Hirdetés
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- droidic: Windows 11 önállóság nélküli világ: a kontroll új korszaka
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- [K2]: Synology NAS és a felhő
- Brogyi: CTEK akkumulátor töltő és másolatai
- eBay-es kütyük kis pénzért
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
Új hozzászólás Aktív témák
-
imi123
őstag
NVIDIA GeForce RTX 3080 20GB and RTX 3070 16GB cancel
Hát majdnem mindegy hogy törlik vagy nem lehet kapni. Jensen Jensen. Le kell azt a sütőt cserélni amíg baj nem lesz.
-
GodGamer5
addikt
"RX 6800XT board partner card allegedly features a 2577 MHz boost clock"
[link] -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem céloz olyan piacokat, mint a konkurensek, ahol nagyon zsíros haszonnal lehet lapkákat eladni, ráadásul tömeges mennyiségben. Alapesetben az AMD sem tudná ezt, ezért vitték el a GPU-k gyártását régen a GlobalFoundries-hez, viszont mivel a TSMC-hez vitték a CPU-k gyártását, így már könnyen túl tudnak licitálni akárkit. De ha csak GPU-kat gyártanának a TSMC-nél, akkor ugyanúgy tennének, mint az NV, keresnék a Samsung kegyeit, mert a GPU-k piaca messze nem akkora, mint a CPU-ké, és olyan orbitális hasznot sem tudnak rácsapni, mint a CPU-kra.
Alapvetően ez a licit nem termékekre vonatkozik, hanem waferekre. Az AMD-nek nem különösebb gond, ha drága a wafer, mert lehet, hogy a GPU-kon nem keresnek, vagy akár buknak is egy picit, de a CPU-kkal együtt bőven pluszban van a waferszinten leadott rendelés. Az NV-nek ez nagy gond, mert nincsenek CPU-ik, amik pozitívba tolják a waferekre leadott rendeléseiket, tehát nekik olyan megoldás kell, ami a GPU-kkal is nyereséget termel. Ez a TSMC üzleti modellje mellett baromira nehéz. Pár rohadtul minőségi piacot célzó cég úgyis rád fog licitálni, amit esélyed sincs tartani, mert gondolni kell arra, hogy nyereséget kell majd termelni. Az AMD-nek sem lenne ugyanúgy semmi esélye, ha nem gyártanának CPU-kat is.
-
Cifu
félisten
Az NV elsődlegesen azért keresi a Samsung kegyeit, mert az említett cégekkel szemben nem túl könnyű waferekhez jutni, ha a Xilinx nem is feltétlenül, de az Apple, AMD, Qualcomm simán túllicitálja őket, és akkor még jön az Intel is a TSMC node-jaira.
Korábban is kérdeztem, akkor sem kaptam rá választ: miért ne tudná az nVidia túllicitálni az AMD-t? Amikor dollármilliárdokért vásárol olyan cégeket, mint a Mellanox vagy az ARM?Amikor az AMD 2019 éves bevétele 6,73 milliárd $, nettó nyeresége 341 millió $ volt. Az nVidia hasonló adatai: 10,9 milliárd $ és csaknem 2,8 milliárd $.
Szóval élek a gyanúval, hogy bármi is áll a mögött, hogy az nVidia nem a TSMC-nél, hanem a Samsungnál gyártat, nem a pénzügyi lehetőségeikhez van köze...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Írni lehet erről, de a TSMC szempontjából miért is adná olcsóbban a wafert, ha eladja normál áron is. Attól, hogy a DigiTimes ír valamit még nem jelent semmit. A DigiTimes azt is állította már, hogy a Zen 3 5 nm-en jön, aztán látjuk, hogy rohadtul nem. De anno le is írtam, hogy miért volt faszság, amit írtak. [link]
A probléma az, hogy média nem tudja elképzelni, hogy a Samsung jót tud gyártani. Pedig igazából a 8 nm egy proven technology. Nem új dolog, évek óta hibátlanul gyártanak rajta vagy a korábbi verzióján a cégek. De ami ennél is durvább, hogy sokan azt hiszik, hogy 7 nm-re könnyű átugrani. Ahogy a DigiTimes azt hitte, hogy 5 nm-re ugrani csak egy döntés, de nagyon nem, bizonyos node-ok nem kompatibilisek egymással, és az áttervezés ideje másfél-két év.
Az NV-nek nem feltétlenül a waferár a gondja a TSMC-nél, hanem az, hogy ha például ma eldöntik, hogy átmennek, akkor abból 2022 első negyedévében lesz termék. Ezt már innen nem viszik sehova. Az ilyen problémákat hagyni kell a fenében, és át kell ugrani azt. El kell vonni az erőforrást a fejlesztéstől, majd koncentrálni a következő generációra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Minek reflektáljon rá a Samsung? Nagyon régóta működik a 8 nm-es eljárásuk. Az NV előtt sok cég csinált már rá több tucat lapkát, mindet probléma nélkül. A half-node-okkal sosincs igazán baj, mert az mindig egy továbbfejlesztése egy már évek óta tökéletesen működő node-nak, jelen esetben a 10 nm-es eljárásnak.
Akit érdekel a 8 nm, az tud kérni a Samsungtól jelentést, hogy mire képes, és az ezerszer több adatot jelent számukra, mint a pletykacikkek. Az alapján fogják eldönteni, hogy ez az ideális választás-e számukra. Az NV is így csinálta. Kértek jelentést a TSMC-től és a Samsungtől az elérhető gyártástechnológiákra. Ezeket a bérgyártók megadják, természetesen a többi partner adatainak a védelme mellett.A 7 nm-es TSMC node-ra való áttérés lehetséges, de a Samsung és a TSMC gyártástechnológiai nem kompatibilisek, tehát ez nem olyan, hogy akkor eldöntöm, hogy inkább a TSMC, mert előbb át kell tervezni a dizájnt, hogy ott is gyártható legyen. Az NV ezt vállalhatja, de ha ezt eldöntik egyszer, akkor onnan másfél év legalább, hogy tömeggyártható lapkák szülessenek. Tehát, ha még csak most gondolkodnak egy ilyen váltáson, akkor az Ampere refresh az kb. egy 2021Q1-es történet lesz. Jóval hamarabb kellett erről dönteni, ha egy refresht akarnak csinálni 2020-ban.
#41781 b. : De a Samsung nem onnan szerez vevőket, akik a pletykalapokat olvassák. Ha van érdeklődő, akkor ők direkt felkeresik a céget, és kikérik az adatokat az adott node-ra.
A TSMC senkinek sem ad kedvezményt. Lehet licitálni a gyártókapacitásra és kész. Akinek nem tetszik, az várhat a következő licitekre. A TSMC-nek mindegy, a pénzüknél vannak mindenképpen maximum nem az NV-nek gyártanak, hanem a Qualcomm, Apple, AMD, Xilinx, akárkinek. De ha ez a rendszer nem jó, akkor lehet menni máshova, de kedvezmény itt sosincs. Ellenben mindenkinek van esélye waferhez jutni, csak túl kell licitálnia a többieket. Az NV elsődlegesen azért keresi a Samsung kegyeit, mert az említett cégekkel szemben nem túl könnyű waferekhez jutni, ha a Xilinx nem is feltétlenül, de az Apple, AMD, Qualcomm simán túllicitálja őket, és akkor még jön az Intel is a TSMC node-jaira. Ők is olyan piacokat céloznak, amiből okádni tudják a pénzt a TSMC-nek.
Arról nem is beszélve, hogy a TSMC nem különösebben érdekelt abban, hogy specifikus node-okat tervezzen egy olyan megrendelőjének, aki messze nem a legnagyobb. Ellenben a Samsung megcsinálj. Az NV is egy rájuk tervezett 8 nm-es variánst használ. -
válasz
Petykemano
#41786
üzenetére
nincs rá szükség
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano
#41782
üzenetére
Miert? A 20GB az 20 x 8Gbit, ahhoz nem kellenek 16Gbit GDDR6X chip-ek ugyanugy ahogy a 24GB-os 3090-hez se kellenek (24 x 8Gbit).
-
válasz
Petykemano
#41782
üzenetére
-
na igen de Samsung vevőket akar nyerni, azért vert alá a TSMC árainak, hogy hozzá jöjjenek.
TSMC től volt olyan nyilatkozat állítólag belsős infók szerint, hogy ők azért nem adtak első körben Nv nek kedvezményt mert tudták, hogy nem fog menni ott simán a gyártás, legalább is TPU erre hivatkozik " belső információk " szerint. Ez megjelent már sok sok szakmai portálon, nem hinném, hogy túl sok jót tenne a szakmai hírnevüknek. ráadásul most állítólag TSMC kedvezményt is nyújt Nvidiának. -
Az uzleti partnereik, akik naluk gyartatnak, tokeletesen latjak, hogy az adott csikszelessegen mennyire rossz, illetve jo a kihozatal. A B2B semiconductor szegmensben, ha egy jol "felfuttatott" vevokorod van, teljesen felesleges az ilyen jellegu "vedekezes"...
Magyarra leforditva a Samunak edesmindegy, hogy joskapista azt gondolja esetleg naluk van a bibi az nV szeria eseten....
-
Elolvastam már rengeteg oldalt ez ügyben ,de tőled olvastam egyedül ezt a GDDR6 X hiányt. Lehetséges, hogy igazad van, még WCC is azt írja hogy szerintük a feltételezett Samsung 8 nm kihozatal hülyeség. csak azt nem értem, ha így van Samsung miért nem reflektál erre? mert az utóbbi időben a TSMC 7 nm re való áttérést is úgy hozzak fel, hogy ők nem képesek gyártani megfelelően ezért tér vissza Nv a mási céghez. Ha nem így van miért nem védik meg magukat, hisz nekik ez nem túl jó marketing.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
GDDR6X. Ez a gondja a 3080-nak és 3090-nek. A GDDR6-tal a 3070-ből több lesz, de azt meg az OEM-ek is nagy mennyiségben rendelik, mert sok gépbe a 3080 és a 3090 nem jó. Túl nagyok és túl sokat fogyasztanak. A 3070 viszont elég sok konfigurációba beépíthető, így ebből nagyon bevásárolnak éppen. Itt gondolni kellett volna arra az NV-nek, hogy az OEM-eknek nem adják ki a 3070-et, és akkor lenne belőle bőven elég dobozos. De mennyiségileg ebből tényleg nagyon sokat gyártanak, bőven a tízszeresét a 3080-3090-nek, csak az OEM-ek, meg kb. ennek is a sokszorosát rendelik, hiszen kő a hardver a karácsonyi szezonra.
-
imi123
őstag
válasz
szmörlock007
#41769
üzenetére
Nagyon jónak kell lennie az új Naviknak ha egy ilyen blamát is bevállalt az NV csak hogy előbb kint legyenek az új kártyákkal.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
Petykemano
#41763
üzenetére
Szerintem a 21 év végén jövő Cdna2 lesz az első igazi komoly húzóerő az Amd-nél, a Cdna1 szerintem ilyen bemelegítő lesz, hogy megvessék a lábukat a piacon (főleg szoftveresen). A Cdna2-re fog épülni a 2 exascale gép is ha jól tudom (illetve az egyik biztos, a másik custom Gpu, gondolom a Cdna2-höz adnak hozzá pár extrát), az szoftveresen nagy lökés lesz a platformnak.
-
#09256960
törölt tag
-
válasz
Petykemano
#41763
üzenetére
nagyon sok ilyen rojekt lesz még, szinte mindenhonnan ezt hallani, hogy mennyire ráfekszenek erre, biztos jut mindkét cégnek bőven.
-
Milka 78
nagyúr
válasz
huskydog17
#41756
üzenetére
Ehhh...very high 8700k, ultra 9700k...gratulálok annak aki ezt írta
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17
#41758
üzenetére
Az Ubisoft már előre gondolkodik. Lesz egy rakás platform, ami támogatni fog raytracinget. Arra ki kell alakítani egy olyan környezetet, amiben mindent le tudnak fedni a legkisebb munkával. Egyelőre itt a Radeon Rays 4.0 az a rendszer, ami hosszabb távon megoldja ezt, mert támogatni fogja majd a Stadiát, támogatja a két új konzolt, támogatja a PC-s Radeonokat, és generál majd fallback kódot szabványos DXR-re. Tehát egyszer írsz raytracing támogatást, és lefedsz vele mindent, amit alapvetően le lehet fedni. Ha nem erre mennének, akkor kellene szabványos PC-s/Stadia kód, egy külön kód az új Xbox-ra, és egy harmadik az új PS-re. Az eredmény majdnem ugyanaz, csak a befektetett munka háromszoros.
Na most ezeket ki kell kísérletezni, és például tökéletes alany itt egy játék. Arra megnézik, hogy miképp működik a rendszer, esetleg hoznak bele egy-két effektet, amikor úgy látják, hogy jó, így kipróbálják élesben is. Ezért érdemes számukra most a DX12-n maradni. A Radeon Rays 4.0 egyelőre alkalmas arra, hogy a DXR intrinsics módot bevessék. Később lesz Vulkánra is ilyen, sőt, a Vulkan API-ra még az egyedi bejárásra vonatkozó Radeon Rays 4.0 mód is átmenthető, mert a DirectX 12-vel ellentétben a Vulkan támogatja a programozható bejárást, amit a processzormagok minden PC-n el tudnak majd végezni, nem számít, ha a GPU nem támogat programozhatóságot erre vonatkozóan. Ebből a szempontból a Vulkan egy komplettebb rendszer, ami figyelembe veszi, hogy ma már azért bőven vannak 16-64 magos CPU-k PC-n, amik nem kicsit tempósak. Ezekben olyan erő van, hogy ki tud váltani egy komplett fixfunkciós hardvert is a programozható bejárást nem támogatók GPU-kon belülről. Mire erre készítenek majd szoftvereket, addigra már 128 magnál is járhatunk asztali szinten. Nem véletlen, hogy ez bekerült a Vulkan API-ba, figyelembe vették a szabványalkotók, hogy az elkövetkező években komoly "magrobbanás" lesz.
-
válasz
huskydog17
#41756
üzenetére
Ez milyen gépigény?1440p, very high beállításokra erősebb kártyát ír elő, mint ultra, 2160p-re?
mod, ja látom az fps a difi, 2160p ultra 30fps, másik meg 60.törölhető hsz
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17
#41756
üzenetére
Támogatja a Vulkan API-t is, hiszen az kell a Stadiának, de a DirectX 12 lesz szállítva a PC-s verzióban.
Ezek a döntések az AMD miatt vannak, mert a Radeon Rays 4.0 még nem támogatja a Vulkan API-t, tehát a kísérletezéseket DirectX 12-n kell végezni. Így viszont a DirectX 12 az elsődleges API. Kettő API-t pedig felesleges szállítani, mert csak a karbantartási költségeket növelné.
-
huskydog17
addikt
Assassin's Creed Valhalla PC Requirements

Úgy tűnik az Ubi kidobta a DX11-et az Anvil motorból. Nagyon érdekes, hogy ugyanez a motor a Ghost Recon Breakpointban Vulkan leképzőt kapott, de az AC-ban DX12-t.
-
FLATRONW
őstag
válasz
Malibutomi
#41747
üzenetére
Nem a magasabb felbontás miatt kell az erősebb CPU, hanem a magasabb minőségi szint miatt, ami magába foglalja a nagyobb látótávolságot is. Egyedül az RT nélküli 1440p lóg ki ilyen szempontból a sorból, de szerintem ott elírták a minőségi szintet, és a High az Very High akar lenni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17
#41752
üzenetére
Csak ebből hibás következtetést fognak levonni. A DirectX 12 alapvetően ugyanolyan gyors API, mint a Vulkan, és itt is elérné a teljesítményét, ha szálszinten párhuzamos shader kódokat kapna.
A Stadia csak Vulkan API-t támogat, nyilván az az elsődleges opció.
-
huskydog17
addikt
"Így nem lehet hozzámérni az API-kat a Vulkan eredményekhez, mert már a shaderek szintjén ki van végezve a teljesítmény."
De igen hozzá lehet. Mindhárom API elérhető a felhasználóknak, mindhármat lehet mérni, továbbá a felhasználók túlnyomó többségét rohadtul nem fogja érdekelni, hogy mitől gyorsabb a Vulkan. A gyakorlatban az a gyorsabb, ennyi a lényeg.
"Így csalóka azért, mert az előny, amit a Vulkan ad nem azért van, mert maga a Vulkan API ennyivel gyorsabb."
Persze, ez nyilvánvaló. Ez mindössze annyit jelent, hogy a Croteam is a Vulkan-t tartja a fontosabbnak. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
huskydog17
#41749
üzenetére
De az fontos, hogy azért nyer a Vulkan, mert ott subgroupokat is használnak. A DirectX 11 és 12 esetében elavult shader kódok futnak, amik nem használják a wave terminológiát. Persze, hogy a wave terminológiát használó kódok sokkal gyorsabbak a Vulkan alatt, hiszen nem mindegy, hogy a feldolgozás szálszinten soros vagy szálszinten párhuzamos. Óriási hátrány ám a DirectX 11/12-nek, hogy szálszinten soros feldolgozásra van kényszerítve (pedig a DirectX 12 támogat wave intrinsics-et). Így nem lehet hozzámérni az API-kat a Vulkan eredményekhez, mert már a shaderek szintjén ki van végezve a teljesítmény.
Az a baj, hogy Stadiára írt GLSL shadereket nem lehet ám egyszerűen visszaportolni másra. Ezért sem most érkezik a PlayStation 4 és az Xbox One port. Előbb vissza kell portolni a shadereket modern HLSL-be/PSSL-be. Így csalóka azért, mert az előny, amit a Vulkan ad nem azért van, mert maga a Vulkan API ennyivel gyorsabb.
-
gejala
őstag
válasz
huskydog17
#41749
üzenetére
Hát ennyit a FineWine technológiáról. Úgy tűnik, már AMD se fejleszt drivert a Vegára.

-
huskydog17
addikt
Serious Sam 4 Benchmark - ComputerBase
Röviden: a játékban van három API: DX11, DX12, Vulkan -> Vulkan nyert
Vega utálja a DX12-t -> azonnal összeomlik
A többi AMD kártyán a DX12 mód lassabb, mint a DX11. -
huskydog17
addikt
válasz
gejala
#41745
üzenetére
Nincs itt semmi látnivaló. Minden játéknál így van, nem csak az Ubinál, hogy a hivatalos gépigénynél magasabb beállításokhoz (ésm agasabb felbontáshoz) erősebb CPU ajánalanak. Még egyszer ez MINDEN játéknál így van, még a kiválóan optimalizált Doom 4 és 5 esetében is.
#41747 Malibutomi: Nálad se értem miért csodálkozol azon, hogy nagyobb felbontáshoz/beállításhoz erősebb CPU-t ajánalak, amikor MINDEN más játékban is így van, nézd csak meg például a Doom 5 gépigényét, ott sincs másképp, szóval totál nem értem, hogy ezen mit kell fennakadni, úgy teszel, mintha soha életedbe nem láttál volna még hivatalos gépigényeket. Ez teljesen megszokott.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
huskydog17
#41744
üzenetére
Jol nez ki.
A grafika nem ugy nez ki ami szuksegesse tenne ekkora gepigenyt, a VRAM szukseglet mindenhol pont akkora mint az NV kartyake, es ahogy masok is irtak magasabb felbontashoz erosebb proci?
Jo nagy BS ez. ELegge sokat tejelhetett az NV erre a jatekra.
-
gejala
őstag
válasz
huskydog17
#41744
üzenetére
Szeretem az ilyen gépigényeket, amikor a felbontás növekedésével egyre gyorsabb CPU kell.
Na meg, hogy 3070-t ajánlanak, miközben a játék előbb lesz kapható, mint a kártya. ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
huskydog17
addikt
Itt sem árt:

-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az IBM magjai lényegesen erősebbek az ARM és az Intel/AMD magjainál. És a rendszerük teljesítménye is nagyon magas. Olyannyira, hogy nem igazán tudja őket közelíteni az ARM vagy az AMD/Intel. A probléma leginkább az, hogy nem x86/AMD64 az ISA.
1. Az Intelnél ezt bárki később tudja szállítani, még az AMD is. Hiába tud a Cray adni egy másfajta rendszert. A leggyorsabban akkor van meg az Aurora, ha az Intel szállít nekik TSMC-nél gyártott gyorsítót. Mindenki más csak lassabban tudja összerakni a rendszert.
2. Ez a projekt már eleve csúszik. Évek óta kész kellene lennie, csak az Intel törölte a Xeon Phit.

3. Az 3 év legalább. Ha csak a pénzen múlna, akkor már megkérték volna, de a chiptervezés problémája az idő. Ráadásul mire raknak CXL-t az A100-ba, addigra ez a lapka rég elavul, és sokkal újabb rendszerek lesznek kész. Ez nem olyan dolog, hogy kell a funkció, és az NV megoldja fél év alatt. Le kell ülni a tervezőasztalhoz, és egy csomó mindent ki kell cserélni a dizájnban, ami kb. egy év meló, majd két év mire azt tömeggyártásra alkalmassá teszik.
Az, hogy Addison Snell mit szeretne az irreleváns. A DOE meg azt szeretné, ha az Aurora 2022-ben működne, és azt csak az Intel tudja biztosítani. Minden más lehetőség további csúszás. Az AMD ezt nem fogja tudni vállalni 2023 előtt, az NVIDIA pedig 2025 előtt.
Mondjuk a top Ponte Vecchio eleve 40 TFLOPS-ra lő, tehát ha abból 30-35 jön össze, akkor az is elég jó még. Ráadásul az Aurora konfigurációja az 6 GPU-s, tehát 50 TFLOPS-ot egy szerver node TSMC-vel is tudni fog. Az AMD-nek a CDNA-ja 40 TFLOPS körüli. FP64 ezeknek a számoknak a fele. Az NVIDIA nem tudni, hogy hoz-e valamit az A100 mellé, mert az általános számításban nem valami erős, csupán 19,5/9,75 TFLOPS-ot tudnak vele FP32/64-ben.
-
válasz
Petykemano
#41738
üzenetére
Én pont azt gondolom, hogy AMD vagy Intel.
Ha mos lenne amúgy kész ARM rendszere nvidiának valószínűleg az övék lenne.
Vannak tök jó cikkek erről. Úgy gondlom amúgy ha ez a projekt kicsúszik Intel kezéből egy lavinát indít el, és erre vár Nvidia és AMD is.
Ahogy írja Abu jelenleg Nvdiának csak az IBM lenne, de az messze van szükséges teljesítménytől.Intel és Nv kombó esetleg...
3 lehetőséget látok.1,Ha AMD időben kész lesz a Frontierrel, még akkor lehet esélyük arra ,hogy ezta projektet is megoldják, elöbb mint Intel. Ha az USA bevállalja a blamát és leváltja teljesen ebben a beruházásban Intelt. A tervek szerint 500 millió dollárból lehetne meg pluszban ez a váltás, amit szerintem még bevállalnának ha csak ezen múlna.
2, Várnak Intelre és csúszik a projekt, de álítólag örjöngenek már a megrendelők és jönnek a hírek, egyre többen elhagyták Intelt a megbízott mérnökcsapatból,.
Nagy érvágás volt hogy az egyik legfontosabb emberkéjük ebben a projektben és teamben felállt és átment a Micronhoz.3, Van olyan vészforgatókönyv, hogy megkérik Nvidiát tervezze át az A100 -at az Intelhez és biztosítsa a két cég a megfelelő koherens összekötetéshez szükséges hátteret. van az a pénz ...
Eza legmerészebb ötlet,de van olyan vélemény is , hogy ez azért lenne , mert nem akarják hogy ezt a projektet is AMD valósítsa meg , mert nem bíznak bennük teljesen valamint nem szeretnék, hogy egy cég kezében összpontosuljon az összes fontosabb rendszerük.
Addison Snell ezt szeretné, ebben bízna ,de egyre jobban derülnek ki a dolgok, hogy az One APi még sem olyan mint ahogy a kékek előadták...Érdekes játék lesz az biztos de a leglogikusabb az lenne ha várnának még vagy AMD lenne teljesen, aka Frontier. Jelenleg egyre kevésésbé bíznak az Intelben hogy ha sikerül is a Ponte, az valóban hozza azt a teljesítményt amit ígérnek és úgy néz ki addigra AMD és Nv is szintet lép ráadásul.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Aurora nem tud módosulni. Az Exascale rendszereknél nagy problémát jelent, ha nem koherens interfésszel vannak bekötve a gyorsítók. Egyszerűen túl nehéz ilyen szintre skálázni egy konfigurációt. Tehát marad az Intel gyorsítója, csak nem az Intel fogja gyártani hozzá a Compute Tile-t, hanem a TSMC. Ennyi lesz a változás. Ez valószínűleg kisebb teljesítményt jelent majd, így az Intelnek el kell döntenie, hogy több hardvert szállít-e, vagy azt csinálják, hogy marad a tervezett rendszer, és idővel ingyen kicserélik a gyorsítókat nagyobb teljesítményűre.
AMD-re, NV-re, akármire nem lehet váltani. Egyrészt azzal dobni kellene a host rendszert. Tud ugyan másik memóriakoherens platformot kínálni a Cray, de akkor nem teljesül a CORAL-2 program követelménye, tehát AMD-re nem tudnak átállni. NV-vel pedig a tervezett teljesítmény töredéke jönne össze csak. -
szmörlock007
aktív tag
"Nvidia A100 és AMD MI100 vagy több év csúszás."
Hát meglátjuk, én azért még nem látom ennyire pesszimistán, jelen állás szerint 1 évet csúszik maximum, mint a 7nm, persze lehet további fennakadás. Persze ez mindenképp probléma az Usa-nak, mert lehet Kína pont ezért fog hamarabb exascale-es gépet építeni, de legalább hátha minden intel igazgatótanácsbeli tagban tudatosul, hogy egy tech cégnek állandóan fejleszteni kell gőzerővel.
Esetleg Amd építhet még egyet 2021-re ha nagy baj lenne
A Genoa meg a Cdna2 amúgy is 21 végére van ígérve. -
válasz
Kolbi_30
#41734
üzenetére
Azok más kontextusban vannak megemlítve a cikkben, mint gyártók. Mondjuk érdekes, hogy a NYT felhozza hogy már az is problémásnak tűnik az USA-nak hogy Taiwan és Dél korea előrébb tart gyártástechnológiában és nem akarnak csak tőlük függeni.( Kínaeffektus lesz ebből a végén )
két lehetőség van :
Nvidia A100 és AMD MI100 vagy több év csúszás.
Ez pontosan annak a játéknak a kezdete amiért felvásárolta Nvidia az ARM ot és lesz még ilyen bőven. -
szmörlock007
aktív tag
Hát nem tudom elviszi-e valaki, utána úgyis jön 2 exascale gép fél-1 évvel, meg ha jól veszem ki akkor az Aurorát nem törlik csak csúsztatják, ergo Intel marad annak a beszállítója, persze ez változhat ha úgy van. Intel az egyetlen megmaradt Chip gyártó az Usa-nak, a másik 2 tajvani meg dél-kóreai, ergo nekik fontos lenne, hogy az Intel talpra álljon, mert elég nagy stratégiai hátrány lenne, ha a későbbiekben nem lenne legalább 1 amerikai cég fejlett gyártástechnológiával. Persze emellett a Tsmc-vel és a Samsunggal is eléggé baráti viszonyt kezdenek ápolni, biztos ami biztos. Nem hiába az Intel az első (vagy egyik első) cég aki szállíthat a Huaweinek. Kicsit támogatni fogják őket most ezt biztosra veszem.
-
Kezdődik:
[Intel Slips, and a High-Profile Supercomputer Is Delayed( Aurora)]na vajon melyik cég viszi el a zsíros falatot?
-
[Nvidia Maxine]
AI videóhívás[Nvidia lays out plan to create new kind of data center chip]
És jön az első Mellanox- ARM -Nvidia gyerek hogy Intelt megszorongassa. -
Mumee
őstag
1 socket mínusz.
Azt hiszem én összetörtem volna valamit helyben.
[link] -
Mumee
őstag
válasz
Raggie
#41714
üzenetére
Mivel sok különböző oldal tesztjeinek átlaga van feltüntetve a grafikonon, így kellőképp helytálló a nagy számok törvénye szerintem.
Ezt írtam is, hogy sokféleképpen torzítható, azonban a grafikon több oldal tesztjei alapján készültek, az adott generációváltás idején. Ennél nem nagyon tudsz kevésbé torz képet kapni.
Amúgy HUB (hardware unboxed) is ezt a 3080 vs 2080-at hozta fel és ott is írták, hogy két különböző tier-ben készült SKU összehasonlítása igencsak problémás és a generációs ugrás-ra értelmezhetetlen adatot ad, ha nem azonos SKU-kat hasonlítunk.
Belinkelem csak, hogy legyen nyoma miről írok (igaz elírta a saját tesztjeik alapján is a számot, ha jól írták akkor 69%-nak kellene lennie)
Tehát így beillene a a jó generációváltások közé, ha a fent említett gond nem lenne az összehasonlítással.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#41701
üzenetére
A fogyasztást a mai hardvereknél eleve a fogyasztási limit befolyásolja. Ha befogásra kerülnek a nem használt részegységek, attól a fogyasztási limit nem változik, maximum nem x MHz-es tartományban lesz az órajel, hanem x-200 MHz-esben.
-
Raggie
őstag
Szerintem sincsen megfelelően nagy teljesítményszintbeli ugrás a mostani NV generációnál.
Ettől függetlenül az ilyen összehasonlítások nagyon sok tényezőtől függenek, és nagyon torzíthatóak, kb amit ki szeretne hozni belőlük a tesztelő az fog kijönni...
És a nagy számok törvénye teljesen más, ne keverd ide.
-
Mumee
őstag
válasz
Yutani
#41712
üzenetére
+
Illetve ehhez tenném hozzá, hogy adott generáció top gamer kártyája mutatja az adott architektúra csúcs teljesítményét és azért nem gondolom korrektebb összehasonlításnak az alsóbb ház termékeit, mert míg a 2080 a 104-es lapka top terméke, addig a 3080 már a 102-es lapka vágott terméke.
Így mivel árat nem nézünk, sokkal torzabb képet ad még annál is, mint amit FollowTheORI említett.Így vagy úgy minden összehasonlításba bele lehet kötni többé-kevésbé jogosan, viszont az nagy számok törvénye alapján így egy korrekt összképet mutat.
-
Yutani
nagyúr
válasz
FollowTheORI
#41710
üzenetére
A generációs ugrások összevethetők, mert az adott kor viszonyai között voltak mérve. Akkor vették újonnan a friss terméket, az akkori játékokban teljesítettek úgy egymáshoz képest.
Nincs olyan játék, amivel korrektül össze tudod hasonlítani az elmúlt 10 év csúcskártyáit, mert akkora a sebesség különbség, hogy valahol torzítani fog.
-
arról abszlút nem tehetek hogy 3 hozzászólásban kell neked kifejteni mit írt a kollega és mit írtam én.
"Nagy hype utan itt latszik hogy az Ampere a harmadik legkisebb elorelepes az NV torteneteben "
nem az Ampere mint család, hanem a 3090 mint csúcskártya- A 3080 a 2080 hoz és 69 % -t lépett előre a superhez 58 % ot.
mert 2090 volt ?
-
Nem. Ezt csak akkor lehetne így nézni egymás után ha azonos kürülmények vannak minden diffi mérésnél.
Tehát a 780 veri az 580-at 100%... de milyen körülmények között... ez a 100% diffi ugyanakkora terhelésbeni diffi mint a 2080Ti és 3090 közötti 46%?
Kötve hiszem... előbbi mondjuk 1080p-ben van mérve RT meg minden nélkül... utóbbi meg 4K + RT például...
Ezután merész kijelenteni hogy a harmadik legkisebb előrelépés, és erről ábrát gyártani.
Kérnék egy 580 vs 780 4K + RT eredményt.

Szóval érted hogy mit támadok és miért nem?

Ezek a százalékok így nem összemérhetőek... ennyi.
-
FLATRONW
őstag
Ha abból indulunk ki, hogy a Maxwell egy nagyon jól sikerült sorozat volt, akkor nem is olyan rossz az az ugrás, ami a 3090-nek sikerült.
-
-FreaK-
veterán
Én kérek elnézést, de a 3080 is kb. ugyan ott van perf/watt előre lépésben mint a 3090, nem lehet túl nagy a difi. Így aztán az idézett kijelentés megállja a helyét. Amennyivel gyorsabb lett, annyival többet is fogyaszt, illetve egy minimális javulás következett csak a be a kettő arányában. Ez ugyan úgy igaz a 3080-ra, mint a 3090-re.
-
értem de mi a ..nak magyaráztad ezt el nekem most? elolvastad egyáltalán a kommentemet ? azt írtam hogy nem az Ampere családról kellene beszélnie áltaáosíta hanem konkrétan a 3090 ről mert a 3080 ra már nem igazak a fentiek,adott kártyához viszonyítva .1080-2080-3080
ezt írta :
" A nagy hype utan itt latszik hogy az Ampere a harmadik legkisebb elorelepes az NV torteneteben es az egyik legrosszabb perf/watt -ban is."
-
Mumee
őstag
"3080 meg az egyik legjobb előrelépést produkálta még perf / watt terén is."
Az első képeden az "energy efficiency" oszlop, 2. képeden energy efficiency (perf per watt) sor.
2080ti 90,6% 3080 100% azaz kb. 10%-al jobb a perf/watt a 3080-nak.
A 3090 még jobb is ebben a vonatkozásban, hisz nem igazán fogyaszt többet, de gyorsabb így ki is jön a Malibu képen a 13% a 2. képén 2080ti vs 3090 perf/watt.Malibu 1. képén pedig csak teljesítményugrásról van szó.
A 3090 FE kb. 46%-al erősebb, mint a 2080ti FE.
Az általad linkelt 2. képen alul lehet következtetni a 4K és 4K+RT 3080 vs 2080ti eredményekből, ami 31% és 40% átlagolva 35,5% és a 3090 egy ~10-15%-ot ver a 3080-ra.
Így a 46% 2080ti vs 3090 a Malibu ábráján megint csak korrektnek nevezhető. -
válasz
Malibutomi
#41696
üzenetére
Gondolom értelmesebb lenne a 3080 kártyát nézni, és konkrétan a 3090 ről beszélned , nem pedig egybefüggően az Ampereről, mint termécsalád mert a 3080 meg az egyik legjobb előrelépést produkálta még perf / watt terén is.
Vagy arról is beszélhetnénk, hogy a 3 utolsó AMD kárty a 3080 hoz képest 10 % fejlődést mutat teljesítényben.A 3090 pontosan azt képviseli amit a Radeon VII képviselt, elsősorban munkára éri meg ,nem pedig játékra ha ár / értéket nézünk. Úgy gondolom nem véletlenül lett ekkora szakadék a két Ampere között. A 24 GB ramjával és az NV linkkel konkrétan félprofeszionális felhasználásban feleslegessé tette a Quadrokat.
-
Petykemano
veterán
válasz
FollowTheORI
#41698
üzenetére
Abban igazad van, hogy a grafikonon nem látszik, hogy a látvány mennyiben javult és lehet, hogy a számok sem tartalmazzák a DLSS jótékony hatását az FPS-re.
Ehhez két megjegyzés:
- Az RT és tensor magok a lapkaméretet ugyan foglalják, de ha nincsenek használatban, akkor nem is nagyon kéne fogyasztaniuk szerintem. Tehát a magas fogyasztást natív módban RT nélkül nem ezek a technológiai újítások okozzák.
- Néhány éve, amikor abu azzal védett egy AMD technológiát, hogy az az újabb motorokban fog hasznosulni, akkor azt nagy köpködés követte, hogy hát az ember nem azért vesz videokártyát, hogy csak az új játékokkal játszon, hanem hogy az elmúlt 5-10 évből mindennel és hogy az, hogy egy technológia csak az újabbaknál jelent előrelépést/gyorsulást az elfogadhatatlan.Ezzel együtt biztos vagyok benne, hogy az upscaling az új irány - függetlenül attól, hogy az valamilyen neurális háló (DLSS) vagy más algoritmus eredménye.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Yettel topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Olcsó, de gyors a Redmi Pad 2
- Apple HomeKit smart home / okos otthon
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...
- 10% tól elvihető BANKMENTES , KAMATMENTES , RÉSZLETFIZETÉS Legion Slim 5 16APH8 - Type 82Y9
- 137 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080 - 4 ÉV GARANCIA!
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 8400F / RX 6800 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 9800X3D 64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3209, 94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest





![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

