Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Crytek #40180 üzenetére

    "PC-re már itt vannak a 16 mag 32-szálas szörnyek azt sehol semmi fizika.."

    Ez költői túlzás.

    2017-ben, a ryzen megjelenésével kezdtek el mainstreammé válni a 6 magos processzorok. A 8 magos cpu azért még mindig felsőszint a desktopon.
    Notebookok terén meg még csak most kezdenek megjelenni a 6 magos procik.

    Ha megnézed a a steam survey-t, hiába az elmúlt 3 hónap fergeteges zen2 sikere, a használatban levő cpu magok számában nem történt "paradigmaváltás". Talán azt ki lehet jelenteni, hogy lassan elkezdtek fogyni a 2-4 magosok - annak ellenére, hogy már 2 éve piacon vannak a 6-8 magos csodák (mindkét oldalon)

    Ehhet képest a 12-16 magos cuccok igencsak prémiumnak számítanak, tehát arra nem lehet számítani, hogy a játékok fizikáját ezek piaci elérhetőségére alapoznák.

    A 8 magos konzolok és a sok magra skálázódni képes dx12 és vulkán apik megjelenését még sok évnek kellett követni és a 6-8 magos ryzen1k megjelenését legalább 1 évnek el kellett telnie, mire ki lehetett jelenteni, hasznosabb a 6+ mag, jobban járt, aki 6 magos procit vett, mint aki ereje teljében levő 4/8 i7-et. És aztán még egy évnek kellett eltelnie, mire ki lehetett jelenteni, hogy a 4/4-es i5 kevés és aki ilyet vett 2017-ben, az kifejezetten ráfaragott.

    Szerintem a 8c/16t zen magos konzolok megjelenését követő második évben lehet majd azt érezni, hogy egy 8/16-os proci tényleg hasznosul. (És persze akkor a 12 magos nyilván előnyösebb)

    Ha ezeket a friss erőforrásokat nem viszi el a grafika, vagy lezser programozás, hanem valóban elengedődik a fejlesztők képzelete és AI-ban, vagy fizikában fog hasznosulni, akkor ez legfeljebb 2021-ben, inkább 2022-ben fogja éreztetni a hatását. (Kérdés persze, hogy addigra nem köp-e bele ebbe a levesbe a cloud gaming)
    Viszont ahhoz, hogy ez megvalósuljon a hardvernek is el kell jutnia a felhasználókhoz. Ha nincs ott a kihasználatlan erőforrás a PC gépekben (is), akkor szépen le fogják tiltani. Tehát a cpu gyártóknak ezt olyan áron kell kínálni.

  • keIdor

    titán

    válasz Crytek #40180 üzenetére

    Azért, mert konzolra írják a játékokat, ahol 2006-os CPU teljesítményével kell dolgozni.
    A PC csak egy portot kap. Nem érdek a külön fejlesztés, ha az nVidia fizet kap Ray Tracinget, vagy ha az AMD akkor valami ottani technológiát és ennyi a különút általában.
    Azt is meg kell nézni, hogy az exklúzív címeknél mit hoztak ki ebből a hardverből: God of War, Uncharted 4, The Last of Us part 2. Ilyen grafikát egy PC-n, amiben 8 magos Athlon 5370 (ez hasonlít a legjobban arra, ami a konzolokban van jelenleg) meg egy Radeon 2800 van, el sem tudnék képzelni, szerintem komoly diavetítés lenne a vége. De majd mindjárt jön az RDR2 és összehasonlítások biztos lesznek hasonló hardveren.

    Szóval rengeteget számít a szoftver, meg az is, hogy APU van, tehát egyben van az egész, nincs akkora késleltetés.

    b.: Egyébként én magas kezdőárakra számítok. Minimum az 599€ msrp a kontinensen, de inkább több. Viszik az 1200€-s telefonokat, videókártyákat is, a sokkal drágább Macről nem is beszélve. Mivel ez nagyobb ugrás lesz, az SSD eleve drága, a 7nm drága, nem lesznek olcsók az új gépek 2020-ban. Aki 499-et remél, az csalódni fog.

  • DudeHUN

    senior tag

    válasz Crytek #40180 üzenetére

    A fejlesztések 99%-nál a konzol a lead platform, így persze nem a 8+ magos pár százalékos részesedésű felhasználói bázisra fognak koncentrálni. Ezért ketyeg el ma is szinte minden egy FX 6300-on is konzol szint felett. A Zen 2-es alapokon nyugvó processzor rész nagy ugrást fog jelenteni a szimulációban. Nyilván fokozatosan és a fejlesztőknek is kell idő hozzá. De 3-4 év múlva majd látszani fog a játékokon, hogy nagyon nagyot ugrunk CPU erőben. Nem csak a fizikán ("zsúfoltság" a képernyőn, háttérkarakterek, effektek, magasabb és stabilabban tartható frame, stb...). Főleg, ha végül egy 8/16 3Ghz-es Zen2+ kerül beléjük (ahogy a DF is gondolja). Mert akkor 6/12 biztosan a játékoké lesz. Sajnos most GPU-ban lesz kisebb ugrás, így konzol árában lévő GPU-val jövőre meg lehet majd ugrani őket, ha jobb minőséget akar az ember a multiplatform címeknél.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés