- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- hcl: Xiaomi pumpa pumpálás
- V.Milán: 04.15. Ki mit csinál ma?
- koxx: Bloons TD5 - Tower Defense játék
- eBay-es kütyük kis pénzért
- sh4d0w: Árnyékos sarok
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=RelakS=-
veterán
-
maajsz
senior tag
válasz
mephi666 #62483 üzenetére
Lakott területen kívül gyakori az olyan, belül már kevésbé. Viszont a fogalomnál van egy olyan kitétel ami kicsit nehezíti:
Földút: jármű közlekedésre szabadon tartott, eredeti termett talajú vagy ahhoz hasonló anyagú (pl. zúzottkő, kavics, murva, kohósalak stb.) út, amelyen legfeljebb talajszerkezetet javító beavatkozás történt, ideértve azon földutat is, amely a szilárd burkolatú úthoz való csatlakozás, illetve a vasúti átjáró előtt legfeljebb 50 méter hosszban szilárd burkolattal rendelkezik.Külterületen sokszor gazos, erdős stb és egy pár méter bevezető rész le van aszfaltozva és már csak akkor látod, hogy földútként folytatódik mikor kvázi odaérsz a vonalához.
-
-
maajsz
senior tag
válasz
-=RelakS=- #62479 üzenetére
A főútvonal elsősorban nem is elsőbbségi viszonyt kifejező tábla, inkább egyéb szabályokat kötnek hozzá, amit vélhetően a jogalkotó a megnövekedett forgalom miatt ötlött ki. Nyilván a logika azt diktálja, hogy ha már azon az úton nagyobb a forgalomsűrűség ne szívassam őket jobbkézszabállyal, mert estére sem ér haza senki illetve nagyobb balesetveszélynek is kiteszed a csomópontokat.
Szóval igen minden út végére kellene tábla, de az ugye nem kis pénz, a jobbkéz szabállyal meg ezen lehet spórolni. Ennek meg ugye az a legnagyobb hátránya, hogy ha nincs táblával jelezve az alárendelt úttal való kereszteződés (és nem is főúton vagy), úgy kellene minden egyes kereszteződést megközelíteni, hogy fel tudd mérni, hogy az egyenrangú e vagy nem. Ha viszont nincs helyismereted ez szívás tud lenni, nem egyszer dudáltak már rám Pesten, mikor kvázi idegen helyen nem tudtam fejből melyik keresztező út merre egyirányú és kicsit lassítottam, hogy felmérjem.
Ilyen szempontból szerintem nagyon sok a rosszul begrögződött szokás az embereknél. Úgy látja szélesebb úton halad, automatikusan azt feltételezi védett út soha nem néz be jobbra egy grammot sem lassít, lakott területen is simán csuklóból előz kereszteződésben, még utólag sem esik le neki, hogy az egyenrangú volt és hasonlók.
Az biztos, hogy a védett új jelzése lehetne sokkal gyakoribb, mert a kereszteződésben ha semmi táblád nincs a rutinsofőrök' nagy része elsőbbséget feltételez és a szeme se rebben, maximum ha keskeny/szűk úton halad és feltételezi, hogy ez "mellék" út lehet.
Persze ezeknek az elhagyása egyfajta önvédelmi mechanizmus is lehet, hiszen ha pl jobbról kidöntenek egy elsőbbség adás táblát, te meg suhansz kényelmesen és egy arra nem ismerős érkezik könnyen lehet baj belőle. -
Ghoosty
őstag
válasz
-=RelakS=- #62479 üzenetére
A főútvonalnak megvan a maga táblája, ha nincs kint, akkor nem főútvonal, csak egy szebb/szélesebb út, ugyanúgy ahogy a többi másik aszfaltozott út.
A macisajt táblára tehát szükség van. Főként, hogy te aki rá akarsz hajtani a főútvonalra, honnan a fenébe is tudnád, hogy az főútvonal, ha nem vagy ismerős a környéken.Tudom, hogy csak Wikipedia, de a körforgalomban macisajt nélkül nincs elsőbbség:
Aki már a körforgalomban közlekedik, csak akkor élvez elsőbbséget a körforgalomba belépő járművekkel szemben ha minden behajtásnál szerepel az „elsőbbségadás kötelező” tábla is (melynek kitétele a vonatkozó rendelet szerint Magyarországon kötelező). A tábla hiányában a körforgalomba behajtók élveznek elsőbbséget („jobbkéz-szabály”), összhangban az európai szabályozással. -
válasz
-=RelakS=- #62479 üzenetére
A körforgalom sima egyenrangú utak kereszteződésének minősül szerintem. De majd kijavít valaki, ha nem .
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
Big_Boss #62476 üzenetére
Namost az van, hogy emiatt megpróbáltam értelmesen átpörgetni a KRESZ jogtárat, és nem látok benne olyat, hogy a főútvonalon haladó járműnek elsőbbsége van a mellékutcáról érkező járművel szemben
Ezek szerint minden mellékutca végébe ki kell tenni a macisajtot, vagy a stop táblát? Lehet, hogy amúgy ott is szokott lenni, de na! -
blg
senior tag
válasz
-=RelakS=- #62475 üzenetére
Körforgalomban csak akkor van elsőbbséged, ha kint van a macisajt a behajtó utakon. A körforgalom tábla önmagában nem szabályozza az elsőbbséget. Ha nincs macisajt, akkor a jobbkéz-szabály érvényes, azaz a behajtóknak lenne elsőbbségük.
az más kérdés, hogy valószinűleg van egy másik jogszanály, mely alapján macisajt nélküli körforgalmat nem szabad tervezni/telepíteni.
-
válasz
-=RelakS=- #62475 üzenetére
A körforgalomhoz kell is, ellenkező esetben sima jobbkéz-szabály lenne és körfogalomba behajtónak lenne elsőbbsége.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
mephi666 #62474 üzenetére
Szerintem a macisajt minden autópálya felhajtónál ott van.
Mint ahogy az összes körforgalomnál is ott van tudtommal.Szuperfarok autópálya példa: Gödöllő, ha Hatvan felé hajtasz fel. A gyorsító sáv nem szűnik meg, csak átlényegül külső, majd kapaszkodó sávvá. Innentől kapaszkodósáv, szóval a jobbratarts-ot hajtogatóknak eddig a szélső sávba sorolva kellene haladni, ha jól értem.
-
mephi666
nagyúr
válasz
Reggie0 #62472 üzenetére
márpedig nekem úgy rémlik, hogy minden felhajtónál ki van rakva... itt a hozzánk legközelebbi példa: azt jelzi előre, hogy besorolásnál/sávváltásnál elsőbbségadási kötelezettség van
...lehajtó meg legközelebb kb 15km-re van innen
-
Hi!King
őstag
válasz
mephi666 #62471 üzenetére
De ilyen is rengeteg van. Pl. a Gubacsi útról a Hungária körútra új sáv nyílik, ahol ráhajtasz, és ugyan megszűnik később, de csak 1 kereszteződés múlva. Ettől még jogos az elsőbbségadás kötelező tábla, hiszen ha valaki ráhajt a sávra a Könyves Kálmán körútról, akkor elsőbbsége van.
-
Reggie0
félisten
válasz
mephi666 #62471 üzenetére
Amit mutattam ott is vegig onnallo sav, mert a felhajtobol lehajto lesz. Ahol csak felhajtas van es az autopalyara besoroloas, ott nem is szokas kirakni az elsobbsegadas tablat, mert nincs ertelme. Ott van ertelme, ahol mar eredetileg az utrol erkezonek ki kellhet sorolnia es nagyobb prioritasu a forgalom.
Szerk: Az elsobbsegadas tabla azt mondja, hogy a keresztiranyu utrol erkezonek elsobbseget kell adni a keresztezo/betorkolo uton. Azt nem mondja, hogy a tabla toveben kellene elsobbseget adni, csak azt, hogy a honnan erkezokkel szemben kell megadni.
-
mephi666
nagyúr
válasz
Reggie0 #62470 üzenetére
pályánál ez más: ott sávváltásra vonatkozik az elsőbbségadási kötelezettség... amit én mutatok, ott pedig teljesen önálló, különálló sávok vannak végig...
#62470: azért ne kezeljük ilyen lazán a felfestést, mert pár hétig elég jó pörgés volt a záróvonalas témán
itt pedig a jobbról érkező már rég az esetleges forgalommal párhuzamosan halad, mire véget ér a záróvonal
-
Reggie0
félisten
válasz
-=RelakS=- #62468 üzenetére
Amugy sok ilyen van: [link]
Itt ez azt jelenti, hogy a zarojel vege utan az autopalya ket/harom savjabol a lehajtora kisorolo autosnak elsobbseget kell adni. Azaz hiaba kulon savba erkezik a palyara felhajto, a palyarol kisolonak elsobbsege van (annak ellenere, hogy savot valt), ha az a lehajtora savot akar valtani.
#62469mephi666: A savok felfestesenek csak egy mellekes funkcioja, hogy hol van alapesetben elsobbsege az egyenesen haladonak, ezt felul lehet irni, ettol meg forgalmat terelo szerepe van a savok kijelolesenek. A zarovonal hossza is erosen relativ, a maximalis sebessegre van szabva, ugy pedig 1-2 masodperc a hossza, pont annyi, ami a masik autos eszlelesehez es sebessegenek felmeresehez szukseges, hogy utana az elsobbsegadas megtortenhessen.
-
mephi666
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #62468 üzenetére
...a nyomok itt leginkább a kiskörúti versenyzőktől vannak, akik heti szinten kib*sszák a jobb oldalon látható korlátot
...mindenesetre elég furcsa, hogy annak lehet elsőbbsége, aki majd esetleg odébb sávot akarna váltani... (itt akkor is a sávban halad már folyamatosan az ember)
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
mephi666 #62466 üzenetére
A záróvonalon lévő nyomokat elnézve szerintem van értelme.
De pl azt is el tudom képzelni, hogy egy kamion nem tud a sávjában maradni, ha itt akar elfordulni, és ezért elsőbbséget kell neki adni.
Tudom, két sáv, férjen már el, de a nyomok alapján nem minden/mindenki tud/akar elférni.Reggie0
Most, hogy így mondod, ott a busz valószínűleg tényleg megy majd tökön-paszulyon át, mert ott van hirtelen a megállója. -
Reggie0
félisten
válasz
mephi666 #62466 üzenetére
Mint altalaban minden felhajtos elsobbsegadas tablanak. Ha a masik savbol erkezo a zarojel utan at akar menni a kulsobe, akkor annak elsobbseget kell adni.
Pl. ezaltal van a busz elsobbsege a megalloba eljutas soran.
Amugy ezt nagyon sokan nem tudjak es azt hiszik, hogy ha a kanyarodo a kulso savba erkezik, akkor az ott zold lampa, mehet egyenesen, holott a sajat savja ellenere elsobbsege lehet a belso/kozepso savbol erkezonek vele szemben, ha ki van rakva a macisajt.
-
mephi666
nagyúr
itt mi értelme van az elsőbbségadás kötelező táblának? ...aki balról érkezik a körúton a külsőben, az nem ide érkezik, mert az különálló sáv, valamint záróvonal is van még egy rövid szakaszon... (és ez a sáv sem "besoroló sáv", ahonnan át kell majd sorolni balra)
-
Hi!King
őstag
válasz
mephi666 #62463 üzenetére
Sok ilyen idióta van, tipikusan az az eset, mikor valaki egyre tovább tolja a határokat, és már rég másoknak köszönheti, hogy nem volt eddig frontális ütközése, de ő úgy érzi, hogy ettől olyan jó sofőr, ezért újra és újra belemegy ilyen előzésekbe. Aztán egyszer nem figyel valaki más, és vége, de sajnos nem csak magát veszélyezteti az ilyen barom.
-
mephi666
nagyúr
2 napja megyek itt az 52-esen, kényelmes követésire 90-el haladó kamion mögött... látható az útminőség, cégesen meg kis 15ös felni van, kirázza így is a nem létező vesekövem... jön egy erősebb gép, elhúz mellettem, húz el a kamion mellett is... megvolt a tempója, hogy ne zavarja a kanyar... aztán jön egy régi vw caddy, ami már annyira nem tempós... előz engem, oké... megy tovább a kamionra, kanyar még épp beláthatatlan, ahogy jövünk ki belőle, látom hogy szemből is érkezik valaki, ez meg még közel nem fejezte be az előzést: kamion erősen lassít, szemből érkező szintén és a barma úgy tudta csak egyben befejezni a manővert, hogy 0-ra megállt a szemből érkező
ezek után azt reméltem volna, hogy lef*sta a bokáját, de nem: fél perc múlva ment bele a következő előzésbe... valószínű fejben úgy volt vele, hogy mindent tökéletesen jól csinált
-
Emunem
senior tag
válasz
-=RelakS=- #62456 üzenetére
-
Reggie0
félisten
válasz
-=RelakS=- #62459 üzenetére
Tudom, nalam nem. Ugy latszik nem viseli el, ha nem Mo-rol probaljak megnyitni.
-
mezis
félisten
Biztosan rosszul lett a sofőr, beragadt a gázpedál,...
Nagyon megbízhatatlanok ezek e járgányok, kerüljétek -
-=RelakS=-
veterán
hátravinni, agyonlőni
Javárjá, ilyet már nem szabad mondani -
PitLee
őstag
Új KRESZ-tábla jelent meg Európában, amit nem kell betartani
-
nyikszi
őstag
válasz
-=RelakS=- #62446 üzenetére
Mitől ugrat az audista? Felment a padkára? 0:31-nél.
-
Reggie0
félisten
válasz
-=RelakS=- #62448 üzenetére
Ennel az esetnel konkretan lehet, de a szituaciot jol peldazza. Ha csak fel metert lonkne meg, hogy par szazasbol javithato lenne, akkor is kinyirhatna a motort a visszafele tekeressel.
-
Reggie0
félisten
válasz
-=RelakS=- #62446 üzenetére
Na ezert nem szabad rukvercben hagyva parkolni. Ilyenkor a motornak is annyi lesz.
-
-=RelakS=-
veterán
-
Emunem
senior tag
válasz
Reggie0 #62443 üzenetére
de itt ez kb 10-15 éve nem volt szokás (Ausztria), most meg egyre több. És nem az Ausländer csinálja, hanem az ária... Értem amit írsz, meg így csinálom én is utóbbi idöben, de mi a fenének kell faroknak lenni mással? Az ilyennek odadobnám a tojást, ahogy amcsiban szokás egymást megdícsérni...
-
Reggie0
félisten
válasz
Emunem #62442 üzenetére
Ez sajnos teljesen atlagos. Ezert kell gyorsan es elozetes indexeles nelkul csinalni mindent, vagy esetleg megtevesztessel, hogy ugy erezze, hogy te nem oda akarsz menni. Mint pl. parhuzamos kozlekedes eseten jobb oldalt van a hely, te pedig balra huzodsz a savban, vagy direkt elorebb mesz kicsit a meg elorebb levo melle, hogy ugy tunjon nem vagy savvaltasi helyzetben. Orszaguton pedig joval tavolabbrol inditani az elozest, hogy a gyorsulast nehezebben merhesse fel es nagyobb legyen a sebessegkulonbseg, mikor feleszmel.
Amugy az ilyen ragyorsitos egyedek nem tudom mit gondolnak. Ha jonne szembe valaki elobb loknem be az arokban, minthogy frontalisan utkozzek.
-
Emunem
senior tag
válasz
Reggie0 #62440 üzenetére
Nem az erohiánnyal van baj, hanem azzal, hogy előtte lett volna helyem hova besoroljak, de azzal hogy be gyorsul lezárja, vagy neccesen férek be, csak annyit akarok előzni, amennyi belefér. Egész sort nem mindig adja ki, meg nekem nem az 1vs1 alkalmakkal van bajom, ott megy lendületből.
-
mephi666
nagyúr
válasz
Emunem #62439 üzenetére
nem tudom, nekem ösztönösen jön, hogy ha látom baltükörben a mozgást, akkor kicsit feljebb emelem a lábam a gázon... akkor is, ha pl egy böszme touareg jön, ami simán megcsinálja erőből és akkor se lenne esélyem, ha szándékosan keresztbe akarnék neki tenni
...amúgy itt is ismerős a jelenség: döcög a szerencsétlen főúton 50-60-al, végre alkalom adódik hogy mehetek, visszarakom a 105 lovas b zafit 3-asba, elkezdem előzni, majd közben elváltom 4-esbe és 100+ tempóval fejezem be, mert a szerencsétlen valami csoda folytán megtalálta a gázt, miközben előtte 10 percig kényelmes volt neki az 50-60as tempó is főúton...
na meg a másik: múlt heti videóm után ma körforgalomból kifelé kellett fékeznem, mert a barom a külsőből ott vágott be elém záróvonalon keresztül... (itt korábban van a megszakítás azok részére, akik behajtanak a körforgalomba a praktiker felől és a város felé mennek vissza) ...a külső besorolósáv, sokan ott szeretnek odalépni neki, majd bevágni az ember elé, de itt a paraszt beakadt, mert egy kisteher ment a külsőben... kifelé haladtam a körforgalomból, már léptem volna oda hogy a kisteher mellett elmegyek, mire a mögötte levő jött lendületből és bevágott a belsőbe úgy, hogy ha nem fékezek, elviszi a kocsi elejét
pár nap alatt már a második, ahol lezúzza egy ilyen törtető a kocsi elejét, ha nem fékezek (amaz az eset mondjuk durvább volt)
-
Emunem
senior tag
nem tudom hogy volt-e már, de nekem rohadtul ki van az alsó fertájam, amikor előzés közben kezd el gyorsítani a taplója, és egy epilepsziást meghazudtolóan villog, hogy minek vágtam be elé... a héten már 2 ilyen eset is volt, egyszer gyerekekkel voltam, igen izzadós helyzet volt. ilyenkor mi a fene játszódik le az ilyen tapló agyában, hogy elé senki ne jöjjön vagy mi a tosz? Kajak érik bennem hogy feljelentem az ilyen barmokat a fenébe (ausztria, kb. 30 perces művelet). Sajnos van egy visszatérő "kuncsaft" is, egy szürke skoda fábia (EU, azaz Eisenstadt Umgebung) kombi. Kb mint egy drogos, záróvonalnál elöz, hol 60-al a 100-as résznél, hol 150-el repeszt, csak hogy ne tudj besorolni elözés közben... ö a listám tetején van.
-
Emunem
senior tag
válasz
MasterMark #62429 üzenetére
mindent lehet, de nem minden hasznos...
-
Erre az egész jogszabály értelmezésre van egy sztorim, bár nem teljesen idevágó.
Oktatóm mondta mikor elkezdtem vezetni, hogy ha úgy vezetek mint ő, megbukok.
És utólag nézve jöttem rá, hogy igaza van, minden szabályt ha betartanánk, akkor lennének cifra helyzetek, mint itt ezen példa, hogy nem mehetsz át záróvonalon... -
MasterMark
titán
De ugye a kresz szerint műszaki hibás autóval se szabad megállni főútvonalon, szóval ilyen nem is fordul elő. Elméletben.
-
Reggie0
félisten
Azt mondtuk, hogy kresz szerint elmeletileg tilos. Arrol nem tehetunk, hogy nem tudod, hogy mi az elmeletileg es a gyakorlatilag.
Sajnos azert ez szamodra a tipikus komment korkep, mert nem tudod elfogadni, hogy tevedtel es tullepni a dolgon, a vegen meg itt panaszkodsz, hogy mindenki szembe jon az autopalyan.
-
biker
nagyúr
válasz
Reggie0 #62431 üzenetére
továbbra is vegyetek ki mondatokat, és kössetek bele
nem állítottam hogy benne van a kreszben, csak azt hogy ki lehet kerülni a záróvonalon
Ti jöttetek azzal, hogy nincs benne a kreszben, hogy lehet, tehát tilos
most azt kéritek számon rajtam, hogy pontosan azt bizonyítom hogy nincs benne, holott nem ez volt a kérdés, hanem az hogy szabályos-ecsak a tipikus kommentes kórkép, hagyjuk, továbbra is inkább nem olvasom, van itt elég "szakember" akik szent és tévedhetetlenek
-
Reggie0
félisten
"erre alakult ki a vita, hogy szerintem ez baromság, és akkor nekem estek, hogy DE NINCS BENNE A KRESZBEN, és bármit hoztam fel, lehurrogtak."
Dehat most tettel be egy kepet, ami szinten azt irja, hogy nincs benne a kreszben. Legalabb azt olvasd el, amit beteszel a kommentedbe.
-
Emunem
senior tag
válasz
MasterMark #62427 üzenetére
Régi szomszédunk azt mondta erre, hogy az a vonal nem egy fal, igaz? akkormeg?!
-
MasterMark
titán
De amúgy nem tudom mit nem értesz. Sokminden nem lenne szabad a kresz szerint, viszont mivel nincs következménye, nem büntetnek érte, ezért így működik.
Ettől még szabálytalan.
szerk.: Attól, hogy nem büntetnek érte, még nem lesz szabályos.
Ha minden szabály be lenne tartva, szerintem összeborulna a közlekedés úgy ahogy van.
-
Ghoosty
őstag
Te elolvastad egyáltalán amít idéztél?
Kiemelek a fentiekből neked:
"Ha te mereven betartod a KRESZ-t,...Életszerűtlen, szerintem senki se csinálja így,"
"ha gépiesen mereven"Ghoosty: de, azt mondták, szabálytalan és megbüntetnek érte.
vs
"Ráadásul most a gyakorlatban ugyanez van. Álló akadály van, akkor nem fognak megbüntetni." és "...még nem hallottam senkitől, hogy ilyen helyzetben megbüntették volna"Én: " nincs olyan szabály, amely engedélyezi, csak az életszerűség."
vs
Tananyag: "A KRESZ ugyan nem ír róla, de az életszerűség miatt...".A fentiből látszik, hogy még a szóhasználatom is hasonló, mint a tananyag, még te is idézted, mégsem sikerült megérteni. Sajnálom, de ehhez nem tudok többet hozzátenni.
-
Ok, ok, így értem.
Elég nagy baromság lenne hogy tilos lenne elmenni olyan esetben, ha csak úgy tudnád kikerülni hogy átléped a záróvonalat.
Kikerülés nem minősül előzésnek, pl. kukásautó nagyon jó példa, és életszerű, hogy akkor mikor áll, elmehetsz mellette a záróvonalat átlépve is. -
biker
nagyúr
válasz
Ghoosty #62421 üzenetére
"Ghoosty
őstag
Valójában ugyanez van záróvonalnál történő lerobbanás esetén is. A KRESZ szerint, ha csak úgy tudod kikerülni, hogy érinted a záróvonalat, akkor te addig nem kerülheted ki, amíg egy rendőr nem utasít erre. Ha te mereven betartod a KRESZ-t, akkor ilyenkor rendőrt hívsz és annak megérkezéséig várakozol.
Életszerűtlen, szerintem senki se csinálja így, de ez van. Mondjuk még nem hallottam senkitől, hogy ilyen helyzetben megbüntették volna."nem mondta senki..... nem ám,....
"
Ghoosty
őstag
Az a szabály létezik, amit Reggie0 idézett. Egyedül rendőri utasításra térhetsz el a szabályokból. Ebből következik, hogy az az egy szabályos megoldás van.
A 62282-ben linkelt videó hozzászólásaiban is előkerült a téma és ott is azt feszegette az egyik hozzászóló, hogy nincs olyan szabály, amely engedélyezi, csak az életszerűség.
Igen, ha gépiesen mereven ragaszkodunk a szabályokhoz, akkor biza a buszost, trolist meg kell büntetni.""
Ghoosty
őstag
A KRESZ jogszabályban legalább 57-szer szerepel, hogy kivéve, szóval nem hiszem, hogy ezen múlik a dolog.
Ráadásul most a gyakorlatban ugyanez van. Álló akadály van, akkor nem fognak megbüntetni. Semmi nem fog változni akkor, ha ezt a szokást beleteszik a szabályzatba.
Aki meg próbál trükközni, majd bíróság megítéli."Utána jött reggie a jogszabály fétisével
még egyszer: "bár nincs benne a kreszben" kezdetű mondat értelmezése: nem fog megbüntetni a rendőr, mert életszerűtlen, és csak akkor állsz ott ha ..... .....
"
Ghoosty
őstag
De megkaptad a pontos idézetet a Kreszből:
18. § (1) c) * záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad; ha azonban közvetlenül a záróvonal mellett terelővonal is van, a záróvonal a terelővonal felől – az előzésre, illetőleg a bekanyarodásra vonatkozó szabályok megtartásával – átléphető;
6. § (3) A rendeletben meghatározott egyéb közúti jelzések és a forgalmi szabályok csak annyiban irányadók, amennyiben a rendőr jelzésével nem ellentétesek.
Nincsen semmilyen másik szabály, amely engedélyezi a záróvonal átlépését műszaki hibás, szabálytalanúl parkoló stb. jármű kikerülése esetére.
Valaminek a nemlétét, meg lehetetlen bizonyítani, így további idézetet nem lehetséges nyújtani.
Valójában te állítod, hogy de létezik olyan szabály, amely engedélyezi az átlépést, ezért van rajtad a bizonyítás terhe."Nos, lentebb pótoltam elmaradásom. mivel most került elém az oktatóanyag, és ekkor bevillant a sztori.
-
biker
nagyúr
olvasd vissza az előzményeket
Egy fórumtárs azt állította, a záróvonal szent és sérthetetlen, és mivel a kreszben az van, hogy T.I.L.O.S. átlépni, így csak rendőr adhat felmentést, ergo ha te ilyen helyzetbe kerülsz, hogy át kell lépd, akkor rendőrt kell hívj
és pontosan ez volt a felvetés, pl lerobbant a troli egy egysávos úton, záróvonal van, csak az átlépésével lehet kikerülni
Én azt mondtam, természetesen, és hoztam rá oktatók videót példának, amire lehurrogtak a hangosan igazukat kiabálók, hogy nemigaz!!!!!! csak rendőr engedheti átlépni, ott kell várjak 3 napi hideg élelemmel, nem mehetek át a záróvonalonerre alakult ki a vita, hogy szerintem ez baromság, és akkor nekem estek, hogy DE NINCS BENNE A KRESZBEN, és bármit hoztam fel, lehurrogtak.
Tessék. ez volt a válasz rá
MasterMark: na te is kezded
ott van, olvass.
Ghoosty: de, azt mondták, szabálytalan és megbüntetnek érte.
-
-
biker
nagyúr
Nocsak, ma eszembe jutott ez a régi téma, mikor el voltam hordva mindennek, hogy azt mertem állítani, baromság az, hogy ha záróvonal mellett műszaki hiba vagy más váratlan esemény mellett akadály van, akkor kikerülhető záróvonalon az akadály, és nem kell rendőrt hívni, mint a kérdést feltevő.
Mivel nem fogadtátok el több idézett oktató ezzel kapcsolatos "állásfoglalását", és csak azt hajtogatátok, hogy "a kreszben nincs benne", tessék, itt az aktuális online kresz tananyag
Lehet edukálódni...
-
mephi666
nagyúr
tegnap igen szépen ránkhúzták index nélkül balra kanyarodóból... úgy hogy ha nem állok bele a fékbe, fellök a padkára
-
Reggie0
félisten
válasz
-=RelakS=- #62410 üzenetére
Olyan szempontbol jo dolog ez, hogy ket idiota kart szenvedett es ezen penzt veszitenek. Ez fontos dolog, mert az a jo, ha az idiotaknak minel kevesebb penzuk van.
-
mephi666
nagyúr
válasz
MasterMark #62415 üzenetére
persze, de ha nem is látod az indexet, nehezebb felkészülni a harcosra
-
mephi666
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #62410 üzenetére
na igen: az se mindegy, hogy látod-e a másik irányjelzőjét... csomószor van, hogy megyünk a külsőben, előttünk nincs akkora hely hogy kényelmesen be lehessen sorolni, belsőben meg félig előttünk indexel a páciens, amit az A oszlop teljesen kitakar... rengetegszer asszony szól a jobb hátsó ülésből, hogy "az ott indexel, be akar ám jönni"
nem mentség, de vehette úgy a mercis, hogy egyszerűen ráhúzták
-
PitLee
őstag
válasz
-=RelakS=- #62410 üzenetére
Többsávos kereszteződéseknél előfordul, hogy "eltévednek" az emberek, nem látnia felfestéseket, sávokat, a besorolási rend tábla a mérvadó, amikor értelmezhető távolságra kerül olyankor van, hogy gyorsan kell lépni, ilyenkor jól jön a másik féltől előzékenység.
Persze vannak akik ebből sportot űznek, hogy lekanyarodósávból egyenest mennek tovább ..stb. ő miattuk megy néha a félre reagálás. -
MasterMark
titán
válasz
-=RelakS=- #62410 üzenetére
Szépen mutatja az itthoni általános elmeállapotokat.
-
-=RelakS=-
veterán
Fasz mercis inkább lezúzza a sajátját is, csak igaza legyen.
Még szót ér, hogy a Hyundai nézte-e, hogy beengedik-e a sávba, illetve hogy az is szívjon valami durvát, aki a lökhárítóba tervezi az irányjelzőt. Bár lehet, hogy ezen már túl van
-
philoxenia
MODERÁTOR
[link] Herpy
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz
mephi666 #62407 üzenetére
Előbb jussunk el oda, hogy nem olyan autók jönnek szembe aminek a jobb oldalon az első helyzetjelzője, a bal oldalon meg a ködlámpa világít csak. Utána lehet gondolkodni a ledesítésen. Múltkor láttam olyan autót amin a lámpa 1 méterre világított az autó elé. Műszaki vizsgán csak azt nézik, hogy világít a lámpa, azt már nem, hogy hová.
Igen, tudom vannak olyan modellek aminél a fél autót le kell bontani az izzó cseréhez. -
mephi666
nagyúr
-
PitLee
őstag
válasz
-=RelakS=- #62405 üzenetére
Nemrég volt egy vidinyó az Osramnál ahol említetek, hogy dolgoznak a Mo.-i engedélyeztetésen, titkon reméltem a Fiat Punyeszba is lesz majd valami legális led, de sajna nincs, tippre az általad is írt aktív hűtés matt, nem fér el.
Mindegy akkor maradunk a sima H1 izzóknál.Tippre a rendőr nem fogja nézegetni, de műszakisoknál tuti lesz egy lista
Baleset esetén lehet még jelentősége, mint itt cikkben is említikElőfordult már a történelemben, hogy egy közúti baleset után a felelősség kérdését átfordította egy illegális fényszórótuning
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2024/10/29/ledezni-vagy-nem-ledezni-ez-itt-a-kerdes-/ -
-=RelakS=-
veterán
válasz
PitLee #62404 üzenetére
Én: jehee, anyám fóbiájába rakok ilyet, oszt jó lesz.
PDF: nem kompatibilis
Nézem a képet, mekkora bumzli hűtése van a H7-nek: Valóban, nem nagyon férne el az akku mellettMondjuk egyrészt fura, hogy műbizonylat kell hozzá, főleg, ha ilyet nemtudomén ósanban, alzán is lehet majd kapni, másrészt érthető, mert nem ledre volt tervezve az adott lámpa.
-
PitLee
őstag
- Hír -
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó - Totalcar
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2025/03/10/osram-engedely-led-csere-magyarorszag-engedely/OSRAM NIGHT BREAKER LED
https://www.osram.hu/am/night-breaker-led.jspDe fontos, hogy
* Január óta Magyarországon is lehetőség van minősített LED fényszórók utólagos beszerelésére, ha az adott típus szerepel a kompatibilitási listában.
* Az OSRAM elsőként kapott engedélyt NIGHT BREAKER LED és TRUCKSTAR LED termékeire, amelyek halogénizzós autókban is használhatók.
* A csere kizárólag szakműhelyben végezhető, ahol ellenőrzik a kompatibilitást és kiállítják a műbizonylatot, amelyet a jármű okmányaival együtt kell tartani. -
mephi666
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #62402 üzenetére
szombaton szemből béjemvé, megfordul úgy hogy beáll a nekem jobb oldalon levő autóbusz öbölbe, majd index nélkül behúzza elém (aki érkeztem kb 50-el) ...fékezni kellett, hogy ne toljam meg
...ez amúgy 10/9szer így van, hogy valaki végrehajt egy megfordulást, elhagyja teljesen az úttestet és úgy visszatér a forgalomba, hogy k*rvára nem nézi, érkezik-e valaki a védett úton...
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
mephi666 #62401 üzenetére
Én a Hungárián vívtam ki egyszer egy vén majom nemtetszését, hogy nem engedem be a balra kanyarodó sávból
-
mephi666
nagyúr
válasz
nyikszi #62399 üzenetére
nekem taxis volt hasonlóan: balra kanyarodóból elindult mellettem egyenesen, nem nyomta hogy majd be akarna jönni elém, csak jött velem párhuzamosan index nélkül... át a szembesávon (szemből balra kanyarodón), majd idővel inkább kicsit lemaradt és behúzódott mögém
elképzelni nem tudtam, hogy mit akar... már arra gondoltam, hogy le akar menni majd balra egy kis utcába, de nem ment... és én sem úgy nyomtam, hogy véletlenül se tudjon besorolni: előttem-mögöttem szintén lett volna bőven hely
(az ilyet amúgy én is utálom, aki utolsó pillanatban kivág a balra kanyarodóba, hogy ott előzzön még egyet... itt csinálják nálunk rendszeresen, van aki a kanyarban hajtja végre az előzést, amit be sem lehet rendesen látni és kell a megelőzött és szemből érkező jófejsége is, hogy ne törjön össze mindenkit az idióta)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Peugeot, Citroën topik
- Energiaital topic
- Óvodások homokozója
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Megvált az Altera többségi tulajdonától az Intel
- sziku69: Szólánc.
- Android szakmai topik
- Milyen processzort vegyek?
- További aktív témák...
- SATA to SAS átalakító tray caddy hdd keretbe
- Lego 10497 - Galaxy Explorer - Egyszer összerakott, hiánytalan
- LEGO Ideas - Vincent van Gogh - Csillagos éj (21333) - Egyszer összerakott, hiánytalan
- LEGO Ideas - Középkori kovács (21325) - Bontatlan
- 250GB Xbox 360 HDD-k (Rengeteg Demo játék van többségükön...)
- Samsung Galaxy A13 4G 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- TAVASZI RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 2db Dell PowerEdge R740 2U Rack Szerver és 3db Netapp FAS2040 NAS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest