- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Gurulunk, WAZE?!
- VoidXs: Tényleg minden játék optimalizálatlan?
- Android másképp: Lineage OS és társai
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bambano: Bambanő háza tája
Új hozzászólás Aktív témák
-
DudeHUN
senior tag
válasz
keIdor #40198 üzenetére
Ezért lesz valószínűleg mindkét gép 499$ az alapkiépítésben. Legalábbis mindenki ezt várja. Lehet lesz egy Pro verzió is startkor drágábban. De az alap nem lesz drágább 499$-nál szinte biztos. Egyszerűen ezen a piacon az nem fogy. Ez egy év alatt 5 millió darab körüli eladást jelent legalább, ami szükséges az életképes platformhoz.
-
DudeHUN
senior tag
Ez játék függő. Az erős CPU miatt most várhatóan több lesz a 60 fps-t hozó játék (vagy felette, ahogy az MS ígéri), mint a mostani generációban, viszont ez ugye a fejlesztőkön is múlik. Rajtuk áll, hogyan és mire költik a gép erőforrásait, és mi fontosabb nekik a framerate vagy, hogy a retinába dobjanak egy gerendát.
-
DudeHUN
senior tag
Most is le fogja lépni 2 év alatt grafikailag. Ezt el kell fogadni. Majd jön egy Pro verzió, azzal még 3 évet tolnak a dolgon. Egy kis dobozba szánt, a tévé alá kitalált eszköz amúgy sem tud versenyezni azzal, ha PC-n csak a VGA többet fogyaszthat, mint az egész konzol.
A másik meg a Nintendon kívül (de már ök sem) a konzol gyártók bekerülési összegben, vagy bukóval árulják a gépeket és a játékok, szolgáltatások hozzák vissza az árat.
Más piac a konzolos. Ott ha csak egy 7-800 dolláros modelled lesz sosem.adod el. Főleg, ha mellette a konkurencia mondjuk 500-ért árulja a masináját.A PS4 Pro, amit tud 1440p-ben, annál kategóriákkal többet fog tudni grafikailag 4K-ban a PS5 egy RX 5700 erejű GPU-val.
Btw. engem nem zavarna, ha AVR méretű konzolok lennének 1000 dolláros áron. Az odaverne. De ez nem fog megtörténni. Az embereknek egy 500 dollár körüli gép kell, ami elfér az Ikea tévé állványon, ahogy a PS4 tette.
-
_drk
addikt
válasz
Petykemano #40193 üzenetére
[Régi konzolok árai Gamestar-os cikkben elemezve]
Az infláció miatt 500$-600$-ra lehet számítani szerintem. De konzoloknál nagyon más a helyzet, mint más hardvereknél.
Itt a marketing csak a játékra szól, annak meg megvannak a határai.
Telefon/Notebook/PChardvert szét marketingolsz bármivel, mi mindenre is jók.
Addig a szülők megnézik az árcédulát mit is vesznek CSAK játékra a csemetéknek.Egymás alá is vághatnak, úgy hogy a játékokban kis trükközéssel észre se lehet venni a különbséget, a laikus biztos nem is fogja.
"Persze sokszor az áron múlik a bukás is. Az 1995-ös emlékezetes Sony-Sega-csatát például nagyrészt az döntötte el, hogy míg a Saturn 400 dollárba került, a Sony 300-ért árulta az első PlayStationt (és persze az is segített, hogy a Sega nem tudott sok játékot villantani a premierre)."
A Stadia-t azt hagyjuk, majd ha élőben ,hogy tényleg működik már kint a felhasználóknál szerte a világon, majd akkor lehet róla beszélni. Ott ügye nem a hardver meg a szoftver fogja eldönteni a dolgokat, hanem a hálózat.
Elméletileg ha közel vagy a szerverekhez jó lesz, ha kicsit messzebb meg játszhatatlan. -
Petykemano
veterán
én komoly dilemmát sejtek.
4K 60fps - jelenleg - biztos komolyabb hardvert igényelne. Mondjuk $800.
Meg itt van az SSD kérdése is.
Oda akarok kilyukadni, hogy biztos dilemmát okoz, hogy ha egy konzol nem tud 4K 60fps-t, akkor miért venné meg valaki? Hiszen 1080p-re képest hardver a Stadián ingyenesen elérhető. Ha tehát a konzolgyártó szeretné magát megkülönböztetni a Stadiától, akkor a konzol kell hogy tudjon 4K 60fps-t, de nyilván ehhez meg csak pont annyit kérhetnek el, hogy mondjuk az ne legyen több, mint 2-3 évnyi előfizetés a 4K Stadiára.
A másik út az, hogy lemondanak a helyi géperőről és azt mondják a vásárlónak: vedd meg ezt az olcsó visszafelé kompatibilis konzolt és a mi stream szolgáltatásunkra fizess elő. Ekkor viszont a stream szolgáltatásnak kell versenyképesnek lennie a Stadiával.Szerintem ez még nincs teljesen eldöntve. Az a kérdés, hogy tudhatnak-e a játékok olyan dolgot, ami feltétlenül szükségessé teszi a helyi erőforrásokat (a VR-ról ezt gondoltuk, de végül ebből nem lett olyan nagy durranás), vagy olyat, amivel a felhőben elérhető kapacitás mondjuk nem tud lépést tartani.
(A hardvergyártók nyilván utóbbiban érdekeltek.) -
válasz
DudeHUN #40191 üzenetére
Igen,de belépő kategóriás PC lelépte grafikai szintben, rá 2 évre jött a Pro verzió mindkét gépből, mert sokszor még a stabil FPS szám FHD alatti felbontásban is necces volt.
Ezzel csak azt akarom írni, hogy 4 K 60 FPS legyen megés közben 500 dollár alatti ár is? hát szerintem valami ebből a kettő dologból hiányozni fog. -
DudeHUN
senior tag
A konzol piacon nem lesz 800 eurós induló gép ár. Az még elképzelhető, hogy lesz egy alap verzió 499-ért és egy Pro verzió 599-649 környékén, de a 7-800 dolláros konzol nem fog fogyni. Már a PS3-ba is majdnem belebukott a Sony. Többször nem rizikózzák meg. 499. Reális és még magasabb is lenne, mint a PS4 nyitó ára (399$). Abban is a hardver (soc) költsége 200 dollár alatt volt.
-
keIdor
titán
Nem lesz bukta, 2022-ben már akciózni fogják, addig a "szegény ember konzolja" marad a régi generáció.
1000-1200€ telefonokból több tízmillió/modell megy el évente. Gondolok itt az iPhone, Galaxy S stb. modellekre, egy fele/kétharmad ennyibe kerülő konzol, ami évekig jó az fogyni fog.
700-800€-ért is vinnék mint a cukrot. 2013-ban többet ért 500€/USD, mint manapság.
Nézni kell az inflációt is, valamint drágább ma hardvert gyártani, mint akkor. -
bozont
veterán
Nyilván akit nem zavar a teljesen low grafika annak tovább tart egy hardver. De látszik a videókon is mennyire limitálnak azok a procik. Részemről vegyesen a med/high az alja, ha már lejjebb kell menni a beállításokkal akkor csereérett ami szűk keresztmetszet. Mint most az i5 4690k, pedig 1440p-ben játszom.
Mondjuk a Rome az pont elég szenvedősnek tűnik, 20fps az elég gyenge. Még ha meglenne a 30+, de a Bf1 is nagyon gyenge, teljesen laggol a játék miközben a 6870 unatkozik (bár lehet az 1GB vram is szűkös már). Én budget gébpe sem ajánlok már i5 2500 vagy i7 2600 alatt. -
Shing
őstag
válasz
Kolbi_30 #40186 üzenetére
A legtöbb PC-s hardver sokkal tovább tart 5-6 évnél. i7-2600k tutira elég ma mindenre. Vele együtt 8GB RAM, alaplap, táp, ház, minden... ezek jóval a mostani gen előtt megvehetőek voltak.
Videokártyát kell gyakran cserélgetni, de évente kukázni? Lassan ott tartunk, hogy 3 év mire jön új hardver. Lásd RX480 esete középkategóriában, amit az AMD még most sem volt képes leváltatni új architektúrás hardverrel.Petykemano:
Majd frissítenek az emberek, ha lesz értelme. És akkor ezek a statisztikák is máshogy fognak kinézni. Nem véletlenül erőltetik mostanában a 144+Hz-t, legyen már értelme erősebb hardvert venni.keldorpapa88:
8 magos Athlon? Minek olyan erős hardver?Egy rakat játékhoz PC szinten 4 magos, 10 éves Quad/Phenom proci kell. Simán megvan PC-n az az optimalizáció mint konzolon. Nézz meg egy Shadow of TR-t tizenéves quad procival. Vagy pl. egy Ryse Son of Rome így fut totál low budget és prev-genes hardverekkel. Battlefield 1, totál prev-gen hardverekkel, Quantum Break Phenom II procival.
Persze lehet rugózni a felbontáson, FPS-en, de közel sem az a helyzet amit itt sokan írnak, hogy évente kell hardvert cserélni, de drága minden, na bezzeg a konzol. -
válasz
keIdor #40183 üzenetére
Igen igazad lehet. egyébként én is azt mondtam a Ps topikban, hogy ha erős hardver lesz az nem lesz olcsó,de ott többen azt mondták hogy ha 500€ vagy az fölött lesz akkor bukta a konzol. szerintem 600 € de inkább az fölött 800 € környékén fog debütálni, ha valóban erős lesz és ilyen szuper gyors SSD lesz benne. legyen igazad és legyen gyors brutális, még ha drága is lesz.
Egyébként nekem az a tippem, hogy 2 féle verzió lesz belőle különböző teljesítménnyel és árral. -
Petykemano
veterán
válasz
Crytek #40180 üzenetére
"PC-re már itt vannak a 16 mag 32-szálas szörnyek azt sehol semmi fizika.."
Ez költői túlzás.
2017-ben, a ryzen megjelenésével kezdtek el mainstreammé válni a 6 magos processzorok. A 8 magos cpu azért még mindig felsőszint a desktopon.
Notebookok terén meg még csak most kezdenek megjelenni a 6 magos procik.Ha megnézed a a steam survey-t, hiába az elmúlt 3 hónap fergeteges zen2 sikere, a használatban levő cpu magok számában nem történt "paradigmaváltás". Talán azt ki lehet jelenteni, hogy lassan elkezdtek fogyni a 2-4 magosok - annak ellenére, hogy már 2 éve piacon vannak a 6-8 magos csodák (mindkét oldalon)
Ehhet képest a 12-16 magos cuccok igencsak prémiumnak számítanak, tehát arra nem lehet számítani, hogy a játékok fizikáját ezek piaci elérhetőségére alapoznák.
A 8 magos konzolok és a sok magra skálázódni képes dx12 és vulkán apik megjelenését még sok évnek kellett követni és a 6-8 magos ryzen1k megjelenését legalább 1 évnek el kellett telnie, mire ki lehetett jelenteni, hasznosabb a 6+ mag, jobban járt, aki 6 magos procit vett, mint aki ereje teljében levő 4/8 i7-et. És aztán még egy évnek kellett eltelnie, mire ki lehetett jelenteni, hogy a 4/4-es i5 kevés és aki ilyet vett 2017-ben, az kifejezetten ráfaragott.
Szerintem a 8c/16t zen magos konzolok megjelenését követő második évben lehet majd azt érezni, hogy egy 8/16-os proci tényleg hasznosul. (És persze akkor a 12 magos nyilván előnyösebb)
Ha ezeket a friss erőforrásokat nem viszi el a grafika, vagy lezser programozás, hanem valóban elengedődik a fejlesztők képzelete és AI-ban, vagy fizikában fog hasznosulni, akkor ez legfeljebb 2021-ben, inkább 2022-ben fogja éreztetni a hatását. (Kérdés persze, hogy addigra nem köp-e bele ebbe a levesbe a cloud gaming)
Viszont ahhoz, hogy ez megvalósuljon a hardvernek is el kell jutnia a felhasználókhoz. Ha nincs ott a kihasználatlan erőforrás a PC gépekben (is), akkor szépen le fogják tiltani. Tehát a cpu gyártóknak ezt olyan áron kell kínálni. -
keIdor
titán
válasz
Crytek #40180 üzenetére
Azért, mert konzolra írják a játékokat, ahol 2006-os CPU teljesítményével kell dolgozni.
A PC csak egy portot kap. Nem érdek a külön fejlesztés, ha az nVidia fizet kap Ray Tracinget, vagy ha az AMD akkor valami ottani technológiát és ennyi a különút általában.
Azt is meg kell nézni, hogy az exklúzív címeknél mit hoztak ki ebből a hardverből: God of War, Uncharted 4, The Last of Us part 2. Ilyen grafikát egy PC-n, amiben 8 magos Athlon 5370 (ez hasonlít a legjobban arra, ami a konzolokban van jelenleg) meg egy Radeon 2800 van, el sem tudnék képzelni, szerintem komoly diavetítés lenne a vége. De majd mindjárt jön az RDR2 és összehasonlítások biztos lesznek hasonló hardveren.Szóval rengeteget számít a szoftver, meg az is, hogy APU van, tehát egyben van az egész, nincs akkora késleltetés.
b.: Egyébként én magas kezdőárakra számítok. Minimum az 599€ msrp a kontinensen, de inkább több. Viszik az 1200€-s telefonokat, videókártyákat is, a sokkal drágább Macről nem is beszélve. Mivel ez nagyobb ugrás lesz, az SSD eleve drága, a 7nm drága, nem lesznek olcsók az új gépek 2020-ban. Aki 499-et remél, az csalódni fog.
-
DudeHUN
senior tag
válasz
Crytek #40180 üzenetére
A fejlesztések 99%-nál a konzol a lead platform, így persze nem a 8+ magos pár százalékos részesedésű felhasználói bázisra fognak koncentrálni. Ezért ketyeg el ma is szinte minden egy FX 6300-on is konzol szint felett. A Zen 2-es alapokon nyugvó processzor rész nagy ugrást fog jelenteni a szimulációban. Nyilván fokozatosan és a fejlesztőknek is kell idő hozzá. De 3-4 év múlva majd látszani fog a játékokon, hogy nagyon nagyot ugrunk CPU erőben. Nem csak a fizikán ("zsúfoltság" a képernyőn, háttérkarakterek, effektek, magasabb és stabilabban tartható frame, stb...). Főleg, ha végül egy 8/16 3Ghz-es Zen2+ kerül beléjük (ahogy a DF is gondolja). Mert akkor 6/12 biztosan a játékoké lesz. Sajnos most GPU-ban lesz kisebb ugrás, így konzol árában lévő GPU-val jövőre meg lehet majd ugrani őket, ha jobb minőséget akar az ember a multiplatform címeknél.
-
Crytek
nagyúr
válasz
keIdor #40178 üzenetére
Fizikát akrasz? Felejtsd el.. PC-re már itt vannak a 16 mag 32-szálas szörnyek azt sehol semmi fizika..
Pedig eljátszva a gondolattal pl egy UE4-es Stranglehold game mekkorát ütne hangulatilag amibe alapból szét tudsz löni mindent és minden ott maradna a képernyőn ahova széjjel lőttem ,lebontottam,belelőttem. Nekem ebben az esetben nem kéne Half Life 2 nél szebb grafika menjen minden power a "real" fizikára...
De ez nyilvánvalóan azért nem fog SOHA megvalósulni mert teszem azt megcsinálják de mivel brutál a fizika mindenki lőne mindent mintha muszáj lenne és akkor meg jönne a fika hogy de gagyi mert xy nem robban fel mivel kell a scriptelt fősztorihoz... Meg egy ilyen fizika lemodellezése több év lenne nem érné meg. Szóval maradt a grafika gizdulás azt tudják még csavarni bőven. -
válasz
keIdor #40178 üzenetére
Pedig igaza van Cryteknek szerintem is. Más jellegű programozást használnak és más az egész rendszer felépítése ez tény, nem szabad egy az egyben összevetni semliyen módon PC vel .Az Biztos, hogy bika gép lesz,de attól, hogy benne lesz egy erős CPU rész még a GPU egységek is limitálhatna valamint a hűtést is meg kell oldania fogyasztással együtt.
Xboxnál szinte biztos, hogy Dx 12 vel dolgoznak mivel már egy platformként kezeli Microsoft a Win 10 és a Box platformot.
igazából ezek a párbeszédek lezajlottak már a a Ps3 és a Ps4 megérkezése előtt is. A CELL nél arról volt szó, hogy évekig nem lesz a közelében sem egy PC CPU . A ps4 megjövetelekor azt jósolták, hogy a low level API miatt a legerősebb csúcs kártyák is a kukába végzik. Aztán 750 Ti hozott hasonló eredményeket akkoriban.ÉN csak azt mondom, hogy nem szabad felülni a hype vonatra , mondom ezt PS4/ Switch És PC gamerként. Erősen rajta vannak a marketing csapatok ezen a dolgon.Ps5 nél meg szerintem amúgy is a címek adják el a gépet nem a hardver.
-
keIdor
titán
válasz
Crytek #40177 üzenetére
Pedig amiatt kell a 30fps limit jelenleg, kevés a CPU a mostaniakban. Nem a GPU a szűk keresztmetszet, ahol leesik az fps 20-ra ott sem a GPU a kevés.
Nem csak a grafika van, én sokkal jobb fizikát, AI-t, környezet remélek tőle, mert ez egy komolyabb generációváltás lesz most.Hol kevés? PC-n DirectX12-vel persze, és szerinted majd a PS5-nél meg a Scarlettnél DX12-vel dolgoznak majd? Te se gondolod komolyan... ne hasonlítsátok már össze 1:1-ben.
Ez nem PC csak a hardver lesz nagyon hasonló.
-
Crytek
nagyúr
válasz
keIdor #40176 üzenetére
Csak pont hogy a procival kevésre mész 4k alatt... sokszor kb i3 = i9-el fps alapján És ha "csak" 5700 lesz benne az édes kevés 4k-ra főleg
Bár a fenti "mindenféle limitációs" dolgok miatt végül is bármi lehet. Én nagyon várom már a scarletet. Adom el a One X-et és így az új konzol csak kb 120-130k lesz... -
keIdor
titán
Pedig ez a mostani komolyabb generációváltásnak tűnik egyelőre. 2013-ban spóroltak a CPU-n.
Q6600 szint egy magot nézve, Digital Foundry kb. kimérte, hogy akörüli teljesítménye van a konzolokban lévő Jaguarnak. Most nem azért, de egy 2x Core 2 Quad Q6600 ---> Ryzen 3700X marha nagy ugrás lesz. Még ha alulórajelezik a CPU-t akkor is +600-700%-okról beszélünk csak a CPU oldalról.
-
Erre azért emlékszünk páran szerintem. [link]
Szerintem felesleges ilyen nagy elvárásokat támasztani mert annál nagyobb a csalódás. 500-600 dolláros maximum áron van realitása egy konzolnak. Ennyiért nem fognak azért olyan nagyon nagy csodát beletenni, mert már az AMD sem olcsó procikat és VGA-t gyárt.Egyébként egy GTx 970 kb 5 éves és a mai napig tudja az 1080 P High 60 FPs-t a legtöbb játékban. 2021 ben is tudni fogja egy GTX 1070- 1660Ti- RTX 2060 szerintem.
-
keIdor
titán
válasz
Locutus #40173 üzenetére
Vedd figyelembe azt, hogy az fix hardver, jobb API-val.
Azért egy Ryzen 3700X, Radeon 5700 szintű hardverből, ahol nincs a DX11/DX12 limitációja, nincs PCI-E limitáció sem én kinézek a kezdetekben jobb grafikát. Simán...
Az SSD-ről nem is beszélve. Az sem csak gyorsabb töltési időről fog szólni...
Aztán majd nyílván 2023 körüli hardverekkel ismét elmehet a PC. -
Locutus
veterán
Hogy a következő gen konzol mit fog tudni, az max találgatás. Jelenleg olyan agyatlanságokat is olvasni, hogy jobb grafika lesz rajtuk mint PC-n, lol
Az biztos, hogy a jelenlegi konzolok egy 1060 szintjét se ütik meg, tehát az fhd, ultra, 60fps közül max ha kettőt választhatsz, és akkor a draw distance meg hasonlókkal még mindig trükközés lesz pluszban is. -
_drk
addikt
válasz
Locutus #40169 üzenetére
Következő konzol generációnál a mai videokártyák közül melyik lesz ami még érdemben használható? Ha nem is jobb de legalább tudja majd azt a teljesítményt mint a konzol?
Tehát 2021-ben megjelenő játék 1080p/HIGH/60fps.Inkább megveszem a PS5-öt amivel 5 évig elökörködök, mintsem annyi idő alatt dupla pénzt ráköltök csak a videokártyákra.
Látványban és irányításban úgy is arra készül a legtöbb játék, de a legjobbak közül sok meg csak arra készül!
Annyi a szerencse, hogy a mostani gen-nek már PC alapjai vannak így a portolásra kicsit igényesebbek már nem szutykot adnak ki a kezükből, így születnek azért értelmes portok.
De a többihez meg 1080ti kell, ha jobbat akarsz mint konzolon. -
keIdor
titán
válasz
Crytek #40170 üzenetére
Nyers CPU erőben hatszoros-hétszeres teljesítménynövekedés várható! Bővebben Digital Foundry.
Hab a tortán, hogy sokkal modernebb architektúra a Zen (2), ezt a különbséget bele sem kalkulálták. A One X-et ugyanúgy visszafogta a Jaguar.
Nem a VGA ára a lényeg, az egy újabb gyenge port. RDR2 meg szerintem egy nagyon jó port lesz, sokkal szebb graffal fogsz sokkal magasabb fps-t látni. GTA 5-ből kiindulva...
-
Crytek
nagyúr
válasz
keIdor #40168 üzenetére
Valamiben most is megvan 1-2 címben ami SAJÁT belső fejlesztés.. Kötve hiszem hogy MINDEN game fogja tudni főleg a mostani multiplatformokból kiindulva ahol sokszor a stabil 30fps is nehezére esik még a One X-nek is. Én örülnék a legjobban ha így lenne ahogy írtad. De ha pc-n se sikerül a 380ezres VGA-val nem hiszem hogy konzolon fog egy igpvel /apuval /nevezzék akárhogy
-
bozont
veterán
válasz
Crytek #40166 üzenetére
A probléma, hogy az utóbbi jó néhány játék esetében még az 1080p is problémás a felső kategóriás kártyáknak, holott a látványban ez annyira nem látszik.
Értem én hogy a Vega 56-tól már van jóval erősebb, de azért az 1080p ultra 60+ fps még bőven elvárható lenne tőle. Pont ezért vettem 1440p-re. -
imi123
őstag
-
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #40162 üzenetére
Az AMD-nél a CMOS forecast azt az eredményt hozta, hogy a miniatürizálás tovább fog haladni, és valamit találniuk kellett, amire el lehet költeni az új node-ok által hozott extra tranzisztor mennyiséget.
Hát megtalálták.
Nem feltétlen jobb, de egy nem-végtelenségig skálázódó rendszerben a következő néhány évben több teljesítményt tudnak az asztalra tenni így.
-
mormota79
tag
válasz
Petykemano #40162 üzenetére
Erre a kérdésre nem kapsz normális választ. Abunak le kellene írni, hogy az nvidia jobb akkor meg vége is lenne az egész prohardvernek
-
Petykemano
veterán
... az előző részek tartalmából ...
Abu!
Azt látjuk, hogy az Nvidia gyakorta jobb teljesítményt hoz egy elvileg olcsóbb, rosszabb node-on úgy, hogy közben ráadásul még gyakran kevesebbet is fogyaszt.
Erre neked az a válaszod, hogy a magasabb IPC több tranzisztort igényel.Értem, hogy mi az IPC és valóban fontos paraméter. DE nem értem, hogy a felvetett kérdésre ez hogy lehet a válasz? Nyilván minél nagyobb az IPC, annál jobb, de ennek tranzisztorköltsége van és mi a haszna annak, ha magasabb az IPC, ha közben az fps csik rövidebb, a power csík meg hosszabb?
Úgy is feltehetném a kérdést, hogy ha az fps csík kisebb, a power csík meg nagyobb, akkor egyáltalán hogy lehet nagyobb az IPC? Te nem érzed az ellentmondást, abu, hogy egy elvileg jobb lapka rosszabb kimeneteti paraméterekkel rendelkezik?
Vagy ez a nagyobb IPC mikor és hogy fog tudni hasznosulni úgy, hogy az fps csík annál a lapkánál legyen hosszabb, ahol az IPC is nagyobb? -
gV
őstag
RX 5700 (XT) und RTX 2070 Super: Overclocking, Undervolting und PCIe 4.0 im Test
végre valaki megnézte az NV-t is UV terén. mármint újságíró és írt róla cikket, mert nekem nem új, hogy meghálálja, ha foglalkozik vele az ember.
-
keIdor
titán
-
GodGamer5
addikt
Next-gen vihar Unreal engine 4 alatt. Nagyon impresszív.
[link] -
válasz
keIdor #40149 üzenetére
Sok pletyka van, konkrétumot senki nem tud. Bármilyen forgatókönyv elkepzelheto.
Volt szó 8nm rol is, meg vegyes GPU családról, 12 és 7 nm keveréssel, meg Turingbrefresrol is, ami simán elég lehet a Navi ellen akár, meg persze 7 nm is fent áll.Samsung es/vagy TSMC. Név is szerintem változni fog, Ampere is egy kérdőjel. Szóval semmi konkrétum. -
válasz
KillerKollar #40147 üzenetére
Sok mindent nem tudni az Ampereről, lehet a desktop vonal nem is az lesz nevezékben, hanem esetleg a Tesla új vonulata lesz .nagyjából a Turing RTX kártyák debütálása előtti pletykákból semmi nem lett igaz.
Persze örülnék, ha igazad lenne. -
KillerKollar
őstag
válasz
keIdor #40146 üzenetére
Biztos, hogy elírás, nézd meg a promóciót: Október 16.-ig beváltható. Hogy váltanád be a mai napig a promó kódot egy olyan kártyára ami még nem is létezik?
Amúgy már javították a honlapon, a mai naptól fogva meg asszem CoD-os promóció van azon meg szintén nem szerepel, úgyhogy tuti elírás. Állítólag jövő év első felében itt az Ampere, nem lenne sok értelme ennyivel előtte kiadni egy RTX 2080 Ti Supert.
-
GodGamer5
addikt
Jön a 2080ti Super is.
[link] -
huskydog17
addikt
World of Tanks alá is jön Ray Tracing támogatás, ami viszont minden DX11 GPU-val működni fog!
Na erre kíváncsi leszek, érdekesen hangzik! -
-
do3om
addikt
Amikor sokat játszottam és pl kijött a far cry, az akkori nem túl olcsó gépemen nem tudtam maxra rakni. Fizu és az alkatrészek átaránya hasonlóan alakult mint a mostani árak. Doom 3 alpha az 10 fps el ha ment, aztán sikerült a config fileval belőni 25-30 köré az már jó is volt. Na jó ez mondjuk nagyon kezdeti állapotú volt de álentős, csak amire kijött.... De biztosan van még sok ilyen példa.
Egy dolog viszont más volt. Ha jött egy várt játék ami akadt minden elérhető konfigon a grafika az brutális volt akkoriban és jókora ugrásokkal lépdelt.
Ez ma nincs meg, az alkatrészek sebbesége sokszorosan nő, a kapott látvány siralmas, egy helyben topogó. -
Kolbi_30
őstag
válasz
huskydog17 #40134 üzenetére
Mer 60hz már buzis... 240 alatt nincs élet....
-
Crytek
nagyúr
válasz
huskydog17 #40134 üzenetére
Általánosságban. 380 ezerért nem vagyok kiváncsi a 30-40fpsre pl a Ghost Recon Bugtrough... stb
-
Crytek
nagyúr
válasz
huskydog17 #40131 üzenetére
Ez a Grid is elég gyors 4K-ba... Vicces.. No nem baj legalább tudjuk hogy a 2080Tinél 2x erősebb VGA már ér is majd valamit 4K-ba..Várjuk
-
huskydog17
addikt
-
GodGamer5
addikt
válasz
huskydog17 #40128 üzenetére
Elvileg év végétől váltanak Vulkánra Ubiék. Addig marad a régi hulladék engine.
-
Crytek
nagyúr
válasz
huskydog17 #40128 üzenetére
Tippem: Mert jó még ez a régi engine hozzáállás..
Abban biztos lehetsz, hogy 2020 végén már elég sok cég az új enginejével készíti majd a játékait.
Itt meg legalább megvan az új 4K bajnok ami a legkisebb fpsben rejlik -
huskydog17
addikt
Ghost Recon Breakpoint - ComputerBase Teszt
Ilyen borzalmas, inkább már katasztrofális performance-t még nem láttam játékban. Atyaég!
Ha az ember ki akarja maxolni a grafikát, akkor már FullHD-ben RTX2080 a minimum a 60fps-hez!Grafiaki Preset-et eggyel visszavéve (Ultimate-ről Ultra-ra) a legerősebb Navi (5700 XT) már éppenhogy eléri a 60 fps-t, míg NV oldalon RTX 2070 Super az ajánlott. Mindezt FullHD-ben.
A népszerű RX580/GTX1060 csak abszolút minimum grafikán tudja hozni a 60fps-t (még mindig 1080p).
Na ez az igazán siralmas.
Nem úgy volt, hogy ma már minden nagy cím explicit API támogatással jön? Csak mert az új Ghost Recon DX11 only, akkor most mi van? Látom az AMD gondoskodott arról, hogy ennél a játéknál csak a Navi rúgjon labdába.
Úgy tűnik itt már nagyon limitál a DX11, akkor ide miért nem hoztak explicit API-t?
-
Dtomka
veterán
[link] Pletykák a NAVI 12-ről és a NAVI 14-ről
-
Hajdi
senior tag
Lehet zárni a topicot! NV nyert!
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani #40116 üzenetére
Van egy rakás shaderjük HLSL-ben gondolom. Azért bizonyos HLSL kódokat SPIR-V-re fordítani még mindig nem túl kedvező.
Emellett a toolok tekintetében sokkal kényelmesebb a DirectX 12. A PIX pokolian jól összerakott fejlesztőeszköz, és az AMD, az Intel, illetve az NVIDIA is nagyon jól kezelhető vele. Vulkan API-n hasonló képességet a Renderdoc+RGP ad, de ez csak az AMD hardvereket támogatja. Az Intel és az NVIDIA hardvereit nem tudod mivel profilozni, fényévekre járnak az eszközeik a Renderdoc+RGP lehetőségeitől. -
-FreaK-
veterán
válasz
huskydog17 #40113 üzenetére
Ráadásul a TPU még mindig csak átlag fps-re tesztel, ami egy vicc és az alapján nem is érdemes messzemenő következtetéseket levonni, viszont ha meg mérték volna a 1/0.1% low-t is, akkor gyanítom még csúnyább lenne a kép.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FLATRONW #40114 üzenetére
[link] - ezen ne csodálkozzunk, az Unreal Engine 4 DirectX 12 leképezője sok szempontból nagyon elavult. Az Epic a Vulkanba rakja a pénzét, és a DirectX 12-t nem fejlesztik vele, vagyis ezt a licencelőknek kell megcsinálni. Ha erre nincs erőforrás, akkor inkább ajánlott a Vulkan leképezőt használni, mert azzal foglalkozik az Epic.
-
FLATRONW
őstag
válasz
huskydog17 #40113 üzenetére
Úgy néz ki, hogy a memória kezeléssel van valami baj, ami a Polarisokat nagyon sújtja. A felbontás növelésével a 4 GB-os után a 8 GB-os Polarisok is kiesnek. 4k mellett pedig a 3GB-os 1060 is kiesik.
-
huskydog17
addikt
Rengeteg kártya jó még a mai napig, csak a fent említett játék lett iszonyatosan elb*szva technikai szempontból. Szóval a Borderlands 3 alapján véletlen se ajánlott bárminemű következtetést levonni.
Az is vicces, hogy a Polaris-ok nem voltak hajlandóak működni (Crash felirat), még a 8 GB-os verzióknál is, vagyis nem a VRAM mennyiség volt ott a probléma, hanem a DX12 mód egy rakás trágyadomb ebben a játékban.
A performance mindkét leképzőnél egy rossz vicc. Vega64/GTX1080 kell a FullHD/60fps-hez? Ez az iskolapéldája hogy hogyan nem szabad PC portot csinálni. -
Crytek
nagyúr
Ismét egy 4K sebesség bajnok játék...
https://www.techpowerup.com/review/borderlands-3-benchmark-test-performance-analysis/4.html
-
Huh jól néz ki ez az új dizájn
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Kolbi_30 #40101 üzenetére
A Pascal sem kamu DirectX 12. A Pascal architektúra problémája ennél az API-nál az, hogy bizonyos erőforrásokat el kell szeparálni a memóriahalmazokban, míg a Turingnál, illetve a GCN/RDNA-nál erre nincs szükség. Ez a memóriavezérlés tekintetében problémás, mert utóbbira érdemes optimalizálni, az előbbit pedig csak lekezelni, viszont ha ezt a problémát csak kezeled, akkor az gond a Pascal teljesítményére, mivel ilyenkor az történik a kódban, hogy az egyes erőforrások a leíróhalmazokban kerülnek, csak a szeparálás miatt több ilyen lesz a kelleténél. Emiatt van az az ajánlás, hogy az erőforrásokat ne is rakják a fejlesztők leíróhalmazba, hanem dobják be a root signature-be, de ugye ez nem olyan egyszerű, mert a root signature-t nem buffer viewekre találták ki, tehát számos formátum így nem is támogatott, vagyis végeredményben a leíróhalmazok alkalmazása elkerülhetetlen. A problémát tehát ezek idézik elő, és ezt kell kitesztelni a Pascal esetében. De ha ez a kód nem jó, akkor instabil lesz a Pascal. Viszont maga az API nem instabil, eleve nem is támogatja azt, hogy a buffer viewek a root signature-be kerüljenek, ezt csak beleerőszakolják oda a fejlesztők, csak ezt a Microsoft nem ajánlja, mert nem erre tervezték az API-t. Inkább érdemes elviselni, hogy a Pascal lassul a leíróhalmazokba pakolt buffer viewektől, mert az igazodik az API működéséhez. Az újabb játékok, például a Control már ilyen. No persze ott meg a barrierek és a szinkronizálás van elcseszve, ez a másik problémás rész.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Yutani #40098 üzenetére
Semmi baj nincs vele. Maga az API tényleg nagyon átgondolt, meg a Vulkan is, nagyjából 95%-ban ugyanaz, mindkettő. Kicsit bonyolultabb a Vulkan a memóriamenedzsment tekintetében, ami abból adódik, hogy a DirectX 12 az már teljesen bindless, de ez igazából nem vészes, annyit jelent a program oldalán, hogy kb. pár száz sorral hosszabb lesz egy Vulkan leképező memóriamenedzsmentje.
Ami fontos a fejlesztők tekintetében, hogy ha vesznek valami általános motort, pl. Unreal Engine 4 vagy Unity, akkor azt az explicit API-t használják, ami nagyobb támogatást élvez. Mindkét esetben a Vulkan az, ha viszont DirectX 12-t használnak, akkor ami nincs megírva ezekben a motorokban, azt írják meg, vagy ott az AMD-nek a MA header, és akkor elég a copy-paste is.
A meghajtóknál pedig nem igazán éri meg játékspecifikus fordítót csinálni, mert ezt egy programverzióra rá lehet optimalizálni, de amint kap az alkalmazás egy frissítést, rögtön hasztalan lesz minden módosítás, és írni kell egy újít, vagy jönnek a crash-ek. De ennek nem az API vagy a játék az oka, hülyeség +4-6%-ért ilyen optimalizálásokat csinálni, amikor havi egy alkalommal van frissítés az egyes online játékokhoz. Lehet, hogy az a +4-6% teljesítmény a tesztekben jól mutat, de a gyakorlatban csak probléma lesz. -
Habugi
addikt
válasz
Kolbi_30 #40101 üzenetére
Ebbe a táncba a topicjában sem megyek bele egy ideje.
NV driver probléma listán szerepel a dolog fél féle, plusz Abu is driver oldali fordítót említ szóval én is ezt írom, ennyi.
Lehetne linkelgetni h AMD kártyákkal is CTD-zik, illetve lehetne boncolgatni a Div1-et is amiben szintén a megjelenés óta határ szar a DX12 és igen, az AMD kártyámmal is az volt. Nem, nem teszem. Driver oldali kulimász, legyen, mint írtam, legkisebb gondom.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Eladó Apple iPhone Xr 64GB fekete / ÚJ KIJELZŐ / 100% AKKU / 12 hónap jótállással!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA CM 750W
- LG 27GR93U-B - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDR 400
- Eredeti Sony PS4 Dualshock 4 kontroller - Vezeték nélküli
- Részletfizetés , Acer Nitro V 15 minimálisan használt uj állapot sok garancia
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest