Topiklakók, és autóik
Gyorskeresés
Legfrissebb anyagok
- Bemutató Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Bemutató Route 66 Chicagotól Los Angelesig 2. rész
- Helyszíni riport Alfa Giulia Q-val a Balaton Park Circiut-en
- Bemutató A használt VGA piac kincsei - Július I
- Bemutató Bakancslista: Route 66 Chicagotól Los Angelesig
Általános témák
LOGOUT.hu témák
- [Re:] [bitpork:] Balatoni autós tali 2024
- [Re:] Elektromos rásegítésű kerékpárok
- [Re:] [sziku69:] Fűzzük össze a szavakat :)
- [Re:] [gban:] Ingyen kellene, de tegnapra
- [Re:] [antikomcsi:] Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- [Re:] Gurulunk, WAZE?!
- [Re:] [sziku69:] Szólánc.
- [Re:] [D1Rect:] Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- [Re:] [Mr Dini:] Mindent a StreamSharkról!
- [Re:] PLEX: multimédia az egész lakásban
Szakmai témák
PROHARDVER! témák
Mobilarena témák
IT café témák
Téma összefoglaló
Hozzászólások
Chal
addikt
Aha, hat az úgy már kemény. Valahol 90kHUF max, aminél meg nem kezd el gondolkodni az ember a gyári megoldásokon (pláne ha a 3rdp még szimpibb is).
Esetleg ebayrol egy megfelelő MULF vagy TCU?
Xmodule
őstag
Megjött ma németböl a fincsi 5W-40-es BMW olaj. Ki is cseréltem gyorsan amig még világos volt. Hát a régi olaj már nagyon nagyon fekete volt, de nem is csodálom, mert lassan 3 éve és 16e km-el ezelött volt cserélve (ha a szervizkönyv utáni idöpontban nem cseréltek olajat). Szoval már éppen idelye volt. Viszont a MAN levegö szurövel kicsit szenvedtem, mert pár centivel hoszabb volt mint a BMW szurö ami volt benne. De aztan rajöttem, hogy a szüröház tetejéve raktam be elöbb a szuröt és ugy vissza a helyére. Igy sikerult benyomnom. Végül is nem log ki sehol, csak azért azt vártam volna egy MAN szurötöl hogy az pontosan passzoljon. Más. Amikor az olajszurönek kiszedem azt a részét amibe bele van nyomva maga a szurö ott kell ugye cserélni a nagy o-gyürüt. Azt adják is a MAN olajszurö szetthez (szürö, alátét leeresztö csavarhoz, o-gyuru szuröhöz), na most a szerviz könyvbe azt irja hogy a muanyag végén a két kis o-gyurut is cserélni kell. Miért nem adnak a szetthez akkor olyat is? Most nem cseréltem mert nem tudtam hogy azt is kell, vagy hogy nem lesz benne a szettben. :S Majd legközelebb, addig megtudakolom a méretet. Pollenszüröbol is lehet venni kétfélét. Egyik ilyen szenes azt hiszem másik sima. Ti vetettek már ilyen szeneset? Azt irja az jobban kiszuri a polleneket allergia idöszakban viszont dupla annyiba kerul mint a sima.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
MPowerPH
félisten
Csak szeneset vegyel.
Don't Tread On Me
Stukker1987
senior tag
Ilyenem elvileg van,de ez csak a bluetooth-os telefonásra jó nem?
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
Chal
addikt
Attól függ milyen. Ha TCU akkor igen, az BT only. De abból is van olyan ami tud A2DP-t, azzal tudsz zenélni is, illetve léptetni a trackeket a telefonon kormányról, kiírhatja a titlet (ha van hova), stb.. Itt tudod csekkolni mit tud a tiéd:
http://www.bmw.com/com/en/owners/navigation/bluetooth/compatibility_check_intro.html
(Az országválasztás úgy vettem észre hogy szerencsére mindegy.)
Ha (M)ULF-od van, akkor abban lehet USB és BT is (nem feltétlenül együtt mindkettő), de szerintem erről tudnál. Mondjuk találkoztam már olyan emberrel -asszem a bimmerposton -, aki azt állította hogy teljes értékű MULF2 HIGH volt az a autójában, csak az USB-s része nem volt kivezetve (USB nélkül rendelték). Szóval némi kábelezés és kódolás árán egész olcsón lett USB interface.
[ Szerkesztve ]
Stukker1987
senior tag
Az a baj,hogy ez nem ismeri az autóm
Lehet hogy igazad van és TCU-m van bármit is jelentsen ez...
Olyat találtam eddig a csomagtartóban hogy BMW EVEREST E60 ECE. Még nem néztem utána hogy ez mi is...
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
MPowerPH
félisten
No, ma reggelre ugy nez ki meghalt az egyik elso parkszenzorom. Sajna ami van a regi hatso lokosben, az lilas, nem rakom bele. Meg szerintem nem is oda illik, mar ha a hatso mas, mint az elso.
Gyorsban rakerestem, es ezt talaltam. Irtam az eladonak, de ki tudja mikor valaszol... Ez elso szenzor lehet?
Don't Tread On Me
Champipi
senior tag
A Grom Audio is nagyon drága nem éri meg szerintem. Nem is értem a dension-t sem, hogy miért csak egy ilyen rohadt drága cuccacl tudnak előállni. VW-be például 30 000 Ft-ból megoldható lenne, de a BMW-seket meg szopatják.
Akkor már ennyi pénzből ilyen fejegységet kell venni 1-es vagy 3-as BMW-be, aminek a hátán van jól láthatóan Bluetooth felirat:
Itt árulják, és vannak még képek.
[ Szerkesztve ]
CharlieDrop
veterán
E46-ba is van ilyen?
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Chal
addikt
Jaham, én is néztem, csak ez meg már 150KHUF + posta + kódolás (+ ha kell, akkor az USB retrofitet is meg kell rendelni hozzá). Veri szerintem a 200-at a vége
Egyébként az analóg AUX tényleg annyira szar mint mondják, vagy csak placebo? Kicsit hihetetlen, hogy ennyire elbasszák (már ha tényleg igaz hogy nagyon csapnivaló a minősége).
[ Szerkesztve ]
BeZol
őstag
Nekem a kedves márkaszervíz nem szeneset rakott be, és csak következő olajcserénél (ami maszekoknál tettem) derült ki a turpisság, és folyamatosan bajunk volt. Nekem a torkom gyulladt be, barátnőmnek pedig az orra kezdett folyni. Csak szeneset vegyél!
whitezo88
nagyúr
ezen valóban nem érdemes spórolni, szinte semmi felár és csak kb évente kell cserélni úgyis...
viszont műszakiztató helyre valaki még pesten? bár lehet nem kéne aggódnom hiszen nincs se rendellenes hangja, se nem karácsonyfa, se futómű baja, fék is fog rendesen.
amúgy milyen "tartozékok" kellenek? vagy azt nem nézik? valahol olvastam hogy mintha még pótkerék is kéne (mert nézik a bordamélységet, de lehet csak ami fent van, számít...)
de tavasszal muszáj benéznem egy JÓ fényezőhöz. több mint egy éve ott van a szarul ködölt fény a kilincsnél, most meg mostam a kocsit és szépen feljött jobb első kerék mögötti küszöb sarkánál a festék, kikukucskált 1 cm2 részen a szürke fém....
[ Szerkesztve ]
Chal
addikt
Én ide szoktam vinni (egyelőre a nem-BMW-met):
http://www.gumicentrum.net
Ne tévesszen meg hogy gumis, asszem van a vizsgaközpontra külön brandelt lapjuk, de meg nem keresem most. Azért jók, mert én is blikkre szoktam bevinni, szerelő nélkül, mindig rákérdeztem, és megnyugtattak, hogy ha bármi gond van, akkor nem kell kifizetni a vizsgát, tán csak valami párezer forintos alapdíjat.
Szerk.:
Na itt le is írnak mindent:
http://www.gumicentrum.net/index.php?page_id=46
Egyébként nem valami über kult hely, én is csak azért keveredtem oda, mert 1 sarokra van. Viszont ott is maradtam, mert ugyan szerviz kapcsán nem hozzájuk járok (még csak gumicserére se), mégis mindig átment az autó elsőre, illetve nem akartak levenni soha semmilyen mondvacsinált indokkal.
[ Szerkesztve ]
BeZol
őstag
Én most fényeztettem motorháztetőt és kocsi jobb oldalát, de még kéne az első lökhárítót és a két visszapillantót is, mert most közelebbről sokkal szembetűnőbb, hogy tiszta kavicsfelverődés és bogárrásülés az egész
BP.-ieket nem ismerek.
Chal
addikt
Tudja valaki, hogy ezek az ilyen-olyan "fleet edition"-ök mit jelentenek pontosan? VIN dekóder írja egy autónál hogy "P7R9A Edition Fleet: James Fleet". Vagy ezek csak ilyen fantázianevek, egy adott felszereltségcsomaghoz?
Chal
addikt
Találtam egy autót ismerősi körben, szinte "rokontól" kategória. Rendezett előélet, patika állapot, viccesen kevés futás. Ismerjük az autót azóta hogy kigurult a szalonból, nameg a tulaját is. E91 320D, közepes felszereltséggel, utolsó szériás (tehát az első N47 előtti) M47T2 motorral.
A gond csak az vele, hogy 2007-es, én meg ugye jóval fiatalabbat szerettem volna. De arra gondoltam, hogy arra ez is jó, hogy a 2 hónap múlva születendő fiam telehányja, leegye Nomeg az eredeti tőkémből jelentős összeg megmaradna.
Szóval:
A verzió: beleülni a régi, de tuti autóba, jó áron, majd 2 év múlva eladni
B verzió: folytatni a szopást a használtpiacon, németországba utazgatni, vagon pénzeket kifizetni regadóra, és egyebekre, a végén peddig lenne egy (talán) jó állapotú 3 évvel fiatalabb és jobban felszerelt autóm, 1.7-szer többért.
Szubjektív jellegű a kérdés nagyon, de kíváncsi lennék ti mit választanátok.
Stukker1987
senior tag
A "megbízható" autó felszereltsége megfelel neked?
Ha igen akkor sztem dönts a biztos mellett,főleg ha jó árban van....
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
BeZol
őstag
Én az ismerős autóját választanám, igaz szerintem már elég régiesnek hatnak a 2009 előttiek, de ez szubjektív, mert az első lámpák és a motorháztető sokkal jobban tetszik, a frissített hátsó lámpák viszont nem
A motorerő miatt szerintem nem kell aggódni, nem hiszem, hogy egetverő különbség lenne a 184, 177 és 163 lóerős 2literes dieselek között, de egy chiptuning mindent helyrepofoz ha kell.
Ha a felszereltség is megfelelő, és rejtett kellemetlenség nem várható, akkor ez egy jó vétel, és még spórolsz is
Az idők folyamán belül az iDrive kezelője változott, és a navi lett 3D-s. A többi apróság lehet, legalábbis én nem jegyeztem meg, de ezek sem fontosak sztem, csak a külső
Turbó-ra (lehet lassan cserélni kell, és 320d esetén talán 350k csak a turbó), esetleg vezérműláncra (nem tudom abban szakadnak-e, és cserélte-e már), gumik állapotára (főleg hátsó 2, mert gyorsan kopnak és nem suzuki méretek) és téli gumi szettre érdemes rákérdezni (az jó ha felnivel együtt van). Ezekkel a kérdésekkel lehet még alkudni is tudsz majd
Champipi
senior tag
A46-hoz nem tudom van-e gyárliag Bluetooth-os fejegység, mert hiszen abban az időben ez még nem volt elterjedve, viszont az E46-os fejegységéhez meg nagyon olcsón 25 - 30 000 Ft körül kapni lehet CD tár emulátos kütyüket.
Chal
addikt
Köszi mindenkinek a válaszokat, én is a régi, de tuti megoldás felé hajlok.
Az autóban 145k km van, szívósor (pillangószelep) ellenőrizve lett többször is (az illető rokon fia bmw fanatikus, kezelgeti az autót a faterjának ahogy kell). Láncról nem tudnak semmit, illetve a gyári van benne. A turbó szintén gyári, nem lett még cserélve. Egyébként ezeknél a régebbi M47T2 motoroknál is jelen van a turbóprobléma ugyanúgy mint az N47-eknél?
Gyári felnin van 4db most ősszel vásárolt téli (pontos típust nem tudok, de nem defekttűrő hálisten), +4db replika felnin 2 éves nyáriak. A replikák nagyon rondák szegények, azokat otthagyom asszem
CharlieDrop
veterán
Ha rám hallgatsz 2011 előtt nem veszel N47-es motorú autót...
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Chal
addikt
És 2007-es M47-est?
CharlieDrop
veterán
Az M47TU2 sem problémamentes, ahogy az összes M47 sem az, de az sokkal strapább.
N47-nél gyenge a lánc azt 2011-ben javították egy vastagabbra és erősebbre.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Chal
addikt
Igen, arról olvastam én is, nagyon csúnya ügy. Az a kemény, hogy már facebook csoportjuk is van azoknak akik felületek vele a szopórollerre:
https://www.facebook.com/pages/BMW-Problem-Timing-Chain/293617047394760
CharlieDrop
veterán
M47-nek meg szívósori pillangószelep bajuk van leginkább...
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
Jónagyot kívánok mind1kinek!
Megfordult bennem a világ és nézegettem bmw-ket.
2007 320d automa és
vmi E61 (520)
A fenti típusoknál mire kell figyeljek ha netán eljutok a vételig? Előre is köszönöm szépen.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
MPowerPH
félisten
Lanc+szivosor+turbo.
Don't Tread On Me
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
szokeherceg
tag
Letettél a Q7-ről? Jó döntés
Kétfajta motoros van: aki már esett, és aki esni fog...
whitezo88
nagyúr
mi a baj Gazsival?
hdman
őstag
A szivosor nalam is porondon van az offos automon.
Sopron city :)
Röhögni fogsz de nem fér be a kapun
(#21880) whitezo88 : Gazsi státusza nem teljesen tiszta és a volt főnököm nem ismeri el hogy tartozik nekem. Uh le lesz rakva ügyvédnél , és majd ha lemegy a meccs a bíróságon vagy lesz, vagy nem.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Balupapa
senior tag
lol
_-=*WheelWhores*=-_
Hess
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Balupapa
senior tag
én voltam itt előbb
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
Mármint tőlem Különben sem biztos hogy bimmer lesz még ,mert én alaposan körbejárom a dolgot. De azért nem olyan rosszak ám, hiába a Polo-hoz hasonlítod
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
Balupapa
senior tag
Te már nem kellesz
Alaposan? ennyi? hogy megkerdezted itt a fórumba mik a betegségek és leszürted h lánc meg pillangók?
Ennél kicsit jobban belemerültem
[ Szerkesztve ]
_-=*WheelWhores*=-_
Azt nem értem hogy merülhet fel benned hogy az itt feltett kerdesen kívül mást nem tettem? Talán mert mindenki magából indul ki?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
whitezo88
nagyúr
Na megvolt a muszaki, atment siman de futomuvet kell ujitani, ereztem is hogy egy ideje kopog meg nem tok egyenes menet kozben. Bal lengokar meg jobb kormanyosszekoto, elobbi ugye a huzosabb. Munkadijjal 77 euret mondott a kettore de meg megkerdem a azerelom o mennyiert tudna. Ittlemfordert mondtak 50ert lengokarra. Azon lehetne valahogy sporolni.
whitezo88
nagyúr
elsőre találtam 30ért, másodszorra meg 20ért... tudtam hogy olcsóbban meg lehet úszni.
MPowerPH
félisten
De meg az a 77 leirt euro sem volt olyan veszes, foleg munkadijjal.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
whitezo88
nagyúr
nem euró, hiszen magyarhonról beszélünk...
EZER. 77 EZER. ami sok.
euret=ezret, csak mobilról írtam.
[ Szerkesztve ]
MPowerPH
félisten
"Munkadijjal 77 euret mondott a kettore "
Ebbol szurtem le... De ha forint, akkor tenyleg sok...
Don't Tread On Me
CharlieDrop
veterán
így tényleg más
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
whitezo88
nagyúr
hát ja, tegnap este írtam szerelőmnek akihez szoktam vinni, hogy mennyiért tudná megcsinálni, majd még jelez.
meg megnéztem, mióta megvan húszezer km mentem vele 1,5 év alatt, 2500 euró értékben tankoltam döbbenet.... (magyar átlagfizetéshez nézve, én se keresek százezreket)
[ Szerkesztve ]
CharlieDrop
veterán
Jah, tankolás tud meglepiket okozni, anno e36 23iA-nál volt, hogy 3x tankoltam egy hónapban azért az simán 70 ezer Ft...
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
hdman
őstag
En sajna 100-130at szoktam eltankolni
Sopron city :)
CharlieDrop
veterán
Annyit nem mentem sose, a 130 az úgy 5 tank, ha egy tank 600 km-t bír az brutál mennyiség, havi 3000 km
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
whitezo88
nagyúr
gondolom ingázik, (vgy taxis )
barátnőm nevelőapja minden munkanap Paks-Dunaújváros közt megy, az bő ötven km, napi száz, havi kétezer. Mivel diesel és főúton megy az 2 teli tank még így is, bár cég fizeti legalább.