A lassitas nem feltetele a fokozott ovatossagnak, inkabb az, hogy meg kell gyozodni arrol, hogy nem jon vasuti jarmu es ha megis, akkor meg tudjon elotte allni. Raadasul ez csak a megkozelitesre feltetel, az athaladasnak es az atjarotol eltavolodasnak nem feltetele. Azaz athaladas kozben gyorsitani is lehet(mondjuk elotte is, ha biztonsagos atkelesrol valo meggyozodest nem korlatozza).
Bar teny, a fokozott ovatossag elegge egy gumiszabaly:
„A vasúti átjárót megközelíteni csak fokozott óvatossággal szabad.”
A fokozott óvatosság azt jelenti, hogy minden esetben meg kell győződni arról, hogy vasúti jármű nem érkezik, és ha mégis érkezne, akkor az előtt meg kell tudni állni.
Érdekes, hogy kötelező sebességcsökkentés már nem szerepel a szabályban – ez 2009-ben kikerült a KRESZ-ből -, azaz a megfelelő és biztonságos tempó a vezetőre van bízva.
[ Szerkesztve ]