Ezt értem. Én az energia elnyelésére reagáltam egy konkrét esetben és még azt egészítettem ki egy másikkal.
[ Szerkesztve ]
Ezt értem. Én az energia elnyelésére reagáltam egy konkrét esetben és még azt egészítettem ki egy másikkal.
[ Szerkesztve ]
Az ero ugyan az, de az energia az ero iranyaban megtett uttal integralva. Tehat, ha nekimesz egy betontombnek es az meg sem mozdul, akkor szinte semmi energiat nem vett fel.
A soder meg ugy nyeli el az energiat, hogy abba belehatol a lovedek es odebbmozgatja az aprobb darabkakat. Mig ha sik betontombre losz az leginkabb visszapattanni szokott.
De mint mondtam pont ezert jo fokmeroje a jarmu roncsolodasa. Ha a jarmu nagyon roncsolodik -ugyanakkora sebessegnel-, akkor kevesebb energiat vett fel az, aminek nekiment.
(#52497) Szoszo94: Igen, ezert is irtam, hogy nem igazan, es nem azt, hogy egyaltalan nem.
[ Szerkesztve ]
Tehat, ha nekimesz egy betontombnek es az meg sem mozdul, akkor szinte semmi energiat nem vett fel
Ennek miért kéne így lennie? A roncsolódás sokkal rosszabb alternatíva az energiaelnyelésre, mint az elmozdulás.... Miért ne mozdulhatna el a betontömb?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Ha túl nagy a betontömb, vagy fixen van rögzítve akkor az nem tud elmozdulni. Az energia egy részét a jármű nyeli el a gyűrődési zónákon majd a roncsolódáson keresztül, a betontömb pedig a többit külső/belső megrepedésen keresztül.
Szerintem mindegy, hogy a betontömb elmozdul-e vagy sem, mert a betontömb, ha nem roncsolódik, akkor nem nyelt el energiát. Ha el is mozdul, akkor sem a betontömb nyelte el az energiát.
Annó úgy emlékszem a merci smartnak volt egy olyan tesztje, hogy 100-al nekihúzták egy betontömbnek. (szerk: [link] ) Az ajtaja simán kinyílt. No igen ám, csak épp a bentülőket olyan erők érik ilyenkor, hogy a belső szerveiket kb ki lehet kanalazni. Ezért kell valaminek elnyelnie az energiát, hogy abból minél kevesebb érje a szervezetet, minél kisebb legyen a rá ható lassulás. Nem véletlen olyan elnyelő szerkezet van a legtöbb közútas járműnek a hátulján, amik a pályákon dolgoznak. Illetve ezért készítenek gyűrődési zónákat a személygépkocsik karosszériáján.
[ Szerkesztve ]
Ha a betöntömb elmozul már nyelt el energiát, mégpedig mozgási energia formájában (amennyit elmozult). Ugyancsak nyelhet még el energiát rezgés formájában, még ha te ezt nem is érzékeled, illetve repedés, törések formájában, akármilyen hajszálrepedés az vagy szemmel alig láthatő lepattant darabok. A többi pedig nyilván az energia (~sebesség) mennyiségétől illetve a másik objektum keménységétől (szerkezététől) függ, hogy mennyire lesz többek között látványos a dolog.
Szerintem mindegy, hogy a betontömb elmozdul-e vagy sem, mert a betontömb, ha nem roncsolódik, akkor nem nyelt el energiát. Ha el is mozdul, akkor sem a betontömb nyelte el az energiát.
Ebbe azért jobban gondolj bele...
Szó szerint az autó sem nyeli el a (mozgási) energiád, hiszen meghalsz benne a lassulástól például. Aka. senki sem hal bele az esésbe, a földet éréssel vannak bajok... A legideálisabb az, ha repülsz, míg el nem fogy a mozgási energiád nagy része, majd kellően hosszú ideig landolsz, gurulva, súrlódva stb. Ha át tudod adni a mozgási energiád egy másik tárgynak, (betontömb) akkor gyakorlatilag az átvette a mozgási energiád, mondhatjuk úgy is, hogy elnyelte. Ha a magyar nyelv szabályait vesszük alapul valamit "elnyelni" azt jelenti, hogy pillanatnyilag/rövid ideig változatlanul maradni, majd később sem jelentősen változni, egy adott tárgy eltüntetése után. Ennyi erővel, ha valakit pofán vágnak egy kalapáccsal, de az nem jön ki hátul, akkor "elnyelte" az ütést?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Ha a betöntömb elmozul már nyelt el energiát, mégpedig mozgási energia formájában (amennyit elmozult).
Az elmozdulás nyelte el az energiát, nem a betontömb (mivel nem roncsolódott).
Ugyancsak nyelhet még el energiát rezgés formájában, még ha te ezt nem is érzékeled, illetve repedés, törések formájában, akármilyen hajszálrepedés az vagy szemmel alig láthatő lepattant darabok
Igen, ebben igazad van szerintem is.
[ Szerkesztve ]
Belegondoltam.
Ha leesel a negyedikről a betonra, a mozgási energiádat nem fogja elnyelni semmi, az mind rád hat. Ha a tűzoltók ruganyos cuccára esel, akkor az az alakváltozásával elnyeli a mozgási energia nagy részét, emiatt jó eséllyel sérülés nélkül megúszod.
Ha lesel a negyedikről a harmadik emeleti betonra és az eltörik, elnyelve az energiádat, simán megúszhatod....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Csak hogy megzavarjam az egészet. Valójában nem nyelődik el, hanem átalakul vagy hőenergiává, vagy mozgási energiává, vagy valamilyen más energiává.
Switch Tax
(#52512) philoxenia válasza MasterMark (#52511) üzenetére
Nem jól tudod... A kocsi gyűrődő zónája egyszerűen elnyeli és huss... Csillagoknál ilyen a fekete lyuk...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Igen, ha a beton roncsolódik, akkor az is nyelt energiát. Ezt írtam eddig is (csak más szemszögből).
Ennyi erővel, ha valakit pofán vágnak egy kalapáccsal, de az nem jön ki hátul, akkor "elnyelte" az ütést?
Igaz, az elnyelni szó maga okozhat kavarodást az embernél. Ha pofán vágnak kalapáccsal a mozgási enegriát a fejed veszi át, egy részét mozgási energia formájában (míg tekeredik a nyakad vagy épp törzsestől mozdul arrébb a fejed) többi részét pedig rezgések formájában, ami az arcsontod stb törésében, kimozdulásában, roncsolódásában jelenik meg. Ugyanakkor a kalapács is "nyel el" energiát rezgések formájában, csak mint ahogy írtam feljebb nem biztos, hogy érzékeled, mert a fej ill nyél elnyeli ezt a "jelentéktelen" mennyiséget.
Viszont ha delikvensünk megcsapná pl Amcsi kapcsi pajzsát ugyanazzal a kalapáccsal, lehetséges hogy fél óráig rezegne majd zsibbadna a keze, mert ott az energia jóval nagyobb hányada érkezne vissza rezgések formájában. Illetve ha nem tudja ott megtartani az ütés végén a kalapácsot az megindul visszafelé és nyeli el az energiát szintén mozgási energia formájában míg ki nem repül a kezéből és folytatja azt ugyanúgy vagy arcon nem csapja és veszi át a fentebb említett arc szerepét.
Az elmozdulás nyelte el az energiát, nem a betontömb
De minek az elmozdulása? Olyan nincs hogy az elmozdulás nyel el energiát, mivel egy tollpihe meg egy vasgolyó elmozdulása nem ugyannyi energiát nyel el. Az mozgási energiának akkor van értelme ha azt valamilyen objektmra értelmezed. Ha az arcodnak csapódik fénysebességgel egy foton nagyon sok mindent nem veszel észre, de már ha csak egy csapágygolyó...
(#52511) MasterMark
Így a legjobb valóban a megfogalmazás, az "elnyelés" valóban csak az energia átalakulása másik formára, csak mivel azok egyszerre általában sok felé alakulnak, tehát egy sima mozgási -> mozgási átalakuláskor is lesz a valóságban rezgési, súrlódási, hő stb átalakulás, talán így könnyebb fogalmazni.
[ Szerkesztve ]
Hatás-ellenhatás törvénye. newton 3.
A fizika tanár úgy magyarázta, hogy ha pofon vág, ugyanakkorát kap a tenyere, mint az arcom
philoxenia
"A kocsi gyűrődő zónája egyszerűen elnyeli és huss... Csillagoknál ilyen a fekete lyuk"
A gyűrődő zóna elmozdul, a sebesség átalakul mozgássá.
A fekete lyuk sem nyel el energiát, szerintem, mert az elnyelt energiával a fekete lyuk energiája nő.
Bár, régen voltam már fizika órán.
Egy tárgy energiafelvevő képessége, sokféleképp mutatkozhat. Pl. a műanyag ugyanakkora hőenergiától megolvadhat, deformálódhat, míg más anyag csak felmelegszik.
1 MJ energia az 1 MJ energia. Átalakulhat mozgássá egy autóban, vagy átalakulhat hővé, elektromos töltéskülönbséggé stb. Oda-vissza. Mindig van veszteség persze, de még az sem igazán tűnik el, nyelődik el. Betonnál sem fontos autó vs. betonban gondolkodni, lehet beton vs. betonvéső, légkalapács stb.
Igazából amiről beszélünk nem energiaelnyelődés, hanem "lendületveszteség" talán.... Hiszen pl. ha egy lövedék becsapódik a betonba vagy mondjuk a vízbe, vagy akár menjen előre a levegőben csak, mindenképp elveszíti a lendületét előbb utóbb. A gyűrődő zóna az autókban igazából csak az autó lendületvesztését képes lassítani, az autóban ülőkét csak áttételesen.
Ahonnan az egész elindult, azaz a közutasok járműve, pedig az "érkező" tárgyak lendületvesztését befolyásolja a csatolt szerelvényekkel. Alapvetően nem az érkező járművekben ülők érdekében, hanem az esetlegesen az álló/lassan haladó közutas járműben ülők érdekében.
Itt nem mindegy a beleütköző jármű tömege és sebessége sem nyilván. Kamion 85-el, vagy Trabant hatvannal...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
A becsapódó tárgy mozgási energiája átalakult a betontömb mozgási energiájává (ha a becsapódó tárgy sem roncsolódott), tehát a betontömb nem nyelt el energiát (illetve amit írtak korábban, hogy megrepedezik, rezeg, ilyesmik). philoxenia linkelte a golyós példát.
[ Szerkesztve ]
Pontosan. Viszont az "erő" gyakorlatilag nehezen értelmezhető, azért lett kitalálva hogy némely problémákat matematikai szempontból könnyebben megközelíthess.
Valójában a lendületmegmaradás törvényéből volt azt hiszem még mechából erről szó. Ahogy a tanár keze "lendületet vesz" és arcodat éri, úgy annak a lendületnek egy részét a fejed veszi át és mozul el valamerre (mozgási energia formájában), többi része pedig átalakul és rezgések formájában megy végig az arcodon ("slo mo" vidiknél ez jól látszik a YT-n), majd a csontozatodon és úgy "befelé" (ha elég erősen üt meg agyrázkódást kapsz ) míg az összes energia nem disszipálódik valamilyen formában. Persze közben az ő tenyere is kap az energiából, ugyanígy rezgések formájában, csak ugye a tenyerén jóval keményebb a bőre így ott nem tud olyan látványos lenni mint az arcodon, hanem valami magasabb frekvencián történik de csípni fogja neki is rendesen (a bizonyíték hogy a betonnak is "fáj" ). Végül pedig tovább lendül a keze míg nem állítja és kvázi ott "fogy el" az elején az ütésébe fektetett energia.
(#52518) Lauda
Viszont itt akkor is ki kell emelni, hogy a betontömb mozgási energiája. Itt van talán a kavaródás a nyelvezetben, hogy szokás úgy mondani "hétköznapias" kifejezéssel, hogy a betontömb nyelte el mozgási energia formájában.
[ Szerkesztve ]
Jó, most elkezdtük tekerni a dolgot másfelé. Ha 100% ragaszkodunk a fizikai számokhoz, akkor nyilván valamennyi energiát elnyel a betontömb és a vastömb is, ha nekidobsz egy pingponglabdát , akkor is. Legfeljebb emelkedik a hőmérséklete 0,000000001 celsius fokot (átalakul az energia hőenergiává). Tehát ha leesel a negyedikről a betonra, akkor a földgolyón biztosan okozol valamekkora hatást. Azt gondoltam maradhatunk az életszerűség szintjén.
[ Szerkesztve ]
Lecseppen a víz a betonra, fújja a szél stb.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Igen, ha a szavakon lovagolunk, akkor ha leesik a szempillám a földre, egész biztosan okozok valamilyen változást a földgolyón.
(#52523) philoxenia Ok.
[ Szerkesztve ]
Nem szavakon, ez fizika. Fordítsuk meg a dolgot. Nem pingponglabda esik betonra, hanem mozgó betondarab ütközik pingponglabdával, ami elrepül. Hová lett az energia? Mi "nyelte" el?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Látom a hőség máris megborította az emberi agyműködést!
Még jó, hogy elnyelésről van szó, mert ezt már nem nyelné le az ember, ami itt folyik!
Valamelyik találat jobb lenne?
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Tudsz te ha akarsz!
Különben amennyit offoltok, már mehetnétek a BestBuy topikba is.
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Tegnap Tata-Oroszlány vonalon semmi rendkívüli (vagy épp ez a rendkívüli?) nem történt, meglepetésemre nem voltak racsing srácok, türelmetlenkedők.
Pedig előttem egy Seat Cupra ment, mögöttem egy bömös, és egyszerűen tempósan, értelmesen mentek. Legtöbb esetben amikor az Asrta-val megyek, akkor van valami baromság, letolás, seggbejövés, mutogatás... most meg semmi.
Tehát ilyen is van.
Vagy ez akkor itt épp off-topik?
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
Hát, ha senki nem vezet úgy mint egy állat....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Sziasztok!
Nem tudom, hogy jó helyre írok.
06.19-én lassan tolattam a parkolóban, mögém nagyon gyorsan érkezett egy autó, amit nem vettem észre, sem a radar sem tolatókamera nem jelzett.
Mindkét kocsin enyhe húzás látható. Nevet, telefonszámot cseréltünk.
Betétlapot nem töltöttünk. Mondtam, hogy a polírozást fizetem.
Az autómon "súlyobban" sérült, viszont márkaszervíz ingyen kipolírozta.
Ma hívott, hogy autószerelője szerint 50e a két elem festése és az új felni ára. (véleményem szerint polírozás elegendő, felni meg korábbi esetből származhat, nincs egyvonalban a húzással)
Mit lehet ilyenkor tenni? A baj az, hogy az Ő cégénél voltam továbbképzésen a cégem által. Tehát ha akarnak el tudnak érni a cégeken keresztül. Térfigyelő kamera nem tudom volt-e. Neki és nekem is van egy tanum. Bár elismerem a hibát, de ennyit nem vagyok hajlandó kifizetni érte.
Szia! Intézzétek a köteleződön keresztül. A te károd úgy is a tiéd, az övét meg rendezi a biztosítód. A balesetért egyébként is te vagy a felelős.
Mondjuk ez nem sok két fényezésért, meg egy felni javításért együtt.
Önmagában egy felnifelújítás 20 ezer, és egy elem fényezése is simán van 35 körül. Itt meg két elemet is fényeztek.
Switch Tax
Köszi a válaszod. Kb 2 hét telt el azóta. Ki tudja, hogy azóta hogy sérülhetet az autója. (Beismerte, hogy ez már a 6. alkalma volt). Nekem az a furcsa, hogy nekem ingyen volt ( vagy egy polírozás ára), akkor nehogy neki egészet le kellene festeni, mikor az enyém durvább volt.
Plusz a felnit is cserélné, mikor azt nem is én okoztam.
Néhány kép róla, sajnos az enyémről nincs, de az rosszabbul nézett ki.
[ Szerkesztve ]
Itt úgy látszik, hogy a felni is sérült.
Fizesd ki szerintem kb-ban neki, mert ha biztosítóra rendezed, akkor a károkozói szorzóval rosszabbul jársz. Az 50e pedig tényleg nem sok ezért.
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
Ez egy kacifántos helyzet. A sárvédőív és a hátsó lökhárító sérülése sincs egyvonalban az autó hossztengelyétől nézve. Aztán az a felni is érdekes, hogy csak a peremet kente meg, vagy belefordult az autódba az a küllős rész is. Legalábbis a képekből én ezt látom. Azt se felejtsük el, hogy nem egy álló autóba tolattál bele, hanem egy mögötted elhaladóba. Ezt most így utólag bizonygatni, hogy melyik már meglévő sérülés és melyik az okozott, elég reménytelen. Nem jutsz hozzá az autó korábbi képeihez. Esetleg a biztosítónál bukhat ki, ha úgy alakul, mert náluk megvan, hogy melyik rendszámra milyen javítást fizettek ki korábban. Ha jól tudom össze is vannak kötve a rendszerek a biztosítási csalások elkerülése miatt. De ez nem biztos, hogy így van. Esetleg kérdezd meg a biztosítódat, hogy egy ilyen értékű kifizetésnél mire számíthatsz később, aztán eldöntöd, hogy kifizeted, vagy biztosítózol.
[ Szerkesztve ]
amikor kb 5éve balfék módon magamra vállaltam egy balesetet (komolyabban össze sem ért a 2 kocsi, csak az öreg megijedt és padkára húzta az övét, amire ráment 1gumi+felni... padkáról lepattanva ért a miénkhez, amin akkora nyomot hagyott, hogy benedvesített újjal 1 mozdulattal letöröltem), biztosító 180ezerrel húzott meg... egy öreg ignisről volt szó egyébként... már bánom, hogy nem hívtunk akkor ott rendőrt, mert jobban jártam volna, ha oszt mindkettőnknek 1-1 10ezres bírságot...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
A biztosító ilyenkor hogy kezeli a bizonytalan sérülést? Ha én azt állítom, hogy hátsó meghúzást én okoztam (mert valóban azt húztam meg, kb a magassága megfelel az én autómnál), de a felni és a hát sárvédő nyomvonala nem oda esik, akkor azt nem én okozhattam. Miért fizessem ki? Hogy tudom bizonyítani? Betétlapot nem töltöttünk.
[ Szerkesztve ]
A biztosítót nem nagyon érdekli te mit állítasz (az okozott kárral kapcsolatban), hiszen honnan tudhatnád milyen kárt okoztál tolatás közben. A kárszakértő amit megállapít, az lesz a kiindulási pont. A betétlapos kérdést szerintem kérdezd meg a biztosítódtól. Nem ismerem az erre vonatkozó szabályozást. A betétlap utólagos töltése nem tilos (tehát ha nem a helyszínen töltitek ki). Az a kérdés, hogy van-e erre valamilyen időkorlát megadva (hogy hivatalosan és tisztán menjen az ügy).
szerk: természetesen ezek akkor lehetséges megoldások, ha még nem lett megjavítva az autója. Amennyiben az autószerelője már meg is javította azt az autót, akkor a biztosítós rész kizárva. Marad az egyezkedés kettőtök között.
[ Szerkesztve ]
Számold ki, hogy mennyit fogsz bukni, ha biztosító kifizeti a kárt helyetted. Kapásból azt mondom, hogy rosszabbul jársz, jóval drágább lesz a köteleződ pár évig.
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
Igen, valószínűleg.
Csak azt nem értem, hogy mi alapján fogja meghatározni a kárt az ő autóján. Mikor több sérülés is van rajta, nem lehet egyértelműen beazonosítani, mikor melyik történt. Akkor mindent rám verne a kárszakértő? Mert nekem kb egy polírozás volt, akkor neki sem lehet sokkal nagyobb a baja, pl ha a felnit tényleg én sértettem meg, az nagyobb nyoma lett volna az enyémen.
A grandiózus tudományos vitához, én csak ennyit szeretnék hozzátenni.
Szerintem most Newton és Galilei csak pislogni tudna.
https://howbad.info/
Mert mondjuk rogzitve van? A cikkbol kiindulva ezeknek az elemeknek pont az a celja, hogy megallitsak az autot es ne a dolgozokba menjen bele, tehat ha egy olyan elem lenne ott, ami elmozdul/elrepul az nem elnne tul biztonsagos ugyebar.
Persze a roncsolodas is lehetoseg, csak valahogy megis akkor tornek ossze jobban az autok, ha bentontombnek mennek es nem akkor, ha viztartalynak(pl. amit lehajtoknal szokas kihelyezni) vagy energiaelnyelonek mennek neki. Marpedig akkor torik ossze jobban az auto, ha tobb mozgasi energiat kell atalakitania, ergo az ellenparnak, azaz peldankban a bentontombnek kevesebb jut.
[ Szerkesztve ]
Köszi a linket! Tegnap célszerűbbnek láttam életszerűen, amolyan hétköznapi "szinten" gondolkodni. Ha most is ezt teszem, akkor itt is annyit jegyeznék meg, hogy a mozgási energiát a jármű karosszériája emésztette fel, azért néz ki ahogy és a bentülők is azért haltak volna meg, mivel az akadály szemmel láthatóan nem emésztett fel belőle semmit. Ha teszem azt egy homokkupacba hajt bele vagy egy másik járműbe (ami nem tank), ütközéscsillapító cuccba (mint a közútasoké), akkor valószínűleg jóval kisebb mértékben roncsolódott volna a jármű karosszériája és a bentülőknek is nagyobb esélye lett volna az életbenmaradásra, mivel az akadály is emésztett volna fel mozgási energiát.
Ha ragaszkodunk ahhoz, hogy ez pedig fizika, akkor egész biztosan emésztett fel az akadály is energiát, hiszen melegedhetett 0.0000000001 celsius fokot. Vagy rezeghetett 4200 hertzen 8 másodpercig. Esetleg keletkezett a betondarabokon 237 darab repedés.
Nem mindig azonos a kár 2 autóban. Nekem pl. 5 évvel ezelőtt tolattak, az autóján semmi kár, az enyémnek a rendszáma behorpadt, a lökhárítón is csúnyán karcok 25-30cm szélességben, vittem fényezőhöz, 15e ft-et mondott a lökhárítóra. És ha 5 évvel ezelőtt 15e ft volt, akkor most min 20-5e ft lenne.
A te esetedben akár a korábbi kárt is vehette rád, miért is ne, amikor te fizetsz
[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
Azt állítottad, hogy:
A betontomb nem igazan nyeli el az energiat. Pedig rengeteg energiát el tud nyelni. állításod általában vonatkozott a betontömbre.
Erre ezt írtam:[link] Erre még nem érkezett cáfolat. Rengeteg esetben képes elnyelni az energiát a betontömb.
Szerintem zárjuk itt le....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Nyilvan sokat el tud bizonyos szituaciokban, csak eppenseggel nem olyanokrol beszelunk
Amikor egy allo, rogzitett betontombbe belerongyol, akkor ott szinte semmit nem nyel el a betontomb. Elmelet es gyakorlat is ezt tamasztja ala. Pont. Lezarhatjuk.
[ Szerkesztve ]
Nem mondtam, hogy autóval... [link]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
Mióta mehet rehabos kocsi a főúton? Már nem az első eset, piros lámpához lazán beáll a többi autóshoz.
Mit értesz rehabos kocsi alatt?