Hirdetés

2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#59001) Sotho válasza Hi!King (#59000) üzenetére


Sotho
őstag

Idehaza forgalmi akadály lennél 45-el mindegy hogy mérnek. Vannak önként adakozók is, a minap az M7-M1 közösülésén elhelyezett radar előtt villantott rám 200 méterről egy merga aki úgy 160-al jött. Lehúzódtam előzékenyen...

(#59002) m3tr0


m3tr0
senior tag

Át kéne nevezni a topikot "Miert tankol mindenki úgy, mint egy állat?"-ra. :DDD
Budapesten katasztrófa ami zajlik...52 céges autónk van...egy karbantartónk a 9. kúton tudott tankolni. :( Agyrém!

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3

(#59003) mephi666 válasza m3tr0 (#59002) üzenetére


mephi666
nagyúr

itt kecskeméten se jobb a helyzet: tegnap ömv kúton 10:00 körül, 16:20 körül és 18:00 körül is teltház volt... egy időszakban az oda vezető 2x2 sávos külsőjében is várakozott vagy 10 autó, hogy bejusson...

kérdem én: ha délelőtt és délután is ugyanúgy volt nafta, akkor minek pánikolnak ennyire a népek? :) addig nem jut el az agyukban, hogy ha én pl kitalálom, hogy holnaptól országos kotonhiány lesz, elterjesztem, mindenki rácuppan, majd 3asával kezdi venni a 10es pakkokat, akkor ténylegesen lesz is hiány... amit ők csináltak maguknak :DDD ...de ez a hiány csak az impulzív, pánikból eredő, megszokottól jelentősen eltérő vásárlási szokásból adódik ki és ideiglenes... pár nap múlva feltöltik a polcokat és ott áll majd mindenkinél otthon a felhalmozott készlet :D üzemanyagot is ugyanúgy szállítanak a kutakra folyamatosan, csak a hirtelen elfogyó készletet nem lehet 1-2 órán belül leakasztani... ez nem olyan, hogy "hirtelen vendég jött, rendelek 2 pizzát, ami 1 órán belül megérkezik"

ui: kocsiban 300+ km-re elegendő benzin van... asszony már csesztet, hogy "nem kéne teletankolni?" ...én vagyok a hülye, amikor mondom, hogy "pont emiatt generálják a pánikot, mert megy mindenki ész nélkül, hogy fullon legyen folyamatosan a tank" (majd ez lecseng és 1-2 hét múlva egy reggeli időpontban begurulok ide a közeli kúthoz és teletöltöm... úgy, ahogy az eddigi pánikhullámok után is)

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#59004) Hi!King válasza Sotho (#59001) üzenetére


Hi!King
őstag

Igen, de idehaza gyakorlatilag a közigazgatási bírság határához alkalmazkodik a többség, és nem a tényleges sebessékorlátozáshoz. Ahol szigorú sebességhagtár az 50, ott nem leszel 45-50 között forgalmi akadály.

Pont ez a ráhagyás a probléma egyébként, mert pl. külterületen útépítések mellett gyakori a 60-as tábla, ami más országban inkább 80 szokott lenni, de nálunk 60-ast tesznek ki, hogy 80-nál gyorsabban azért ne menjél. Aztán valaki emiatt 60-al megy, és feltartja a sort. Ha nem lenne ilyen nagy ráhagyás, akkor kiraknának egy 80-ast, és kész.

(#59005) philoxenia válasza Hi!King (#59000) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Ha 45-el mész előbb utóbb anyáznak mögötted... 55-nél még azért nem...

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#59006) Lauda válasza philoxenia (#59005) üzenetére


Lauda
félisten

Akkor mi változik, ha anyáznak mögöttem?

(#59007) philoxenia válasza Hi!King (#59004) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Nem. Nálunk mindenféle tábla hasra ütve megy. Utat általában hatvanassal javítanak például. Nem ahol ténylegesen folyik munka, hanem ahol a közútkezelő azt gondolja: "Rossz az út, kiteszek egy hatvanas táblát és kész" Azonban ez nem a tényleges útminőség miatt van. Egész járható utakon kiteszik, máshol kisebb őzekkel tömhetőek a kátyúk, ott meg nem. Vadveszély meg szintén esetleges, ráadásul mindegy, mert pénzt nem látsz... Zebra előtt lámpa helyett 30-as tábla, ott, ahol naponta jár tíz gyalogos, ezért mindenki ötvennel megy, de bocs, nem mindenki, engem előztek már többször konkrétan a zebrán, kb. 70-80-al ott... Ilyen körülmények között nevetséges az 1 km/h sebességtúllépés... Ausztriában meg amúgy szinte bármiért megbüntethetnek, leginkább kb. a magyar rendszám miatt.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#59008) philoxenia válasza Lauda (#59006) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Legközelebb próbáld ki a 60-at tartósan autópályán....

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#59009) Lauda válasza philoxenia (#59008) üzenetére


Lauda
félisten

Mert te a 45/55-öt autópályára értetted ezek szerint.

[ Szerkesztve ]

(#59010) Hi!King válasza philoxenia (#59005) üzenetére


Hi!King
őstag

Ez ott igaz, ahol ráhagyás van, és 50-esnél nem gond, ha 60-al mész. Ahol szigorú 50 van, és van ellenőrzés is, ott ahhoz igazodik a forgalom. Valójában az adott sebességkorlátozás és a sebességkorlátozás ráhagyással ugyanúgy működik, csak olyan, mint ha a ráhagyásos esetben a korlátozás + ráhagyás lenne a valódi korlátozás.

(#59011) Hi!King válasza philoxenia (#59007) üzenetére


Hi!King
őstag

Most az egy másik kérdés, hogy mennyire következetlenek. De autópályán az a tapasztalatom, hogy ugyanolyan útfelújításnál, pályaszűkítésnél Ausztriában 80, Magyarországon 60-as tábla van, a gyakorlatban meg kb. ugyanolyan sebességgel halad a forgalom.

Annyira "nevetséges" az 1 km/h sebességtúllépést büntetni, mint a sebességtúllépés + ráhagysás + 1 km/h-t, mivel gyakorlatilag ugyanarról van szó.

(#59012) philoxenia válasza Lauda (#59009) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Nem. Csak ott hatvannál, biztosan fognak anyázni.
Amúgy szerintem az az én dolgom, hogy engem zavar-e, hogy anyáznak mögöttem. Téged a jelek szerint nem. ;)

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#59013) philoxenia válasza Hi!King (#59011) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Ha vannak szabályok, azok legyenek szabályok.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#59014) Lauda válasza philoxenia (#59012) üzenetére


Lauda
félisten

Értem, csak írtad, hogy 45-nél anyáznak. Ezért kérdeztem, hogy attól mi fog változni. Had anyázzon, engem nem zavar. Tanuljon meg közlekedni és időben elindulni. Ne az utakon akarjon időt nyerni.

[ Szerkesztve ]

(#59015) Hi!King válasza philoxenia (#59013) üzenetére


Hi!King
őstag

Igen, de akkor nem mindegy, hogy ahol mondjuk 60 km/h-val lehet menni, az úgy jön ki, hogy 50 km/h sebességkorlátozás + 10 km/h ráhagyás vagy 60 km/h sebességkorlátozás? Azt leszámítva persze, hogy előbbinél sokkal különbözőbb lesz, ahogy az autósok haladnak, mert van aki az 50-et, van aki a 60-at tartja be.

(#59016) Reggie0 válasza Sotho (#59001) üzenetére


Reggie0
félisten

Melyik radarnal, ami kint van budaorsnel, vagy ami budaors es bp kozott van? Illetve kifele vagy befele irany?

[ Szerkesztve ]

(#59017) philoxenia válasza Hi!King (#59015) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Nem, mert a ráhagyás bizonytalan. Legyenek szabályok, de legyen muszáj betartani őket mindenkinek...

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#59018) Reggie0 válasza Hi!King (#59011) üzenetére


Reggie0
félisten

Sajnos sokszor nincs is semmilyen munka ugy vannak kint a tablak, igy egy ido utan megtanuljak az emberek leszarni. Hetvegen M4-esen en voltam az egyeduli aki lelassitott 80-ra, a 60-as tablanal... (abban a kozegben)

[ Szerkesztve ]

(#59019) Hi!King válasza philoxenia (#59017) üzenetére


Hi!King
őstag

De hát pont az az, hogy a ráhagyás bizonytalan, ezért jobb ha fixen akkor büntetnek, ha átléped a sebességhatárt, és akkor nincs ilyen, hogy 3 km/h még belefér, 3.1 már nem, meg hasonlók.

(#59020) Hi!King válasza Reggie0 (#59018) üzenetére


Hi!King
őstag

Az a baj a tábla kint hagyásokkal, hogy idővel ott is leszarják, ahol nem kéne.

(#59021) philoxenia válasza Hi!King (#59019) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Nem az jelenti a "ráhagyást", hogy a mérési bizonytalanságot beszámítjuk és mondjuk 53-nál még nem büntetnek, hanem az, hogy 65-nél még nem, mert "objektív felelősség". Meg az, hogy kiteszünk egy harmincast és akkor hátha nem mennek sokkal többel ötvennél. Csak indokolt esetben legyen kitéve korlát, de azt ellenőrizzék (szinte) minden esetben. Régi kriminológiai tapasztalat, hogy nem a büntetés mértéke a visszatartó erő, hanem a büntetés elkerülhetetlensége.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#59022) Hi!King válasza philoxenia (#59021) üzenetére


Hi!King
őstag

Ha nincs egy fix határ, legyen az 50 vagy ráhagyással mondjuk 53, ami felett mindenképpen büntetnek, akkor mindig megy a duma, hogy de hát csak 1 km/h-val lépted át. Viszont ebből a szempontból lényegelen részletkérdés, hogy akkor 50 ez a szigorú határ, vagy ráhagysással 53.

A kilométeróra meg eleve nem mutatathat kevesebbet a valóságnál, ezért inkább gyártják úgy, hogy inkább többet mutasson kicsivel.

(#59023) philoxenia válasza Hi!King (#59022) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

A fix határ mindenütt jelen van. Azonban létezik egy pontosság/mérési pontatlanság minden fix határhoz.
Gyakorlatilag nincs pontosan mérő műszer, hiszen pl. az 50km/h csak akkor lenne pontosan/nagyjából annyi, ha a távolságot mikromilliméter pontossággal, míg az időt ezredmásodperc pontossággal mérné az adott műszer. Sőt minden mennyiség osztható kisebb méretekre tetszőlegesen. Esetleg ismersz olyan mennyiséget, ami nem osztható tovább?
A tűréshatár toleranciája, ami a mérési pontatlanságból adódik, nem tévesztendő össze a jogszabályi tűréssel.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#59024) Reggie0 válasza philoxenia (#59023) üzenetére


Reggie0
félisten

Esetleg ismersz olyan mennyiséget, ami nem osztható tovább?
Igen 0.00001616 qm tavolsagot es a 0.0000000000000539 qs idot nem nagyon tudod tovabb osztani.

(#59025) philoxenia válasza Reggie0 (#59024) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Miért nem?

0.00000016 qm és 0.000000000000000539 qs és ennyi. Anno az atomok oszthatatlannak ítéltettek... ;)

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#59026) Reggie0 válasza philoxenia (#59025) üzenetére


Reggie0
félisten

plank hossz [link] es plank ido [link] .

[ Szerkesztve ]

(#59027) Dluinet


Dluinet
nagyúr

Így is lehet SZÜLETÉSNAPOD, csak HATALMAS SZERENCSE KELL hozzá

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#59028) Lauda


Lauda
félisten

Napi agyhalott: [link]

(#59029) Dluinet válasza Lauda (#59028) üzenetére


Dluinet
nagyúr

szerencsére azonnal ott volt a segítség

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#59030) Reggie0 válasza Dluinet (#59029) üzenetére


Reggie0
félisten

Vajon hivtak rendort?

(#59031) Sotho válasza Reggie0 (#59016) üzenetére


Sotho
őstag

Kint Budaörsnél és befele.

A plank tömeg meg a plankton? ( elnézést :D )

[ Szerkesztve ]

(#59032) Reggie0 válasza Sotho (#59031) üzenetére


Reggie0
félisten

Az nem surun mukodik ugyse.

(#59033) Hi!King válasza philoxenia (#59023) üzenetére


Hi!King
őstag

Nem akarod érteni, úgyhogy befejeztem a témát.

(#59034) philoxenia válasza Hi!King (#59033) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Te nem akarod elfogadni szvsz. a valóságot. ;)

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#59035) Hi!King válasza philoxenia (#59034) üzenetére


Hi!King
őstag

A valóság az, hogy semmiben nem más, ha hibahatárral együtt 55-nél határozzak meg a sebességhatárt, mint ha 55-nél határozzák meg a sebességhatárt. Az egyiknél ők, a másiknál te kalkulálod bele a hibát. Ezt nem bírod sokadszorra sem felfogni.

(#59036) philoxenia válasza Hi!King (#59035) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Nem, a sebességhatár 50. A hibahatár arra kell, hogy pici túllépésnél ne büntessenek meg. Amúgy ha visszamész a szálon olvashatod, hogy 1km/h túllépésről volt szó, ami nevetséges.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#59037) Hi!King válasza philoxenia (#59036) üzenetére


Hi!King
őstag

Teljesen mindegy, hogy minek nevezed el, ha 50 a sebességhatár és mondjuk 55 km/h a hibahatárral, akkor átlagosan 5 km/h-val mész gyorsabban, hogy ne büntessenek meg, mint ha 50 km/h szigorú határ van, ami magában foglalja a hibahatárt is. Illetve ugyanúgy mész, ha 55 km/h a sebességhatár, mint ha 50 km/h + 5 km/h a hibahatár A kettő pontosan ugyanaz, csak máshogy nevezik.

Szerk.:
És igen, továbbra is pont ugyanannyira "nevetséges", ha 51 km/h-nál megbüntetnek olyan országban, ahol nincs hibahatár, vagyis az 50 km/h-ba már be van építve, mint ha 56 km/h-val mész ott, ahol van 5 km/h hibahatár.

[ Szerkesztve ]

(#59038) Lauda válasza Hi!King (#59020) üzenetére


Lauda
félisten

Az utóbbi években azt vettem észre, hogy a vezetők túlnyomó része már sehol nem veszi figyelembe az úton folyó munkáknál kihelyezett táblákat. Akár dolgoznak, akár nem. Kint a 30-as tábla, elsuhan 80-al a melós mellett 5 centire. :F

(#59039) cappa72 válasza Lauda (#59038) üzenetére


cappa72
nagyúr

Aki viszont betartja, az kapja a digitális 4-ek mutatását, dudálást, villogást.
És ha még netán útmarásokkal tarkított egy építkezés, és lassítani merészelek, akkor ugyanaz (ekkor persze kivételek a 3cm-re ültetett 40+ millást bwm-k, mecikék; ez esetben ők is vigyáznak a döccenésekre)

Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

(#59040) Lauda válasza cappa72 (#59039) üzenetére


Lauda
félisten

És? Azért szabálytalakodjon valaki, mert mások szabálytalakodni akarnak és képtelenek szabályosan, higgadtan közlekedni?

(#59041) Reggie0 válasza cappa72 (#59039) üzenetére


Reggie0
félisten

Nem kell foglalkozni veluk, hadd erolkodjenek.

(#59042) mephi666 válasza cappa72 (#59039) üzenetére


mephi666
nagyúr

...ha táblázás van és nincs közvetlen munkavégzés az út mellett, akkor tábla +20ra szoktam beállni óra szerint, ami felfelé csal vagy 5öt... 40 helyett 60, 60 helyett 80... hogy ha netán fotóznának, ne legyen olyan fájdalmas... így is szoktak ránk mászni és előzgetni :U

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#59043) Reggie0 válasza mephi666 (#59042) üzenetére


Reggie0
félisten

Ha mar ugyis a 30ezres tartomanyban mesz, akkor miert ne a felso szelen :)

(#59044) Hi!King válasza mephi666 (#59042) üzenetére


Hi!King
őstag

Én 10-15-el szoktam gyorsabban menni, ha nincs munkavégzés, vagy értelemszerűen annyival, amennyivel előttem mennek, ha egy sáv van, normális követési távolságot tartva.

(#59045) philoxenia válasza Hi!King (#59037) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Ha mindig 55-el mész 50 helyett, akkor szándékosan léped túl a sebességet. Ergo te vagy a hibás. Ilyenkor viszont belecsúszik a 60 is sűrűn. Viszont, ha 50-el jársz és néha belecsúszik az 55, ne büntessenek már meg azért, mert a sárga alá érve a gázra léptél. Arról beszélek, hogy lehetőséget kell adni a szabályok általában való betartására. Ha jársz egy állandó útvonalon, akkor tudod, hogy hol mérhetnek. Idegen helyen meg általában a többi közlekedőhöz alkalmazkodsz.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#59046) Lauda


Lauda
félisten

Napi agyhalott: [link]

[ Szerkesztve ]

(#59047) perempe


perempe
addikt

Bekeményít a rendőrség, autóelkobzással büntetnék a gyorshajtást Ausztriában
Lakott területen 110 km/h-t, autópályán pedig 200 km/h-t meghaladó sebességről van szó.

* Brahms: 4. szimfónia *

(#59048) 8th válasza perempe (#59047) üzenetére


8th
addikt

Bármit megadnék érte hogy ezt itthon is bevezessék. Elképesztő ami az utóbbi néhány évben a hazai utakon zajlik.

(#59049) Lauda válasza perempe (#59047) üzenetére


Lauda
félisten

Ez így szerintem egy marhaság. Nem az abszolút , hanem a relatív gyorshajtás okozza a problémákat.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.