Hirdetés

2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#35001) mezis válasza Dany007 (#35000) üzenetére


mezis
nagyúr

Ezt a részt átugrottad: "... és ha nagyon csúszós, havas az út, akkor hagyja otthon az autóját."

[ Szerkesztve ]

mezis

(#35002) Möhe válasza mezis (#34999) üzenetére


Möhe
addikt

Az irányítást írtam és nem tempót,nagy különbség. És ojan hüJén írok ahogyan sikerül :P

(#35003) Dany007 válasza mezis (#35001) üzenetére


Dany007
veterán

Na de azért azt te is érzed, hogy ez nem életszerű, ugye? :) Lásd az én két évvel ezelőtti tapasztalatomat.
Meg amúgyis... Gondolj bele, emberünk lefekszik este aludni majd felkel reggel a 20-30 centis hóra és akkor hoppsz hagyuk a f...ba a mindennapi rutint és induljunk el gyalog vagy busszal? Hát, amint azt a gyakorlat is mutatja a többség szari erre.
Egyszerűbb és kényelmesebb megoldás a téligumi. Tényleg nem értem mi fáj ezen az embereknek? Az az évi 2x 4-5 ezer forint amennyiért cserélik? Vagy az a 2x30 perc amit a gumisnál kell tölteni? Nem igazán értem...

(#35004) TaaT válasza mezis (#34999) üzenetére


TaaT
veterán

"Vagyis akinek nem futja Lambóra, Porsche-ra,..."

Aztán a 2balkezes 2ballábas (vagy egyszerűen csak figyelmetlen, ja nem ilyen nincs hiszen aki kocsiba ül az mind nagyon figyel [link]) emberek alatt ezek ugyanúgy az árokban vagy valahol máshol kötnek ki.

Give them hell Ukraine!

(#35005) mezis válasza Dany007 (#35003) üzenetére


mezis
nagyúr

Emberünk mielőtt elaludna, vessen egy pillantást egy meteorológiai előre jelzésre és aztán állítsa be a vekkert.
És ha havazás várható, téli gumis kocsijához is kelljen fel hamarabb és ne forma-1-es mutatványokkal próbáljon nem elkésni.

Az éppen nem használt kerekeket tárolni is kell. (Én inkább felnit is javaslok, nem csak gumit.) De először is meg kell venni. Aztán ha nem sokat használja, öregedés miatt ki kell dobni.

Én is megvettem a legjobbnak mondott téli garnitúrát arra az autóra, amelyikkel minden nap kell közlekedni - nem a Hortobágyon. De a miatt az évi néhány napnyi csúszkálós, jeges időjárás miatt nem kellene mindenkire rákényszeríteni a téli gumit !

mezis

(#35006) philoxenia válasza Dany007 (#35000) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Hát azért a 30-40 centis hó, az térdig ér, ott már a kocsi orra túrja ám maga előtt rendesen a havat átlag autónál, nem csak a gumin fog múlni. Meg persze a hó minőségétől is függ. Lombhónál még csak-csak, de összefújt porhónál, pláne összetolt latyakosnál már jó ám az a lapát, ha van... :U

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#35007) Dany007 válasza mezis (#35005) üzenetére


Dany007
veterán

" De a miatt az évi néhány napnyi csúszkálós, jeges időjárás miatt nem kellene mindenkire rákényszeríteni a téli gumit !"

De a téligumi egyáltalán nem csak a csúszós napok miatt lett kitalálva. Atyaég...
Az a lényege, hogy mivel a nyárigumi a nyári forróság miatt sokkal merevebb, keményebb anyagból készül, mint a téli, ezért egy bizonyos hőmérséklet alatt túlzottan megdermed, megkeményedik. Ebből adódóan sokat veszít a tapadásából.
Ez a bizonyos hőmérséklet hivatalosan 7°C.
Ezért jobb és ezért biztosít nagyobb tapadást egy téligumi, mert az sokkal lágyabb, mint egy nyári (és ezért sem alkalmas nyáron a közlekedésre a melegben.

@philoxenia:

Hát, nem tudom hol van neked a térded, de én most lemértem és a 30cm az kb a bokámig ér, a 40cm meg a térd-talp vonalam közepén. Na jó a térdemhez közelebb, de a térdem 58cm-en van. Na most a 30 centi ennek pont a fele.
Lazán kijöttem meg beálltam a - legyen akkor - 30cm-es szűz hóba, amíg a kollégák meg nagyban lapátolták el a havat a szomszédos parkolóból a munkahelyen. Délután pedig ugyanolyan könnyedén kiálltam.
Na nem mondom hogy nem tolta a kocsi eleje a havat beállásnál, de friss hó volt nem pedig összeolvadt, összefagyott fajta.

(#35008) Möhe válasza mezis (#35005) üzenetére


Möhe
addikt

De a miatt az évi néhány napnyi csúszkálós, jeges időjárás miatt nem kellene mindenkire rákényszeríteni a téli gumit !

itt dobtam le az ékszíjat
akkor a tartós minuszokkal teli időben is mindenki nyárival menjen, hiába száraz az idő? :W

(#35009) philoxenia válasza Dany007 (#35007) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

30 centi a bokád? És 58 centi a térded? Furán mutathatsz a 28 centis lábszáraddal... :Y Szerintem Te nem vagy átlagos. Keress még eltéréseket. :U
A "térdig" kifejezés azt pontot fedi nagyjából ahol a térd kezdődik, de mondjuk a közepe, nekem ez mondjuk nem 40cm, de jóval 58 alatt. De akkor fogalmazzunk úgy, hogy Neked "féllábszárig" ér az a hó. Mekkora az átlag autó hasmagassága, milyen magasan van a spoiler, mennyit kell tolnia maga előtt....

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#35010) Dany007 válasza philoxenia (#35009) üzenetére


Dany007
veterán

Bakker. :D csak neked, csak most:

Teljesen átlagos 178cm (cipővel 180cm) magas vagyok. Semmi extra. : )
Mint mondtam, lehet, hogy az autó kicsit tolta maga előtt a havat, de továbbra sem okozott problémát, se kárt, mert teljesen friss hó volt...

(#35011) DeFranco válasza Möhe (#35008) üzenetére


DeFranco
nagyúr

hagyd szerintem, obvious troll is obvious, az ilyennek hiába magyarázod, az életben nem fog neked igazat adni még akkor sem ha minden érve elfogyott, inkább kitalál valamit, csak a saját csacskaságával ne kelljen szembenézni.

teljesen mindegy, hogy mit mondasz neki.

(#35012) mezis válasza Dany007 (#35007) üzenetére


mezis
nagyúr

"...Ezért jobb és ezért biztosít nagyobb tapadást egy téligumi, mert az sokkal lágyabb, mint egy nyári (és ezért sem alkalmas nyáron a közlekedésre a melegben."

Ezzel tisztában vagyok. Ez csak azt jelenti, hogy nagyobb követési távolságot kell választani. Több évtizednyi, évi 5 - 10 ezer km-eket vezetve tapasztaltam azt, hogy száraz útfelület esetén Michelin, Continental nyári gumival is biztonságosan tartható a megengedett maximum. (50 - 90 -130 km/ó).

Én meg a mindennapi forgalomban Foma-1-et követelőktől vagyok kiakadva (most akkor téli gumi, meg eső gumi, meg száraz, meleg aszfalthoz való gumi,...). Tessék tartani az autóban cseregarnitúrát, éjszaka lement 5 C-Fok-ig, akkor téli gumi, nappal meg már 18 C-fok van, csere nyárira, este meg vissza, különben akadályozni fogja a mai technikai színvonal által biztosítható maximális sebességet.

"...és ezért sem alkalmas nyáron a közlekedésre a melegben." :F Erre eddig azt írták, hogy alkalmas csak sokkal gyorsabban kopik, valamivel nagyobb a fogyasztás.

És akkor még egyszer megkérdezem, hogy itt a téli szezonban az összes közfeladatot személy és teherautón, autóbuszon, már fent van a téli garnitúra ? Mert erre azt mondom én is, amelyik autónak minden időjárási körülmény mellett mennie kell, arra mindenképp a szezonnak megfelelő gumit !

mezis

(#35013) Dany007 válasza mezis (#35012) üzenetére


Dany007
veterán

"Ez csak azt jelenti, hogy nagyobb követési távolságot kell választani."

Ami úgy általában senkinek se sikerül. Sőt, sok esetben télivel is necces megállni ha olyan a helyzet.
Ráadásul télen, amikor tényleg van hó meg fagy, meg olvadás meg fagy kb naponta változnak az útviszonyok. Tehát még csak azt sem lehet mondani, hogy kitapasztalod nyárival a féktávot, mert akár utanként is változhat.
Ezért is jobb a téligumi adta plusz tapadás / kapaszkodás a hóba.

"éjszaka lement 5 C-Fok-ig, akkor téli gumi, nappal meg már 18 C-fok van, csere nyárira, este meg vissza, különben akadályozni fogja a mai technikai színvonal által biztosítható maximális sebességet."

A napi átlaghőmérséklet van megadva 7 fokban. Nyilván a gumi sem hűl ki illetve melegszik fel egyik pillanatról a másikra. Ezért adták meg a 7 fokot napi átlagban.

"Erre eddig azt írták, hogy alkalmas csak sokkal gyorsabban kopik, valamivel nagyobb a fogyasztás."

Alkalmasnak alkalmas, akár egy slikgumi is csak nem mindegy mennyire.
Korábban linkeltem egy cikket, abban szépen leírják, hogy miért is nem jó nyáron a téligumi, amellett, hogy sokkal gyorsabban kopik és nagyobb lesz a fogyasztás. [link]
Két dolgot emelnék ki a cikkből, de attól még olvasd végig.
Az egyik, hogy mivel a téli gumi eleve lágyabb, hogy a fagyban se dermedjen meg annyira, ezért nyáron a forróságban (mittomén elég csak 20 fok nem kell 35-re gondolni egyből) mégjobban meglágyul, ezáltal veszít a tapadásából.
A másik meg, hogy a bordázata / mintázata nem a víz kiszorítására lett kitalálva, hanem arra, hogy belekapaszkodjon a hóba. És a kettő között hatalmas különbség van. Ezért veszélyesebb nyáron egy nyári esőben vagy eső után télivel közlekedni. Persze itt nem a 30-as csigatempóra kell gondolni, hanem nagyobb sebességnél vízrefutás lehetősége vagy a kanyarok bevételének lehetősége, vészfékezés stb...

(#35014) deicide válasza Dany007 (#35013) üzenetére


deicide
veterán

A téli gumit használni nyáron témához szólnék, az F Astramon emberemlékezet óta téli gumi van egész évben. 2007-ben vettem rá új Bridgestone Blizzak gumit, amit 2013-ban cseréltem le és nem azért, mert a profilmélység eltűnt, hanem mert már 6 éves volt és inkább lecseréltettem. Kb 100ezer kilométer volt a gumiban és ment 35-40 fokban is, nem éreztem, hogy nagyobb lenne a fékút, mindig bőven sikerült megállni vele. Talán az utolsó télen éreztem, hogy nagy hóban már nem az igazi, rakta kicsit a seggét.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#35015) MaciG válasza mezis (#34977) üzenetére


MaciG
addikt

Mentem már busszal úgy, hogy nyári gumi volt rajta télen, meg személyautóval is, nem volt semmi probléma. Jobban kell figyelni és nem kell hajtani, mint az állat, el kell fogadni, hogy nagyobb pl. a féktáv és aszerint közlekedni.

BANZAII

(#35016) mezis válasza MaciG (#35015) üzenetére


mezis
nagyúr

Szerintem is jó ha a Budán és más kimondottan hegyes-völgyes utakon közlekedő buszokra kerül téli gumi, bár az lenne az igazi, ha mindegyikre jutna.

mezis

(#35017) Lauda válasza MaciG (#35015) üzenetére


Lauda
félisten

Az nem csak rajtad mulott, hogy nem lett baj, szerencsed volt. A nyari gumi nagyon veszelyes a kifarolas miatt, nem a kovetesi tavolsag a gond, azzal tud az ember szamolni, ezzel viszont nem. De eleg neki egy kis bucka ami megdobja oldalra es nem fogod meg, a telit meg siman.

deicide nekem is teli volt most rajt nyaron is, mert mar oreg a gumi es gondoltam akkor had kopjon le ez, addig nem rakom fel a masik garniturat. Tokeletesen mukodott szarazon es esoben is, persze minta van rajt nem tukorradial. Ha egy garniturat hasznal az ember, akkor csakis telit, az amennyivel nyaron gyengebb mint az echte nyari, azt nem veszed eszre, max tesztekben mutathato ki az a par meter, de ugyis megszokod a gumit vezetes kozben, mennyire fogja a placcot.

[ Szerkesztve ]

(#35018) philoxenia


philoxenia
MODERÁTOR

[link]

Most én vagyok a hülye, ha szerintem az első ködlámpa arra való, hogy engem észrevegyenek? Nagyjából kétszer akkora távolságról látszik, mint a tompított szvsz.....[link]

[ Szerkesztve ]

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#35019) mephi666 válasza Lauda (#35017) üzenetére


mephi666
nagyúr

totalcarosok tesztelték pályán a múltkori audis eset után, hogy pályán hogy működik a téli/nyári, aztán ezek vegyesben (ami a balesetet is okozta részben) és meglepődtek, amikor tisztán télin jobb volt a tapadásuk és magasabb sebességgel tudtak megcsúszás nélkül kanyart beszedni, mint nyári garnitúrán :Y (persze meleg pályán, nyáron) ...nagyobb a tapadás, nagyobb a kopás... mi is f astra-n 1 garnitúra télit használunk folyamatosan, nem megyünk minden nap pályán 150-nel 100km-eket, nem hinném, hogy annyira kopna városi meg főút/90 terhelés mellett

#35018: pontosan, látni és LÁTSZANI :K elmúlt napokban volt alkalmunk ködben közlekedni és nem mindegy, hogy lassan haladó jármű előzésénél 100méterről veszed csak észre a szemből érkezőt, vagy 300ról

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#35020) MaciG válasza Lauda (#35017) üzenetére


MaciG
addikt

Igazad van. Nyilván veszélyesebb télen a nyári. De pl. egy új modern audival is sokkal biztonságosabb közlekedni (hasonló sebességgel), mint egy régi zsigulival, mert előzőnek jobb az úttartása. éppen ezért aki zsigulit hajt, ezt jó esetben tudja, és nem is próbál meg versenyezni egy audival. Hasonló az eset akkor is ha ugyanazon az autón télen nyári gumi van. Az illető ezt tudja, hogy nem tapad úgy a gumi, rosszabb az úttartás és éppen ezért ennek megfelelően közlekedik.
A balesetmentes közlekedéshez pedig szerencse mindig kell, hisz emberek vagyunk, hibázhatunk, és ilyenkor jó ha másik résen van.

[ Szerkesztve ]

BANZAII

(#35021) Lauda válasza MaciG (#35020) üzenetére


Lauda
félisten

Az audis dologgal egyetertek. A nyari gumi telen mint irtam is es rengetegszer be is bizonyosodott, azert nagyon veszelyes, mert ha kifarol a hatulja, nem fogod tudni megfogni es jobb esetben az arokba, rossz esetben a szembejovonek csapodsz. Es ezt nem fogod tudni hol az a hatar, ahol megcsuszik, ami megrosszabb, mikor hobucka vagy jegborda megdobja oldalra. De persze en se azt mondom, hogy egy letolt, havas uton, foleg egy farnehez autoval ne lehetne eljutni a-bol b-be, de sokkal lassabb es veszelyesebb, mint telivel es nem hinnem , hogy van fontosabb a balesetmentes kozlekedesnel. ;)

A balesetmentes közlekedéshez pedig szerencse mindig kell, hisz emberek vagyunk, hibázhatunk, és ilyenkor jó ha másik résen van.

Ezzel maximalisan egyetertek! :R

[ Szerkesztve ]

(#35022) DeFranco válasza philoxenia (#35018) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Tudtommal az első ködlámpa szerepe az, hogy megvilágítsa a felezőt meg a padkát neked tejködben is, hogy ne térj le az útról, illetve ne csorogj át a szembe sávba amikor akkora köd van, hogy nem látsz az orrodig sem. Azért van lent és világít előre horizontálisan.

Tehát nem a távolsági fényszóró kiterjesztése mint hiszik, és a láthatóság is csak járulékos pozitívum (a közdárónál nyilván a láthatóság az elsődleges)

[ Szerkesztve ]

(#35023) bitpork válasza DeFranco (#35022) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Reszben. A modernebb autoknal ha kodlampat kapcsolsz a tompitottat leveszi. Ugyan elsodleges szerepe az uz megvilagotasa de mas nem leven ami vilaglik ezzel kell latni is.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#35024) DeFranco válasza bitpork (#35023) üzenetére


DeFranco
nagyúr

Nem hülyeség levenni a tompikát, amikor próbálgattam úgy emlékszem én is, hogy úgy láttam a legtöbbet, hogy tompi off ködös on.

(#35025) Zozzant


Zozzant
addikt

Ködlámpának a köd alá kell bevilágítania, nem?

https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html

(#35026) bitpork válasza DeFranco (#35024) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

:K kulonben valoban csak a tejfolt latja az ember. En mar most fosok a Dan it miatt hogy ejszaka mikbe futok bele.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#35027) mezis válasza Zozzant (#35025) üzenetére


mezis
nagyúr

Mert a köd sohasem ér le az aszfaltig. Felette fél m-re abbahagyja a képződést, leereszkedést. :F

mezis

(#35028) Zozzant válasza mezis (#35027) üzenetére


Zozzant
addikt

Igen, ez a lényege (az észlelhetőség javításán túl), hogy ne a tejfehér vakítás legyen... néhány cenitől pár 10 centiig lehet.

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html

(#35029) Beri válasza Zozzant (#35025) üzenetére


Beri
addikt

Igen, azt kell csinálnia, viszont attól még a szélvédő és a ködlámpa által megvilágított rész között köd van, amin át kéne látnod, plusz beledörrent a tompított is.

mezis: Pontosan. Egyszer nézd meg tejködben. A föld felett lesz egy tiszta sáv (vagy legalábbis sokkal kevésbé tej, mint fölötte).

eladó Aromamizer RDTA V1

(#35030) TaaT


TaaT
veterán

Ehhez képest négyesgolfnál és boránál berakták a lámpába a ködfényszórót :DDD

Szerencsére lehet after megoldást venni a piacon.

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#35031) Lauda válasza Zozzant (#35025) üzenetére


Lauda
félisten

De minek vilagit be a kod ala, mikor en nem a kod alatt megyek, hanem a kodben? :DDD

(#35032) Zozzant válasza Lauda (#35031) üzenetére


Zozzant
addikt

Tényleg, hogy erre senki nem gondolt, akkor tehát a ködlámpa hatásossága: cáfolva ;]

https://logout.hu/bejegyzes/guga/az_utolso_kivansag.html

(#35033) philoxenia válasza Lauda (#35031) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Mert Te arra mész, amerre nézel? :Y

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#35034) mezis válasza Beri (#35029) üzenetére


mezis
nagyúr

Tapasztaltam már hasonlót. Egyszer biciklivel mentem olyan kicsi lapos ködfoltokban, hogy a fejem, lában már kívül volt rajta, a derekam meg fázott.

A ködlámpa működési elve nem azon alapszik, hogy az aszfalt felett ritkább a köd, mivel ez az állapot csak addig tart, amíg le nem hűl az aszfalt is.

A ködlámpa sem csodalámpa, nem világít messzebb mint a refi vagy a tompított. Fénycsóvájával és elhelyezkedésével általában kisebb vakítóan világos ködfoltot varázsol a szemed elé.

mezis

(#35035) Lauda


Lauda
félisten

(#35036) TaaT válasza Lauda (#35035) üzenetére


TaaT
veterán

Egyből ez jutott az eszembe.

Give them hell Ukraine!

(#35037) TaaT


TaaT
veterán

jókor, jó helyen

Give them hell Ukraine!

(#35038) TaaT válasza TaaT (#35037) üzenetére


TaaT
veterán

amásik

Give them hell Ukraine!

(#35039) mephi666 válasza TaaT (#35038) üzenetére


mephi666
nagyúr

viccesebb lett volna, ha a leszakadó lökhárítóelemben meg felbukik :D

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#35040) Sotho válasza TaaT (#35037) üzenetére


Sotho
őstag

A suvos egyáltalán hova ment? :D Egyértelmű a gyalogos a hibás, rossz helyezkedéséve megtéveszti a forgalom résztvevőit és útban is van, 2 hónap közmunka. :D

[ Szerkesztve ]

(#35041) TaaT válasza Sotho (#35040) üzenetére


TaaT
veterán

Normál esetben szerintem a gyalogos mögött kellett volna befordulnia a suv-osnak, de a gyalogos összezavarhatta hisz semmi keresnivalója nincs ott. :)

Give them hell Ukraine!

(#35042) TaaT


TaaT
veterán

Az öv nem kell :))

Give them hell Ukraine!

(#35043) Dluinet válasza TaaT (#35042) üzenetére


Dluinet
nagyúr

ja, bennéget volna az autóban

"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa

(#35044) Lauda


Lauda
félisten

[link]

Idiota. :W Ha egyszer rosszul hajtott fel, miert nem allt felre? :W

(#35045) mezis válasza Lauda (#35044) üzenetére


mezis
nagyúr

"... miszerint kórhatárhoz köthető-e a vezetői engedély."

Miféle KÓR-hoz ? :F ;]

[ Szerkesztve ]

mezis

(#35046) Sotho válasza mezis (#35045) üzenetére


Sotho
őstag

A demenciához. :)

(#35047) Lauda válasza mezis (#35045) üzenetére


Lauda
félisten

Gondolom az angolkór-hoz. :DDD :DD

[ Szerkesztve ]

(#35048) TaaT


TaaT
veterán

Előzés lvl45

[ Szerkesztve ]

Give them hell Ukraine!

(#35049) AMD Power válasza TaaT (#35048) üzenetére


AMD Power
titán

Nem kicsit volt szerencséje. A kamionos meg rohadjon meg. :W

Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

(#35050) mezis válasza AMD Power (#35049) üzenetére


mezis
nagyúr

Vasárnap délután a 35-ösön volt szerencsém hasonló ködhöz. 50 - 80 között mentem, kb úgy, ha kivilágítatlan biciklist, részeg gyalogost érek utol még meg tudjak állni. Néhány személyautó megelőzött, sokan mások jöttek mögöttem, mint ahogy helyenként én is követtem valakit. És volt két kamion, igen hosszú szerelvénnyel előztek meg többünket. Szerencsénk volt, különösen, hogy nem jött szemben senki. Meg sem próbáltuk követni őket.

Vagy lehet, hogy olyan magasról messzebb látni ? :F

(Már említettem, a büntetési tételeket szorozni kellene a tonnákkal és a sebesség négyzetével. Mert már az is csúnya dolog, ha gyalogosan, biciklivel megyek neki valakinek vagy valaminek.....)

[ Szerkesztve ]

mezis

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.