igen, azokra valószínű nem fog vonatkozni, de hogy vizsgálják majd azt, hogy a határon belül egyenesen hazaautózol, vagy valamelyik másik kerületben autózol?
de aki a zónán belül lesz, az szerintem duplán jól jár, sőt triplán:
1. jobb a tömegközlekedés kiépítettsége (és ahol "nem lehet" autózni, ott még jobban kellene fejleszteni)
2. ha mégis autózni akar, akkor valamiféle kedvezményt kap a nem ott lakókhoz képest
3. élhetőbbé válik a környezet (más kérdés, hogy mondjuk hosszútávon kitelepülnek e az irodaházak / munkahelyek egy olcsóbb külső kerületbe. Például mekkora szívás egy Ipon-nak vagy bármilyen logisztikai cégnek, ami a 13. kerületben van dugódíjas övezetben)
A megtakarítás részen én is gondolkodtam, ha lesz időm, akkor végigbújom az mnb statisztikákat.
Lehet, hogy fogalmak között van különbség és az mnb a lakosság pénzügyi eszközeit veszi számításba, míg a pénzügyi szektor csak a megtakarításokat veszi figyelembe. Nem tudom.
Egyébként a lakáspiac egy lassú valami. Előbb el kell terjedni a köztudatban, hogy "mennek" a lakásárak, és utána tényleg mennek. Jobb egy stabil, lassan kúszó lakáspiac, mint egy hisztérikusan emelkedő lufi. Mondjuk neked lakástulajdonosként nyilván utóbb lenne jobb
De nemhiába vannak ott a hazai lakásárak ahol vannak (a régiós országok áraihoz képest).
Épp ma beszéltünk róla, hogy otp, mol kapitalizáció / könyv szerinti érték 0,7-0,8 körül van !
Vagyis a teljes otp-t / mol-t a piac nem árazza annyira sem, mint amennyit az eszközeik érnek a könyvelésük szerint. Ez sem véletlen. De annyira hihetetlen.
[ Szerkesztve ]