Nincs is ertelme, a birok is egyetertettek ezzel.
[ Szerkesztve ]
Nincs is ertelme, a birok is egyetertettek ezzel.
[ Szerkesztve ]
Rendben, istenítsétek csak a gyorshajtókat és egyéb szabályszegőket, véletlenül se tartsátok őket felelősnek semmiért.
A jog meg olyan, amilyen, ha a bírósági ítéletek jelentik számodra a mércét, arra végképp nem tudok mit mondani.
Ez nem a gyorshajtas istenitese. Amugy mindig azzal a baromsaggal jottok h minek megy gyorsan sporol 10 percet maximum. Na es az ilyen kozveszelyes kanyarodok mennyit sporolnak, 5 masodpercet? Azt nem lehet kibirni, hogy elengedje a szembejovot? Mennyi az az 5 masodperc a 10 perchez kepest? Kene nektek egy kis onvizsgalat, hamarosan mar az is hibas lesz aki fekete autoval jar ejszaka, de korulnezni azt nehogy kelljen.
[ Szerkesztve ]
A baleset oka nem a gyorshajtás volt. Ugyanígy kanyarodnak be emberek 25-el kerékpározók elé, robogósok elé, másik autó elé is.
Egyszerűen nem figyelnek.
Switch Tax
A kresz meg nem lehet olyan, hogy helyzetfüggően vonatkoznak csak valakire a szabályok.
Switch Tax
Persze, egyáltalán nem játszott közre, mert az a normális, hogy lakott területen 130-cal megyünk.
És miért lett volna óvatlan a szegény motoros? Hiszen bárkinek joga van úgy közlekedni, ahogy neki tetszik. Ha egy buszmegállóban várakozó háromgyerekes család hal meg azért, mert százharminccal hajtva érzi jó magát és beléjük csapódik, akkor az útépítő lesz a hibás, mert túl sima az út és lehetővé teszi a gyorshajtást?
Értsük már meg végre, ha beülünk az autóba vagy felülünk a motorra, felelősséggel tartozunk másokért is. Ha úgy gondoljátok, hogy a városban százzal-kétszázzal hajtani elfogadható és ezzel szándékosan veszélyeztetni másokat nem bűn, na ezt a hozzáállást nem tudom elfogadni. És igen, most ezt az álláspontot képviselitek, mert senki sem ítélte el a motorost, aki nem gondolt sem a saját családjára, sem más emberekre, csak magára.
Nem, csak próbálod kisarkítani az egészet.
Egyáltalán nem erről van szó. Nyilván a motoros is hibás, büntessék meg azt is. Viszont az autós is hibás volt, így jogos a büntetés annak is.
Ergo, az hogy az autós is hibás nem azt jelenti, hogy a motoros szent és semmit nem követett el. Nem. Hiába próbálod ennek beállítani azt amit írunk. Ez nem vagy-vagy helyzet.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
Én ezt éppen fordítva látom, csak az autós felelősségét hangoztatjátok, míg én azt mondom, a motoros is hibás volt. De már éppen elég szót vesztegettünk erre, nem hiszem, hogy lenne értelme ezt tovább folytatni.
Hibás volt, csak ebben a balesetben nem, ezt kellene megértened. A videón teljesen jól látszódik, hogy egy pillanatot nem várt a Suzukis a kanyarodás előtt, mintha számára a motoros láthatatlan lett volna.
The only real valuable thing is intuition.
ja, csak ha 30km/h a megengedett, az 8m/s, a 130km/h meg 36m/s... ha 100m-re jár a motoros, akkor joggal gondolhatja, hogy az a szabályokat betartva 3másodperc múlva nem lesz a kocsi oldalában... 30 helyett 40-el haladva is majdnem 10másodperce van, hogy végrehajtsa a bekanyorodást és a motorosnak is van ideje észlelni... engem is majdnem lepett meg hasonló motoros lakott területen, aki tuti nem 50-el közeledett, hanem inkább 150-el... ha szemből jön, akkor nem olyan egyszerű felmérni a pillanatnyi sebességét... pillanatok alatt lepörög az egész: szemből érkezik, de nagyon messze van, elkezded a manővert, nézel egyet még balra a bicikliútra, hogy érkezik-e ott valaki és haladhatsz-e megállás nélkül, majd vissza jobbra és "b*zmeg ez rohadtul közeledik" ...nagy gáz, gyorsítottam a manőveren és nem lett semmi... megnézném, hogy ilyen esetben innen is ki-hogy mérné fel a szemből közeledő motoros sebességét helyesen (hacsak nem úgy áll hozzá mindig, hogy "na, biztos ez is egy f*szkalap gyorshajtó motoros lesz)
ui: most a herpy-s eset a téma, vagy a tegnapi cikk? a herpy-s videó egyértelművé teszi az esetet, miért volt a suzukis hibás... nem feltétlenül ugyanez lesz a mostani kimenetele
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Siriusb a "Herpys" videóra reagált.
ha 100m-re jár a motoros, akkor joggal gondolhatja, hogy az a szabályokat betartva 3másodperc múlva nem lesz a kocsi oldalában...
Csakhogy a feladat nem ez, hanem az, hogy felmérd a sebességét. Ha nem tudod/nem vagy biztos benne, akkor szépen elengeded, még akkor is, ha amúgy szabálytalanul gyorsan halad. (Ha nem volt látható a kanyarodás megkezdésekor, az másik helyzet, azt ne keverjük ide - tudom, te nem írtad, de ez szokott lenni a reakció, ezt megelőzendő írom.)
The only real valuable thing is intuition.
Nem gondolhatja. Mivel jol lathato utszakaszon volt a sebesseget is fel kell mernie es fel kell ismernie az elsobbsegi helyzetet. Ha nem tudja megallapitani, hogy odaer-e vagy nem, akkor nem szabad elkezdeni a kanyarodast.
[ Szerkesztve ]
[link]
Furcsa véletlen, akkor is egy taxinak ment neki egy motor, a megengedettnél jóval nagyobb sebességgel. Az felmentés indoklása talán úgy szólt, hogy nem számíthatott arra a taxi vezetője, hogy a motoros ennyire fölötte halad a megengedettnél.
[ Szerkesztve ]
mezis
elég erős indoklás, ha ez nem állna meg, sérülne a bizalmi elv
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
https://www.youtube.com/watch?v=Rd_oI4kPMv8&feature=emb_title
Hibátlan kivitelezés. Aki ennyire nincs tisztában azzal, hogy mi történik a környezetével, annak nincs helye a közutakon véleményem szerint.
[ Szerkesztve ]
Én annak örülök, hogy amikor fater úgy érezte, hogy már nem vezet biztonságosan, leadta a jogsiját és eladta az autóját. Úgy is ingyen utazott már.
(Tény, hogy Pécsről hazafelé csinált egy baromságot, amiből nem lett probléma, de azt mondta, hogy többet ilyen nem lesz, neki fontosabb az unokája és a biztonság. Egy hét múlva nem volt már jogsija)
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
"Át kell annak menni, sokba került az az ótó!"
mezis
Ritka alkalom, de tökéletesen egyetértek. Egyébként én ezekben az esetekben azt csodálom, hogy ennyire leépül valaki idővel, hogy nem látja előre, mi fog történni, vagy már nem érdekli? Mi zajlik vajon ilyenkor a fejében az illetőnek?
[ Szerkesztve ]
The only real valuable thing is intuition.
Jó eséllyel ezt tíz éve is megcsinálta volna.... Sok nő vezet "érdekes" stílusban...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Az a baj, hogy - mint amúgy a Herpy-féle videókban is nem egyszer - a fizika mint olyan, nem létező fogalom a bíróság számára. Megjegyzem, itt is sokaknak. Jellemző az ilyen vitákra, hogy egyesek kiemelnek egy nekik szimpatikus, vagy az ő álláspontjukat igazoló szabályt, majd ahhoz görcsösen ragaszkodva próbálják igazolni azt is, amit nem lehet. Az esetleges szabálysértés ilyenkor persze el van hallgatva, az nem számít. Szégyenletes módon ezt teszik az ügyvédek / ügyészek / bíróság is.
Holott nem csak A vagy B létezik, nem fekete - fehér minden. NEM, nem lehet mindig, minden esetben tökéletesen felmérni, előre látni minden helyzetet, akkor sem, ha egyesek Hamiltonnak képzelik magukat. Egy, a megengedett sebességet nagyságrenddel túllépő kis felületű tárgy ( lásd: motoros) esetén sok esetben nem, hogy nem tudja az ember megmondani a sebességét, főleg, ha szemből vagy épp hátulról jön, de elég a fényviszonyok szerencsétlen alakulása, fénytörés, szembesütő nap vagy bármi,ami miatt egyszerűen nem is látja az autós a motorost abban a pillanatban. Aki vezet, tudja, hogy sajnos előfordul az ilyen is, a legnagyobb figyelem közepette is.
A minap vitatkoztam egy motoros kollégámmal is. Panaszolta, hogy engedte kicsit a motornak (200-300 között valahol elmondása szerint), látott maga előtt több járművet. Kiment előzni, erre a "rohadék figyelmetlen barom autós" az előtte haladó sorból egy kisteher elől kikanyarodott balra, ő meg majdnem belement. Pedig ő előzött, neki volt elsőbbsége. Az eszébe nem jutott, hogy agyamnet sebességgel haladt közúton, hogy a kocsisorban haladó autós a teher előtt valószínűleg nem is láthatta őt, a lényeg, hogy az autós egy barom.
Van normálisan közlekedő motoros is, igen. De sajnos meglehetősen sok az, aki meghülyül a motoron. A brutális teljesítmény is igen hamar elcsábítja az embert.
A minap én is összefutottam egy nem tiszta csapattal. Befordultam egy normál egysávos körforgalomba, majd benne haladva két oldalról (!!!) elhúzott mellettem egy csapat motoros. Ha csak a második kihajtón megyek ki, a külsőket fellököm vagy belém jönnek. Gyerekkel voltam, de az biztos, hogy ebben az esetben még vissza is tolatok és átmegyek a barmon, csak, hogy érezze a saját hülyeségét.
"Egy, a megengedett sebességet nagyságrenddel túllépő kis felületű tárgy ( lásd: motoros) esetén sok esetben nem, hogy nem tudja az ember megmondani a sebességét, főleg, ha szemből vagy épp hátulról jön, de elég a fényviszonyok szerencsétlen alakulása, fénytörés, szembesütő nap vagy bármi,ami miatt egyszerűen nem is látja az autós a motorost abban a pillanatban."
erre céloztam: igaz, hogy hiába egyenes volt az út, szemből jött a motoros, ami egy viszonylag kis tárgy, nehezítésnek meg ott volt jobbról az egybefüggő vízfelület, ami szépen tud csillogni... megnézném, hogy ki milyen pontossággal állapítja meg a 100 méterre levő, közeledő motoros sebességét... 30km/h-s korlátozás mellett szerintem az emberek 99%-a belekezd a balkanyarba és hivatkozhat gond nélkül a bizalmi elvre... (kecskeméten volt pár éve hasonló eset, ahol a motoros nem úszta meg és az autóst később felmentették)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
A jogászkodás az egy másik kérdés, ott az ügyfelet/vádat képviseli az ügyvéd/ügyész, ott (főleg nálunk) általában az ügymenet nem az észérvekről szól, hanem arról, hogy a jogszabályokkal ki tudja jobban alátámasztani az állítását. (Tisztelet a kivételnek, ahol a bíró az észérvek hatására akár a jogszabályokkal ellenkezően is dönt.)
Szerintem senki nem állítja, hogy a motoros szent volt, csak azt, hogy a baleset bekövetkeztében (csak ebben az esetben és nem a hasonló esetekben!) nem ő a felelős. Igen, vannak esetek, amikor megcsillan a napfény, oda süt a nap, görbül a tér, megengedett 30 helyett 200-al halad a szembejövő és benézi (vagy esélye sincs jól reagálni) az ember, de ha látni, viszont nem látni jól, akkor inkább elengedjük, nem? A szabályokat nem is számítva, aki ilyenkor nem az elengedés mellett dönt, annak nincsen életösztöne? Aki látott már legalább mondjuk 10 motorost az tudja, hogy van köztük (a motoron ülve legalábbis) nem normális, így a maradék 9-et is inkább fenntartással kezeli legalább a sebesség tekintetében (hasonlóan, mint pl. egy problémás kulturális népcsoportot, csak ott mások az arányok). Az utóbbi 4 évben (azért tudom ilyen fixen, mert egy adott úton, adott helyre jártam rendszeresen) legalább 5 ilyen (nem csak motoros) esetem volt, ahol nekem volt elsőbbségem, de a másik felet látva/felmérve, az előítéleteim mentettek meg a balesettől, pedig kérdés nélkül nekem lett volna a szabályok szerint elsőbbségem/igazam. Ha jól látni és ennek ellenére nem lehet megbecsülni a sebességét, akkor még a józan ész is azt mondja, hogy inkább engedjük el, könyörgöm! A tárgyalt esetben talán 2 másodpercbe ha került volna, hogy biztosan elengedje a motorost és befordulhasson, mert utána senki nem érkezett és ez még egy szar kamera felvételén is jól látszik (ahogy az is, hogy a nap neki hátulról sütött, viszonylag magas szögben, tehát az elvakítást - még a tükrön keresztül is - kizárhatjuk, így mindenképpen látnia kellett a motorost).
Az általad írt példa egy remek ellenpélda lehet, ott valószínűleg esélye sem lett volna jól felmérni a kanyarodónak a helyzetet, mert nem láthatta (időben) a motorost.
The only real valuable thing is intuition.
Nagy respekt az öreged előtt!!!
A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek. A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat mindenki megtartsa és számíthasson arra, hogy azokat mások is megtartják. Emellett szükséges az is, hogy a közlekedés résztvevői előzékenyek és türelmesek legyenek egymással szemben.[link]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
játszadozzon otthon a pöcsével, vagy forgalomtól elzárt területen a saját életével... az ilyeneket nem sajnálom semennyire, ha elintézik saját magukat (csak másokban ne okozzanak kárt)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Szerintem csak kiporkolte kicsit a gepet az ""ures"" palyan. A "komment " pedig egy dalnak a szovege.
[ Szerkesztve ]
Van olyan motorkerékpár, ahol gázpedál van?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Na most dobtal egy magaslabdat. Kivancsi leszek hogy kapcsolodik majd a temahoz.
[ Szerkesztve ]
Ugye a "padlón a gáz" mint kifejezés volt érdekes egy nyilvánvalóan motoros posztban.....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
De hol a motoros?
Apró probléma, hogy ez legfeljebb főút.
The only real valuable thing is intuition.
Most komolyan egy olyan úton ahol közel távon sehol jármű miért ne lehetne kicsit padlózni
Bevallom én is mentem már a főúton 180-al (4-sen több mint 10éve és egyszer egy sávos részen)
És régen fiatalon én se a szabályokat betartva autóztam, de más veszélyeztetése megint más téma sima gyorshajtás szerintem még nem megbocsáthatatlan bűn
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
Az nem egy motorkerékpár cockpitje?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
A oszlop meg szélvédő nem igen van motoron, meg a műszerfalon is ott a kocsi rajza
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
A mai világban viszont simán lehet a szakasz magántulajdon....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Ilyen jött befelé a faluba valamelyik nap...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Az csak egy bevezeto rizsa, miszerint leirja mi lenne az alapveto feltetele. Azaz csak egy tenymegallapitas, az ideallis allapotrol kepzelegve, nem egy szabaly. Mint ahogy irja, a szabalyok azutan kovetkeznek. Hulyeseg is lenne szabalykent leirni, mert on- es kozveszelyes lenne, nem lehet masokban bizni, ez a defenziv vezetes alapja is.
Mar eleve a szabalyok is ellentmondanak ennek, mert akkor a balra kanyarodo jarmunek sem kene meggyozodni minden esetben* (pl. zarovonal eseten), hogy nem elozik vagy kerulik ki.
*parhuzamos kozlekedesre nem alkalmas uton
[ Szerkesztve ]
nem lehet masokban bizni, ez a defenziv vezetes alapja is.
Nehogy behajts egy kereszteződésbe zöldnél, hiszen egyáltalán nem bízhatsz benne szerinted, hogy keresztbe a pirosnál megállnak...
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Nem is szoktam elsokent vagy az elso 5 masodpercben valtas utan csak ugy behajtani korulnezes nelkul. Kb. ezert: [link] Legfeljebb abban bizom, hogy egyes szabalyokat betartanak adott szituaciokban. De hogy mindet...
[ Szerkesztve ]
Így van. Nem tudsz úgy közlekedni, hogy ne bízz meg folyamatosan a többi közlekedőben. Amikor tehetünk pluszban a dologért, akkor megtesszük, egyébként "ki vagyunk szolgáltatva" másoknak, ahogy mások is ki vannak szolgáltatva nekünk.
Harmadik is lehetsz akár, akkor is jöhet valaki keresztben.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Nem, ha mar keresztben allnak a pirosnal. Amugy ja, harmadik is lehetnek. De minel tobb ideje piros annal kisebb a valoszinusege, hogy valaki keresztbe fog jonni, valamint is az is valoszinubb, hogy valaki mar megallt ott. Egyetlen egy dologban lehet bizni, hogy senki sem akar meghalni utkozben. De az messze van meg attol, hogy a szabalyokat is betartja.
(#53096) mezis : Kivancsi vagyok milyen szabaly alapjan buntettek meg, mert a 37. § (1) nem azt mondja, hogy minimum 60 a sebesseg a palyan, hanem azt, hogy sik uton erre kepesnek kell lennie a jarmunek, amivel felhajtanak a palyara.
[ Szerkesztve ]
Nyilván nem volt képes. Nem elméleti feltétel, hanem gyakorlati.
Előzőhöz.
[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Egy utanfutoval megrakodva biztosan kepes 60-ra az az auto, csak a rakomany miatt nem ment annyival.
A feltetel pedig igencsak elmeleti, hiszen ha kod van, akkor is mehet 40-el a palyan, senki sem szolhat erte, hogy miert nem 60-al mesz.
[ Szerkesztve ]
Nem képes a rakomány miatt, tehát nem képes. Az én autóm ködben pont annyival képes menni, mint napos időben. Vezetsz te egyáltalán? Vagy a magyar nyelvet érted másképp mint a többség?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...