
DeFranco
nagyúr
az autóklímában sem a veszteség miatt cseréled az olajat, hanem az öregedés, elhasználódás, degradálódás miatt.
pjen
félisten
Igen,mert a simmering mellett,jön ki valamennyi olaj,és megy be szennyeződés.Ha az öregedés,elhasználódás miatt cserélni kéne akkor az én Philips hűtő ládám,igaz már rokonnál,nem működhetne 25 éve ugyanazzal az olajjal.Van egy alul fagyasztós Elux hűtő szekrényem az is több mint 10 éves a gyári olajjal.
DeFranco
nagyúr
én azért megvárnék ezzel egy szakértő véleményt.
szabi__memo
nagyúr
Mert nincs pedig komoly neve van
pjen
félisten
Csak nyugodtan,én nem akarlak meggyőzni.A négy pana klímám ötödik éve megy,négy télen fűtött,azt hiszem picit nagyobb igénybevétel mint egy autó klíma,mégsem akart benne senki olajat cserélni.
arcitec
addikt
Nem tudok róla. hogy az autó klímában olajat cserélnének, pláne, hogy az a gázzal együtt van. Tudok közel 20 éves autóról gyári gázzal és hűt mint a jégverem ...
[ Szerkesztve ]
pjen
félisten
Hát ez az,enyémben sem cserélték még sosem,ha szökik kicsit valahol,jellemzően a simmeringnél akkor szoktak rá tölteni.
erdey_a
őstag
+1, a Fiat Stilom 13 éves, sosem volt a klíma piszkálva, és sokkal jobban hűt, mint a Skodánk, vagy az Audi. Ráadásul furcsa módon büdösödésre sem hajlamos, nem úgy mint az utóbbi kettő...
Vérboci
DeFranco
nagyúr
akkor olvass utána. a töltés menete (már ha nem kendács józsi csinálja) hogy a gázt (az olajjal együtt természetesen) lefejtik, a lefejtés során a gázt és az olajat külön is választják, eleve külön "adja ki" a gép a kettőt.
a mennyiségeket lemérik, a lefejtett gáz mennyiségét összehasonlítják a névlegessel, ha kell, kiegészítik, az olajat pedig egy az egyben eldobják mennyiségtől függetlenül és újra cserélik.
ez után nyomáspróba, majd a névleges mennyiségű (akár kiegészített) gáz, az új és névleges mennyiségű olajjal megy vissza a rendszerbe.
persze van a jaózsi a garózsban aki szelepszisszenés alapon besaccolja hogy mennyi jóvanazúgy gáz kelleszteszlesz rátölteni, de ne ebből induljunk ki
(persze elhanyagolni mindent lehet, nekem is hűtött a klíma mint a parancsolat, csodásan működött hibamentesen pedig 5 éve, megvételkor volt utoljára töltve, akkor is csak minimális káló hiányzott... kiváncsiságból elvittem tölteni, a gáz szépen megvolt a rendszerben minimális, norma szerinti veszteséggel olaj viszont csak a fele volt a rendszerben a névlegesnek... mindig vannak ilyen boldog fabarátok akiknek 33 éve gondozásmentes az autója, de nem azért mert hibátlan hanem mert gondozást (szerviz, tmk, bármilyen olyan hiba elhárítása ami miatt nem áll meg a gép) nem kap, aztán meg ha megdöglik akkor meg a tervezett avultatás a hibás nyilván)
[ Szerkesztve ]
gjoe
őstag
Milyen légkondit?
Hát whirlpoolt azt ne!!!!!!
Június elején a 1,5 éves gép tönkrement. A szervízzel már veszekedés július elején kijöttek, beltérit leszerelték elvitték. Azóta semmi, vége a nyárnak, nem hívnak, elérhetetlenek, klíma nincs.
A szervíz egyszerűen minősíthetetlen. Lassan 3 hónap telt el és semmi az azért felháborító!