Hirdetés

2024. május 3., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2023-12-13 05:07:51

LOGOUT.hu

Topiklakók, és autóik

Összefoglaló kinyitása ▼

Hozzászólások

(#21301) CharlieDrop válasza Casanova* (#21300) üzenetére


CharlieDrop
veterán

de, mert ennyi erővel irány a szalon és kiválasztani egy adott konfigurációt :R

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#21302) Casanova* válasza CharlieDrop (#21301) üzenetére


Casanova*
veterán

hát ja! nem egyszerű jó kocsit találni,amilyet szeretnénk!
:D

[ Szerkesztve ]

"Ha bírálnak téged,akkor valamit jól csinálsz. Hiszen csak azt támadják,akinél a labda van." ( BRUCE LEE ) ヅ ҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳ

(#21303) MPowerPH válasza Shadowbull (#21284) üzenetére


MPowerPH
félisten

Te így állsz hozzá bármely tuning témához, de nincs is ezzel semmi probléma. Általában a gyáriak is pont így reagálnak. Szerintem egyébként egy gyári szerviz nagyobb kárt okoz magában az autóban, mint egy ártalmatlan chiptuning, és még a gatyádat is otthagyod.

Don't Tread On Me

(#21304) ignorant válasza MPowerPH (#21303) üzenetére


ignorant
senior tag

Karnak nem neveznem, de pofatlan lehuzas az teny.

Az hogy artalmatlan a chiptuning szerintem eleg meresz kijelenteni par 1000km utan.

Nezd meg valami szoftverrel a kocsit, valoszinuleg mar most sokszor logolta h tuning miatt elcsusztak ertekek, kulonobozo nyomasertekek meg miegymas.

Azt gondolni hogy a tuning nincs semmilyen rossz hatassal szerintem egyenesen ostobasag.

(#21305) MPowerPH válasza ignorant (#21304) üzenetére


MPowerPH
félisten

Az ellenőrzés megtörtént. :) Nemrég vettem egy diagnosztikai csomagot, így magamnak csinálom.
3 hiba íródott be eddig... Az egyik a hátsó féklámpa(jó lenne már izzót cserélni), a másik az audio rendszerrel kapcsolatos. Egyszer behülyült a CD drive, és csak dobálta a számokat egymás után. És kaptam egy magas kipuff gáz hőmérséklet hibát. Nulláztam mindent, most csak a féklámpát dobja ki, 2 hét után. Szóval nem kezdek aggódni. :)

Pont most filózok azon, hogy csak simán programból én eltudok e indítani DPF regenerációt? :U Mintha úgy rémlene, hogy lehetséges. Még nagyon az elején vagyok, de gyorsan visszahozza az árát, ha belejövök.

A gyári szervizekről pedig tudnék mesélni. Néha azt se tudják, hol kezdjék el a hiba keresést, és olyan dolgokat kicserélnek, aminek semmi köze ahhoz, amivel gond van. Míg egy becsületes szaki bizony addig keresi a gondot, amíg meg nem találja, és közben nem kell a fél autót kicserélned.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#21306) MPowerPH válasza MPowerPH (#21305) üzenetére


MPowerPH
félisten

Egyébként tök érdekes szaga van az autónak. Mint az ecet... Azt hiszem megint sok volt a városi kósza. De hétvégén Skócia, majd akkor pucolhatja magát. :)

Don't Tread On Me

(#21307) genius5000


genius5000
tag

Érdeklődnék, hogy a 96-os 318i sedanba, a mostani műszer egységem nem fordulatszám mérős, hanem órás.. Ki lehet egy az egybe cserélni fordulatszám mérősre? Mit kell tudni még hozzá? Meg a mostani órám még meg van bolondulva picit, mert a vízhőfok mutató "ugrál"... Ez mitől lehet?

Köszi

Ne akarj mindent megszerezni! Ne akarj tökéletes lenni! Te egyszerűen csak élj a világba!!

(#21308) Shadowbull válasza MPowerPH (#21305) üzenetére


Shadowbull
addikt

azt ugye tudod hogy a piacon beszerezheto diagnosztiaki cuccok a hibakodok es egyeb informaciok toredeket latjak csak....

Magas kipufogogazhomerseklet az bizony a tuning jele. Turbot fogja kifingatni elobb-utobb.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#21309) KINKY_007 válasza Shadowbull (#21308) üzenetére


KINKY_007
aktív tag

Az OBD csatin lehet rácsatlakozni a kocsira-akár BT-n keresztül, de a software adja a lényegét, azt meg a BMW meg adja ki, csak saját szervíznek, ha jól tudom.

A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.

(#21310) MPowerPH válasza Shadowbull (#21308) üzenetére


MPowerPH
félisten

INPA. Nem tudom mit tudhat, de hogy mindent kiir,az fix. Es a minden az minden. Ilyet hasznal otthon bmw-hez a volt szerelom es muha is. Es anno az nt-nel os ezzel neztek az automat,szovall szerintem az lesz az.

Don't Tread On Me

(#21311) Shadowbull válasza MPowerPH (#21310) üzenetére


Shadowbull
addikt

nezd, nekem aztan mindegy ki miben hisz :)

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#21312) MPowerPH válasza Shadowbull (#21311) üzenetére


MPowerPH
félisten

Nekem is. Szoktak mondani, nincs olyan ami nem beszerezhetetlen.

Don't Tread On Me

(#21313) CharlieDrop válasza MPowerPH (#21312) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Ez igaz. Nincs beszerezhetetlen.

De én fenntartom SB azon véleményét, hogy az általános hibakódolvasók nem mindig állnak a helyzet magaslatán.

Másrészt az hogy van hibakód vagy nincs, nem mindig egyértelmű. Illetve ha van, az sem biztos hogy csípőből tudja egy hozzá nem értő, hogy mitől van.

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#21314) ignorant válasza MPowerPH (#21310) üzenetére


ignorant
senior tag

INPA nem rossz, de vannak reszletesebb / tobb infot ado programok.

Nekem is INPA van egyebkent, alap dolgokra jo.

(#21315) ignorant válasza ignorant (#21314) üzenetére


ignorant
senior tag

Melyik verzoid van meg amugy?

(#21316) MPowerPH válasza ignorant (#21314) üzenetére


MPowerPH
félisten

A teljes csomag ezekből épül fel: Én úgy tudom, és javítsál ki ha tévedek, de ez a teljes gyári programcsomag)

BMW DIS V57
BMW SSS V32
BMW TIS V8
INPA 5.0.2
EDIABAS 6.4.7
WINELDI 2.6.1
NCS Plant 3.0.5
NCS Expert 3.0.8
NFS WINKFP 5.1.0
BMW WDS V12.0 - BMW Wiring Diagrams
MINI WDS V7.0 - MINI Wiring Diagrams
BMW Owners Manuals
BMW ETM (Electronic Troubleshoot Manual)
BMW KSD V2.0 (Error Code Catalogue & Labour Calculator)
BMW EBA V2.2 (Retrofit Options Installation Guide)
BMW ETK V2.36 (Electronic Parts Catalogue)

Egyébként a kipufgáz hőmérséklet egyszer volt eddig magasabb, és a DPF előtt mérte, tehát a turbora ez pont nem veszélyes. Mentem pár kört, hogy monitoroztam a gázhőmérsékleteket(azt hiszem 3 helyen méri), pluszban az egyéb hőmérsékletet is kiírattam. Pár tempósabb karika után is minden ok volt.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#21317) ignorant válasza MPowerPH (#21316) üzenetére


ignorant
senior tag

Igen azaz, nekem is ez a verzio van.

(#21318) MPowerPH válasza CharlieDrop (#21313) üzenetére


MPowerPH
félisten

Nem, ez nem egy általános hibakódolvasó. Ez egy software csomag, ami cakk. 64gb. Ha ez nem mondja meg mi a baj, akkor ott nagy a gond, mivel a dealer is ugyan ezt használja.(persze annyi különbséggel, hogy neki mindig megvan a legújabb verzió)
Kábelem még nincs, azt kölcsönzöm egyenlőre.

Az más kérdés, hogy a használatát tanulni kell, mert nem egyszerű. Ha pedig talál valamit, vannak szakmai fórumok, ahol közzéteszed, és a jártasak leírják, hol a probléma.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#21319) Shadowbull válasza MPowerPH (#21316) üzenetére


Shadowbull
addikt

kukkantsd meg ezt a kepet, es gondold vegig meg egyszer, hogy vajon a DPF elott mert tul magas kipufogohomerseklet veszelyes-e a turbora.

a tobbihez meg ideznek egy masik topikban megjelent hozzaszolast, nalam a temaban jartasabbtol:

a mai, 20-30 vezerlot felvonultato, flashelheto autok szoftverlogisztikaja joval komplexebb, mint amilyennek az a fotelbol tunik, raadasul evente tobbszor is valtozik bennuk a szoftver, azaz egy elofizetesre is szukseged lesz, hogy mindig megkapd az aktualis diagnosztikai leiroadatbazisokat, kulonben a legujabb gyartasu autokhoz (vagy amiket felflasheltek) hozza sem tudsz szagolni.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#21320) CharlieDrop válasza MPowerPH (#21318) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Nem vitázom (kivéve a dpf előtti magas hőmérsékletet, mert eddig úgy tudtam a turbó nem a dpf után van).
Mindenki abban hisz amiben szeret. Én tudom mennyire komplex a dolog ezért nem is próbálkozom vele. Néha a saját szerelőm is megizzad ezekkel pedig nem ma kezdte. Az egy dolog, hogy kiolvas dolgokat, csak nem mindegy mit és ezt hogyan értelmezed.

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#21321) MPowerPH válasza Shadowbull (#21319) üzenetére


MPowerPH
félisten

Nem is akarok újabb autót nézni vele, ellenben ezekre mindre jó, faceliftet is beleértve. Új szériák nincsenek benne természetesen, ellenben az összes 'kifutott' modell igen, amiknek a szoftvere már nem változik, így fölösleges a frissítés.(az enyémben sem változik semmi...)

BMW 1 Series E81, E82, E87, E88
BMW 3 Series E30, E36, E46, E90, E91, E92, E93
BMW 5 Series E28, E34, E39, E60, E61
BMW 6 Series E24, E63, E64
BMW 7 Series E22, E32, E38, E65
BMW 8 Series E31
BMW X3 - E83, X5 E53, X5 - E70, X6 - E71
BMW Z1 - E30, Z3 - E36, Z4 - E85 / E86 / E89, Z8 - E52
MINI R50 / R52 / R53 / R55 / R56 / R57

Don't Tread On Me

(#21322) MPowerPH válasza CharlieDrop (#21320) üzenetére


MPowerPH
félisten

Igen, a DPF előtt van. Van egy érzékelő a turbo után, a DPF előtt, és a DPF után. Írtam a Halliwell Jones -nak ezzel kapcsolatban. Azt a választ kaptam, hogy a chiptuning, plusz a DPF regenerációs fázisa okozhatta a túl magas értéket. Az elektronika ilyenkor közbeavatkozik, hogy védje a kipufogórendszert a károsodástól.

Idő kérdése. Tegnap belőttem, hogy zárásra húzza fel az ablakokat(sajnos a tükröt ennél nem lehet, csak gombra megy), meg a hazakísérőfényt aktiváltam. Megnéztem, hogy kb. mennyi idő, mire eléri a hűtővíz az üzemi hőmérsékletet. Kb. 9 perc, +3 perc az olaj, fűtéssel. Szóval jelenlegi körülmények között a 10 perces szabály él, addig nincs rugdalás. Váltót lehet monitorozni, egy grafikonon rajzolja a progi a működését. Lehet vele játszani... Meglesz a programom az esős szabadnapokra. :)
Hibakódot kiolvasni pedig 3 kattintás. Elindul egy teljes diag(8 perc kb., végigzongoráz vagy 8 egységet), ami full automata. Km-re kiírja, mi volt a hiba, jelen van e, és adja a magyarázatot alul hozzá. Pont ehhez a részéhez nem kell nagy tudomány...

Don't Tread On Me

(#21323) ignorant válasza MPowerPH (#21322) üzenetére


ignorant
senior tag

Kabelhez amugy kb 10-20e Ft-ert jutottam, majd megkeresem hol vettem ha erdekel (irtad egy korabbi kommentben hogy kolcson kabellel hasznalod)

(#21324) CharlieDrop válasza MPowerPH (#21322) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Tényleg nem kell, kapsz egy 2D52-es hibát, azt örülhetsz

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#21325) whitezo88


whitezo88
nagyúr

lassan át lehetne nevezni a topikot "BMW 335D tuning - hogyan s miképpen?"-re ;]

ignorant: a tuningbox és hasonló kókány szarokat gyártó cégek is megélnek... józsi veszi azokat is tömegével a 3as Golfba meg a 1.4 F Astrába.

[ Szerkesztve ]

(#21326) ignorant


ignorant
senior tag

Amugy ez tokeletesen peldazza, hogy mi kell ahhoz hogy ezek a "chiptuning" cegek a mai napig megeljenek, szamomra elkepeszto.

(#21327) CharlieDrop válasza whitezo88 (#21325) üzenetére


CharlieDrop
veterán

itt nem az a kérdés, hogyan, hanem hogyan ne ;)

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#21328) Champipi


Champipi
senior tag

Sziasztok! Vennék egy 120d-t, 3 millió alatt.
Mekkora szopás lesz egy ilyen autó?
Mennyit kell tartalékolni javításokra?

(#21329) whitezo88 válasza Champipi (#21328) üzenetére


whitezo88
nagyúr

nem sok. 5-10% legyen áron felül ha közbejön valami, ebből egy turbófelújítás is megvan, ha kellene. meg ennyiért nem lerúgottat kap csak az ember szerintem.

(#21330) MPowerPH válasza whitezo88 (#21325) üzenetére


MPowerPH
félisten

Egyébként ha figyelmesen olvasol, akkor láthatod, nem arról volt szó.
Ma megnéztük haverom autóját(E46 320i). Kicsit gyengus volt, főleg magasabb sebességen volt észrevehető. Kidobott egy camshaft sensor hibát. Köv. héten jön meg hozzá az alkatrész, reméljük jó lesz.

Don't Tread On Me

(#21331) MPowerPH válasza MPowerPH (#21330) üzenetére


MPowerPH
félisten

Egyébként érdekes dolog ez a 320i is... Haver amióta megvette, csak szív vele. Vákuumszelep probléma, olajfolyás több helyen, kis olajszint(kb. 1,5l maradt benne, az autó nem jelezte, hogy probléma lenne, mivel az is rossz volt benne), lambda, szivárgó hűtés, körbe rohadó kaszni. :U Most meg ez...
Ez alapján az E46 se egy megbízható modell. Engem a rohadás az, ami a legjobban meglepett.

Don't Tread On Me

(#21332) whitezo88 válasza MPowerPH (#21331) üzenetére


whitezo88
nagyúr

az enyém 14,5 évesen nem rohad. sehol. pedig erre háklis vagyok! és nem beteges, kora miatt vannak dolgai csak. pl 2 hete elszakadt a szál a bal karban és nem lehet váltani a boardon a kiírást. tavaly ugye 2 szimmeringet kellett cserélni de azóta száraz minden, motor 100%. nem is csattog hidegen se, stb. jó öreg M43 motor, örökélet+1 nap.

[ Szerkesztve ]

(#21333) MPowerPH válasza whitezo88 (#21332) üzenetére


MPowerPH
félisten

Pont ezért írtam, hogy a 20i(jó öreg, soros 6-os) nagy csalódás. A rohadásban egyébként közrejátszhat több tényező is. Ez esetben a tengerparti város, plusz sérülések szakszerűtlen javítása.

Don't Tread On Me

(#21334) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Mire nem jó a program... Ugye itt azt mondtátok, hogy nem lehet nullázni a váltó viselkedését, hanem magától újratanul. Pedig nem, van egy hosszabb távú memóriája is, és ha az előző tulaj stílusa nagyon eltért, akkor zavaró lehet, főleg erős gázadáskor, vagy városban közlekedve. Módszer a következő:
Gyújtás be, majd 30s-ig nyomni a gázpedált. És voilá, lehet vinni újra nulláról tanítani.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#21335) Casanova*


Casanova*
veterán

:D

"Ha bírálnak téged,akkor valamit jól csinálsz. Hiszen csak azt támadják,akinél a labda van." ( BRUCE LEE ) ヅ ҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳҳ̸Ҳ̸ҳ

(#21336) MPowerPH


MPowerPH
félisten

Ma megpadkáztam a bal első felnit. :O Pont annyira, hogy a lakk-festék lejött, 8 cm hosszan a széléről, egy helyen pedig kapott az anyaga is. Holnap viszem fényezőhöz, rákérdezek, hogy csak azt a kis részt tudják e javítani, bár szerintem nem.

Don't Tread On Me

(#21337) Gézengúz válasza MPowerPH (#21336) üzenetére


Gézengúz
addikt

Én a napokban feltettem a télit, vinnem kell görgőzni a nyárit, egy helyen meg van ütve, felni belső szélén....gondolkodom a 17-es Y mintás Rondell eladásán...Úgy látszik öregszem, előtérbe kerül a kényelem... :)

[link]

[ Szerkesztve ]

(#21338) Shadowbull válasza MPowerPH (#21336) üzenetére


Shadowbull
addikt

minek javittatni, ugyis lepadkazod a jovo heten megint.

Pazarol a világ, én meg segítek neki.

(#21339) CharlieDrop válasza MPowerPH (#21334) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Ez melyik fajtákra vonatkozik?
A Tronicokra, újabbakra, régebbiekre?

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#21340) whitezo88 válasza MPowerPH (#21336) üzenetére


whitezo88
nagyúr

lesz még több is, én múlt héten más autóval, utasként (Mondeo Ghia ami elég nagy autó) mentünk belvárosba, és ott is kellett parkolni. egyrsézt nagyon nehéz helyet találni, ha van is, iszonyat szűk, és az utcákban is óvatosan kell menni, ha nem akarsz tükröt veszteni. én ha nem muszáj nem fogok ezért belvárosba menni autóval utcai parkolásra. nem hiányzik hogy meghúzzák, ahogy néztem elég sok autón voltak ilyen sérülések... és amig kerete a vezető a helyet, láttam is hogy nekimentek egy autónak parkoláskor (igaz hátuljával az elejének tehát sérülés nem lett, a kis lökést felfogta a rsz tábla)

(#21341) BeZol válasza MPowerPH (#21336) üzenetére


BeZol
őstag

Nekem szinte mindegyik felniből hiányzik már egy ujjnyi darabka. A legdurvább persze a téli felni, ott a szélén kb. nesquik bogyó mélységnyire hiányzik több mint egy tenyérnyi hossz :B
Addig örülj, amíg csak a felni lesz sérült, és nem a fényezés/kasztni :Y
Legalább használjuk az autót, és nem csak egy helyben áll :DD

(#21342) MPowerPH válasza Shadowbull (#21338) üzenetére


MPowerPH
félisten

Nem tervezem... Így van, ha úgy parkol az ember, hogy közben a tájat nézi. Életemben másodszor fordult velem elő, E39-en a bal hátsót is megrántottam egyszer.
Tél előtt már lehet én sem csináltatom meg, utána pedig vagy cserélem az autót, vagy ha nem, akkor nyárra átfújatom mindet grafitra. Most rá se kérdeztem, tudnak e vele valamit kezdeni.

Gézengúz: Öregszel... :DDD

CharlieDrop: Azt nem tudom, de ami az enyémben van, arra biztosan.

[ Szerkesztve ]

Don't Tread On Me

(#21343) CharlieDrop válasza MPowerPH (#21342) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Köszönöm.

Azt tudom, hogy az 5HP18, ami az e36-ban volt, annak törölhető volt az adaptációja :) Meg néha vmiért alapra állt (sose jöttem rá az okára).

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#21344) whitezo88


whitezo88
nagyúr

keresd a hibát :)
[link]

adalék: [link]

[ Szerkesztve ]

(#21345) ignorant válasza whitezo88 (#21344) üzenetére


ignorant
senior tag

Egyszer szemelyesen is tapasztaltam hogy egy 5-osre elore raktak a holancot. Epic fail.

(#21346) CharlieDrop válasza ignorant (#21345) üzenetére


CharlieDrop
veterán

a megszokások :D

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#21347) ignorant válasza CharlieDrop (#21346) üzenetére


ignorant
senior tag

Mondjuk abbol kiindulva, hogy nem sokan vannak tisztaban, hogy hogyan mukodnek a teljesen alap, mindennaposan hasznalt dolgok korulottunk (pl.: GPS, micro, telefon, internet, stb), nem lehet hibaztatni / lenezni ezeket se.

Mindenesetre vicces.

[ Szerkesztve ]

(#21348) CharlieDrop válasza ignorant (#21347) üzenetére


CharlieDrop
veterán

Hát igen, sokan nem foglalkoznak a részletekkel...

Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

(#21349) whitezo88 válasza CharlieDrop (#21348) üzenetére


whitezo88
nagyúr

nem csak a részletekkel, már a fő elemekkel sem. Sokan (jogsisok) nem tudják megkülönböztetni hallásra a diesel és benzin motort sem... ha nincs ráírva a tankra mi kell bele, meg vannak lőve. (az rpm számláló meg űrműszer számukra)

[ Szerkesztve ]

(#21350) MPowerPH válasza whitezo88 (#21344) üzenetére


MPowerPH
félisten

Ügyes... :))

Don't Tread On Me

Útvonal

Fórumok  »  Technika, hobbi, otthon  »  BMW topik
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.