pár idézet a cikkből
Az M2 vonalán átlagosan 350 ezren, az M3 vonalán pedig 500 ezren közlekednek naponta a hivatalos adatok alapján, az uniónak készített előzetes tanulmány körülbelül az M3 forgalmát prognosztizálta az M4-re is.
Így látták 1996-ban:
Az első megvalósíthatósági tanulmány, ami alapján a metróépítést elkezdte a főváros, 1996-ban készült. Ez az anyag – ami aztán a Brüsszeli vállalás alapja is lett – napi 474 ezer utazással számolt.
A 4-6-os villamost naponta 150-200 ezer ember használja, kétszer annyian, mint ma a 4-es metrót.
a metróberuházás várhatóan nagyon hosszú távon sem térül meg... az üzemeltetési költségek is jóval a megengedhető felett járnak. Többe kerül a 4-es metró üzemeltetése, mint a másik két, összesen naponta 850 ezer embert szállító metróé együttvéve. Dorner számításai szerint 8-9-szer drágább a 4-es metrót üzemeltetni, mint a 2-es vagy 3-as metrót.
Ha a 4-6oson 200e ember utazik, akkor a 7-es buszon biztosan nem utazik annyi.
Sőt, ha a 4-es metró és a 7es busz is átlag 3 percenként jár csúcsforgalomban, akkor hogy lehetne már olyan sok utas a 7-es buszon, mint a sokkal nagyobb kapacitású metrón? Nemhogy annyi, hogy 100e-ről 470e-re ugorjon a 4-es metró forgalma a 7-es busz leállításával
Az vicces, hogy a Brüsszel felé tett vállalásban annyi emberrel kalkuláltak az M4-re, mint az M3-ra. Miközben az M3 észak déli közlekedésre nem sok alternatíva van, míg az M4-nek elég sok átfedése van az M2-vel és az 1-4-6os villamossal.
De ez a metróra kidobott pénz a közelébe se ér a mostani mutyinak. (stadionok, paks2, mol részvény vétel drágán, e-on vétel, budapest bank, mkb vétel, ésatöbbi......)