- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- LordAthis: AI Kérdés érkezett - 3600 soros Spagetti kód refaktorálása és budget
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Geri Bátyó: Agglegénykonyha – bevezető - igényfelmérés
- GoodSpeed: Bye PET Palack, hello SodaStream
- sh4d0w: Netflix? Ugyan, VW előfizetés!
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
Új hozzászólás Aktív témák
-
FLATRONW
őstag
Én úgy vagyok vele, hogy amíg a legtöbbet fogyasztó kártyához a legnagyobb teljesítmény tartozik, addig nincs különösebb gond. Igaz volt ez GTX 480-ra is. Mindenki gunyolódott rajta, de teljesítményben odabaszott.
Persze jó dolog az alacsonyabb fogyasztás, és nem feltétlenül a villanyszámla miatt, hanem azért is mert gond esetén van hova nyújtózkodni, mint ahogy jelenleg az NV-nek.
Innen pedig szerintem csak javulás várható, a következő generációra csiszolnak a gyártás technológián, ahogy azt megtették a 2. generációs Fermiknél is. -
do3om
addikt
A fogyasztással pl Amd esetén nem az volt a baj hogy sok. Senkit nem érdekelne, árban minimális ha 100w a különbség a villanyszámla esetén.
A gond a kártyákkal volt, pl amikor azt gondolta elég a 6pin, itt gond volt a fogyasztás, de csak mert elbaszta. Aztán több karinál is a tuning, nem bírta hüteni semmi, de ha megoldották volna ezt senkit nem érdekel hogy zabál csak menjen. Aztán az alulméretezett gyári hűtések meg a magyarázkodás meg Abu féle mosdatás hogy 100 fok felett hatékonyabb a vrm. Na az ilyen nevetséges dolgok miatt lett fontos a fogyasztás, de ha úgy tervezik hogy bírja nem nézné senki.
Ha netán most az nv kari fogyaszt majd 350w-ot de az a tégla hűtő megoldja, nem szenved miatta hátrányt, netán húzni is lehet és 400w sem okoz gondot akkor elnézzük a fogyasztást. Persze Amd fanok jönnek majd hogy most is legyen fontos, de még kell érteni hogy az ottani karikon sok gondot okozott ahogy azt írtam. -
most sokan ájuldoznak hogy egy csúcs kártya 300 watt fölé megy. Nem rég még középkategóriás kártya is volt olyan ami fölé ment, csak ennyi igazából.
A többivel( is) egyetértek a árazás aggasztóbb,de szerencsére ez egy hobbi, nem kényszerítenek engem hogy megvegyem bármelyiket : -
Jacek
veterán
Nade akkor ütötted az AMD a fogyi miatt, ez olyan mint 10 év fidesz után elmúltnyolcvévezni mert gyurcsány
Akkor is leszartam a fogyasztást meg most isTőlem jöhet a tégla kerti grill, az jobban zavar hogy 600k lesz..... a 3080-at meg tolják rá a Ti-re... Mondjuk nem érint mert mindenféle képpen megvárom az AMD-t.
-
Egon
nagyúr
válasz
keIdor #41485 üzenetére
Hát igen, régi szép idők...
Nekem 6800 Ultra volt, megváltást jelentett a 9700 Pro után...Sajnos az akkori házamban (Acousticase C6607) majdnem megfőtt: kegyetlen meleg volt.
A következő kártyám egy 8800 GTS 512 volt (G92b). Nálam ment vagy 3-4 évet, utána a haverom használta még legalább dupla ennyi ideig, mire megadta magát (pedig hullós széria volt; mondjuk én az első perctől kezdve custom (AC) hűtéssel használtam (Gigabyte volt egyébként)). -
GodGamer5
addikt
"NVIDIA GeForce RTX 3090 graphics card pictured"
[link] -
paprobert
őstag
A skálázódás tök jó dolog, de kapsz is cserébe valamit felhasználóként?
Sajnos ezt nem lehet egyetlen számba besűríteni, de a motorok között jelentős különbség van a "mit csinál / gépigény" mutatóban.
Mivel nem számszerűsíthető ez, így csak véleményeket lehet formálni, de pl. a R6 motorja az egyik legjobb ebből a szempontból. Alacsony a hardveres belépési küszöb, sok mindent nyújt, skálázódik is.
Ha csak az utolsó pont van meg, az baj.
-
-
GodGamer5
addikt
Total War Saga: Troy benchmark:
[link]Újabb 8 magot kihasználó game.
-
Kelleret
csendes tag
[Horizon Zero Dawn Benchmark Test & Performance Analysis]
Techpowerup tesztje -
szmörlock007
aktív tag
Egy kis Intel összes
Intel Confirms Xe dGPU Cadence And Reveals Foundry Strategy For Xe GPU Lineup
Intel Announces 10nm SuperFin Transistor – Roughly The Same Level Of Performance Uplift As A Node Shrink
Intel Announces Xe HPG GPU For Gamers – High Performance Xe Architecture Coming In 2021
Intel Benchmarks Monster 42 TFLOPs 4 Tile ‘Arctic Sound’ Xe GPU With 16,384 Cores -
-
Yutani
nagyúr
válasz
Devid_81 #41462 üzenetére
az ilyen idiotak miatt varjak gamerek millioi, hogy az AMD megvaltja a vilagot es lealaz mindenkit, mert a hires leakerek azt mondtak hogy...
Utana meg jon a fikazas, hogy nem errol volt szo pedig...
A PH-s tapasztalatok alapján az NV fanbouyok dobálóznak ezzel aztán vég nélküli élvezettel. -
nubreed
veterán
válasz
Devid_81 #41462 üzenetére
Régen még néztem őket YT -on, akkor még nem tünt fel, hogy mennyire károsak, pontosabban akkor még néhány jóslatuk bejött. Aztán az AMD Zen1, Zen+ környékén kezdett el nagyon félre menni náluk a kommunikáció, semmi nem jött be abból amit "jósoltak". Ebből jó nagy botrány lett, aszem akkor távoztak a YT -ról és csak patreon -on "terjesztik" az igét és a saját honlapjukon. Azóta lehet visszatértek YT -ra, nem tudom, de számomra az előbb említett esetnél váltak végleg hiteltelenné. Ráadásul a gyerek ír (vagy skót?) akcentusa rettentően irritáló.
-
Devid_81
félisten
válasz
nubreed #41460 üzenetére
Volt mar jopar rossz huzasuk, nem tudom mennyi fanjuk maradt, aki elhiszi nekik ezt a sok baromsagot...
Szerk: az ilyen idiotak miatt varjak gamerek millioi, hogy az AMD megvaltja a vilagot es lealaz mindenkit, mert a hires leakerek azt mondtak hogy...
Utana meg jon a fikazas, hogy nem errol volt szo pedig... -
nubreed
veterán
válasz
Devid_81 #41459 üzenetére
Hát már ők is (AdoredTV) elkezdtem magyarázkodni utána, hogy nem is úgy gondolták meg ilyenek. Csak a szokásos légből kapott agymenést nyomták, a saját "vízióikat", miután elszívtak 10 jointot. Lekéne lőni az egész bandát úgy ahogy van, többet ártanak mint használnak, kész csoda, hogy még léteznek.
-
GodGamer5
addikt
"Intel Xe-HPG for enthusiast gamers coming in 2021"
[link] -
Kolbi_30
őstag
válasz
gainwardgs #41456 üzenetére
Vega 56 is volt, azzal se volt soha semmi problémám.
-
Kolbi_30
őstag
válasz
gainwardgs #41452 üzenetére
És hol van lemaradva? 2080ti ott oké de a többi az +- 10%...es ugye nem abból adnak el sokat...
-
-FreaK-
veterán
válasz
gainwardgs #41447 üzenetére
Wundertreiber™
reloadedNeu Geladen!Kolbi_30: nem olvastad a topicot a Vega idején, mi?
-
Kolbi_30
őstag
válasz
gainwardgs #41447 üzenetére
Semmi baja a drivereknek egy ideje.. Az esetek 80% user error..
-
Yutani
nagyúr
válasz
gainwardgs #41444 üzenetére
400W-os Ampere-t neked!
-
Jacek
veterán
válasz
gainwardgs #41444 üzenetére
Neked valami negatív becsípődésed van? Besétálsz a bótba vagy kattintasz és gyűn az nv kártya mi a baj?
-
Kelleret
csendes tag
-
Devid_81
félisten
VideoCardz-rol:
Raymond Chan • an hour ago
What I've heard:
TITAN = 24GB
3090 = 20GB dual 3080
3080TI = 12GB
3080 = 10GB
3070/3060 = 8GBNem tudom ez mennyire igaz, vagy sem, mert mar mindenki hozzatesz, megszoroz mindent mindennel...
-
_drk
addikt
Ha a játék eleji sztori felvezetés nem fogott meg akkor tényleg hagyd. A legtöbb kérdésre választ kapsz idővel! De mivel ez egy sci-fi nyilván bele lehet kötni. Annyi mindenképp igaz, hogy el van azért nyújtva.
Az hogy mennyire unalmas a csomaghordás, hát kinek mi... Ezért rohadt megosztó mert nekem például izgalmasabb volt eljuttatni a csomagot A-ból B-ve, mint egy AC-ben campeket felszabadítani vagy végig lövöldözni pályákat akármiben.
A kihívás ott van benne, csak itt nem a harc az elsődleges hanem a terep, meg maga az út.
A csomagokra például van köpeny, csak az el van rejtve egyik bunker küldetései között.
(#41428) b.
Semmi baj nincs az irányítással. Pont hogy kontrollerel van benne egy kis kihívás mennyire szar is a terep(#41433) Laja333
A DS-re azt mondani, hogy bugyuta...
Vegyél egy szép nagy 4k tv-t HDR-rel és merülj el benne. Elég kimenni a játék legelején első küldire és állad le esik. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Kelleret #41435 üzenetére
A tartalom minőségének javulása főleg memóriát eszik, azoktól a számítás ugyanaz, vagyis a fő sebességgyilkosok a shaderek lesznek, ahogy mindig. A PS4-es a legtöbb teljesítménygyilkos shader felezett vagy negyedelt felbontáson fut. Míg PC-n natív minőségben. Meg lehet nézni, hogy a cloud megjelenítése például mennyivel részletesebb lett, vagy az SSR, de az árnyékok is, de ezt nehezen veszed észre játék közben, ezért fut a PS4-en visszafogott minőségben. PC-n az original opció a barátod, ha ez a minőség megfelel.
-
Kelleret
csendes tag
Horizon Zero Dawn PC vs PS4Pro Direct Comparison
Azon a részen kivül ahol a fűben forgolódik és a tress fx-et mantrázza nem igazán látom azt az "elersztjük a pc-s verziót ami miatt értelmes sebességre a nasa gépei sem képesek" grafika ugrást a ps4hez képest....most akkor hogy is van ez hogy mégis gyalázat?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Most az atmoszféra az nekem is tetszik. Azzal nincs bajom, sőt... csak a tartalmat hiányolom. De lehet, hogy én hamar feladom. A harcnak egyébként nem látom értelmét. Inkább kikerülöm az ellent. Lehet, hogy itt hibázok?
Az a baj, hogy jó néhányszor megaláztak már.
(#41433) Laja333: A Death Stranding kinézete koncepcióból sivár. Ezt nem lehet felróni neki, mert valahogy bele kellett rakni a játék dizájnjába a reménytelenséget, és ezt a legjobban egy kihalt és élettelen táj szemlélteti. Ilyen szempontból a Death Stranding egyáltalán nem rossz, inkább más. Az való igaz, hogy az ember számára egy paradicsomszerű táj sokkal szebb lesz, mint a Death Stranding pusztasága, de ha objektíven nézzük a grafikát, akkor nagyjából ugyanott vannak, csak a HZD-be a dizájn miatt sokkal nagyobb részletesség kell.
-
Laja333
őstag
válasz
huskydog17 #41401 üzenetére
Viszont a Death Stranding kinéztete nekem rém bugyuta. HZD legalább néz ki valahogy. Inkább legyen 30 fps de HZD mint 120 fps és DS.
-
GodGamer5
addikt
HZD PC-s grafikai analízis. Végre van értelme a 8 magnak.
[link] -
jah hát igen vannak benne logikai bukfencek a megvalósításban inkább, nem is a történetben.
Úgy gondolom a szállítmány roncsolódás dolgot felálozták a játékmenet " izgalma " érdekében, szándékosan elkerülve erre ezt az egyszerű megoldást és ugyan ezt gondolom a járművekről is, bár azt hozzá kell tennem, hogy PC-n messze kezelhetőbbek amúgy a mozgások és az egész játék. olyanná tűnik, mintha eleve PC-s egér billentyűzet irányításra lett volna megalkotva a mozgás és az egész majd ezt átültették a kontrollerre.
Egyértelműen megértelek a véleményeddel,eszemben sincs meggyőzni, mert tök érthető és megérthető ez a mit írsz.
Mondom, kb mint egy könyv. Ha valakinek nem tetszik, az nem fogja megváltoztatni a véleményét mert neked tetszik és fordítva is igaz ez.
Itt maga a futárkodás és az utazás jelenti azt amit más játékban az ugrabugra és mászás vagy az hogy harcolsz.
Ebben ez a kihívás, hogy csomagot szállítsd egyre nagyobb kihívásokkal , logikai feladatokkal, és az akadályok leküzdésével egy úthálózat és rendszer kiépítésével. Mint ha az életben dolgoznál azért ,hogy elérj a valamit és így haladsz előre a történetben és egyre jobban működik az egész rendszer amit felépítesz a játékban az utak, pihenők a felszerelésed stb.... Egyszerre frusztráló és élvezetes is nekem, tényleg furcsa és tény hogy nem jöhet át sok embernek. Egyszerűen vagy átjön az egész vagy nem. Engem az atmoszféra ragadott meg mindjárt, majd nem is engedett el. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Engem elsődlegesen az motivált, hogy a kérdéseimre választ kapjak. Például az időeső miért roncsolja a szállítmányt, és minket miért nem? Tudom, a kabátunk miatt, de akkor miért nem húzunk ilyen kabátot a szállítmányra? A járművek a terepre abszolút alkalmatlanok. Motorral szinte mindig el lehet akadni, nagyobb szenvedés, mint gyalog. Fura, hogy erre senki sem gondolt.
Én alapvetően azt gondoltam el, amikor láttam a trailereket, hogy ez ilyen futárszimulátorkodós mellékküldetésekkel megtűzdelt játék lesz, ahol majd lesznek izgalmas küldetések. Erre az egész játék csomagküldésre épül. Nem ez a választható mellékes, hanem maga a nagybetűs játék. Na ekkor durván ledöbbentem. Egy darabig szentül azt hittem, hogy az elején cipelgetek, aztán majd kapok valami frankó küldetést, esetleg bejutok oda, ahol az emberek el vannak szállásolva, mert ugye elvileg nekik cipelünk, de marhára nem látjuk őket.
Arról már nem is beszélve, hogy a gyaloglás olyan szinten túl van bonyolítva, hogy az beszarás. Nem elég a sticket irányba helyezni, még két extra gombbal egyensúlyozni kell, és a lendület is meg tud tréfálni. Csodálatos.És még az a hülye bakancs is kopik.
Én ezt csak úgy tudom értelmezni, hogy félbe lett vágva az egész. Játéknak készült ez, de valamiért ki kellett venni a tartalmak nagy részét, ezért sem jutunk le az emberek közé a föld alá, és végül ezért lett maga a nagybetűs játék egy olyan játékmechanika, amit más címekben maximum mellékküldetésekben látunk: vidd a csomagot A-ból B-be. Nehezemre esik elhinni, hogy tényleg ezt akarta Kojima.
-
A történet szenzációs és motiválja az ember hogy végig csinálja, de csak ha érdekli és megfogja...messze nem félkész hanem hangulatjáték inkább. Vagy bejön vagy nem pont ezért zseniális. Kb egy könyvhöz tudnám hasonlítani.Engem az elejétől fogva behúzott, elkapott az atmoszféra, élveztem a küldetéseket a sztori lassú kibontakozását.
Ez valakinek bejön és átjön valakinek nem,de messze nem félkész termék hanem pont nagyon is egész , réf éreztem ennyire kereknek egy játékot a világgal a karakterekkel és a történettel egyben. csak az érti meg akit elkapott a hangulata.nubreed : +1
-
nubreed
veterán
Hát engem egy csomó minden tud motiválni ebben a játékban. Pl az is, hogy minden gócvárost vagy helyet 5 csillagosra húzzak fel. Hogy kifogástalan állapotba szállítsak le minden cargo-t. Hogy pl. kiépítsem az úthálózatot. Ha PV területre megyek, hagyom magam behúzni mindig, hogy a boss -al harcoljak meg, ez sokkal izgalmasabb, másrészt sokkal több királkristályt ad. Maga a történet az egész mögött, BB flashbackjei és ami mögötte van, meg a többi karakterről ahogy kiderülnek a dolgok, szerintem nagyon jó, számomra egyáltalán nem unalmas.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
nubreed #41423 üzenetére
Én úgy értem a félkészt, hogy dizájnban nem áll össze. Funkcionálisan működik, de egy tripla-A-s cím esetében többet várna az ember annál, hogy futár legyen órákon át. Valamivel oldani kellett volna az unalomba merülő szállítmányozást. Én nagyon sokáig csak azért futárkodtam, mert azt hittem, hogy valami végre történni fog. Aztán ránéztem a neten, hogy lesz-e itt egyáltalán izgalom, és lényegében nem. Az egész egy nagy futárkodás. Ez nem áll össze. Valamit rakni kellett volna bele, mert az első pár órában még az van, hogy visz előre a kíváncsiság. Aztán a következő pár órában a düh, hogy nem lehet csak ennyi ez a játék. Aztán már semmi. Ráunok ugyanarra a feladatra. Ezt nem tudom hova rakni, hogy senki sem érezte a fejlesztésnél, hogy ez baromira kevés? Sokkal inkább gondolom azt, hogy a kiadó asztalra csapott, és kiadták így, mert nem volt többre idő. Ha viszont Kojima ezt tényleg ilyennek akarta, akkor az döbbenet, úgy neki sajnos kicsengettek. De Kojimáról nem akarom elhinni, hogy tényleg csak ennyit akart. Régen tudott ő alkotni is.
-
nubreed
veterán
Nem vagyunk egyformák, nem tetszhet mindenkinek minden ugyanúgy. Mondjuk a félkész dolgot nem értem, egyáltalán nem érzem félkésznek a játékot, sőt, ennyire jó minőségű, szinte bug mentes és sztoriban sem összecsapott releaset már rég láttam. Egyetlen komoly hibába futottam, volt egy rész ahol kifagyott a játék. Mint kiderült, elég sok embernél előjött ez PC-n, és az volt a megoldás erre, hogy a DLSS -t ki kellett kapcsolni azon a részen. Ezt leszámítva számomra minden tökéletes.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17 #41421 üzenetére
Elég sok köze volt hozzá a Sony-nak. Ők adták hozzá a motort, ugyanis ugyanazt a kódot használja, amit a Guerilla csinált a Horizon PC-s portjához. Enélkül nem lett volna PC-s port, hiszen jelentős módosításra lett volna szükség. De nem kellett, a Guerilla munkáját felhasználták.
-
huskydog17
addikt
Az elméleted ott is elvérzik, hogy a Death Stranding PC portjához a Sony-nak az égvilágon semmi köze.
Alapból Kojima Productions független csapat, továbbá a PC verziót az 505 Games adja ki, nem a Sony. Utóbbinak semmi beleszólása nem volt abba, hogy Kojima milyen PC portot csinál, illetve hogy legyen-e egyáltalán.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
nubreed #41418 üzenetére
Én nem látom a mélységet benne. Leginkább azt látom, hogy ez egy félkész játék, amire már nem akartak több pénzt áldozni, mert féltek, hogy az se hozza vissza, amit eddig elköltöttek rá, így kiadták ahogy van. Ebben a formában viszont sajnos unalmas. Ettől függetlenül örülök, hogy megjelent, mert marha jó paródiát csináltak rá. [link] - ezen például nagyon sokat röhögtem. Főleg az tud rajta nevetni, aki játszott az eredeti játékkal is.
(#41419) huskydog17: Én azért megnéznék egy játékot évekkel korábbról, ami így kezeli az átlátszóságot a vegetáció szempontjából.
Az animációkat nem mindig éri meg frissíteni. A legtöbb játékban ilyenek egyébként.
Az anizotropikus szűrés egy szimpla bug. A megatextúrázó miatt erre külön shaderek kellenek, és ezt le kell implementálni, ami pont az új meghajtókkal bugokat generál. Ez ki lesz cserélve az AMD kódjára egy patchben, csak ehhez előbb be kell építeni a D3D12MA-t.Nem áldoztak be semmit. Vissza lehet venni a grafikai minőséget a grafikai menüben. Minden original feletti szint egy extra. Nem kötelező bekapcsolni. Azoknak tervezték, akiknek megvan hozzá a hardverük, és azzal nem azt a tartalomminőséget kapják, amit a PlayStation 4. Ebben már valószínűleg az is benne van, hogy lesz egy PlayStation 5 port, amibe jól jönnek majd a feljavított tartalmak.
Az Ubi aktuális motorjai nem is kezelnek akkora részletességet, amiket itt kapsz. Majd az új AC kezelni fog. Az már jelenetenként 40 000 rajzolással dolgozik, és az közelít a Horizon jelenetenkénti 70 000 rajzolásához. A korábbi Anvil jelenetenként 3000 rajzolást csinált maximum, átlag inkább 1500-at. -
huskydog17
addikt
Továbbra se látok semmi olyat amit más játékok ne hoztak volna évekkel ezelőtt.
Vegetáció terén szintén láttuk ezt a szintet évekkel korábban, sőt van olyan játék, ami még ennél is szebb fűszimulációt csinál, csak sokkal gyorsabban és szebben. Wind animation nem nagy cucc, most már ez nagyjából megközelíti azt, amit az AC IV Back Flag és Watch Dogs 1 tudott 2013-ban és 2014-ben."A Horizon tartalmai át lettek tervezve."
Mégis sikerült az animációkat 30 fps-en tartani, azokat véletlenül elfejették áttervezni 2,5 év alatt.
Ezen felül egy olyan tök alap feature-t nem tudtak működésre bírni, mint az anizotropikus szűrésSzóval csak ismételni tudom önmagam, miszerint ilyen látványt már évekkel ezelőtt kaptunk sokkal jobb sebesség mellett, ez a legfőbb probléma ezzel a PC porttal, továbbá, hogy néhány feature és menü szimplán nem működik. Szerencsére nem csak én gondolom úgy, hogy ez a port el lett baszarintva.
Kérdés, hogy vajon mennyire érte meg beáldozni ilyen brutális mértékben a sebességet annak érdekében, hogy a játékos talán észreveszi-e a képminőségbeli különbséget a PS4 verzióhoz képest. Szerintem kevesen fogják észrevenni, de inkább azt, hogy egyik AA eljárás sem úgy működik a játékban ahogy kéne, nem stabil a kép. Ha az egész világ szerint ez egy elb*szott PC port, akkor vajon megérte-e beleölni 2,5 évet vagy inkább a PC verzió elkészítése sokkal kevesebb ideig tartott.
Ha viszont a fűszimuláció viszi el a sebességet, akkor ez a motor borzalmasan rossz hatékonysággal kezeli a növényzetet. Például az Ubi motorjai nagyságrendekkel gyorsabbak miközben nem csak hozzák ezt a szintet, de még szebbet is.
-
nubreed
veterán
Bocs, de ezt az mondja, aki az egészből csak ennyit lát. Amit Te írsz, az csak a felszín. Azt persze aláírom, hogy nem mindenkit tud magával ragadni Kojima ezen alkotása, engem megvett kilóra. Ez a játék sokkal mélyebb és több holmi DHL szimulátornál.
Egyébként erre írtam feljebb, hogy ez réteg játék, nem fog mindenkinek tetszeni. Az első pár órában nem láttál még semmit, később ahogy haladsz benne egyre nagyobb meglepetések lesznek, szép lassan kinyílik az egész történet és világ. -
Jacek
veterán
válasz
huskydog17 #41410 üzenetére
Most vagy nem akarod érteni vagy nem tudom, senki nem azt mondja hogy milyen faszán fút
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
nubreed #41413 üzenetére
Nem annyit, amennyit szerettek volna, másképp nem lenne PC-s port. Ilyen szempontból jól jártunk. Viszont a Sony nem fogja elérni a 10 milliós eladást még PC-vel együtt sem, ami egy exkluzív címnél erősen minimum target szokott lenni. De a költségeket legalább vissza lehet hozni.
A Sony is látta rajta, hogy az egész nem más, mint egy DHL szimulátor. A játékmenet kimerül abban, hogy csomagokat viszel A-ból B-be, közben küzdesz a tereppel, néha sír a gyerek, ilyenkor babázó szimulátorrá változik, stb. Ha eljutsz a csomagokkal a megfelelő helyre, akkor kapsz lájkokat. Ennyi. Ez ismétlődik sok-sok órán át. Felveszed a csomagot, egyensúlyozol a terepen, a gyereket megvigasztalod, kikerülöd a veszélyeket, lerakod a csomagot, és ugyanez újra. Egy idő után építhetsz utakat, amivel egyszerűbb lesz a járművekkel menni, a gond ezzel az, hogy még unalmasabbá változik a játékmenet. Én próbálom noszogatni magam, hogy vigyem még, de az első pár órában láttam mindent, azóta csak ismétlés. Ha pénzt adtam volna rá ideges lennék, de így csak az időm basztam el, azt meg túlélem.
-
Kelleret
csendes tag
válasz
nubreed #41413 üzenetére
PS4-en kb ~3.5 millió (van ps stat ott talán már több van) Kojima nem mondta hivatalsoan csak annyit hogy a költségek megtérültek..
[PS4 stat] Aztán hogy ebből mennyi az eladott példány azt nem tudom, mert ugye akár 1 lemez megfordulhatott már 100 kézen keresztül is az még mindig csak 1 db eladás de itt jegyzi 100 playernek...PC-re lassan eléri az 1 milliót steamen már nagyon rég 500k-1 millió között van steamspy szerint de ugye pc-n még az epicen is kapható ahonnan nem tudunk infokat... Szóval pc már akár lazán 1 millió felett lehet sőt csak a steames nemsokára eléri ezt egymaga..
-
nubreed
veterán
válasz
keIdor #41412 üzenetére
Ha az Ampere kártyák előbb jönnek mint az AMD kártyák, akkor az nV (már megint) előnyben lesz. És nagyon úgy tűnik, hogy előbb fognak jönni.
(#41411)Abu85
Lehet tudni, hogy PS -re mennyit adtak el a DS -ből? És PC -re esetleg? Ahogy olvasom a netet ez eléggé úgy jött le az embereknek, hogy vagy imádják vagy utálják a DS-t. Gondolom ezért nem adtak el belőle olyan sokat és ezért nem bízott benne annyira a Sony. Én imádom, számomra eddig az év játéka, még az RDR2 -t is tudta überelni nálam. -
keIdor
titán
válasz
huskydog17 #41410 üzenetére
El kell adni az Ampere-t és az RDNA 2-t ősszel. Erről szól ez az egész.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Kelleret #41407 üzenetére
Eleve azért jött PC-re a Death Stranding mert a Sony nem bízott abban, hogy PS-en vissza tudja hozni az árát. Ez egy betervezett kármentés. Ilyen formában már nem adnak pénzt a port áttervezésére, hanem kiadják a PS4-es tartalommal és ennyi. Arányaiban a munka olcsó volt, mert a motort a Guerilla már átültette PC-re a Horizonhoz, tehát a kódot oda tudták adni, és ezt elég volt hozzáigazítani a játékhoz. Minimalista költségvetésből hoztak egy másik platformot, és így van esély rá, hogy a játék visszahozza a befektetést. Csak PS4-en valószínűleg mínuszos lenne.
(#41408) nubreed: Erre vannak a grafikai beállítások. Ha pedig jobb hardvert veszel, akkor elérted a részletesebb szinteket. Ez mindig így volt PC-n, nem értem, hogy ezen miért lepődünk meg. Igen vannak olyan portok, például a Death Stranding is, aminek a tartalomminősége maximumon éri el a PS4 Pro tartalomminőségét, de leírtam, hogy ez miért volt így. Egyedül az effekteken tudtak gyúrni. Viszont a Sony pozitívba akarja rakni a játék mérlegét, és ehhez kell a PC is, mert a PS4 önmagában nem lesz képes nyereséget felmutatni. A PC-vel együtt viszont már jók lesznek az eladások, miközben a PC-re alig költöttek, a tartalom megvolt a konzolról, a motorra vonatkozó módosításokat pedig elkérték a Guerillától. A Horizon máshogy készült. Ott tényleg raktak bele részletességet is, volt idő rá.
(#41410) huskydog17: A VRAM-ot azért nem érdemes még nézni, mert ott csak a day0 patchben érkezik az AMD D3D12MA. Az előzetes verzióban ezt nem aktiválták, így nincs még defragmentáció sem, stb.
A TressFX fork a PC-s verzióban mindegyik karakterre aktiválva van. A PS4-ben csak Aloyra, és ott is csak szimuláció szintjén. PC-ben az OIT is működik.
A Shadow of the Tomb Raider egy szem karakter egy szem hajával kell dolgozni. Jóval kisebb az az erőforrásigény. De egyébként ki lehet kapcsolni ezt. Az original beállítás csak Aloy hajára csinálja a TressFX-et, bónusz, hogy az OIT megmarad, az PC-n shortcut algoritmussal dolgozik, és úgy olcsó.A portolási idő ahhoz kellett, hogy nagyobb részletességűre tervezzék a tartalmat. Ne a Death Strandingből induljatok ki. Ott a PC-s tartalom minősége megegyezik a konzolossal. Egyedül az effektek, illetve a post-process módosult. A Horizon tartalmai át lettek tervezve. Nem mellesleg a Horizon más terhelést ad ugyanannak a motornak. A Death Strandingnél nincs igazán vegetáció, így az ebből eredő geometriai terhelés ebben a játékban nem létezik. A Horizon viszont tele van vegetációval, ami geometriai részletesség tekintetében jelentősen nagyobb terhelés.
Sok szempontból a Horizon vegetációja máig egyedülállóan részletes. [link] - érdemes megnézni egy erre vonatkozó előadásukat, főleg az átlátszóság kezelése lényeges. Ez a részletesség sokkal nagyobb terhelés a motornak és a hardvernek is a Death Stranding pusztáihoz viszonyítva. PC-n ez a vegetáció csak jobb lett, mert bevezettek egy compute shader szimulációt rá, hogy élethűbb legyen.
-
huskydog17
addikt
A multiplatform címek kb. 99%-nál a PC verzió szebb, mint a konzolos és jelentős részüknél mégis normális sebességgel tud futni. Amúgy Death Stranding is szebb, mint a konzolos verziók, ajánlom figyelmedbe a DigitalFoundry elemzését itt és itt.
#41405 Yutani : Ugyanaz lásd feljebb. Multiplatform címek esetén általában PC verzió a legszebb, több és szebb effektek, szebb textúrák stb. rengeteg ilyen címet láttunk már, csakhogy itt a sebesség a Sony-nak nem volt mérvadó.
#41406 Abu85:
"Az a baj, hogy sokan azt hiszik, hogy az a jó port ha gyorsan fut, pedig ez relatív. Mi fut gyorsan? "Igen, a sebesség valóban relatív. Ha figyelembe veszem, hogy a Zero Dawn látványa semmivel nem szebb, mint egy AC Origins, akkor túlzás nélkül mondhatjuk, hogy a Zero Dawn tetű lassú. Amíg az AC Origins 1080p-ben elmegy maxon egy 1660 Super VGA-val 60 fps-en, addig ezt a tempót a Zero Dawn egy RX 5700XT/2070 Super-rel tudja megközelíteni és akkor a nevetségesen magas VRAM használatról még nem is beszéltünk. Esetleg az is rendben van szerinted, hogy a Vega64 az RX590 tempóját hozza miközben a frametime olyan rosszak, hogy zavarják a játékost?
Ahogy írtad is nem lenne itt gond, a tempóval, ha a játék olyan látványt mutatna, amit még nem láttam és ami messze felülmúlja az eddigi open world TPS játékokat. A gond, hogy nem mutat semmi újat látvány terén pedig már láttunk ilyet csak sokkal-sokkal jobb sebesség mellett."A Horizon Zero Dawn portolása két és fél éve kezdődött meg"
Akkor itt nagyobb gond, mint gondoltam, na igen, amikor egy csapatnak zéró tapasztalat van egy adott platformon."A vegetáció át lett rakva compute shaderre, ami így lényegesen részletesebb lett, a TressFX már nem csak Aloy haján van szimulálva, hanem mindenen"
Mi az a minden? Kétlem, hogy a robotokon TressFX kód fut. Vegetáció szintjén semmi újat nem mutat a játék, ezt a szintet más multiplatform játékok évekkel ezelőtt hozták ismét csak sokkal jobb sebességgel.
TressFX? Vess egy pillantást a Shadow of the Tomb Raider-re, simán hozza ezt a szintet, csak ugye a SotTR nagyságrendekkel gyorsabb, ami nem csoda, hiszen a Nixxes-nek brutális mennyiségű tapasztalata van PC fronton, így ők kiváló PC portokat csinálnak régóta.
Szóval még mindig ott tartunk, hogy ez a látványt már évekkel ezelőtt hozták más címek, csak sokkal jobb tempóval, ezért mondom azt, hogy a Zero Dawn lassú. Amint mondtam ez nem meglepő egy olyan stúdiótól akiknek zéró tapasztalata van PC fronton, ezt alátámasztja a nevetségesen hosszú portolási idő.Ha a Death Stranding PC verzióját fél év alatt csinálták és mégis veri képminőségben a konzol verziókat, akkor vajon ki volt az ügyesebb?
-
-
nubreed
veterán
Ezek szerint 2 és fél évük volt arra, hogy a magasabb részletességet és grafikai minőséget képviselő PC -s portot úgy optimalizálják, hogy az akkori current gen hardvereken is jól fusson. 2 és fél éve még kanyarban sem volt, sem az RTX Super sorozat, sem az RX-ek. Akkor mégis mire kezdték el optimalziálni, ha még ezeken sem fut jól a nem Original módban futó PC-s változat? Mégiscsak oda lyukadunk ki, hogy akkor ez egy nem jól sikerült port. Értem én, hogy ott van az előbb említett Original mód, amivel a PS4 grafikai szintet kapod meg és az szépen is fut, de egy PC játékos szemét mindig is szúrni fogja, hogy ha már benne vannak a részletgazdagabb, magasabb minőséget képviselő grafikai beállítások a játékban, akkor az miért fut ilyen gyatrán.
"Az a baj, hogy sokan azt hiszik, hogy az a jó port ha gyorsan fut, pedig ez relatív."
Pedig szerintem ez nem relatív hanem egyértelmű. A PC-sek nem a semmiért vesznek sok esetben drága hardvereket, ahol csak a videokártya többe kerül mint egy egész konzol, ne, hogy már ne várhassam el ezek után, hogy jól fusson az adott játék. A vásárlók szempontjából szerintem csak az a jó port ami gyorsan fut, magas részletesség mellett. Amit te mondasz az kb. azt sugallja, hogy mintha még nekem, mint PC-s játékosnak kellene köszönetet mondanom azért, hogy voltak olyan nagylelkűek és portoltak egy exkluzív játékot PC-re és örüljek, hogy legalább dia vetítésben elketyeg.
-
Kelleret
csendes tag
válasz
huskydog17 #41401 üzenetére
" A Day 1 patch semmit nem javított a sebességen és az AMD problémákon se"
Szerintem azt a tesztelők nem kapták meg nem véletlen a lassú sebesség..
#41406
"Kojima Production is meg tudta volna tenni, hiszen a motort készen megkapták a Guerillától, csak nem láttak annyi lehetőséget a PC-s eladásokban, hogy érdemes legyen bele pénzt ölni, inkább arra mentek, hogy egyáltalán hozza vissza maga a játék a befektetést."Ehhez képest a pc-s kb nagyobb népszerűségnek örvend mint ps-en...eladásokban sem rossz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Hiába ugyanaz a motor a Death Stranding és a Horizon Zero Dawn esetében. Előbbit sokkal rövidebb idő alatt csinálták meg, egészen pontosan fél év alatt, tehát a Death Stranding esetében fel sem merült, hogy kicseréljék a konzolra tervezett modelleket, textúrákat, egyéb tartalmakat. Ezek minősége korlátozott, mert futniuk kell a PlayStation 4-en. A Horizon Zero Dawn portolása két és fél éve kezdődött meg, és ilyen távon belefér az, hogy újratervezzék a tartalmat, vagyis a PC-s verzió jobb minőségű tartalmat használ, mint a PlayStation 4-es, meg az effektek minősége is jelentősen javult. Ezt meg is tették, és emiatt van egy original beállítás a játékban, ami gyakorlatilag megegyezik a PlayStation 4 szintjével. Itt megkaphatók az eredeti tartalmak, persze átkötegelve, de a részletességük nagyjából megegyezik a PlayStation 4 verzióval, ahogy ez a Death Stranding esetében is. Viszont a Horizon Zero Dawn esetében vannak részletesebb tartalmak, amelyeket magasabb grafikai szinten be lehet állítani. A vegetáció át lett rakva compute shaderre, ami így lényegesen részletesebb lett, a TressFX már nem csak Aloy haján van szimulálva, hanem mindenen, és nem csak szimuláció szintjén, hanem mindenre van OIT shortcut alkalmazva. Tehát a konzolhoz képest a tartalom minősége jelentősen nőtt, és ezért nő a gépigény is. De aki a konzol szinttel megelégszik, használhatja az original beállítást, és akkor a teljesítménye közel lesz a Death Strandinghez, amely port eleve nem használ részletesebb tartalmat. Tehát a motor működik ezalatt is, csak a részletesség fel lett húzva az egekbe, de ezt nem kötelező ám bekapcsolni, erre vannak a grafikai beállítások.
Az a baj, hogy sokan azt hiszik, hogy az a jó port ha gyorsan fut, pedig ez relatív. Mi fut gyorsan? Negyedannyi részletességgel nyilván nagyobb lesz ugyanolyan motoron a teljesítmény, de elfelejti mindenki, hogy a Horizon Zero Dawn részletessége is lecsökkenthető a Death Stranding szintjére, és akkor jön vele a teljesítmény is, hiszen a motor szintjén ugyanazokat az optimalizálásokat használja, amiket a Horizon. Lényegében ugyanaz a motort, csak itt nem adott a Sony két évet arra, hogy tervezzék át a tartalmat is PC-s szintűre. Utóbbi már üzleti döntés, nyilván ha lett volna akarat rá, hogy ebbe pénzt fektessenek, akkor a Kojima Production is meg tudta volna tenni, hiszen a motort készen megkapták a Guerillától, csak nem láttak annyi lehetőséget a PC-s eladásokban, hogy érdemes legyen bele pénzt ölni, inkább arra mentek, hogy egyáltalán hozza vissza maga a játék a befektetést. A Horizon Zero Dawn más tészta. Az rég megtérült már csak a PS4-es eladásokból, így ott lehetett költekezni, jó eséllyel visszajön PC-s szinten is az extra befektetés.
-
Yutani
nagyúr
-
Jacek
veterán
válasz
huskydog17 #41403 üzenetére
A DS az konzol port simán minden úgyan az mint konzolon, a HZD meg fel lett javítva PC-re van benne original mod és láss csodát..
-
huskydog17
addikt
válasz
nubreed #41402 üzenetére
Ez van, ha egy olyan csapat készít PC portot, akik eddig kizárólag konzolra fejlesztettek, egyszerűen a Guerrilla Games-nek nincs tapasztalata PC-n, zéró, így nem csoda, hogy ez első PC portjuk egy kaka lett akkor is, ha a saját motorjukat használták.
Death Stranding azért lett sokkal jobb ugyanezzel a motorral, mert Kojima-nak már több éves tapasztalta van PC fronton (már a MGSV is nagyon jó PC portot kapott anno). Na persze az is lehet, hogy míg Kojima-nak jól láthatóan fontos a PC port minősége, addig a Sony-nak értelemszerűen nem érdeke, hogy a PC port jó legyen, pontosabban őket nem érdekli. Ha nem tetszik, hogy FullHD-hoz felső kategóriás VGA-t ajánlott venni, akkor vegyél PS-t, nekik ez csak jó. -
nubreed
veterán
válasz
huskydog17 #41401 üzenetére
Valaki még használ Vegát?
Komolyra fordítva a szót, ez elég szar helyzet így. Ezzel a játékkal már nem fognak csodát művelni, egyszerűen iszonyú szar lett a PC port. -
huskydog17
addikt
Horizon Zero Dawn Teszt - Computerbase
Vega ismét leszerepelt, a játék 8 CPU szálnál többet nem tud mozgatni. A Day 1 patch semmit nem javított a sebességen és az AMD problémákon se.
A legcikibb a fejlesztőkre nézve az, hogy egy másik, külső fejlesztőcsapat ugyanezzel a motorral nagyságrendekkel jobb PC portot csinált (Death Stranding).
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Leégett az első Radeon a hírhedt 12V-2x6 tápkonnektorral
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Filmvilág
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Debian GNU/Linux
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Playstation 5 Lemezes kiadás!
- iPhone XR 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3115
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B760M i7 13700K 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800XT 16GB Phanteks Eclipse P400 Glacier
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest